Punkt 1 -siłownik podciśnienieniowy dwustopniowy ,odpowiada za automatykę ssania Punkt 2- termozawór dwudrożny ,odpowiada za automatyke ssania i korekcje biegu jalowego .Nieszczelności powodują np. gasnięcie na biegu jałowym.
Witam A jakiego silikonu z branży "moto" użyłeś kiedyś do uszczelnienia pompy w zbiorniku ? Może to nie był właściwy silikon....lub niepoprawnie wykonana procedura uszczelniania.. OEM (numer oryginału) tej uszczelki to 7680624 poszukaj w sieci ..może jeszcze gdzieś ..ktoś ją posiada...a jeżeli nie to zrób jak opisałem poniżej. Procedura uszczelnienia...
Sprawdz złącze cienkiego czerwonego przewodu od akumulatora tam często śniedzieje.
Sprawdz wezyki podcisnieniowe przy gazniku.
oraz ustawienie zaworów. A możesz opisać jak to się robi?
własnie to ten -podepnij go do sówki:D
Na początek gaźnik do czyszczenia i regulacji, nie jest używany i pewnie wszędzie stoi kupa szlamu.
Sprawdź ciśnienie paliwa,może okazać się,że jest za małe,bo filtr paliwa jest zapchany,stąd może to buczenie pompy.Filtr jest pod podłogą.
Witam Jak to nie pomoże do sprawdzenia jeszcze punkt masowy w okolicach głowicy. Pozdrawiam
Ok. Z tym mi się spierać nie chce bo to nie dotyczy obecnego tematu (ale to bzdura). Ponownie pytam, co to ma wspólnego z objawami opisanymi przez autora? Wiesz to taka gadka, panie silnik mi przerywa. Panie ale ja widzę zapocenie w okolicach koła pasowego. Panie, ale co zrobić żeby silnik nie przerywał? Panie, wymień pan uszczelniacz na początek.:D
Na ssaniu gaśnie tak?
Uszczelka pod głowicą do wymiany. Robota nie opłacalna,lepiej kupić cały silnik teraz pełno tego na auto złomach.
jesli podcisnienia są ok i dobrze podlaczone to sprawdz zasilanie elektrozaworu wolnych obrotow i sam elektrozawór
te dziwne wskazania stanu paliwa wskazywały by na rozłączanie się zasilania-sprawdzi stacyjke czy na wstrząsach nie rozłącza zapłonu(zbocznikuj najlepiej)
witam u mnie jest trochę inaczej ale po kolei ,autko 96r z kat i oczywiście Aisan .Do tej pory było OK a teraz przy odpalaniu bez ssania kreci i nie zapala,po wyciągnieci ssania na maxa zapali ale obroty nierównomierne.Jak juz jedzie to silnik pracuje nierówno a wyrzucenie na luz gaśnie.Prosze o porady.
Regulacja obrotów na ssaniu nie pomogła (tzn. działa, obroty wzrosły przy odkręceniu o obrót, ale i tak silnik gaśnie). Natomiast jeśli jej nie masz w ogóle to najprawdopodobniej przepustnica na ssaniu nie otwiera Ci się bardziej niż na przyspieszonym biegu jałowym, czyli obroty masz za małe i może u Ciebie dlatego gaśnie.
masz gaźnik aisana czy webera? na paliwie wogóle nie chodzi czy pracuje nie równo i gaśnie?
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
Witam Mam problem z fiatem cinqecento 900 z silnikiem wtryskowym i z instalacją gazową (samochód głównie jeździ na gazie) Wszystko zaczęło się ok. 1 tyg temu.. jechałem do szkoły i w połowie drogi (ok.7km) skończył się gaz więc przełączyłem na benzynę (świeciła się już rezerwa) dojechałem do szkoły bez problemów.Po 7h odpalam i pierwszy raz gaśnie (zawsze...
Nikt nie wie czy nikomu nie chce sie pisać?
gaśnie na lpg, czy pb, czy na tym i na tym?
Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Panie Stanislawie, prosze odpowiedziec mi o jaki przewod chodzi i rurka do MAP, lub jak ktos wie, gdzie i co to jest? Dziekuje.
Zajedź do jakiegoś zakładu który wyreguluje ci gaz i nie będzie problemów z gaśnięciem. A przewód zostaw tak jak jest .
To że pali się kontrolka wtrysku to może być kilka przyczyn-ale ta pierwsza diagnoza może być właściwa bo miałem to samo,ten czujnik to jest czujnik podciśnienia względnego.U mnie jak jak był uszkodzony to po odpaleniu gasł na wolnych obrotach,i właśnie kontrolka wtrysku paliła się cały czas.Jak byś miał zepsutą sondę to gazu paliłby ci ponad 10.Jak...
Nie wiem czy to diody wzbudzenia, skoro napięcie wydaję się w porządku. Stanu samej kontrolki nie sprawdzałem, ale w sumie wypadało by. Takie sprawy z reguły sprawdza sie zawsze na samym końcu :) A jeszcze takie pytanie. Jak odłącze klemy akumulatora podczas pracy silnika - wiem, może być skok napięcia, wiec nie należy taka robić - ale mimo wszystko...
Stawiam na cewkę zapłonową.
Czujnik położenia wału - tylko jest iskra wiec pewnie komp jaki jest ten nowy komputer nowy czy z 2 auta ??
Czujnik na wale, częste w fiatowatych.
a przepływomierz powietrza?? albo zawór odpowietrzania skrzyni korbowej? dzieje się tak na zimnym czy ciepłym silniku?
zamarza kolektorek dolotowy trzeba sprawdzic jego ogrzewanie
Witam, mam problem z swoim cienkim. Otóż cała sprawa polega na tym że gaśnie gdy silnik się nagrzeje (spadają obroty i auto gaśnie) Nie chce odpalić dopóki nie ostygnie. Zazwyczaj trwa to jakaś godzinę. W lecie dłużej. Jazda jest uciążliwa bo trwa zaledwie 10-15 min.Czasami gdy gdzies niedaleko jade i go zgasze a silnik sie nagrzeje to po ponownym odpaleniu...
Przeglądałem schematy twojego gaźnika jest trochę skomplikowany z uwagi na siłowniki podciśnieniowe i pompki wspomagające pracę silnika. Za mało danych przedstawiłeś mianowicie czy. przy próbie zapalenia silnika czy sprawdzałeś iskrę. Czy elektrozawory z gazu trzymają ciśnienie jak będą puszczały silnik będzie zalany paliwem i będzie miał kłopot zapalić....
to nie mikser....
Regulacja gaźnika potrzebna
A cewka WN sprawna?
Auto ma 190tyś przebiegu
Istotą działania tego ssania jest zamknięta przepustnica , paliwo wypływa pod wpływem podciśnienia jak dotykasz gazu podciśnienie spada i wypływ paliwa też . Trzeba rozgrzać silnik , stopniowo opuszczać ssanie i próbować dodać gazu , jak gaśnie to podciągać ssanie , tak to się kiedyś jezdziło .
sprawdzić gażnik i wyregulować
trzymam was za słowo ;) napisze jutro jak mi poszło i dziekuje za odpowiedzi
Wymienię te kable. Ale auto zimne pali dobrze i chodzi na wolnych obrotach ok, tylko po kilku kilometrach jak się zagrzeje to nie chce jechać i w końcu gaśnie. Mam kilka podejrzeń: kable od czujnika temperatury wody mi się urwały. A on chyba załącza podciśnieniowe sterowanie gaźnika jak się silnik zagrzeje, dobrze myślę? I tutaj pytanie czy czujnik...
Łańcuch sprawdziłeś?
Posprawdzam to i napisze czy coś pomogło.
Nie koreańska tylko japońska , możesz mi poinstruować co trzeba zrobić
Przygasające kontrolki wskazują na brak połączenia, sprawdź masę od akumulatora.. Ewentualnie jakieś zwarcie, warto sprawdzić stan akumulatora, czy jak przekręcasz kluczyk napięcie spada na klemach (jeśli spada to zwarcie, jeśli nie to brak połączenia)
Odpuść ten wynalazek. Załóż polski gaźnik
czyli wymienic czy co?
dzisiaj sprawdziłem przepustnice działa poprawnie zamyka się
Częsta przyczyna to czujnik położenia wału korbowego ,a konkretnie to przerwa na przewodach na kostce przy gażniku.
Witam kolegów mam problem z cinquecento 700 gaźnik aisan. Problem polega na tym że po dodaniu gazu na wolnych obrotach potrafi zgasnąć lub się zadławi.Wężyki sprawdziłem wizualnie ok.Przepustnice wyczyściłem.
Powodem może być źle ustawiona instalacja gazowa powodująca "rozregulowanie" sterownika wtrysku benzyny. Domyślam się, że LPG II generacji. Masz emulator sondy? Jak jest ustawiona emulacja?
Nie podasz mu rozwiązania problemu co? I słusznie.
Witam Mimo, że temetów o braku iskry w fiacie cinquecento 1.1 w internecie jest dużo to żaden mi nie pomógł. Mianowicie wymieniłem czujnik położenia wału bo miernik nic nie pokazywał w czasie mierzenia oporu. Nowy ma 1.1kOhm. Cewki, bezpieczniki, przewody wysokiego napęcia i świece sprawne. Do cewki nie dochodzi napięcie. Nie mam rówież napęcia na wtyczce...
Witam Dwukrotnie miałem awarie pompy paliwa opisaną tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... po pierwszej zmieniłem roczny wkład pompy paliwa na nowy walbro. Dałem ponownie nowy gumowy kosz poskładałem jak było i autko mając ok 10l benzyny chodzi idealnie. Autko mając ponad 20litrów paliwa, odpala silnik stopniowo przygasa i gaśnie...
wczoraj jak wracałem z pracy to nie było problemu z odpaleniem i na benzynie równo chodził dziś rano tak samo natomiast n a gazie dalej gaśnie wystarczy że na dłuższą chwilę spuszczę nogę z gazu a do tego dziś jak przełączyłem z benzyny n a gaz to obroty wrosły a prędkość spadała bi tak ze dwa razy później wszystko było dobrze tylko dalej gasł
Ciśnienie sprężania nie ma nic do trzymania ciśnienia oleju, zajeżdżony wał korbowy, panewki i olej wylewa się przez ułożyskowanie wału zamiast lecieć po magistrali i trzymać ciśnienie. Na zimnym pewnie kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu ale jak złapie temperaturę to na jałowym świeci-masz zajeżdżony silnik i tyle w temacie.
to poproś jakiegoś kolegę o pomoc.
Podstawowe pytanie, Aisan czy Weber?
Poszukaj w internecie hasła "manual aisan".
witam mam cc900 bęzyna i gaz od jakiegoś czasu samochód od czasu do czasu przy w chodzeniu na wyrzsze obroty silnik zaczyna przerywać strzela w gażnik a nawet gasnie objawy mijają przy dodaniu gazu czasami samochód gaśnie.czy ktoś morze mi pomódz w tej sprawie?prosze o pomoc.
oki - ale napisałeś, że "po podniesieniu maski działa ok" stąd moja sugestia, że coś nie tak z WN pozdrawiam
Witam, Mam taki problem że raz na jakiś czas zdarza się tak że jak chce go zgasić i przekręce kluczyk to nie gaśnie. Gaśnie dopiero jak wcisnę pedał hamulca....
Witam Mam problem z moim 1.1 z cinquecenta sporting założonym w maluchu. Otóż silnik po odpaleniu pracuje na biegu jałowym (są delikatne wahania obrotów ale bardzo niewielkie). Po dodaniu gazu i powrotu do obrotów jałowych silnik zaczyna pracować bardzo nierówno (dusi się) i wraca do obrotów nominalnych. Gdy wyjdzie się poza zakres 3000tys obrotów silnik...
Witam, Mam problem z Cinquecento 700. Nie chce zapalić gdy jest zimny.Silnik gaśnie na Benzynie jak i LPG. Po przejechaniu 3 km , się uspokaja i jeździ poprawnie.Co jest przyczyną tego problemu?
witam. miałem cc700sam doszedłem do pewnego "odkrycia" wymieniłem wydech, lecz nie założyłem tego czegoś do podgrzewania powietrza wchodzącego do filtra, efekt był taki, że po przejechaniu kilkunastu km silnik się dławił i gasł. tyle szronu powstawało w gazniku po kilku minytach postoju otajało i mogłem jechać dalej. nim to zlokalizowałem byłem kilka...
Najpierw to załącz światłą i przywal z pięści w kokpit. Jak zgaśnie albo się zaświeci, to masz żaróweczkę do wymiany. Ojciec miał tak przepaloną w seacie, że jak trzasnął w daszek zegarów, to mu się załączała. Inne podświetlenie działają normalnie? Tak się kiedyś naprawiało telewizory... :D.
witam mam problem z moim cinquecento sporting silnik 1108ccm zagazowany, przerywa na benzynie na wyższych obrotach i gaśnie kiedy wyzuci sie na luz, wstawiona nowa pompa paliwa i komputer ponieważ w poprzednim padła końcówka mocy i było normalnie wszystko póki nie spaliła się pompa
Witam.Potrzebuję pomocy,mam problem z moim cinquecento,od kilku dni nie ma wolnych obrotów, ciągle gaśnie jak nie dodaje gazu .Tak więc muszę trzymać nogę na gazie ,bo inaczej zgaśnie .Proszę o pomoc ,kto wie dlaczego się tak dzieje??Nie wiem co z tym zrobić,zwykle udaje mi się rozwiązać usterkę ale nie tym razem.
Jaki masz gaźnik.?
W cc700 występowały dwa typy gaźników: tradycyjny Weber i elektroniczny Aisan. Ten drugi sprawiał wiele problemów. A to, który masz, poznasz choćby po tym, że ten Aisan jest otoczony plątaniną czarnych rurek. I obok lewgo reflektora (jak staniesz przodem do silnika, to w okolicach prawego kolana, na wsporniku odnajdzisz taki bączek, z którego bedą odchodzić...
Witam kupiłem CC700 rocznik 96 i mam mały problem.To znaczy coś jest nie tak.Na początku jak go zapalam zimny silnik na ssaniu jest Ok ruszam jade mozę 300 m i jak dodaje gazu dusi się i dopiero jak wyłącze ssanie idzie.Ale dojeżdżam do skrzyżowania i gaśnie mi .Silnik jak sie rozgrzeje to jak gdzies stane na światłach to strasznie nierównomiernie chodzi...
wyczyść ten 50 przy automacie
Ssanie półautomatyczne - to chyba gaźnik elektroniczny Aisan, polecem poszukanie tematów o tym gaźniku na elektrodzie, np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... i inne Warto zacząć od gruntownego przeglądu obwodu gaźnika (stan wężyków !!!) oraz od poczytania opisu zasady działania tego gaźnika.
Na pewno zwrócę na to uwagę jeśli jutro nie kupie nowego auta . Ale dzięki wszystkim za fatygę :)
Gaźnik go wyczyszczenia i regulacji!!!!
Witam. W moim nowo kupionym Cinquecento, po włączeniu zapłonu nie zawsze gaśnie kontrolka wtrysku. Dodam jeszcze, że nie słychać takiego charakterystycznego dźwięku "bzzzzzyk". Nie wiem co wydaje taki odgłos, ale wydaje mi się, że to pompa paliwa. Pisząc prosto wygląda to przykładowo tak. Włączam zapłon, zapala się wtrysk, słychać "bzzzzyk", wtrysk...
panowie dołączę się do tematu mam taki problem z cc 700 aisan jest tak że nie mógł zapalić powymianie świec i kabli i przeczyszczeniu linki od ssania i rozruszaniu jej pali samochód z trudem i na ssaniu i jak zapali ma wysokie obroty a jak wyłączę ssanie to gaśnie co to może być?
po odłączeniu kabelka kontrolki lampka gaśnie, w dalszym ciągu jest pobór na alternatorze
Witam Od niedawna jestem właścicielem tej "fury" jest to Cinquecento z 93 roku FSM. Auto miało problem z odpaleniem po wizycie u mechanika została wymieniona pompka paliwa, ja wymieniałem klemy. Auto już zapala normalnie przeważnie za 1 razem, jednak problemy zaczynają się gdy ruszam silnik tak jakby się dławił słychać że spadają obroty zaczyna "trzepotać"...
Ale piszecie bzdety. Nigdy tam halla nie było, a zwykły czujnik indukcyjny. Taka se ceweczka na namagnesowanym rdzeniu, jak np w cinquecento.
Mam wrażenie, że jak to Pyzdra mawiał coś gdzieś "źre" prąd. Nowy alternator ( zakładam, że nowy, a nie ze szrotu) i w zasadzie brak ładowania. Kontrolka gaśnie, bo alternator się wzbudza i prąd wytwarza. Tylko gdzie on znika?
Nie narobisz żadnych szkód. A słaba masa będzie powodowała Ci błąd - czerwona kontrolka wtrysków będzie zapalała się i czasem gasła.
centralka immo była połączona. To, że immo złapie kod po podłączeniu to pamietam z cinquecento. Po odłączeniu centralki kontrolka gaśnie. Kontrolka wtrysku świeci sie i nie mruga
Witam po przerwie. Widzę, że żadnych nowych sugestii nie ma. Więc jednak przypadek beznadziejny? Dzisiaj byłem bliski załamania nerwowego gdy rano (deszcz) nie mogłem go zapalić przez 15 min. Dobrze że akumulator wytrzymał. Cały czas praca na jednym cylindrze, jazda na wyciągniętym ssaniu, przy wyższych obrotach nie czuć przerywania. Co można jeszcze...
Witam. Od trzech lat jestem właścicielem fiata cc 700 rok 1995. Problem z samochodem zaczyna sie zawsze w ziemie gdy jest wilgotno (pada deszcz, roztopy) i temperatura jest w okolicy 0 stopnia lub kilka powyzej. Zapala normalnie ale po przejechaniu ok 8-10 km zaczyna palić jakby na jeden cylinder i szarpie. Zeby pokonac jeszcze 2-3 km musze pedeł gazu...
witam jestem szczęśliwym posiadaczem cinquecento 700 z 1993r,niestety od pewnego czasu autko czasami przy ciepłym silniku nie chce odpalić (a właściwie gaśnie po odpaleniu nie mogąc "wejść na obroty") czy ktoś wie jaka może być przyczyna?
Mam cc700 z gaźnikiem aisan rok 1996 po przebiegu 200.000 tys km bez problemu jednak od kilku dni po włączeniu zapłonu brak jest sygnału 1-2 sekundowego (brzęczek). Po osiągnięciu temp. automatycznie powinien przejść się na wolne obroty. W temp. około 50 st.C jednak silnik gaśnie nie utrzymując wolnych obrotów. Bezpiecznik elektronicznego urządzenia...
Pompa? Może trochę puszcza benzynę do silnika, ale samochód chodzi równo i nie przerywa, poza tym chyba nie ściągnęłoby paliwa z przewodów i filtra?
Obecnie auto od pewnego czasu po prostu gaśnie po przejechaniu paruset metrów. Zakupiłem tester diagnostyczny. Błędów brak. Za to testu nie przechodzi ,,Przekaźnik główny": http://obrazki.elektroda.pl/2645254900_1... http://obrazki.elektroda.pl/9802560300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3727920700_1...
Witam wszystkich którzy zdecydowali się zainteresować tematem. Tak jak w temacie mam problem z fiatem cinquecento 700 z nowym gaźnikiem webera (wyregulowanym) staje się słaby i gaśnie gdy przejeżdża się przez kałużę. Gdy wyschnie jest wszystko dobrze i gdy jest na drogach sucho też jest wszystko dobrze. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.
Po podłączeniu żarówki zamiast radia, rozpędzeniu się i wjechaniu w dziurę żarówka gaśnie na sekundę i zaświeca się ponownie. I tu jest klucz do rozwiązania zagadki, pomimo tego że wszystko wygląda w porządku to któryś kabel ma przerwę. Na twoim miejscu nie bawiłbym się w szukanie mało ważnej usterki tylko pociągnął nowy kabel zasilający bezpośrednio...
Mam problem ?silnik bardzo ciężko uruchamia się ale jak juz uruchomi się to można nim jechać?ale uruchomić z powrotem trzeba wyłączyć ssanie co prawda kontrolka diody ssania po wyłączeniu nie pali się na zielono tylko całkowicie gaśnie .Gaźnik japoński.Proszę o pomoc Czesław P.
Sprawdź jakie jest ładowanie, silnik pewno gaśnie bo spadają obroty a że ładowania praktycznie pewno brak to się dzieje co dzieje.
Na ssaniu z zimnym silnikiem prawowicie każde auto zgaśnie, moje Cinquecento też. Ale po rozgrzaniu powinien pracować poprawnie.
Sorry że nie pisałem ale nie miałem czasu nawet złapać się za naprawę Niestety sprawa z cinquecento nie została jeszcze rozwiązana. Z autkiem jest coraz gorzej, teraz nawet już gaśnie na wyższych obrotach lub gdy np. przy 60km/h (max na 5 biegu) bez dodawania gazu dlawi sie.... Myślę że w poniedziałek lub jutro jak się uda oddam go do mechanika. Pozdro.
witam. Mój cinquecento 700 ciężko pali pomimo włączonego ssania muszę się wspomagać gazem bo inaczej gaśnie, gdy już trochę pochodzi jest w miarę ok. Miałem też sytuację że dojezdzalem do ronda lub zakrętu hamowalem i gasl musiałem się ratować ssaniem żeby go utrzymać . gaźnik fos rocznik 94 Z Góry dziękuję za odpowiedzi:)
Witam. Posiadam Fiata Cinquecento 700 (polski gaźnik) i ogólnie mam taki problem, gdy trochę nim pojeżdżę to temp. rośnie tak do 70 - 80°C i wtedy zaczyna się grzać i traci moc. Od czego to może być? A i dodam, że jak ostygnie i go odpalę, ruszę i nagle gaśnie, jak by coś było z pompom paliwa? Pozdrawiam.
Do alternatora jest wpiety podobny i nie widzę innych wolnnych gniazd gdzie bym mógł to wpiąć. Do alternatora jest wpiety taki sam tylko kabelek ma inny kolor. Ladowanie świeci się przy stacyjce ale jak zapalisz autko to gaśnie i już sie nie pojawia. Jakie wartości powinien mieć ten czujnik temp?
Jeśli kierunki nie działają ani zegar paliwa to może być wina bezpieczników sprawdź je i odpisz. Jeśli po odjęciu ssania gaśnie to może mieć za małą dawkę paliwa wtedy trzeba uregulować przy gaźniku.
Silnik oczywiście 700 ccm. Tak ale silnik się przegrzewa i silnik gaśnie ,jednak kiedy włączę nawiew ciepłym powietrzem i wentylator na 3 bieg temperatura spada.
cinquecento gaśnie odpaleniu cinquecento gaśnie silnik cinquecento aisan gaśnie
cyfra moduł pralka whirlpool bęben ociera linux puppy
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Regulacja siły głosu nie działa w układzie CXA1691 Optymalizacja zużycia gazu w piecu Termet Silver bez sterowników