Witam, czy ma ktoś może informację jak dokręcać uszczelkę w Scania R144 V8 460KM? Uszczelka była kupiona jakby "OEM" i nie ma żadnej karteczki z informacją niestety. Jest to bodajże 98 rocznik. Pozdrawiam Michał
Witam mam problem z olejem w układzie chłodzenia w V8, Chlodniczka z obudową wymieniona, a olej idzie dalej. Skrzynia retarder ok. Ubywa z silnika olej.Może być peknieta głowica lub uszczelka pod głowica?
Jeśli to Scania "4" sprawdź dokładnie układ CCV (wentylacja silnika i membrana), jeśli "R" zmień filtr odmy na 6 głowicy.
witam Panowie a czy ktoś sprawdzał uszczelnienia cewek?Kolega man 11 wspomina o wymianie uszczelnień pompek ale czy w ten skład wchodzą tak że uszczelnienia cewek?Czy tylko oringi obsady wtrysku w głowicy?
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy....
Witam. Szukam momentów dokręcenia panewek głównych i korbowodowych oraz głowic.
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie...
Witam. Mam Scanie V8 R500 2007 EUOR 4 z adblu na PDE. Śmierdzi paliwem i widać tłuste plamy z tyłu silnika po środku silnika między głowicami ale bardziej o strony kierowcy jak jest sprężarka powietrza i spływa po obudowie sprzęgła i od strony kierowcy między 2 a 3 głowicą , 3 a...
Witam. Problem rozwiązany, zamykam temat. Okazało się, że głowica sprężarki uszkodzona, puściła olej do układu chłodzenia, następne objawy to było zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzucanie płynu po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, to tego można było zaobserwować...
Witam , mam problem SCANIA z silnikiem HPI 420 2003r są wibracje przy ok 12000 obrotów na każdym biegu to samo przy obciążeniu więcej, sprawdzone pompowtryski zamiana z innego samochodu komputer też, głowice po naprawie (zawory nowe). Samochód u mnie 2 miesiące kupiony w WIZER Łeczyca ,przy...
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego...
Witam dzięki za odpowiedzi,kolega Szaman trafił w dziesiątke.Rozebrałem lewą strone silnika i jak narazie dwie głowice-siedziałem całą niedzielę.Trzeci wałek od 5 i 6 cylindra pękł.Śruba w kanale olejowym odkręcona,ostatnie 2 gwinty wyrwane ale głębiej wygląda to dobrze.Niestety z miski...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna • Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). • Niewiarygodna komunikacja CAN • Usterka obwodu szyny CAN. • Usterka w koordynatorze...
Jeśli masz takie objawy to stawiam na sprężarkę a konkretnie na zaworki w głowicy. Do osuszacza ze sprężarki idzie przewód T- kalam fi. 6 , jeśli sprężarka napompuje układ i osuszacz "kichnie" to tym przewodem idzie powietrze do głowicy sprężarki , przesuwa tłoczki które uchylają zaworki...
najlepiej odkrec kolektor wydechowy i sprawdź z którego cylindra wydostaje się olej i paliwo. I to jest jedyna sensowna porada w tym temacie. Odkręć kolektor wydechowy uprzednio zaślepiając oczywiście króciec podający olej do turbiny i zapal silnik na chwilę. Zaraz będziesz wiedział...
Witam A jest na chodzie ten silnik? Silnik nie odpala wszystkie zawory są ciasne na każdej jednej głowicy a laski od popychaczy ssących i wydechowych zaworów powyginane tak jak by tłoki uderzyły w zawory.... Na plaku chwilę zagadka a mnie najbardziej interesuje przyczyną co spowodowało...
Witam, kupiłem za grosze sprawną sprężarkę od Scani knorr, sprężarka o numerach LP4844. Teraz mam kilka pytań może ktoś mi doradzi: -Jak rozwiązać smarowanie, czy pompa oleju od 1.9 TDI (np. golf 4) i zbiorniczek poniżej kompresora wystarczy (spływ)? -czy chłodzenie głowicy mogę zrobić...
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane...
Nie ma żadnego problemu, trzeba kupić, co sie okaże po rozebraniu. Więc tak: Najpierw idzie głowica, potem kanapka z zaworami, którą trzeba rozpołowić i tam lubią wyszczerbić sie delikatne przylgnie gniazd zaworowych, czasem same płyty są tak wypracowane, że aż przecina się dziura, lub...
silnik został zamontowany miesiąc temu, więc na razie ktoś z zewnątrz Scanii odpada na następne 3 lata. Muszę skoczyć do serwisu i im trochę zmęczyć głowę:P Co do różnic w silniku, poświęciłem trochę czasu i porównałem numery blok i głowica maja inne, pewnie chodzi o inny montaż...
Witam nie mogę się połączyć z żadnym sterownikiem abs, ebs klima komfort silnik itp skomunikuje się po chwili przerywa diagnozę. Mój sprzęt to texa nigdy nie miałem takiego problemu łączyłem się innymi scaniami w tym samym dniu z 01r 144 lub miesiąc wcześniej z 2010 r, zmieniłem kabel...
Dzięki szaman za materiały! Przejrzałem na szybko i wygląda na to, że blok, tuleje, głowice itd były identyczne jak w 9 w czwartej serii. Za to właśnie lubię Scanię ;) Jutro lub pojutrze zaczynamy składać dziada. Przed demontażem pompy zaznaczyłem sobie jak ona była zamontowana. Jak...
Witam wszystkich ! Potrzebowałbym informację dotyczące składania silnika w Scanii 164 V8 580 z 2003 roku silnik DC 16 01. Chodzi i konkretnie o kolejność i moment dokręcania śrub głowic oraz korbowodów. Pozdrawiam !
scania jest z2006r, nie sprawdzali tulei wtryskiwaczy szczerze powiedzaiwszy to wydawalo mi się że tam nie ma tulei tylko wtrysk osadzony jest bezpośrednio w głowicy a co do barwy płynu to raczej nic się nie zmieniło Co do sprężarki to zaślepiona była max minute a pomimo to powietrze sadziło...
Ciśnienia doładowania nie sprawdza się na postoju tylko zahacza naczepę i pedał w podłogę pod górkę. Doładowanie powinno bez problemu podchodzić na komputerze pod 2,7 do 2,9 - 3,0 czyli ok 1,7 do 2 odejmując ciśnienie atmosferyczne. A przed demontażem glowic ta Scania miała moc? No i kolejne...
Moja prośba dotyczy silnika DC13 XPI.Posiadam dane dotyczące starszych silników scanii z układem PDE czy HPI ,ale nie wiem jak one mają się do tego modelu.Chodzi mi o momenty dokręcenia panewek głównych ,korbowodowych,głowic itp.a także dane regulacyjne.Szukałem na forum ale nic konkretnego...
Witam. Mam problem ze Scanią 124 420 rok 2003 na PDE. Robione miała uszczelki pod głowicami i stała ponad miesiąc z wymontowanymi pompowtryskami. Po złożeniu nie chce odpalić. Wymieniona została pompka zasilająca, stara miała ok 2,5atm. Na nowej jest 4,5 - 5,0. Listwa paliwowa odpowietrzona,...
Witam To w Gliwicach na serwisie Scanii pracują Irole czy Anglicy,że nie potrafią sprawdzić ,,pompek" PDE.Wyciągasz pompkę odkręcasz dolną część tą gdzie jest końcówka wtryskiwacza,zakładasz adapter a dokładnie przykręcasz.Mocujesz to do próbnika ciśnieniowego takiego nawet jak...
Witam Poszukuje manuala do scania 164-480 , głównie potrzebne są mi informacje dotyczące momentów dokręcania śrub stopek korbowodowych etc. Oraz montaż demontaż głowicy,tulei cylindrów oraz uszczelnienia tych elementów.
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Wykorbienia muszą być identyczne, inaczej tłoki uderzą w głowice, lub nie dojdą w swoje położenie, to można zmierzyć u szlifierzy, czy w jakiejś tokarce.. optował bym jednak za oryginałem, (nie wielka to rada) możesz potem dorobić się jakichś niespodzianek. Jeśli wizualnie jest masywniejszy...
Witam poszukuję opisu ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy w scanii v8 silnik dc1602, poszukuję również wartości momentów dokręcania śrub głowicy pilnie tego potrzebuje bo w najbliższym czasie czeka mnie wymiana uszczelek pod głowicą. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.:D
Witam. Ostatnio wymieniłem pompowtryskiwacz na 1szym cylindrze i po jakimś czasie zaczęło się sączyć paliwo (1szy cylinder) po przez otwór w śrubie, która mocuje listwę paliwową do głowic (jest ich 6). Nie wiem czy wymianę pompki należy łączyć z tą usterką. O ile pamiętam między...
dzięki Panowie za podjęcie dyskusji chłodniczka była sprawdzana na zimno sprawdzenie na ciepło to dobry pomysł trzeba zawsze w miarę możliwości stwarzać warunki w jakich dany element pracuje o tym nie pomyślałem.Co do pokrywy to wymieniłem na nową aby ewentualnie wyeliminować takie przeoczenia...
Witam ponownie. A gdzie znajduje się ten zawór odcinający bo z tego co wiem to jeden jest w głowicy a drugi w pompie chodzi o któryś z tych ?? Jeżeli tak to wymienione. Co do ciśnienia to wynosi 16 atmosfer czyli tyle ile powinno być (tak twierdził mechanik serwisu). Auto spełnia norme Euro4...
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie...
biały dym powstaje ze spalania paliwa z woda(para wodna),spalanie oleju to dym czarny.nie jestem pewien ale czy jest możliwość odwrócenia uszczelki pod głowicą, jest to częstym problemem przy silnikach nissana a objawy są właśnie takie edmund Dodano po 2 bialy dym to woda w silniku,...
Kolego ja na rzędowej pompie miałem podobny problem. Po trasie okazało się, że mam tak jak i Ty około 50l oleju w silniku. Zabrałem się za wtryski, bo auto chodziło super, na moc itp nie narzekałem. Okazało się że na jednym wtryskiwaczu była założona mniejsza, ale troszke grubsza podkładka...
Zapala mi się błąd EDC DIAGNOZA 03776-01 jak jadę załadowany albo pod górę tylko na wysokich biegach jak samochód jest rozgrzany byłem w aso Man wymienili wtryski zawór DBV i zawór w głowicy utrzymujący cisnienie na powrocie. nie pomogło samochód sie rozgrzeje trochę obciożenia albo...
czy głowica była planowana ?
Witam to pogięte po prawej to odpowietrzenie ale układu chłodzenia a dokładnie głowic.Podczas wymiany pompki wymień oringi i podkładkę miedzianą pod wtryskiem.
Skoro wszystko posprawdzane. Ciśnienie paliwa 16 na wolnych ok ale 20bar na wysokich to tak o 2 bary za wysokie. Ciekaw jestem odchyłki ciśnienia od oczekiwanego na wysokich obrotach bo to jest ważne. Zajrzyj jeszcze pod kolektor ssący czy nie ma nagaru na wlotach powietrza w głowicach czy...
Jeżeli z wydechu są te niebieskie spaliny to może być faktycznie klops z pierścieniami, natomiast równie dobrze mogą uszczelnienia na zaworach w głowicy puszczać... kolejny temat, z odmy tylko dym czy też olej się trochę leje..?? bo jeśli się olej trochę leje może być membrana w...
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi To wróci po kilku kilkudziesięciu tysiącach i to już będzie KONIEC. No ale tuleje, pierścienie i zrobienie głowicy nie jest końcem świata. Panewki to parę groszy, chyba, że jeszcze...
odma znajduje się z tyłu silnika u góry przy głowicy 6 cylindra To jest silnik V, ale i tak z tyłu. Filtr ad blue jest ukryty w części zbiornika mocznika i trzeba odkręcić 4 wkręty plastikowe chyba , zdjąć plastikową osłonę- klucz do odkręcenia filtra, bodaj 30. Scania zawsze miała...
Na pewno inne korbowody, głowice i podobno wałek. Jak bym rozbierał dokładnie to szczegóły by coś więcej powiedziały.
Może nie pali na wszystkie cylindry. Po odpaleniu na zimnym, dotykaj kolektorów wydechowych przy głowicy. Jakieś kody błyskowe da się odczytać?
Sprawdzę po kolei w ukladzie wszystkie przewody. Jeżeli wszystko będzie dobrze niestety ale trzeba ponownie ściągać głowice.
Napewno mam wydmuchane 3 uszczelki pod głowicą, dałem głowice do planowania, nowe zawory bo były podpalone, nowe uszczelniacze,w poniedziałek składanie. Dam znać o postępach. A Ty jakie masz objawy dokładnie i jakie spostrzeżenia.
Witam! O tym, że uszkodzeniu ulegały te porcelanki, tłoczki też słyszałem. Należy wtedy wylać olej, zdjąć miski olejowe i umyć ropą pod ciśnieniem silnik, i przepłukać też silnik ponieważ porcelana jest bardzo twarda i rysuje wszystko, panewki, wał i tuleje. Co do wyrzucania oleju...
bardzo proszę APS 727 1720000, Tytuł Niewiarygodna wartość Usterka Ciśnienie powietrza nigdy nie osiąga żądanego poziomu. APS nigdy nie jest w stanie przeprowadzić regeneracji. Przyczyna Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania. Przyczyny mogą być...
Przed sprawdzeniem ciśnienia w cylindrach, ponieważ bez dobrego komputera diagnostycznego zostaje serwis, proponuje sprawdzić pompę wody. Jutro jak będę w firmie dopytam kolegi co dokładnie braliśmy pod uwagę, ale nic nie mogę obiecać. Aktualna sesja pochłania mój cały wolny czas ;p ...
Dzięki za zainteresowanie tematem .Na dwa na 100% zdjęty kolektor wylotowy i wali niespalona ropa do końca powiem co było robione pompo wtryski przełożone z 5i6 na 1i2 dalej to samo zawory {ubeki} 1 zamieniony z 4 a 2 z 3 listwa paliwa zdjęta sprawdzona pod kontem czystości ,głowice cylindrów...
Może kwestia nazewnictwa (jeżeli chodzi o te zaworki) zmieniłem na przodzie głowicy po lewej stronie i na obudowie filtra drugi zaworek , holenderek z sprężynką tak to w przybliżeniu wygląda więc niech będzie zaworek zwrotny :D. jeśli chodzi o zawór gaszenia to go rozebrałem i się okazało...
Nie jestem nawet ciekawy za bardzo bo nie mam głowicy VCI.. Są odpowiednie zakładki w programie i procedury. Sam SDP 2 i 3 nieco znam. Pojechałem żelazem na polecenie szefa i w 20 minut byłem załatwiony pozytywnie, jak opisałem. Tym samym zwracając uwagę na błahość problemu i żadne...
Łatwa diagnostyka lepkosciomierzem w silnikach z PDE. Mierzy się w każdej głowicy oddzielnie. 380 to tylko PDE ;p Paliwo wydostaje się oringami cewek i trzeba powtórzyć naprawę.
U tu jest problem silnik jest po kapitalnym remoncie Tuleje pierścienie panewki wszystko zostalo wymienione Głowice tez po remoncie tylko ze były dziwnie brudne jak je widziałem jak przyjechały Najpierw stracił moc dymił na biało a potem olej przez wlew wyrzuciło.
A dlaczego opadły ci ręcy? co to jest 88 st? ciecz zagotuje dopiero przy 120 st, bo to układ ciśnieniowy.88 st, to idealna temperatura diesla.. wiesz jak głowica będzie mieć 400 st, to mogą ci ręce opaśc:) Termostaty sa produkowane na 80 i 85 st.. Wskażniki na desce można też skalibrować...
Witam . Miałem podobny problem, a mianowicie Scania wywalała płyn, ale co ciekawe, raz na tydzień albo rzadziej. Sprawdziłem wszystko co mogłem w warunkach podwórkowych i też stawiałem na kompresor (był ok ). Cały czas miałem wrażenie, jakby układ chłodzenia był nieodpowietrzony. Okazało...
Witam. Mam od jakiegoś czasu problem z wyciekiem paliwa z uszczelnień pomiędzy listwą a głowicami.Czy ktoś może podpowiedzieć na co zwracać uwagę i czy to skomplikowana naprawa.
Witam, Dzisiaj sprawdziłem tuleje ciśnieniowo tak jak polecił mi Kolega Szaman i okazało się że strzelona jest tulejka na piątej głowicy. Jutro rano będę miał gwintownik fi30 i spróbuję ogarnąć temat na założonej głowicy. Uszczelnię wszystkie kanały szmatkami i po operacji przelecę...
Witam jak w temacie problem polega na tym ze pod obciążeniem (przeważnie pod górkę) wyrzuca płyn chłodniczy przez korek,wyrzuciła mu już dwa razy, kierowca jest w trasie tym autem i mówił ze zmienił uszczelkę w korku i jak na razie jest dobrze ale nie daje mi to spokoju. Czy przez taka...
Trzeba było obejrzeć z drugiej strony dżwigni, mostki trzonków zaworów. Bywa, że te pastylki kolokwialnie mówią są wyłupane, ale jest to rzadkość. Bywa też, że ktoś się walnął i żle wyregulował. Albo coś podlazło pod grzybek w głowicy i zawór się nie domknął.
To nie był żart silnik lata siódmy rok w scanii P94 220.Ja tego nie robiłem tylko udostępniłem dane techniczne na temat tego silnika,na początku jak usłyszałem co zrobił koleś z silnikiem to się za głowę złapałem.Znajomy który się podął naprawy tego silnika pracował kilka lat na...
na wale jest w jednym miejscu podwójne nawiercenie zanim zdejmę koła to jeszcze pokręcę choć trochę już pokręciłem panewki wałka obejrzę jak go wyjmę powiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę puki rozebrany /głowice zwalone oddane na sprawdzenie/
Zamontowanie głowicy cylindra Specyfikacje Momenty dokręcania (dotyczy silników z pompą wtryskową, jak i z pompowtryskiwaczami) Śruby głowicy cylindra: – Pierwszy etap 60 Nm – Drugi etap 150 Nm – Trzeci etap 250 Nm – Czwarty etap 90° Śruba dolnej pokrywy dźwigienek...
Witam .Może być problem ze sprężarką a konkretnie z zaworkami w głowicy.Jeśli masz do sprężarki zamontowany cienki ( fi 6) przewód od osuszacza to przetnij go i zagnij (od strony sprężarki i od strony osuszacza) odpal silnik i obserwuj zegary czy jest różnica w pompowaniu. Osuszacz w tym...
Z reguły idą do wymiany pierścienie na tłokach i tuleje , oczywiście głowice do planowania i sprawdzenie zaworów na szczelność i prowadnic.Pozostaje ci do sprawdzenia turbo sprężarka, zdemontuj przewody gumowe między turbem a intercoolerem i sprawdz czy jest w nich olej i w jakiej ilości....
Panowie przepraszam miałem inne tematy, wiec na razie Scania poszla w odstawkę, jednak temat uszczelnień można definitywnie zamknąć ponieważ profilaktycznie zostały zmienione, te co siedziały nie były złe (oryginały) i nowe również "Scaniowskie", błędy montażowe sobie darujmy. Wczesniej...
Wyglądem przypomina głowice lecz z taką się jeszcze nie spotkałem, nie koniecznie może to być od CB_radia. Moje kolejne pytanie to: czy dach tego auta jest metalowy lub z jakiegoś tworzywa?, o ile metalowy wywierć otwór z drugiej strony i zamontuj nową antenę (ustaw optymalny WFS za pomocą...
Problem polega na tym,że firma''X"robiła remont silnika po przytarcciu silnika i zrobili szlif wału wymienili pierścienie na tłokach,zrobili głowice lecz nie sprawdzili tulejek w krtórych obraca się wałek rozrządu.Niestety poobracały się one i pozatykały kanały smarujące.Po niedługim...
Co tam bylo robione?? Zaplon prawidlowo ustawiony?? Zawory?? RObione uszczelki i zawory na wszystkich głowicach, a jak to nie wiem bo nie u mnie.
Jeśli chodzi o głowicę pompy paliwa to najczęściej lubi pojawiać się paliwo z zaślepek znajdujących się na głowicy. Są to śruby na torx jak się nie mylę 50 bądź śruby na klucz 13. Kolego a czy twój sprzęt może przeprowadzić test szczelności?
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku....
Witam, Koleżanki i koledzy mam problem z V ką 2006 rok, silnik euro 3 z pompowtryskami. Auto dużo pali względem innych aut tego typu w tej samej robocie ok 10l. Więcej..., do tego nie ma mocy takiej jak powinna, ogólnie "boi się gorek". Na dzień dzisiejszy dodatkowe objawy to bardzo szybkie...
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Witam.Mam typową usterkę w scani r mianowicie z pod głowic zaczął się pociąć płyn.Wiem że trzeba rwac tuleje i obsadzac na nowych oringach.Pytanie tylko jaką masę uszczelniająca można tam zastosować z tymi oringami.
Do scani zamontowałem nową sprężarkę powietrza bo ponoć w 98% takich objawów to jej wina .Niestety zero poprawy.Jak wczeniej pisałem , płyn chłodniczy bardzo szybko krąży przewodami przelewowymi w głowicach (zamontowałem bezbarwne) a najszybciej na pierwszej ,drugiej słabiej i trzeciej...
Witam.W scani R rozsypała się magistrala powrotu płynu chłodniczego z głowic okolice kolektora sacego.Czy można to spróbować zrobić z tkalana bo nie wiem czy tkalan jest odporny na temperaturę płynu chłodniczego. Dodano po 4 www.google.pl/search?q=listwa+wodna+scan...
Głowice, blok, turbo, chłodzenie - wszystko to samo. Różnice są w wtryskiwaczach i niby w tłok, choć podejrzewam, że pozorne. Zawieszenie silnika to samo, Elektronicznie - jeden grzyb. Mogą być nieznaczne różnice w wiązkach, ale to bardziej wynikać będzie z rozbieżności produkcji....
Wiem jak wyglądają pokazywali mi je w sklepie. Czyli muszę kabinę do góry i sprawdzić. a pytanie Czy poza tym jeszcze coś sobie przygotować co warto przy okazji wymienić? Pytam ponieważ mokry silnik od strony skrzyni biegów na wysokości głowicy. Nie woda. Olej raczej też nie bo nie ubywa...
Zawór w prowadnicy się zaciera 2 głowice do dematazu
Wszystko zrobione, sprężarka trurbo głowice sprawdzone, nowy wał korbowy BF, panewki, tulejki na rozrząd ie, pompa oleju nowa i...
Jest jeszcze jedna możliwość - olej może naciekać na tłok. Tak czy inaczej głowice do zdjęcia.
Ecu silnika odczytuje temperaturę z czujnika umieszczonego na silniku, Jest on umieszczony z prawej strony silnika przy pierwszym cylindrze zaraz pod głowicą, jak dobrze pamiętam. Dalej informacja o temp cieczy jest wysyłana po CANalizacji do kabiny. Czujnik temp cieczy na retarderze monitoruje...
Jaki jest rok produkcji. A sprawdzaliście płyn chłodniczy na zawartość spalin, i czy nie ubywa go. Dodano po 7 Może być gdzieś pękniecie np. głowicy czy tulei cylindra.
W pierwszym poście napisałeś, ze scania jest po wymianie pompy wysokiego ciśnienia. To w nowej pompie wymieniałeś głowicę?
W głowicy są broki na pewno. Ale co mogłeś uszkodzić przy wymianie pompy wody? to prosta czynność.
Przewód spiralny to ten który zasila butle bezpośrednio z kompresora. Dodano po 39 Cienki przewód sterujący struje nadciśnieniem tłok zaworków głowicy.
Auto mam od niedawna, był problem z APS wywalał masę błędów na ekranie licznika, został zregenerowany + wymieniona elektronika czy przed wymianą elektroniki poziomowała? też nie zwróciłem uwagi, ponieważ auto jest "zapasowe" i stało a APS nawalił, kiedy akurat było potrzebne. Może to...
Ze względu na wysoką temperaturę głowicy kompresora żadne szybko złącza nie nadają się musisz zastosować zwykłe skręcane złącze.
Witam potrzebuje podpowiedzi gdzie jeszcze może dostawać sie olej do układu chłodzenia wymieniłem juz dość dużo np. podstawa to uszczelki pod chłodniczką oleju to jako pierwsze ponadto uszczelkę pod pompą wody uszczelka pod pokrywą rozrządu w serwisie wymienione zostały oringi na...
Głowica założona i wymieniony jeden pompowtryskiwacz na 4 cylindrze. Silnik zaczął równo pracować i czuć przyrost mocy , zobaczymy co powie gdy podepniemy naczepę i poleci w trasę . Szkoda że nie miałem więcej czasu i nie dałem wszystkich głowic do sprawdzenia ale efekt jak narazie jest...
No to JEŚLI niskie ciśnienie masz, a brak na wyjściu z pompy wysokiego to rozbierz głowicę tej pompy i sprawdź popychacze. Pozdrawiam WIMM
Działanie - Sprężarka ze sprzęgłem Sprężarka jest napędzana przez koło zębate mechanizmu rozrządu. Głowica sprężarki jest chłodzona płynem z układu chłodzenia silnika. Smarowanie sprężarki jest realizowane przez układ smarowania silnika. Smarowanie wału korbowego jest...
Witam na początek posprawdzać luty w obrębie głowicy i na niej samej sprawdzić stan gniazda antenowego płyta wykona dwu stronie tak że stan przelotek w torze antenowym do przeglądu to najprostsze wstępne czynności które możesz wykonać sam , reszta to manual radia i sprawdzanie po kolei ,...
Kolego będzie szybciej jak zrobisz zdjęcie silnika ( lewa strona od kierowcy) i zdjęcie tabliczki silnika (prawa strona pod pierwszą głowicą ).Prawdopodobnie masz inny silnik niż jest pisany dowodzie rejestracyjnym lub jakiś inny myk.
Witam kolegów, potrzebuje pomocy odnośnie dużego spalania w scani r 480 hpi z 2008 roku. Padł silnik i kupiłem drugi słupek ale od r 420, pompowtryski i reszta osprzętu poszło od starego, praca silnika bez zarzutu ale spalanie ok. 40 litrów. Po różnych diagnozach wyszło że słabe ciśnienie...
Wczoraj miałem odkręconą listwę paliwową i zauważyłem że w niektórych otworach paliwowych dokładnie z otworów po lewej stronie ( chodzi o otwory które uszczelniane są gumkami w kształcie bałwanków po trzy w każdej głowicy ) wychodzi dużo kawałków jakiegoś brudu jakby płaskie...
w przewodzie podpiętym do głowiczki sprężarki cały czas jest ciśnienie. Pytanie z której strony narasta ciśnienie, jeśli od strony sprężarki to oznaczało by przedmuch na głowicy w stronę zaworów otwarte/zamknięte pompowanie co przekładało by się na pompowanie ciśnienia w stronę...
Auto dopóki jest zimne (tak do 1 kreski wskazania temp) pracuje bez zarzutu. Reakcja na gaz natychmiastowa. Po nagrzaniu, przez pierwsze kilka km "puszcza dymka" z wydechu przy każdej zmianie biegu, i bardzo długo buduje doładowanie. Po kilku km z wydechu 0 dymu ale zostaje problem z tym, że długo...
przy odpaleniu chlupnie woda Faktycznie zalany wodą? Kolektor na głowicach aluminiowy czy plastikowy?
Ja bedac na twoim miejscu dla pewnosci przeregulowalbym zawory w tradycyjny sposob ale ten drugi sposob Scania podaje w swoich zeszytach warsztatowych ale nie wiem czy akurat w tym modelu, nie sadze jednak aby byla jakas roznica
płynu to powiem szczeże że nie wiem czy ubywa bo cały czas walczą na warsztacie a może ktoś zna kąt wyprzedzenia wtrysków bo właśnie chcą sprawdzić zapłon ale nie wiedzą parametrów ustawienia i sory że tak długo nie odpisywałem Dodano po 3 pali oczywiście dobrze Dodano...
Witam wszystkich, jestem użytkownikiem scani G400 z silnikiem 13litrowym wyposażonym w układ recyrkulacji spalin EGR z XPI. Po awarii (zerwaniu się) przepustnicy EGR-u zostały uszkodzone zawory oraz turbina (ze zmienną geometrią), obie te rzeczy zostały wymienione na nowe natomiast pozostał...
Witam, jestem użytkownikiem Scani R420. Nie mogę nigdzie znaleźć na forum z jaka siłą dokręcić śruby głowicy sprężarki(kompresora). Moje pytanko to czy ktoś dysponuje wiedzą na ten temat lub jakimiś informacjami z jaką siłą je dokręcić. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz
ostatnio wymieniałem tłok w scania silnik dc1101 i mam pytanie jak dokęcić głowice ??? Prosze o szybkie odpowiedzi
Witam, znalazłem w sieci moment dokrecenia glowicy w Scania 114 380km. 60Nm 150Nm 250Nm 90 stopni Czy do silnika 9 litrowego 260 konnego będzie podobnie? Kolejność dokręcania śrub po przeciwnej?
(at)tomek-staw Tak jak kolego pisałeś wżerów nie ma jest czysto w serwisie mówią że jak robić do oringi góra i dół a jak robić 2 głowice to czemu odrazu nie cały komplet.
Nie ma takiej opcji. Wyciek paliwa może być jedynie z tej listwy paliwowej. Z pod głowic może wtcuekac płyn, a dokładnie to z tulei cylindrowych.
jednak poprzez zastosowanie 4 głowic i różnych naprężeń materiałowych podczas nagrzewania, łatwo ulegają pękaniu głowice przy przegrzaniu Bullshit. Patrz silniki przemysłowe, Nawet ciężarówki jak SCANIA, ciągniki mają silniki z pojedynczymi głowicami etc. Dalej o tych naprężeniach...
Niedawno zakupiłem ww. drukarkę. Jest z nią problem, ponieważ nie jest poprawnie drukowany kolor czerwony. Wykonywałem kilkukrotnie czyszczenie z poziomu menu oraz menu serwisowego - efekt taki jak na scanie poniżej. Pocieszające jest to, że głowica nie jest cała zapchana. Jak najlepiej...
Nadal walczysz z tym Dafonem? No cudów nie ma. Pamiętaj że bramką jest VIC, w tym modelu VIC 3. Czy Ty czasem na stole nie chcesz zapiąć przypadkiem modułów z wiązką? (To by coś wyjaśniało). Moduł VIC3 łączy 3 magistrale. Koordynuje przepływ danych między nimi niczym COO (koordynator...
Sprawdziłem głowice w.cz. brak jakichkowlwiek przerw. Ruszałem podkówka niewiele pomogło dalej zanika stereo - może coś innego jest pezyczyną. Oprócz tego chcę jeszcze dodac że radio przy scanie nie wyszukauje żadnej stacji.
Przetestuj dysk programem mhdd. Jeśli przy scanie będą inne bloki niż szare to masz problem z powierzchnią (ew. głowicami). Dopóki nie sprawdzisz dysku niskopoziomowo (nie mylić z low format) to zakładanie partycji nic nie powie co z dyskiem jest nie tak.
Ja ze swojej strony jeszcze bym dodał że jak to się robi można zobaczyć tu : dodatkowo po scanie i SMART-cie będzie można stwierdzić czy faktycznie dysk jest do wyrzucenia . Sam takie dyski dwa posiadam i problem w nich był taki iż pod spodem płytki elektorniki styki były przyśniedziałe...
witam , zanalazlem silnik z jakiegoś anglika (1500zł za goły słupek)mały przebieg tylko że trochę słabsza wersja 235 KM a ja mam 245 KM i nie wiem czym się różni a w osobówkach nie jestem orłem :( Właśnie kończę scanie po dzwonie jeszcze kilka dni , zrzucę jedną głowice by sprawdzić...
Jak sprawdziłeś tę głowicę, na gorącym silniku czy zimnym? Pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Tuleje raczej sprawdzisz po zdemontowaniu tylko miski, bez rozbierania góry silnika, i podaniu ciśnienia do układu chłodzenia. Przy wymienniku ciepła szedłby...
Scanie są za przeproszeniem nic nie warte. VOLVO FH 12 to jest dzida ;-D każdy chwali swoje i rzeczywiście swego czasu Volvo to była dzida, teraz to się zmienia- naszpikowane elektryką i zawodne jak każde auto. Dodatkowo z punktu mechaniki jest super nieprzyjazne i wybiera jaja pod każdym...
nie koniecznie, mozesz mieć tzw "mleko lub masło" po odkreceniu korka ale nie zawsze, odbiegajac od osobówek to w scani masło pojawia sie jak tylko spadnie temperatura otoczenia, sam kiedys byłem w strachu ze trzeba targac głowice w a okazało sie ze to taki znak szczególny tych aut Kolego...
Raczej nie ma sensu kombinować z takimi zaworami, prościej zastosować głowicę od HS31- sprężarka od jelcza o średnicy tłoka 75mm. Druga opcja jak już chcesz się bawić w dorabianie głowicy to można zrobić samemu płytę zaworową i dać zawory listkowe dostępne w . Jest trochę zabawy...
Witam kolegów. Mam gorącą prośbę czy mógłby mi ktoś przesłać rozpiskę pinów do podłączenia scanii do łącznika głowicy na starszym okrągłym gnieździe diagnozy?. zostawiłem ten przewód w jednym z pojazdów niechcący, a nie chcę aby mój szef się dowiedział o tym kablu. Byłbym...
Luty na przekaźnikach to nie wszystko. Zwróć uwagę na wykonanie samej płytki z jaką nie-starannością ją wykonano, lub też jest to odrzut (Grade B), następnie zasilanie z wtyku OBD nie jest w żaden sposób stabilizowane (!) i nie jest zabezpieczone, wręcz możliwe jest przebicie do gniazda...
Wydaje mi się że nie ale póki nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział na 100%. Błędy raczej mówią o tym że ECU nie widzi obu czujników. Byłem u mechanika, twierdzi że rozrząd wg niego w porządku bo auto dobrze pracuje i na Vag Scanie by wychodziło ale może w poniedziałek jeszcze...
Na przełomie bodajrze 16-17 lubie sobie głowice walnąć, dolne turbo, łożysko na sprzęgle dostaje luzów a tarcz prawie jak nowa (scania) a tak to koledzy wyżej wymienili wady, a reszta to pierdoly co jak w każdej marce się eksploatują.