http://obrazki.elektroda.pl/5637359600_1... momenty dokręcania w trzech etapach: 1.20 Nm 2.49 Nm 3.67 Nm
W głowicy zaworowej i zawór BY-Pass jeżeli występuje. Brak filtra piasek w pompie to nic dobrego do tego uszkodzony wyłącznik ciśnieniowy pompy do wymiany.
Luz zaworów dolot zimny/gorący 0,10 zimny/0,20 gorący Luz zaworów odlot zimny/gorący 0,17 zimny/0,25 gorący W podziękowaniach możesz kliknąć pomógł ;)
http://obrazki.elektroda.pl/1060129600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5974655800_1... Dodano po 2 Luzy 0,40 ssanie i 0,50 wydech na zimno.
Witam. Jeżeli wszystko odpowietrzone i drożne to tylko mała dygresja: Wszystkie opory przepływu w instalacji winny być równe żeby wszędzie grzało tak jak należy. Należy zredukować na zaworach gdzie mocno grzeje przepływ wstępny ( regulacja - głowica zaworowa) tak żeby wszystkie miały taki sam przepływ czynnika.
Ta K7 to stara - przejściowa wersja tak ją nazwijmy bo nie ma jednego określenia. Głowica zaworowa jest mosiężna natomiast głowica sterująca jest aluminiowa, choć trafiały się i mosiężne.
Jeśli chodzi o momenty dokręcania to te 12-13 kilo to stanowczo za mało 20-22kGm powinno starczyć. A więc powodzenia życzę.. Szpilki i nakrętki są o twardości 8,8!!! Więc jak do 20 kg/m dojedzie to będzie cud.. Momenty po kolei to 5, 8 i 12 kg/m (oczywiście dokręcane po przekątnej!!).. Wszystko wtedy szczelne i nic się nie urwie! Co do lejącego się...
Po co rozkręciłeś zawór regulacji ciśnienia z górnych fotek?? Wyciąga sie go w całości sprawdza czy nie puszcza smaruje i wkłada. Czerwona opaska to mierścień ustalający, zrób forki głowicy zaworowej od dołu i góry jeszcze. Czy te trzy zaworki w środku są gładkie czu wypiaskowane?? Czy na głowicy zaworowej nie ma pęknięcia pomiędzy wysokim a niskim...
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
cześć po angielsku może być?
Do sprawdzenia pierścienie teflonowe na wałkach rozrządu. Pewnie już ich nie ma. Jeżeli nie to przyczyną mogą być wypadające gniazda zaworowe głowicy.
HauptIagerschrauben 30Nm 60°+ 45° = 105° Pleuelschrauben 30Nm 60°+ 30° = 90° Zylinderkopfschrauben 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30° =165°
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
Witam. Potrzebuję informacji dotyczącej momentu oraz kolejności dokręcania śrub głowicy i klawiatury rozrządu (kod silnika D6A250 EC96 , rocznik 1997). Kolejna sprawa to sposób regulacji zaworów (widziałem kilka schematów, ale nie mogę znaleźć do FL6). Pozdrawiam. hello, a little late but I hope that helps you. regards
Potrzebne momenty dokręcenia śrub korby , głowica luzy zaworowe silnik Kubota V3300
Jeśli uszczelka jest w całości, nie "przycięta" podczas składania to pęknięta jest głowica zaworowa, i nic się nie da z nią zrobić, tylko wymiana. Jest dostępna jako nowa część lub używka w sieci, zaworki wewnętrzne jeśli są dobre to do przełożenia do używki. Zewnętrzne grzybki są zgrzewane, jako część zamienna występują z czerwonymi zawleczkami do...
Qwa,po prostu mnożymy razy 1000. 10kN=10 000Nm 30kN= 30 000Nm 40kN=40 000Nm
Pytam gdyż jestem ciekaw czy głowica i płyta zaworowa pasują do 3jw60.
Luz 0.15 po co ściągałeś głowicę.
Luzy ssący 0,35 wydechowy 0,45. http://obrazki.elektroda.pl/9049947200_1...
Zmierz ciśnienie oleju , myśle że wałki były całe robiłem to pare razy siadają pompy oleju.
Zawory na mijance kreski na wałku zaworowym równo z płaszczyzną głowicy w poprzek
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Podawałem na forum, skorzystaj z wyszukiwarki.
robię to w firmie i tam robią wszystko kompleksowo tzn.planowanie głowicy,frezowanie i docieranie gniazd zaworowych,wyniana uszczelniaczy na zaworach,poza tym sprawdzenie szczelności
Jest możliwe,bez problemu.
Tak przy 1.5 mm należy już zregenerować głowicę
Czyli miałem rację. Przeskoczył rozrząd. Nie musisz wyciągać silnika do remontu głowicy. Wałeczki pochodzą z łożyska dźwigienki zaworowej. Jak zdejmiesz pokrywę głowicy to zobaczysz ile jest połamanych i ile z nich ma rozsypane łożysko. 15 wałeczków = 1 łożysko jeśli dobrze pamiętam. Fajnie jeśli znajdziesz wszystkie (mogą leżeć na półbloku - szukaj...
Witam, odgrzewam temat. Dotarł ktoś do przyczyny zatarcia wału na pierwszym cylindrze? Poszukuję też danych serwisowych montażu silnika: momenty dokręceń śrub, kolejność dokręcania głowicy, luzy zaworowe, itp.
Poszperałem trochę po sieci i co udało mi się znaleźć to momenty dokręcania głowicy w pierwszym etapie to 49-58.8 Nm, a etap drugi 102.9-112.7. Luz zaworowy 0.15-0.25 mm. Jeżeli ktoś ma inne dane to proszę mnie poprawić.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Po powtórnym założeniu głowicy należy wyregulować luz zaworowy. Czy była wymieniana uszczelka pod głowicą? Najlepiej należy użyć nową. I w końcu najważniejsza sprawa - ile tam jest nakrętek na głowicy? I jak były dokrecane - kolejność i moment. Jest bardzo ważna czynność, np przy czterech nakrętkach dokręcenie nakrętek z jednej strony spowoduje wygięcie...
Jedynie czego nie ruszałem to zaworów gdyż nie posiadam szczelinomierza ale zaworów nie dotykałem więc teoretycznie są ok. Jeżeli napęd zaworów jest popychaczowy (nie ma wałka rozrządu w głowicy, to luz zaworowy NIE jest ok! Sprawdź luzy na słuch.
Myjka Karcher K5.55 Jubilee nie daje ciśnienia. No ładnie, wiem, że ten temat już był przerabiany, ale problem jest ciągle nierozwiązany. Myjka pracowała może 10 godzin na przestrzeni 5 lat. Przestała dawać ciśnienie i nie wyłączała się. Rozebrałem, okazało się, że w plastikowym trójkącie, w głowicy zaworowej było pęknięcie i przemieszczenie. Kupiłem...
Podawałem na forum kolega skorzysta z szukajki.
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Dociskasz tłokiem do zaworów.
Wymienione: czujnik położenia wału, czujnik temperatury chłodziwa, pompa chłodziwa, katalizator. Zostało jeszcze zdjąć głowicę (gniazda zaworowe, zawory, nagar). Dzięki za podpowiedzi, sam niewiele robiłem, ale natchnienia trochę nabyłem z ekranu Elektrody.
A co jest złego w dwóch wałkach przy ośmio zaworowej głowicy? Fiat, Alfa, Lancia......
one mają tendencję do przegrzewania lewej głowicy i wyrzucania gniazd. Można nazwać to typową usterką tego modelu. To może warto zrobić sobie porządnie głowicę i zapomnieć o problemie.
czy ktoś ma może kolejność i siłe dokręcenia głowicy oraz luzy zaworowe mf 4 cyl Dodano po 7 czy ktoś ma może kolejność i siłe dokręcenia głowicy oraz luzy zaworowe PERKINS 4 cyl
Luzy 0,20 i 0,45.Kolejnosc jak na rys. Podasz kolego jeszcze z jaką siłą ? :)
Witam posiada serwisówkę MAN TGX Euro 6 480KM z 2016 roku a dokładnie momenty dokręcania głowicy i elementów zawartej w niej luzów zaworowych oraz stop korbowodów
głowice zawsze dokręca się od środka w kierunku wskazówek zegara 7 8 2 3 1 4 6 5 tak mniej więcej to wygląda a poza tym to raczej na opakowaniu nowej uszczelki jest opisane jak dokręcać i z jakim momentem
Witaj.Głowicę przykręcasz od środka na zewnątrz na krzyż. Po demontażu i rozebraniu głowicy przeszlifuj przy okazji gniazda zaworowe i zawory. Pozdrawiam
Jak możesz to napisz tu jeszcze raz,na pewno nie zaszkodzi moment dokręcenia głowicy i jak możesz luzy zaworowe
ja zawszę lekko wyduszam olej z chydro jak wyciągniesz środek chydra wstaje najlepsze jest w oplu nie można nawet zapalić tak zawory podpiera najlepsza jest prasa do łożysktylko trzeba bardzo powoli wyduszać pózniej ciśnienie oleju go napełni z początku możę stukać
Zawory zostały dotarte do głowicy? Luzy zaworowe prawidłowo ustawione?
Poszukuje schematu do Renault Laguna II 1,6 16v jaką siłą dokręcić głowicę zaworową i pokrywę zaworów .Będę wdzięczna.
luzy zaworowe: ssący: 0.25mm wydechowy: 0.50mm Luzy ustawiaj na zimnym silniku. Momenty dokręcania głowicy: Faza 1: wszystkie śruby- 35Nm faza 2: tylko śruby o długości 150mm- 55Nm faza 3: wszystkie śruby- Kątowo 90 stopni faza 4: wszystkie śruby- kątowo o kolejne 90 stopni. Sruby dokręcaj po spirali - odśrodkowo, zaczynając od tych w połowie długości...
Często pada uszczelka pod głowicą pęka na linii tłok popychacze zaworowe. Jak z kompresją?
Witam. Jeżeli jest to możliwe, to proszę o namiar na warsztat z Sochaczewa, który wykonuje remont głowicy i gniazd zaworowych w 1.6vti. Dziękuję i pozdrawiam
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
Witam potrzebuje momenty dokręcenia głowicy oraz ustawienie rozrządu i pompy wtryskowej oraz luzy zaworowe Massey Ferguson 3080 silnik Perkins 6 cylindrowy (at)ElektrodaBot
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
0 - zamkniety, 5 - otwarty , nie ulega to wątpliwości. Niezrozumiałe jest dla mnie to, że głowica zaworowa wkręca się w gniazdo "chowając się w nim", a dokręciwszy ją na max. zamykam zawór i znacznik nie pokrywa się z "0". Znacznik pokrywa się z "0" gdy głowice zaworową wykręce z gniazda tak, że z niego nie wystaje....ale wtedy przeciez zawór nie jest...
Pierwszy wynik google daje juz odpowiedź na twoje pytania- tak ciężko było uzyć wyszukiwarki? https://www.google.com/search?rlz=1C1YUO...
1-41 Nm 2-90 Nm 3-z wyjątkiem sruby 4,5,12,13,20 i 21 -120 Nm 4-wszystkie śrubu dokręcić o 90 stopni kątowych. Zawory ssące 0,25 mm wydechowe 0,5 mm
Witam serdecznie, proszę podajcie mi luzy zaworowe i momenty dokręcania głowicy silnika Deutz F3L1011.
Ten silnik jest bardzo dobry do roboty.Oczywiście dla mechanika z doświadczeniem.Laik może dużo namieszać więc sam się za to nie bierz jak to twój pierwszy raz.Mam nadzieję że samochód bez gazu bo wtedy to weryfikacja luzów zaworowych i pewnie głowica do wymiany.Gdyby była potrzebna to mam na zbyciu.
Pojemność masz wybitą na głowicy, jak zdjąłeś pokrywę zaworów to znajdziesz w okolicy 3 konika zaworowego. To jest stary samochód ? No proszę Cię.
wymieniam uszczelke pod głowicą
Wtryski, uszczelka pod głowicą, gniazda zaworowe, zajmij się diagnostyką tego.
To może jeszcze jeden rysunek poglądowy znaleziony tutaj na forum w innym temacie. ( http://obrazki.elektroda.pl/1264131400_1... ) Ważny element głowicy zaworowej to pozycja 6 na rysunku. Cały historyczny temat tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
witam Chciałbym przykleić się do tematu. Mam problem w Fordzie Focusie C-Max 1.6 benzyna rocznik 2005 (silnik Duratec) z pracą wentylatora chłodnicy. A mianowicie: Po osiągnięciu około 60 stopni następuje załączenie wentylatora (klimatyzacja jest wyłączona). Chciałbym sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub czujnik temperatury silnika (może...
Wymiana uszczelniaczy zaworowy bez ściągania głowicy czy że ściąganiem.
Głowicy nie dociągasz, zwiększasz tylko luz zaworowy. I po przepracowaniu 500h przeprowadzasz powtórną regulację zaworów tym razem na standartowy luz dla tego silnika. Później luz kontrolujesz co 1000h lub raz w roku.
Ja znam jeszcze dwa inne,prostsze sposoby. Swoją droga przeczytaj to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Mechanik rozbierze i Ci powie. Planowanie głowicy, nowe uszczelki, śruby i uszczelniacze zaworowe to jest min. Reszta wyjdzie po rozbiórce.
Zdjąć głowicę i kontrola gniazd zaworowych i samych zaworów.
Dziwny problem z tą myjką , po puszczeniu przycisku lancy powinna się wyłączyć a ona pulsuje czyli włącza się i wyłącza na przemian w dosyć małych odstępach czasu . Zmieniłem głowicę zaworową i głowicę sterującą i nadal jest ten sam objaw . Według mnie ciśnienie jest zdecydowanie za małe ale nie mogę znaleźć przyczyny . Filterek jest czysty. Widzę ,że...
W załaczniku serwisowka do serii 1000.
(at)droopi dzień dobry. Rozwiązał Pan problem dymienia?
Jeśli dobrze wyczytałem to luz zaworowy 0.15-0.25mm. Moment dokręcania głowicy w dwóch etapach: I - 24-32Nm II- 53.9-57.9Nm Z tego korzystałem trzeba trochę poczytać. http://translate.google.pl/translate?sl=...
Chciałbym tym samochodem pojeździć bo zrobiłem w nim na prawdę sporo rzeczy mechanicznych takich jak :wymiana świec ,przewodów zapłonowych, rozrusznika ,paska klinowego ,paska rozrządu z pompą , oczywiście olej termostat jak powyżej wymieniłem wszystkie filtry oraz został cały pomalowany heh zależy mi na tym aucie . Remont silnika mniej więcej jaka...
Jeżeli po następnych kilku setkach kilometrów potrzebna będzie regulacja należałoby przyjrzeć się głowicy (zawór, gniazdo zaworowe). Jeżeli nie to dałbym sobie spokój.
Jak to jest silnik 109 KM. W123 od 76 do 86 roku to
Z jaką siła trzeba dokręcić głowice w Peugeot 306 1.3 1994r. benzyna i ile powinien wynosić luz zaworowy? Z góry dzięki :)
cześć moje tico po zerwaniu paska rozrządu okropnie dymi i bierze olej w pierwszej głowicy zostały wymienione pogięte zawory i uszczelniacze lecz nadal dymiło i brało olej teraz została wymieniona głowica i zostały założone nowe uszczelniacze zaworowe i na tej głowicy tez dymi cała reszta silnika jest sprana tylko cały czas jest coś z tymi głowicami...
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Silnik yanmar
Tłok i cylinder był wymieniany rok temu teraz tylko głowica luzy zaworowe również ustawił i wymienił napinacz
Litr oleju na 1000 km to kwalifikuje silnik do naprawy. Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworowe. Ja bym zdjął głowicę, oddał do obróbki, przy okazji rozwiązałbym sprawę uszczelki pod głowicą. Gdyby nie ten ubytek oleju, można by dalej zastanawiać się nad słusznymi sugestiami Kolegi 1133.
Aby wybić prowadnice, musisz kupić lub dorobić sobie przyrząd do demontażu prowadnic. Dobrze jest też podgrzać głowicę.
Prawdopodobne najczęstsze uszkodzenia to: 1. Uszczelka między głowicą a płytą zaworową wydmuchana 2. Pęknięta blaszka zaworowa Dodano po 4 Należy dodać, że kompresor tego typu ma sprawność rzędu 40%, co wiąże się z tym że w cyklu 10 minutowej pracy kompresor może działać tylko 4 minuty i następnie 6 minut przerwy i tak cyklicznie. Jeżeli kompresor włącza...
Układ zasilania był w styczniu sprawdzony i jest ok, wtryski, kompresja i głowica zaworowa z resztą ten motor jest mało zjeżdżony ma zaledwie 120 tyś km przejechane. sigi czy proponujesz zwykły przełącznik + 12 V na cewkę przekaźnika świec w celu ominięcia układu detekcji temperatury?
Witam, mam taki sam problem w astrze G Z16XEP 170tys km. Głowica po remoncie luzy zaworowe wyregulowane a jak stukało tak stuka... ewidentnie głos dochodzi z kolektora ssącego. Jeśli uda się rozwiązać proszę podać przyczynę.
Witam. Koledzy ma ktoś schemat dokręcania głowicy i luzy zaworowe do iveco eurocargo motor tector 180 km. 2004r.
:) Ściągaj klawiaturę i mierz wysokość trzonków zaworowych nad powierzchnią głowicy. Każdy zawór ma wystawać na tę samą wysokość. Nie podałeś w którą stronę brakuje regulacji. Jeśli śruby się schowały w dźwignie i brak miejsca na kontrę to masz problem ze szklankami popychaczy i wałem rozrządu. Jak doszły do gniazda laski to z głowicą.
Przy zbyt ubogiej mieszance może się uszkodzić głowica(gniazda zaworowe)
Pierścienie Goetze ( chyba tak to się pisze ) lub polska Prima. A to czy tłoki i szlif trzeba robić okaze się po zdjęciu głowicy....
a nie orientujesz się może jaki jest koszt regeneracji takiej głowicy wraz z planowaniem tutaj w Norge? No jakże mam się nie orientować? Przecież to "mój świat" :D A więc: -samo planowanie głowicy ok. 1000NOK -wymiana prowadnicy zaworowej ok. 100NOK/szt. -prowadnica zaworowa 100-150NOK/szt. Gdybyś się umówił z jakimś warsztatem, który zajmuje się tylko...
Plan jest taki: 1. Blok silnika zostanie oddany do tulejowania pod obecne tłoki i dobrane nowe pierścienie. 2. Wał do sprawdzenia, nowe panewki główne i korbowe. 3. Głowica- gniazda zaworowe/zawory do sprawdzenia dotarcia/frezowania. 4. Wszystkie uszczelki i uszczelniacze wału/zaworowe nowe do tego ta nowa tuleja ślizgowa. 5. Siedliska panewek i wszystkie...
Jeśli luz zaworowy ok może być głowica padają jak muchy ( a jeszcze jeśli uszkodzony filtr lub nieszczelne połączenie z gaźnikiem to już całkowicie prawdopodobne). Co do filmiku nie polecam tej metody. Co do znaków zawsze jest jakaś odchyłka (choć u Ciebie trochę duża) ale nie powinna mieć znaczącego wpływu na kompresje.
Witam, poszukuje fachowca do wymiany uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy. Najlepiej w okolicach trójmiasta. Pozdrawiam
Problem rozwiązany trochę czasu minęło a ja nie napisałem co było przyczyną , wytarty wałek ,wypalone gniazda zaworowe ,regeneracja głowicy nowy wałek załatwił sprawę
Dealer Niemcy albo przez internet z Korei. Daelim nie był sprzedawany w Polsce. Ewentualnie szukaj w ogłoszeniach skutera lub silnika na części. Silnik to zmodyfikowany GY6 z głowicą 4-zaworową.
Teraz wpadło mi coś do glowy. Mam na jednej głowicy Ori blaszki zaworowe a na drugiej nowe innej firmy może tu tkwi problem .
Szukam schematu dokręcenia głowicy i ustawienia luzów zaworowych, silnik 4 cyl, doładowany Ewentualnie cała serwisów-ka do tego silnika,niestety nie wiem jakie jest oznaczenie silnika , prawdopodobnie AD4/55T
Zapomniałem spytać... jak wymieniałeś uszczelkę to robiłeś szczelność głowicy tzn gniazda zaworowe, zawory czy głowica nie pęknięta?Wyreguluj luz zaworowy i jak nadal będzie źle to zbadaj kompresję w cylindrach. Jak w którymś znacząco odbiega od normy może kuleć na wolnych obrotach
Przyczyn może być wiele,np;Luz zaworowy ,świece żarowe,zapłon.
dźwigienka zaworowa wyspa zaworowa blaszka zaworowa
makita ładowarka dc18rc ffdshow obrazu idealne ustawienie kolektorów
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Czytnik CD Harman Kardon w Volvo XC60 II - podłączenie Pomiar drgań czujnikiem ADXL345 - jak to zrobić?