http://obrazki.elektroda.pl/8580501400_1... http://obrazki.elektroda.pl/8580501400_1...
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
kanał od EGR w głowicy zatkany.
kanał w głowicy zatkany.
W głowicy.
Witam poszukuje danych dot. momentu i kolejności dokręcania głowicy w Ducato 2,8 JTD z 2004 roku a może jest ktoś posiadaczem kompletnego manuala do tego autka ..?? pozdrawiam
Kolego jesteś naiwny myśląć że głowica ocalała.
Jak ustale jakie powinno by to cisnienie to się z pewnością podzielę dla potomnych, może komuś się przyda taka informacja. No ale co by się mogło dziać z tą głowicą?
Więc głowica do wymiany?
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Zgadzam się z kolegą wyżej. Ja miałem przypadek wypalonej uszczelki pod głowicą między cylindrami.
Witam!Żeby wykluczyć czy to stukają wtryski w czasie pracy silnika odkręcaj po kolei rurki zasilające wtryski i jak przestanie stukać to wiesz że to ten wtrysk.Czy wymieniałeś wcześniej uszczelkę pod głowicą?
2014 więc już z nowym ryjem, wszystkie na dpf-ie. Z tych trzech najlepsze silniki fiatowskie 2.3. Najmniej skomplikowany 130 i 150 koni. Nie patrz nawet na 2 litrówki PSA, potrafiły się po 30 tysiącach zacierać, wtryski, uszczelki pod głowica, długo by wymieniać.
Jutro postaram się wrzucić.
czyli co przed zakręceniem sruby trzeba ją posmarowac olejem? raczej z tym się nie spotkałem A jakie jest twoje doświadczenie w mechanice? Przecież to standard przy śrubach głowicy.
Sprawdzona płomieniówka działa poprawnie, ale chyba brak dobrej kompresji. Dlaczego ? Dlatego że jak sprawdzałem ustawienie rozrządu i pompy, musiałem pokręcić wałem i cosik,,,, za bardzo przy kręceniu nie wyczuwałem kompresji, więc diagnoza pierścienie i głowica (chyba).
Auto kupione z zdemontowanymi wtryskiwaczami z zagranicy. Widać w głowicy tylko że wtryski z końcówką na stożek .Po numerze z głowicy wyskakują dwie opcje jak pisałem wyżej .
Tak, jak mówi "78db78". Tłok doszedł do otwartego zaworu, i w najlepszej wersji "tylko" oparł się o niego, a w gorszej - zgiął go. Optymistyczna wersja - "tylko głowica i zawory", pesymistyczna - cały silnik.
Fiat ducato. Po polskim mechaniku.Spawał klucz do dokręcenia głowicy. https://obrazki.elektroda.pl/3333847100_...
Co do odpalania to ja bym sprawdził ustawienie rozrządu oraz kąt wtrysku, i czy paliwo się nie cofa. Potem sprawdził czy świece faktycznie grzeją, i ew kompresję żeby sprawdzić czy głowica dobrze zrobiona. Nie napisałeś jak chodzi jak już odpali zarówno na ciepłym jak i zimnym. I nie napisałeś czy źle pali tylko na zimnym czy na ciepłym też.
zgadzam się z kolega może być żle ustawiony rozrząd . Ja bym zaczął od tego , nie na kompresji ale przecież piszesz że mechanik zdejmował głowice to raczej powinien widziec że dzieje dzieje się coś z tuleją albo zaworami . No chyba że głowicy nie dokręcił
Głowica jest za szczelna :D dół masz do roboty
No i winowajca się znalazł Uszkodzona była wiązka przewodów od czujnika położenia wałka rozrządu Ciekawe że błąd zapisywało tylko przy próbie rozruchu Dwa z trzech przewodów zwarły do siebie i na szczęście nie uszkodził się sterownik Przewody przetarły się na wyjściu z osłony z tworzywa sztucznego na głowicy cylindrów (wzdłuż wtryskiwaczy)
Biały dym to chyba nie z tego powodu czasem winna jest turbina ... lub uszczelka pod głowicą np . Dym biały to z pewnością nie jest dobry znak .
Witam proszę o pomoc w doborze głowicy do silnika 2.8 idtd 1999 r 122 KM Oryginalna jest o nr 7450502 Myślę ze podejdzie 7450482 Moje pytanie czy 7450452 z silnika o pojemności 2.5 będzie pasować Pozdrawiam
Ford 2.2 to puma na łańcuchu. 2.0 to właściwie stare HDi dostosowane do euro 5. Na pasie przednim masz srebrną tabliczkę i tam code motore lub podobnie. Tu masz najważniejsze aby ustawić pompę wtryskowa przez blokadę bo znów stracisz głowice.
Witaj, Objawy wyglądają na awarie uszczelki pod głowicą. Biały dym oznacza przedostawanie sie płynu chłodniczego.
Z uszczelka pod głowicą , z chłodniczką spalin. Kontroluj na bieżąco , możesz zrobić test na spaliny w układzie chłodzenie , też jakiś pogląd na sprawe rzuci
Witam,problemem jest zerwany rozrząd w fiacie ducato 3.0 rok 2010 ,posypał się górny łańcuch ,nie mogę wyjąc pokrywy dolnego łańcucha ,brakują milimetry,opuszczam silnik to w górę to na dół i nic,albo wadzi o pompę oleju ,albo o tuleje na której jest osadzony okrągły filtr oleju i koła ,czy muszę wyciągać silnik,czego można się spodziewać po zaworach...
Ducato ma zupełnie inny silnik z wałkiem rozrządu w głowicy. GMP masz we wzierniku na kole zamachowym , a znaki są na pasku i kołach.
Witam wszystkich. Mamy taki problem. Auto to fiat Ducato 2011 rok z silnikiem 2.3 otóż problem był z rozruchem silnika. Jak się okazało był źle ustawiony rozrzad tj. pasek byl przestawiony o zabek albo dwa ale auto po uruchomieniu jeździło 'jakos'. Teraz gdy wszystko jest poprawnie ustawione auto pali od pierwszego razu. Ale pojawiły się nowe problemy...
Doprecyzuję jeszcze objawy. Ten błąd pojawiał się przed wymianą rozrządu, dlatego była decyzja o wymianie rozrządu. Po wymianie kontrolka 1 czy 2 się zapaliła i szybko zgasła. Na zimnym silniku błąd się nie pokazuje, na ciepłym silniku, co któreś odpalenie, przez około 20 sekund słychać grzechotanie z okolic głowicy. Błąd znika za każdym razem, gdy...
a sprawdz kompresje na cylindrach, moze byc uszczelka pod glowica
Witam, posiadam Fiata Ducato 3,0 jtd 130kW. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim, wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrównawczego, najlepsze jest to że auto się nie gotuje, nie szarpie silnikiem, mocy nie stracił, odpala tak jak powinien, ale włączam ogrzewanie w kabinie to leci zimnie powietrze. Zrobiłem płukanie całego układu, odpowietrzyłem go i nadal...
Ten silnik nie jest tani w naprawie. Jeśli nie masz dostępu do komputera to możesz zrobisz sam, ale nie jest to zalecana metoda. Na odpalonym silniku odpinaj po kolei (ale pojedynczo) wtyczki od wtryskiwaczy. Ten przy którym zmiana pracy silnika będzie najmniejsza lub niezauważalna będzie najbardziej podejrzany, ale wcale nie musi oznaczać - uszkodzony...
Auto stoi już tam tydzień, oprócz fv na razie na 2,5 tys to tyle widzę, a auto jak stało tak stoi, chcą ruszyć wtryski i głowicę co mnie przeraża. Examiner pokazał co co napisałem wcześniej i tylko tyle
Witam Od zakupu auta jeżdże z urwaną/zerwaną świecą żarową. Dziś rano padła kolejna świeca,auto prawie nie do odpalenia. Zakupiłem 4 nowe świece, tylko powiedzcie gdzie wykręcają urwane świece w wielkopolsce?Pacjent to ducato 2.3 jtd 2002r pozdrawiam Piotr Dodano po 27 Oczywiście chodzi mi o zakład który zrobi to bez ściągania głowicy
Nie no tłok jest cały :) Jak jest zdemontowana głowica z wałkami to jest kompresja zapomniałem o tym wspomnieć. Sorry za brak Polskich znaków ale nie mam Polskiego języka w komputerze.
https://youtube.com/shorts/3OOWOrzCQJ0ht... Mam problem z Ducato 2.0 115 MJ W samochodzie około 30 tys km temu zrobiony był generalny remont silnika , (honowanie, nowe tłoki, pierścienie, wtryskiwacze, sprawdzana była głowica , planowanie itp ) ogólnie po zabiegu silnik cykał jak szwajcarski zegarek aż gdzieś na trasie...
Wtryskiwacz wkręcacz w głowicę więc rozwierczasz gniazdo i stosujesz redukcję.Ale głowicę musisz ściągnąć i do fachowca zawieść.Ja miałem podobny przypadekW domowych warunkach to ciężko zrobić.
Witam grupowiczów. Mam pytanie, co może być przyczyną. Samochód stanął, prawdopodobnie głowica została wymieniona, samochód zaczął palić, ale dymił. Stwierdzono turbo, zostało wymienione i samochód palił, ale około 5 min i gasł. Później, za drugim razem, chciałem odpalić, już nie odpalał, tak jakby masę gubił. Podłączyłem na krótko, odpalił, ale gasł...
Ducato 250 2008 r. 2.2 100 KM kręci, nie odpala. Silnik jest po małym remoncie, wymieniona uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe, świece żarowe, nowy rozrząd. Przed remontem strasznie dymił na czarno i nierówno pracował, wymieniłem 2 wtryskiwacze, ale to pomogło tylko częściowo. Przy remoncie założyłem też nowy czujnik ciśnienia paliwa, bo komputer...
Test wtryskiwaczy na maszynce za ponad pół miliona złotych nie wykazał istotnych usterek mogących mieć wpływ na zaistniałą sytuację. Między czasie zaadaptowałem stary wtryskiwacz do pomiaru sprężania w cylindrach. Żeby było fajniej złącze zasilające wtrysk idealnie spasowało się z moim starym dobrym SPCS-50 wyjęty z drewnianego pudełka, jeśli jeszcze...
no to się nie znasz. turbina może puszczać olej - może. może przepalać płyn z układu chłodzenia /uszczelka pod głowicą/ -może. a,le jak się nie znasz to daj komuś kto będzie wiedział czego i gdzie szukać.
Witam odkręć korek płynu chłodniczego i sprawdż czy nie ma ubytków płynu tylko na wyłączonym silniku rzebyś się nie poparzył płynem bo robi się ciśnienie.Jeśli płynu jest poniżej stanu masz spalanie wody w wraz z paliwem .Przyczyna nieszczelność na uszczelce pod głowicą ,ewentualnie są przypadki mikro peknięć głowicy i płyn dostaje się na tłoki. Hill...
W związku z tym że nie można podawać linków które po pewnym czasie są nie aktywne wpisz na znanym portalu aukcyjnym "ADAPTER CZUJNIKA ZEGAROWEGO M10 x 1 długi" ale upewnij się jaki masz gwint w głowicy pompy. Swoją drogą jak ja bym chciał aby mnie tak za rączkę prowadzili .
Problem siedzi w głowicy lub wałku rozrządu. U mnie po zmianie na używkę, po regeneracji problem przestał występować. A tak jak i Ty podmieniałem osprzęt i nic to nie dawało. Prawdopodobnie, z jakiegoś powodu czasy otwarcia zaworów się nie zgadzają.
Czy przy tych objawach istnieje możliwość wypalenia dziury w tłoku. Tak ale jako skutek, nie jako przyczyna. W/g mnie nie warto naprawiać tego silnika. Jak się "rozpadnie" turbina i olej pójdzie do silnika to jest kilkanaście sekund na reakcję, silnik bardzo szybko się przegrzeje, stopią się tłoki, wypalą zawory. Blok silnika może i jest do odratowania,...
Wczoraj postanowiłem trochę pojeździć tym busem żeby trochę pochodził to może faktycznie wypali się ten tłumik i może przestanie dymić ale jednak nic nie pomogło. Nadal kopci. Mam pytanie a czy jak by była uszczelka pod głowica to też by tak dymił i nie stracił na mocy a i płynu na razie nie ubywa. nie mam pomysłu na to wszystko. Nie chcę darmo rozbierać...
Witam mam iveco daily 2.5d z 97r to samo co ducato .Problem polega ,że pożyczyłem znajomemu auto i po próbie odpalenia w mroźne noce ,nie odpalił .Okazało się ,że pasek rozrządu jest luźny .. Na plaka nie chciał zagadać (zanim sprawdziłem ,że rozrząd przeskoczył ) Kręcić ,kreci normalnie . Kwestia czy głowica moglą dostać po pupie ? Mógłbym prosić o...
Witam serdecznie ile jest właścicieli tyle opinii moi Drodzy mam dwa busy T4 2,4 D i Ducato 2.0 jtd (czyli poprzednik 1,9).T4 bije Fiata na głowę kultura pracy, spalanie przy 0,5 tony T4 nie czuje różnicy tj ok 8l/100 km, Fiat pali o 1,5 litra od razu więcej. Wszystko jest ok jeśli się nic nie psuje w T4 przegniła mi chłodnica filtra oleju- efekt olej...
A więc jestem już w temacie mądrzejszy. Otóż silniki pasują zamiennie (blok z głowicą zamknięte), różnica jest w osprzęcie, przystawkach do dzwonu skrzyni biegów, kołach zamachowym i pasowym wału i pompy wody, kolektorze wydechowym i średnicy otworu w wale korbowym na wałek sprzęgłowy. W moim przypadku przekładam silnik z Ducato do Mastera i trzeba...
Problem jest następujący. Na wolnych obrotach samochód nie chodzi na jeden cylinder, po dodaniu gazu jest OK. W momencie kiedy chodzi na 3 cylindry strasznie dymi tak jak by się zalewał bo czuć niespaloną ropą. Po paru minutach chodzi normalnie i za jakiś czas znowu to samo. Auto z rocznika 2014 euro 5+. Wymienione zostały 4 wtryski na fabrycznie nowe,...
Rzeczywiście jtd jest podobny blok i główica dzięki za rade i pozdrawiam.
Jeżeli nie można prostą drogą stłumić zakłóceń np. we fiatach ducato multijet 120ps wywoływanych przez instalacje wtryskowe to może można te zakłócenia przesunąć na inne częstotliwości jakimiś cudeńkami? Dodano po 11 obłożyłem doświadczalnie wszystkie przewody od ECU do wtrysków , wtryski oraz samo ECU folią aluminiową , podłączyłem ja do masy samochodu...
Witam wszystkich. Sprawa dotyczy jak w temacie Ducato 2,8 idtd z roku 2000. Samochód po wymianie uszczelki pod głowicą , i rozrządu został odpalony .Pracował około 2 godziny , wszystko w normie( nie kopcił , moc ta sama). Zauważyłem wyciek paliwa z węża doprowadzającego paliwo od filtra do pompy. Wąż został zdjęty, okazało się że cieknie przy pompie...
Witam wszystkich, Mam problem z Ducato Został zrobiony remont silnika wszystko ładnie pięknie ale niestety nie odpala normalnie tylko z pomocą "Plaka" jak już się rozgrzeje to pali ładnie. Dodatkowo wymieniłem przekaźnik + świecę płomieniową i niestety nic... Przy próbie odpalania ( oczywiście bez powodzenia ) kopci na biało ale to chyba jest normalne,...
jeszcze rozrząd do sprawdzenia czy nie przeskoczony, a najlepiej pasek wymienić, 50zł kosztuje bo potem remont głowicy 10x więcej.. a filtr i olej to podstawa przed jakimkolwiek "butowaniem" jak nie wiesz czy 6 czy 8l to i tak musisz 2 bańki kupić (zwykle teraz są 4l) i nalej 6l, poczekaj z minutę, sprawdź stan miarką i lej dalej jak nic niema albo...
proszę o schemat ustawienia rozrzadu w fiacie dukato 1.9 D 1997.Oddałem auto do naprawy do warsztatu bo poszedł pasek na rozrządzie spec rozebrał głowicę ale z naprawą było gorzej.Zabrałem auto z warsztatu i poskładałem.Nie rozbierałem rozrządu i mogłem popełnić błąd z ustawieniem.Chciałbym to sprawdzić mając schemat.Proszę o odpowiedz na domal49(at)wp.pl
Witam. Wymontowałem dzisiaj wtryskiwacze z fiata ducato 2.3 bo jest podejrzenia "lania"(mocno kopci a egr sprawny). Oddałem je do gościa który ogarnia w temacie i jutro ma je rzucić na stół i zobaczyć czy coś z nich jeszcze będzie. Ale do rzeczy. Z wymontowaniem nie było problemu nic nie było zapieczone. Gorzej teraz będzie z założeniem. Otóż nie ma...
Witam. Mam problem z Ducato 1.9D polegający na przypadkowym zapalaniu się kontrolki od przegrzania silnika (także na zimnym silniku). Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej wskazuje temperaturę prawidłowo. Po odłączeniu przewodu od czujnika w głowicy wskazania termometru znikają a kontrolka gaśnie. Gdzie szukać przyczyny? W zegarach? Ps. Problem...
Witam wszystkich Ostatnio przydarzyła mi się niezła przygoda z moim Ducato 2,3 MultiJet rok 2006 (nowa buda). Usterka już znana ale piszę to dla wszystkich zainteresowanych, ponieważ na forach nie znalazłem nikogo z takim problemem. Liczę jedynie na uwagi co mogło być przyczyną. Stałem na światłach, czekałem na zielone....ruszyłem i po wrzuceniu drugiego...
Silnik Fiatowski? czy Citroen XUD9/DW8 ? zakładam, że XUD, z Fiatowskim niewiele miałem do czynienia jeśli Citroenowski to po co było zmieniać cały silnik, wystarczyło głowicę, a w zasadzie to ja w swojej C15 to wymieniłem tylko wałek rozrządu, 3 paneweczki wałka i szpilki tych paneweczek i dalej chodził :) Pompa wtryskowa założona sprawna z poprzedniego...
Wiatrak się wlącza na chłodnicy? Tak wiatrak się włącza ale na przykład jak w korku stoję tak to nie włącza się Dodano po 3 Ewentualnie korek od zbiornika wyrównawczego zatkany Korek wymieniałem niedawno, a co w sumie daję korek w którym nie ma żadnego otworu żeby w razie czego uszło te za duże ciśnienie? na przykład w ducato lub w citroenie zx od...
Glowica sprawdzona na szczelność zaworów.Dudnienie pojawia się po otwarciu przepustncy,
Witam, posiadam Fiat 1.9 D 290L ( Ducato 1 ) z silnikiem z Peugeot J5 1.9D. Wnioskuje z części które wymieniałem przy remoncie silnika. Przechodząc do meritum. Auto odpalało od delikatnego przekręcenia kluczykiem zawsze i od razu idealnie pracowało. Posiadam je dwa lata i zawsze pięknie odpalał i jeździł. Pewnego dnia odpaliło jak zawsze ( lepiej niż...
... nie wiadomo jak będą się sprawować... Może odgrzeję kotleta ale już wiadomo. Model 2007-2010 przejeżdża bez problemu 600-700 tys. km na jednym rozrządzie, turbo i skrzyni biegów, jeśli się dba oczywiście. Przy 400 tys. km zaczynają się problemy z wtryskami ELEKTROMAGNETYCZNYMI gdyż zaczynają kopcić. Z doświadczenia wynika, że po tym przebiegu są...
Witam. Pacjent to Fiat Ducato w wersji kamper, rok produkcji zdaje się 1992 lub okolice, diesel. Poszukuje schematu podłączenia sterownika świecy płomieniowej, identyczny jak w tym wątku: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Objawy: Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon (kontrolka świec żarowych miga na chwile) i to wszystko, nie załącza...
Delphi ruszyło. błędy odczytało wiadomo, coś z świecami, walczę żeby wykręcić ale ostatecznie odpuszczę sobie. Drugi błąd dziwny. Było brak opisu ale w necie znalazłem P260A Power Take-Off (PTO) Control Circuit / Open W necie zero informacji. Power take off to niby moduł rozczepijący napędy. Ale jakie w aucie z napędem na przód. Dodano po 4 No i dupa...
witam posiadam fiata ducato 1.9 t.d 2000r zabrałem się za wymianę rozrządu ale po odkręceniu osłony ukazały się mi kilka punktów ponabijanych na odlewie silnika (każdy wygląda na fabryczny)na kole od pompy wtryskowej są 2 znaki wydaje sie mi że one akurat są dobre tylko nie wiem wobec którego miejsca na bloku mam je stosować moja prośba to porada o...
Witam wszystkich. Mam problem z ustawieniem rozrządu w samochodzie fiat ducato 1.9d. Jest to wersja z francuskim silnikiem DJY montowany również w citroen jumper i peugeot boxer. Otóż kupiłem silnik bez osprzętu , ponieważ w moim zerwał się pasek rozrządu i rozwaliło głowicę i całą resztę, a remontu nie opłacało się robić. Po zakupie nowego silnika...
Więc jeśli nie widać paliwa przy odkręconej rurce od wtrysku (podczas kręcenia) to powinienem podejrzewać pompę CR ? To więcej niż możliwe. Może pojawiły się jakieś mikronieszczelności na pompie. Nawet to 1300 to ciśnienie "że o la boga rety". Mogła głowiczka puścić gdzieś albo uszczelnienia do wymiany. Jak jeździłeś tyle czasu na awaryjnym to mogłeś...
Są różne modele tego typu skrzyń i różne przełożenia np. PF1AA013, PF1AA012, PF1AA011, PF1AA014, PF1AA017, PF1AA018, PF1AA019, PF1AA020, PF1AA23, PF1AA027. Dokładny opis jaką masz skrzynię znajdziesz wybity na skrzyni biegów. Potrzebuje bardziej precyzyjnej odpowiedzi tzn. gdzie dokładnie? Sugerujesz, że mam wymyć i wyszorować całą skrzynie, żeby się...
Witam wszystkich. Mam problem z fiatem Ducato 2.0 jtd z 2005 roku. Otóż uszkodzone było koło zamachowe.Po wymianie koła i paska rozrządu auto odpaliło i chodziło z pół godz.bez problemu.Ruszyłem na jazde próbną.Pierwsze 3km bez problemu pełna moc itd.Nagle auto straciło moc,zatrzymałem sie i tak jakby chodziło na trzy cylindry i z tyłu silnika było...
ducato ducato przełącznik ducato ducato przełączniki ducato sterownik ducato
numer karty sieciowej instrukcja obsługi zmywarki amica matek451 internet
toshiba 32l4353d toshiba 32l4353d
Bosch 3002/13, SGI 3002/13, SGS 3002/13 – czy zmywarka ma presostat, typ i lokalizacja Chrysler Grand Voyager BCM – demontaż sterownika body, lokalizacja, procedura, generacje