Nie spalone cząstki paliwa, wczesny zapłon , chłodzenie
Nagar olejowy powstaje na głowicy, wystarczy ściągnąć pokrywę i będzie wiadomo czy na niej jest twardy nagar z oleju. Jeżeli na głowicy jest nagar trzeba ściągnąć miskę i sprawdzić sitko od pompy oleju.
Witam W końcu dobrałem się do mojej sprężarki.Głowicę odkręciłem kluczem oczkowym wielogwiazdkowym 6mm. Na dziwne łby śrub calowych wbijałem młotkiem klucz. Po otwarciu głowicy zobaczyłem nagar jak w starym silniku. Zawór wydechowy zawieszony na nagarze.Wszystko oczyściłem. Płaszczyzny głowicy przeszlifowałem.Blaszki zaworów oczyszczone i polerowane....
Wziąć 200 ml benzyny i pędzelkiem po nagarze ..... i podpalić...... I tak 5 razy.........potem wziąć pastę polerska / papier ścierny i w kilka minut nagar który sprawiał trudności znika ...... A jak nie ,to ...K2 Akra..
Usuń z głowicy nagar i sprawdź szczelność zaworów. Obracaj wałem silnika do momentu, aż każdy z zaworów będzie maksymalnie uchylony i wówczas sprawdź gniazda zaworowe pod kątem ich uszkodzenia (wypalenia). W przypadku, gdy zawory nie będą szczelne (nie będą się domykać) czeka Cię szlifowanie trzonków zaworowych, aby uzyskać właściwe luzy. Zwróć uwagę,...
Wymienione: czujnik położenia wału, czujnik temperatury chłodziwa, pompa chłodziwa, katalizator. Zostało jeszcze zdjąć głowicę (gniazda zaworowe, zawory, nagar). Dzięki za podpowiedzi, sam niewiele robiłem, ale natchnienia trochę nabyłem z ekranu Elektrody.
Witam. Chciałbym zapytaac czy jesli na głowicy i na tloku bedzie nagar to bedzie spadek mocy władimirca???
Witam, Posiadam ciągnik rolniczy, który ciężko zapala. Po zdemontowaniu głowicy zauważyłem że wtryski pylą na ścianki głowicy (wtryskiwacz zamontowany lekko pod kątem i rozpylone paliwo z jednego wtrysku trafia na ściankę głowicy - nagar na ściance) prawdopodobnie zamontowane są niewłaściwe końcówki chociaż mechanik twierdzi że tak się zdarza i to normalne...
Przed płukaniem silnika należałoby zmienić filtr oleju na nowy, po płukaniu założyć drugi nowy. Po płukaniu silnika, który ma na głowicy przyrośnięty nagar, będą odpadać płaty tego nagaru i zatykać smok pompy olejowej. Tak samo się dzieje po wlaniu dobrego oleju. Pierwsze silniki miały w misce olejowej, pod smokiem, odkręcane okienko do czyszczenia...
Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby , dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju) odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej wymyć głowicę z oleju - można wcześniej...
Witam. Posiadam skuter 4t z silnikiem 137qmb. Wracałem kiedyś do domu i skuter nagle stracił moc i zgasł. Po jakimś czasie odpaliłem go ale nie chciał wchodzić na obroty, jeżeli popuściłem manetkę gazu to gasł. Później nie odpalał wgl. Kupiłem cylinder i tłok 80, założyłem, nic. Rozebrałem głowicę, wyczyściłem nagar, złożyłem,głowica szczelna, nic....
Kolektor zdemontowany, uszczelka wprasowała się w żeliwo, niestety są i wżery, za małe by żeliwo napawać. Mam uszczelki erlinga tworzywo-metal i inne z samego tworzywa. Dostęp do wyszlifowania słaby,wystają rurki do recyrkulacji spalin( nie do odkręcenia), trochę szlifierką i pilnikiem, ale nie wiem jak duże mogą być nierówności na kolektorze wydechowym....
Cześć, zastanawiam się czy znajdę coś lepszego do umycia silnika niż dimer z wodą, zarówno nagar w środku głowicy jak i silnik z zewnątrz. Czy dimer z woda to jednak słaby pomysł bo woda to i rdza będzie?
...do tego dojdzie nagar ze ścianek bloku itd może to spowodować nawet zablokowanie kanałów olejowych np tych do głowicy i przytarcie lub zatarcie wałka rozrządu ,zablokowanie regulatorów jak hydrauliczne , itd. A ja dotąd myślałem, że olej, zanim trafi z pompy oleju gdziekolwiek, m.in. do kanału olejowego głowicy, jest filtrowany i zostawia zanieczyszczenia...
Przypuszczam, że przy rozrządzie nikt nie grzebał. Może silnik wymaga remontu, więc na początek sprawdź ciśnienie w cylindrze. W przypadku zbyt niskiego zdemontuj głowicę, sprawdź szczelność zaworów, usuń nagar z gniazd zaworowych i z głowicy, ewentualnie sprawdź luzy zaworowe. Na forach znajdziesz pomocne informacje.
Cześci już kupione , jest to model hs17 montowany w autobusie Autosan gdyby ktoś kupował części do takiego kompresora to zwróćcie uwagę też na inne numery na poszczególnych elementach bo hs17 było kilka rodzaji. Teraz pojedźcie czym wyczyścić nagar z głowicy kompresora ? Chce wymienić części na nowe a kompresor tak zasyfiony że aż strach .
Jeżeli przez to że, jeździłeś na nie odpowietrzonym układzie i mogłeś przegrzać silnik i mogło np.wydmuchać uszczelkę pod głowicą, to może po prostu poodrywało nagar z bloku i głowicy. Na początek proponuję wypuścić płyn , przepłukać układ, zalać nowy płyn i czas pokaże. Powodzenia.
Zetor Odpalił na wolnych obrotach chodzi ładnie jednak kiedy dam szybsze obroty to nierówno pracuje silnik czasem strzeli w tłumnik, wydaje mi się że to pompa jest słaba a wy co o tym myślicie ? Dodano po 3 również dodam może to też coś pomoże w wyjaśnieniu problemu. zawsze gdy zdejmuję głowice jest na tłokach i na głowicy straszny nagar, to chyba coś...
Musisz dać nowa uszczelkę pod głowicę cylindra i wyczyścić ten nagar.
Producenci zawsze zostawiają jakiś zapas mocy, wytzrymałości. Moim zdaniem w Dieslu to lepiej było by szlifnąć głowice, dotrzeć zawory i usunąć nagar z kanałów.
(at)user64 157 tys. przebiegu - wymiana turbiny na nową Nissens, pranie FAP, dolewka Eylos, wymiana czujnika różnicy ciśnień przy okazji 162 tys. przebiegu - wymiana czujnika ciśnienia paliwa na listwie, wymiana zaworka sterującego na pompie plus wymiana 4 nowych wtryskiwaczy BOSCH 170 tys. - wymiana sondy lambda oryginał BOSCH plus nowa przepływka...
zastanawia mnie taki remont. wymienić pierścienie, a świece zostawić? przecież głowica była ściągana, na tłokach nagar, to jak mogło nie być w komorach głowicy. jak był to pewnie czyścili, jak czyścili, to wykręcali świece, jak wykręcali świece to co? nie wymienili po obejrzeniu? nie zdziwię się jak dalej będzie do du..
Teoretycznie można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. W praktyce jednak nagar spowodował nieszczelność zaworów i silnik będzie kulał. Testu spalin na przeglądzie też nie przejdzie.
Długo to trwało, ale sprawa wyjaśniona - po zdjęciu głowicy pokazał się NAGAR na gniazdach zaworowych- zawory się nie domykały - stąd szarpanie i spadek mocy. Dodatkowo uszczelniacze zaworów puszczały - stąd branie oleju. Prawdopodobnie nakładało się na wszystko wada uszczelki pod głowicą (lub złe ułożenie). Elektronika nie miała z tym nic wspólnego....
W kanałach dolotowych głowicy silnika 1.6GLI Poloneza jest nagar i czarny nalot. Co może być tego przyczyną? Proszę o szybką odpowiedź.
moje auto z silnikiem benzynowym 2.0 Jaki silnik? Po drugie nagar może wyjść tylko przez wydech więc daj gazu i sam się wypali.
Tłokom daj spokój, co najwyżej zdejmij górne pierścienie i włóż je do cylindrów na samej górze - zmierz przerwę. Widać że sprężarka chlapała olejem, aż się nagar odłożył na denkach tłoków i głowicy. Działać to to będzie i bez smarowania ciśnieniowego, nie wiem kto to wymyślił, wystarczy dorobić sprawne smarowanie rozbryzgowe, jak w silnikach kosiarek,...
Witam, od dawna mam problem z moim maluchem, gdyż po krótkiej jeździe na świecach osadza się suchy nagar. Pierścienie tłokowe wymienione, głowica zrobiona. Kupowałem już świece Bosch Iskra, NGK, teraz kupiłem NGK BP8HS o większej cieplności. Dodam też, że po zrobieniu kilku krótkich przejażdżek jedna świeca nie działa (pali na jeden gar). Podejrzewam,...
Sam posiadam wiekowego Stihla Fs55. https://obrazki.elektroda.pl/6044503700_... https://obrazki.elektroda.pl/6195327800_... Jak widać "maszyna" prawdopodobnie z 2004 r działa do dziś. Z poważniejszych awarii jakim uległa to: Dużo nagaru w tłumiku, a co za tym idzie nagar pod głowicą. Tłok zaczął się spotykać z nagarem....
czy ten castrol będzie zły jako zastępstwo Będzie bardzo zły. Zdjąłem przedni dekiel tłoka i zasyfione tam jest spalonym olejem i świeca cała upaprana też spalonym olejem. Podczas ruszania tłokiem minimalna ilość oleju zostaje w cylindrze - nie wiem czy tak ma być. Zdjąłeś głowice, nagar należy usunąć, wymienić świece, olej sae 30, filtr powietrza....
Dwie opcje: manometr oszukuje, albo zmniejszona objętość komory spalania (nagar na ściankach, olej wewnątrz komory, może planowana głowica)
drauga rzecz : czarny nagar na tlokach to wynik nieszczelnych uszczelniaczy zaworow( np gumki popoekaly i olej dostal sie do srodka) czy poszly pierscienie na tlokach ? czym najlepiej usunac nagar ?
no to był u fachowców "nic nie znalezli" stwierdzili że może to być nagar na głowicy" i tyle... ale ja wiem że to jest jakaś usterka mechaniczna ponieważ trzało mi podczas jazdy pod maską i probuje dojsc do tego co to mogło być, jeżli nie możesz pomóc to nie wypowiadaj się!
Wiertło Φ8 nie wystarcza do ustawienia pompy. Jeśli przy zdejmowaniu pokrywy łańcucha, naruszyłeś tą gumkę uszczelniającą na uszczelce głowicy, to uszczelka do wymiany(pod głowicą). Świece nie wychodzą przez nagar. Kup albo zrób blokady do walków.
Klucza dynamometrycznego warto użyć do odkręcania np. świec żarowych żeby ich nie urwać. A co to da? Ustawiasz moment na kluczu, i próbujesz odkręcać. Jak moment na kluczu przekroczysz, a świeca się nie odkręci, to co robisz? Rezygnujesz z wykręcenia? Dokładnie tak. Odpuszczam i podejmuje różne kroki żeby uniknąć urwania i później problemów z wygrzebaniem...
fajnio niewiem czy wiesz ale posty w tym temacie ostatnie były 2 miechy temu i niema sensu tego znowy odgrzebywać a tak pozatym to w jawce niema uszczelki pod głowicą bo konstrukcja zapewnia prawidłowe uszczelnienie (oczywiście zakładając że nikt nie trzaktował tego z buta i zeskrobywał nagar gromadzący się pod głowicą w zakamarkach )
Witam, samochód jak w temacie przy którym już ręce opadają, od pewnego czasu zaczął szarpać na wolnych obrotach raz mocniej raz słabiej jak zimny to mocniej na rozgrzanym stwierdzam lekką poprawę ale dalej przerywa, sterownik nie raportuje żadnych błędów, zmieniłam rozrząd na nowy, bez rezultatów, wyczyszczony egr, przepustnica (adaptacje itd) i nic...
no więc tak dziś machanik zdjoł głowice i tak wałek rozrządu do szlifu głowica do sprawdzenia tłoki pierścienie do wymiany nagar na kolektorze od głowicy 0.5cm (sporo prawda ale tylko na dwuch garach) petryga uciekalo przez uszczelke obok pompy wodnej olej bralo przez tloki narazie tyle dam znać dalej co i jak no i wszystko jasne panewka od tłoka sie...
U mnie silnik w poldku obrośnięty był w środku nagarem jak wiekowy wrak utopiony w morzu. Też próbowałem różnych dostępnych ówcześnie środków, ale bez widocznego skutku. Pomogło i to radykalnie zagazowanie silnika. Usuwanie, wypłukiwanie nagaru trwało na dystansie ok. 20 tys. km przejechanych w tym czasie. Po tym przebiegu jak podniosłem pokrywę zaworów...
Jakiś postęp w temacie? Mam problem prawdopodobnie z pompą właśnie. Objaw jest taki że faluje przy małym do średnim obciążeniu. Obroty co prawda utrzymuje ale słychać i czuć falowanie, pompa ciągle reguluje, dodaje i odejmuje paliwa. Przy dużym obciążeniu nie ma problemu (albo nie jest odczuwalny). Sprawdziliśmy szczelność i kompresję, wyszło że zawory...
silniki benzynowe skonstruuje się tak aby sprężenie nie przekraczało 11-13 To jakieś info z lat 80-tych chyba. Współczesne silniki wolnossące mają po 15-16 barów sprężania, już nie mówiąc o wynalazkach Mazdy bo tam jeszcze więcej. A poprawione w stosunku do starszych konstrukcji tylko tyle, że mimo że żrą duże ilości oleju to nagar się tak nie osadza...
Polerowanie kolektorów ma sens. Po pierwsze mniejsze turbulencje w warstwie przyściennej (a przepływ w kolektorze wydechowym odbywa się z prędkością naddźwiękową). Po drugie gładka powierzchnia przyjmuje mniej ciepła od spalin oraz trudniej tworzy się na niej nagar. Nie ma sensu polerować na lustro, ale syfy po rdzeniu piaskowym warto zeszlifować. Warto...
A to ja chyba wiem co go zablokowało. Wg mnie na tłokach i głowicy zebrało się tyle nagaru że zabrakło miejsca na tłoki (może nie wszystkie). Zimny odpalił, tłok nagrzewa się szybko to i urósł i oparł się o głowicę bo nagaru za dużo, ostygł przez chwilę to znowu odpalił, u mechanika też pewnie odpalił. Nie wiem czy dobrze na zdjęciu to widać ale wygląda...
Wygląda na problem z głowicą, prawdopodobnie w obszarze dysz koloru MK jest jakiś nagar, którego czyścik nie usuwa w całości.
Żeby powstał samozapłon muszą zaistnieć sprzyjające temu warunki. Przy benzynie - lipna benzyna lub żarzący się nagar. Gaz jest bardziej odporny na samozapłon niż benzyna (wyższa liczba oktanowa). Samozapłon może powodować żarzący się nagar na głowicy, ale to wg mnie powodowałoby również strzały w "gaźnik" i występowałoby tylko przy rozgrzanym silniku....
Witam szanownego kolegę, problem tkwi w głowicy po czasie pracy na zaworze powstaje nagar,trzeba lekko podważyć śrubokrętem głowicę lub po poluzowaniu śrub puknąć lekko w bok gumowym młotkiem twardym jeśli taki posiadasz ,jeśli nie to przez drewno uszczelka jest tam z domieszka grafitu i jest krucha radzę uważać .Warto sobie poznaczyć przed całkowitym...
Wykręć wszystkie świece. jeśli któraś ma białyy nagar to płyn idzie do cylindra czyli uszczelka lub głowica.
Moim zdaniem 10/40 będzie odpowiedni. Jak był wlewany taki to w tym silniku lepiej nie iść w dół, wypłucze nagar, przyblokuje kanaliki w głowicy i będzie problem, a sam wiesz jakie te silniki mają delikatne mechanizmy układu hydrauliki rozrządu.
Sprawdź czy nie przepuszcza ciśnienia pod wtryskiem. Częsta usterka tych silników, potrafi zbierać się nagar który zalepia górę głowicy ewentualnie potrafi wyrwać gwint w głowicy http://obrazki.elektroda.pl/2795249800_1... Tak wygląda zalepiona glowica
Czy jest skuteczny płyn lub koncentrat do mycia części samochodowych , najbardziej zależy mi na głowicach brudnych w oleju i nagarze .Chodzi mi o to żeby zanurzyć cześć np, głowice w tym płynie później przemyć myjka i ewentualnie mechanicznie szczotką .
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Mieszanka jest zbyt uboga gdy jest w niej za duzo powietrza i na odwrót jest zbyt bogata gdy jest w niej za mało powietrza. Gdy mieszanka jest uboga wtedy silnik mniej spala, ale ma gorsze osiągi i nastepuje jego szybsze zuzycie ze względu na wyższą temperaturę jaka sie tworzy w głowicy (moze nastąpić wypalenie gniazd zaworów, peknięcie głowicy itp)...
wyciag mixser z rury i sprawdz jak chodzi na benzynie jesli bedzie miał normalna moc to oznacza ze zle dobrano mixser gazu i po prostu brak powietrza , moze tez byc uszkodzony czujnik spalania stukowego o ile to auto taki posiada lub moze obierac jakies spalanie stukowe i jedzie z zapłonem w tył wtenczas bedzie podobny objaw moze sie to dziac przez...
Jeśli zastosujesz świecę z dłuższym gwintem to na gwincie wystającym w cylindrze osadzi się nagar i przy wykręcaniu świecy zniszczysz gwint w głowicy.
Więc odpowiadam na pytania: 1. Próba odbywała się bez przepustnicy, bo wlot jest po skosie w dół. Odkręciłem ją, aby maksymalnie skrócić dolot i zmniejszać spływanie plaka. 2. Kanały w głowicy były czyszczone ok 2 lata temu, nagar nie przekracza grubości 1mm. Gdzie było więcej, wyskrobałem jak nie było dolotu. Sam pokrywo-kolektor kupiłem z anglika...
Ja zaproponuje Lexusa is220d lub 250, Dodam ze 220d mial problemy z uszczelka pod glowica i nagarem. Bodajze roczniki po 2008 roku poprawiono.
rowadnice były dobre, astra F 180000km Nie były dobre przy takim przebiegu, w tym silniku. Były źle zdiagnozowane. Kolejna wymiana samych uszczelniaczy znowu pomoże na max 10 tyś km. Niestety, głowica jeszcze raz do zdjęcia. Uwierz mi, nagar już zrobił swoje.
I zapłon. Moim zdaniem- wyczyśc z zewnątrz silnik, cylinder itd. Usun nagar z wydechu, kolanka, kanału wydechowego, głowicy i tłoka, dokonaj odpowiednich regulacji i wszystko będzie grać. Zresztą co rozumiesz pod pojęciem grzeje się?
Ja mam w Meganie 1,4 '98 instalację Landi Renzo na AL-700 i chodzi nieźle. Pozostaje tylko ilość przebytych kilometrów w Twoim autku. Słyszałem że po 100 tys instalacja LPG jest ryzykowna (ja montowałem mając 101 tys i odpukać...). Tak mówili w salonie Renault, że gaz zczyszcza nagar i rozszczelnia głowicę czy coś tam, ale zrobiłem już ze 35 tys na...
a bierze ci olej??? bo z twjego opisu widać że brązowy nagar moe sie tworzyć z oleju- czyli zużyte pierścienie lub coś z uszczelka pod głowicą. Bo jeżeli czyścisz z nagaru i samochód pali to szukaj przyczyny powstawania nagaru. Pozdrawiam
Napiszę o efektach: płukanka Liquid Molly - wlana do prawie nowego oleju i silnik na wolnych obrotach chodził pół godziny - olej po spuszczeniu całkiem czarny i efekt taki że 3 dni żadnego stuku - także na pewno warto spróbować bo dużo nagaru rozpuściło. Nagar był najprawdopodobniej w kanałach w bloku, bo głowica i misa była czysta.
Witam, mi to wygląda na awarię samego zaworu, na który nakręcony jest głowica termostatyczna. Zawór zaciął się w pozycji zamkniętej lub troszkę otwartej, bo w środku obrosło nagarem (kamień kotłowy). Powinno pomóc obstukanie go od przodu (po odkręceniu głowicy), oś zaworu powinna wtedy odbić.
Dzięki za pomoc, jak się zrobi cieplej to zobaczę do tego alternatora. Co do aku, to zobaczę za niedługo jak się mroźno zrobi. Dzisiaj napięcie było 13,9V więc dodatkowy kabel powinien rozwiązać problem, choć gdyby się utrzymało 13,9V to nie jest tak źle. Natomiast wczoraj wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, stara była osadzona na silikonie a...
Zapłon możesz sprawdzić też np. z pomocą suwmiarki lub czujnika zegarowego, ale musisz wiedzieć, ile mm przed GMP ma nastąpić zapłon. Czynność ustawienia wykonaj starannie, bo od tego m.in. zależy poprawna praca silnika. Czy silnik się przegrzewa, bo taki objaw może świadczyć o potrzebie wyregulowania zapłonu. Z uwagi, iż masz silnik 2T, to sprawdź,...
Ten kruciec wymieniłem na nowy, gaźnik rozkręciłem, żeby go przeczyścić, ale jest czysty. Rozkręciłem głowicę i cylinder i nie jest zatarcie. Gładziutki cylinder na tłoku był nagar, jak i na zaworach. Kupiłem łańcuszek rozrządu i czy przy wymianie łańcuszka trzeba go rozkuć, czy da się w całości? Tylko zauważyłem, że majstry coś robiły przy elektryce....
Po długich miesiącach problem został rozwiazany przyczyną spadku obrotów był nagar na jakis zaworach przy głowicy (mechanikiem nie jestem wiec mówie tak jak mi powiedziano) mianowicie dałem auto do warsztatu sciągneli głowice dali do sprawdzenia powymieniali to i owo i auto chodzi bez problemu niestety 1000zł poszło :/
Jeżeli chodzi o gaźnik nie sprawdzałem przepony jednak podczas pompowania przed zapalaniem przez wężyk widać jak przepływa powietrze. Co do korka próbowałem go odkręcać, zakręcać podczas koszenia i nie dawało to żadnego efektu. Filtr paliwa wymieniałem na nowy. Niestety w gaźniku nie występuje regulacja gaźnika. Pytanie moje czy wylot spalin mogę czyścić...
Dziura to u mnie była, ale spokojnie dało radę dojechać. Czy nie wykręcać świecy może zależeć od tego czy kolega jest pewny tego oleju. Nagar już masz na tłoku i głowicy, zaworach - patrz zdjęcie - benzyna będzie go powoli rozpuszczać, stąd może być efekt "oleju" na świecy. Dziwi mnie po prostu że zarzuca po takich dużych dystansach, nie od razu. Mój...
nagar na zaworach dolotowych A jak to weryfikowałeś,głowica była podnoszona? Ciśnienie na cylindrach jakie wartości? Ewentualnie położyć nową wiązkę od ecu do cewki 1 cylindra.To samo tyczy się wtrysku,chociaż powinien zgłosić błąd. Nie muszę oczywiście pisać że wiązkę sprawdzamy po obciążeniem. :!:
Witam Wszystkich Mam taki dziwny problem z odpaleniem mojej kosiarki. Jak pociągnę energicznie za sznurek żeby odpalić to od razu wyszarpuje mi sznurek z ręki (tak jakby to coś nie odbijało czy co ) . Po zimie tylko zmieniłem filtr (ten z gąbki ) i uszczelkę pod głowicą . Jak zdjąłem głowicę to od wewnątrz było na niej trochę nagaru , więc zmyłem to...
Według mnie najwiekszym problemem jest rama. Mozna coś żle pospawać czy cos takiego i jest h... trzeba od nowa wszystko robić. Z podrasowanie silnika mysle że nie ma problemu. Najprostszym sposobem, a zarazem najtańszym jest dolanie do paliwa denaturatu lub acetonu - ma wygar nie z tej ziemi, tylko nie można przesadzić bo się silnik szybko rozwali....
W prowadnicy zaworu zbiera się nagar który częściowo blokuje zawór i się nie domyka. Właśnie dzisiaj robiłem taki silnik i zabieg czyszczenia układu dolotowego i zadziałało (zresztą nie pierwszy raz :) ) Oczywiście wykluczając uszkodzenia elektryczne. Można też ściągnąć głowicę i oddać do naprawy. Zauważyłem że jak jeździ się na krótkich odcinkach i...
Coś mi tu nie pasuje z tym nagarem. Z moich doświadczeń z gazem wynika, że eksploatacja na gazie usuwa nagar. Takie obserwacje miałem z poldka. Przed zagazowaniem miałem problem z wykręceniem świec, a elektrody i porcelanka pokryte były warstwą przepalonego nagaru, natomiast klawiatura była omszała od narostów. Po zainstalowaniu gazu po przebiegu na...
Jeśli szumi po zakręceniu głowicy, to pewnie ta głowica jest źle dobrana i niecałkowicie zamyka dopływ wody do kaloryfera, lecz lekko przymyka, a takie przymknięcie może wywołać szum. Może też być kamień, nagar na grzybku zaworu, przez co on nie domyka.
Witam, walki z silnikiem ciąg dalszy, ale powoli zaczynam wygrywać z nim, rozebrałem dziś motor na części pierwsze i tak, na tłoku 2mm nagaru mokrego, na głowicy to samo, zawory minimalnie nie domykają się(nagar), na zaworze wydechowym brak uszczelnienia-podobno tak ma być- ale olej spływa do komory spalania. Głowicę zawiozłem do regeneracji ma wymienić...
Wężyk górny jest drożny, sprawdzone. co do silnika to podobno tam wszystko było dobrze żadnych osadów ani nagarów. Głowica też była sprawdzana pod względem szczelności. Sprawdzałem też próbnikiem koste termostatu, przy wyższych temperaturach masa pojawia się z przerwami ale nie była podawana cały czas mimo temperatury np 112 stopni. Dodano po 1 Dodam...
Dobra chemia i gorąca myjka, rowki możesz zacząć czyścić np. starym pierścieniem skrobiąc nim nagar tak aby nie podrapać powierzchni.
Odnośnie nagaru, to ok. 3tyg. temu wymienione zostały uszczelniacze, co prawda robił to mój znajomy mechanik i wymieniał je bez ściągania głowicy (auto standardowo bierze olej - po wymianie trochę mniej) czy mógł zobaczyć nagar? Nic na ten temat nie wspominał. Jaką chemię mam kupić?
Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem zapieczonych i zakleszczonych zamków - i ich wyjęciem, a potem ze złożeniem tego do kupy. Znajomy ma stół do demontażu z pneumatycznymi siłownikami i często trzeba stuknąć, żeby zamek puścił. Właśnie o to zakleszczenie się boję. Czy pomysł ze...
2. Nie zalewaj żadnymi rozpuszczalnikami. – Co ludzie nie wymyślą... ? Dlaczego? Rozpuści ewentualny nagar i się okaże czy pierścienie przepuszczają. Pobierał mi olej przez uszczelniacze na zaworach, daje nową głowicę i chcę sprawdzić jak się mają pierścienie czy warto to wgl robić
Ściągnąłem głowicę przy kosiarce i cylinder nie jest wytarty,nie ma progu, domyślam się że przyczyną pobierania oleju może być zaworek w odmie,ponieważ gaźnik jest pełny oleju.kosiarka łapie nagar na świecy i gaśnie.Co o tym myślicie?Czy należy wymienić zaworek?
Może się to wydaje mało realne, ale gwintowanie w żarniku wcale nie jest tak trudne jak by się mogło wydawać. Później osobiście nie rwałem na siłę, tylko używałem chemii rozpuszczającej nagar, trzeba odczekać ale i tak zawsze to szybciej i taniej niż zrzucać głowicę.
Skoro świecę trzeba czyścić, to nie ma ona przebicia, a pewnie jest zmostkowana jakimś nagarem lub olejem. Trzeba by sprawdzić, jak wygląda cylinder i głowica.
Witam, mam niemały problem z Yamahą YZF-R 125. Nie zauważyłem, że przez simmering wałka zdawczego wyciekał mi olej, aż do momentu, kiedy dzisiaj na bagnecie zobaczyłem pustkę. Żadna kontrolka ani check engine się nie zaświeciła, więc coś tam tego oleju jeszcze zostało, jednak martwi mnie wygląd cylindra i tłoka od wewnątrz. Robiłem remont około 5 tys....
Autko pracuje cały czas na benzynie nagar był suchy a paliwo kupowane na petrochemii Sprawa wyjaśniona poleciała uszczelka pod głowicą i płyn osadzał sie na elektrodach
Okazało się ze u mnie musi być 7 ogniw gdyż 9 i 8 była kolizja na zaworach. Po złożeniu rozrządu zmierzyłem kompresję i okazało się ze I - 20, II - 15, III - 12, IV - 20. Po zdjęciu głowicy i próbie pierścieni naftą okazało się ze na II i III zleciało dość szybko a I i IV ok. Zawory na głowicy trzymały. Wyciągam silnik na stół i wymieniam także panewkę...
Mam taki sam problem z władkiem 1983 roku. Leci dym dokładnie w tym samym miejscu w szczelinie między kanałami głowicy wlotowym i wylotowym. Przy gaśnięciu psiuka. Silnik nie stracił mocy. W moim przypadku z fachowcem zdemontowałem już głowicę i na oko nic nie widać. Faktycznie gdy obejrzeliśmy wtrysk, a dokładnie podkładkę miedzianą, to z jednej strony...
Głowica zrobiona,zawory sie zamykaja auto pali.Zamykam ten temat Dodano po 3 Na 2 i 4 cylindrze po odpaleniu zawory spotkały sie z tłokiem i nie zdarzyły się zamknąć i jak pozniej sie juz okazało to gdy auto zapaliło to rozrzad sie tak przestawił ze zawory szans z tlokiem nie miały. A komora zaworów ssacych to same sadze jak w dieslu. Nagar taki ze...
Kolega ciekawie ocenia ......już to widzę jak kolega ze stotoskopem szuka przyczyny i przy przesuwającym się gnieździe zaworowym w ten sposób coś usłyszy w dodatku przy włączonych wiatrakach na full ( bo sterownik wrzuca tryb awaryjny ) a po ostygnięciu wszystko wraca do normy . Dziesiątki mechaników tego nie wychwyciło jak widać z postów. Nikt tak...
Witam Ostatnio nudząc się złapałem się za moją starą kosiarkę Vantage. Moim celem miała być wymiana pierścieni z tłokiem gdyż strasznie dymiła. Gdy rozebrałem głowicę zauważyłem zabite nagarem (z olejem) okno zaworu wydechowego. Po sprawdzeniu gładzi cylindra i stanu pierścieni wszystko okazało się być w porządku. Po wyczyszczeniu złożeniu go ''do kupy''...
Własnie bo przed otworem od środka zbiera sie nagar i dlatego nie wychodzi świeca. A wkręcając i wykręcając powoli go kruszysz.
Co do sztangi to na zgaszonym silniku i ręką skok około 1,5-2 cm albo zdejmujesz wężyk ten co idzie do gruchy i albo strzykawką albo ustami. Nagar na egr to zdejmiesz wąż którym powietrze idzie w kierunku kolektora ssącego(aluminowe,, coś'' przykręcone do głowicy silnika) i w miejscu gdzie spaliny które idę do powtórnego spalania spotykają się z powietrzem...
Pierścienie, honowanie cylindrów + remont głowicy , zaspawywało świece nagarem z oleju i nie miała iskry .
No raczej zawsze można zwrócić nowy ściągacz, jak otwory nie spasują to oddam. Jeszcze pytanie, bo po ściągnięciu głowicy bardzo dużo nagaru było na tłoku i zaworach, to przez to że wcina olej? I słabo była dokręcona i nie tylko głowica.
Problem rozwiązany. Regeneracja głowicy pomogła. Poszło kilka nowych popychaczy choć nie były one raczej bezpośrednią przyczyną. Problemem był najprawdopodobniej nagar i zacierające się zawory. Regeneraję robiła firma zewnętrzna. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim uczestniczącym w temacie.
Kolego sprawdż nagar w kolektorze ssącym (może też być pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym), podciśnienia, rozrząd (oczywiście może być przyczyną problemów) i przewód elektryczny do czujnika (MAP sensora). Jeśli to wszystko jest w porządku, to kasujesz błędy (dobrym testerm- może egzaminer?) i musi działać. Na razie nie mam innych pomysłów, jeśli mi...
ale poco?, masz nagar napewno miedzy szpilkami a otworami Dodano po 36 podważaj delikatnie z dwóch stron
Dzień dobry. Obserwując forum stwierdzam, że masz Gerri najwięcej wiedzy na temat Mercedesów. Otóż kupiłem jakiś czas temu Sprintera 208 cdi z 2000 r. (Sprzedający twierdził, że uszczelka pod głowicą do wymiany). Były uszkodzone podkładki miedziane pod wtryskami i nagar zalany równo (widoczny był tylko pierwszy wtrysk). Zostało to zrobione. Później...
Mixol S i Lux dw lub Lux 10 do dwusuwów to już przeszłość.Jak najbardziej jest zalecane stosowanie syntetyków do weteranów,bo do takiej grupy już można zaliczyć przysłowiową "trójkę".Sam do Ogara 205 z silnikiem 023 stosuje Castrol Power Racing 2T.Jakie korzyści mam z tego,już piszę-nie mostkuje się świeca zapłonowa,nie zatyka się nagarem układ wydechowy,ten...
W tych silnikach wychodzą rękami no chyba że ktoś jeździł na wypalonych podkładkach pod wtryskami to wtedy nagar może trochę utrudnić ich wyjęcie. U mnie wszystkie 4 wyszły po lekkim obróceniu wtryskami lewo/prawo. Najgorsze są wtryski które siedzą na zewnątrz głowicy.
nagar kanał głowica nagar palnik nagar kosiarka
driver obrotów wentylatora zrobić launcher satel integra sygnalizator
spawarka laserowa opinie odzysk złota
Podłączenie anteny do napędu bramy Aprimatic - krok po kroku Instrukcja obsługi traktorka jednoosiowego Honda F50