Kupiłem Forda Galaxy i mam problem z obrotami silnika na benzynie nie wchodzi w wysokie obroty przy przytrzymaniu pedału gazu w jednej pozycji obroty wzrastają do 3 tys. i spadają do tysiąca na gazie jest ok.
Sprawdz regulator obrotów. Nic pozatym.
Zenit czasem nie kasuje błędów? Bo na 100% ma taką możliwość.
A korekte prepustnicy po czyszczeniu
Obroty silnika liczy z wału.
Kolego u ciebie jest sprzegiełko.i widac nawet że wychodzi z niego rdza co moze swiadczyc o zatarciu wewnątrz sprzegiełka.sprzegiełko powinno blokowac sie w kierunku obroku alternatora a przepuszczac w przeciwna strone do obrotu.
ee.. no to skoro nie masz pojecia o zasadzie działania to pewnie niewiele samemu zrobisz.. przy dmuchawie w kanale powietrznym umieszony jest regulator obrotów dmuchawy.
Może troszkę za wysoka dawka? Jak wygląda EGR bo przy tych obrotach jest początek zamykania.
Można kabel zasilający od wiatraka podłączyć pod wolną wtyczkę od twardego dysku czerwony przewód +5V żółty +12V - masa czarny, a czerwony z żółtym da 7V. Można jeszcze ewentualnie podpiąć do karty jakiś większy wentylator np. z zasilacza i dać mu 5V, to będzie odpowiednia wydajność i nie będzie go słychać, tylko trzeba pokombinować z mocowaniem, ale...
jeśli chodzi o nastawnik to parametry czujnika temperatury paliwa (znajdującego się w nastawniku) również są wskazywane w grupie 007 i może on źle podawać ECU wysokość temp. paliwa ale jak sądzę diagnosta powinien to wychwycić.
Pomaga papieros :)
Witam,przetnij wąż zasilania nagrzewnicy i tam wepnij pompke wspomagającą, polepszy się ogrzewanie. Zasilanie pod stacyjkę.
Szkoda a co obstawiasz?
jaki rocznik tego galaxy?
Witam! Mam podobny probem..auto wolno schodzi z obrotów....czekamy razem :D
Witam. Mam problem z licznikiem do Ford Galaxy Mk1 (1999r.) Czasami po odpaleniu na liczniku zapalała się kontrolka od ciśnienia oleju i jednocześnie wskazówka obrotów silnika była na zero. Jak gasła kontrolka to wskakiwały obroty na liczniku. Wymieniłem licznik (ten sam numer katalogowy) i pierwszy dzień wszystko było ok. Potem pojawił się identyczny...
Był i nie pomogło
Przed włączeniem koniecznie odpowietrzyć wąż i myjkę naciskając lance aż przestanie psikać powietrzem.
przecież masz chłodzenie zalmana, które do karty podłączone jest o ile sie nie myle tylko dwoma przewodami, więc nie ma on sterowania obrotami...
A od czego skrzynka może wejść w tryb awaryjny , czym to się objawia , ja pierwszy raz słyszę o takim trybie może dlatego że to pierwszy mój automat , może przybliżysz coś na ten temat.
Wyjdzie z pewnością błąd elektrozaworu N109 - usterka mechaniczna czyli jego zabrudzenie , wykrecić, przepłukać, osuszyć, sprawdzić stan uszczelki-oringu i wkręcić na swoje miejsce.
Temat rozwiązałem w tamtym roku. Problemem okazał się wtryskiwacz nr. 1. Wymieniłem go, i wszystko znowu działa jak trzeba. Dzięki za pomoc
Sprawdź czy jest iskra. Jak jest, widzi obroty wału...
ok naprawione popsuty był czujnik obrotów
Rozumiem, tylko dlaczego po wcisnieciu sprzegla objawy ustaja? Samochod pali i jezdzi calkiem dobrze, nic nie przerywa, nic nie szarpie. Tylko te wolne obroty.
mam tłoczek i co dalej ?
tak i to na różnych obrotach....
Gdy jest uszkodzony co dośc często się zdarza przy Fordach to przy dojazdach do np skrzyżowań na biegu jałowym, auto gaśnie lub trzyma obroty w granicach 1500 po zatrzymaniu auta spadają na 850-900.
Sprawdzc rowniez cewke bo fordy lubia je przepalac od dołu i przebicie bedzie tylko do 2500 obrotów.
Nie zmienia się wraz z obrotami?
kolego sprawdź oringi pod wtryskiwaczami benzyny, wymieniłem ostatnio wszystkie i szarpanie ustało, silnik pracuje równo i bez problemu wchodzi na obroty jednocześnie zwiększyła się jego moc.
Bo co się stanie? Nic gorszy jest brak oleju pompą tego nie lubi szczególnie wysokich obrotach.
Witam, Tak mówiąc szczerze to jeszcze nigdy.
Czesc! Mam problem tego typu ze po wymianie silnika w fordzie galaxy (AUY 115km. 1.9 tdi) po przejechaniu paru kilometrow silnik przestal wchodzic na wysokie obroty (pow.2 tys). Gdzie szukac przyczyny? Pozdrawiam
Mam problem z galaxy otóż po wymianie świec i kabli odpala i zaraz gasnie i tak w kółko jak trzymam gaz to obroty ma normalne nie dlawi ani nie szarpie po puszczeniu gazu odrazu galaxy gasnie
To niestety więcej pomysłów nie mam
Witam. Na początek możesz sprawdzić układ zapłonowy, kable, świece. Po zgaszeniu silnika kolor świec, czy żeczywiście ubogo czy po prostu nie dopala mieszanki. Co do wskaźnika paliwa instalacja do sprawdzenia(kostki)
Przy dawce 2.8 lub 3.0 silnik jest bardziej dynamiczny lepiej ciągnie z dolnych obrotów.
Podobny problem mial jakis uzytkownik z innego forum, mial peknieta jakas rure gumowa, ktora dochodzi do turbo. Po wymianie przestal kopcic przy wyzszych obrotach.
Jaką barwe miały świece, które wykręciłes? Jeśli cos w okolicach białego to tak jak napisal Diodal, bierze lewe.
Pewnie, że się da. Też tak zaczynałem. Schodzi trochę ale początki są najtrudniejsze. Tylko żeby się nie przestraszył jak przeholuje i się trochę wkręci na obroty
Witam, Nie wiem jakie masz sterowniki, ale ja swego czasu gdy kręciłem 7300GT od Galaxy używałem ntune. Jest tam możliwość ustawienia obrotów wentylatora w trybie 2D i 3D. A co do pamięci to może się ukruszył kawałek którejś kostki pamięci i jedna tylko się grzeje, kiedyś tak jednego AMD załatwiłem kawałek się ukruszył i proc do 90C dochodził. Sprawdź...
Widzę że nie ma co liczyć na pomoc
sprawdź czy świece sa motorcraft. Fordy są wybredne....
Przewody podciśnieniowe sprawdzone dokładnie są szczelne i prawidłowo podłączone.
W autocomie w parametrach nie mam wykresu obrotów wału więc nie zobaczę. . W Autocomie masz coś takiego jak prędkość silnika - brana jest z czujnika wału.
Po obrotach i kształcie turbiny
Zawory na pewno ok, bo ścisło go na pracy, czyli zawory schowane... W takich przypadkach częściej gnie korbowody, ale to musiały by być wysokie obroty... Najlepiej zmierz kompresje na cylindrach. Dużo powie o stanie zaworów, jak krzywe to ciśnienie będzie niskie. Kontrolnie sprawdź też ustawieni rozrządu, różnie bywa jak tak go szarpnie.
REKLAMACJA.
nie sądzę, żeby to był wyciek paliwa, bo na gazie jest to samo - więcej pali i czuć gaz na wolnych obrotach. sprawdzane było elm327 oraz pcmscanem.
Świece i przewody nowe oryginalne fordowskie. Diagnostyka wykazała błąd P0230 czyli pompa paliwa zakłócenia działania. Pompa wymieniona,przekaźnik od pompy i mocy. Sonda lambda obwód grzania sondy (rząd 1 czuj 1).Diagnosta stwierdził że sonda nie ma wpływu na to. Auto po nagrzaniu nadal nie ma wolnych obrotów dopiero po ostygnięciu pali i wchodzi na...
Może czujnik temperatury daje błędne wskazania.
Środek czyszczący może narobić więcej szkód niż pożytku...
Wentylator wpada w drgania, myślę że zmniejszają mu się obroty dlatego chłodzenie jest mniejsze.
trzeba przetrzepać nastawy podstawowe i dawkę po uruchomieniu sprawdzic...sprawdź też czujnik temperatury
Witam. Czy udało się rozwiązać tren problem z wysokimi obrotami przełączania biegów? Mam identycznie tylko ze w a4 b5 i dodatkowo żadnych błędów w skrzyni i w silniku.
Faktycznie mój ostatni post dotyczy raczej Passata B5, pewnie wynika to z różnic w osprzęcie silnika względem van-ów.. Ja mam forda galaxy właśnie z AHU i niestety też stuka - owszem nie stuka sam napinacz tylko pasek ale powoduje to napinacz - wystarczy docisnąć czymś ramię napinacza i przestaje hałasować. Auta te mają już swój wiek i setki tys km...
Ok, ecu bez obudowy w tym momencie, sprawdzę, dziękuję:) Ps.: silnik nie gaśnie jak trzymam go od 4500 w górę, jak tylko obroty spadną to klops. Szukam drugiego.
Przyczyną takiego szarpania może być także nie prawidłowy plus po stacyjce, co do sygnału obrotowego, to raczej spróbował bym poszukać w wiązce która wychodzi z ECU i idzie do wnętrza auta i namierzyć kabel sygnałowy który idzie do obrotomierza.Mam też parę pinów które można sprawdzić:21,22,48,49,56,85,86, zastrzegam niektórych kabli może nie być w...
Witam jak w temacie Silnik przygasa na wolnych obrotach po włączeniu klimatyzacji. Co może być przyczyną, podczas pracy na biegu jałowym cyklicznie co 10-15 sekund przygasa silniki, to znaczy obroty spadną o 200-300 obrotów na sekundę.
Raczej 2G jest standardem występującym wszędzie więc i zasięg powinna mieć cały czas :) Nie słyszałem, aby jacykolwiek operatorzy wycofywali nadajniki 2G po wprowadzeniu 3G Edit: No i jeszcze może wyłączyć obrót ekranu, GPSa, pozamykać niepotrzebne aplikacje i włączyć tryb oszczędzania energii. Na pewno wytrzyma dlużej
Galaxy 1.9TDI 110PS. Do obrotów 2200 - 2500 jedzie normalnie ale po wyżej tych obrotów nie można nawet brać się za wyprzedzanie malucha. Sam sprawdziłem, że wąż wylotowy z turbiny robi się twardy już przy 3000 - 3500 obrotów. Wjechałem na kanał i na pracującym silniku...wolne obroty...ściągałem i zakładałem wężyk od podciśnienia na turbinie...sztanga...
Mierzyłeś kompresję, to trzeba było zrobić próbę olejową, może wystarczy zrobić głowicę. Wymiana samej uszczelki raczej niewiele zmieni.
Kolego daniell4 ale doj..ałeś.
Robiłem diagnostykę wyszły 4 błędy złe spalanie i Wgl ogólnie chodzi o turbo tam ich było 4-5 błędów nie pamietam jakie to były dokładnie na luzie jak mam auto i daje go w obroty 2500 to skacze tam z obrotami góra dol
Jeśli masz przeładowanie to należy sprawdzić szczelność dwóch wężyków ciśnieniowych : tego który idzie z króćca muszli zimnej do N75 i tego wychodzącego z N75 do siłownika ciśnieniowego przy turbo. Jeśli wyeliminujesz winę wężyków to do sprawdzenia pozostaje już tylko sam siłownik ciśnieniowy oraz N75. Jeśli chodzi o Twoje drugie pytanie to oczywiście...
Tzn migaja świece żarowe. Ale turbo nie wywala błędu tylko się wyłącza przy tych obrotach i trza ponownie uruchomić auto
może być miałem takiego galaxy z zardzewiałą mechaniką nastawnika
witam mam takie same objawy w galaxy mk1 2.8 automat 4x4 wymieniłem olej w oleju były cząstki sprężynek obroty ida a auto nie
Zobacz schemat i skup się na 1 sygnale, np. obroty silnika. Porównaj liczniki pod względem tego sygnału.
witam posiadam identycznego forda z tym samym silnikiem. i sam na początku nie wiedziałem ale jeżdżąc zauważyłem ze prawdopodobnie jest to że komputer skrzyni zmienia bieg od impulsywnego naciśnięcia gazu mianowicie jeżeli naciśniesz gaz szybko i nawet do połowy będzie włączał tryb sportowym jak naciśniesz wolniej to powinie zmieniać po 3 tys obr.
Mam wyjścia sys_fan oraz pwr_fan (3-pinowe). Czyli przez nie będę mógł regulować obroty wentylatora czy będzie on zamontowane na sztywno?
Mojego 8800GT wygrzewałem 1 raz, efekt? Taki sam jak przed wygrzaniem. A próbowałeś zmniejszyć częstotliwość pamięci ? Widziałem niektórzy też mieli artefakty na starcie ale po "upieczeniu" karty im znikły. Wykrzykniki znikają gdy pokaże się logo ASRock i loader GRUB i wczytywanie windowsa także może jest inny powód tych krzaczków ? I co z tym zmniejszeniem...
Witam! Moj problem polega na tym ze samochod szarpie przy ruszaniu w trybie automatycznym, podczas jazdy kiedy silnik juz sie odpowiednio rozgrzeje, obroty zaczynaja wzrastac i spadac samoczynnie, skrzynia szarpie, w czasie wolnej jazdy w miescie obroty rosna do 4/5 tys po czym spadaja do 1,5/2 tysiecy i silnik zaczyna pracowac normalnie. Kiedy auto...
Zmontuj sobie prosty regulator napięcia na LM317 i będziesz do tego miał regulacje obrotów. Wtedy podepniesz pod molex i po problemie. A obroty na pewno przekładają się na żywotność.
Czym diagnozowałeś problem KTS lub DELPHI na pewno coś wykaże ,//moze usterka tkwi w podzespołach mechanicznych /trzeba sprawdzić wartosci rzeczywiste pracy jaki przebieg ,stan poprzedniego oleju ,czy stało się to po wymianie,czy stopniowo narastało ,czy przy zejściu prędkości widać na obrotomierzu zmiane obrotów silnika ?
Witajcie. W Galaxy z 2000 roku wysiadły zegary to znaczy nie działa prędkościomierz i obroty, mruga kontrolka ciśnienia oleju oraz świeci się dioda rezerwy oraz przegrzania silnika. Zegary podmieniłem na inne - problem ten sam więc wnioskuję że problem w instalacji. Prośba do was o schemat lub pinout zegarów z jednym czerwonym złączem.
A jakie obroty powiedzą mi że skrzynia ok a jakie że padlina.
W takim razie turbina do wymiany.. No niestety. Jakiś polecany warsztat? To chyba nie jest odpowiednie forum na takie pytania. Najgorsze że jest ze zmienną. Cóż poradzić, to element zużywający się, prawie eksploatacyjny. Ceny regenerowanych na allegro zaczynają się od 700zł, nowa orientacyjnie >1,5 tys. PLN. KKK typ BV39 - http://www.turbosprezarki-nowe.pl/ford/g...
W Fordzie Galaxy 1998r dmuchawa nie pracuje na 1, 2 i 3 zakresie obrotów. Na 4 pracuje normalnie. Jaka może być tego przyczyna. Zaznaczam że włącznik jest dobry. Prosze o pomoc. Pozdrawiam.
Witam. Mam problem z Galaxy 1.9TDI 110KM. Nie wchodził na obroty, gasł więc podłączyłem pod komputer i wykazało zawór recyrkulacji spalin N18. Więc go wymieniłem, przy okazji wyczyściłem zawór EGR (był brudny), skasowałem błędy i było ok. Odpalał bez problemu przyśpieszenie ok, ale po kilku dniach nagle zaczął tracić moc. Ciężko wchodził na obroty i...
Witam. W fordzie na chłodnicy mam 2 wentylatory. I załaczaja się oba jednocześnie dopiero w momencie gdy wskazówka zegara podchodzi pod czerwone pole czyli zapewne ponad 90 stopni. Czy nie powinno być tak ze najpierw powinien się zalaczyc jeden i pracować na wolniejszych obrotach a dopiero gdy ten pierwszy nie zbije temp. To zalancza się nastepny. A...
Dzień dobry Chciałbym się dowiedzieć czy w ogóle można ulepszyć mój komputer? Chodzi tu szczególnie o kartę graficzną, ale obawiam się, że będę musiał dokupić zasilacz. Moja obecna karta graficzna to zintegrowana Intel G33/G31 Express Chipset Family. Mam przy sobie dwie karty od kolegi (Gigabyte 6600gt 256mb oraz Galaxy 9600gt 512mb). Pierwsza działa...
Galaxy 1.9TDI. Nurtuje mnie problem metalicznego stuku w silniku. Po odpaleniu silnika który stał kilkanaście godzin stuk jest bardzo silny (przewyższa hałas silnika), po chwili jak pokaże się ciśnienie oleju to stuk robi się o połowę cichszy. Gdy silnik się nagrzeje to jest jeszcze cichszy ale i tak jest na tyle głośny, że się "wyróżnia" od innych...
Witam. Spalił mi się regulator obrotów do odkurzacza Zelmer Galaxy model 01Z010. Na płytce mam układ KF609P i nie wiem gdzie go zdobyć. Triaka podstawiłem ale chyba słabszego i nie wiem jaki tam ma być bo ja dałem BTA12. Gdzie kupić te elementy i nie wiem gdzie zdobyć schemat do tego układu KF609P. Odkurzacz miał płynny rozpęd silnika przy starcie i...
(at)Up ta galaxy to jednoslotwy wyjec. Pratt&whitney na obrotach. Kartę taką weź http://allegro.pl/asus-radeon-hd-4870-gl... więcej jak 160zł nie dawaj.
Kolega wyżej nie wyraził się zbyt precyzyjnie, więc opiszę jego problem nieco jaśniej. Jego karta ma sztywno ustawione (w BIOS'ie) obroty wentylatora w zakresie 20% dla 2D i 30% dla 3D i są to wartości maksymalne jakie zastosował producent, co jest przegięciem bo po włączeniu jakiejkolwiek gry przy max obrotach 30% temperatura potrafi sięgnąć nawet...
temperatura sięga 98 stopni a wiatrak zawsze kręcił na minimalnych obrotach, instalowałem rive ale to nic nie pomogło .
Ford Galaxy 99' 2.0 115KM benzyna przy gwałtownym dodaniu gazu dławi się. W chwili osiągnięcia 3tys. obrotów idzie dobrze. Filtry wszystkie wymienione.Czy ktoś może spotkał się z taką usterką i wie jak ją usunąć. Dzięki i pozdrawiam.
Jaki jest dopuszczalny pobór prądu z akumulatora w fordzie galaxy mk1, silnik 2.0 DOHC, akumulator 80ah? U mnie wynosi 0,14A. nie określiłeś czy na postoju na wolnych obrotach, czy na wyłączonym silniku, czy w czasie jazdy itp ... :)
Wymieniłem filtry i i tak dupa. Dochodzi do 2,5-3 tyś obrotów i zaczyna się dławić. Co to może być??
Ja u siebie w galaxy miałem ten sam problem i pomogła wymiana sondy lambdy i przepływomierza
Błąd: P1474 Regulacja wentylatora - obwód uzwojenia P1479 Regulacja wysokich obrotów wentylatora Dodam że wentylatory sprawdzone na krótko i chodzą, gdy klimatyzacja włączona również chodzą a jak silnik chodzi i gorąco to się nie załączają. gdzie szukać?
Witam, Poszukuję schematu zasilania panela wentylacji (klima manualna - pokrętła) do Forda Galaxy Mk2 2001rok. Mam problem, bo panel umarł - nie działa nic, poza regulacją obrotów dmuchawy. Ani podświetlenie, ani regulacja temp, ani włączniki klimy, drugiej nagrzewnicy... Będę wdzięczny za pomoc.
Pompa została sprawdzona działa Tzn. w jaki sposób została sprawdzona - wyjęta i poddana badaniu na stole probierczym? wtryski sprawne, świece w porządku Jak wyżej? Po diagnostyce wyszło że uszkodzony jest sterownik pompy No i co w związku z tym? Został naprawiony? W parametrach widać w ogóle obroty silnika jak nie chce zapalić?
To kółko jest ze sprzęgiełkiem? Czy zwykłe. Mi chodzi o zamianę zwykłego kółka na takie z wolnobiegiem. Potrzebuję symbolu które by pasowało. Wydaje mi się że średnica nie będzie miała większego znaczenia. Jak będzie trochę większa alternator po prostu będzie miał mniejsze obroty.
Miałem podobny problem w galaxy . Również w niewielkim zakresie podwyższały sie wolne obroty, aż zaczął gasnąć. Powodem był zimny lut w przekaźniku R109, zasilającym sterownik. Dosyć łatwo to sprawdzić, do przekażnika łatwo się dostać po wyjęciu licznika. Pozdrawiam horse
sp9svn trochę tak jest z tym żąe muszę go długo grzać, jak temp. 90 stopni to grzeje lekko w aucie tylko jeśli trzymam go na obrotach. Dochodzi ciepłe wychodzi lekko ciepłe, ale w środku zimno.
a oprócz dawki i obrotów to coś jeszcze się dzieje jakieś błędy dym i.t.d.
Sprawdź filtr paliwa. Jak zamula go albo obroty nie przekraczają 3tys na "luzie" to raczej to. ewentualnie przepływomierz powietrza ale to by wyszło na kompie.
obroty galaxy obroty silnika galaxy zamiennik wyświetlacz galaxy galaxy
oscyloskopy naprawa rubens przesuwanie tekstu iveco zacisk
Lokalizacja rozrusznika w Fordzie Mondeo Jak zresetować pralkę Bosch Seria 2 - instrukcje