Swiece wymieniłem i coś sie juz poprawiło ale i tak z czasem gaśnie podciśnienie jest sprawdziłem na chodzącym silniku jak i zaciągając węzykiem. Jeszcze potestuje może cos uda sie wykombinowac
Masz za duże podciśnienie to ci zgniata filtry.
regulowałem już zawory 0,20 na ssącym 0,25 na wydechu , ale spróbuje jeszcze raz zrobię 0,30 na obydwóch i zobaczę jaki będzie efekt.A co myślisz o ściskaniu wężyka od paliwa?
Zanim zaczniesz zwalać na elektrykę, to spróbuj może odkręcić korek od baku. Może odpowietrzenie się zatkało i w zbiorniku robi się podciśnienie. Ja bym się najpierw czepił właśnie instalacji paliwowej.
Podciśnienie na małym wężyku powoduje otwarcie przepływu pomiędzy grubszymi przewodami .
Brak podciśnienia, popatrz na wężyki od regulacji świateł, zobacz czy jest podciśnienie na wężyku idącym do zaworka w stacyjce, hamulce rozumiem są ok? Przy serwie nie ma nieszczelności? Zobacz pod tylnym siedzeniem jeśli masz zagłówki składane. Tam jest zawór od sterowania zagłówkami.
Być może w zbiorniku paliwa robi sie podciśnienie i brakuje mu benzyny. Sprawdz odpowietrzenie baku. Może zapchane.
To jest silnik oparty o MAP więc dawką paliwa steruje podciśnienie i TPS. Ma to LPG?
Jestem, podstawiałem drugi map, Po zatkaniu przepustnicy gaśnie i trzyma podciśnienie w kolektorze. Zastanawiam się jeszcze nad przycierającymi się zaworami w prowadnicach.
Zapchany przewód paliwa między pompką a zbiornikiem? Zapchany odpowietrznik zbiornika?
Mam Renault Scenik 1,6 , 16v benzyna z 2000r.Czasami,kiedy wskaźnik paliwa pokazuje jedną kreskę powyżej rezerwy, auto potrafi gasnąć na małych obrotach. Po odpaleniu trzeba trzymać wysokie obroty aby móc jechać. Powód gaśnięcia? Prawdopodobnie brak odpowietrzenia zbiornika. Powstające podciśnienie powoduje "zatkanie" pompy paliwa . Przy otwieraniu...
Tą do gaźnika płynie paliwo a tą do króćca jest pobierane podciśnienie które powoduje otwarcie kranika. Odłącz podciśnienie i spróbuj pociągnąć powietrze do siebie, sprawdzisz wtedy jak zachowuje się kranik.
Zatykałem jeszcze przed założeniem tematu, auto oczywiście gaśnie. Jak zgasnie to podciśnienie się długo utrzymuje, nie słychać by gdzieś była nieszczelnośc. Tam jest taka odma z podgrzewaczem i membarama ją też odpiałem na próbe jest to samo. Dziś jeszcze zrobiłem ecu restet wartości wyuczonych całkowity testerem grupa 00 w adaptacjach i po 10km błędu...
Pokombinuj z membraną co pompuje paliwo albo sprawdź czy w baku nie robi się podciśnienie-odpowietrznik
Masz prawdopodobnie niedrożny przewód wyrównujący ciśnienie w baku z atmosferycznycm. Jest w nim zaworek zapobiegający wylaniu się benzyny w przypadku wywrotki i on może być zacięty lub sam wylot zatkany i w miarę jak ubywa paliwa powstaje podciśnienie, którego pompa nie jest w stanie pokonać.
gdy nie będziesz mógł go zapalic to odkręc korek od zbiornika z paliwem jeżeli będzie duże podciśnienie i zapalisz po tym samochód to nie masz odpowietrzenia baku.
Autodata podaje podciśnienie 600mbar
Na pewno nie sekwencyjna bo to auto jest na gaźniku (takie miałem). Więc to I/II generacja. Nie ma podciśnienia w kolektorze bo jest nie szczelny i auto nie jedzie. Albo filtr zapchany. Sam zainteresowany pisze, że po wysprzęgleniu obroty mu spadają lub gaśnie. Spada podciśnienie kolektora i stąd pewnie problem. A temat tak czy siak powinien pójść w...
Nie miałem z tym silnikiem wiele do czynienia, ale jak są cały czas zamknięte to pewne, że zgaszą silnik. ( Myślałeś o tym co Ci na PW wysłałem?) Dodano po 1 Odepnij podciśnienie od siłownika tycz klap
Coś podnosi ciśnienie w kolektorze ssącym gdy zgaśnie silnik przy ruszaniu i w ułamku sekundy zapisze błąd ciśnienia Kolego zapoznaj się z działaniem silnika spalinowego. Jak silnik gaśnie to podciśnienie zanika . Bardziej bym był za tym że jak zdusisz silnik to przyciera gdzieś wiązkę od szarpania, lub okolice samego czujnika.
Witam, mi to wygląda na problem z dawką paliwa. Jeśli sprzęt posiada kranik podciśnieniowy, to sprawdź, czy nie przepuszcza właśnie na podciśnienie.
Zdejmij wężyki tak aby zostały przy "kraniku" i zassij lekko ten od podciśnienia i poczekaj jeśli poleci benzyna to kranik sprawny masz słabe podciśnienie. Problemem może być również szczelny zbiornik (brak odpowietrzenia) spróbuj bez korka od baku jeszcze.
Witam Gaśnięcie pily w poziomie to typowy objaw wytatych bądź stwardniałych uszczelniaczy na wale. Wg mnie od tego trzeba zacząć,czyli sprawdzić podciśnienie w karterze.
Napisz więcej jak czyściłeś przewód świeczki. Czy tylko zewnętrznie czy też czyściłeś dyszę. Co prawda ja nie mam tego pieca i nie wiem ile różni się od starego pg-6 to zakładając, że zawór elektromagnetyczny sterujący wypływem gazu na główny palnik jest sprawny to mi wydaje się że jest przytkana dysza świeczki i w momencie otwarcia zaworu przez zespół...
Jak zatkałem ręką dolot to silnik nie gaśnie, czuć jedynie zwiększone podciśnienie ale odczyty z Map sensora się nie zmieniają. Bo na wolnych obrotach, powietrze silnik dostaje za pośrednictwem silnika krokowego z odmy.
W filtrach panuje ciśnienie ok 3 bar więc jakim cudem było tam podciśnienie zasysające powietrze??
Te reduktory tyle wytrzymują. Polecam zavolaka :) (zavoli zeta n) Jak reduktor puszcza gaz przez podciśnienie to możesz kręcić do upadłego, i to jak najbardziej może być przyczyna nie palenia.
Miałem kiedyś to samo w maluchu. Przyczyna była prozaiczna. Sprawdź, czy masz sprawne odpowietrzenie z baku. Właśnie tak miałem. Tworzyło się spore podciśnienie, i pompka nie mogła podać wystarczającej ilości paliwa. Trochę niedorzeczne, ale sprawdzenie jest szybkie, i bezkosztowe :-)
Zawór od gruchy jest dobry ? Jak będzie puszczał większe podciśnienie to będzie przeładowywać turbinę
Istotą działania tego ssania jest zamknięta przepustnica , paliwo wypływa pod wpływem podciśnienia jak dotykasz gazu podciśnienie spada i wypływ paliwa też . Trzeba rozgrzać silnik , stopniowo opuszczać ssanie i próbować dodać gazu , jak gaśnie to podciągać ssanie , tak to się kiedyś jezdziło .
Nieszczelność na servie hamulca - podciśnienie.
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
Zobacz jaki masz czas wtysku wtedy jak gaśnie i tam reguluj. Zobacz też czy ci reduktor nie podbija ciśnienia gazu ani nie puszcza w podciśnienie gazu.
Witam Wczoraj zrobiłem przegląd prawie wszystkiego no i miałem takie luzy zaworowe że nie wierze że sam je ustawiałem, co do wody to zalewałem do pełna chłodnice jak i zbiornik wyrównawczy stąd ten wypływ ze zbiornika wyrównawczego ( chyba ) Dzisiaj quad jedzie w teren więc się okaże. Nie bardzo rozumiem co ma podciśnienie w baku do gaśnięcia , ale...
Podrzucę jeszcze inny problem w klasycznych gaźnikowych motocyklach. Robiące się podciśnienie w baku (otwarcie korka, syk, i od razu się robi zdolny do zapalania)
Sprawdzone - po zatkaniu dolotu na przepustnicy silnik gaśnie bez problemu, po zgaśnięciu czuć jeszcze silne podciśnienie i nie słychać żeby którędyś dostawało się powietrze. Przejechałem się jeszcze i zrobiłem małego "log-a" z pracy sond. Pierwsza połowa to obroty jałowe, później kawałek z normalnej jazdy, silnik nagrzany: https://filmy.elektroda.pl/68_1738849343...
Przedmuchaj przewody i sprawdź czy nie są odpiete przy regulacji poziomu reflektorów. Tam najczęściej jest przyczyna lub sam syf który zatyka przewody. Pod maską przy ścianie grodziowej na gorze jest trójnik. Przeczyść i sprawdź wszystkie połączenia
niestety pękła koronka łożyska w główce korbowodu zarysowała tłok i częściowo zblokowała przez to pierścienie ale i tak to były dziwne objawy jak na taką usterkę bo sprężanie i podciśnienie było.
Pierwszy błąd, to błąd wejścia wyjścia sterownika. Może jednorazowy a może sterownik szwankuje co też może dawać objawy gaśnięcia. Drugi błąd u cb najprawdopodobniej odpowiada za dogrzewanie silnika , grzałki płynu, uszkodzony przekaźnik itp. najważniejsze czy po skasowaniu błędy powróciły. Może być uszkodzony czujnik temperatury silnika i gaśnięcie...
Nie zalewałem całego baku. W tej chwili jest połowa i są kłopoty. Ciekawe jest to, że odpala i gaśnie a jak mu sie doleje 10 litrów to znowu zapala i pojeździ, ale za chwile gaśnie. Może w baku jakieś podciśnienie się tworzy?
Wielkość dawki paliwa ograniczasz z tyłu śrubą która zmniejsza wielkość tłoczenia powietrza na wejściu do palnika a zarazem zmniejszysz podciśnienie paliwa tym sposobem co przekłada się na zmniejszenie podciśnienia i zmniejsza dawkę paliwa na palniku.
Może takie trochę podstawowe pytanie... to jest parownik elektroniczny a nie podciśnienie?
Podciśnienie.
Może w baku robi się podciśnienie? Też tak miałem. Sprawdź.
Wg mnie tak przez net to przeładowuje, może być problem z tzw. gruszką przy turbinie to jest zawór działa na podciśnienie i wtedy nie pokaże błędów
witam posiadam Oleo-Mac GS350 mam z nią trochę kłopotów , jak odkręcam korek paliwa piralka ma podciśnienie w zbiorniku paliwa ? czy to dobrze ? drugie pytanie odpala na kilka sekund , gaśnie i juz nie odpala , Była w serwisie ale już nie chodzi tak jak rok temu
co się okazało... przy wymianie rozrusznika przypadkiem wypiął mi się kabel podciśnienia, wchodzący do aparatu zapłonowego... to była przyczyna gaśnięcia na niskich obrotach...
albo źle wyregulowana sztanga od gruszki albo podciśnienie za słabe do gruszki https://www.youtube.com/watch?v=llagNzzY... https://www.youtube.com/watch?v=m8YZoYOl...
Problem jest z dopływem benzyny do pompy. W momencie gdy wzrasta na niej napięcie prawdopodobnie nie zaciąga paliwa i spada obciążenie ( jak w odkurzaczu gdy zatkamy rurę). Na próbę zasil pompę z butelki z benzyną. Może w zbiorniku robi się podciśnienie, smok zapchany...
A pomyślałeś co się stanie jeśli podczas jazdy padnie Ci bateria w takim kluczyku? Na autostradzie...w niemczech...Jadąc 200km/h? Nagle gaśnie Ci silnik, znika podciśnienie do serwa i blokuje Ci się kierownica...niezyb fajny scenariusz, prawda? Kolejna rzecz to co, jeśli z jakiegoś powodu nastąpi błąd komunikacji z kluczykiem? Samochód ma nagle zgasnąć...
napisz jaka instalacja.W instalacji omvl problem jak kolega wyżej z tym, że często gaz wychodził z reduktora przez podciśnienie.
Czujnik ten sam, problem inny trochę, u mnie map jest włożony w kolektor bez wężyków, mierzy bezpośrednio podciśnienie.
W pompie tandemowej jest szczelne podciśnienie ? Jaki był hamulec w tym aucie ?
To tylko ty możesz ocenić, ja wiem, że w samochodach ma to wpływ na wiele rzeczy bo tam i hamulce i gaźniki używały podciśnienia. Także nie wiadomo do czego te podciśnienie idzie ale trzeba sprawdzić czy działa. Taka moja rada te wężyki w cieple potrzymaj to będą lepiej schodzić i nigdy nie czyść benzyną zaworka tylko alkohol bo benzyna zniszczy gumę.
Podciśnienie zbiornika paliwa , niesprawny korek / zbyt szczelny
Zapewne śrubka blokująca na kraniku była za luźna, a odpowietrzenie baku przytkane i stąd podciśnienie które go zamykało.
Daj jakieś kropki przecinki czy coś bo mało z tego zrozumiałem :D Gaśnie jak odłączysz przewód podciśnienia? Jeśli tak to normalny objaw: wypala się paliwo w gaźniku bo zawór sterowany podciśnieniem jest zamknięty.
Musisz sprawdzić kosz pompy w baku. Sprawdź również czy ci się nie robi w podciśnienie w zbiorniku paliwa.
Ten prędkościomierz naprawdę jest mechaniczny, czy z elektrycznym napędem ? Linka może napędzać impulsator, a ten sterować ecu i prędkościomierzem. Wystarczy że linka strzeli, lub impulsator i będzie klapa z prędkością pojazdu. U kumpla w astrze jakiś czas pomagało pierdyknięcie w deskę rozdzielczą by prawy głośnik zaczynał znowu grać, teraz samoistnie...
Z tego co kojarzę to nawet przy lampie jak zdejmiesz podciśnienie to auto nie zgaśnie.
Błędów brak Podciśnienie w kolektorze 420
Jest przejście między złączem sterownika a wtryskiwaczem (sterowanie masą), zasilanie wtryskiwacza również odpowiada napięciu akumulatora. Instalacji gazowej brak. Auto normalnie jeździ, tylko w czasie przyspieszania "łapie" błąd, i później znów kontrolka gaśnie. Parametry czujników sprawdzone (obroty, podciśnienie).
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł czemu się robi podciśnienie w zbiorniku paliwa? Samo umycie tej zaślepki nie pomogło.
Mnie ciągle zastanawia ten odpowietrznik. Trudno się do niego dostać, nie wiem jak go wyciągnąć (o ile wogóle jest wymienny a nie stanowi część zbiornika paliwa). Dziwnym jest dla mnie to, że działa dość "ciężko" i jak odepchnę drucikiem zaworek w środku to syknie dość głośno. Wydaje mi się, że powinien działać bardzo lekko aby w zbiorniku nie powstawało...
Nie robi sie podciśnienie w zbiorniku?
Posłuchaj, problem może być błachy jakieś podciśnienie nieszczelne itp. Ale z tych informacji ciężko będzie Ci pomóc. Potrzebny interfejs podpiąć i parametry przejrzeć w kierunku owego silniczka krokowego jak i samej przepustnicy..
Wymień i zapomnisz o problemie. Gdyby było za małe podciśnienie z pompy vacum, hamulec byłby twardy przy drugim naciśnięciu. Zapewniam, że mielibyśmy temat o słabych hamulcach. W pompie nic się nie dzieje i nie ma tam co regulować.
A proszę bardzo . Mam jeszcze jedno pytanie ? Czy w gaźniku było czuć zassanie ? Czy stwarzał podciśnienie ?? Przytykałeś ręką filtr powietrza ? Co się wtedy działo ? :|
To jest typowy przypadek w 308sw i to właśnie podciśnienie jest przyczyną kłopotu. Auto po przejechaniu ok 100km ma podciśnienie w baku i wyskakuje awaria. Po pewnym czasie gaśnie silnik. Odkręcenie korka wlewu załatwia sprawę na kolejne 100-150km. Winny jest przewód odpowietrzający. Po jego naprawie lub wymianie wszystko powinno być ok.
Witam, czy udało się koledze rozwiązać problem bo mam podobnie tyle że w 2.0, auto z korkiem faluje na obrotach i gaśnie , a po odkręceniu korka wszystko ok. Pozdrawiam
Sprawdź czy na pewno nie dostaje się lewe powietrze. Albo jeszcze w zaworze paliwa membrana sie zawiesza jak dodajesz gazu, albo zapchany odpowietrznik od baku i robi się podciśnienie i nie podaje paliwa. Napisz jaki skuter będzie łatwiej szukać.
Kranik jest wmontowany w zbiornik paliwa. Powinny biec do niego dwa przewody jeden dopływ paliwa do gaźnika drugi podciśnienie z kolektora ssącego, które otwiera kranik. -Jeżeli zrobisz zdjęcia rozebranego gaźnika napisze co i do czego służy tak na 95% oczywiście zdjęcia po otwarciu komory pływakowej, z jednej i drugiej strony.
Zdejmij wężyk z gaszaka i ustami pociągnij. Zauważysz czy podciśnienie trzyma , czy nie.
Jeżeli ma delikatne pęknięcie spróbuj zakleić klejem lub taśmą na chwilę i sprawdź jaki będzie efekt i czy będzie prawidłowo pracował. Ta pokrywa uszczelnia membranę, trzyma sprężynę i na pewno musi być szczelna ze względu na podciśnienie.
Sprawdziłem dziś auto i zauważyłem następujące rzeczy: - jak zatkam ręką dolot plus ten mały króciec od odmy (wchodzi za przepustnicą), to silnik momentalnie gaśnie a podciśnienie pod ręką utrzymuje się jeszcze około minuty - gdy zatkam palcem kanalik od silniczka krokowego, to silnik nie gaśnie lecz obroty spadają do koło 500-600 i tak pyrka (ciągnie...
A sprawdzałeś czy przypadkiem klapka gasząca w kolektorze nie została zablokowana w pozycji zamkniętej ? bo normalnie ona ma być otwarta i tylko po wył zapłonu dostaje sygnał na elektrozawór i na kilka sekund ją zamyka więc silnik gaśnie potem podciśnienia zanika i klapka gasząca ma się otworzyć ale czy ona się otwiera to ty musisz sprawdzić , to widać...
O widzisz to teraz jesteśmy chyba u sedna sprawy, nie będę kopał we wtrysku tylko sprawdzę to podciśnienie bo tu jest chyba kłopot, bo auto też nie gaśnie z kluczyka poprzez siłownik podciśnieniowy,pewnie w instalacji nie ma podciśnienia,co wytwarza tam podciśnienie w tym aucie ? vacu pompa czy brane jest z kolektora ssącego ?
jezeli nie odpalała odkręcałem korek wlewu paliwa zeby nie robiło sie podciśnienie ale i tak nie odpalała
coś tam coś tam z czymś tam czyms tam. daj to komuś co się zna i niech to opisze za Ciebie. bez obrazy. pozdrawiam. ps. sprawdź podciśnienie.
Pierburg 2EE. Zobacz czy jest szczelna membrama i czy prawidłowo działają elektrozawory, czy ma podciśnienie i czy filterki są drożne.
Dzięki za odpowiedź. Podobnie myślałem, ale czegoś nie rozumiem. Skoro to tylko powrót nadmiaru paliwa do zbiornika, to dlaczego po zdjęciu tego przewodu pilarka odpala, a gdy dodaje się gazu to silnik gaśnie (jakby dławi się)? W zbiorniku musi być podciśnienie, bo inaczej za dużo mieszanki pobiera?
Sprawdziłbym jeszcze czy nie robi się podciśnienie w zbiorniku.Jak zgaśnie auto to odkręcając korek wlewu posłuchaj czy nie syknie powietrze.
Takie podciśnienie, to albo lewizna, albo przestawiony rozrząd, jesteś pewny, że dobrze zablokowałeś wał? Czy po zatkaniu przepustnicy ręką silnik gaśnie od razu, czy dalej pracuje?
Spróbuj jechać z luźnym korkiem wlewu paliwa bo wygląda na to , że w zbiorniku robi się duże podciśnienie. Możesz też jak zgaśnie odkręcić wlew, jak będzie podciśnienie to usłyszysz.
Nie ma jest jedna cewka. Ale po co mam to zrobić? I skąd wezme drugie podciśnienie. Jeśli chodzi Ci o pobieranie paliwa to mogę otworzyć kranik na grawitacje a nie na podciśnienie. Wtedy pewność że paliwo do gaźników dochodzi.
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Zobacz czy zbiornik paliwa ma drożne odpowietrzenie. Jak jest zatkany otwór to podczas pracy po kilku minutach zrobi się spore podciśnienie i paliwko przestaje płynąć.
Więc kupiłem komputer i lipa pali tak jak palił nie mam bladego pojecia co jest jeszcze sprawdzam podciśnienie paliwa może to coś tu nie gra
Dzięki ! Zastanawiam się czym zrobić takie podciśnienie,chyba nie będe miał czym.
Dziękuje Panowie,dzisiaj odpaliłem ten wynalazek i koleżanka jest szczęśliwa. Winne było podciśnienie,konkretnie niedrożny przewód
odczepię kostkę od przepływomierzu to auto gaśnie. Tak ma być Czy działają elektrozawory przy reduktorze i butli? Dochodzi napięcie ? W tej "rurze" ssącej jest "zamonotowany" mikser? To co jest pękniete przy serwie to podciśnienie z kolektora
Zmień świecę, może ona rwie, zmniejsz przerwę, zmierz kompresję. A co z zassaniem. Tworzy podciśnienie? Jak wyglądają uszczelniacze wału? :|
Dzień dobry, a mam taki temat Wieloryb 2003.r 2.0.LPGpower. no i takie jedno coś pod maską co mi nie pasuje za bardzo a mianowicie wąż, ucięty , i w nim generuje się podciśnienie ... Nie ma wpływu na jechanie po zatkaniu palcem nie gaśnie , a choinka na desce to druga sprawa, czy ABS ESP itd . I teraz tak, ciśnienie jest dość wyczuwalne, pomiar w kolektorze...
Sprawdź czy nie wytwarza się podciśnienie w baku. Na początek pozostaw niedokręcony korek baku. Korek też trzeba sprawdzić czy otwory i układ niwelacji podciśnienia są drożne.
Tak. Zmierzysz wtedy w jakim stanie jest pompa CR. Powinno być minimalne podciśnienie. Jeżeli będzie wakuometr zamykało, to jest zapchany smok, ew filtr.
Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym.
Sprawdź przedewszystkim czy masz w porządku przewody wysokiego nap. aparat zapłonowy, kopułkę i palec. Potem sprawdź czy nie jest uszkodzony jakiś wąż, bądź poprostu zdjęty, np. jakieś podciśnienie.
Ta gumowa membrana jest częścią pompki paliwowej ,to duże wybrzuszenie to membrana pompki a te dwa małe wycięcia to zaworki jak ta guma jest sztywna szczególnie na zaworkach to nie będzie ci ciągnąc paliwa .dlatego Na saniu zapali bo jest większe podciśnienie i paliwo pociągnie ze zbiornika ale bez sania to już nie da rady bo pewnie zaworki nie uszczelniają...
Pewnie zapala i gaśnie a jak doda gazu to strzela:) Sprawdź czy przykręciłeś podciśnienie pod kolektorem ssącym, tak od spodu:) pozdr
zapłon nie jest za wczesny? (można opóźnić kręcąc aparatem zapłonowym w stronę tą samą co kręci się palec świece, kable zapłonowe dobre? nic nie przebija? niema prawa nic strzelać w filtr! luzy zaworowe sprawdzone? osobiście polecam parowniki Tomasetto AT07, są dużo stabilniejsze od Lovato i nie wymagają żadnych podciśnień no ale jak już masz to nieszczęsne...
volvo podciśnienie podciśnienie mercedes podciśnienie serwo
czujnik komory lodówki tranzystory mutujące warsztat pomysły
pralka electrolux ewt1260 zgrzewarka transformatorowa
Odpowiednik wieży Sony FHB70CD - nowoczesne alternatywy Trzecie światło stop nie działa w Seacie Leon 2000