Witam Walcz kolego....
Witam 110Nm + 165Nm + 220Nm + 90° http://obrazki.elektroda.pl/5357122200_1...
Z edc jest tak samo.
W pierwszym poście napisałeś, ze scania jest po wymianie pompy wysokiego ciśnienia. To w nowej pompie wymieniałeś głowicę?
Cześć, podepnę się. A jest taka opcja że wyciek jest spod głowicy? Mam podobny przypadek, tylko u mnie widać jakby bulki powietrza z ropą szły spod uszczelki szóstej głowicy
Przewód spiralny to ten który zasila butle bezpośrednio z kompresora. Dodano po 39 Cienki przewód sterujący struje nadciśnieniem tłok zaworków głowicy.
witam, masz przedmuch z pod uszczelki głowicy czy pod kolektorami? z pod uszczelki głowicy
Jeśli to Scania "4" sprawdź dokładnie układ CCV (wentylacja silnika i membrana), jeśli "R" zmień filtr odmy na 6 głowicy.
Witam mam problem z olejem w układzie chłodzenia w V8, Chlodniczka z obudową wymieniona, a olej idzie dalej. Skrzynia retarder ok. Ubywa z silnika olej.Może być peknieta głowica lub uszczelka pod głowica?
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
Dokręć je na 30Nm.
witam Panowie a czy ktoś sprawdzał uszczelnienia cewek?Kolega man 11 wspomina o wymianie uszczelnień pompek ale czy w ten skład wchodzą tak że uszczelnienia cewek?Czy tylko oringi obsady wtrysku w głowicy?
Ze względu na wysoką temperaturę głowicy kompresora żadne szybko złącza nie nadają się musisz zastosować zwykłe skręcane złącze.
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
witam panowie mam problem ze scanią model R164 480zwierzaka a mianowicie olej w układzie chłodzenia więc standardowa procedura wymiana oringów,uszczelka pod pokrywą i do tego sama pokrywa chłodnica po teście ciśnieniowym a olej nadal w układzie chłodzenia czy ktoś może borykał się z podobnym problemem?Czy może to być uszczelka pod głowicą czy też sama...
czy głowica była planowana ?
Witam na początek posprawdzać luty w obrębie głowicy i na niej samej sprawdzić stan gniazda antenowego płyta wykona dwu stronie tak że stan przelotek w torze antenowym do przeglądu to najprostsze wstępne czynności które możesz wykonać sam , reszta to manual radia i sprawdzanie po kolei , napięcie na głowicy etc.
odma znajduje się z tyłu silnika u góry przy głowicy 6 cylindra
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem? Nie ma takiej możliwości. Pomimo że jest smarowania olejem ale naddatek spływa do komory silnika. Prędzej Olej do powietrza pójdzie przez pierścienie albo powietrze do wody. W tej usterce w 85% przyczyną jest obudowa chłodnicy oleju i jej oringi i 10% sama chłodnica oleju...
Jest jeszcze jedna możliwość - olej może naciekać na tłok. Tak czy inaczej głowice do zdjęcia.
U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
Jaki jest rok produkcji. A sprawdzaliście płyn chłodniczy na zawartość spalin, i czy nie ubywa go. Dodano po 7 Może być gdzieś pękniecie np. głowicy czy tulei cylindra.
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Witam poszukuję opisu ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy w scanii v8 silnik dc1602, poszukuję również wartości momentów dokręcania śrub głowicy pilnie tego potrzebuje bo w najbliższym czasie czeka mnie wymiana uszczelek pod głowicą. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.:D
Dzięki za pomoc.Musze zakupić 6 końcówek wkrecanych w głowicę , 5 trójników i zrobić taką listę
Pompa wymieniana była w całości tamtą zabrali a dostałem nową. Cała kompletna, lecz mówię była ona robiona ok 1,5 roku temu. Robiona była także głowica w tym samym czasie.
scania jest z2006r, nie sprawdzali tulei wtryskiwaczy szczerze powiedzaiwszy to wydawalo mi się że tam nie ma tulei tylko wtrysk osadzony jest bezpośrednio w głowicy a co do barwy płynu to raczej nic się nie zmieniło Co do sprężarki to zaślepiona była max minute a pomimo to powietrze sadziło do góry, natomiast agr próbowałem wykluczyć zaślepiajac tą...
Może nie pali na wszystkie cylindry. Po odpaleniu na zimnym, dotykaj kolektorów wydechowych przy głowicy. Jakieś kody błyskowe da się odczytać?
Procz pompy paliwowej to jedyne miejsce gdzie olej napędowy może mieć kontakt z olejem silnikowym. Ewentualnie pęknięta któraś z głowic.
No to JEŚLI niskie ciśnienie masz, a brak na wyjściu z pompy wysokiego to rozbierz głowicę tej pompy i sprawdź popychacze. Pozdrawiam WIMM
Trzeba było obejrzeć z drugiej strony dżwigni, mostki trzonków zaworów. Bywa, że te pastylki kolokwialnie mówią są wyłupane, ale jest to rzadkość. Bywa też, że ktoś się walnął i żle wyregulował. Albo coś podlazło pod grzybek w głowicy i zawór się nie domknął.
W głowicy są broki na pewno. Ale co mogłeś uszkodzić przy wymianie pompy wody? to prosta czynność.
Witam mam scanie 93m 210 92 rok kopciła mi jak była zimna i miała wydmuchane uszczelki pod głowicą zrobiłem cały remont głowic i teraz kopci mi cały czas może możecie mi jakoś pomuc.
Problemów może być kilka : niesprawny układ chłodzenia np. wentylatory , termostat , uszkodzona pompa wody , uszkodzona uszczelka pod głowicą . To ostatnie powinno dać się sprawdzić testerem zawartości CO2 w płynie chłodzącym .
kolego brat-1 silnik 1.6 suzuki jest naprawde wytrzymaly, zawodowo zajmuje sie ciezarowkami SCANIA, prywatnie vitara. Przypadek Twojego silnika to zapieczony, badz pekniety, jeden moze wiecej pierscien zgarniajacy.Mialem podobny przypadek kiedy geniusz zalozyl odwrotnie te pierscienie cisnienia wgranicach, a kopcil i nagaru lopata.
Witam. Szukam momentów dokręcenia panewek głównych i korbowodowych oraz głowic.
Ciśnienia doładowania nie sprawdza się na postoju tylko zahacza naczepę i pedał w podłogę pod górkę. Doładowanie powinno bez problemu podchodzić na komputerze pod 2,7 do 2,9 - 3,0 czyli ok 1,7 do 2 odejmując ciśnienie atmosferyczne. A przed demontażem glowic ta Scania miała moc? No i kolejne pytanie: dlaczego zdejmowaliscie głowice?
Myślę że o to Ci chodziło.Jak coś jeszcze byś potrzebował to pisz.
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego juz sie wyjasnilo pekla glowica
Kolego będzie szybciej jak zrobisz zdjęcie silnika ( lewa strona od kierowcy) i zdjęcie tabliczki silnika (prawa strona pod pierwszą głowicą ).Prawdopodobnie masz inny silnik niż jest pisany dowodzie rejestracyjnym lub jakiś inny myk.
Jeśli chodzi o głowicę pompy paliwa to najczęściej lubi pojawiać się paliwo z zaślepek znajdujących się na głowicy. Są to śruby na torx jak się nie mylę 50 bądź śruby na klucz 13. Kolego a czy twój sprzęt może przeprowadzić test szczelności?
Łatwa diagnostyka lepkosciomierzem w silnikach z PDE. Mierzy się w każdej głowicy oddzielnie. 380 to tylko PDE ;p Paliwo wydostaje się oringami cewek i trzeba powtórzyć naprawę.
Witam. Mam Scanie V8 R500 2007 EUOR 4 z adblu na PDE. Śmierdzi paliwem i widać tłuste plamy z tyłu silnika po środku silnika między głowicami ale bardziej o strony kierowcy jak jest sprężarka powietrza i spływa po obudowie sprzęgła i od strony kierowcy między 2 a 3 głowicą , 3 a 4 głowicą i za 4 głowicą. Jak patrzyłem to nie leci z podstawy filtra paliwa...
Nie ma żadnego problemu, trzeba kupić, co sie okaże po rozebraniu. Więc tak: Najpierw idzie głowica, potem kanapka z zaworami, którą trzeba rozpołowić i tam lubią wyszczerbić sie delikatne przylgnie gniazd zaworowych, czasem same płyty są tak wypracowane, że aż przecina się dziura, lub rozlatują się. Są tam dwa komplety: ssące i dwa tłoczne-wszystko...
w przewodzie podpiętym do głowiczki sprężarki cały czas jest ciśnienie. Pytanie z której strony narasta ciśnienie, jeśli od strony sprężarki to oznaczało by przedmuch na głowicy w stronę zaworów otwarte/zamknięte pompowanie co przekładało by się na pompowanie ciśnienia w stronę zaworu osuszacza i nieprawidłowe jego działanie. Jeśli od strony zaworu...
Ecu silnika odczytuje temperaturę z czujnika umieszczonego na silniku, Jest on umieszczony z prawej strony silnika przy pierwszym cylindrze zaraz pod głowicą, jak dobrze pamiętam. Dalej informacja o temp cieczy jest wysyłana po CANalizacji do kabiny. Czujnik temp cieczy na retarderze monitoruje temp przy samym hamulcu długotrwałego działania, pozwala...
Czym to czuć ?? Może nie wydmuchaliście otworów od śrub głowicy, pękł blok i ciągnie olej gdzieś przez uszczelkę?? Na piątym też sobie kichnął. Na słuch to chyba więcej jak na dwóch cylindrach.
Dowiedziałem się że płyty zaworowe sprężarek FOS Łódź czyli HS 31 HS17 itd. są żeliwne i nie tylko sprężarki chińskie nie mają rowków dookoła otworów ale także sprężarka z ciężarówki scania a także kamaz co widać na górze tej strony i nie mają także wyżłobień w bloku ale w głowicy.
Wiem jak wyglądają pokazywali mi je w sklepie. Czyli muszę kabinę do góry i sprawdzić. a pytanie Czy poza tym jeszcze coś sobie przygotować co warto przy okazji wymienić? Pytam ponieważ mokry silnik od strony skrzyni biegów na wysokości głowicy. Nie woda. Olej raczej też nie bo nie ubywa wiec chce zacząć od listwy.
Zdjąłem głowicę na drugim garze i okazało się po spr na przyrządach pomiarowych jeden zawór na wydechu wykazywał 20 % szczelności. Poskładam i zobaczymy.
Witam Poszukuje manuala do scania 164-480 , głównie potrzebne są mi informacje dotyczące momentów dokręcania śrub stopek korbowodowych etc. Oraz montaż demontaż głowicy,tulei cylindrów oraz uszczelnienia tych elementów.
Witam jak w temacie problem polega na tym ze pod obciążeniem (przeważnie pod górkę) wyrzuca płyn chłodniczy przez korek,wyrzuciła mu już dwa razy, kierowca jest w trasie tym autem i mówił ze zmienił uszczelkę w korku i jak na razie jest dobrze ale nie daje mi to spokoju. Czy przez taka pierdołę mogło by się tak dziać bo zakładam już najgorszy scenariusz...
Talerze sie nie zatrzymują. Próbowałem robić low level format WDClear, to po 100 błędach napisał, że za bardzo zepsuty dysk. Właśnie ten stukot pojawia się jak głowica napotyka na zepsuty sektor (robiłem scana i jeden błąd to jedno stuk:)), ale ostatnio stuka tak non-stop. Dzięki za pomoc.
Jeżeli z wydechu są te niebieskie spaliny to może być faktycznie klops z pierścieniami, natomiast równie dobrze mogą uszczelnienia na zaworach w głowicy puszczać... kolejny temat, z odmy tylko dym czy też olej się trochę leje..?? bo jeśli się olej trochę leje może być membrana w separatorze z przodu silnika strzelona i przepuszczać.
Niedawno zakupiłem ww. drukarkę. Jest z nią problem, ponieważ nie jest poprawnie drukowany kolor czerwony. Wykonywałem kilkukrotnie czyszczenie z poziomu menu oraz menu serwisowego - efekt taki jak na scanie poniżej. Pocieszające jest to, że głowica nie jest cała zapchana. Jak najlepiej wykonać czyszczenie? Na pewno nie chcę wymontowywać głowicy i czyścić...
Odgrzeję stary temat. Posiadam używany komputer kupiony na popularnym serwisie aukcyjnym prawdopodobnie zablokowany. Posiadam głowicę VCI oraz encryption key code oraz pin code ciężarówki czy uda mi się dopisać ten sterownik ? Uchyli ktoś rąbka tajemnicy ?
Witam wszystkich ! Potrzebowałbym informację dotyczące składania silnika w Scanii 164 V8 580 z 2003 roku silnik DC 16 01. Chodzi i konkretnie o kolejność i moment dokręcania śrub głowic oraz korbowodów. Pozdrawiam !
Witam cewki wymieniono Ci przy regeneracji tych pompek ? Stare pompki oddajesz w serwisie jeśli kupujesz towar po regeneracji lecz aso nie wykonuje tej regeneracji. A to frezowanie to czego ma się tyczyć dawałeś głowice do regeneracji ?
Witam. Problem rozwiązany, zamykam temat. Okazało się, że głowica sprężarki uszkodzona, puściła olej do układu chłodzenia, następne objawy to było zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzucanie płynu po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, to tego można było zaobserwować małe bąbelki na pracującym silniku. By mieć pewność, że to sprężarka,...
Witam :) potrzebuję info odnośnie siły dokręcania silnik Scania 580 V8 DC1601 : 1 panewek głównych 2 panewek na korbach 3 głowic 4 dzwigienek zaworowych 5 pompowtryskkiwaczy z góry dziękuję i pozdrawiam Krzysiek
Ja bedac na twoim miejscu dla pewnosci przeregulowalbym zawory w tradycyjny sposob ale ten drugi sposob Scania podaje w swoich zeszytach warsztatowych ale nie wiem czy akurat w tym modelu, nie sadze jednak aby byla jakas roznica
Myślałem o tym żeby podać ciśnienie ale rozmawiałem z jednym "doświadczonym" mechanikiem o tym sposobie i powiedział ze nie będzie widać wiec dałem sobie spokój. Oglądałem też instrukcję demontażu tulei ale myślę ze z głowicą na silniku nie ma co kombinować(opiłki z Gwintownika). Jedno kolanko już mi pękło więc czekam na dalsze awarie :)
Witam A jest na chodzie ten silnik? Silnik nie odpala wszystkie zawory są ciasne na każdej jednej głowicy a laski od popychaczy ssących i wydechowych zaworów powyginane tak jak by tłoki uderzyły w zawory.... Na plaku chwilę zagadka a mnie najbardziej interesuje przyczyną co spowodowało uszkodzenie Lasek Dodano po 11 Masz pozacierane prowadnice zaworów...
Może kwestia nazewnictwa (jeżeli chodzi o te zaworki) zmieniłem na przodzie głowicy po lewej stronie i na obudowie filtra drugi zaworek , holenderek z sprężynką tak to w przybliżeniu wygląda więc niech będzie zaworek zwrotny :D. jeśli chodzi o zawór gaszenia to go rozebrałem i się okazało że ktoś tam gmerał i odwrotnie założył metalową przekładkę, złożyłem...
Napewno mam wydmuchane 3 uszczelki pod głowicą, dałem głowice do planowania, nowe zawory bo były podpalone, nowe uszczelniacze,w poniedziałek składanie. Dam znać o postępach. A Ty jakie masz objawy dokładnie i jakie spostrzeżenia.
Kolego ja na rzędowej pompie miałem podobny problem. Po trasie okazało się, że mam tak jak i Ty około 50l oleju w silniku. Zabrałem się za wtryski, bo auto chodziło super, na moc itp nie narzekałem. Okazało się że na jednym wtryskiwaczu była założona mniejsza, ale troszke grubsza podkładka miedziana. Znajdują się one pomiędzy wtryskiwaczem a korpusem...
Auto mam od niedawna, był problem z APS wywalał masę błędów na ekranie licznika, został zregenerowany + wymieniona elektronika czy przed wymianą elektroniki poziomowała? też nie zwróciłem uwagi, ponieważ auto jest "zapasowe" i stało a APS nawalił, kiedy akurat było potrzebne. Może to być wina złego zaprogramowania APSu? Było też zaglądane do głowicy...
Masz rację, lecz Mercedes, DAF, MAN i inni też tego nie przewidywali, że kawitacja bloku powali im prognozy. Przewidują natomiast wymianę bloku, głowicy na nowe. Wyjmij z portfela kilkadziesiąt tysięcy, bo tak przewidział producent. DAF i MAN mają tuleje nadwymiarowe, w takich przypadkach opracowali procedurę naprawczą przez frezowanie gniazd bloku...
Auto w Niemczech było serwisowane bynajmniej tak wynika z książki serwisowej. Serwis który robił przegląd jak się dowiaduję miał przypadki, że źle wyregulował zawory i w autach się one urywały, zazwyczaj za granicą, o trzech takich przypadkach wiem, bo akurat poznałem tych przewoźników. Jeżeli chodzi o korbowody to są dobre, tłoki i pierścienie też,...
Witam ponownie. A gdzie znajduje się ten zawór odcinający bo z tego co wiem to jeden jest w głowicy a drugi w pompie chodzi o któryś z tych ?? Jeżeli tak to wymienione. Co do ciśnienia to wynosi 16 atmosfer czyli tyle ile powinno być (tak twierdził mechanik serwisu). Auto spełnia norme Euro4 jeżeli to coś zmienia.
Myślę że nie powinno być tak źle.Plyn zaczyna się pociąć z pod dwóch głowic więc może tylko oringi wystarczą.
na wale jest w jednym miejscu podwójne nawiercenie zanim zdejmę koła to jeszcze pokręcę choć trochę już pokręciłem panewki wałka obejrzę jak go wyjmę powiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę puki rozebrany /głowice zwalone oddane na sprawdzenie/
Witam Jak to system XPI i silnik na dzielonych głowicach to zakładasz pompę jak Ci pasuje i tyle.
bardzo proszę APS 727 1720000, Tytuł Niewiarygodna wartość Usterka Ciśnienie powietrza nigdy nie osiąga żądanego poziomu. APS nigdy nie jest w stanie przeprowadzić regeneracji. Przyczyna Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania. Przyczyny mogą być następujące: •Sposób eksploatacji był związany z możliwością wystąpienia...
Zapala mi się błąd EDC DIAGNOZA 03776-01 jak jadę załadowany albo pod górę tylko na wysokich biegach jak samochód jest rozgrzany byłem w aso Man wymienili wtryski zawór DBV i zawór w głowicy utrzymujący cisnienie na powrocie. nie pomogło samochód sie rozgrzeje trochę obciożenia albo wzniesienia i błąd sie zapala jak jadę z pustą naczepą i np wyprzedzam...
ja mysle ze nic sie nie zmieniło wzgledem hpi i pde a tam było 1/ 60 nm 2/150nm 3/250 nm i na koniec+90 STOPNI sróby powinny byc dokrecane na przeciw siebie
Jeśli masz takie objawy to stawiam na sprężarkę a konkretnie na zaworki w głowicy. Do osuszacza ze sprężarki idzie przewód T- kalam fi. 6 , jeśli sprężarka napompuje układ i osuszacz "kichnie" to tym przewodem idzie powietrze do głowicy sprężarki , przesuwa tłoczki które uchylają zaworki , w tym momencie sprężarka chodzi " luźno" ( nie pompuje powietrza)....
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi To wróci po kilku kilkudziesięciu tysiącach i to już będzie KONIEC. No ale tuleje, pierścienie i zrobienie głowicy nie jest końcem świata. Panewki to parę groszy, chyba, że jeszcze wał..Jak wał, to może wałek, jak wałek, to warto wymienić panewki wałka,...
olej pojawia się pomiędzy turbiną, a intercoolerem, tam nie ma odmy, przewód odmy jest przed turbem olej idzie z turbo bo przed nim rura jest czysta auto obecnie stoi w trasie, w płynie chłodzenia pojawiło się od groma emulsji i ciśnienie, olej czyściutki, prawdopodobnie turbo cieknie bo pozapychane tą emulsją są odmy... chłodniczka oleju, czy uszczelka...
Zawór w prowadnicy się zaciera 2 głowice do dematazu
Witam, do kol. Scania , skąd wiedziałeś jaką wartość wpisać do komórki pamięci 06 ? , mam problem z tv Pacific PDVTV 14-100 , laser ORION , a właściwie z dvd w tym tv , szaleje tacka podająca płytę , wysuwa się sama , chowa do połowy , nie ma synchronizacji z laserem , może spróbuję sprawdzić zawartość pamięci (jak będę wiedział która komórka jest od...
biały dym powstaje ze spalania paliwa z woda(para wodna),spalanie oleju to dym czarny.nie jestem pewien ale czy jest możliwość odwrócenia uszczelki pod głowicą, jest to częstym problemem przy silnikach nissana a objawy są właśnie takie edmund Dodano po 2 bialy dym to woda w silniku, w odroznieniu od czarnego spalanie oleju lub zle z wtryskiwaczami....
Dobrze trafiłeś. Wymontuj w pierwszej głowicy pompowtryskiwacz i wymień na nim gumowe oringi. Będziesz zadowolony. Nowa pompka może dawać większe ciśnienie i te pruchna nie wytrzymały. Na nowe oringi nanieś trochę wazeliny ( lub oleju) przy wkładaniu wtryskiwaczy. Przy okazji- przy wymianie pompowtrysku, należy spuszczać paliwo z listwy, bo można narobić...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Skoro wszystko posprawdzane. Ciśnienie paliwa 16 na wolnych ok ale 20bar na wysokich to tak o 2 bary za wysokie. Ciekaw jestem odchyłki ciśnienia od oczekiwanego na wysokich obrotach bo to jest ważne. Zajrzyj jeszcze pod kolektor ssący czy nie ma nagaru na wlotach powietrza w głowicach czy nie są zaklejone.
do Serwis GH co myslisz o takiej kolejności 1 sprawdzenie szczelności Intercoolera sprawdzenie szczelnosci układu dolotowego , turbina , sprawdzenie sprawnosci cylindrów komputerowo , kolejne to podmiana cewek na okres testowy , i na koniec dopiero wtryski ? Dodano po 2 a zpoamniałem jeszcze wypadało by jesli te pierwsze czynnosci nie dadza efektów...
Witam panowie u mnie jest to samo pompuje do 13 i zrzuca pompuje do 13i zrzuca co z tym dalej robić nowy osuszacz nowa głowica w sprężarce Nic nie pomogło
Przed sprawdzeniem ciśnienia w cylindrach, ponieważ bez dobrego komputera diagnostycznego zostaje serwis, proponuje sprawdzić pompę wody. Jutro jak będę w firmie dopytam kolegi co dokładnie braliśmy pod uwagę, ale nic nie mogę obiecać. Aktualna sesja pochłania mój cały wolny czas ;p Dodano po 8 Silnik wtedy pracował równo, stan oleju też był w normie,...
Witam To w Gliwicach na serwisie Scanii pracują Irole czy Anglicy,że nie potrafią sprawdzić ,,pompek" PDE.Wyciągasz pompkę odkręcasz dolną część tą gdzie jest końcówka wtryskiwacza,zakładasz adapter a dokładnie przykręcasz.Mocujesz to do próbnika ciśnieniowego takiego nawet jak używał wujek Franek w latach osiemdziesiątych do ustawiania wtryskiwaczy...
Jestem pewien przebiegu, od początku cepiku auto ma notowany przebieg i każdego roku robiła 90-110 tys km. Ja już całkiem zgłupiałem z tym moim autem, zadzwoniłem do serwisu i się okazuje, że przy 740 tys wymieniony był w scani blok silnika, tuleje, tłoki, korby, wał, turbo i zregenerowane zostały głowice. Przy 800 tys wymieniona głowica pompy wysokiego...
Jak sprawdziłeś tę głowicę, na gorącym silniku czy zimnym? Pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Tuleje raczej sprawdzisz po zdemontowaniu tylko miski, bez rozbierania góry silnika, i podaniu ciśnienia do układu chłodzenia. Przy wymienniku ciepła szedłby olej do wody, ciśnienie. Chyba, że Scania ma na spływie chłodzenie...
Witam kolegów. Mam gorącą prośbę czy mógłby mi ktoś przesłać rozpiskę pinów do podłączenia scanii do łącznika głowicy na starszym okrągłym gnieździe diagnozy?. zostawiłem ten przewód w jednym z pojazdów niechcący, a nie chcę aby mój szef się dowiedział o tym kablu. Byłbym bardzo wdzięczny. Mam potrzebne wtyczki tylko rozpiski mi brak. Pozdrawiam
Obudowę filtra paliwa,spiralę od sprężarki.
silnik został zamontowany miesiąc temu, więc na razie ktoś z zewnątrz Scanii odpada na następne 3 lata. Muszę skoczyć do serwisu i im trochę zmęczyć głowę:P Co do różnic w silniku, poświęciłem trochę czasu i porównałem numery blok i głowica maja inne, pewnie chodzi o inny montaż chłodzenia bo to się zupełnie różni od silnika samochodowego. zawory, łożyska...
Uszczelnienia tulei glowica sprezarki tulejki wtryskiwaczy w glowicy uszczelnienia w chlodnicy oleju chlodnica retardera jesli ma mogla tez peknac glowica albo blok silnika mozliwosci jest sporo
Ja ze swojej strony jeszcze bym dodał że jak to się robi można zobaczyć tu : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic86... dodatkowo po scanie i SMART-cie będzie można stwierdzić czy faktycznie dysk jest do wyrzucenia . Sam takie dyski dwa posiadam i problem w nich był taki iż pod spodem płytki elektorniki styki były przyśniedziałe tu jest wątek...
Czesc kolego auto już sprzedałem ale winę można przypisać chłodnicy oleju trzeba wymienić na oringach tylko z serwisu no i dodatkowo wszystkie uszczelki olejowe w serwisie podpowiedzą ci jakie oni w takiej akcji wymieniają ,rozebrałem również cały silnika od przodu tam są uszczelki pod rozrządem i tam jest ta zaślepka no i mi aż tak dużo oleju nie brało...
schemat głowicy głowicy scania scania czerwony dokręcanie głowicy
zakodować kanał sterować głośność słuchawka czujnik odciąć paliwo
trzask zmiana utwór spadki napiecia
Tryb serwisowy pralki Electrolux EWS11054SDU - jak włączyć? Jak otworzyć bagażnik w Hyundai i10? Praktyczne porady