Nie robi się tego typu przeróbek. Gaźniki 2T i 4T z zasady działają przy różnej charakterystyce tętnienia podciśnienia w kolektorze ssącym. Po pierwsze różnią się rozpylaczem. Z kolei gaźniki 4T posiadają dodatkowe układy które nie są potrzebne, a nawet szkodliwe dla silnika 2T. Są to m.in. pompka przyśpieszająca, zawór cut-off (hamowania silnikiem)....
Oczywiście że da się. Kwestia montażu, adaptacji pomiędzy króćcem ssącym a filtrem powietrza, dorobienia cięgna Bowdena... Tylko potem trzeba gaźnik przestroić. Dellorto produkowało gaźniki z przepustnicą tłokową o korpusach dostosowanych do adaptacji w silnikach 2T i 4T. Były stosowane np. w motocyklach Enduro/Cross w latach '90, choć użytkownicy na...
Posiadam gaźnik Mikuni, oczywiście wydech sportowy, Technigas, sportowy wariator, rolki 4,5 g, cylinder dokładnie ma 72 cm3.
Tu nie chodzi o producenta tylko o proste zasady fizyki. Jak przechylisz szklankę (komora pływakowa) to się woda/benzyna wyleje... Komora pływakowa ma, bo musi mieć odwietrzenie. Jakby go nie było paliwo nie napłynęło by do gaźnika! Gaźnik jest konstrukcji POZIOMEJ, bo taki kierunek ma mieć oś gardzieli (głównego przelotu powietrza). Dopuszczalne jest...
Daj zdjęcie tego twojego gaźnika. Jeśli nie był zmieniany to powinien być ten, a reguluj się go jak większość gaźników 2T. https://obrazki.elektroda.pl/5016024000_...
to masz bardzo źle wyregulowany gaźnik
Co mam rozumieć poprzez sztywne? Mam jutro w planach kupić zestaw naprawczy do tego gaźnika+ kranik w razie W
Witam wymieniłem gaźnik w skuterze 2t 50 podłączyłem i nie odpala ? Pomoże ktoś?
Który gaźnik lepszy do skutera 2t 50, włoski czy japoński? Zna się ktoś?
epi92 napisał: ....Co mam zrobić jeśli dalej nie będzie iskry?... Przeczytać sporo postów na temat zapłonów CDI. Zrozumieć jak to działa i myśleć samodzielnie! Poczytaj: [url=hattp://zaplon.pl.tl]Link tam masz całą potrzebna wiedzę podaną w sposób "zjadliwy".
Może sprawdź zawór płytkowy pod gaźnikiem .
Ogólnie regulacja wygląda jak w większości gaźników 2T. Tu masz przykładową instrukcję https://sklep.lasogrod.pl/jak-wyregulowa... Część regulacji jest opisana w instrukcji producenta gaźnika 1246383 Pokrótce jest też opis w instrukcji od piły....
Mam pytanie, czy można, i jeśli tak, to ile benzyny wlać w cylinder przez otwór świecy i czy pomoże? Założyłem nowy gaźnik, jest iskra, paliwo w wężyku z filtrem jest, w drugim nie. Gaźnik ma 3 wejścia na wężyk, ten z filtrem założyłem na środkowy mosiężny, drugi na dziubek od zaworu membranowego, 3 zaślepiony gumką. Wymieniłem też zawór membranowy,...
Sprawdz zawór membranowy czy nie jest rozgięty i dysze w gaźniku czy nie są zapchane
Kolego sporo jest tego opisane na necie wpisz sobie w google np. regulacja gaźnika 2t i po problemie.
Regulacja składu mieszanki biegu jałowego.
Tutaj przykład takiej obudowy, którą można "dostroić" do całego układu poprzez dobranie długości tych rurek. Sprawdzałem i bardzo dobrze wygłusza i zmienia charakterystykę momentu. Testowane na silniku i gaźniku 2T z pocketa. http://obrazki.elektroda.pl/9592150800_1...
Zmieniłem gaźnik
Po pierwsze moduł, później gaźnik, i tłumik.
Brak powietrza i dlawi go. Dysze do przegladniecia.
Na dniach rozbiorę gaźnik i sprawdzę te elementy.
powinna być w nim śrubka od ustalania położenia przepustnicy. I druga - do ustalania składu mieszanki na wolnych obrotach.
Ta śrubka jest od regulacji paliwo-powietrze, nią regulujesz skład mieszanki.
W tych zamiennikach 21mm jest montowana dysza 90-95. Celuj w dyssze gdzieś miedzy 120-140. Tylko uprzedzam że te gaźniki 21mm są bardzo odporne na regulacjie.
Fajne pytanie to tak jakby napisać skuter nie jedzie, jaki silnik gaźnik itp 2T czy 4T?
Może brudny gaźnik / źle wyregulowany.
Napisz tutaj: http://www.salemserwis.pl/membrana-gazni... Mają membranę - może będa mieć cały gaznik lub potwierdzą który można zastosować zamiennie. Jak nie to ebay (chyba po 40$ były).
Zlej ten olej, daj jakiś dobry, wyczyść gaźnik i spróbuj od nowa.
Jaki Elystar ? 50-125, wtrysk , gaźnik , 2T 4T rocznik?
Witam. Mam pytanie. Po wymianie cylindra, tłoka i gaźnika skuter 2T nie ma mocy. Jadę do 50 km/h, ale pod górę tylko 25 km/h. Co mogłabym jeszcze zrobić? Proszę o pomoc.
1. Zdejmij kopułkę głowicy i wyreguluj zawory!!!. 2. Wyreguluj gaźnik.
Tyle że gaźnik nowy.
Dokładnie tak jak mówią koledzy sprzęt łapie ci lewe powietrze ... ja w swojej xj ,miałem delikatnie spękane uszczelniacze , moto odebrałem od mechanika i ten mi wspomniał że ta cześć jest stara . I mimo że mi poregulował wszystko to była lipa ... W XJ miałem taką śróbe regulacyjną obroty czy jak nią pokręcisz to masz jakieś zmiany ... Może masz gaźniki...
Sprawdzić świecę, iskrę, czystość filtra, czystość gaźnika, wyregulowanie gaźnika.
Gaźnik masz od 50?
pływak sprawdzałeś czy nie dziurawy ?
A regulowałeś gaźnik?
Czy przy okazji mycia gaźnika udrożniłeś dysze w gaźniku. Filterek paliwa powinien być o większych rozmiarach. Przewód podciśnieniowy od kolanka gaźnika do kranika podciśnieniowego musi być szczelny tj. ciasno nasunięty na odpowiednie króćce. Po zmianie cylindra na "większy", powinno się też zmienić dysze w gaźniku (na "większe").
A sprawdzałeś czy dolot jest szczelny? Miejsca łączenia króćca z głowicą/cylindrem (mógłbyś napisać czy silnik 2T czy 4T), czy króciec z gaźnikiem jest szczelny? Jeśli łapie tam lewe powietrze to psikanie plakiem pomoże tylko częściowo. Jest jeszcze opcja że możesz mieć zatkaną dyszę paliwową w gaźniku. Wtedy paliwo w gaźniku masz, ale nie idzie ono...
Kiedyś przerabiałem swojego Elyseo, padł immo. Chiński impulsator, chiński moduł zapłonowy, parę kabelków, reszta oryginalna. Po przeróbce leciał prawie 90 :)
Spokojnie, nic się nie uszkodziło, spuścić to co tam jest, przepłukaj gaźnik i tyle. Jeżeli on nadal odpala to bym nawet gaźnika nie czyścił, benzyna zrobi swoje.
Witam Mam problem z cieknącym gaźnikiem w 2t paliwo ucieka mi wężykiem od nadmiaru paliwa lub idzie najprawdopodobniej na filtr powietrza co jest nie tak? W gaźniku nie ma żadnych śmieci.
Kupno nowego gaźnika rozwiązała problem
Posiadam skuter Yamaha Neos 2t, gaźnik normalnie działa lecz z dołu gaźnika leje się paliwo. Sprawdzałem iglica wygląda jak nigdy nie używana tak samo pływak, próbowałem też drugim nowszym gaźnikiem wszystko dobrze włożone i dalej się paliwo leje. Co zrobić?
a ustawiałeś powietrze w gaźniku ?
Jeszcze raz gażnik do sprawdzenia.
Jeśli ma zawór wydechowy to może tam być problem jeśli gaźnika jesteś pewny.
Regulacja gaźnika, luzy na przepustnicy
Witam. Potrzebuje informacji w jakiej pozycji ma być wał korbowodowy przy montażu kół do wałka balansującego. Znalazłem manuale do tego silnika lecz brakuje mi znaku na czopie wału. Ktoś poratuje informacją? Ta sama sytuacja dotyczy napędu oilmastera bo nie mam punktu odniesienia na czopie. P.S. jest to silnik rotax 123 na gaźniku, 2t.
Dzień dobry. Potrzebuję pomocy. Mam skuter TGB R50X 2T i problem z odpaleniem. Paliwo do gaźnika dochodzi, iskra jest, nowa świeca i nadal nic. Świeca mokra od paliwa, ale nadal nie chce palić. Gaźnik nowy i nic.
Wiadomo że z olejem skoro dozownik usunięty 😉 gaźnik już drugi nowy oczywiście od 2t. Tłumik szczelny. Napewno nie łapie lewego powietrza przez obudowę filtra ani przez rurkę gumowa od filtra do gaznika. I od gaźnika do cylindra też jest szczelnie. Zmieniłem dziś Kranik podciśnieniowy lecz też to nic nie dało..
Gaźnik czysty
myślałem z początku że to rolki więc zmieniłem 8,5g na 5,5 g Złóż rolki nie lżejsze tylko cięższe np.9,5g. Lżejsze przy wyzszych obrotach powodują działanie wariatora.
Może być wina modułu, lub uszczelniaczy na wale, lub gaźnika.
Najlepiej reklamuj ten silnik u sprzedawcy jak kupiłeś nówkę. Regulacje w gaźniku masz jeszcze poprzez spinkę na iglicy ale wszystkie zestawy nowe maja ją tak samo ustawioną i palą. Może go też zalewać A bez tłumika odpala ? Uszczelka Pomiędzy cylindrem a gaźnikiem jest ?
Witam. Wyczyściłeś dysze paliwowe w gaźniku. Najlepiej cały gaźnik rozebrać i całość dokładnie przeczyścić a nie tylko jeden element.
Pewnie masz na myśli gaźnik od Tecumseha 2T, powinien działać bez problemu, po małych przeróbkach. To są bardzo podobne silniki. Były takie polskie kosiarki 2T Dezamet, taki gaźnik też mógłby być.
Próbowałeś nalać benzyny do cylindra lub w gardziel gaźnika?
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
A jak było przed remoentem? Palił ok? Bo jeśli jest iskra (po tym jak zgaśnie) też upatrywałbym przyczyny w gaźniku. Gaśnie gdy chcesz przygazować czy na wolnych?
Na moje oko to problem z gaźnikiem
Mam problem z ustawieniem Rometa 747 2t gaźnik Mikuni 19mm blaszka od pływaka, pojemność 70ccm3. Prosze o pomoc!
Może nie biegu jałowego tylko obie dysze,sprawdź jeszcze szczelność filtra powietrza. Ale według mnie gaźnik do czyszczenia na 100%.
Sprawdź ustawienie pływaka w komorze pływakowej.
Dobrze oczyściłeś dyszę główną, rozpylacz? To jest agregat 4T czy 2T?
Czy gaźnik jest odpowiednio wyregulowany?
Próbowałeś przeczyścić gaźnik?
Okazało się, że zawór z pływaka się nie domykał :/ Wygiałem blaszkę i wszystko hula.
Poziom paliwa się zgadza, nikt nic nie ruszał a było dobrze.. Zdjęcia wrzucę później.. Czy jest możliwość żeby do 4T dać gaźnik od 2T o tej samej pojemności 125?
To jest 2t i okej sprawdzę paliwo ale wątpię bo gaźnik byk nowy kupowany z miesiąc temu Dodano po 1 (at)gabikam to jest 2t i okej sprawdzę gaźnik ale wątpię bo gaźnik wymianialem miesiąc temu na nowy
Nad kątem pracy gaźnika się nie myśli. To jest zadane. Gaźnik z płasko położoną komora pływakową, nie będzie pracował poprawnie pod kątem i odwrotnie. Możliwa jest natomiast zmiana średnicy gardzieli, choć wiąże się to z przeróbkami cylindra. Wszystko oczywiście przy zachowaniu odpowiednich parametrów Jeszcze raz odsyłam do wspomnianych artykułów.
Więc co może być przyczyną gaźnik????
Ja proponuje przeczyścić gaźnik.
Honda Bali 50 2t odpala i gaśnie, co może jej dolegać? I czy ma ktoś podrzucić schemat podłączenia gaźnika, chodzi o przewody wszystkie i jak mu wyregulować gaźnik?
Ma gaźnik, silnik 2T. I to jest tak. Jak jest zimny i odpalam skuter to ma torpedę. Po kilku minutach jazdy muli na starcie (pierwsze kilka metrów). Na ssaniu ma torpedę. Chyba nie powinien mulić ciepły bez ssania. Ale może nie chodzi o ssanie tylko jak się nagrzeje to muli. Może to za uboga mieszanka. Ale pali z 6 litrów chyba. Ale jeszcze nie sprawdziłem...
Być może zabrudzony lub rozregulowany gaźnik.
Kupiłem skutera 2t Derbi vomos g założyłem : nowy cylinder, tłok, pierścienie, iskrę ma ale nie chce zapalić zalewa świece. Gaźnik wyczyściłem.
Kolego jeśli masz skuter 50-tkę, to ile chciałbyś z niego "wycisnąć". Aby zwiększyć moc i prędkość musisz zmieć cylinder, tłok i niejednokrotnie wał silnika ( na wzmocniony ) a także i gaźnik.
Wie ktoś jaki powinien być stopień sprężenia w skuterach 2t? I czy to nie wina gaźnika?
dzięki wielkie.Jutro sprawdzę co i jak.Pozdrawiam ;)
Wymieniłem teraz paliwo na 95 z innej stacji i olej 2t na Motul. Wymieniłem też wężyk, od paliwa. Trzeba jeździć, obserwować. Zamówię nowy kranik.
Przecież autor napisał, że próbowałem na plaka zapalić . "Plak?" tak napisałem, bo się po prostu zdziwiłem, ale mniejsza o to. Powiedz, kolego, co tam lejesz do tego gaźnika? E10? Może zapłon się przestawił, klina ścięło na kole.
No właśnie- do osoby która naprawia takie rzeczy. Nieraz trafiały do mnie kosiarki od takiego fachowca- chyba więcej nie dało się zepsuć. Zanieś do osoby która się na tym zna bo wymienisz pół agregatu. Skoro gaźnik chodzi w tysiącach agregatów to u kolegi też powinien chodzić. Dodano po 9 Silnik 2T- prosta metoda sprawdzenia czy paliwo (nie tylko gaźnik)....
Jeszcze można sprawdzić luz biegu jałowego, znajduje on najczęściej koło manetki gazu i jest wokół niej śruba. Manetka leży tak jak przed czyszczeniem gaźnika?
Przy strojeniu samochodów widziałem takie rozwiązanie ale wydechy bez katalizatorów i tłumików.
Skąd kolega jest- może pomogę na miejscu. Wiadomość na PW- nie na forum. A swoją drogą jak był na regulacji to raczej u kogoś co się na tym nie zna. Silnik 2T z gaźnikiem jest najprostszy.
Ponieważ nie udało Ci się uruchomić silnika, nawet z podlaniem paliwa wprost na tłok, więc sprawdź ciśnienie w cylindrze. Jeśli będzie ono poniżej minimum tj. do ok.4 bar, to niestety coś namieszałeś, albo dałeś części tzw. "używki". Może podczas montażu popękały pierścienie. W jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, czy prawidłowo zamontowałeś głowicę...
Witaj Sprawdź czy zapłon się nie przestawił, następnie zobacz jaki kolor mają elektrody świecy. Powinny być szare w innym przypadku należy wyregulować gaźnik. Pozdrawiam
Zrób tak jak mówi kolega Staszek49 wlej paliwo wprost do cylindra na tłok i spróbuj odpalić jeśli załapie to znaczy że masz coś z gaźnikiem .
Miałem to samo i okazało się że zawleczka z iglicy spadla
Silnik jest po prostu zalewany paliwem. W takiej sytuacji raczej gaźnik powinien dostać mniejszą dyszę biegu jałowego. Dysze powietrza z reguły są niewymienne (lub wiercone w korpusie gaźnika). Sprawdź czy przypadkiem nie masz uszkodzonej membrany w kraniku podciśnieniowym, bo wtedy silnik jest zalewany na biegu jałowym. Poziom paliwa/wysokość pływaka...
Witam, posiadam silnik rowerowy 2T. Mam problem z wolnymi obrotami. Po nagrzaniu się i wyłączeniu ssania silnik gaśnie. Tak chwilę chodzi i jakby się zalewa, tak powoli dusi, dusi się i gaśnie. Na ssaniu za to normalnie chodzi, a jak zatkałem dolot, to po 1 sek zgasł, więc raczej lewe nie. I jak hamuję silnikiem, to szarpie, trochę obroty skaczą. Gaźnik...
A czy można zrobić swap gaźnika ? Mam nowy gaźnik japoński do 2t ,pasuje gwint dyszy od hexagona , jest również smarowanie , jest elektrozawór , średnica wlotu powietrza pasuje idealnie do gumy filtra powietrza , wylot natomiast jest mniejszy niewiele niż org. co można by było zredukować jakąś redukcją , jest to kompletny gaźnik z iglicą itd. co myślicie?
Będzie to pewnie wina modułu.
Ja bym sprawdził uszczelniacze, połączenie gaźnika z cylindrem i ewentualnie sam cylinder. Jeszcze tłumik, czy nie jest zalepiony nagarem.
Dopiero dzisiaj zauważyłem krople paliwa... Uszczelki gaźnika wyglądają na dobre...
dzięki za podpowiedź
Tak jest okej
Może po czyszczeniu źle poskładałeś gaźnik - innej opcji raczej nie widzę.
pewnie zawór membranowy do wymiany - taka blaszka między gaźnikiem a karterem
gaźnik kosiarka gaźnik kosiarka dolpima gaźnik gaźnik mikuni
sonda piekarnika amica akumulator skuter elektryczny syrena alarmu własnym zasilaniem
mikrofalówka przestała grzać wzmacniacz janka
Migający ekran telewizora - przyczyny i rozwiązania Kanał bas-refleks z rury PCV 1,5 mm, średnica 12 cm