Znalazłem takie wartości, ale nie jestem ich pewien. Głowica: - 30Nm, - 73Nm. Łożyska wału: - 25Nm, - 52Nm. Korbowody: - 16Nm, - 32Nm. Wałek rozrądu: M8 - 22Nm M6 - 12Nm
https://obrazki.elektroda.pl/3673528800_...
Głowica 45Nm+90deg+90deg+90deg, wałki 20Nm.
Witam, posiada ktoś momenty dokręcania śrub? Chodzi mi o głowicę, wałki, wał korbowy, korby silnik z BMW 335I 2014r N55B30.
Serwisówka do K4M
Dawno temu sąsiad dał kadeta z silnikiem diesla 1,7 do naprawy, odebrał auto i po 70 km silnik stracił moc i tak wrócił do domu te 70 km. Pod domem plama z oleju, okazało się, że pękł wałek rozrządu na środku i silnik pracował tylko na dwa cylindry i ropa z dwóch nie pracujących cylindrów dostawała się do oleju. To były czasy gdy trudno było o części...
Wersja 4369 jest wysoka i raczej to nie przyczyna. Trzeba przepytać klienta czy nie wymieniał głowicy, wałka rozrządu. Nawet z wymiany fabrycznej były pomyłki i wkładali nie taki wałek. Objaw był taki , że przy wypalaniu dpf temperatura była w okolicy 500 stopni a powinna być 800 i nie przechodziło wypalanie .
Z tego co opisujesz do wymiany zawory, prowadnice, frezowanie gniazd, możliwe szlifowanie głowicy, dźwigienki, panewki wałka rozrządu. Jakie panewki, panwki to głowica i dekiel wałków Zrobiłem sporo tych silników i w żadnym nie widziałem tak sponiewieranych wałków, rozrząd jest tak delikatny, ze zawsze ocalały prowadnice ale jak robić głowicę to prowadnice...
Jest blisko, zdemontuj miskę będzie wszystko widać.
Nie ma różnic w samym siniku.Może być tylko w układzie wtryskowym,a przez to inna jest pompa wody i sprzęgło.W RAV 4 będą wtryski czteropinowe i pompa z zaworami SCV więc tak jak w avensis T22 i starszej corolli E12. Pomimo wszystko głowica wałki i reszta silnika podejdzie.
Najpierw spróbuj poluzować śruby głowicy,potem jedną ręką dociskać głowicę do wałka a drugą dokręć śruby.
Niestety linku nie mam. Mam pełną dokumentację tego autka w PDF wielkości 111MB. Wyodrębniłem z niej wszystko o silniku. Ale jest problem, w trakcie dodawania załącznika mam napis "Połączenie z serwerem zostało zresetowane podczas wczytywania strony". Podaj swój e-mail. Dodano po 22 Chyba przeszło.
A najpierw wyreguluj porządnie zapłon- wg instrukcji! - i zobacz na jakim oleju jeżdzisz - a potem czepiaj się głowicy i wałka
Dotychczas wydawało mi się, że głowica + nakładki na łożyska wałków rozrządu to nierozłączny komplet. Bo tak jest i nie daj sobie wmówić inaczej. Nakładki są obrabiane wraz z głowicą, dla uzyskania właściwego ułożenia i łożyskowania wałka rozrządu. Nie wolno ich ani zmieniać, ani zamieniać miejscami, taka operacja jest możliwa tylko i wyłącznie przy...
25 Nm potem 3 razy po 60°.
Odległość głowicy od wałka jest za duża. Do wyjęcia głowicy wystarczy odchylić blaszkę trzymającą głowicę, nic nie musisz rozkręcać. Proponuję oddać drukarkę do przeglądu bo jeszcze falują ci linie pionowe.
Czyli raczej fizycznie niski przepływ. No to wydech na pierwszy ogień.
Ich się nie da zweryfikować, miałem w ręku nowy i stary nie dało się powiedzieć który jest który. Nie wiem jak w twoim silniku ale podejrzewam, że jak w caddym czy innej osobówce- zwalenie rozrządu wtrysków pokrywy głowicy, wałków głowicy i wtedy można zmieniać. W t5 w 2 osoby na pitstopie robota 2,5h :) Ja się poddalem w Crafterze z tym problemem i...
1 i 4 gar sa u gory, Cofnąć wał(10-15stopni do tyłu), żeby obniżyć tłoki, zamontować blokadę wałków tak aby górna krawędź blokady była równo z górną krawędzią głowicy (linia styku głowicy z pokrywą wałków ma się pokrywać z górną linią blokady wałków, wycięcia w wałkach poniżej linii styku głowicy z pokrywą wałków) Po zablokowaniu wałków zamontować...
Jeśli plastikowa (tuleja-panewka) nie jest pęknięta sprawdź, czy głowica termiczna prawidłowo pracuje na sprężynach, bo że nie jest dociskana do wałka to pewne. Czasem wystarczy nią poruszać i jest ok. Sprawdź też, czy ta plastikowa tuleja jest prawidłowo założona. Nawet gdyby była wytarta, to sprężyny powinny docisnąć głowicę do wałka.
Witam, z Twojego postu niewiele wynika ale w głowicy powinien być otwór do blokowania wałka.
Nowa, to koszt około 3000-4000 zł (prawdopodobnie nr. 03G103264JX). Gdyby samochód miał 3-5 lat, to można by inwestować, ale twój ma zapewne 10+, więc głowica po regeneracji będzie bardziej adekwatna - koszt 1000-1500zł. Po za tym... Szukasz gołej głowicy, bez zaworów wałków itp?
Głowica po zatarciu wałka, nie przestrzelone panewki na nowo, wałek wyjęty gdzieś ze złomu, bo to rysy po przewracaniu na hałdzie, nie zużyciowe. Ogólnie porażka.
Od strony paska osprzętu na głowicy.
Ta drukarka sama reguluje odległość głowicy od wałka. Poszukaj service manuala tam masz informację jak ja prawidłowo ustawić, ewentualnie odeślij do sprzedawcy skoro twierdzi że sprawdzana i daje pewność.
Pytanie następne. Podejrzewam kombinację. Nie jest to przypadkiem na mono-wtrysku? Na wszystkich wielowtryskowych masz mieć czujnik detonacji. Dodano po 56 Ja myślę o tych wałkach, zaraz pomierzę bo mam taką głowicę z wałkami na stanie.
Normalnie, w szesnastkach świece są w pionie, w głowicy miedzy wałkami, a tam często puszcza uszczelka, dostaje się olej silnikowy i w gniazdach gdzie są świece może być tyle oleju że całe świece będą zalane łącznie z przewodami, i wtedy też będą problemy z zapłonem.
A czy jeśli wrzucę inne używane wałki z mojej głowicy to czy osiowość nie będzie inna? Nie, wałki są zawsze ok. a stopy są surowe dokręcane do głowicy i dopiero w ów czas są obrabiane na gotowo...
Witam. Na niektórych zdjęciach to prawie nic nie widać. Z tego co udało mi się zauważyć to głowica łożyskowana jest jest na tulei (pewnie jakieś tworzywo) czy tak? Ta tuleja powinna znajdować się wewnątrz aluminiowej rury na samym jej końcu. Na zdjęciu nr 4 widać głowicę z wałkiem (część która współpracuje z łożyskiem) a na końcu chyba jest nacięty...
Zrób wyraźniejsze zdjęcia bo na tych nic nie widać. Normalne,że dekiel wypychało bo jest on półpanewkami dla wałków i trzyma je na głowicy a wałki naciskają na sprężyny zaworów Co to za silnik, K4M Renault?
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/7650558100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1229455300_1...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Zanim głowica to niech ściągną wałki i obejrzą sprężyny na zaworach.
Demontujesz paski rozrządu, pokrywę rozrządu na głowicy, wałki rozrządu i wyciągasz hydropopychacze, montujesz wszystko w odwrotnej kolejności z nowymi hydropopychaczami i nowym rozrządem
Brudna głowica/ namagnesowany tor. Umyć cały tor odpowiednimi środkami, dotyczy to samo wałka/rolki, umyć głowicę . Obejrzeć ją pod lupą, ew. umieścić tu zdjęcie
Miałem taki przypadek w 2.7 TDi ( wadliwe napinacze prawe) przeskoczył łańcuch tylko i stuknął tłoczek w zawór. Głowica druga a wałki stare wrzucone i auto kuleje na 1 cylinder. Właśnie taki skutek był że poprzestawiało krzywki na wałku.
Z VIN wychodzi: wałek wylotowy cylinder 1-3 nr 059109012DT lub 059109012EM, wałek wlotowy cylinder 1-3 nr 059109011CT
Zawory na mijance kreski na wałku zaworowym równo z płaszczyzną głowicy w poprzek
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
Witam Poszukuję momentów dokręcania głowicy, panewek wałków rozrządu, nasady głowicy oraz jak prawidłowo ustawić wałki rozrządu. Samochód jest z 2016 roku i ma 165 KM. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
A ile się popychacze mają napełniać 10 min 20 min czy może 5 godzin?Jak dla mnie to chore.Przecież jak założył prawidłową uszczelkę i nie zapchał silikonem lub czymś innym kanału na głowicę i obudowę wałka to nie ma nic do zepsucia.No co?Prędzej to mógł mieć problem z niedomykaniem zaworów.
Dzięki, jest uszczelka metalowa a możliwe że tak to się nazywa druga część głowicy wałki są w obudowie jeszcze raz dziękować za dopatrzenie momentu pozdrawiam.
Ale nikt się nie pyta czym i jak zmodyfikowano krzywki i wałek. Jest różnica organoleptyczna czy nie? Jak się pyta o głowicę, to chyba nie chce słuchać wykładów o utwardzonych wałkach, czyż nie?
sprawdziłem dokładnie i jest to silnik Isuzu 1.7 dti Astra 2000. Michu10 to jest opis dla głowicy? 13st? Czyli 13 stopni? Dziwna wartość... A potrzebuje jeszcze z jaką siłą dokręcić ten uchwyt wałków rozrządu w którym on jest zamocowany. Jest to aluminiowy uchwyt w którym są zamocowane wałki rozrządu( 16V. Dodano po 50 Uchwyt jest takiej wielkości jak...
No tak, nikt nie mówi że nie. Tylko problem z tym że nie mogę zdjąć plastikowej głowicy z wałka przekładni.
Peugeot 308 II SW Facelifting 1.5 BlueHDI 130KM 96kW 2019 rok. Chodzi o wymianę rozrządu. A dokładniej z jakimi momentami powinny być dokręcone śruby łączące kasetę wałków, przykręcenie kasety wałków do głowicy, śrubę koła wałka rozrządu, napinacza rozrządu, pompy wody, oraz wtryskiwaczy. (at)ElektrodaBot
A takie pytanko. Czy rolki po dojechaniu szyny z głowicami mają dociskać do wałków? Z tego co pamiętam ;) to w pozycji PLAY w magnetofonie kasetowym podnoszona jest głowica i rolka dociskowa jednocześnie dociskając taśmę do wałka. Samo sprzęgło nie da rady "przeciągać" taśmy pod głowicą. K 611 ma 2 a nie 3 capstan motor :)
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Tu masz pokazane jak się wałek wyjmuje. http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... Co do śladów to kiepski trop. Wystarczy 2km po suchej żwirówce i powiesz że nikt pod maskę z rok nie zaglądał.
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
Może jeszcze pomóc dokładne przeczyszczenie czytników od środka, po ściągnięciu głowicy z osi drum motor. Należy to robić bardzo ostrożnie, żeby nie wykruszyć ferrytów. Przy czyszczeniu głowicy powinno się również wyczyścić cały tor przesuwu taśmy, tzn. rolki, wałki oraz głowicę audio/ CTL, gdyż stamtąd zanieczyszczenia mogą się przenosić na dysk wirujący.
Witam , małe sprostowanie , ten silnik nie ma encodera , encodery osi x,y są umieszczone na karetce głowicy i wałku posuwu papieru. można pokusić się o wykorzystanie ich do budowy plotera w celu pozycjonowania, oczywiście po napisaniu odpowiedniego skryptu po napisaniu odpowiedniego skryptu. Pozdrowienia
czy stare podkładki po np piaskowaniu będą się nadal nadawać do eksploatacji? A dlaczego trzeba je piaskować?Tak zardzewiały?Co nie tak z tymi starymi?
W głowicy jest czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik położenia wału powinien być na dole z przodu silnika i czytać obroty z koła pasowego wału korbowego.
Przejżyj serwisówki. Dla różnych modeli robi się to w różny sposób generalnie zasada jest taka że ustawiasz ok 0,5 mm szczeliny na najbliższym nastawie (podobnie jest w drukarkach epsona).. Niestety w drukarkach które same ustawiają sobie grubość papieru jest różniei i tu naprawade najpierw należy poczytać manual zanim zacznie się regulować. chodzi...
Składałem OKI 321 którą ktoś rozebrał "do rosołu". Przy okazji trąciłem kółeczko które ustala położenie głowicy wzgdlędem wałka :( I stąd moje pytanie w jaki sposób (nie rozbierając karetki) ustawić właściwą odległość głowicy od wałka (u mnie głowica jest za daleko) ?
Musisz odkręcić tylne koło z wałka rozrządu i ustawić wycięcie w wałku równolegle do płaszczyzny głowicy
Problem siedzi w głowicy lub wałku rozrządu. U mnie po zmianie na używkę, po regeneracji problem przestał występować. A tak jak i Ty podmieniałem osprzęt i nic to nie dawało. Prawdopodobnie, z jakiegoś powodu czasy otwarcia zaworów się nie zgadzają.
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
W imadło pomału wciskasz aż olej wypłynie. Coś robiłeś z głowicą?
dalsze : Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm
Głowica do remontu - zawory, prowadnice, popychacze, do sprawdzenia szczelność płaszcza głowicy, płaskość czoła, współosiowość mocowań wałka. Cały remont coś ok. 1,5 tys zł.
Może wywalać odmą, czasem wyłazi olej z otworów na śruby mocujące dekiel ale wtedy trzeba go podnosić i uszczelniać całość.Dekiel wałków to nie głowica, jakby puściła uszczelka pod głowicą to by Ci lało na blok, nie na dekiel
ociz-robiłem taki silnik tylko w 807 też po strzale rozrządu. Silnik oczywiście na zewnątrz.Problem był z wyjęciem wtryskiwaczy.(ciełem ,niszczyłem-ratowałem głowicę.)W głowicy połamane "łapki".wałki całe(są dwa) łańcuch i napinacz z ślizgami spinający wałki też ok.No niestety firma nie dała rady rozfrezować "resztek "wtrysków i poszła "nowa-używana"...
No i pewnie zaraz mod usunie mój post, bo będzie złe nazewnictwo, ale może zdążysz przeczytać hehe. Nie wiem jak mam Ci to opisać, ale spróbuje. Więc tak: wał ma być ustawiony wiadomo w GMP, następnie pomykasz z drugiej strony silnika aby zablokować wałki (tam są takie nacięcia z tyłu i one muszą być ustawione i zablokowane równo z płaszczyzną głowicy)....
Kiedyś oddawałem takie głowice do regeneracji w firmie INFODRUK SYSTEMS. Można jeszcze spróbować "dociągnąć" głowicę do wałka poprzez regulację "pręta" po której przesuwa się karetka. Tylko jak będzie za blisko to taśma będzie brudzić papier. Sporo tego naprawiałem jak miałem umowę z KRUS.
tyle tylko że elektronika z eleganta niezbyt się nadaje do starego silnika. W elegancie zmieniona jest głowica, wałki rzozrządu i wyprzedzenie zapłonu.
16V jest nie do pomylenia z 8V, 16V ma dwa wałki w głowicy i zupełnie inaczej przez to wygląda "góra" silnika. Do wymiany jest pompa paliwa, sterownik silnika, centralka CODE oraz transpondery w kluczykach lub stacyjka i zamki.
To nowa głowica i wałki i składaj.
Jeżeli nie masz zamiaru demontować wałka zrobisz to bez blokad, jeśli natomiast odkręcisz koło wałka głowicy, nie ma szans dokręcić go bez blokad.
witam myślę, że elektronika i oprogramowanie nie będą problemem co innego mechanika... na czym ma się odbywać wydruk? jeżeli na kartce "papieru", to można myśleć o zaadoptowaniu starej główki - zamiast standardowej głowicy drukującej "trzyigłowa", wałek zmodyfikowany na "miękki" (igła musi wbić się na określoną głębokość) sterowanie trzema igłami, obrotem...
T5 ma rację że wałki nie są montowane w głowicy ale też nie w pokrywie zaworów. Szczelina mogłaby być ale w innym miejscu miedzy głowicą a "płytą" trzymającą wałki. Tam jest dwuczęściowa głowica. W górnej są wałki w dolnej zawory, ale to nie tłumaczy szczeliny między pokrywą a górną częścią głowicy.
Kolego sprawdź też wałki - rolki dociskowe, być może to nie sama głowica.
Masz przestawione krzywki na wałku- wałkach. Sprawdź.
Nie mam najlepszego zdania o tych drukarkach. Miałem coś podobnego. Drukarka sygnalizowała brak tuszu, po włożeniu nowego było to samo. Dopiero przeczyszczenie głowicy, wałków pomogło. Spróbuj, może to podobny problem.
Nie wiem czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu, ale błąd mówi o czujniku położenia wałka wydechowego drugiej głowicy.
Muszę znaleźć mechanika z oscyloskopem, może w weekend ogarnę. Aktualnie w samochodzie oryginalny, stary czujnik wałka rozrządu. Mam też dwa zamienniki, jeden kupiony w Oplu z FACET i drugi z Valeo, ale na dwóch bez jakichkolwiek zmian. Sprawdzałem i prąd (5V) dochodzi do czujnika wałka rozrządu. Zastanawiam się czy może być coś nie tak z głowicą po...
Ok, do tej pory - mamy to 🙂 robi test przepustnic, włącza kontrolke check, przy kręceniu wtryski podają paliwo i jest iskra. Dziękuję adamosa za wskazówki co do wypustu na wałku. W głowicy zephyra jest bardzo mało miejsca na taki obracający się element, ale dało radę. Przystępuję do wykonywania flanszy łączącej przepustnice z głowicą.
Najpierw to należało by zweryfikować czujnik. Czyli manometr w miejsce czujnika i test zimy/rozgrzany. Jak okaże się że czujnik dobry to weryfikacja/wymiana pompy oleju, sprawdzenie panewek, głowicy (wałka rozrządu).
Maź biala na korku w zimie w tym silniku to rzecz normalna.Jeżeli chodzi o nagle pojawienie się wycieków oleju z uszczelnienia silnika w wielu miejscach świadczy o przedmuchach z komory spalania do karteru, najczęściej w wyniku zużycia pierścieni tokowych, żadziej w wyniku mechanicznego uszkodzenia jednego z toków. zmierz kompresję na cylindrach może...
Witam wszystkich. Czy ktoś się orientuje czy w silnikach 2.0dci (M9R) i 2.3dci (M9T) występują takie same głowice? Znalazłem w niektórych katalogach, że są współzamienne. Wizualnie wyglądają tak samo według katalogów mają takie same zawory, prowadnice. Czy ktoś, montował głowicę z silnika 2.0 do 2.3, mam na myśli samą głowicę bez wałków?
- zużyta głowica - lewy kanał jest górnym brzegu taśmy - szybciej ściera głowicę krawędź taśmy - zawszy szybciej się ścierał ślad lewego kanału w głowic. - prowadzenie taśmy - taśma na górnym skraju jest luźna i słabo dolega do czoła głowicy - regulacja rolki dociskowej do wałka napędowego, wymiana paska stabilizującego taśmę na powierzchni głowicy...
Bez ściągnięcia głowicy to jedynie sprawdzenie czy krzywki na wałku są ok, i odkręcenie kolektora wydechowego.
ma ktoś schemat znaków tego rozrządu Ten silnik ustawiasz na blokadach nie ma żadnych znaków wałki rozrządu masz z tyłu (Osłona metalowa) połączone kołami zębatymi ,blokady wkręcasz po bokach głowicy ,korki zasłaniające miejsca na blokadę są na imbusa Do naprawy zaworów w głowicy nie musisz rozbierać przecież obudowy wałków rozrządu ;)
W starych magnetofonach wystarczyło zablokować haczyk i magnetofon startował bez kasety, w tym SONY po sekundzie wyłącza się. Bo tu jest czujnik elektroniczny. Można palcem jednej ręki przytrzymać wciśnięty czujnik a drugą umyć rolkę. co ile czasu czyścić głowicę i rolkę w magnetofonach ? Zależy od jakości taśm jakich używasz. Będzie widać - jak na...
będzie trzeba nowe po wyciągnięciu założyć. Będzie trzeba ale to teraz najmniejszy problem. i ten pierwszy tłok czy na samej górze czy może minimalnie w dół Max w górze, wtedy po wydłubaniu zaślepek z głowicy szczeliny w wałkach mają być poziomo a górna część szczeliny ma być równo z płaszczyzną głowicy
Witam. Czy ktoś był by mi w stanie powiedzieć z jaką siła należy docisnąć stopy głowicy wałka rozrządu w VW Passat B5 2.5 V6 TDI ? Z góry dzięki.
tak do końca to nie marnuje :) uczy się, poza tym jak ciśnienie oleju jednak było, to głowica nie ucierpiała a jest najcenniejsza (oczywiście stopkę wałka rozrządu i tak trzeba odkręcić i zobaczyć jak wygląda)
8v, głowica 16v jest z reguły wyraźnie szersza żeby pomieścić 16 zaworów i nierzadko 2 wałki rozrządu
Tam nie ma żadnej pokrywy zaworów, jest góra głowicy z wałkami i nic tam nie uazczelnisz dokręcając ją.
Witam Odnośnie naprawy, w tak wiekowym mognetofonie to zaleciłbym, kompletne wymycie elementów gdzie znajduje smarowanie i ponowną konserwację, wymianę pasków, regulację sprzęgła. Przy wymianie bądż regulacji głowicy należy ustawić jej położenie względem taśmy tak, aby górny brzeg taśmy pokrywał się z górną krawędzią rdzenia i czoło głowicy było równoległe...
Jedynie czego nie ruszałem to zaworów gdyż nie posiadam szczelinomierza ale zaworów nie dotykałem więc teoretycznie są ok. Jeżeli napęd zaworów jest popychaczowy (nie ma wałka rozrządu w głowicy, to luz zaworowy NIE jest ok! Sprawdź luzy na słuch.
Magistrala wzdłuż głowicy z odprowadzeniami do łożysk wałka, i dodatkowymi w oski klawiatury - podobnie jak w 125P. Masz z grubsza rys. poglądowy tutaj http://www.du-matiz.za.pl/html/Silnik/Si...
Nie wiem gdzie są albo na kołach zębatych albo blokady między obudowę głowicy a wałki .Przecież jak masz wszystko na wierzchu to chyba widać?
Koła zębate luzuje się od wałków, te ustawia na blokady, napina łańcuch i dopiero dokręca koła
Luzy na zaworach standardowo: Ssący: 0,18-0,22 Wydechowy: 0,23-0,27 Moment dokręcenia kółka rozrządu do wałka 37Nm Moment dokręcenia głowicy 63Nm Moment dokręcenia klawiatury 22Nm
Ustawić wał tak by pokazał się znak na kole zamachowym i zobaczyć jak ustawione jest wycięcie na wałku rozrządu z tyłu głowicy - czyli ustawienie na punkty i sprawdzenie czy się zgadzają.
Czujnik z tyłu, na lewej głowicy, na wałku ssącym
Trzeba sprawdzić samo-regulatory które lubą się blokować i wydziera się kielich da się je wyjąć po ściągnięciu głowicy oraz sprawdzić krzywki na wałku rozrządu też się wydzierają. Zawory też posprawdzaj luz na prowadnicach oraz gniazda w głowicy.TE TYPY TAK MAJĄ.
Proponował bym sprawdzić na jakiej odległości jest głowica od wałka, na lewym boku głowicy jest regulacja tej odległości
ustawic wałki laguna wałki lexmark wałki
zegarek telewizor niska częstotliwość subwoofera projektor telefonu
winols instrukcja blokada kaskadowa
Ford 1.6l 80kW zgasł podczas jazdy - przyczyny Bezpiecznik świateł pozycyjnych Mitsubishi Colt 1.3 2006