Ta K7 to stara - przejściowa wersja tak ją nazwijmy bo nie ma jednego określenia. Głowica zaworowa jest mosiężna natomiast głowica sterująca jest aluminiowa, choć trafiały się i mosiężne.
Pytam gdyż jestem ciekaw czy głowica i płyta zaworowa pasują do 3jw60.
https://obrazki.elektroda.pl/7927297700_... Na różnych forach internetowych, w tym naszym, co trochę pojawiają się konstrukcje kompresorów bazujących na sprężarkach z lodówek. Czytając ich opisy lub komentarze, na przykład: Rurka tłocząca powinna być wygięta do góry, wtedy większość wyplutego oleju wracałoby tam, gdzie jego miejsce....
0 - zamkniety, 5 - otwarty , nie ulega to wątpliwości. Niezrozumiałe jest dla mnie to, że głowica zaworowa wkręca się w gniazdo "chowając się w nim", a dokręciwszy ją na max. zamykam zawór i znacznik nie pokrywa się z "0". Znacznik pokrywa się z "0" gdy głowice zaworową wykręce z gniazda tak, że z niego nie wystaje....ale wtedy przeciez zawór nie jest...
http://obrazki.elektroda.pl/5637359600_1... momenty dokręcania w trzech etapach: 1.20 Nm 2.49 Nm 3.67 Nm
Witam widzę że wontek umarł. Ale mam pytanie dotyczące smarowania zaworów, na jakiej zasadzie działa. Przy jednym ze zdjęć w tym wątku zauważyłem że zawór który jest w zbiorniku powietrza. Wydaje mi się że jest on odpowiedzialny za SMAROWANIE, miał podłączony przewód hydrauliczny i jest przykrecony do głowicy. W takim razie jeżeli jest on w zbiornikach...
Układ zasilania był w styczniu sprawdzony i jest ok, wtryski, kompresja i głowica zaworowa z resztą ten motor jest mało zjeżdżony ma zaledwie 120 tyś km przejechane. sigi czy proponujesz zwykły przełącznik + 12 V na cewkę przekaźnika świec w celu ominięcia układu detekcji temperatury?
Witam Ostatnio robiłem golfa 4 1999r 1,4 benzyna 16v. Problem był taki, że zerwał się pasek rozrzadu, pogięło zawory, tłoki nie zostały uszkodzone, nie było pęknieć lub jakichś widocznych miejsc że dostały jakoś bardzo. Głowica została oddana do zrobienia, zostały wymienione 8 zaworów ponieważ reszta była w stanie dobrym. Popychacze hydrauliczne dostałem...
Chcę zmienić głowice w silniku. Obecnie jest głowica 8 zaworowa i chciałbym zmienić ją na 16 zaworową i tu nasuwa się moje pytanie czy da radę zrobić coś takiego? Chodzi mi o podniesienie mocy z obecnych 60KM do tych 92KM jak w wersji 1.4 16v. Jeśli ktoś się oriętuje to jaki byłby koszt takiej przekładki?
http://obrazki.elektroda.pl/1060129600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5974655800_1... Dodano po 2 Luzy 0,40 ssanie i 0,50 wydech na zimno.
Luz zaworów dolot zimny/gorący 0,10 zimny/0,20 gorący Luz zaworów odlot zimny/gorący 0,17 zimny/0,25 gorący W podziękowaniach możesz kliknąć pomógł ;)
A ja mam dalej wątpliwości czy nawet 4 zawory z C330 na cylinder dadzą radę.... Sprężarka C330 ma 113 cm3 pojemności, producent zaleca obroty 800. Przy takich założeniach sprężarka ma ok 90L wydajności. I do takiego przepływu nadają się te zaworki a i sprężarka jest wtedy bezawaryjna. Nawet biorąc pod uwagę że damy ich 4 na cylinder, to wówczas będziemy...
W głowicy zaworowej i zawór BY-Pass jeżeli występuje. Brak filtra piasek w pompie to nic dobrego do tego uszkodzony wyłącznik ciśnieniowy pompy do wymiany.
Witam mam takie pytanie. Muszę kupić głowicę do Opla Vectry 16 zaworowa X20XEV. Znalazłem taką głowicę w dobrej cenie, jednak sprzedawca posiada głowicę, ale nie ma do niej wałków rozrządu i nakładek łożysk ślizgowych wałków. Mówił, że 100% mają pasować moje wałki rozrządu i nakładki łożysk, facet również prowadzi warsztat więc wydaje mi się, że powinien...
W KERMI wkładka zaworowa taka sama jak w poście wyżej czyli OVENTROP. Oczywiście możesz kupić na Danfossa ale głowica którą posiadasz nie będzie pasowała i też będzie trzeba kupić nową.
Witam. Jeżeli wszystko odpowietrzone i drożne to tylko mała dygresja: Wszystkie opory przepływu w instalacji winny być równe żeby wszędzie grzało tak jak należy. Należy zredukować na zaworach gdzie mocno grzeje przepływ wstępny ( regulacja - głowica zaworowa) tak żeby wszystkie miały taki sam przepływ czynnika.
Auto 4 letnie 150 tys przebiegu 2.0 hdi 16v 163km euro 5 ,na autostradzie przy dużej prędkości stracił moc i zaczął kopcić na biało niebiesko i chodził na 3 cylindry . Wsadziłem endoskop , na 3 cylindrze dziura w tłoku od góry wiec ściąganie głowicy miski i korba z tłokiem wyjęta na zewnątrz . Gładź cylindra miała delikatny nalot aluminium który zszedł...
Witam serdecznie... Czym może być spowodowane brak ciśnienia oleju??? Głowica była w regeneracji auto chodziło ok 10-30tys km... i się zaczęło... Wszystkie cześci nowe wraz z wałkami. Mój mechanik podejrzewa że to kanał się uszkodził podczas kolizji...
Łatwiej było by zamontować głowice - dostępne na allegro zasilane bateriami z opcją ustawienia konkretnej temperatury Ale taka głowica nic nie zmieni w kwestii błędnego odczytu temperatury, bo głowicę masz w kącie. Lepiej jakbyś miał ją po drugiej stronie grzejnika, czyli na lewo, a nie na prawo, tylko teraz to już pupa, bo musiałbyś zmienić przyłącze,...
Jeśli chodzi o momenty dokręcania to te 12-13 kilo to stanowczo za mało 20-22kGm powinno starczyć. A więc powodzenia życzę.. Szpilki i nakrętki są o twardości 8,8!!! Więc jak do 20 kg/m dojedzie to będzie cud.. Momenty po kolei to 5, 8 i 12 kg/m (oczywiście dokręcane po przekątnej!!).. Wszystko wtedy szczelne i nic się nie urwie! Co do lejącego się...
na początku myślałem, że przekaźnik, lecz byłby zdecydowanie za wolny (impuls potrafi przechodzić 6 tysięcy razy na minute. Ale nie musi załączać/rozłączać z taką częstotliwością. Czy tranzystor bipolarny jest w stanie przenieść taki niski impuls od 400 mV do 1600 mV? Nie wiem czy to prawda ale gdzieś wyczytałem, że bipolarne potrafią mieć spadki napięć....
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
HauptIagerschrauben 30Nm 60°+ 45° = 105° Pleuelschrauben 30Nm 60°+ 30° = 90° Zylinderkopfschrauben 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30° =165°
Witam. Potrzebuję informacji dotyczącej momentu oraz kolejności dokręcania śrub głowicy i klawiatury rozrządu (kod silnika D6A250 EC96 , rocznik 1997). Kolejna sprawa to sposób regulacji zaworów (widziałem kilka schematów, ale nie mogę znaleźć do FL6). Pozdrawiam. hello, a little late but I hope that helps you. regards
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
cześć po angielsku może być?
Qwa,po prostu mnożymy razy 1000. 10kN=10 000Nm 30kN= 30 000Nm 40kN=40 000Nm
Po co rozkręciłeś zawór regulacji ciśnienia z górnych fotek?? Wyciąga sie go w całości sprawdza czy nie puszcza smaruje i wkłada. Czerwona opaska to mierścień ustalający, zrób forki głowicy zaworowej od dołu i góry jeszcze. Czy te trzy zaworki w środku są gładkie czu wypiaskowane?? Czy na głowicy zaworowej nie ma pęknięcia pomiędzy wysokim a niskim...
Do sprawdzenia pierścienie teflonowe na wałkach rozrządu. Pewnie już ich nie ma. Jeżeli nie to przyczyną mogą być wypadające gniazda zaworowe głowicy.
Podawałem na forum, skorzystaj z wyszukiwarki.
Luz 0.15 po co ściągałeś głowicę.
Zawory na mijance kreski na wałku zaworowym równo z płaszczyzną głowicy w poprzek
Momenty i luzy zaworowe podałem przy okazji silnika 912 który mechanicznie jest taki sam jak 913 ( średnica cylindra inna ) tu masz linka www.elektroda.pl/rtvforum/topic2056800.h...
Potrzebne momenty dokręcenia śrub korby , głowica luzy zaworowe silnik Kubota V3300
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Luzy ssący 0,35 wydechowy 0,45. http://obrazki.elektroda.pl/9049947200_1...
Tak przy 1.5 mm należy już zregenerować głowicę
robię to w firmie i tam robią wszystko kompleksowo tzn.planowanie głowicy,frezowanie i docieranie gniazd zaworowych,wyniana uszczelniaczy na zaworach,poza tym sprawdzenie szczelności
Zmierz ciśnienie oleju , myśle że wałki były całe robiłem to pare razy siadają pompy oleju.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Jest możliwe,bez problemu.
Jeśli uszczelka jest w całości, nie "przycięta" podczas składania to pęknięta jest głowica zaworowa, i nic się nie da z nią zrobić, tylko wymiana. Jest dostępna jako nowa część lub używka w sieci, zaworki wewnętrzne jeśli są dobre to do przełożenia do używki. Zewnętrzne grzybki są zgrzewane, jako część zamienna występują z czerwonymi zawleczkami do...
Czyli miałem rację. Przeskoczył rozrząd. Nie musisz wyciągać silnika do remontu głowicy. Wałeczki pochodzą z łożyska dźwigienki zaworowej. Jak zdejmiesz pokrywę głowicy to zobaczysz ile jest połamanych i ile z nich ma rozsypane łożysko. 15 wałeczków = 1 łożysko jeśli dobrze pamiętam. Fajnie jeśli znajdziesz wszystkie (mogą leżeć na półbloku - szukaj...
Po powtórnym założeniu głowicy należy wyregulować luz zaworowy. Czy była wymieniana uszczelka pod głowicą? Najlepiej należy użyć nową. I w końcu najważniejsza sprawa - ile tam jest nakrętek na głowicy? I jak były dokrecane - kolejność i moment. Jest bardzo ważna czynność, np przy czterech nakrętkach dokręcenie nakrętek z jednej strony spowoduje wygięcie...
Poszperałem trochę po sieci i co udało mi się znaleźć to momenty dokręcania głowicy w pierwszym etapie to 49-58.8 Nm, a etap drugi 102.9-112.7. Luz zaworowy 0.15-0.25 mm. Jeżeli ktoś ma inne dane to proszę mnie poprawić.
Witam, odgrzewam temat. Dotarł ktoś do przyczyny zatarcia wału na pierwszym cylindrze? Poszukuję też danych serwisowych montażu silnika: momenty dokręceń śrub, kolejność dokręcania głowicy, luzy zaworowe, itp.
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Dociskasz tłokiem do zaworów.
Jedynie czego nie ruszałem to zaworów gdyż nie posiadam szczelinomierza ale zaworów nie dotykałem więc teoretycznie są ok. Jeżeli napęd zaworów jest popychaczowy (nie ma wałka rozrządu w głowicy, to luz zaworowy NIE jest ok! Sprawdź luzy na słuch.
Podawałem na forum kolega skorzysta z szukajki.
Witaj.Głowicę przykręcasz od środka na zewnątrz na krzyż. Po demontażu i rozebraniu głowicy przeszlifuj przy okazji gniazda zaworowe i zawory. Pozdrawiam
dźwigienka zaworowa wyspa zaworowa blaszka zaworowa
działa obrotomierz mazda włącznik termiczny wentylator vectra przekaznik pompy paliwa
wiertarka stołowa wiertarka stołowa
TomTom GO 520 World – czas pracy baterii w trybie uśpienia, realna wytrzymałość, firmware TomTom GO 520 World – czas czuwania baterii w uśpieniu, realne wartości i wpływ zużycia