Zobacz w pierwszej kolejności czy paliwo ze zbiornika trafia do gaźnika.
A czy jawa 350 będzie jeździć na gaźniku z MZ 250 Jeździć będzie ale ten gaźnik może okazać się za duży! Co za tym idzie większe spalanie, kłopoty z regulacją i wiecznie uszkadzające się świece itd.
Mam pytanie czy dysze do gaźnika od MZ 150 będą pasować do gaźnika 250? Zamierzam kupić zestaw naprawczy, wszystkie dysze bez przepustnicy i pływaka i zastanawiam się czy od 150 będzie pasować.
Mam pytanie do szanownych forumowiczów czy jawa 350 będzie pracować na gaźniku od MZ 250?
A gaźnik od MZ 250?
Witam. Mam taki problem gdyż nie wiem czy gaźnik od mz TS 250 pasuje do mz ETZ 250..mogę założyć go do swojej etki czy raczej nie?
Więc albo masz całkowicie zużyty silnik, albo zalewany paliwem przez złą regulację gaźnika.
Dla tego gażnika wartości to 30 i 33mm
wcześniej miałem od MZ 250, ale było to samo. Ciekaw jestem jak ten gaźnik (od mz 250) zamontowałeś do ETZ15 ??? Jak pracuje na biegu jałowym?
Z tego co wiem dysze można oddzielnie dokupić.
Zbyt wysoki poziom paliwa w gaźniku.
Może i nietrwałe... po kilku zmianach mozna uzyskac trwałosc na niezłym poziomie ja wyciagnołem z tego silnika tyle ze Mz 250 dostawała po dupie. Mebrana, 5 kanałów płuczacych, całkowicie inny wydech, gaźnik od MZ 250, zapłon elektroniczny, zmodyfikowane sprzegło zmodyfikowany wał z korbowodem od japońskiej wyczynówki. Szacowałem moc tej WSK na około...
Motor normalnie się zbiera, jest zrywny? Skoro mówisz że zapłon masz dobrze ustawiony to nie ma innej opcji że to jest wina gaźnika.
Witam forumowiczów. Mam problem z ustawieniem gaźnika w MZ ETZ 250, silnik odpala, jednak nie może wkręcić się na obroty. Próbowałem regulować gaźnik, lecz z marnym skutkiem, i pytanie co może być tego przyczyną lub gdzie w okolicach Krakowa mogę znaleźć fachowca, który pomoże mi rozwiązać ten problem. :?: :?: Za wszystkie pomocne odpowiedzi dziękuje.
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Witam.Zobacz do gaźnika może cały zaśniedźiał
Sprawdź poziom paliwa a nie wysokość pływaka bo to czasami różnica. A to że od kupna gaźnika nic nie zmieniałeś to źle - nikt nie powiedział że nowe gaźniki są prawidłowo wyregulowane
napraw/wtreguluj gaźnik i jaką lejesz mieszankę?
Nie możesz pożyczyć od kogoś gaźnika z jakiegoś sprawnego egzemplarza?
WSK 175 to silnik wyjety porosto ze sportu tamtych lat. Skrzynia nie jest słaba tylko trzeba ja umieć poskładac dobrze to 1 2 ma dość duży skok przezco jest mocno pokrzywdzona trzeba dbać o stan sprezyny ustalajacej dźwignie zmiany biegów i nauczyć sie zmiany biegów która ma być 1 pewnym kliknieciem a nie zmiana "na trzy" jak w samochodzie. W 175 trzeba...
Plik zawiera 24 ilustracje z katalogu naprawczego motocykla MZ es 250/1 z 1965r. Ilustracje pokazjują wszystkie detale motocykla, np. gaźnik rozłożony na części pierwsze, silnik, tłumik, reflektor itp Niezbędne podczas remontu.
Już pare razy czyściłem gaźnik i dalej miała problem z podawaniem paliwa
Akumulator jest nowy, regulator też jest sprawny bo wyciągnięty od kolegi z mz 250 i tam chodzi bez zarzutu.
Możesz to uzasadnić dla czego nieprawda? Przecież kolega wyraźnie wyżej pisze , że olej cieknie mu z wydechu , ma mokra świecę a mieszankę oleju z paliwem robi prawidłową. Gaźnik też z grubsza ma wyregulowany.
Wał nie ruszany od nowu przez 35 lat, miał lekki luz. Mogło to być też łożysko na wale. Nic się nie dowiesz jak nie zdejmiesz cylindra. łożysko igiełkowe z luzem na pewno się zatarło co najwyżej rozleciało całkowicie. Olej w silniku jest?
A pływak w gaźniku nie ma przypadkiem zakrzywionej iglicy? Dysze też lepiej przejrzeć wykręcone.
Yyy, ale MZ 250 to jednocylindrowy silnik i tam to może działać. Jawa 350 to dwucylindrowiec.
pomogło motor odpala zbiera się na obroty trzeba tylko wyregulowa gaźnik wymieniłem świecę, kondensator i zmieniłem akumulator. dzię kuję za pomoc
A na jakim paliwie ją odpalasz ?? tym co było w zbiorniku, czy świeżym?? Jak masz jeszcze stare paliwo to wylej je całkowicie wypłucz bak, i wylej paliwo z gaźnika. Jeśli paliwo masz całe nowe to pomyślimy dalej.
Problem w tym że nawet po całkowitym zaślepieniu dyszy rozruchowej problem nie ustępuje. Z ciekawości włożyłem nawet gaźnik z jawy ts 350- również to samo. Świeca to isolator 260
Przeczytaj uważnie temat postu a potem pisz! A co tu jest nie na temat w mojej wypowiedzi? Z bloku od etz nie zostanie nic, to nie jest tak, że dasz ropę go gaźnika, świecę żarową w głowicę i tyle.
Witam! Posiadam MZ ETZ 250 i mam z nią mały problem. Otóż po wymianie wodzika 010 (1 i 3 bieg) motocykl stracił prędkość. Na 1, 2 i 3 biegu przyspiesza bardzo dobrze, a gdy wrzucę 4 bieg to dochodzi do 4tys rpm i koniec, nie przyspiesza. Jestem skłonny powiedzieć że czuć takie lekkie slawienie w tył (co jakiś czas). Gdy wrzucę 5 bieg to jest jeszcze...
Witam zobacz cy klin na wale nie został sciety i druga sprawa jaka jest swieca? mokra czy sucha jak kopniesz pare razy? byc moze wczesniej miałes dziurawy albo zawieszony plywak i wał jest w benzynie miałem taki przypadek w mz etz 250 i paru simsonach
Cewko moduł jeszcze do mnie nie dotarł ale chciałem powiedzieć że mnie odpala tylko na ssaniu jak dam do polowy też działa ale jak zamknę ssanie to gaśnie, mam zamiar rozwiercic tą dziurke od przesłonki w gaźniku, ja na dotarciu jeździłem na semisyntetic 2t by orlen, teraz jeździłem na venol semisyntetic 2t, dziadek proponował mi mixol s, który stosował...
W starych MZ czasami padał pływak w gaźnikach, zawór sterowany przez pływak. Na początku sprawdź czy pływak nie jest dziurawy, jeśli jest to zalutuj go. Sam zawór lubi się zawiesić. Ponadto taki stary gaźnik jeśli nie był dawno czyszczony to należy nim się zająć. Pływak jak już wyjmiesz, delikatnie się z nim obchodź, nic nie poprawiaj w kwestii mechanicznej,...
Niższe okno wydechowe=mniejszy czasoprzekrój. Różnica w wysokości okien wydechowych pomiędzy ETZ 250 a 251 wynika z różnic w układzie wydechowym. Aby zachować podobny przebieg momentu obrotowego przy mniejszej długości układu wydechowego (mniejsza odległość od okna do pierwszej przegrody za dyfuzorem), zmniejszono wysokość okna wydechowego. Stosując...
Odpalałeś z zdemontowanym gaźnikiem? Trzeba było trzymać rękę na wyłączniku zapłonu. Tak jak myślałem zapłon, a dokładnie cewka WN. BTW jakiej była produkcji? Teraz pozostaje szukanie drugiego silnika.
Jest w deklu miejsce do którego ma sięgać paliwo. Nie ma czegoś takiego. Kiedy w końcu ludzie ruszą mózgownicą i odkryją że w komorze pływakowej znajduje się nadlew blokujący sworzeń pływaka przed wypadnięciem z gniazd w korpusie? Chyba że masz taką komorę pływakową (serwisową): http://www.moto-selmer.de/images/content...
I nadszedł dziś dzień testów . Nie obyło się bez paru awarii : -Gaźnik zaniemógł więc założyłem od mz 250 na gumie od ogara i chodzi http://obrazki.elektroda.net/70_12388626... -Musiałem założyć łożysko na wałek skrzyni bo łańcuch przeskakiwał http://obrazki.elektroda.net/72_12388628... -Silnik bardzo wył wiec zrobiłem też tłumik (parę...
spróbuje to zrobic, dzięki . mam takie pytanie czy warto kupic taki gaznik ? http://allegro.pl/mz-etz-251-250-gaznik-... to jest oryginal czy podróba?
Czyli rozumiem że olej bez zmian bo do wcześniejszego też lałem ten. Też właśnie zastanawiałem się nad tym gaźnikiem ale nikt nie pisał wiec odrzuciłem go. A co do zapłonu to ustawianie jest podobne do innych motorów np MZ 250 czy jest jakaś różnica? :) Bo tam było tak że od maksymalnym górnym położeniem tłoka cofało się o 3 mm i robiło tak żeby był...
Rzeczywiście, w trasie przy wyprzedzaniu przydało by się trochę więcej prędkości... I chcąc ją zwiększyć musisz zwiększyć moc, a to osiągniesz tylko przez zmiany w silniku. Ja myślę, że na początek wymieniłbym wydech na akcesoryjny i zmieniłbym dysze w gaźniku. To powinno zwiększyć moc o kilka kM, co pozwoliłoby na zmianę przełożenia (zmiana zębatki...
czy ktos orientuje sie, eksperymentował, na instalowaniu gaznika lub 2-gaznikow do 126p z mz-250 lug 150 na allegro było kiedys zdiecie takiego maluch z gaznikiem z mz ale jak on chodzil to nie wiem i dlatego pytam sie was!!!!!! pozdrowienia prosze o kontakt z osobami ktore maja z tym pomyslem wspolnego.
- Mam na stanie kilka oryginalnych gaźników oraz mikuni do tego modelu - na każdym z nich sytuacja identyczna. - błąd w silniku - nie wykluczam, jednak tłok oryginalny DLG do tego właśnie modelu. Na poprzednim tłoku - almot (przed szlifem) - też tak jeździł. - kolanko i tłumik zakupione od Hartmana - typowo do tego modelu. - zapłon sprawdzony na stroboskopie.....
Gaźniki zastosowane w 251 to gaźniki z późniejszych 250 od 1987 roku, więc może się zdarzyć że oryginalnie mają takie same, lecz można spokojnie je wymieniać, nowszy ma większą trwałość. Koła zębate napędzające różnią się o 2 zęby (wersja bez wózka bocznego), 19 zębów ETZ250, 21 zębów ETZ251.
Znasz chodź 1 używna MZ w której regulacja gaźnika według fabryki jest poprawna;> Co do poloerowania czego sie da... to najpierw dowiedzcie sie moi panowie czemu to służy i czy aby napewno jest takie dobre;]
Załóż zapłon bezstykowy (elektroniczny), już będzie wyczuwalna różnica. Idą c dalej w kierunku modyfikacji układu zapłonowego, w archiwalnych numerach "Radioelektronika", a także w nieco świeższych "Elektroniki dla wszystkich" były artykuły pana Stefana Roguskiego odnośnie samodzielnego wykonywania układów zapłonowych z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia...
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele, mi to w mojej sprawie pomogło. To z zasady, korespondencja,...
Chyba już odkryłem co było nie tak w tym gaźniku, że ciekło mi to paliwo przy bujaniu motocyklem. Ustawianie pływaka nic nie pomogło ponieważ nawet przy zmniejszonym napływie paliwa do gaźnika kiedy motocykl po odpaleniu po krótkiej chwili gasł właśnie z powodu zbyt małej ilości paliwa, to po dłuższym postoju podczas bujania dalej kapało paliwo z przelewu....
Gaźnik to na moje niezbyt pasuje (jednak jest tu spora różnica pojemności). Szybciej by pasował od MZ-tki. Takie kłopoty mogą mieć różną przyczynę. Więc: sprawdź uszczelniacze na wale (czy nie ma przedmuchów), rozbierz cały układ zapłonowy i obejrzyj (pomierz) czy przypadkiem któryś z elementów nie ma przebicia do masy. Szczególnie dokładnie obejrzyj...
Witam kolegów fachowców. Potrzebuję pomocy w tym temacie. Chodzi nie tylko o sam moduł do ETZ 250. Sprawa ma się tak: mam własnej roboty napęd paralotniowy na bazie silnika ETZ 250. Kupiłem na allegro od robinsona80 moduł, który miał być rewelacyjny. Układ zapłonowy jest na hallotronie. W głowicy sa dwie świece i dwie różne cewki zapłonowe: jedna biegunowa,...
Witam jestem posiadaczem zabytkowej ETZ-tki z 83r. 16 lat nie była palona tylko stała w garażu. Odpaliłem ją 4 lata temu i zapalił z pierwszego ale kiedy ją ruszyłem po takim przestoju to zaczęły się problemy , pościło zawieszenie z przodu olej zbiera się pod skrzynią i problemy z paleniem. W weekend założyłem nowy akumulator gaźnik cały wyczyszczony...
No i po pewnym czasie kolejna MZ prawie gotowa. Nie jest to 301 ddr tylko 251. Właściwie jest to prawie to samo co 301 ddr jest to wersja eksportowa na Danię. Silnik jest ten sam co 301 tylko pojemność mniejsza. Te silniki nie mają ożebrowania od spodu jak klasyczne 251, 250. No i zegary są starego typu. Udało mi się to zrobić praktycznie w całości...
Witam, Czy ktoś dokonał zmiany i wie praktycznie, że się to sprawdzi: gaźnik oryginalnego BVF na gaźnik PWK Alcon Star? Chodzi mi o przykre niespodzianki- fałszywe powietrze, niemożność doregulowania, kłopoty z zamocowaniem, duże kłopoty z doborem linek. https://pl.aliexpress.com/item/400056285...
Witam to znowu ja z moją nieszczęsną MZ, (szukałem na forum znalazłem jeden temat, ale to było do ETZ i instalacja 12 v a ja mam 6 v i zapłon w ETZ jest elektroniczny ) A mianowicie problem polega na tym, że mam podłączona nową elektrykę według załączonego schematu, który polecił mi kolega thomas__1 i wielkie dzięki Ci za to, ale coś nie gra, bo po...
Ja jeszcze bym poruszył inną kwestię - jawka jest strasznie lekka! Ogar to przy niej kloc. A to bezpośrednio wpływa na osiągi. Druga sprawa - blokowanie silników. Ogary były blokowane. Miały tłoki na 3 pierścienie. Ogarem nie jeździłem, ale siedziałem na nim i przy jawce to on się wydaje potężny. Na jawce to jak na rowerze XD. Taki ten bak wąski......
Jak może zbyt ciasno pracować? Producent założył tolerancje wykonania i luz łożysk. Przy prawidłowym montażu i sprawnych elementach (czytaj nieuszkodzonych, skancerowanych) MUSI być OK. Osobnym problemem jest zbytnie nagrzewanie się silnika i ew. kasowanie się luzów w łożyskach. W przegrzanym, z różnych przyczyn, silniku może wystąpić taka sytuacja....
Witam. Temat znalazłem szukając danych TS350. Na przełomie lat 80/90 jeździłem motocyklami CZ (2 szt.) i Jawa 6V oraz 12V (TS350) (5szt). W sumie przejechałem 150000km. Sam wykonywałem remonty kapitalne w/g fabrycznej instrukcji (łożyska korbowodowe pasowałem bez luzu, docierając ich powierzchnie wcześniej a nie jak w instrukcji ma być luz montażowy...
Cb500 były dławione do różnych mocy najczęściej spotykane to 25KW(34KM) przy 8500 obr/min , 37KW(50) przy 9500 obr/min pełna wersja to 43KW(58KM) przy 9500 obr/min były tez wersje 20KW ale rzadko spotykane. Poszczególne wersje różnią się od siebie dyszami głównymi w gaźnikach oraz króćcami zamontowanymi między gaźnikiem a cylindrem. Wersje 43KW i 37KW...
W latach 90 co produkowało FSO? Polonezy i Żuki. A co produkował VW? Golfy, Passaty, Vento, Corrado. A co produkowali Japończycy od 1990 ? Mitsubishi: 3000GT, 3.0 ~280-326KM, moment max. od 2500rpm. Galanty, Eclipsy etc. z silnikami 4G63, w wersjach z turbo i bez, początek lat 90, a już był pomiar przepływu masy w dolocie, wtrysk sekwencyjny benzyny...
Witam, postanowiłem napisać temat na forum bo już mi brak pomysłów. Otóż 2 tygodnie temu kupiłem MZ ETZ 150 z 89r z elektronicznym zapłonem. Ponieważ uszkodzone było sprzęgło sprzedający odpalił motocykl tylko z kopki. Co prawda załapała dopiero na drugiej świecy ale zapalił. Na luzie chodziła na 2500-3000 obrotów. Dodawał gazu wszystko było jak należy,...
instrukcja-schemat gaźnika mz251/250
gaźnik kosiarka gaźnik kosiarka dolpima gaźnik gaźnik mikuni
pralka przycisk szumy nikon numer administratora
Nawigacja Toyota - Systemy, Aktualizacje, Problemy Błąd F8-E1 w zmywarce Whirlpool - problem z poziomem wody