Żeby wzbogacić mieszankę na wolnych obrotach nie trzeba wymieniać dyszy tylko przeprowadzić regulację składu mieszanki odpowiednią śrubką na gaźniku .
Zobacz w pierwszej kolejności czy paliwo ze zbiornika trafia do gaźnika.
Jeśli zrobisz to porządnie to może coś z tego być. Ja jednak nie kombinowałbym z czymś takim. Musiałbyś dokładnie wyregulować i zsynchronizować gaźniki, a to nie jest takei proste. Będziesz miał duże problemy z przejściówką. Raczej pomyśl nad gaźnikiem z jakiegoś normalnego auta.
Dla tego gażnika wartości to 30 i 33mm
Więc albo masz całkowicie zużyty silnik, albo zalewany paliwem przez złą regulację gaźnika.
Z tego co wiem dysze można oddzielnie dokupić.
Zbyt wysoki poziom paliwa w gaźniku.
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Motor normalnie się zbiera, jest zrywny? Skoro mówisz że zapłon masz dobrze ustawiony to nie ma innej opcji że to jest wina gaźnika.
Witam forumowiczów. Mam problem z ustawieniem gaźnika w MZ ETZ 250, silnik odpala, jednak nie może wkręcić się na obroty. Próbowałem regulować gaźnik, lecz z marnym skutkiem, i pytanie co może być tego przyczyną lub gdzie w okolicach Krakowa mogę znaleźć fachowca, który pomoże mi rozwiązać ten problem. :?: :?: Za wszystkie pomocne odpowiedzi dziękuje.
Witam. Mam taki problem gdyż nie wiem czy gaźnik od mz TS 250 pasuje do mz ETZ 250..mogę założyć go do swojej etki czy raczej nie?
Prawdopodobnie tu znajdziesz rozwiązanie: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Sprawdź poziom paliwa a nie wysokość pływaka bo to czasami różnica. A to że od kupna gaźnika nic nie zmieniałeś to źle - nikt nie powiedział że nowe gaźniki są prawidłowo wyregulowane
Witam.Zobacz do gaźnika może cały zaśniedźiał
Nie możesz pożyczyć od kogoś gaźnika z jakiegoś sprawnego egzemplarza?
Już pare razy czyściłem gaźnik i dalej miała problem z podawaniem paliwa
wcześniej miałem od MZ 250, ale było to samo. Ciekaw jestem jak ten gaźnik (od mz 250) zamontowałeś do ETZ15 ??? Jak pracuje na biegu jałowym?
W ETZ łożyska wału są smarowane mieszanką, a nie olejem z przekładni jak to było we wcześniejszych modelach. Pół minuty na wysokich obrotach pewnie na bardzo ubogiej mieszance, a kolega nie wyłączył silnika? :)
Gaźnik mam prehistoryczny tylko na ustawianie mieszanki ( niema regulacji obrotów) a mieszanka 1:30 I tak z ciekawości zapytam jaki model do mz es trophy gaźnika by sie nadał, czy z etz 250 by wszedł??
Niższe okno wydechowe=mniejszy czasoprzekrój. Różnica w wysokości okien wydechowych pomiędzy ETZ 250 a 251 wynika z różnic w układzie wydechowym. Aby zachować podobny przebieg momentu obrotowego przy mniejszej długości układu wydechowego (mniejsza odległość od okna do pierwszej przegrody za dyfuzorem), zmniejszono wysokość okna wydechowego. Stosując...
czytałem o mozliwości załozenia do wsk gaźnika od 126p poledało ono na dołozeniu kolanka wydechowego od 126p montował ktos cos takiego?? orginalny pegaz sie rozlatuje i nie chce go znać natomiast gaxniki od malucha SĄ ŁATWO DOSTĘPNE I TANIE Nie łatwiej od ETZ 250??
Akumulator jest nowy, regulator też jest sprawny bo wyciągnięty od kolegi z mz 250 i tam chodzi bez zarzutu.
pomogło motor odpala zbiera się na obroty trzeba tylko wyregulowa gaźnik wymieniłem świecę, kondensator i zmieniłem akumulator. dzię kuję za pomoc
Nie da rady, po prostu otwory są większe i nie da rady wkręcić. Jeżeli ma być montowany do mniejszego silnika to kup gaźnik od etz 150 i po sprawie, na allegro kupisz bez problemu taki gaźnik za około 30 zł (oczywiście używany)
A na jakim paliwie ją odpalasz ?? tym co było w zbiorniku, czy świeżym?? Jak masz jeszcze stare paliwo to wylej je całkowicie wypłucz bak, i wylej paliwo z gaźnika. Jeśli paliwo masz całe nowe to pomyślimy dalej.
Od ETZ 250 na gardziel 30mm - jak nie za duża o można założyć. Dobry by też był gaźnik od jawy 350 - gardziel 28mm.
Witam zobacz cy klin na wale nie został sciety i druga sprawa jaka jest swieca? mokra czy sucha jak kopniesz pare razy? byc moze wczesniej miałes dziurawy albo zawieszony plywak i wał jest w benzynie miałem taki przypadek w mz etz 250 i paru simsonach
Witam! Posiadam MZ ETZ 250 i mam z nią mały problem. Otóż po wymianie wodzika 010 (1 i 3 bieg) motocykl stracił prędkość. Na 1, 2 i 3 biegu przyspiesza bardzo dobrze, a gdy wrzucę 4 bieg to dochodzi do 4tys rpm i koniec, nie przyspiesza. Jestem skłonny powiedzieć że czuć takie lekkie slawienie w tył (co jakiś czas). Gdy wrzucę 5 bieg to jest jeszcze...
W starych MZ czasami padał pływak w gaźnikach, zawór sterowany przez pływak. Na początku sprawdź czy pływak nie jest dziurawy, jeśli jest to zalutuj go. Sam zawór lubi się zawiesić. Ponadto taki stary gaźnik jeśli nie był dawno czyszczony to należy nim się zająć. Pływak jak już wyjmiesz, delikatnie się z nim obchodź, nic nie poprawiaj w kwestii mechanicznej,...
No to niestety nie pomogę :( Ale zajrzyj w google jest dużo tematów i problemów opisanych w tym gaźniku, może znajdziesz tam jakąś dobrą rade. A ja życzę powodzenia i dużo, dużo cierpliwości - aby Ci się udało go zrobić.
Gaźniki zastosowane w 251 to gaźniki z późniejszych 250 od 1987 roku, więc może się zdarzyć że oryginalnie mają takie same, lecz można spokojnie je wymieniać, nowszy ma większą trwałość. Koła zębate napędzające różnią się o 2 zęby (wersja bez wózka bocznego), 19 zębów ETZ250, 21 zębów ETZ251.
Pierwsza zasadnicza sprawa. Dolot powietrza: Tłumik szmerów, filtr powietrza, przegub łączący. Wszystko ma być czyste i szczelne. Paliwo: zbiornik paliwa, kranik, filtr paliwa, przewody paliwowe. To tez ma być czyste, przewody paliwowe najlepiej nowe. Gaźnik: zwyczajnie go rozbierz i najlepiej umyj w myjce ultradźwiękowej. Jeśli nie posiadasz lub nie...
Przeczytaj uważnie temat postu a potem pisz! A co tu jest nie na temat w mojej wypowiedzi? Z bloku od etz nie zostanie nic, to nie jest tak, że dasz ropę go gaźnika, świecę żarową w głowicę i tyle.
Załóż zapłon bezstykowy (elektroniczny), już będzie wyczuwalna różnica. Idą c dalej w kierunku modyfikacji układu zapłonowego, w archiwalnych numerach "Radioelektronika", a także w nieco świeższych "Elektroniki dla wszystkich" były artykuły pana Stefana Roguskiego odnośnie samodzielnego wykonywania układów zapłonowych z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia...
spróbuje to zrobic, dzięki . mam takie pytanie czy warto kupic taki gaznik ? http://allegro.pl/mz-etz-251-250-gaznik-... to jest oryginal czy podróba?
Witam kolegów fachowców. Potrzebuję pomocy w tym temacie. Chodzi nie tylko o sam moduł do ETZ 250. Sprawa ma się tak: mam własnej roboty napęd paralotniowy na bazie silnika ETZ 250. Kupiłem na allegro od robinsona80 moduł, który miał być rewelacyjny. Układ zapłonowy jest na hallotronie. W głowicy sa dwie świece i dwie różne cewki zapłonowe: jedna biegunowa,...
Witam jestem posiadaczem zabytkowej ETZ-tki z 83r. 16 lat nie była palona tylko stała w garażu. Odpaliłem ją 4 lata temu i zapalił z pierwszego ale kiedy ją ruszyłem po takim przestoju to zaczęły się problemy , pościło zawieszenie z przodu olej zbiera się pod skrzynią i problemy z paleniem. W weekend założyłem nowy akumulator gaźnik cały wyczyszczony...
W najgorszym wypadku będzie potrzebna wymiana dyszy głównej. Kiedyś przeszczepiłem dla odmiany Jikova 36mm od CZ514 do ETZ250. Dysza 150 okazała się za duża i optymalna okazała się 140.
Chyba już odkryłem co było nie tak w tym gaźniku, że ciekło mi to paliwo przy bujaniu motocyklem. Ustawianie pływaka nic nie pomogło ponieważ nawet przy zmniejszonym napływie paliwa do gaźnika kiedy motocykl po odpaleniu po krótkiej chwili gasł właśnie z powodu zbyt małej ilości paliwa, to po dłuższym postoju podczas bujania dalej kapało paliwo z przelewu....
Witam, postanowiłem napisać temat na forum bo już mi brak pomysłów. Otóż 2 tygodnie temu kupiłem MZ ETZ 150 z 89r z elektronicznym zapłonem. Ponieważ uszkodzone było sprzęgło sprzedający odpalił motocykl tylko z kopki. Co prawda załapała dopiero na drugiej świecy ale zapalił. Na luzie chodziła na 2500-3000 obrotów. Dodawał gazu wszystko było jak należy,...
Odpowietrznik w korku, wydech - może być przytkany. Zakładam że tak prozaiczne sprawy jak zapłon, regulacja cięgła ssania itp już zrobione. Dysza powietrza na wysokich obrotach nie ma nic do rzeczy. Sprawdziłbym jeszcze poziom paliwa w gaźniku czy nie za niski, pływak - czy się nie zawiesza. Na koniec - jak zdechnie po wejściu na wysokie - wykręć świecę...
Witam to znowu ja z moją nieszczęsną MZ, (szukałem na forum znalazłem jeden temat, ale to było do ETZ i instalacja 12 v a ja mam 6 v i zapłon w ETZ jest elektroniczny ) A mianowicie problem polega na tym, że mam podłączona nową elektrykę według załączonego schematu, który polecił mi kolega thomas__1 i wielkie dzięki Ci za to, ale coś nie gra, bo po...
No i po pewnym czasie kolejna MZ prawie gotowa. Nie jest to 301 ddr tylko 251. Właściwie jest to prawie to samo co 301 ddr jest to wersja eksportowa na Danię. Silnik jest ten sam co 301 tylko pojemność mniejsza. Te silniki nie mają ożebrowania od spodu jak klasyczne 251, 250. No i zegary są starego typu. Udało mi się to zrobić praktycznie w całości...
Witajcie , Od 2 miesięcy jestem posiadaczem MZ(rama ETZ, silnik TS), od kupna ciągle mam z nią problemy ostatnim czasem wymieniłem wszystkie kable na nowe ,myślałem że tu jest problem lecz się myliłem , odpala bez problemu , czasem muli , czasem nie , po 5 min jazdy traci całkowicie moc zwalnia i jazda jest niemożliwa :/ na pewno nie jest to wina korka...
Witam, Czy ktoś dokonał zmiany i wie praktycznie, że się to sprawdzi: gaźnik oryginalnego BVF na gaźnik PWK Alcon Star? Chodzi mi o przykre niespodzianki- fałszywe powietrze, niemożność doregulowania, kłopoty z zamocowaniem, duże kłopoty z doborem linek. https://pl.aliexpress.com/item/400056285...
Witam. Temat znalazłem szukając danych TS350. Na przełomie lat 80/90 jeździłem motocyklami CZ (2 szt.) i Jawa 6V oraz 12V (TS350) (5szt). W sumie przejechałem 150000km. Sam wykonywałem remonty kapitalne w/g fabrycznej instrukcji (łożyska korbowodowe pasowałem bez luzu, docierając ich powierzchnie wcześniej a nie jak w instrukcji ma być luz montażowy...
Witam Mam problem z etz 250 - mianowicie ciagle pali swiece. Gdy odpale to przez 10 sekund idzie super - potem zaczyna straszliwie kopcic ( bialy dym) a gdy pochodzi pare minut pali swiece. Gaznik mam dobrze ustawiony ( wymienilem wszystkie dysze oraz wszystko ustawilem), mieszanka jest chyba tez ok. Czy moze to byc wina jakis uszczelek albo pierscieni...
Silniki z jawy jest za mocny do ramy od wsk125 zaraz by zaczęła pękać na spawach i jest fizycznie niemożliwe. Jawa175 lub wsk175 ma 4 biegi, jest mocniejsza od 125 pali mniej benzyny od cz350. Ja posiadam teraz motor białoruskiego pochodzenia Mińsk 125, posiada 4 biegi oraz ssanie w gaźniku. Moim zdaniem jest to lepszy motor od wsk125. Droższymi motorami...
gaźnik kosiarka gaźnik kosiarka gaźnik dellorto traktorek gaźnik
astra alternator bosch symbole włączników ekspres philips minuto
Jak podłączyć adapter do Harman Kardon AVR 260? Piloty Webasto do Kia Carnival 2008: T91 i T100 HTM