Jaki sterownik silnika tam masz , jak gaśnie jest komunikacja ze sterownikiem , wiązka sprawdzona ? Jak gaśnie ?
Taki próbnik trochę za mało obciąża badany obwód, ale ewidentny brak zasilania bądź masy wykryjesz bez problemu. Przy słabym połączeniu np. utlenionym żarówka w Twojej próbówce z racji dużej rezystancji może się świecić, ale przy większym poborze prądu napięcie spadnie (stąd sugestia użycia żarówki 21W- bezpiecznika nie spali, a da lepsze rozeznanie...
No i co w związku z tym?
witam sprawdź
Od licznika są dwa. W dolnym rzędzie małych bezpieczników obok siebie . Na ulotce narysowany jest licznik.
Kolejny troll moim zdaniem. Dodano po 44 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualSe...
Ta sonda lambda to jest ta co wchodzi od góry do katalizatora czy ta od dołu? Sonda przed katalizatorem . Dziwne te mechaniki,niby jedno zrobione a drugie co też ważne olane. Dodano po 4 Może silnik krokowy albo czujnik położenia wału/wałka? Jeden napisał głupotę drugi dał lajka. 😂 Gdzie wyście tam widzieli obaj silnik krokowy?
Tylko czy na LPG by było to samo co na pb ? Raczej to nie możliwe bo wtryski od LPG były podmieniane na inne i problem ten sam. Coś musi łączyć te dwa odmienne rodzaje paliw że na jednym i drugim gaśnie.
Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
Co się okazało? Mam ten sam problem
Czerwona, pika 3 razy, miga przez jakiś czas i gaśnie
Sądząc po kodach błędów, masz problem ze sondą Lambda. Kod 16706 to "Engine Speed Sensor", czujnik prędkości obrotowej. Najpierw sprawdź sondę Lambda. Stawiam na nią.
jeśli tak to silnik chodzi z przyzwyczajenia bez paliwa Ciebie też podejrzewam że czytasz fora, nie ma czegoś takiego nie było i ja nie słyszałem o czymś takim Jak silnik może chodzi z przyzwyczajenia to tylko na forach mogą coś takiego napisać Tak, jak się odepnie pompę paliwa w trakcie pracy silnika to silnik jeszcze pracuje przez kilka sekund do...
Na zagrzanym silniku wartośći musze sie zmieniać co sekunde . Jaki jest dokładnie bład EGR , jak przepływu spalin to sciąg przepustnice i zobacz czy rura która idzie do EGR nie jest zatkana .
Jeżeli przez podciśnienia ucieka gaz to reduktor do wymiany. Tylko nie zakładaj tomasetto 😉
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
Witajcie, pozwólcie że odświeżę temat. Czy jakoś został rozwiązany problem gaśnięcia fabii na LPG z załączoną klimatyzacją ? Otóż mam identyczne objawy, nic nie daje adaptacja przepustnicy, co jakiś czas auto gaśnie. Dzieje się tak co jakiś czas generując niekiedy niebezpieczne sytuacje i nie mogę sobie z tym poradzić. Gazownik mówi że ok, mechanik...
Po co jest te forum skoro nikt nie potrafi odpowiedzieć? Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
Dobra jeśli wymieniane były panewki to z jakiej przyczyny? Dwa skoro panewki się skończyły (tak zakładam) to jak z ciśnieniem sprężania (kompresja)?
Ja bym sprawdził kostkę stacyjki na początek.
Dodatkowo podczas pracy silnika jak odkręcę korek olejowy silnik zaczyna się dławić i gaśnie.
Witam posiadam fabie 1 1.4MPi gdy włączę silnik chodzi na wolnych obrotach ale gdy wczącze nawiew to obroty silnika zaczynaja falowac I po 30 sekundach gaśnie silnik.
Trzeba sprawdzać. Nawet bez adaptacji nie powinien tak gasnąć, swoją drogą czysta przepustnica nie oznacz, że np: elektrycznie jest w porządku (nie wiem czy tam jest przepustnica elektryczna czy na linkę, zaworu wolnych obrotów raczej tam nie było tylko chyba silnik krokowy do sterowania biegiem jałowym). Z tą temperaturą - jeśli podobnie widzi sterownik...
I właśnie o tym pisałem,nie czytasz dobrze.
roczek jest 2000
Próbowałem już i nic Zapomniałem dodać że gdy ruszam tym zamkiem to jest takie "cykniecie" i wtedy ta kontrolka gaśnie. Tak samo jak drzwi nie domkne i złapie za klamkę i powoli otwieram to też jest takie cykniecie i kontrolka gaśnie.
Stopiony katalizator norma w tych silnikach
Wymieniony cały komplet :/
Co mi na szybko przychodzi do głowy to : - klapa gaszenia - egr - zapchany wydech
Ok - w końcu się udało...potrzeba było na to kilka godzin, ale w końcu rzeczywiście blokada 'puściła' i dokonano prawidłowego zakodowania sterownika. Dzięki za podpowiedzi i wyjaśnienia!
mam pytanko odnośnie wspomagania w fabii r.2000 kiedy powinna zgasnąć kontrolka wspomagania? 1/ czy po włożeniu kluczyka do stacyjki, przekręceniu go w pozycję 2 i odczekaniu pewnego czasu?? 2/ czy po dokonaniu rozruchu silnika??
Raczej tak.
Temat do zamknięcia. Okazało się, że byly przetarte 2 kable ( masowe) - coś takiego. Dziękuję za porady.
Jeszcze raz za kolegą powyżej - po włączeniu zapłonu check zaświeca się a po uruchomieniu silnika gaśnie? Sprawdź ciągłość przewodu pomiędzy A-29 sterownika i "7" złącza diagnostycznego.
ile ma przejechane twoja fabia???? czy czyściłeś przepustnicę?
to musze znaleźć jakiegoś dobrego gazownika w gdyni i trzeba walczyć A co może być przyczyną skakania na wolnych obrotach na benzynie?? Czasem też sie zdarzy że obroty tak skaczą aż samochód gaśnie.
Zrobiłeś adaptację ?
Jeśli silnik gaśnie dopiero po rozgrzaniu, warto zwrócić uwagę na czujnik położenia wału oraz czujnik walka rozrządu. Oba elementy często odmawiają współpracy dopiero wtedy, gdy silnik uzyska wyższą temperaturę.
sprawdź przewody do pompy, zasilania są ale cienkie sterujące i diagnostyczne mogą juz nie istnieć. Wyjąć akumulator i dojście jest całkiem dobre i wszytsko widać też z kanału.
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
Próbowałeś uruchomić auto metodą na popych? A z innej beczki może sterownik silnika jest brzydko mówiąc uwalony. W moim aucie wystarczyło poruszać wiązką przy sterowniku i silnik gasł.
jak by były zimne luty to by się w ogóle nie włączało podświetlenie, w moim przypadku jest tak że jak włączam radio to świeci a po 10 min się wyłącza i gra dalej, jak wył/wł ponownie to znowu 10 min i gaśnie?
Witam. Mam problem z światłami w Fabia - przy włączeniu długich świateł gaśnie podświetlenie deski i tylne światła.
witam! mam skode fabie 2000 rok,rok temu założyłem instalacje lpg i wszystko było w porządku do tej zimy.Usterka jest następująca, gdy rano wsiadam i zapalam na bp i przełączam na gaz to auto gaśnie.Muszę przejechać 2km i w tedy mogę przeł. na gaz i jest oki cały dzień.Proszę o porade
Zrób diagnostykę komputerową (parametry silnika,błędy ).
problem nadal aktualny
Witam,posiadam od niedawna skoda fabia 2 2010r 1.2 benzyna,auto odpaliło i zgasło,od tamtego momentu nie chce odpalić,proszę o pomoc.
Posiadam Skodę Fabię 1.4 z gazem. Od jakiegoś czasu szarpie przy zmianie biegów, oraz przy przełączeniu na gaz, czasami nawet gaśnie. Świece, sonda były wymieniane .
Problem rozwiązany, brak masy sterownika elektroniki . usterka usunięta.
Ja w Fabii 1.4 MPI miałem podobnie zimą pomogło naładowanie akumulatora... Dodano po 1 U mnie gaśnie dopiero jak odpale silnik U mnie też gaśnie jak odpalę silnik.
Kolego moja Fabiana miała podobny problem szarpało nią i gasła. Po wizycie u mechanika i podłączeniu jej pod komputer okazało się, że muszę wymienić sondę lambda. Najpierw wymieniłam świece myśląc, że to pomoże jednak niepotrzebnie. Jak się okazało winę za to ponosił mały przewodzik od podciśnienia, który spadł podczas kiedy Fabia sobie strzeliła.
Tester w dłoń i do dzieła. Pokaż błędy i na początek sprawdź ładowanie.
Sygnał wychodzi z przełącznika świateł. Można zamienić na taki z regulacją i bangla sprawdzone w Fabii 1FL 2006. Ewentulanie tam mierzyć czy nie ma zwarć przerw.
A czyściłeś przepustnicę? Gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania, to typowy objaw na brudną przepustnicę. KotS
Sprawdź krańcówkę w zamku w drzwiach- częsty objaw np. w Fabii.
Może być coś z czujnikiem położenia pedału przyspieszenia. Pewne usterki w autach są niewykrywalne przez komputery.
Osłonę silnika zdejmij.
Dam znać jak wrócę od elektryka :)
A czemu nie?W skodzie fabii gaśnie mimo że silnik nie jest uruchomiony.Jeżeli w czasie pracy silnika czujnik zapoda niskie ciśnienie-zaświeci się.
Nie wiem, co się dzieje. Po szybkiej jeździe (ok.160 km/h) lub po jeździe "pod górkę" lub "z góry" włącza się mrugająca kontrolka oleju z sygnałem ostrzegawczym. Po zjechaniu na pobocze i wyłączeniu silnika oraz po ponownym uruchomieniu jest wszystko w porządku z ciśnieniem oleju, ale zapala się żółta kontrolka silnika (chodzi o zły skład spalin). Po...
Proszę, o sprawdzenie wsadów z eeproma 93C86, co żle zrobiłem auto zapala i gaśnie. Czy odczyt jest prawidłowy? Pozdrawiam...
Brak ciśnienia paliwa ,odpowiedniego oczywiście
Problem rozwiązany: powodem był zbyt niski poziom płynu hamulcowego! Przy okazji zauważyłem, że w momencie odzywania się brzęczyka zapala się i gaśnie także kontrolka hamulca.
Zrobić diagnozę komputerową (VCDS) i napisać jakie błędy wyskoczyły.
otóż zauważyłem, że kiedy odepnę żółty przewód (ten który jest wpięty w "plus" od postojówek żeby się wyłączały dzienne po włączeniu świateł) to jest wszystko ok. Świecą jak należy, nic nie gaśnie..
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Panowie powiedzcie mi czy elektronika pompy powinna być mokra od oleju hydraulicznego? Rozebrałem pompę i właśnie tak mam. Objawy -buczenie pompy -przygasanie świateł
Witam Ostatnio w mojej fabii zauważyłem, że gdy włączam światła postojowe na włączonej stacyjce to zapala mi się samoczynnie światło przeciwmgielne. Gdy przekręcę pokrętło na światła mijania kontrolka oraz żarówka przeciwmgielnych gaśnie. Co może być powodem ?
musisz posiadać nanometr to sprawdzenia ciśnień czy jak auto odpali to musisz pompować pedałem gazy???by nie zgaslo
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Spróbuj zaślepić EGR,zobacz czy coś się zmieni
adaptacja tylko pewnie nie wypali trzeba cos jeszcze zrobic jak nie to wymiana
Wygląda na problem z immobiliserem.
W fabii 1.4 tdi wycierają się a czasami wypadają półpierścienie ustalające luz wzdłużny wału korbowego. Wał korbowy przesuwa się i koło impulsowe nie trafia na czujnik obrotów wału i silnik gaśnie lub nie daje się uruchomić.
Skoda fabia 1.4 2001r Od kilku miesięcy gdy otwieram centralkę mam problem z niegasnącym lewym kierunkowskazem (prawy mignie i odrazu gaśnie tak jak być powinno ) na początku zdarzało się to rzadko teraz za każdym razem gdy otwieram auto aby zgasło muszę nie raz kilkanaście razy otwierać i zamykać centralkę może ktoś ma pomysł co się mogło wydarzyć
Może jakieś światło nie gaśnie, albo się zapala w miedzy czasie.
Pedal gazu podmieniony - dalej to samo.
Nic innego się właśnie nie dzieje. Tylko ta kontrolka nie gaśnie. Auto chodzi tak, jak wcześniej.
Witam, a sprawdzałeś czy się układ lekko nie zapowietrzył po przejechaniu tych pierwszych 300km? Sprawdź kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Może on jest lekko przytkany? Ja mam Octavie z 2000 TDI (inne auto, ale może przyczyna podobna) i od filtru paliwa do silnika lecą przeźroczyste rurki. Niestety jak mi się zapowietrzył, to nie miałem tyle szczęścia...
Problem była stacyjka. Po wymianie problem zniknął. Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
Witam posiadam skodę fabie 1.4mpi z 2001r. Pewnego razu jadąc na lpg samochód mi zgasł. Po tym już więcej nie chodził na gazie. Samochód odpala na benzynie i przy 2000tyś obrotów przerzuca na gaz tutaj po przerzuceniu samochód gaśnie. Dodam że reduktor był wymieniony na nowy. I ostatnio znalazłem przekaźnik pod maską i całkiem stopiony bezpiecznik przy...
Immobiliser blokuje
Mało informacji. Jakie jest wspomaganie? czy jeszcze coś nie działa? Podłączyć się pod kompa i sprawdzić błędy.
Potrzebuję schematu przekaźników dla Fabii z 2003, auto jedzie ok kilometra i gaśnie (bez szarpania) zapala się kontrolka akumulatora. Można go od razu odpalić i już dalej jedzie ok. Wymieniono już pompę paliwową i filtr, nie zależy to też od ilości paliwa, sprawdzone... akumulator też jest ok, klemy też sprawdzone....jakieś pomysły?
Nieprawidłowo zmostkowłeś zasilanie świateł stop . Przy pedale hamulca masz podwójny przełącznik,jeden dla stopu drugi dla sterownika silnika i modułu ABS.
Dzięki za poradę. Wiem gdzie jest ten dla wskaźnika i ten sprawdziłem i jest ok. Gdzie znajdę ten drugi?
Właśnie ,diagnozuj. Tylko jak będziecie pisać bzdury że pompa w kurze jedynce jest sterowana canem to na pewno zdiagnozuje. 🤣 Jak immo gaśnie to to diagnozy starczy probówka 12v. No może jeszcze dioda led . Tyle.
mozesz miec problem z lewym powietrzem, MAF czujnikiem, i do tego cisnienie paliwa lub wtryski oraz zawor EVAP
Tam sa chyba cewki i przewalone je wyciągnąć
Dzisiaj rano odpalił bez problemów. Zero błędów. Sąsiadka twierdzi, że zdarza jej się to nie codziennie lecz wybiórczo ale zawsze na zimnym silniku.
Przepraszam, że tak długo odpowiadam, postaram sie jak najszybciej odpowiedzieć Ci kolego na wszystkie pytania Chodzi mi tylko o nie zamknięcie tematu - doceniam każdą pomoc. Jutro jak tylko bede znowu miał możliwość to podłączę laptopa i zedytuję ten post Edit: na filmiku od 1:53 do 2:08 gadałem przy zgaszonym silniku. Masz tam napisaną wartosc 969,0...
Nie podawaj opisu tylko numery błędów.
kontrolka ładowania gaśnie?bo nie będzie ładowania=brak wspomagania:D
No dobra z tym interfejsem faktycznie można jechac do serwisu ale z mojego punktu widzenia fajnie coś takiego mieć bo może sie przydać nie tylko do kalibracji przepustnicy ! :D Co do samokalibracji przepustnicy to lipa chyba z tym bo miesiąc już dawno minął i 40 rozruchów tez i nic sie nie skalibrowało samo 1.4 16V. Ważne że silnik już sam nie gaśnie...
Sprawdź luz na kostce od czujnika/włącznika cofania przy skrzyni i czy jest dobrze wkręcony. Światło gaśnie całkiem czy tylko przygasa ale świeci dalej?
Skoda fabia 2 ma koło bezpieczników przełącznik świateł które same gasną po wyłączeniu stacyjki.
Ja bym jeszcze z ciekawości podpiął ten nowy odwrotnie, tzn zamienić + z -, bo może tam producent babola zrobił odwracając wtyk. Ale to ja... :) w fabii Felicii to bliżej do Favorit niż Fabii.
Witam, potrzebna mi wskazówka. Pacjent: Skoda Fabia 1. Mianowicie problem tkwi w tym, że wskaźnik temp. po odpaleniu wskazuje poziom zerowy. Dopiero gdy silnik pracuje około 30 minut, temperatura wskazuje poziom połowy. Następnie, gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. Na wolnych obrotach gaśnie, brak przyspieszenia....
Napisz coś więcej o samochodzie. Nie ma dostępnych schematów płytki licznika. Jedyne co możesz znaleźć to opis kostek połączeniowych. Immobilizer jak to blokada, odcina wtryskiwacze itp. Silnik odpala na 1 sekundę i gaśnie.
Założyłem świece według książki serwisowej champion OE145/T10 i zmieniłem cewkę zapłonową, objawy ustąpiły jest lepiej, nie gaśnie, nie szarpie, zamykam temat
fabia gaśnie gazie fabia odpala gaśnie fabia gaśnie jazdy
zgrzytanie laptopa połączenie szeregowe diód bascom maskowanie bitów
widzenie przez ściany widzenie przez ściany
Miele W627 - Błąd F63: Przyczyny i Rozwiązania Panel kontrolny i płyta sterująca pralki Electrolux PerfectCare 600