Też na forum. 0,3/0,5.
Typowy objaw i przypadłość tego silnika, walnięta uszczelka pod głowicą.
Luz 0.15 po co ściągałeś głowicę.
Tuleje cylindrowe są niższe w Turbo dlatego podkładki są wyższe.
Bez znaczenia ile cylindrów. Podawałem na forum poszukaj. Dla silnika 912/913 te same momenty.
To drugie. Do tego nowe śruby.
50Nm + 210°
Są na forum. Sam podawałem.
wiązka rozdzielacza jest gdzieś uszkodzona - najczęściej (-) sie urywa. Dotyczy zaworu 2Y5 i 6
Witam mam pytanie odnośnie czujnika temperatury głowicy silnik chłodzony powietrzem Deutz BF4L913 pomoże ktoś gdzie on się znajduje?
Można od góry można od dołu. Chociaż lepiej moim zdaniem od dołu. Wersja D to oznaczenie starych silników z lat 70. Miały parę rzeczy które nie pasowały. Pompa wtryskowa o innej średnicy kołnierza i zdaje się wał korbowy o lekko zmienionych przeciągach i wykorbienia większe o 1mm.
Jaka powinna być odległość między tłokiem a głowicą.
Ups całkiem zapomniałem ale tak jak pisałem pierwsze 3 etapy ok a ostatni to właśnie 90stopni.
padła uszczelka ,potrzebuję parametrów dokręcenia głowicy
Uszczelka pod głowicą.
Qwa,po prostu mnożymy razy 1000. 10kN=10 000Nm 30kN= 30 000Nm 40kN=40 000Nm
Czy jeśli to przedmuch jest szansa że dokręcenie głowicy pomoże. A z jaką siłą się dokręca śruby głowicy?
Witam, podajcie mi luzy zaworowe i momenty dokręcania głowicy do silnika Deutz F3L1011.
HauptIagerschrauben 30Nm 60°+ 45° = 105° Pleuelschrauben 30Nm 60°+ 30° = 90° Zylinderkopfschrauben 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30° =165°
Witam! Na początku się przywitam, gdyż jestem nowy na forum. A wiec witam, i od razu pytam! Poszukuje danych o momentach dokręcania śrub na głowicy silnika Deutz F3L 2011, oraz luzy zaworowe. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
Jakie są momenty dokręcenia głowicy w silniku DEUTZ F3L1011 oraz jaki jest schemat dokręcania (kolejność)?
Więc masz uszkodzoną na pewno pompkę wtryskową ( jeżeli ogień jest tylko na jednym cylindrze.) a niespalone paliwo też jest tłuste i ciemne, zwłaszcza jak pozmywa po drodze nagary z głowicy.
Tak naprawdę ten silnik Deutz-a nie jest silnikiem Deutz-a. To Lombardini FOCS i ten silnik tam się nazywa LWD 1204T. Pełna dokumentacja serwisowa do tego silnika jest na elektrodzie. Wstawił ją (at)georgesgr tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Prawidłowe to takie gdy równice wartości między cylindrami nie jest większa niż 10%. A tam uszczelki nie są cienkie miedziane pod każdą głowicą?
Witam.. czy mógłbym ktoś udostępnić informację na temat silnika DEUTZ BF6L913.. głownie interesuje mnie z jaką siłą należy dokręcić wał korbowy oraz głowicę ?
Witam, silnik Deutz BF 4M 2011. Proszę o podanie momentu dokręcania głowicy. Z góry dziękuję.
Witam, winna okazała się uszczelka pod głowicą. I gniazdo w głowicy było do roboty.
Szpilki nie ukręcą się o ile są w dobrym stanie, nie są wyciągnięte i dokręcane są prawidłowo przy użyciu klucza dynamometrycznego i kątomierza. Metoda którą opisywałem jest zalecana przez producenta tych silników. Zresztą, nie wiem czy zawsze dokładnie ustawisz tłok w gmp z cylindrem. Na jednym może być 0.15mm-0.20 mm mniej lub więcej, a tego gołym...
Jaka może być przyczyna przegrzania się silnika podczas pracy, olej jest w porządku nie kopci, jest wymieniony. Czy to może uszczelka pod głowicą poszła??
Kurczek ja juz nie wiem :( zawoizę jutro pompę do ustawienia razem z wtryskami i zobaczę wtedy. a może być któraś głowica uszkodzona?
Wszystkie języki europejskie, ale nie po polsku Od paru lat nawet po rosyjsku. Masa tych i innych silników deutz chodzi na zakałkaziu. Musiałbym zajrzeć do dokumentacji ale z tego, co pamiętam to nić skomplikowanego dysza natryskowa przypomina kalemitkę po prostu odkręcasz i patrzysz czy działa. W dyszy jest zaworek ciśnieniowy który zamyka się przy...
Wał korbowy. Pionowe 60Nm+30°+60°+60° total 150° Poziome 60Nm+30°+30° total 60° Korbowody 30Nm+60°+60° total 120° Głowice 60Nm+60°+60°+60° total 180°
Silnik się nie przegrzewa przy jego zapchaniu. Za to długotrwała praca z dużym obciążeniem skutkuje pękaniem głowicy przy obsadzie wtryskiwacza pomiędzy zaworami. I o dziwo niczym to nie skutkuje.
VHF1/VHF2 oraz VHF2/UHF SALCOMP SK 1000.O /// 3266 / 7746 TEMIC TFK 2012 PYC3XI772 /// 2754 / 7746 THOMSON HTP 221 S /// 3266 / 7746 Pozdrowienia
O uszczelniaczach myślałem też. Da sie je wymienić bez ściągania głowic?
witam proszę o pomoc jakie są luzy na zaworach deutz-fahr agroplus s70 silnik d10n 3-tłokowy turbo i czy dokręcamy głowicę do pierwszej regulacji zaworów od nowości a jeśli tak to jaka wartość Nm
Znaki są z drugiej strony dlatego dajesz farbę by łatwiej skĺadać luz prawidłowy 0.3/0.5 po wymianie usczczelki pod głowicą dodajesz 0.1 do wymiaru bo usczelka siada.
Szlif czego? Uszczelka grubsza dlaczego? Tam się robi całą głowicę przy remoncie.
Nie ma pompy wtryskowej. Są indywidualne pompki wtryskowe na każdy cylinder. Ty masz do ustawienia rozrząd, pompki wtryskowe. Sprawdzenie popychaczy pompek. Pomiar wysokości uszczelki pod głowicą i kompresja.
Temat zamknięty. Wystarczyło motor doborze ustawić . Ani dymka nie puści.
Za pompą wody jest zaślepka wkręcana gwint M22x1.5. Miałem przypadek, że spróchniała.
Jeżeli zużycie mieści się w normie nie dotykaj. Silnik podkapca, dymi? Turbo może też rzucać olej do wydechu. Nie tylko do kolektora ssącego. Zrób pomiar kompresji. Wyregulować luzy zaworowe. Przy okazji zobaczysz czy korek w którejś głowicy się nie wykręcił.
czy głowica uniwersalna będzie dobrze pracować. To na dynamice nagrania i jakości natychmiast wyjdzie.
Silnik Deutz Fahr po zrobieniu całej góry stuka, moim zdaniem źle ustawiona komora spalania, tłok wali o głowicę. Co myślicie? Z góry dziękuję za informacje.
Bada rezystancję połączenia każdej dyszy. Jeżeli rezystor ("grzałka") w dyszy jest przepalony, uszkodzeniu uległy ścieżki doprowadzające wewnątrz głowicy lub po prostu styki są tak zabrudzone, że nie dają dobrego kontaktu w karetce drukarka uznaje, że dysza jest niesprawna. Przepalenie pojedynczej grzałki zdarza się BARDZO rzadko, a drukarka toleruje...
Witam. Silnik f3l1011 pompa do betonu, mixokret. Odpala, wyrzuca olej przez tłumik, po kilku sekundach gaśnie. Remont generalny rok temu, remont głowicy 4-miesiace temu. Co może być?
Praktycznie tak , ale nie mozna wykluczac bledow, i takie rzeczy jak najpierw powolne razladowanie baterji a potem nagle padniecie moze byc przyczyna zaparkowania glowic na talerzach, jezeli te byli w trakcie odczytu lub zapisu. Przyczyn jest duzo, a skutek jak zawsze jeden ;)
Ja w podobnym temacie : silnik Deutz Lombardini F4M 1008, wymieniałem uszczelkę pod głowicą więc wyjąłem wtryski. Niestety wykręciłem te śrubki z kontrami w dźwigienkach pompek / wtrysków. Mam teraz problem - nie wiem jak je wyregulować. Proszę o pomoc. Alfred, tel 502 353 242.
Ustawiony na nieoryginalne blokady. Źle włożone blokady. Tak da się Źle włożyć, Źle dobrana uszczelka, źle zrobiona głowica. Użyto przed zerwaniem paska zwykłych śrub na klawiaturze zamiast specjalnych.
Nie ma silnika bs4l913 tylko jak już to pewnie BF4L913. Czyli doładowany rzędowy cztero cylindrowy szybko obrotowy silnik. Dla mnie jak nie ma kompresji to nie ma czyli jest 0 bar lub blisko tej wartości. Podkładki daje się pod cylinder i pod głowicę mierząc odległość tłoka od głowicy dobiera się podkładkę, a nie na pałe.
Witam Wziąłem się za remont kapitalny silnika 912 pięciocylindrowego, tera bede składał i takie pytanie- jakie są momenty dokręceń śrub wału, korbowodów i głowic dla tego silnika? Jeszcze bedzie zabawa z ustawieniem odległości między tłokiem a głowicą w GMP... macie jakis dobry sposób?
Jak kompresja? co z paliwem, cewką rozruchową i pompkami paliwa. O pasku rozrządu nie wspominam. Jakiej wysokości założona usczelka. Zawory za mały luz...... I po co ściągać głowicę jak silnik nie pali?
Witam. Składam silnik Deutz BF4M 2011 po kapitalnym remoncie do agregatu CompAir, przy rozbiórce silnika z głowicy wypadły 4 plastikowe rurki, załączam zdjęcie. Czy ktoś podpowie cóż to jest i gdzie się znajdowało?
witam , diagnozuje silnik f6l912 , problem jest w braku smarowania w głowicy 2 , i bardzo słabo smaruje głowicę 1 i 3 ,laski popychaczy drożne , zdemontowałem też wałek rozrządu , popychacze lasek też drożne nie mogę znaleźć schematu rozprowadzania oleju w tym silniku ale wydaje mi sie ze kolejność jest taka 1- kanałem przy filtrze oleju 2- do panewki...
Witam. Miałem pare dni temu identyczne zjawisko w swoim tv, okazało się, że przyczyną było oderwane wejście w gnieździe głowicy. Pozdrawiam.
co do procesora żeby zmiecić działanie 88-108 Mhz aby pokazywał nową czestotliwość musisz zamienić nóżki diody D408 na płytce wyświetlacza ona orginalnie jest miedzy 16 a 32 noga procesora a masz ja dać miedzy 16 a 31 noga dioda ma być anodą do 16 a katoda do 31
NIe próbuj szukac w zasilaczu bo cos spalisz .Te 12V to znajdziesz ,koł głowicy
Witam, wydaję mi się, iż jest to zasilacz do głowicy chromatografu, czy też spektrofotometru . Pozdrawiam
Momenty i luzy zaworowe podałem przy okazji silnika 912 który mechanicznie jest taki sam jak 913 ( średnica cylindra inna ) tu masz linka www.elektroda.pl/rtvforum/topic2056800.h...
ok a jakie koszty miej wiecej ile i co nalezy wymienic czy cos jeszcz eoprócz głowicy ?? Pozdrawiam
Nie ma co się rozwodzić, problem jest z głowicami i tyle, w domowych warunkach i bez specjalistycznej wiedzy, nie do naprawienia. Poza tym dysk został otwarty w warunkach domowych, wobec czego uszkodzeniu uległa zapewne i powierzchnia dysku. Prawdopodobieństwo, że coś z tego dysku w tym momencie uda się odzyskać jest niewielkie, a cena odzysku danych...
Szukam książki serwisowej do silnika DEUTZ F2L 1011F lub momentów siły z jaką należy dokręcić: śruby wału korbowego, korbowodów, śruby głowicy, i koła paska rozrządu, oraz wartości luzów zaworowych Za pomoc z góry Dziękuje
Witam Zmiana zakresu - usunąć D214, zewrzeć D205. Jeśli chodzi o głowicę to mógłbym ci podać elementy do zmiany ale nie są opisane na druku. Dlatego poszukaj artykułu na temat Technicsa ST610 - analogiczna przeróbka. Pozdr Yano
Pompy zamieniłem miejscami, tak samo wtryski i popychacze od pomp, i zawsze nie pracuje 4 cylinder, licząc od strony rozrządu. Założone nowe nadwymiarowe tłoki i pierścienie, szlif wału i tulei, nowe uszczelnienia, remont głowicy. Turbo po regeneracji. Silnik był w serwisie Deutz, sprawdzili wtryski i zregenerowali. Pompki gdzieś wysyłali do sprawdzenia,...
Witam. Chciałem tylko sprawdzić czy to wina termostatu a nie miałem innego żeby włożyć. Ale to nie to. Też myślałem że uszczelka no i ściągnąłem głowicę. Uszczelka jest nowa a głowica splanowana i po pełnym przeglądzie. Dalej to samo.
Cześć.Ma ktoś może manuala do silnika deutz z kombajnu zbożowego f8l 513? Potrzebował bym choć momenty dokręcania śrub głowicy (z podobnego modelu 60Nm+3x60' ale nie jestem pewien czy aby ten model ma podobnie)Jeszcze chcialbym się upewnić czy komora spalania bez turbo powinna posiadać wymiar 0.9-1.2 ? Będe bardzo wdzięczny za sprawdzone informację...
Czytam sobie już na spokojnie ten temat i aż mnie skręca żeby zapytać Autora co to za "Koleś" zajął się tym dyskiem skrzętnie ukrywający górny pasek ekranu PC-3000. :D wiem że jedna głowica działa więc można odzyskać 50 % danych, Dla ścisłości - jedną głowicą w tym dysku można odzyskać dane z jednej strony talerza ale nie będzie to 50 % danych Użytkownika...
A co ze wskaźnikiem temperatury? Czujniki są 2 (przynajmniej w moim DX są)-jeden od przegrzania-uruchamia kontrolkę i jednocześnie klakson oraz drugi od wskaźnika temperatury. Obydwa czujniki zmontowane w głowicy 4-tego cylindra czyli tego przy kabinie.
Jest taka zależność ciśnienie w cylindrze a skok zaworu na zimnym silniku Wybite gniazda popychaczy w głowicy, same popychacze duzo ci podpowiedziałem manometr i do dzieła co sie dzieje na zimnym a co na ciepłym
cześć mój cc jest po wymianie uszczelki pod głowicą (goetz), plus oczywiście wszystkich innych uszczelek, które są wymagane przy tym "zabiegu". Zanim samochód odstawiłem do warsztatu miał typowe objawy dla tej usterki. Opisane jest to szczegółowo w innym poście - można znaleźć pod adresem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Podepnę się pod temat, po wydrukowaniu wyrównania głowicy drukującej próbuję cos ponastawaić ale mi nie wychodzi, zazwyczaj się to tak obrazuje, czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć na czym bedzie polegało ustawienie tej głowicy?? <a title="img075.jpg" href="http://obrazki.elektroda.pl/475496... src="http://obrazki.elektroda.pl/4754965...
Sugerowałbym pajączka... Mam jedną taką głowiczkę -identyczną jak w tym tunerze. Wyniki są średnio dobre. Być może wkrótce ktoś inny zaproponuje inną konstrukcję głowicy (tak ćwierkają jaskółki). AlekZ
Typowa "angielska" robota. Zasilanie o powrót u dołu grzejnika. Prawdopodobnie jest to zawór termostatyczny Hertz. Dokup głowicę termostatyczną. http://informatorbudownictwa.pl/i/images...
Dzięki wszystkim za pomoc .Okazało sie ,że moduł głowicy-p.cz-modulator miał duzo obruszanych i niepewnych lutów.Po przelutowaniu ich wszystko jest OK. :D
Wymień OEC 0010
i jak bedziesz to ustawial to sprawdzaj w obu kanalach nawet osobno czy jest taki sam poziom bo mozna czasem ustawic tak ze w sumie jest duzo sopranu ale nierowno
Ten cienki wężyk co idzie do zbiornika wyrównawczego jest drożny? Jak była ściągana głowica to ktoś patrzał jak wygląda blok na dole - czy nie ma tam jakiegoś szlamu czy syfu? Skoro jest termostat z grzałką to temperatura jego otwarcia jest wyższa niż standardowego. Grzałka jest po to by go otworzyć wcześniej jeżeli sterownik uzna to za stosowne. W...
Witam ;) Mam astre 1.7 td (nie isuzu). mam problem poniewaz 3 dni temu zauwazyłem, ze w zbiorniku płyny chłodniczego jest olej. myslałem ze poszła uszczelka pod głowicą, zaprowadziłem auto do mechanika i po rozebraniu silnika powiedziano mi ze moze byc peknieta głowica, zalecono mi zebym kupił nowa, niestety duzo kosztuje ! :cry: moze być, ze poszło...
Czas nabicja zbiornika od 3jw60 180l x 8bar /2 min, 28s x 60 =580l a wydajność efektywna 460l/min. Czyli obroty na sprezarce jakies 900 obr/min, mysle ze ta głowica to za duzo powietrza nie przepuszcza. A i gadałem z gosciem z allegro co ma na sprzedaz tą sprezarkę 126p mówił ze na drugim biegu 2000obr/min zbiornik 350l nabija do 8 bar 90s,czy by to...
Witam jest to wina silnika Drum czyli głowicy. Często spotykana usterka. Nie którym to przeszkadza, nie którym nie. Zalecana jest w takim przypadku wymiana tej głowicy, ale wcale nie ma pewności, że po wymianie będzie ciszej. Oszacowanie przez serwisanta głośności pracy głowicy jest względne i zależy wyłącznie od serwisanta. Jeśli uzna on, że należy...
witam. wymień elka na kapstanie. popraw luty na konektorze głowica CTL-płyta,napisz gdzie kupiłeś OEC-a. cześć.
Robiłem TCD2013 po 9,5tys mth (popychacze, wałek rozrządu powodem a po demontażu również zestawy i remont głowicy). Pompa została stara, nawet jej nie rozkręcałem (brat bliźniak tej z tematu) i przepracowało to do teraz kolejne 2,5tys mth bez zastrzeżeń.
A co ruszałeś rozrząd ze masz źle ustawiony zapłon? Sprawdź kompresje i pompki wtryskowe. Przyczyna dymienia i ubywania oleju uszkodzona uszczelka pod głowica lub wytarte prowadnice zaworowe. Nierówna praca z rana i dymienie niespalonego paliwa to uszkodzona pompka wtryskowa lub jej zaworek. Ile ma godzin?
Witam mam do was pytanie dotyczące zmiany Głowicy w Hondzie Civic 1.5 16v EMPI.Czy jest mozliwosc wsadzenia głowicy zamiast tej orginalnej głowicę od 1.5 V-Tec.Czy duzo trzeba zmieniać jakie ryzyko mozna ponieść przy takiej zmianie.I przede wszystkim jakie koszta takiej przeróbki.Jestem zielony w tym temacie proszę o odpowiedzi :)
Witam. W tych CD-kach to narmalne, bardzo czesto podają lasery. Jest tam CDM12.1 lub VAM1201. Czasami pomaga przesmarowanie prowadnicy lasera no i oczywiście wyczyszczenie soczewki, a jezeli nie, to mymiana głowicy. Podkrecanie na duzo tu nie pomoże, moze chodzic ale raczej nie za długo (moze jakis miesiąc?). Koszt lasera ok 70zł. A moze faktycznie...
Remontuję dokładnie silnik f2l411, bardzo podobny do 511. Jaki luz zaworowy? Jaki luz między denkiem a głowicą? Jak smarowane są tuleje cylindryczne? Czy olej na nie dostaje się poprzez popychacze? Proszę o pomoc
taka czesc jak glowica pracuje w specyficznych warunkach (temperatura) jak zabardzo zaczniejsz majstrowac przy glowicy i zdejmiesz za duzo to zminiejszy sie jej pojemnosc cieplna i peknie poprostu lepiej zostaw ja w spokoju . a co do sprezarki od smarta to moze byc ciezko znalesc , proponowal bym cos od tych nowych malolitrazowycj diesli pozdrawiam
Sama odma nierozbieralna ;). W środku gumowa mębrana i sprężyną. Sprawdź drożność w głowicy. Masz tam nawiercony otwór do kolektora ssącego. Co prawda nigdy nie spotkałem by się zapchał..... Sprawdź kompresję. Bo raczej niczego dobrego to nie wróży.
albo ewentualnie naprawiać głowicę co jest raczej mało pewną opcją i duzo roboty. RBH jak w każdym samochodzie.
O testowaniu lamp jest sporo w Internecie, na forum i w przyklejonym temacie u góry działu. Opis przestrajania (niewymagający wielkich interwencji) także jest gdzieś w dziale, kieruj się słowami "przestrajanie DEA". Piękny artykuł zamieścił AlekZ .
WD400EB? z jakich lat? Byc może są one na gwarancji... caviary są tragiczne - jeśli sie je zaczepia (idę do kolegi po filmy) Jeśli jednak nie, to wersje JD i podobne są OK. YR1
W dysku nie ma silnika krokowego. Do napedu talezy jest silinik 3 fazy:) tylko ze na niske napiecie, sterowany specjanym ukłądem. głowica jest poruszana przez cewke w silnym polu magnesów neodymowych. podbnie jak w głosniku tylko ze bez membrany zamieniajacej drgania głowicy na fale akustyczno to za duzo muzyki sie nie usłyszy.
Dziękuję. teraz też widzę, że nie zrozumiałem, ale chyba już załapałem. "Nowy obieg dla C.O." odebrałem jako konieczność poprowadzenie nowego pionu od kotła, a więc huk roboty i koszty... Czyli w skrócie robię jak na rysunku, tyle że koniecznie na powrocie pętli podłogówki ma iść RTL i będzie śmigać? Przy okazji, powiedz mi proszę czy podany przez Ciebie...
Witam Właśnie przeszła przez moje ręce mp110 Jeśli nie drukuje to należy zjechać do zera licznik kartek 1.Włączyć drukarke 2. Naciśnij - Menu -Scan- Copy- Scan 3. wybierz Counters wciśnij Copy następnie - zjedz licznik do zera Wyłącz drukarkę przyciskiem Power Jeśli się zacina Oznacza to prawdopodobnie że impulsy są źle liczone na wałku przez fotokomurkę...
Nie dopala paliwa. Zacznij i wtrysków. Można też ściągnąć kolektor wydechowy i zobacz który cylinder. Można obniżyć pompki na podkładkach co da wcześniejszy zapłon. Uszczelniaczy nie wymieniaj to bez sensu. Przy tym przebiegu to już prowadnice zaworowe na wydechach do wymiany. A że głowica to monolit to trochę trzeba roboty i czasu by to zrobić.
Pokaż mi silnik khdf24. http://www.deutz.de/live_deutz_products/... Bo nawet producent nic o nim nie wie. Stawiam na serie 1011 i uszczelkę pod głowicą lub uskodzoną sprężarkę. Luzy podane w systemie metrycznym i calowym. Nic tylko czytac prawidłowo.
Czemu głupota z ta podkładka egr z tego co czytałem to duzo osób tak robi bo ponoć zawala silnik syfem? Racja za egr dac 1tys to troche za duzo! Dłubanie w głowicy to duze koszta i cieżko o dobrego fachowca. Jak jestes to pomarudze jeszcze, bo jade w delegacje a co bys powiedział na montarz czegos takiego jak downpipe ?
Witam mysle,ze na 99% masz uszkodzony układ servo OEC.
Jest To 6000CD RDS E.o.n Co jescze potrzebne?? A 3000 to takie http://codedradio.info/show.php?p=pics/F... 3000 TRAFFIC
Witam problem rozwiązany wina po stronie sterownika . Co się okazało że ktoś chip tuning robił u jakiegoś partacza wszystko się rozjechało dawki na starcie turbo za duzo ustawione więc temat zamykam . Wedle mechaników wtryski głowica walki pompa paliwa do wymiany. 100 zł koszt przeglądu sterownika wgranie oryginału do skody 350 zł
deutz głowicy głowicy deutz moment deutz dokręcanie głowicy deutz
kostki kierownicą passat uszkodzić wyświetlacz pralka samsung wymiana żarówki punto
dzwony koscielne dzwony koscielne
ICP-N15 00=N15 NEC/Tokin – bezpiecznik półprzewodnikowy 1,5A w zasilaczach Thomson PWD1XG Volvo 850 2.3T – wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, przyczyny i diagnostyka