Wsadź świece BKR5EZ i problem się rozwiążę.
Na mój gust to moduł zapłonu, jak się zagrzeje to pada i tyle. Mogę się mylić , ale coś takiego często występuje w Matizach.
Niesprawny czujnik położenia wału korbowego daje taki efekt.
Sprawdż serwo/membranę/ i zawór zwrotny przy serwie
Po prostu naciągacze. Jestem ciekawy ile założyli z tego co ci mówili. Dla mnie to złodziejstwo. Porządny mechanik robi diagnozę i dzwoni do klienta i mówi co się dzieje i pyta co ma robić czy wymieniać czy nie. Trochę mnie dziwi co światła mają do zapłonu. Będziesz jeszcze tam u nich to nie płac za naprawę tego licznika niech robią to w ramach reklamacji.
Daj na plaka
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego.
No najlepsze wyjście dla Ciebie ;).
Ja bym nie szukał po stronie powietrza tylko paliwa. Gaz też potrzebuje powietrza a jak na gazie jeździ to znaczy, że powietrze jest. Wtryski możesz sprawdzić menzurką czy leją i czy leją równo choć osobiście stawiam, że wtryski nie są uszkodzone mechanicznie od paliwa tylko elektrycznie jeśli już - sterowanie wtryskiem, albo cewka na wtrysku. Zrób...
musu byc gorący silnik i dobrze trzeba dusic
Jeśli włączysz 2 razy zapłon w ciągu 10s kluczykiem matką to centralka wchodzi w tryb programowania dodatkowych kluczy.
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
gdy nie będziesz mógł go zapalic to odkręc korek od zbiornika z paliwem jeżeli będzie duże podciśnienie i zapalisz po tym samochód to nie masz odpowietrzenia baku.
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Wymień przewody od świec. Z nocy jest silnik zawilgocony a jak stoi na nagrzanym silniku kiedy jesteś w pracy to sobie wszystko odparuje.Dziwne tłumaczenie ale radzę spróbować.Pozdrawiam i oby się udało.
Zrób jazdę próbną (na takim dystansie) z niedokręconym korkiem wlewu paliwa.
Przyczyna może być zbyt niskie ciśnienie oleju. Wydajność pompy a więc i ciśnienie rośnie wraz z obrotami, więc przy uszkodzeniach w układzie smarowania, na wolnych obrotach może być zbyt niskie aby rozłączyć czujnik. Stan oleju nie ma tu nic dorzeczy. Może też to być uszkodzenie samego czujnika, jak pisze przedmówca, jednak ze wzgl. na ryzyko uszkodzenia...
Wadliwy okazał się regulator ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia, samochód wcześniej miał też za wysokie ciśnienie paliwa. Po wymianie wszystko ok.
podejrzewam ze katalizator , miałem podobny przypadek ale w punto wszystko ładnie pięknie jak zimny a jak ciepły to kicha... gaśnie ...
Jeżeli ma LPG to ja bym szedł w tym kierunku, jak za szybko przerzuca i nie ma zrobionych dobrze korekt po temperaturze to mogą wystąpić takie cyrki. Miałem podobnie w punto 2 tylko 1,2 16V.
Temat rozwiązany, winą usterki był ECU.
Witam.Auto gaśnie tylko na gazie?
Trzeba wymienić świece zapłonowe na właściwe BKR5EZ i naprawione .Miałem to samo.
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
napisz który silnik na poczatek było ich 5 w tym roku bledy mogą byc mylące. to, że dławi sie po gwałtownym wcisnieciu gazu wskazywałoby na problem z cisnieniem paliwa, ale na gazie i benzynie jest tak samo. objawy wskazuja na układ zapłonowy, czyli swiece cewki (przewody) ale dalsze rozwazania dopiero jak napiszesz co za silnik
Na końcu tej rurki widocznej na fotce powyżej.
Właśnie myślałem, że immo jest powiązany z tą kontrolka blokady, ponieważ też szwankuje i jak wcisnę przycisk kontrolka znika i słychać dźwięk dziwny. Teraz jak te dwa kabelki od tej blokady łącze to cały czas muszę bo inaczej nie odpala auto na guziku. Dziwny dźwięk to może być pompa paliwa. Czyli kontrolka nie gaśnie bez naciśnięcia guzika? Rób jak...
a może przesunąć redutor bardziej do środka auta wtedy powinno ustąpić bo siła odśrodkowa się zmniejszy! jest jeszcze jadna przyczyna takiego zachowania się silnika, miałem podobny przypadek w punto I też gasł mi na luzie na zakręcie dosłownie na każdym rondzie! okazało się że przy takim manewrze robiły się straszne zawirowania powietrza pod maską i...
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
Podzielę się z wami moim doświadczeniem w sprawie wyłączania pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Instalację gazową Landi Renzo OMEGAZ mam w aucie już 5,5 roku. W tym czasie przejechałem na gazie 115000km. Przy przebiegu ok. 40000km (10000km - LPG) padła w moim Oplu pompa paliwa. "Sekcja zwłok" wykazała przetarcie się styków komutatora!!! Marna jakość...
Niestety problem nasilił się podczas ostatnich mrozów (poniżej -20stopni). Auto wcale nie przełączało się na gaz, gasło na benzynie na biegu neutralnym. Nawet jeśli przełączyło się na gaz to za chwilę ponownie na benzynę ;) wczoraj już normalna temperatura w okolicach zera i bez problemu.
Niestety bez efektu, dalej to samo. Jakieś jeszcze sugestie?
silnik 1.2 8 v instalacja gazowa BRC SQ24 ale i na gazie i na benzynie co jakiś czas gaśnie
W tych modelach najczęsciej uszkadzają sie czujniki położenia wału tak zwany obr jest on umieszczony prze kole pasowym na dole.One najczęsciej powodują brak iskry a jak jest brak iskry to wtryskiwacz też nie poda paliwa,chyba że uszkodził sie immobilizer,to wtedy też nie ma iskry i pompa nie pracuje.Jeszcze zobacz czy czasem nie wyskoczył ci krańcowy...
No więc gdy auto zgaśnie,przez chwile słychać jeszcze pompe paliwa,wiec raczej gasnie prze odcięcie zapłonu....bo gdy nawet zewre recznie przekaźnik podwójny i pompa chodzi na stałe to tez gaśnie............
Podłącz do komputera i zczytaj błędy. Ja takie objawy miałem gdy przegnił przewód od czujnika położenia wału.
Pompa,wtryski.rozrusznik.
Czekałem z tym wpisem aby mieć pewność że Mój samochód jest już sprawny,po naprawie jeżdżę już około miesiąca i wszystko jest OK!Chcę w tym miejscu podziękować vvaldkowi,w Moim przypadku również winne były żle dobrane świece(mistrz założył świece do fiata dukato silnik dwu litrowy)po wymianie na świece polecane do punto2 silnik 1.2 8v wszystkie objawy...
Przepustnica nie była czyszczona, po zdjęciu puszki od filtra nie wyglądała na bardzo brudną. Czyściłem tylko silniczek krokowy. Skoro podpowiadasz, że winna może być brudna przepustnica jutro ją rozbiorę i wyczyszczę.
Witam. Mam Punto rocznik 1996, silnik 1.2 MPI 75 KM. Samochód gaśnie na luzie lub po wciśnięciu sprzęgła, gdy silnik jest zimny; aby nie zgasł, muszę trzymać lekko gaz. Gdy się dobrze zagrzeje problem znika. Auto jest zagazowane ale problem jest i na gazie i na benzynie, przy czym na gazie problem zaczął pojawiać się wcześniej, tzn. na benzynie auto...
Bardzo szybko zrobić diagnozę ,immo mogło się rozjechać itp
Cisnienie paliwa zmierzone?
Problem został znaleziony.Awaria krzywki pompy wtryskowej,bardzo duży koszt naprawy..
No to trop masz, działaj.
Jeśli byłby to czujnik to wyszłoby to na komputerze mam racje? Raczej tak, byłby błąd, a jeśli nie to w parametrach można sprawdzić czy sterownik "widzi" obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
zadzwoniło do mnie łącznie ponad 50 osób większość miała podobny problem (czujnik położenia wału, kilka razy przeplomierz. Cieszę się, że mogłem pomóc.
CODE się pali ? Temat już był kilka raz, sam rozwiązanie opisywałem.
Poziom plynu jest na odpowiednim poziomie, raz dolewalem bo mialem akcje gdy odkrecilem "kurek" to poszlo mi powietrze pod cisnieniem do gory - pewnie byl uklad zapowietrzony.
Podsumowanie. Data produkcji Boscha, marzec 2018. Z nominalnego prądu rozruchowego 470 A, pozostało ok. 360. Rezystancja wewnętrzna 9 mΩ. Napięcie na akumulatorze przy rozruchu silnika ok. ... 7V (sic!). Zainstalowano Grom 50 Ah 480 A, napięcie na akumulatorze przed podłączeniem, 12,67 V. Kontrolka wspomagania gaśnie po kilku sekundach od przekręcenia...
Pomiń na próbę ten ukryty wyłącznik....
zapala gaśnie punto punto zapala gaśnie punto gaśnie gazie
ustawi plazma kocioł beretta super exclusive navigator instrukcja
pompa ciepła midea zmywarka whirpool adg6240
Check Engine w skuterze Junak 103 - przyczyny i diagnostyka Jak sprawdzić czujnik hamulca w Wegoboard Supreme 3?