Od 1.9 td (AAZ) pasuje bez żadnych przeróbek. Płaskość głowicy sprawdza się albo specjalnym liniałem, albo na płycie traserskiej. W przypadku stwierdzenia niepłaskości powyżej określonej przez producenta głowicę wymienia się, w dieslach VW głowic się nie szlifuje.
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
To co jest na zdjęciu w zupełności wystarczy. Dla porządku zauważę czarną kropkę na krawędzi pierwszego cylindra od dołu, na godz. 4-tej. Jeśli to miejsce jest gładkie to ok. Papier ścierny, a tym bardziej pilnik, nie są najlepszymi narzędziami do tego celu. Co do głowicy, to przykładasz liniał krawędziowy i sprawdzasz, czy płaskość mieści się w dopuszczalnej...
Mój preparat do usuwania starej uszczelki to skrobak i papier ścierny żeby zabielić całą powierzchnię a na koniec nitro.Nigdy mi nie leciało.Tak czy owak musisz głowicę jeszcze raz zrzucić,liniał krawędziowy w rękę i sprawdź powierzchnie bloku i głowicy.
A czy udałoby się jeszcze ustalić jaka nierówność jest dopuszczalna dla płaszczyzny bloku i głowicy? Gdzieś czytałem, że dla podobnego silnika, dla głowicy jest 0.05mm. Nie interesuj się krzywizną bloku, jesli silnik nie był patologicznie przegrzany. Niepłaskości głowicy i tak nie sprawdzisz, bo liniału dla jednego pomiaru kupował nie będziesz - jeśli...
Po co te fantazje? Żeby stwierdzić czy planować czy nie to trzeba ją ocenić,dokonać pomiarów , sprawdzić specjalnym liniałem idt. A potem podejmować decyzje. Uszczelkę dobiera się na podstawie wystawania tłoków fakt,ale są też przypadki że i po planowaniu.
No chyba problem jest u szlifierza... odbieram splanowaną głowicę (bloki też mi szlifował) i liniał "się kiwa" ... ehhh Prawdopodobnie stare zuzyte sprzęty mają.
Albo skrzywiona głowica była, sprawdzali liniałem płaskość głowicy? Może założyli jakąś inną kto wie jaką i nie fachowo do tego. Nie dokręcili momentem, użyli starych śrub nie mierząc ich itp. Sprawdź też płaskość powierzchni bloku, czy nie ma wżerów itp.
Do płaskości bloku głowicy itp. naturalnie, że liniał + szczelinomierz,ale dla wystawania tłoków ponad blok/ tuleje tylko taki mostek ratuje + czujnik zegarowy. Pozdrawiam
Liniał krawędziowy i badanie ze szczelinomierzem odchyłki. Skoro poszedł olej, a uszczelka nie nosi śladów wypchnięcia czy wypalenia to pozostaje jeszcze pęknięcie w obrębie bloku/głowicy.
Wybaczcie ale bzdury piszecie. Nie ma tam żadnej warstwy przewodzącej, jest liniał i głowica (w najtańszych używa się techniki pojemnościowej). Blaszka to tylko hamulec cierny/docisk. Zazwyczaj stosuje się liniały inkrementalne, co wymaga zerowania suwmiarki w pozycji referencyjnej (nie koniecznie na 0). Zbyt szybki ruch może spowodować "zgubienie"...
http://obrazki.elektroda.net/84_12536673... hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1. Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D Głowicę...
Jaka jest tolerancja dla nierówności bloku w lanosie? u mnie lekkie zanizenie jest pomiędzy 3 a 4 cylindrem równe 0,05mm a tu gdzie na zdjęciach widać rdzę taki szczelinomierz się nie zmieścił, mniejszego niż 0,05 nie mam. Głowica według liniału pożyczonego od znajomego mechanika też wydaje się być prosta ale pewnie zawioze ją do zakładu niech ją "zabielą"...
Wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele. Owszem, uszczelkę dobiera się do wystawania tłoków ponad kadłub silnika, zobacz sobie natomiast głowicę z liniałem, ile wystają grzybki zamkniętych zaworów poza płaszczyznę po splanowaniu.
Ma nie być znać okrągłego śladu po okuciu uszczelki - czoło głowicy ma być płaskie, bez wyczuwalnego wgłębienia. Gdybyś miał liniał krawędziowy/płytę traserską to miałbyś łatwiej ocenić.
Drogi szkilerorze. Pisałem o pomiarze liniałem (wtajemniczeni wiedzą) bo tak się robi. Mianowicie przykładasz liniał do głowicy, bierzesz szczelinomierz i mierzysz we wszystkie strony.... Poza tym z kolei ja nie rozumię jak Ty chcesz czujnikiem zegarowym w warunkach domowych zmierzyć powierzchnię głowicy (w tym celu musisz posiadać odpowiedni stół)....
Dobra, skoro masz liniał to jaką masz max odchyłkę płaskości głowicy ? Mieści się w dopuszczalnej wartości?
Uszczelka ok 60-100 PLN. Śruby zostają nie trzeba wymieniać. Tylko że to są śruby calowe. Trzeba o tym pamiętać jak by się jednak chciało je wymienić. Procedura podobna jak w samochodzie. Tyle że głowica mniejsza to nie wymaga zazwyczaj planowania. Wystarczy wyczyścić z resztek uszczelki głowicę i blok. Przyłożyć liniał (wystarczy w tym wypadku suwmiarka...
A głowica była sprawdzana przed montażem liniałem na płaskość powierzchni?
Planowanie głowicy po każdym demontażu jest wskazane przy głowicach silników wielocylindrowych, które lubią się pokrzywić przy odkręcaniu. Weź przyłóż do płaszczyzny jakiś liniał lub suwmiarkę i sprawdź pod światło czy jest prosta. Jam masz już głowicę ściągniętą to sprawdź czy zawory trzymają nalewając nafty lub benzyny.
Sprawdzanie odchylenia głowicy silnika od płaszczyzny – Sprawdzić w kilku miejscach odchylenie od płaszczyzny głowicy silnika liniałem krawędziowym i szczelinomierzem. l Dopuszczalne odchylenie od płaszczyzny: maks. 0,1 mm. WskazówkaNiedopuszczalne jest poddawanie obróbce głowic silnika wysokoprężnego. (żródło elza win silnik avb)życzę powodzenia
Jak nie ruszysz tulei ( poderwiesz jej) to składaj i już. Tuleja ma wystawać o ile pamiętam 0,15mm ponad płaszczyznę bloku ale przy pierwszym montażu. Należy mierzyć liniałem w kilku płaszczyznach. Bywały uszkodzone bloki ( zwichrowana krawędź przylegania) i taki blok poddawało sie obróbce.
Pamiętam (ale to już były czasy Favoritki) była akcja serwisowa - na skutek jakiegoś źle dobranego fabrycznie płynu chłodniczego robiły się wżery pod uszczelką głowicy. To silnik z tulejami pływającymi, wymiennymi. W dodatku tłoki mają szczeliny dylatacyjne. Jak dla mnie, to któraś tuleja za głęboko osiadła, trzeba by liniałem sprawdzić. Skoda zawsze...
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
(at)loprpol To nie takie proste. Zauważ na filmie, że tam dosuwa głowicę do sprężyny, kontroluje czy krawędż wejdzie w odpowiednią szczelinę pomiędzy zwojami i dopiero później jest nacisk, aby wygiąć sprężynę. Takie coś tylko i wyłącznie wykorzystując serwomechanizm. Potrzeby jest specjalny pedał z potencjometrem oraz silownik z pozycjonerem i serwomechanizmem....
Ok, dzięki za pomoc. Przy okazji, po odkręceniu głowicy miałem możliwość podjechania do szlifierza, pomierzył liniałem i powiedział, że jest si. Dodatkowo rzucił uwagą, że z praktyki - jeżeli głowica była skręcona, ale nie odpalana to nigdy nie powtarza się szlifu. Może dla niektórych to oczywiste, ale jak czytałem teorie w nec ie to już sam zgłupiałem...
Przystaw liniał do bloku i sprawdź czy jest równa płaszczyzna, czy nie są podniesione otwory gwintowane na śruby głowicy od dokręcania rurą.
Cienki jest prosty w robocie. Warunek-liniałem sprawdzić płaskość głowicy i to, czy tuleje nie wystają zbyt ponad poziom bloku, i czy są dobrze osadzone w bloku. Drugie-czystość. Trzecie-nie pomylić podkładek pod nakrętami głowicy pod kolektorem ssącym.
Żebyś się nie zdziwił, jak laikiem będąc zawstydzisz pana mechanika. Klucz dynamometryczny, kątomierz, liniał, kpl. kluczy torx, masz?
Trzeba było przyłożyć liniał i sprawdzić blok. Może lekko siedzi gdzieś nie wiadomo. Do tego nie wiadomo czy to było robione ze sztuką w sensie nowe śruby ,zachowane momenty itd.
Tu płukanka nie pomoże, tylko głowica do góry, miska w dół i zrobić remoncik Bez wyciągania silnika nie obejdzie się no i planowanie głowicy jak mówił mechanik, ale jakbym ja to robił to bym sprawdził głowice liniałem krawędziowym jakby była równa to nowa uszczelka i nie ma sensu planować. Odnośnie zakupu drugiego silnika i przekładka? sillniki maja...
Układ był dokładnie wypłukany, ciśnienie zamierzone a chłodniczka oleju została pominięta... odrazu dodam, że blok też został sprawdzony liniałem w celu sprawdzenia ewentualnych nierówności przed montażem głowicy.... Macie jeszcze może jakieś pomysły?
Sprawdź liniałem czy płaska jest płaszczyzna spodu w którym jest wałek rozrządu. Lepiej też spód odlewu w którym obraca się wałek wyrównać.
To zapytam jeszcze raz...Jak kopci niedogrzany silnik na bogatej mieszance? Planowanie nie jest konieczne jak już się uparłeś zwalać głowicę (bez sensu, nic na to nie wskazuje). Pod warunkiem, że posiadasz liniał krawędziowy, szczelinomierze, znasz dopuszczalną odchyłkę płaskości i posiadasz dobre oświetlenie w garażu.:D Powodzenia.:D
Jest coś takiego jak liniał krawędziowy i mogą płaszczyznę głowicy / bloku sprawdzić bez planowania. Generalnie dla mnie to jakiś fuck up wyszedł. Skoro lejące wtryski to dlaczego nie kazał ich robić ?! Ogólnie jako osoba nie znająca się, która zapłaciła za naprawę 13k pln, latali by tam wszyscy po ścianach za coś takiego. Albo robi się na 100%, albo...
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
Zgadza się - stare i niewiele warte auto więc możesz je sprzedać takie jak jest za cenę remontu albo wyłożyć te i tak nieduże pieniądze i je naprawić. Trzecia opcja (częsta w polszy) - składasz do kupy żeby zadziałało i szybko sprzedajesz. Minimalizacja kosztów: Zorganizuj liniał w celu zbadania czy blok i głowica są proste, kup tą grubszą uszczelkę,...
Witam Jak widzę jest to prawdopodobnie piła do cięcia profili okiennych. I tu będzie prawdopodobnie największy problem, a mianowicie jak przenieść napęd na ruchomą głowicę. Jeśli dobrze pamiętam to prowadnice są także ślizgowe. A może rozważyłbyś takie rozwiązanie: Napęd przez przekładnię pasową, zębatą na istniejący wałek napędzany obecnie za pomocą...
No to piszę że gniot, bo na tulejach mokrych. rbiesiada sprawdź sobie jeszcze liniałem czy blok u góry nie jest zwichrowany, ja wykręcałem szpilki i woziłem bloki do równania.
Pamiętaj o planowaniu głowicy. Zdjętą głowicę należy splanować. A właśnie że nie. Proponuje pozostać przy swojej profesji, a samochody zostawić innym. Dla ucięcia ewentualnych dyskusji z cyklu "co to nie ja..." - głowice sprawdza się, przy pomocy płyty traserskiej/liniału krawędziowego - dopiero przy stwierdzeniu niepłaskości powierzchni, powyżej wartości...
https://obrazki.elektroda.pl/2020674400_... https://obrazki.elektroda.pl/1542288200_... A czy ktos z was podpinał sie do craftera 2.5 vcds lub delphi i moze potwierdzic ze ten kat wtrysku jest ok ? mam jakis dziwny problem po rozgrzaniu traci na mocy. czy jezeli kąt jest ok to moze byc przyczyna zle ustawinego wałka...
Rysy nie są brudne ponieważ starałem się je wyczyścić w celu ich uwidocznienia (mikrofibra + środek do odtłuszczania) . a co do ..przymiaru liniowego" to zwracam honor za zły zwrot , ale chodziło mi o liniał krawędziowy i sądzę że dobrze go wykorzystałem gdyż instrukcję jak to zrobić znalazłem na tym forum.
Wczoraj znalazłem ten encoder. Potraktowałem go izopropanolem, oraz jego liniał też i jest lepiej. Skan wychodzi prawie idealnie, niektóre linijki mają tylko <bold>. Drukowanie nadal słabe nawet po wyłączeniu dwukierunkowości. Ale jest lepiej niż było. Na liniale (cz jak to się tam nazywa, pasku) co po nim chodzi enkcoder też było sporo syfu....
Bzdura i powielanie głupot z różnych dziwnych for "złotych rączek". Otóż głowicę po zdjęciu z silnika poddaje się weryfikacji, albo przy pomocy liniału krawędziowego, albo płyty traserskiej - odchyłka płaskości płaszczyzny czoła głowicy ponad wartość dopuszczalną przez producenta silnika (0.1-0.5 mm na przykład) powoduje konieczność albo wymiany kadłuba...
Uszczelka uszczelką, ale przecież wiecie, że felicja jest na tulejach mokrych, bywało tak, że tuleja uciekała w dół ( bo się poddały miedziane pierścienie pod tuleją albo papierowa podkładka uszczelniająca), po wymianie uszczelki spokój był jakiś czas, póżniej i tak okucie uszczelki nie spełniało roli. Dlatego trzeba sprawdzać liniałem ile wystaje tuleja...
sprawdzenie płaskości kadłuba W tym momencie najważniejszy temat. Jeśli rowki tłoków ok i zamki na pierścieniach też, to można składać. Nagar musisz zdjąć. Przykładasz do bloku jakiś liniał i próbujesz wcisnąć szczelinomierz. Dwie setki dopuszczalne, ale pięć to już tylko uszczelka z klingerytu, a ponad dycha...
1. Uwolnij trochę sprężyny pod stołem, na zdjęciach wygląda jakby były ściśnięte na max. Naciśnij lekko i zobacz czy się "poddaje". Jeśli poziomowałeś na sztywno, to mogłeś sam go skrzywić. Podczas regulacji nie miałeś sytuacji, że głowica nacisnęła stół? 2. Wypoziomuj bez szyby, jeśli wyki będzie podobny, to masz krzywy stół. 3. Można wtedy spróbować...
Nie ma to jak profilaktycznie splanować głowicę, i to najlepiej od razu o 0,5cm. Głowicę zawsze po jej zdjęciu sprawdza się w celu ustalenia niepłaskości, czy odchyłka mieści się w granicach określonych przez producenta. Do tego celu służą przymiary (liniały), bądź też bardziej wyrafinowany sposób - płyty traserskie. Nigdy nie planuje się głowic ot...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Test na CO dał wynik pozytywny. Po zdjęciu głowicy oddałem ją sprawdzenia i plantowania. Za podpowiedzią panów od głowić sprawdziłem powierzchnie bloku i tulei. Nie posiadając liniału położyłem papier ścierny 220 a na to duży kawałek docisku maszynowego. Niestety zabieliłem w ten sposób tylko niewielką część jednej strony tulei. Nie mając nic do stracenia...
Mam pytanie do osób które wymieniały uszczelkę głowicy w Roverze/ Land roverze 1,8 - silnik 18K4F. Otóż znalazłem na forun Rovera informację że tuleje powinny wystawać ponad krawędź bloku o 0,1 mm. Natomiast na Youtube można znaleźć film sygnowany przez Ajusę na temat naprawy tego silnika, i widać tam że człowiek przykłada liniał krawędziowy do tulei...
Olej 15W40 Mannol kupowany w specjalnym sklepie. To i tak olej na początek bo docelowo ma być Castrol Classic 20W50. Blok raczej OK. Nie jestem w stanie tego zweryfikować bez płyty treserskiej ale przykładałem profesjonalny liniał we wszystkie kierunki i świeciłem latarką i nie widać szczelin. Oczyszczona powierzchnia była. Mam niestety dziwne wrażenie,...
W ogólności raczej poprawnie jednak przy założeniu iż mamy do czynienia z nowymi podkładkami. Tutaj coś było o dorabianiu podkładek Podkładki były "dorabiane" w tym sensie, że musiały być dane podkładki cieńsze (te fabryczne mają 0,3 mm a założone zostały o połowę cieńsze) bo po zamontowaniu oryginalnych podkładek tuleje wystawały 0,25 mm i z tego...
Głowica nie pochodziła z tego silnika.Obecnie pracuje w silniku w aucie którym aktualnie jeżdżę i docelowo ma trafić na ten blok.Blok jest prosty sprawdzony dokładnie liniałem.To ma być silnik wolnossący stroker na 2,8.Po długich poszukiwaniach udało się w miarę tanio kupić blok po tłokach 83,99 jakie posiadam z tego 2,8.Po prostu mam obawy o zbyt wysokie...
Witam wszystkich grupowiczów. Mam następujący problem kupiłem na Allegor skaner jak w temacie podczas wykonywania prewiev podczas dojechania głowicy do kończa obszaru skanowania plastikowa zębatka napędzana z silniczka przeskakuje na pasku zębatym o 2-3 ząbki i karetka wraca na swoje miejsce - jakby żle "widział" koniec obszaru skanowania. Przy skanowaniu...
moonchild zwróć się do kolegi patryk-84a o zwrot pieniędzy za uszczelkę pod głowicę i robociznę przy jej wymianie w związku z nietrafioną i bzdurna poradą: Obiawy na benzynie podchodza tez pod uszkodzona uszczelke pod glowica byc moze miedzy 3 a 4 cylindrem bo masz tam mniejsze cisnienia. Ubywanie plynu chlodniczego i pyrkanie tez by pasowalo. Sprawdz...
myslisz kolego pojecia. Nie ma czegos takiego jak CZAS wtrysku. jest kat i jesli juz to dawka ktora ma zostac podana na wtryskiwacz w okreslonym czasie, ale to juz nie tobie decydowac jaka i kiedy. Ty sie skup na kącie wyprzedzenia zaplonu. Zacznijmy od tego czy wogole dobrze poskladales cały rorzad. ustaw wał na GMP. Wałek rozrzadu tak by sie mijaly...
Dobry wieczór, Rzomontowałem drukarkę HP. Są w niej trzy czujniki, wylutowałem ten z płyty głównej i obsługujący podajnik papieru. Ma on 6 pinów. Podłączyłem płytę główną do zasilacza i na jednym z pinów po stronie sensora było +5V względem pola masowego, a pierwszy pin był połączony z polem masowym. LED zasilam 5V poprzez rezystor 110 ohm wylutowany...
Mam na sprzedaż nigdy nieużywany kompletny liniał optyczny SINO ka-500 o długosci 270mm. Wszystkie parametry na stronie producenta. Liniał jest nowy. W gratisie dodaje dodatkową NOWĄ głowicę. Wszystko na zdjęciach. Cena jaka mnie interesuje to 400zł. W razie dodatkowych fotek proszę pisać https://obrazki.elektroda.pl/8388571700_...
i kazali mi ją zamontować do tego nowego silnika ,a ona była przyczyną spalenia tłoka .Olałem ich więc i zamontowałem tą tandem pompe do nowego silnika {stary miał 1500 km}Rozpisałem w zleceniu że zalecam wymiane t.pompy bo ponownie silnik ulegnie zniszczeniu.Wydali passata nowego i po 1300 km znów na lawecie spowrotem :-] 3 stany oleju ,silnik świruje...
palnik acetylenowy w warunkach półprzemysłowych - całkowicie się sprawdzi, w poważnej fabryce, w której niegdyś pracowałem zarzucono pomysł konstruowania wycinarki plazmowej - okazało się że maszyna jest "niestabilna" były kłopoty z zachowaniem ciągłości parametrów plazmy. sprawdzonym produktem była wycinarka acetylenowa , której sterowanie odbywało...
Dobra jedziemy z tematem bo można już coś wrzucić. https://obrazki.elektroda.pl/3431695300_... To początki ramy . Powstały pierwsze elementy. https://obrazki.elektroda.pl/9763540000_... A to pierwsze przymiarki stołu , ale nic nie jest powiercone ani poskręcane. Po prostu poukładałem elementy na sobie tak jak...
Witam tak odpaliłem ale jeszcze szukam liniału lub głowiczki liniału osi zet bo jest uszkodzona a bez tego nie uruchamia się wrzeciono i praca hydraulika zapinania narzędzia bo maszyna widzi błąd osi zet i wyłącza ale można wejść w tryb manual i wszystkie osie i silniki pracują bardzo cichudko oprucz tego był uszkodzony zasilacz głuwnego komputera koszt...
listwa Heidemann, długa, składana z 3 części i ponoć była zalana olejem. Ale czy problem ujawniał by się dopiero przy maksymalnych prędkościach? Jak najbardziej. Liniał HEIDENHAIN (LS603 lub 107) - szkło w środku do precyzyjnego oczyszczenia. Ale mówisz o głowiczce tak? a czy można przeczyścić samą listwę w środku? nie ulegnie uszkodzeniu taśma pomiarowa?...
liniał magnetyczny pomiar liniał liniał pomiarowy
sharp zmieniać volvo silnika współczynnik stabilizacji prądowej
wzmacniacz magnetyczny wzmacniacz magnetyczny
Zasilanie wentylatora lodówki Samsung - diagnostyka i naprawa Kasacja kontrolki DPF w Subaru Forester - co zrobić?