Wrzuć zdjęcie tego silnika. Mam coś takiego w super stanie, tylko nie wiem którą masz głowicę.
Tak. Odpowietrza sie układ lub uszkodzona uszczelkaa pod głowicą
Masz schemat. http://obrazki.elektroda.pl/7635764200_1...
Stawiałbym na walniętą uszczelkę pod głowicą.
Od 1.9 td (AAZ) pasuje bez żadnych przeróbek. Płaskość głowicy sprawdza się albo specjalnym liniałem, albo na płycie traserskiej. W przypadku stwierdzenia niepłaskości powyżej określonej przez producenta głowicę wymienia się, w dieslach VW głowic się nie szlifuje.
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
W service manualu masz podane jak dobiera się uszczelkę , w zależności od wystawania najwyższego tłoka , zazwyczaj grubość uszczelki daje około 0,5mm luz w stosunku do głowicy , jeżeli tłoki wystają za dużo i nie można dobrać uszczelki to po pomiarach należy je odpowiednio splanować . W każdej dokumentacji jest napisane że głowicy nie wolno planować...
Niestety sam przebiegu nie znam, na licznikach mają po blisko pół bańki, ale na pewno przebiegi były cofane przez te niespełna 40 lat. Benzynowa ma 800 tysięcy kilometrów przebiegu, oraz chyba właśnie kończy się uszczelka pod głowicą. Diesel na żółtych tablicach ma około pół miliona kilometrów przebiegu. Widać po nim, że ma względnie niski przebieg,...
Witam i chyba po raz ostatni. Nie wiem co to znaczy,że się proszę o warna i ten bełkot.Na tym Forum proszą o poradę praktyczną a nie o to co piszą gdzieś tam co zostało cytowane i jest kompletną bzdurą.Ta głowica ma 400 mm,a wg.ROBOKOPA dopuszczalna krzywizna to 0,10 do 0,50 a uszczelka nie utrzyma już od 0,05 zwłaszcza,że jest metalowo warstwowa.Budowa...
Jesteś tu zasłużony i nie powinno to być dla ciebie problemem Nie jest. powiedz mi dlaczego tak się stało z zaworem A czemu wróbelek ma dwie nóżki? I co ma wspólnego głowica od diesla, z zupełnie innym uszkodzeniem niż te będące przedmiotem wątku? Nie potrafisz odpowiedzieć więc wytykasz mi głowicę że od diesla, ale głowicę rozpoznałeś, przyczyny są...
niepokoi mnie te popiskiwanie na wałku rozrządu, Piszczenie wałka, ma zawsze tylko jeden koniec. Sprawdź drożność magistrali olejowej w głowicy.
wielkie dzięki, ale nie jest to za słabo? to diesel.
Powietrze w układzie i lub problem z WP.
To źle wywnioskowałeś. Silnik Diesla ma dużo mniejszą komorę spalania, przy jednakowym skoku i średnicy tłoka - różnica jest w denku tłoka oraz głowicy.
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
Główne to tak myślę ,że siła od 83-88 Nm powinno być ok.
Będę robił zawory listwowe. Jak zrobie to pokaże napewno.
Dobry zakład regenerujący głowice, zwłaszcza od diesla robi tak, że jak planuje głowicę powiedzmy 0,3mm to frezuje jednocześnie gniazda zaworów również o 0,3mm
Witam... W głowicy diesla t4 z 93 roku (2.4) pojawiły się pęknięcia co ją raczej dyskfalifikuje. Czy wg Waszej wiedzy można wrzucić głwicęod 2,5 Tdi? niby średnica cylindrów taka sama ale nie jestem pewien więc wolę zapytać się mądrzejszych... Proszę o podpowiedź.
To ja też dopiszę. Wtryskiwacz nie może pylić na głowicę!!
Tak czy inaczej ta mocno hałasująca klawiatura wskazuje że ten silnik już jest znacznie wyeksploatowany, nie sądzę żeby pociągnał jeszcze długo bez generalnego remontu głowicy. To niestety nie diesel HDI, który faktycznie byłby w stanie 500 tyś zrobić.
Witam poszukuje informacji z jaką siłą dokręcić głowicę w agregacie chłodniczym termoking z silnikiem diesel firmy yanmar 3tnv76
taka czesc jak glowica pracuje w specyficznych warunkach (temperatura) jak zabardzo zaczniejsz majstrowac przy glowicy i zdejmiesz za duzo to zminiejszy sie jej pojemnosc cieplna i peknie poprostu lepiej zostaw ja w spokoju . a co do sprezarki od smarta to moze byc ciezko znalesc , proponowal bym cos od tych nowych malolitrazowycj diesli pozdrawiam
Witam potrzebuje moment dokręcenia śrub głowicy w Mercedes e class w212 2.1 diesel om651. dzięki
Koniowi poopowiadaj że zmieniłes głowicę w dieslu przez 2 godziny. Wałek rozrządu pewnie tez miałes w zapasie, ot tak na wszelki wypadek. Luzy zmierzyłeś, czy tylko tak piszesz bzdury żeby zaistnieć na forum?
Według mnie wina uszczelki pod głowicą
Ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą.
Witam Czy mogłby mi ktoś napisac czy w golfie 2 1.6 jest jakas różnica miedzy głowicą z diesla albo turbodiesla? Z góry dzieki za pomoc.
Nie pomyliłeś się " tok nie wystaje z bloku nawet w gmp. sprawdzalem to przed montażem głowicy" jeszcze takiego diesla nie widziałem .
Oj będzie, będzie "klekotał" ino szum! A o silnikach z głowicą żarową słyszałeś?
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Panie cordoba_2004 wypadało by się merytorycznie przynajmniej przygotować do dyskusji - o naprawie silnika i minimum wiedzy to tego potrzebnej już nie wspominam. Uszczelkę dobiera się po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku - bierze się pod uwagę największy wymiar. Zawory skraca się i szlifuje jedynie w niektórych przypadkach - koniec...
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
W tych silnikach wychodzą rękami no chyba że ktoś jeździł na wypalonych podkładkach pod wtryskami to wtedy nagar może trochę utrudnić ich wyjęcie. U mnie wszystkie 4 wyszły po lekkim obróceniu wtryskami lewo/prawo. Najgorsze są wtryski które siedzą na zewnątrz głowicy.
Trzeba by zmierzyć ciśnienie pompy w zbiorniku a następnie ciśnienie pompy tandemowej na głowicy. Następnie wtryski do sprawdzenia do diesel serwisu lub podmiana na drugie.
Nie ma różnic w samym siniku.Może być tylko w układzie wtryskowym,a przez to inna jest pompa wody i sprzęgło.W RAV 4 będą wtryski czteropinowe i pompa z zaworami SCV więc tak jak w avensis T22 i starszej corolli E12. Pomimo wszystko głowica wałki i reszta silnika podejdzie.
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
tak to wiem że na jedno wychodzi głowica jest płaska w dieslu i sprężarce
Wg Autodaty w tym roczniku tylko BKC lub BLS, momenty takie same: 1. 20 Nm + 90° 2. 12 Nm + 270° 3. 8 Nm + 90°
do diesla kupuje się dobre uszczelki. z uszczelką dostajesz opis kolejności dokręcania śrub z obrazkiem oraz opis dokładny sposobu i siły z jaką dokręcasz głowicę. zdarza się że różne uszczelki mają różne sposoby dfokręcania nieco się różniące. Jak tego nie masz to dokręcasz od środka na zewnątrz po okręgu lub krzyżowo. a tak w sumie to nie uważacie...
witam, typowy objaw pekniecia głowicy, do momentu rozgrzania sie silnika niby jest ok, dopiero pod wpływem temp i cisnienia w układzie chłodzenia ujawnia sie to pekniecie , i skutkuje takimi objawami , pozostaje jedynie wymiana głowicy, mnie jeszcze nieudało sie uratowac głowicy w dieslu a daje spawac alu do zakładów lotniczych,powodzenia
Z brakiem mocy spotkałem się w Lagunie po wymianie głowicy w dieslu(ponoć bardzo awaryjne silniki i zgadzam sie z tym). Problemem był JEDEN źle podłączony wężyk gumowy z podciśnieniem. Niestety tak się stało bo możliwości podłączeń było wiele... Przepięcie węży co zajęło 1 minute przywróciło auto do życia.
Głowica w górę. Każdy diesel jest kolizyjny.
Owik - jasne że nie tym pęknięciem które widać, tylko kanałem zaworu, co z tego że "przypudrowano syfa", skoro pęknięcie sięgnęło głębiej - widać brązowo - zółte ślady korozji na obydwu gniazdach. Głowica na złom.
Nie, nie istnieje - zapamiętaj raz na zawsze - silniki 16V i diesle są kolizyjne. Masz pogięte prawdopodobnie wszystkie zawory, głowica do totalnej naprawy - zawory, prowadnice, liftery, pasowanie gniazd. Ponadto proszę zapoznać się z regulaminem forum, szczególnie z pkt. 15.
Podaje kolego szczegółowe dane tego silnika z tabliczki znamionowej. Engine Family YYDXL2.78D4N Engine Model 4TNE94-WI Engine No 11056 Fuel Rate 39,1mm Displacement 2.775litres 44KW/2500RPM Dodano po 1 Silnik jest 4-cylindrowy i jakie mają być luzy zaworów
Witam Potrzebuje informacji na temat sił dokręcania głowicy do yanmar 2ym15(diesel dwu cylindrowy, rok produkcji 2006) i jaki jest luz zaworowy w tym silniku?
Silikon nie klei to dziadostwo. Za 15 zeta kupisz dwuskładnikowy klej do metali, zrób łatkę z blaszki, zanituj lub przykręć na kleju. Partyzantka ale działa. Diesel taki jak w 30-ce nie może ciągnąć lewego powietrza. Lewe powietrze to takie które zaburza pracę silnika na przykład w benzynowym pomiędzy głowicą a gaźnikiem bo zmienia skład mieszanki lub...
A może zwyczajnie silnik "konsumuje"olej. Obawiam się, że głowica "w górę" i diagnostyka tłoków, głowicy itp. Warto sprawdzić kompresję na cylindrach.
Przyczyną usterki może być uszczelka, uszkodzona głowica, uszkodzenie układu chłodzenia (wentylator na chłodnicy) co do uszczelki lub głowicy jest specjale urządzenia do sprawdzenia szczelności układu chłodzenia, co do wentylatorów na chłodnicy to chyba nie trzeba opisywać jak sprawdzić.
"wygięta" nie jest, Gdyby była wygięta, to nawała by się albo do wyrzucenia, albo do kompletnej obróbki. Nie ma sensu zakładać jak była ściągana na uszczelkę,chyba że była ściągana z innego powodu to by można było odpuścić szlifowanie. Jakaś nowa filozofia widzę. Głowicę zawsze po zdjęciu sprawdza się pod kątem niepłaskości - służą do tego albo liniały,...
Po co kombinować. W tym silniku w Citroenach było wspomaganie. Załóż łapę z jakiejś Cytryny. Tam pompy montowane były dość wysoko /bliżej głowicy/. W Poldku silnik jest w pionie, więc pompa i tak zmieści się pod maską.
Witam,ponawiam prósbę odnośnie głowicy
100% głowica do góry.
Witam proszę o pomoc Silnik lombardini ldw 502 z jaką siłą dokręcać szpilki głowicy . Z góry dziękuje za odpowiedz Pozdrawiam Jozef
Jak nie możesz znaleźć informacji to z rozrządem lepiej nie zaczynaj bo koszt naprawy będzie duży. Nawet jak znajdziesz info to nie znaczy że zrobisz dobrze bo np. autodata i vivid zalecają dokręcić napinacz paska w VW 1,9 tdi 45Nm a tam jest szpilka M8 i zrywasz gwint w głowicy. Pzdr.
Walnięta okazała się uszczelka pod głowicą. Wiec rzeczywiście w dieslu test spalin nie zawsze coś pokaże. Po wymianie upg temp stoi jak zaczarowana :)
Trochę w traktorach tego było, różne Perkinsy W samochodach to Citroen CX 2,5, Daihatsu Rocky 2,5, Fiat 2,5 stosowany w 131 i 132, Ford Transit 2,4, Land Rover 2,25, Mercedesy 2,0, 2,2, i 2,4. Opel Blitz 2,1 i 2,3, Reno Trafik i Master 2,5. Podałem ci auta z końca lat 70 początek, 80 więc tam elektronik nie będzie. Co nieco w dieslach zaczęło się pojawiać...
Każdy współczesny diesel jest kolizyjny
Witam Mam pytanko co może byc przyczyną dymienia mocnego na niebiesko nierównej pracy na wszystkich zakresach obrotów dodam tylko że silnik był przegrzany i się zatarł tyczy się to silnika diesla 2,3 głowica była wymieniona bo tamta pękła pierścienie nie popękały tuleje są tylko lekko przebarwione. Pozdrawiam
Dorzucę swój kamyczek do tego ogródka. Konkretny przypadek na przykładzie VW diesel. Demontując głowicę z silnika, który był nie rozbierany przez nikogo, sprawdza się ilość nacięć na boku uszczelki. Jeżeli po remoncie silnika tłoki wystają tyle samo co przed, to zakładamy uszczelkę pod głowicę z taką samą ilością nacięć na uszczelce.
W normalnych popularnych silnikach, nie dziwolągach w których śruby głowicy są jednocześnie śrubami podpór wału rzadko wymieniam (nawet w Renault, gdzie śruby głowicy są fi10), z wyjątkiem diesli, bo tu wyjątków nie ma. . Zamykam.
Jeżeli po naprawie było dobrze to obstawiam uszczelkę pod głowicą.
Głowica w górę.
Panowie poratujcie jakim momentem dokrecona ma być głowica w silniku DW8 (partner/berlingo 02r). Jest to diesel bez turbiny
czesc na twoim miejscu zmienil bym szpilki na nowe, wiek auta zmecznie materialu po drugie skad wiesz czy juz ktos 2 lub 3 razy ich nie zmienial? dobrze wiesz ze w bmw diesel siadaja glowice, uszczelki powodzenia
Posiada ktoś moment dokręcania dolnych półpanewek oraz górnych stopek głowicy Volvo s60 2.4, diesel, 185 koni, 2006 r.
zwróć uwagę czy nie ubywa płynu chłodniczego i czy nie ma ciśnienia zbyt dużego w zbiorniku płynu chłodniczego , może to świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą
Ale chcąc zrobić dobrze ta panewkę dołożysz jeszcze z 5 tys. Albo kupić dół w dobrym stanie i założyć Twoja głowice.
Volkswagen polo Dodano po 1 1.2 diesel
Witam! Potrzebuję wszelkich informacji na temat rodzaju głowicy w tym modelu silnika , czy to jest 8v czy 16v oraz czy potrzebne są jakieś nietypowe narzędzia do jej zdemontowania (blokady pompy wtr., kół pasowych nietypowe klucze itp.) Potrzebuję tych informacji ponieważ sam obecnie nie mogę zajrzec pod maskę bo tego auta nie mam u siebie a czeka mnie...
Witam.Mam problem posiadam gola II 1,6d pekła mi głowica która miała regulacje zaworów hydrauliczną czy można załozyc głowice tez z diesla tylko regulowana na blaszki:?::?:
a skąd mam wziąć wężyki z gwintem M20x1,5 ? bo taki gwint ma manometr? i skąd wziąć ta cześć co sie wkręca w głowicę?
Witam, Jestem posiadaczem Volvo V40 D2 1.6 Diesel z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Auto było naprawiane na zaprzyjaźnionym warsztacie wymieniona została uszczelka pod głowica sprawdzona była chłodnica spalin lecz problem nadal występuje. Czy problem może być pęknięcie tuleji cylindra? Pozdrawiam serdecznie
A propos uszczelki pod głowicą: mogłaby być aż taka różnica w grubości, że aż tak by waliło o pokrywę? Jak montowałem wszystko wokół głowicy, to idealnie pasowało na swoje dziury, w tym także kolektor ssący, który u mnie jest przykręcany zarówno do głowicy, jak i do bloku i nie było żadnej różnicy. Nie wiem jaki problem jest u Ciebie ale: Ilość karbów...
No to się odezwał... głowicę się powinno planować przed każdym założeniem, oczywiście mowa o dieslu.
A termostat sprawdził ? Dużo rozebrał ? Ja bym zabrał i wstawił gdzie indziej.
ja podłączałęm tak,plus w swoim drugi + do umarlaka-akumulator, minus aku w swoim -w umarlaku masa,czyli głowica naprzykład
A mikropękniecia w głowicy?Na pewno wyeliminowane?
można te cylindry jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika? nie da się - trzeba zdjąć głowicę
No to w tym miejscu najwyższy czas dać sobie spokój i zacząć za warsztatem się oglądać. Przestawiony rozrząd= crash= głowica do remontu. Sądzisz że dasz radę zdjąć, naprawić i ponownie założyć głowicę w nowoczesnym dieslu? Koszt zakupu potrzebnych narzędzi przekroczy wartość robocizny.
99% termostat. Na postoju po przegazowaniu pewnie grzeje jak ruszysz dmucha zimnym? Podobne efekty mogą być przy uszkodzonej uszczelce głowicy.
Test szczelności cylindra , wynik = lub > 2,8 MPa to granica życia dla tego silnika. Inne kłopoty z wężami/układem chłodzenia , wyjdą przy zdjęciu głowicy .
Miałem to samo w XC70 2003. Skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą. Termostat i korek też wymieniałem.
Kolego w silnikach diesla głowica jest troszeczke inna i także inne pękniecia np tak jak w silnikach renault 2.5 stare laguny miały wymieniane gniazda pod wtryski i tam zawsze te gniazda pękniete były i nie kolidowało a tu zauważ ze pęknięcie jest miedy gniazdem a gwintem swiecy i w benzynach raczej tego być nie powinno istnieje też możliwośc sprawdzenia...
Teraz już chyba powinienem zmienić temat wątku ;) Fachowiec w jednej urwanej świecy złamał gwintownik, a drugą zapieczoną wbił do środka. Czy jest jakaś "serwisówka" tego konkretnego silnika? Teraz kiedy nie mam już nic do stracenia, sam powalczę z tymi świecami a kiedy uznam PASS zdejmuję głowicę.
Zdejmuj głowicę.
Odma w pokrywie zaworów właśnie jest po to aby odprowadzać spaliny, które wydostają się przez nieszczelne zawory. Z reguły są to niewielkie ilości i są wprowadzane do kolektora dolotowego. Jeżeli nieszczelności sa poważne to odma zmienia się w rurę wydechową. Do regulacji zaworów konieczny jest mikrometr listkowy. Nie pamiętam dokładnej nazwy. Zasadniczo...
Wg mnie nie wprowadza w błąd. Jest wyraźnie napisane że jest tracone poprzez rozproszenie w otoczeniu. Z punktu widzenia kierowcy vel płacącego za paliwo jest to stracona energia. A gdybyśmy tylko kilka % z tej energii cieplnej zamienili na elektryczną lub mechaniczną to z automatu mamy mniejsze koszty podróży. Ale do brzegu, ja już przedstawiłem swój...
Jeżeli jest to diesel to mógł obrobić się wieloklin na wałku napędowym pompy wody co skutkuje zmniejszonymi obrotami pompy wody i przegrzewaniem silnika, albo świruje czujnik temperatury głowicy. W tym przypadku najlepiej oryginał, zamienniki sprawdzają się słabo.
Jeżeli samochód by się grzał (a 90 stopni to dużo ) , to może być przyczyna pęknięcia uszczelki pod głowicą . mg
Dowiedziałem się,że może to być uszczelka pod głowicą,albo pęknięta głowica.Jestem w trakcie demontażu głowicy,okaże się po jej wyjęciu.
Krótko pompa wtryskowa jest od td ustawione ciśnienie 4/8 jak w turbo głowica od zwykłego diesla rok produkcji to kwiecień 1993r. Notatka w karcie pojazdu jest z roku 2001 o przeróbce td na d. a jak sprawdzić blok czy faktycznie jest od td czy od d? moze cały silnik był wymieniony:cry:
Witaj, Sprawdź probówką czy świece żarowe cały czas się nie grzeją. Może być tak, że uszkodzony jest czujnik temperatury na głowicy, który nie wyłączy świec i wózek traci moc.
w nowych dieslach chipy potrafia zdzialac cuda ;)
Witam, poszukuję odpowiedzi, jaki jest zamontowany silnik w tym wózku widłowym, ponieważ jest bez oznaczeń, a potrzebuję kupić uszczelkę pod głowicę. Wózek nazywa się Motviktstruck Buhler-Miag DFG 20X diesel. Tu jest link do aukcji z takim samym: https://www.klaravik.se/auktion/produkt/... zdjęcia z tabliczką...
Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta. Albo podparte zawory albo już pokrzywione.
Nie wiem czy w tym samochodzie występuje coś takiego jak termostat który wyprzedza zapłon na zimnym silniku.Powinna dochodzić linka do sterowania pompą wtryskową poprosty poluzuj linkę i sprawdź jak się zachowuje.Termostat jest wkręcony właśnie w głowicę.
Witam mam problem z kia k2700 Diesel 2.7 po wymianie uszczelki pod głowica regeneracji wtryskiwaczy problem dalej ten sam po dodaniu gazu na maxa bez znaczenia czy zimny czy ciepły kłęby białego dymu jakieś pomysły odpala od strzała zawsze czy stoi dzień czy tydzień ma moc itp mi już brakuje pomysłów .
do przyjecia ale nie w dieslu masz albo peknietą głowicę albo do wymiany uszczelkie pod glowica sprawdz czy masz parowanie z tlumika na ciepłym silniku i czy ubywa ci płynu chłodniczego jezeli tak to trzeba sprawdzić te dwie rzeczy.
wymiana uszczelki głowica diesel wymiana uszczelka głowica diesel silnik diesel jednocylindrowy diesel
schemat prasa hydrauliczna alpine wyłącza czujnik misce olejowej
samsung wf70f5e0w2w hulajnoga odblokowanie prędkości
Jak podłączyć korektor do Technics SA-GX690? Akumulator Xbox Series X/S nie ładuje się: przyczyny i rozwiązania