Nawet jeśli głowica okaże się nieszczelna, to warto przy tej okazji wymienić oringi. To częsta przypadłość w tych silnikach. Więcej roboty, niewielki dodatkowy koszt. Jak napisał poprzednik, trzeba przyjrzeć się powierzchni uszczelniania górnego oringu, bo bloki w tym miejscu miewają wżery (kawitacja) i wymiana oringa nie zawsze wystarczy. To się wtedy...
Witam mam problem z olejem w układzie chłodzenia w V8, Chlodniczka z obudową wymieniona, a olej idzie dalej. Skrzynia retarder ok. Ubywa z silnika olej.Może być peknieta głowica lub uszczelka pod głowica?
Witam Walcz kolego....
czy głowica była planowana ?
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Działanie - Sprężarka ze sprzęgłem Sprężarka jest napędzana przez koło zębate mechanizmu rozrządu. Głowica sprężarki jest chłodzona płynem z układu chłodzenia silnika. Smarowanie sprężarki jest realizowane przez układ smarowania silnika. Smarowanie wału korbowego jest wymuszone, zaś inne powierzchnie oraz łożyska smarowane są rozpryskowo. Olej jest...
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane zostały głowice. Przy 800 tys wymieniona głowica pompy wysokiego...
Czesc kolego auto już sprzedałem ale winę można przypisać chłodnicy oleju trzeba wymienić na oringach tylko z serwisu no i dodatkowo wszystkie uszczelki olejowe w serwisie podpowiedzą ci jakie oni w takiej akcji wymieniają ,rozebrałem również cały silnika od przodu tam są uszczelki pod rozrządem i tam jest ta zaślepka no i mi aż tak dużo oleju nie brało...
Głowica założona i wymieniony jeden pompowtryskiwacz na 4 cylindrze. Silnik zaczął równo pracować i czuć przyrost mocy , zobaczymy co powie gdy podepniemy naczepę i poleci w trasę . Szkoda że nie miałem więcej czasu i nie dałem wszystkich głowic do sprawdzenia ale efekt jak narazie jest zadowalający . Jeśli chodzi o sposób wyłączania cylindrów to zrobiliśmy...
Ręce opadają ten temat/y ciągnie się tak długo i bezsensu że masz rację.... Jakbyś miał pręty uszkodzone to by głowica nie wytworzyła ciśnienia 2400 lub spadek ciśnienia byłby za duży... Pozdrawiam WIMM
Pompa wymieniana była w całości tamtą zabrali a dostałem nową. Cała kompletna, lecz mówię była ona robiona ok 1,5 roku temu. Robiona była także głowica w tym samym czasie.
Witam. Problem rozwiązany, zamykam temat. Okazało się, że głowica sprężarki uszkodzona, puściła olej do układu chłodzenia, następne objawy to było zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzucanie płynu po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, to tego można było zaobserwować małe bąbelki na pracującym silniku. By mieć pewność, że to sprężarka,...
Mam jeszcze pytanie trochę z innej beczki.Montujac pompowtryski zauważyłem że nie siadają na glowicy do końca przerwa między podstawą wtryska a głowica jest 3mm.Sruba która trzyma wtryska dociagnieta jest na Maxa.
silnik został zamontowany miesiąc temu, więc na razie ktoś z zewnątrz Scanii odpada na następne 3 lata. Muszę skoczyć do serwisu i im trochę zmęczyć głowę:P Co do różnic w silniku, poświęciłem trochę czasu i porównałem numery blok i głowica maja inne, pewnie chodzi o inny montaż chłodzenia bo to się zupełnie różni od silnika samochodowego. zawory, łożyska...
Witam 110Nm + 165Nm + 220Nm + 90° http://obrazki.elektroda.pl/5357122200_1...
Luty na przekaźnikach to nie wszystko. Zwróć uwagę na wykonanie samej płytki z jaką nie-starannością ją wykonano, lub też jest to odrzut (Grade B), następnie zasilanie z wtyku OBD nie jest w żaden sposób stabilizowane (!) i nie jest zabezpieczone, wręcz możliwe jest przebicie do gniazda połączeniowego USB (!) a USB nie lubi dostawać 5A 12V... Diody...
Wielkie dzięki za odpowiedz no to wiem o co biega i ostatnie pytanie czy pompka po złożeniu (cala kompletna tak jak wyciągnięta z konia) została zamontowana w jakimś urządzeniu najlepiej stara głowica nieco przerobiona do potrzeb testu szczelności elektrozaworu i zrobiono test ciśnienia czy po prostu złożono i dostałeś do ręki po uprzednim zapłaceniu...
Jest jeszcze jedna możliwość - olej może naciekać na tłok. Tak czy inaczej głowice do zdjęcia.
A dlaczego opadły ci ręcy? co to jest 88 st? ciecz zagotuje dopiero przy 120 st, bo to układ ciśnieniowy.88 st, to idealna temperatura diesla.. wiesz jak głowica będzie mieć 400 st, to mogą ci ręce opaśc:) Termostaty sa produkowane na 80 i 85 st.. Wskażniki na desce można też skalibrować z poziomu menu na desce-funkcja test wskażników. Nie rozkminiałem...
dzięki Panowie za podjęcie dyskusji chłodniczka była sprawdzana na zimno sprawdzenie na ciepło to dobry pomysł trzeba zawsze w miarę możliwości stwarzać warunki w jakich dany element pracuje o tym nie pomyślałem.Co do pokrywy to wymieniłem na nową aby ewentualnie wyeliminować takie przeoczenia jak mikro pęknięcia,kadłub silnika w miejscu styku uszczelki...
Z edc jest tak samo.
Myślę że o to Ci chodziło.Jak coś jeszcze byś potrzebował to pisz.
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
Cześć, podepnę się. A jest taka opcja że wyciek jest spod głowicy? Mam podobny przypadek, tylko u mnie widać jakby bulki powietrza z ropą szły spod uszczelki szóstej głowicy
Dokręć je na 30Nm.
Przewód spiralny to ten który zasila butle bezpośrednio z kompresora. Dodano po 39 Cienki przewód sterujący struje nadciśnieniem tłok zaworków głowicy.
witam, masz przedmuch z pod uszczelki głowicy czy pod kolektorami? z pod uszczelki głowicy
Jeśli to Scania "4" sprawdź dokładnie układ CCV (wentylacja silnika i membrana), jeśli "R" zmień filtr odmy na 6 głowicy.
Ze względu na wysoką temperaturę głowicy kompresora żadne szybko złącza nie nadają się musisz zastosować zwykłe skręcane złącze.
Procz pompy paliwowej to jedyne miejsce gdzie olej napędowy może mieć kontakt z olejem silnikowym. Ewentualnie pęknięta któraś z głowic.
przy odpaleniu chlupnie woda Faktycznie zalany wodą? Kolektor na głowicach aluminiowy czy plastikowy?
U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
Tu nie ma filozofii, wymień uszczelnienia - listwa i miejsce jej zamontowania muszą być czyste i tyle.
Witam Jak to system XPI i silnik na dzielonych głowicach to zakładasz pompę jak Ci pasuje i tyle.
Obudowę filtra paliwa,spiralę od sprężarki.
witam Panowie a czy ktoś sprawdzał uszczelnienia cewek?Kolega man 11 wspomina o wymianie uszczelnień pompek ale czy w ten skład wchodzą tak że uszczelnienia cewek?Czy tylko oringi obsady wtrysku w głowicy?
Ciśnienia doładowania nie sprawdza się na postoju tylko zahacza naczepę i pedał w podłogę pod górkę. Doładowanie powinno bez problemu podchodzić na komputerze pod 2,7 do 2,9 - 3,0 czyli ok 1,7 do 2 odejmując ciśnienie atmosferyczne. A przed demontażem glowic ta Scania miała moc? No i kolejne pytanie: dlaczego zdejmowaliscie głowice?
Witam. Szukam momentów dokręcenia panewek głównych i korbowodowych oraz głowic.
Auto odpaliło po podmiance kasety sterującej. Wszystko wskazuje na to że kaseta zgubiła pamięć.
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego juz sie wyjasnilo pekla glowica
scania jest z2006r, nie sprawdzali tulei wtryskiwaczy szczerze powiedzaiwszy to wydawalo mi się że tam nie ma tulei tylko wtrysk osadzony jest bezpośrednio w głowicy a co do barwy płynu to raczej nic się nie zmieniło Co do sprężarki to zaślepiona była max minute a pomimo to powietrze sadziło do góry, natomiast agr próbowałem wykluczyć zaślepiajac tą...
odma znajduje się z tyłu silnika u góry przy głowicy 6 cylindra
Uporałeś się z tą przyczyną ? ile płynu ci weszło do układu ,wychodzi na to że to powietrze wali ci tym cienkim odpowietrznikiem od głowic z magistrali ? bo tak zrozumiałem
Witam wszystkich ! Potrzebowałbym informację dotyczące składania silnika w Scanii 164 V8 580 z 2003 roku silnik DC 16 01. Chodzi i konkretnie o kolejność i moment dokręcania śrub głowic oraz korbowodów. Pozdrawiam !
Nie ma żadnego problemu, trzeba kupić, co sie okaże po rozebraniu. Więc tak: Najpierw idzie głowica, potem kanapka z zaworami, którą trzeba rozpołowić i tam lubią wyszczerbić sie delikatne przylgnie gniazd zaworowych, czasem same płyty są tak wypracowane, że aż przecina się dziura, lub rozlatują się. Są tam dwa komplety: ssące i dwa tłoczne-wszystko...
U mnie miedzy dwoma głowicami a blokiem sączy się woda, znajomy mechanik sugeruje ze siadły tuleje z tym że ta woda leci już ze 2 lata i nic po za tym sie nie dzieje, a wcześniej nie zauważyłem tego dymka.Na razie doszliśmy do wniosku że puki jeździ to niech jezdzi nic nie ruszamy Tak, tak jeszcze pojeździj trochę i już blok bedzie załatwiony na cacy-...
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Witam na początek posprawdzać luty w obrębie głowicy i na niej samej sprawdzić stan gniazda antenowego płyta wykona dwu stronie tak że stan przelotek w torze antenowym do przeglądu to najprostsze wstępne czynności które możesz wykonać sam , reszta to manual radia i sprawdzanie po kolei , napięcie na głowicy etc.
na wale jest w jednym miejscu podwójne nawiercenie zanim zdejmę koła to jeszcze pokręcę choć trochę już pokręciłem panewki wałka obejrzę jak go wyjmę powiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę puki rozebrany /głowice zwalone oddane na sprawdzenie/
Witam poszukuję opisu ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy w scanii v8 silnik dc1602, poszukuję również wartości momentów dokręcania śrub głowicy pilnie tego potrzebuje bo w najbliższym czasie czeka mnie wymiana uszczelek pod głowicą. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.:D
Skoro wszystko posprawdzane. Ciśnienie paliwa 16 na wolnych ok ale 20bar na wysokich to tak o 2 bary za wysokie. Ciekaw jestem odchyłki ciśnienia od oczekiwanego na wysokich obrotach bo to jest ważne. Zajrzyj jeszcze pod kolektor ssący czy nie ma nagaru na wlotach powietrza w głowicach czy nie są zaklejone.
Witam :) potrzebuję info odnośnie siły dokręcania silnik Scania 580 V8 DC1601 : 1 panewek głównych 2 panewek na korbach 3 głowic 4 dzwigienek zaworowych 5 pompowtryskkiwaczy z góry dziękuję i pozdrawiam Krzysiek
Witam panowie u mnie jest to samo pompuje do 13 i zrzuca pompuje do 13i zrzuca co z tym dalej robić nowy osuszacz nowa głowica w sprężarce Nic nie pomogło
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem? Nie ma takiej możliwości. Pomimo że jest smarowania olejem ale naddatek spływa do komory silnika. Prędzej Olej do powietrza pójdzie przez pierścienie albo powietrze do wody. W tej usterce w 85% przyczyną jest obudowa chłodnicy oleju i jej oringi i 10% sama chłodnica oleju...
ja mysle ze nic sie nie zmieniło wzgledem hpi i pde a tam było 1/ 60 nm 2/150nm 3/250 nm i na koniec+90 STOPNI sróby powinny byc dokrecane na przeciw siebie
Witam mam scanie 93m 210 92 rok kopciła mi jak była zimna i miała wydmuchane uszczelki pod głowicą zrobiłem cały remont głowic i teraz kopci mi cały czas może możecie mi jakoś pomuc.
Myślę że nie powinno być tak źle.Plyn zaczyna się pociąć z pod dwóch głowic więc może tylko oringi wystarczą.
Nowe podkładki pod króćce mocujące listwę. Raczej uszczelki straciły swoje właściwości , zrobiły się twarde i z tond ten wyciek. Przed montażem listwy zadbaj by listwa jak i przylgnia na głowicach były czyste.
Zawór w prowadnicy się zaciera 2 głowice do dematazu
Może być taka sytuacja,że przeciek pokaże się dopiero przy powiedzmy 3 barach więc tego nie uzyskasz na układzie chłodzenia.Ale co Ci szkodzi podać ciśnienie jak ,,pompki" będą wyjęte.W silnikach DC16 był problem produkcyjny ale tam scania zalecała wymianę wszystkich głowic nie zależnie ile leciało.Wiadomo najlepiej zerwać wszystkie ,,głowy" i dać do...
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
do Serwis GH co myslisz o takiej kolejności 1 sprawdzenie szczelności Intercoolera sprawdzenie szczelnosci układu dolotowego , turbina , sprawdzenie sprawnosci cylindrów komputerowo , kolejne to podmiana cewek na okres testowy , i na koniec dopiero wtryski ? Dodano po 2 a zpoamniałem jeszcze wypadało by jesli te pierwsze czynnosci nie dadza efektów...
Wyglądem przypomina głowice lecz z taką się jeszcze nie spotkałem, nie koniecznie może to być od CB_radia. Moje kolejne pytanie to: czy dach tego auta jest metalowy lub z jakiegoś tworzywa?, o ile metalowy wywierć otwór z drugiej strony i zamontuj nową antenę (ustaw optymalny WFS za pomocą reflektometru i ciesz się łącznością). Pozdrawiam, powodzenia.
Jaki jest rok produkcji. A sprawdzaliście płyn chłodniczy na zawartość spalin, i czy nie ubywa go. Dodano po 7 Może być gdzieś pękniecie np. głowicy czy tulei cylindra.
No to JEŚLI niskie ciśnienie masz, a brak na wyjściu z pompy wysokiego to rozbierz głowicę tej pompy i sprawdź popychacze. Pozdrawiam WIMM
Co tam bylo robione?? Zaplon prawidlowo ustawiony?? Zawory?? RObione uszczelki i zawory na wszystkich głowicach, a jak to nie wiem bo nie u mnie.
Uszczelnienia tulei glowica sprezarki tulejki wtryskiwaczy w glowicy uszczelnienia w chlodnicy oleju chlodnica retardera jesli ma mogla tez peknac glowica albo blok silnika mozliwosci jest sporo
Ecu silnika odczytuje temperaturę z czujnika umieszczonego na silniku, Jest on umieszczony z prawej strony silnika przy pierwszym cylindrze zaraz pod głowicą, jak dobrze pamiętam. Dalej informacja o temp cieczy jest wysyłana po CANalizacji do kabiny. Czujnik temp cieczy na retarderze monitoruje temp przy samym hamulcu długotrwałego działania, pozwala...
W głowicy są broki na pewno. Ale co mogłeś uszkodzić przy wymianie pompy wody? to prosta czynność.
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Może nie pali na wszystkie cylindry. Po odpaleniu na zimnym, dotykaj kolektorów wydechowych przy głowicy. Jakieś kody błyskowe da się odczytać?
Witam jak w temacie problem polega na tym ze pod obciążeniem (przeważnie pod górkę) wyrzuca płyn chłodniczy przez korek,wyrzuciła mu już dwa razy, kierowca jest w trasie tym autem i mówił ze zmienił uszczelkę w korku i jak na razie jest dobrze ale nie daje mi to spokoju. Czy przez taka pierdołę mogło by się tak dziać bo zakładam już najgorszy scenariusz...
Witam.Błąd EMS - 148; ciśnienie paliwa w akumulatorze, drobna nieszczelność w obszarze wysokiego ciśnienia układu paliwowego.Sprawdź czy nie ma widocznych ubytków paliwa , jeśli nie to : zmierz ciśnienie paliwa powracającego . Sprawdź szczelność zaworu bezpieczeństwa lub wymień głowicę cylindra pompy wysokiego ciśnienia ( mało prawdopodobne ale możliwe).CTS...
Witam kolegów. Mam gorącą prośbę czy mógłby mi ktoś przesłać rozpiskę pinów do podłączenia scanii do łącznika głowicy na starszym okrągłym gnieździe diagnozy?. zostawiłem ten przewód w jednym z pojazdów niechcący, a nie chcę aby mój szef się dowiedział o tym kablu. Byłbym bardzo wdzięczny. Mam potrzebne wtyczki tylko rozpiski mi brak. Pozdrawiam
Wałki z tego co widzę te same tak jak łożyskowanie, laski i całe głowice. Zresztą jaka różnica, jak on chce cały silnik przekładać.
Na przełomie bodajrze 16-17 lubie sobie głowice walnąć, dolne turbo, łożysko na sprzęgle dostaje luzów a tarcz prawie jak nowa (scania) a tak to koledzy wyżej wymienili wady, a reszta to pierdoly co jak w każdej marce się eksploatują.
Kolego będzie szybciej jak zrobisz zdjęcie silnika ( lewa strona od kierowcy) i zdjęcie tabliczki silnika (prawa strona pod pierwszą głowicą ).Prawdopodobnie masz inny silnik niż jest pisany dowodzie rejestracyjnym lub jakiś inny myk.
problem rozwiazany. Przyczyna okazala sie uszkodzona druga glowica. Po wyjeciu pompowtryskow widac plyn wyciekajacy z glowicy w miejscu osadzenia pompowtryskiwacza. Glowica do naprawy, nowe uszczelnienia na pompowtryski i powinno byc dobrze
Trzeba było obejrzeć z drugiej strony dżwigni, mostki trzonków zaworów. Bywa, że te pastylki kolokwialnie mówią są wyłupane, ale jest to rzadkość. Bywa też, że ktoś się walnął i żle wyregulował. Albo coś podlazło pod grzybek w głowicy i zawór się nie domknął.
Wszystko zrobione, sprężarka trurbo głowice sprawdzone, nowy wał korbowy BF, panewki, tulejki na rozrząd ie, pompa oleju nowa i...
Na pewno inne korbowody, głowice i podobno wałek. Jak bym rozbierał dokładnie to szczegóły by coś więcej powiedziały.
Witam , mam problem SCANIA z silnikiem HPI 420 2003r są wibracje przy ok 12000 obrotów na każdym biegu to samo przy obciążeniu więcej, sprawdzone pompowtryski zamiana z innego samochodu komputer też, głowice po naprawie (zawory nowe). Samochód u mnie 2 miesiące kupiony w WIZER Łeczyca ,przy naprawie głowic był oglądany wałek rozrządu z boku wzrokowo...
A co w przypadku odłączania cylindrów. Dalej pracują?? Głowice zamienione ale tylko druga z piątą wiec może być coś jeszcze z pierwszą.
już jestem, przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie moim problemem i podpowiedzi, sprawdziłem wszystko wg wskazówek i myślę że problem namierzony czyli te nieszczęsne tłoki, zostały wymienione ale czekam jeszcze na głowice bo chyba żal zakładać bez obróbki skoro cały silnik w kawałkach, jutro bądź pojutrze napiszę czy pomogło. Jeszcze raz dzięki
jednak poprzez zastosowanie 4 głowic i różnych naprężeń materiałowych podczas nagrzewania, łatwo ulegają pękaniu głowice przy przegrzaniu Bullshit. Patrz silniki przemysłowe, Nawet ciężarówki jak SCANIA, ciągniki mają silniki z pojedynczymi głowicami etc. Dalej o tych naprężeniach w konsekwencji przegrzania to jakiś absurd. Jak przebijesz oponę i pęknie...
Witam. Ostatnio wymieniłem pompowtryskiwacz na 1szym cylindrze i po jakimś czasie zaczęło się sączyć paliwo (1szy cylinder) po przez otwór w śrubie, która mocuje listwę paliwową do głowic (jest ich 6). Nie wiem czy wymianę pompki należy łączyć z tą usterką. O ile pamiętam między listwą a głowicami są uszczelniacze i jeśli któryś byłby nieszczelny to...
Odgrzeję stary temat. Posiadam używany komputer kupiony na popularnym serwisie aukcyjnym prawdopodobnie zablokowany. Posiadam głowicę VCI oraz encryption key code oraz pin code ciężarówki czy uda mi się dopisać ten sterownik ? Uchyli ktoś rąbka tajemnicy ?
Łatwa diagnostyka lepkosciomierzem w silnikach z PDE. Mierzy się w każdej głowicy oddzielnie. 380 to tylko PDE ;p Paliwo wydostaje się oringami cewek i trzeba powtórzyć naprawę.
witam scaniatuczno z tego co piszesz to ma apetyt na olej jak tak podpala to nieco moc wzrosła.Ale do rzeczy grzebane było na 6 garnku dym ma zapach palonego oleju jak mnie wam na początek odkręć kolektor wydechowy i odsuń od głowic odpal maszynę i zobacz czy któryś z wydechów nie wali dymem.
Dzięki szaman za materiały! Przejrzałem na szybko i wygląda na to, że blok, tuleje, głowice itd były identyczne jak w 9 w czwartej serii. Za to właśnie lubię Scanię ;) Jutro lub pojutrze zaczynamy składać dziada. Przed demontażem pompy zaznaczyłem sobie jak ona była zamontowana. Jak złożę to sprawdzę ile było przedtem. Jeśli będzie źle to ustawimy na...
Przetestuj dysk programem mhdd. Jeśli przy scanie będą inne bloki niż szare to masz problem z powierzchnią (ew. głowicami). Dopóki nie sprawdzisz dysku niskopoziomowo (nie mylić z low format) to zakładanie partycji nic nie powie co z dyskiem jest nie tak.
Dowiedziałem się że płyty zaworowe sprężarek FOS Łódź czyli HS 31 HS17 itd. są żeliwne i nie tylko sprężarki chińskie nie mają rowków dookoła otworów ale także sprężarka z ciężarówki scania a także kamaz co widać na górze tej strony i nie mają także wyżłobień w bloku ale w głowicy.
Ja bedac na twoim miejscu dla pewnosci przeregulowalbym zawory w tradycyjny sposob ale ten drugi sposob Scania podaje w swoich zeszytach warsztatowych ale nie wiem czy akurat w tym modelu, nie sadze jednak aby byla jakas roznica
Niedawno zakupiłem ww. drukarkę. Jest z nią problem, ponieważ nie jest poprawnie drukowany kolor czerwony. Wykonywałem kilkukrotnie czyszczenie z poziomu menu oraz menu serwisowego - efekt taki jak na scanie poniżej. Pocieszające jest to, że głowica nie jest cała zapchana. Jak najlepiej wykonać czyszczenie? Na pewno nie chcę wymontowywać głowicy i czyścić...
Sprawdziłem głowice w.cz. brak jakichkowlwiek przerw. Ruszałem podkówka niewiele pomogło dalej zanika stereo - może coś innego jest pezyczyną. Oprócz tego chcę jeszcze dodac że radio przy scanie nie wyszukauje żadnej stacji.
Witam A jest na chodzie ten silnik? Silnik nie odpala wszystkie zawory są ciasne na każdej jednej głowicy a laski od popychaczy ssących i wydechowych zaworów powyginane tak jak by tłoki uderzyły w zawory.... Na plaku chwilę zagadka a mnie najbardziej interesuje przyczyną co spowodowało uszkodzenie Lasek Dodano po 11 Masz pozacierane prowadnice zaworów...
w przewodzie podpiętym do głowiczki sprężarki cały czas jest ciśnienie. Pytanie z której strony narasta ciśnienie, jeśli od strony sprężarki to oznaczało by przedmuch na głowicy w stronę zaworów otwarte/zamknięte pompowanie co przekładało by się na pompowanie ciśnienia w stronę zaworu osuszacza i nieprawidłowe jego działanie. Jeśli od strony zaworu...
Pod jakim kątem te głowice będą sprawdzane?? nieszczelnośći?? teoretycznie seriws powienien mieć przyrząd do sprawdzania szczelności. powiedz mi jeszcze ty masz jednostke silnika oznaczoną S7 czy S8 ?? Prawda jest niestety taka, że Scanii xpi nie udało się zabardzo i teraz wiele osób ma problem... jedno auto pali ładnie... a drugie "bliźniacze" jak...
Jak to jest splanowane o 1,00 mm. to nie wiem, ale tych bloków w ogóle nie wolno planować. Scania jest wrednie dokładna i nie toleruje jakiejkolwiek odchyłki na bloku/ tulei nawet o 0.02 mm! mimo pojedynczych głowic. Myślałem o uderzaniu tłoka w zawór, ale po takim strzale natychmiast zostają pogięte laski. Zaś jazda 500 km, chyba byłaby nie do ugryzienia...
scania głowica scania głowica sprężarka scania uszczelka głowica
oporność głośnik otwieranie touran radio concert
schematic diagram schematic diagram
Zgrzewarka do tacek - komunikat "error" na wyświetlaczu Zamek klapy tylnej nie działa w Nissan Primera P11 2.0 TDI