Dobrze rozumiem: jeden arkusz na jedną daną firmę? Nie da się jedną formułą "pociągnąć" danych z wielu komórek. W każdej komórce musi byc formuła szukająca z ewentualnie innymi namiarami na komórkę źródłową, przy czym w tym przypadku proponuję INDEKS() Nie mam pojęcia jak masz ustawione dane. Może trzeba użyć ADR.POŚR() lub/i wiersz() nr.kolumny() Jest...
Dziękuje za pomoc ale to jeszcze nie to co szukam chyba czeka mnie wertowanie funkcji. Zależy mi żeby to była formuła niezależnie szukająca ilości wykorzystanych tylko po wpisaniu ważności od do i po wypełnieniu tego kalendarza kiedy były wejścia.
wcztywanie danych ma nastąpić z innego arkusza oraz szukanie po imieniu i nazwisku Trzeba oczywiście dostosować bazę danych i formuły do takiego rozwiązania :D np tak jak na zrzucie i w załączonym pliku :spoko: 1044835 1044836
Taka formuła to: wyszukaj.pionowo(szukana;przeszukiwana tablica, numer kolumny z której ma być zwracana dana; 0 ) Szukane dane mają być w pierwszej kolumnie tablicy (nie muszą być posortowane gdy jest 0 jako ostatni parametr formuły
Dzień dobry, Excel nie jest dobrym narzędziem do przetwarzania tak dużej liczby danych w sposób złożony. Próbowałem zmodyfikować te formuły, tak aby możliwe było wielokrotne szukanie tych samych danych, ale to rozwiązanie jest mało efektywne, bo działa na wszystkie rekordy, a nie tylko te zwielokrotnione. Poza tym nie wiem ile może być tych powtórzeń....
edit: Napisałem ci wcześniej że formułami będziesz miał ciężko. Byś musiał budować jakiś arkusz pomocniczy w którym należało by wykazać w jakich wierszach są dane dla danego sprzętu i dopiero na tej podstawie przenościć to do konkretnego arkusza. Samo wyszukaj i indeks tu będzie za mało.
Wstawiłbyś załącznik z przykładowymi danymi, to nie musiałbyś się tyle rozpisywać. Wracając do meritum sprawy, to można użyć formuły wyszukaj.pionowo, np: [syntax=text]=WYSZUKAJ.PIONOWO(K2;ADR.PO... gdzie: komórka K1 - oznaczenie przeszukiwanego bloku danych komórka K2 - oznaczenie szukanego...
Z kolumnami pomocniczymi wychodzi jak w załączniku. Formuły masz tylko w kolumnie L (naroża). Szukana pozycja musi wyjść z co drugiego wiersza, dlatego "(WIERSZ()-25)/2+0,5". Sprawdź, zdecyduj i uzupełnij, jeśli takie rozwiązanie jest OK.
(Baza Zielone) 1 - nie do końca wiem czy o to Ci chodzi (próbowałem zrozumieć co chcesz osiągnąć - możliwe, że właśnie to co w załączonym pliku). Najprościej będzie posortować po pierwszej kolumnie tak aby puste wartości (matki) zostały na końcu i wówczas do kopiowania danych używasz formuły: 1060144 (Baza Niebieskie) 2 - już napisałem powyżej. Robisz...
W wierszy drugim (2 na tym arkuszu) numery kolumn z jakich ma pobierać dane. Jeżeli zmienisz ten numer (w wierszu drugim) zmienią sie dane - będą pobierane z kolumny o numerze jaki podałeś. Jeżeli to ci przeszkadza wpisz na stałe zamiast B$2 C$2 itd numer kolumny z arkusza pierwszego. To było dodane tak dla zautomatyzowania. Zauważ że jest on w dwóch...
Przepraszam, ale nie mogę dać realnego załącznika. Musiałbym go tworzyć od nowa ze wszystkimi formułami i jeszcze przerabiać. Bez danych źródłowych dostaje tylko ADR w 90% komórek bez tych danych. Oczekuję by ktoś pomógł napisać kod VBA dla funkcji goal seek który będzie podstawiał wynik ale tylko dla tych wierszy które mają podaną szukaną wartość....
Myślę, że rozwiązanie jest łatwiejsze niż myślę. Zacząłem się głowić nad jakimiś makrami a wystarczy Ctrl+H Skopiuj arkusz, który cię interesuje, potem Ctrl+H W polu szukaj wpisz nazwę arkusza, która ma być zamieniona, a w zamień na wpisujesz nazwę nowego arkusza. Zamieni ci wszystkie we formułach, sprawdzałem przed chwilą na Excelu 2007, działa.
Zależy mi aby było to rozwiązane bez makr Jeśli szukasz sposobu uniemożliwienia wklejenia duplikatów :cry: - to można przygotować kolumny pomocnicze, które zweryfikują unikatowość poszczególnych danych w zestawie wklejanych wartości :D 1078166 Wstępnie wklejasz nowe dane w "zielone" pole, formuły weryfikują unikatowość i z "niebieskiego" pola wklejasz...
Ad 1. Tu należy zwrócić uwagę, że każdy arkusz ma w VBA dwie nazwy, tzw. nazwę "zakładkową" - widoczną na zakładce arkusza i nazwę kodową - dostępną tylko w VBA. Te nazwy są początkowo identyczne, ale użytkownik może je zmieniać niezależnie, więc mogą później się różnić. Jeśli piszemy odwołanie: Jaka jest różnica pomiędzy: ActiveCell.FormulaR1C1 / ActiveCell.Formula...
Witam. Mam problem z napisaniem funkcji do tabeli ponieważ jestem laikiem exela. Przejdę do konkretów. Mam jedną tabele w której muszę uzupełnić dane w konkretnych komórkach aby to wykonać muszę porównywać dane z innym arkuszem ponieważ cześć kolumn ma takie same dane. Potrzebuję pomocy w napisaniu formuły która będzie szukać danych do kolumny nr zamowienia...
Masz dwa błędy w formule: =WYSZUKAJ.PIONOWO(B12;'Adresy obiektów'!A2:K 2 ;2; PRAWDA ) Tabela którą przeszukujesz (A2:K2) jest jednowierszowa więc nie dziwne że działa tylko "Sandomierz" Druga rzecz to parametr PRAWDA. W tym przypadku dane w adresach zawsze powinny być posortowane rosnąco i co najważniejsze funkcja jeżeli nie znajdzie dokładnego odpowiednika...
Przyjrzyj się symbolom dolara ($) w moich formułach i zobacz, co one oznaczają. U mnie zostały specjalne użyte, ale nie w każdym kontekście będą działać. Przeanalizujmy, co robi formuła, którą widać rozpisaną w okienku. Jak sądzę jest to formuła dla pola F20. Na początku szukasz nazwy z pola C19 w zakresie C25357:C25371, co w teorii powinno zwrócić...
1. #N/D! - da się wyeliminować przez dodanie na zewnątrz formuły JEŻELI.ND albo JEŻELI.BŁĄD. Obie działają podobnie do funkcji JEŻELI, więc nie powinieneś mieć z nimi kłopotów 2. Da radę przeszukać kilka arkuszy jednocześnie - wystarczy w zakresie podać adresy zakresów w poszczególnych arkuszach rozdzielone średnikami, np. Arkusz1!C1:C3;Arkusz2!B1:B3,...
Powinnaś dokładnie opisać swoje dane, a poza tym trzeba mieć świadomość istnienia dwóch zasadniczych algorytmów wyszukiwania: dokładnego i przybliżonego. Algorytm dokładny działa w ten sposób, że szuka dokładnie poszukiwanego wzorca i jeśli go nie znajdzie zwraca błąd. Jeśli wzorzec występuje wielokrotnie - zwraca pierwsze wystąpienie. Dane do tego...
Jak pisałem nie jestem orłem jeśli chodzi o Excela. Daj Boże :D wszystkim użytkownikom Excela takiej fantazji w stosowaniu w jednym projekcie Power Query, VBA, oraz układu formuł :cry: W jaki sposób zmodyfikować kod, lub jakiej uzyć funkcji aby wyciągnąć te dane? Najprostszy sposób to należy wyciągnąć te dodatkowe dane z arkusza Dane do arkusza wynik...
[syntax=vbscript] =JEŻELI(C125<F125;F125;JEŻELI(F125<... [/syntax] Witam,czy ktoś mógłby mi pomóc z tą formułą? Mianowicie W komórce C125 mam wartość z F125 lub H125 w zależności która jest większa.Problem jest w tym że jeżeli w komórce H125 wpisana wartość jest ręcznie, bez użycia formuły, to wszystko działa i pokazuje tą większą...
Muszę tylko rozszyfrować najpierw tą formułę =JEŻELI(SUMA($G$4:G4)+ADR.POŚR("grafik!"... W załączeniu masz przykład tej samej funkcji ale bez szukania danych w innym arkuszy (tak jakbyśmy mieli stałe dane bazowe i nie...
Zrobiłem makro, które zastępuje taką formułę, samą formułę dość ciężko stworzyć. Plik w załączniku
OK, działa. Tylko że wtedy skoroszyt musi być otwarty... Dodano po 5 Udało się. Dziękuję wszystkim za pomoc. Teraz mam jednak inny problem - czy jest możliwe sprawdzenie, czy dany zakres danych występuje też w arkuszu drugim? Przykład: formuła w arkuszu pierwszym szuka danego zakresu danych w arkuszu drugim.
chodzi o to iż w arkuszu 'zestawienie miesięczne' wprowadzam dane każdego miesiąca po czy go czyszczę i tak w kółko. szukam rozwiązania by formuły przenosiły dane do arkuszy ' zestawienie roczne' zgodnie z datą ( styczeń do stycznia itd.) >>>TO JUŻ ZROBIŁEM<<< , lecz by nie usuwało poprzednich miesięcy z juz wprowadzonymi danymi >>>...
Jest wiele rozwiązań np tak: To docelowo będzie trochę złożona formuła. Najpierw trzeba określić pozycję temperatury: =PODAJ.POZYCJĘ(H5;A1:A14;0) Następnie znając juz pozycję danej temperatury w tabelce trzeba zrobić podobnie tylko w znalezionym wierszu ale wcześniej określmy ("zadresujmy")przeszukiwany wiersz: ADR.POŚR("A"&PODAJ.POZYCJĘ(H5;A1:A14;0)&...
Tak, jeżeli to napiszę w jednej komórce to prawda, liczy to tak jak ma to liczyć i to co napisałeś to o to mi chodziło, ale to co tu pokazałem to tylko prosty przykład, dla zobrazowania. Mój oryginalny "programik" do liczenia ma zbyt wiele parametrów, zmiennych i formuł, żeby to wrzucić do jednej komórki, bo powstanie z tego niezły, nie do zrozumienia...
Szukałem, ale nie widziałem tego. W sumie tak zadziała, ale czy nie ma żadnego sposobu zeby zrobić to bez makra? Dodano po 1 Abo moze jak zrobić, żeby daną formułę liczyło tylko 1 raz? I jak raz policzy, to żeby już nie zmieniało?
Dzień dobry, Opis dość nieprecyzyjny, nie wiadomo czy listy są tej samej długości, gdzie miałyby być kopiowane po wpisaniu nazwy, i gdzie ta nazwa ma być. Spróbuję coś napisać ogólnie. To rozwiązanie dotyczy Excela w którym pracuję na co dzień, myślę że w OpenOffice można stosować podobne rozwiązania. Jeśli kolumny mają nagłówki dogodnie byłoby nadać...
Jak najbardziej możesz działać na "błędach" Właśnie błąd N/A oznacza brak danej czyli zastosuj funkcję czy.brak i dołącz ją do tego co już stworzyłeś ale w "inwersji" czyli: =IF(ISNA(VLOOKUP(I14,$A$2:$H$5,1,0)),"NI... MA","JEST") dołaczanie pliku: Przyciśnij odpowiedz ale nie ten z (+2pkt) później poprzez przycisk przeglądaj wskaż plik na dysku, a potem...
gdy wpisuję mniejszą ilość znaków specjalnych to przechodzi No to chyba prawidłowo :?: Ja w Twoim poście odczytałem, że " maksymalna ilość znaków #" to jest 3 :!: :?: I do tego maksimum dostosowana jest formuła poprawności danych :| Jeśli Twoje skanowanie generuje takie błędy (zarówno # powyżej 3, jak i poniżej 3) to trzeba szukać formuły sprawdzającej...
Zobacz ten przypadek Szukałem błędu ale nie znalazłem bo wpisaniu tej skróconej formuły cały wiersz od 5 się zaczyna
Przyznam że miło się pobawić tym co zrobiłem. :) takie samouwielnie :). Może tylko dla wyjaśnienia jak działa: ustawia cięcia od największego do najmniejszego. "Bieże pierwszy profil "tnie" najdłuższy i szuka dalej od kolejnych największych do najmniejszych. Jeżeli znajdzie taki który się jeszcze zmieści to tnie i szuka dalej jak nie to pozostaje odpad....
Witam, Mam taki problem, a mianowicie chciałbym aby w momencie wybrania w zakładce podsumowanie z listy rozwijanej z A2 wypisało wszystkie dane w szarych polach dla typu "grupa model" tak jak to jest na przykładzie. Nie wiem dlaczego ale excel zjada mi listę rozwijaną z komórki A2. Szukałem podobnych tematów ale nie widzę nic takiego, jeśli było to...
Formuła przeszukuje mi dane w dwóch plikach w każdym z arkusza z osobna. Jeśli nie znajdzie szuka w kolejnym arkuszu i tak do momentu znalezienia i podstawienia właściwych danych. Tutaj podaje link do pobrania pliku, niestety plik jest tak duży że nie mogę go wgrać przez portal. [url=https://turbo.to/2c4il4z9gp5r.html]... Ever.xlsb
Pozwoliłem sobie trochę przetestować :) Moje wnioski: Przeniesienie kolumny pomocniczej (rozwiązanie marek003) do ark "Baza danych" do kol D i korekta formuł w ark "ABC" =JEŻELI(CZY.BŁĄD(INDEKS('Baz... danych'!A:A;PODAJ.POZYCJĘ($B2;'B... danych'!$D:$D;0);1));&qu... danych'!A:A;PODAJ.POZYCJĘ($B2;'B...
Witam ponownie Zrobiłem z formułą szukaj, jednakże wolał bym, żeby było to jednak za pomocą makra (z góry przepraszam za ośli upór) Pozdrawiam
Witam szukałem ale nie znalazłem wiec pytam się tu. Czy da się stworzyć formułę która pobierze dane z innego pliku, ale nazwa tego pliku będzie podana w innym oknie =[1.xlsx]A1!$C$7 chodzi dokładnie o to ażeby nazwa pliku 1.xlsx była zapisana w polu np. B4 czy da się to zrobić
Spróbuj taką formułę SUMA(B2:INDEKS(B2:B7;JEŻ... Na szybko sprawdzając wszystko wskazuje na to, że działa jak należy, jednak muszę to przetestować na obszerniejszym pliku i większej ilości danych i wtedy zobaczę dokładnie.. Btw.. dzięki za odzew i szybka reakcje. Okey, dzisiaj przetestowałem zaproponowaną...
Rewelacja, działa sprawdzę jutro na pliku docelowym - tam tabela wzorcowa ma 40 pozycji - będę ją uzupełniał w miarę pracy na pliku, a rekordów dużo. A formułę przyswoję bo może być potrzebna w innych sytuacjach, poszukam informacji jeszcze o niej, dziękuje bardzo. Swoją drogą czy możesz polecić jakieś ciekawe wydawnictwo do formuł, w sumie nie zajmuje...
Czyli jednak sortowanie, lub makro szukające "od końca"... Czy VBA wchodzi w rachubę? Ewentualnie zapisuj datę z godziną (dla formuły z MAX). Szybka kombinacja: Ctrl+; spacja Ctrl+Shift+;
Chce przerobić kilka swoich dokumentów tak abym mógł korzystać z opcji formularza w Word, z prostymi równaniami matematycznymi nie ma problemy ale jak dochodzi warunek IF to już nie wiem jak to dokładnie posklejać. Warunek działa na formule, jest o tyle problem że pozostałe dane też bierze z innych pól. W załączniku plik gdzie jest mały przykład co...
Liczby 1007 nie ma w Twoich przykładowych danych. Jest 10007, a to różnica. Poza tym, bądź precyzyjny. Chodzi Ci o potwierdzenie, czy szukana liczba występuje co najmniej raz gdziekolwiek w sprawdzanym zakresie? Czy może być tak, że np. szukasz 1007 a będzie 10071 albo 11007. Co wtedy? Trafiony czy nie i czy taka sytuacja w ogóle może wystąpić? Nie...
Witam, mam mały problem. Mianowicie chciałbym porównać dwie tabele, w których mam listy obecności. Szukam formuły dzięki, której zdołam porównać te tabele i uzyskać listę osób które miały wolne w danym dniu. Wie ktoś może jak to zrobić?
chciałbym żeby excel wyszukiwał na podstawie dwóch zakresów, tj. HH oraz np. CC, jak to zrobić odwołując się do poniższego przykładu ? Wstępne zrozumienie problemu Chcesz rozszerzyć istniejącą formułę w Excelu, aby wyszukiwać dane na podstawie dwóch kryteriów, tj. wartości w kolumnach HH oraz CC . Obecnie korzystasz z formuły wykorzystującej funkcje...
Abie , załącz przykładowy arkusz z typowymi danymi i wyjaśnij do czego to ma służyć. Bo wygląda to dość dziwnie. Nie wiadomo po co chcesz angażować VBA do zwykłego sumowania. Nie wiadomo dlaczego dodajesz osobno komórki z sąsiednich kolumn, gdy można je dodać od razu jako zakres. A jeśli już kod VBA, to dlaczego stosujesz osobne liczniki wierszy dla...
Witam, mam mały problem. Mianowicie chciałbym porównać dwie tabele, w których mam listy obecności. Szukam formuły dzięki, której zdołam porównać te tabele i uzyskać listę osób które miały wolne w danym dniu. Wie ktoś może jak to zrobić?
Potrzebny przykład arkusza. W tej chwili nie wiadomo skąd kopiować, dokąd kopiować i gdzie szukać tej komórki zawierajacej "DANE TECHNICZNE". Jeśli to ma być faktycznie kopiowanie, to potrzebne makro, jeśli wystarczy odwołanie, to prawdopodobnie można to załatwić formułą.
Wymienione przez Ciebie formuły byłyby dobre, gdyby wartości w kolumnie A było kilka, ale tak niestety nie jest. Szukam jakiejkolwiek możliwości żeby to wykonać na dużym zbiorze danych, tabela przestawna nie będzie dobra dla arkuszu który ma kilkaset tysięcy wierszy.
Podpowiedzcie proszę jak można to zrobić. Na podstawie samego rysunku :cry: można Ci tylko wytknąć logiczny błąd formuły :idea: :cry: , że próbujesz wyszukiwać "zmienną" z Tabeli_z_kwerendy :!: :?: Albo pokaż plik (ze spreparowanymi danymi) w odpowiednim układzie, albo spróbuj tego wyszukiwania w arkuszu dla stałego ID klienta (np wprowadzanego do...
zablokować formuła formuła tablicowy formuła liczba
telewizory philips opinie schemat zamka centralnego amerisolar panele
suzuki burgman an400 pilot bramy zasięg
KEMET R76 B1 470nF 1000V ESR – wartości dla różnych częstotliwości Podłączenie węża podciśnienia w BMW E30 1.8 benzyna