Ta nie pogięte...... https://obrazki.elektroda.pl/7199139000_... Skład mieszanki. Chociaż jak się nie znasz to bym nie ruszał. https://obrazki.elektroda.pl/2780482200_...
Czy wykręcanie śruby nr 2, powoduje wzbogacenie, czy zubożenie mieszanki ? zubożenie
A gaźnik jest taki? http://obrazki.elektroda.pl/6093101900_1...
Do tego otworu powinien być podłączony wężyk odmy, czyli odpowietrzenia komory korbowej. W tym silniku, wężyk wychodzi z pokrywy zaworów i jest włożony do tego otworu w filtrze powietrza. Przeczytaj ten temat, znajdziesz tam odpowiedź na pozostałe pytania: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Poczytaj o regulacji gaźnika, to na pewno nie jest tak że wykrecasz o tyle obrotów i koniec. To jest tzw ustawienie wstępne , teraz należy gaźnik do regulować do konkretnego silnika.
Wykręć świecę i pokręć trochę silnikiem. Kosiarki nie wolno przewracać bo olej wlewa się do cylindra. Jak wydmucha olej wkręć świecę i zapal.
Jak nie będzie iskry na tej świecy, to sprawdź jeszcze na innej. Sposób sprawdzenia opisał kolega wyżej. Umyj gaźnik czystą (bez oleju) benzyną.
Musisz wyczyścić gaźnik z oleju, podymi i przestanie.
Za bogata mieszanka, źle ustawiony gaźnik. Oleju też hojnie wlane widzę.
Benzyna w oleju to skutek nieszczelnego zaworka w gaźniku. Powodem wysokich obrotów pewnie jest złe ustawienie dźwigni przy gaźniku lub uszkodzony regulator obrotów. Daj zdjęcia tych dźwigni gaźnika.
B&S Briggs 158 cm³, 550. Silnik pyrka/pyka Witajcie. Nie jestem specem, dlatego proszę o pomoc. B&S 550 158 cm³. Po wymianie gaźnika, oleju, filtra, świecy, przeczyszczeniu wszystkiego itp. działanie dziwne silnika jak na filmiku - takie pyrkanie. Co może być przyczyną? https://filmy.elektroda.pl/19_1742626774... AI: Czy silnik miał podobne...
A gdzie w gaźniku ten olej jest? To do mnie? Sam autor napisał. zauważyłem że w pompce paliwa , gaźniku i układzie dolotu powietrza od gaźnika do filtra jest dużo oleju Pewnie cała gardziel rozpylacza ufajdana.
Możesz zrobić zdjęcia, tej instalacji? Wtedy znajdziemy rozwiązanie. Jeżeli sobie przypominam, to silniki z tej serii mogą mieć czujniki paliwa w gaźniku, oleju, prądnicę, regulator prądu ładowania oraz rozrusznik elektryczny.
Schematów czego, szukasz? Jaki gaźnik? Na rysunku, jest pokazany poziom oleju. http://obrazki.elektroda.pl/1667627000_1...
-regulacja gaźnika -dysza w gaźniku -system kontroli oleju
To miałeś klasyka czyli walnięta uszczelkę i gazy spalinowe uciekały z cylindra do komory korbowej przez popychacze. Z tamtąd odmą wraz z rozbryzgami oleju do gaźnika.
Czujnik poziomu oleju działa na niski poziom, odcina układ zapłonowy (iskrę na świecę zapłonową). Problemem może być zabrudzony gaźnik, przytkane dysze w gaźniku.
Dzięki za odpowiedź. W gaźniku króciec od oleju zaślepiony. O zatarciu nie ma mowy bo rozebralem ponownie silnik i śladów zatarcia nie ma, uszczelniacze siedzą elegancko. Wątpię czy to kwestia dotarcia,ponieważ na tym pierwszym gaźniku chodził nierówno ale jak się wkrecil to rozpedzal się do ok. 50km i zaczął przerywać. Teraz na tym nie przerywa ale...
Jego agregat ten na filmie to nie dwusuw. Przecież pisał że dolewa oleju
silnik pracuje równo i nie zalewa gaźnik suchy oleju nie przybywa ?
Wynika, że do króćca nr 1 (mała średnica), do nr 3 paliwo ze zbiornika, a nr 2, to rurka przelewowa (od nadmiaru paliwa).
Ciężko powiedzieć. W moim pierwszym oryginalnym chińskim GB Street fachowiec wymieniał razem z dyszami (nie rozwiercaj - kup nowe) - przejechałem 50 tys. i sprzedałem. Kupiłem drugiego "rometa" wymieniony tylko zestaw 70cc, bez ruszania gaźnika i na moje oko działały tak samo. Nie zrobił nawet 5 tys. gościu mi go na parkingu przejechał... :( Najnowszy...
Witam gdzie mogę dostać gumę łączącą gaźnik z filtrem oleju, może ma ktoś na sprzedaż?
Zamieszczam fotki quad-a, kupiłem używany za 1600 zł., na liczniku 320km, wymieniłem klocki hamulcowe - tył, filtr powietrza, świece. I jest problem w dalszym ciągu z jego odpaleniem, jak jest zimny, ciepły pali bez problemu. http://obrazki.elektroda.net/23_12254898... http://obrazki.elektroda.net/3_122548988... http://obrazki.elektroda.net/35_12254899...
Wydaje mi się, że silnik pracuje ciągle na ssaniu i dusi się, albo też masz za wysoki poziom paliwa w gaźniku, tym samym silnik dużo pali. Sprawdź działanie ssania oraz jaka faktycznie powinna być proporcja oleju do paliwa.
Do sprawdzenia szczelność silnika (uszczelniacze), uszczelka pod cylindrem, przewód paliwa, filtr paliwa, połączenie gaźnik cylinder, świeżość mieszanki paliwa z olejem, świeca, stan tłoka i pierścienia (możliwość zatarcia). Częstym objawem braku wolnych obrotów są wyciągnięte membrany gaźnika, i przestawiony łącznik gumowy na cylindrze. Ale powyższe...
Trzeba rozebrać i porządnie wyczyścić gaźnik.
Ditech nie może pracować na mieszance. Komora korbowa pompuje czyste powietrze i wówczas nie ma smarowania. W komorze regulatora ciśnienia zbiera się olej który powoduje problemy z rozruchem i pracą silnika. Poza tym, niektóre silniki (także na gaźniku) mają dozowanie oleju do łożysk wału korbowego i z tego powodu także nie mogą pracować na mieszance....
Uszkodzony zaworek podciśnieniowy, pływak, zaworek iglicowy, niewłaściwa regulacja gaźnika... Zapala, jeździ?
(kopić nowy gaźnik czy nie) Motor też kupujesz nowy gdy jest brudny? Na początek czyszczenie podzespołów, wymiana filtrów, świecy zapłonowej, płukanie zbiornika, wymiana oleju i kontrola rozrządu.
Ja bym jednak sprawdził czy gaźnik nie jest zalany olejem.
Zlej ten olej, daj jakiś dobry, wyczyść gaźnik i spróbuj od nowa.
Po wykręceniu świecy spróbuj wielokrotnie uruchamiać silnik, aby usunąć resztki oleju z komory spalania. Sprawdź ciśnienie w cylindrze, czy silnik ma "dobrą" iskrę i czy klin na wale nie jest ścięty. Gaźnik też do przeglądu (dysze i membrana).
Urbios, a co ze smarowaniem? Nie jestem pewien czy mieszanka paliwa z olejem będzie dobra przy gaźniku "bulbulator" (opary benzyny powstają a co z olejem?) i nie przydałby się do tego gaźnik działający na zasadzie zwężki Venturiego.
Witam wszystkich. Mam pytanie zafira b 1.6 xep 105KM. Pije dużo oleju ok pół litra na 1k km. Przeprowadziłem odme do filtra powietrza aby nie zaciągała oleju, a przy gaźniku zaślepiłem czy to dobre rozwiązanie te zaślepienie? Dodam że po tym zabiegu nie musiałem jeszcze dolewać oleju, a przejechałem już 2k km
Masz obrotomierz. Wkręca się do końca do odciny? Czyli jakieś 10tys RPM? Jak tak, to żadnej blokady na module nie masz. Bo jak inaczej by to miało działać? Raczej sugerowałbym pełny serwis i dopieszczenie moto. Czyszczenie i regulacja gaźnika, wymiana oleju, wymiana filtrów, regulacja luzów zaworowych, wymiana świecy, sprawdzenie hamulców (czy przypadkiem...
Jeśli chodzi o silnik to pracuje równo , nie traci mocy , jak to Honda... Jest po czyszczeniu gaźnika , wymianie oleju itd. Teraz dopiero do głowy mi przszyło że nie sprawdziłem co się będzie działo jeśli zmniejszę ciśnienie na regulatorze ..? z Pana wypowiedzi wynika że pulsuje bo nie może przepchać całej ilości wody , więc może zmniejszę ciśnienie...
Wiem że bedzie zasysał brudne powetrze, dlatego napisalem na chwileczke w celu sprawdzenia czy cos sie zmieni. Gaźnik jest prosty do rozebrania. Zdejmujesz ten gumowy wąż, zdejmjesz węż doprowadzający paliwo, odkręcasz od góry dwie srubki od przepustnicy i ją wyciągasz, zdejmujesz cienki wężyk pomiędzy gaźnikiem a dozownikiem oleju, jedną skręcającą...
Regulacja zaworów obowiązkowo co 1000 km, tak samo wymiana oleju w silniku. Raz w roku czyszczenie gaźnika. Zrób to i wtedy próbuj, sprzęgło na razie zostaw w spokoju
A wężyk od zbiornika idzie bezpośrednio do gaźnika czy po drodze jest jeszcze coś?
Przypomniałem sobie że pierwsze odpalenia były na mieszance 1:50 z olejem Stihl (nie było takiego problemu), teraz mieszanka jest 1:25 z olejem mixol. Gaźnik był regulowany po zmianie mieszanki benzyny z olejem. Świece mam nową firmy Bosh, jakąś starą i chińska tuningową, z każdą jest podobnie.
Tak się kończy jazda z za dużą ilością oleju w paliwie ,jeszcze pewnie słabej jakości (słabo się spala). Druga sprawa to regulacja gaźnika. Trzy filtr w miarę zabijania się syfem tworzy się za nim podciśnienie które powoduje wzbogacenie mieszanki. PS 1:50 to 20ml oleju na 1l i lepiej nie robić mix-u na zapas. Na dotarcie to przy składaniu powinny być...
Bierz się za robotę i nie szukaj wymówek jakimś niedopalonym olejem hehe. ps. zasadę smarowania dopisałem wyżej bo kiedyś rozebrałem taki silnik ala był jż w fazie dożynki (ponad 300 roboczogodzin).
Nigdy nie zostawiamy dwusuwa na wolnych obrotach, mało paliwa > mało oleju. Docieranie w zasadzie polega na kilkukrotnym rozgrzaniu silnika do maksimum, czyli po kilka minut normalnej lekkiej pracy. Mieszankę lejemy cały czas taką samą bez kombinacji, więcej nie zawsze znaczy lepiej. Staraj się używać ciągle tego samego oleju, to ważniejsze jak czary-mary...
Witam Posiadam kosiarkę Briggs&Stratton 450 series z silnikiem 148cc. Od pewnego czasu mam problem z gaźnikiem i olejem. Kosiarka w czasie pracy strasznie dymi na biało oraz po 2-3 minutach przestaje działać ponieważ olej dostaje się do gaźnika. Jest cały zalany olejem, chociaż kosiarka nie jest przechylana. Olej ma odpowiedni stan. Wymieniłem niedawno...
Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby , dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju) odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej wymyć głowicę z oleju - można wcześniej...
Oleju powinno się lać około 0,8L.
Filtr jest nowy, stan oleju OK. Gaźnik przelewa, czyli... Dodano po 1 A tak w ogóle, co ma stan oleju do spalania?
Witaj. Skoro czyściłeś gaźnik, to musiałeś rozpinać sprężyny regulatora obrotów. Czy dobrze je z powrotem założyłeś?
co teraz mam zrobić . Poprostu jak najlepiej wyczyścić wszystko z oleju, czyli gaźnik, filtr oleju, bo napewno też zapaćkany olejem w takiej sytuacji, kanał dolotowy, tłumik, spuścić resztki starego oleju, zalać nowym, a w przyszłości nie "obracać" silnika w "niedozwoloną pozycję" bo ponownie pocieknie olej ze skrzyni korbowej.
Stare paliwo z olejem zanieczyściło gaźnik i tyle żadna regulacja tylko wyczyszczenie gaźnika przywróci poprawność działania.
Olej nie powinien wylewać się z silnika. Na prawym deklu pisze ile wchodzi oleju do skrzyni. Przyczyn nie wkręcania się na obroty może być wiele. Np. membrany ,uszkodzone uszczelniacze( wylewający się olej) gaźnik, zabrudzony filtr. Proponuje sprawdzić ile masz oleju ( jak dobrze pamiętam jest go ok. 800ml) jeżeli jest tyle co powinno a wyciska go na...
Mogły pierścionki się skończyć ? Co mogę zrobić? Wyczyścić gaźnik z oleju? nie wiem skąd On się może brać? Jak sprawdzić odmę? odpiąłem przewód gumowy, takie kolanko i do silnika wchodzi rurka metalowa, włożyłem przewód giętki i nie wykryłem żeby zatkane coś było
Powodem jest gaźnik, a konkretnie nieszczelny zawór iglicowy lub dziurawy pływak.
Problem polegał na tym, iż lałem ciut przy dużo oleju do paliwa oraz iglica na gaźniku się odpięła
Witam. Problem rozwiązałem. Powodem dostawania się benzyny do oleju był zacinający się gaźnik. Pozdrawiam
Paliwo wymieniałem , filtr powietrza wyczyszczony, gaźnik przejrzany powierzchownie (bez wykręcania).. Poziom oleju w normie, silnik nie wydaje się przytarty... Za Twoją radą przyjże się jeszcze gaźnikowi, spróbuje może zwiększyć obroty za pomocą regulacji śrubki w gaźniku.
Do wymiany cylinder, tłok, łożysko igiełkowe korbowodu, uszczelniacze na wale, ewentualnie łożyska na wale. Przyczyna - za mało oleju w paliwie lub przekroczone obroty (wynikające z rozregulowania gaźnika lub nieszczelności silnika).
może wjechałeś na jakąś pochyłość, skoro max oleju, to mogło zaciągnąć odmą, odłącz wężyk odmy od gaźnika i odpal i wtedy zobacz czy dymi
Na zlozeniu karterow tak nie koniecznie, bo było by widać wyciek oleju z mieszanki, no chyba ze takowy wystepuje.
Witam, fakt gaźnik Aisan częśto wszystkim dokucza, kilka rzeczy które sa problematyczne w tym systemie to podciśnienia, odma która idzie od korka oleju, bardzo częst peka zaraz przy samym kolektorze ssącym pod gaźnikiem no i oczywiście sam gaźnik a dokładnie kanalik który jest zaraz pod górna pokrywa gaźnika wraz z blaszka bimetalową, ten kanalik bardzo...
Takie rzeczy jak ponowny montaż łożysk i uszczelniaczy jest ryzykowna szczególnie jak ktoś nie ma doświadczenia i nie potrafi ocenić realnego zużycia a my tutaj za autora tego nie zrobimy. Do wspomnianych awarii przyczynia się dodatkowo uszkodzenia powstałe w trakcie ponownego montażu np. wbijając łożyska młotkiem. Śmietnik w silniku niezły ale spotkałem...
Pomogło To może zdradź tajemnice co zrobiłeś że pomogło? Jeździsz teraz bez gaźnika? Lampka oleju w czasie jazdy nie powinna świecić. Sprawdź poziom oleju, jaki olej ma kolor.
Na początek wyczyść gaźnik , przedmuchaj sprężonym powietrzem , dalej inna świeca oraz wypranie, nasączenie olejem filtra powietrza ew. jego wymiana
Haki. Swoją drogą to masz źle wyregulowany gaźnik albo za dużo oleju w mieszance (obstawiam to pierwsze z racji ilości), skoro tak Ci leje z wydechu. Tym bardziej ze masz rurę puszczoną górą. To, że rura jest źle zestrojona z silnikiem i spaliny nie cofają mieszanki, pomijam :)
Wiem o który skuter Daelima chodzi, tylko nie pamiętam nazwy modelu. Tam jest silnik podobny jak GY6, tylko z chłodnicą oleju za przednim kołem. Gaźnik to Mikuni i nad nim jest filtr powietrza, gdzie chińczyki w tej samej „budzie” mają w tym miejscu zbiornik oleju (2T), dodatkowy schowek, albo jakąś zagadkową puszkę. Z tym gaźnikiem są niestety kłopoty....
Jak nie wypaliłeś paliwa przed zimą to po zimie masz gaźnik zapchany olejem z mieszanki co został po odparowaniu benzyny przez zimę :-( Teraz: rozebrać; umyć w czystej benzynce; poskładać bez błędów -i jazda :-)
za dużo oleju lub za duże przedmuchy, odłącz odmę od gaźnika, załóż dłuższy wężyk, poprowadź do góry i na tył, jak na końcu będzie dalej chlapać olej to wsadź do buteleczki i kontroluj i jak będzie dużo to wlewaj z powrotem do silnika króciec wlotowy przy gaźniku zaślep, żeby nie ssało lewego powietrza z brudem a nie to remont - przynajmniej pierścienie
Paliwo w oleju może być z powodu nieszczelnego zaworka w gaźniku lub dziurawego pływaka. Ewentualnie ktoś pomylił korki i zamiast oleju nalał benzyny. :D
Żadnego uszczelnienia tam niema.
No to już wiesz czemu nie ma ciśnienia oleju... Trzeba sprawdzić gaźnik ogólnie to nazywając układ paliwowy.
On tak powinien kopcić na zimnym ? Te silniki nie kopcą czy sa zimne czy mają temperaturę roboczą. Przyczyn może być wiele: 1 - sprawdź świecę 2 - sprawdź stan oleju ( czy nie jest za dużo, odma idzie do gaźnika ) 3 - zastanów się czy zawsze agregat stał w pozycji roboczje. Czy nikt go nie przekręcał na bok Niech popracuje pare minut i wtedy określ...
Od razu zamontuj kranik do paliwa przed gaźnikiem, bo jak gumka od iglicy będzie nieszczelna to całe paliwo znajdzie się w oleju.
Jak składałeś silnik to smarowałeś wszystkie części olejem, on musi się wypalić. Najpierw świeca. Później gaźnik, a w między czasie możesz sprawdzić czy nowy tłok nie jest niższy od oryginału. Nie powinien w GMP być niżej od krawędzi cylindra.
tłok mooze byc nie dotarty jeszcze i lejesz wiecej oleju ? Gaźnik oczywiscie do regulacji
Jeżeli producent zaleca taką mieszankę, to postępuj zgodnie z instrukcją, 40ml. oleju na litr paliwa. Jakiego oleju używasz? Spróbuj regulacji gaźnika, wkręć minimalnie śrubę L.
Ustawiałem już wszystkie z 3 położeń iglicy i brak poprawy zostawiłem na środku, śruba od regulacji wykręcona 1,5obrotu. Dodano po 3 Czy skuter może brać lewe powietrze poprzez dozownik (pompkę oleju) ? U mnie jest zaślepiony tylko przy gaźniku, a w samym zbiorniczku nie ma oleju?
Tak zrobię. Dam znać o efektach. Na razie dziękuję z odzew. Pozdrawiam vper
1 - gaźnik 2 - do tyłu 3 - 0.6 litra, jest miarka przy korku wlewowym
Ja zawsze ustawiam 14000. To są maksymalne obroty bez obciążenia. Maksymalna moc jest przy 10 000. Jak dasz niższe to może nie osiągać zadanej maksymalnej mocy. Od pilarza już zależy na jakich obrotach będzie ciąć. To od niego i siły nacisku będzie zależeć na jakich obrotach z gazem w opór (w dwusuwie taka praca jest zalecana) będzie pracować. Dwusuw...
Dziękuję za wyczerpujący komentarz. Korzystając z okazji, że temat się trochę rozkręcił, mam dodatkowe pytania: 1. Czy w sytuacji, gdy wymieniamy gaźnik w silniku na nowy oryginalny, jego regulacja jest niezbędna, czy na fabrycznej regulacji gaźnika silnik powinien pracować w miarę poprawnie? (Z tego, co udało mi się doczytać, oryginalne nowe gaźniki...
A nie jest tak że gaźnik podlewa i podnosi stan oleju? Typowe dla briggsów.
Jednak dozownik oleju będzie dalej podawał olej do gaźnika i silnik dostanie go dwa razy więcej. Spuszczenie oleju ze zbiornika też odpada ponieważ dozownik przy pracy na sucho zatrze się. Najlepszym wyjściem będzie raczej zatkanie przewodu idącego z dozownika do gaźnika.
Człowieku! nNikt nie będzie za ciebie wymieniał uszczelek! Jaki to problem przetrzeć silnik szmatą i sprawdzić, skąd ten olej leci? A w tym silniku to leje się z każdego możliwego miejsca. Tu nie ma co potwierdzać, tu się trzeba trochę pobrudzić.
Nie wiadomo czy świeca sprawna, czy masz zapłon. Czy masz i dział układ zabezpieczający przed niskim poziomem oleju.
Witam posiadam w mercedsie g230 gażnik w ktorym jest korek (czerwony) do wlewu oleju atf czy wie ktoś ile tego oleju treba tam lać i co kiedy?
Wydaje mi się, że ma poprzez odmę od pokrywy zaworów do gaźnika. Pod osłoną klawiatury jest filtr/sito zobacz czy nie jest zapchany.
Syrena miała silnik 2T i była smarowana mieszanką paliwa z olejem. Jak kolega chce więcej wiadomości leży książka do naprawy.
Ok, w ten sposób sprawdziłeś, że masz sprawny czujnik. Rozumiem, że żarówka nie zapaliła się ani razu bez względu na obroty itp. Licznik możesz sprawdzić poprzez połączenie przewodu idącego do czujnika ciśnienia z masą - kontrolka powinna się zapalić (stacyjka w pozycji zapłon).
Kranik i zaworek w gaźniku sprawne?
Witam. Ja bym radził zacząć od wymiany filtrów (powietrza,oleju)bawienie sie gaźnikiem odstaw na potem
Okazało się że kosiarka była zalana olejem samochodowym .
Nie próbowałeś odpalić, sprawdzić czy zagada, psikając gazem w gaźniki, np. plakiem, dezodorantem? Jeśli silnik długo stał, to na pewno gaźniki się przytkały na dyszach i kanałach. Problem powstaje po użyciu niektórych olejów do mieszanki wraz z dodatkami stosowanymi w paliwach, przy odparowaniu paliwa pozostają osady które bardzo trudno usunąć. Dolot...
Posmaruj, olejem. zapytaj w tym sklepie: http://www.fhukaktus.pl/sklep/index.php
Dlatego nie chce odpalić bo paliwo cieknące z gaźnika wypełnia cylinder i suwie sprężania jest ściśnięte nad tłokiem, Może też dostawać się do oleju oraz podnosić jego stan. Także jak kolega napisał powyżej, gaźnik do przeglądu oraz czyszczenia.
W tym gaźniku jest ssanie na linkę. Mosiężna końcówka to jest wlot paliwa. Te 2 wloty skierowane w dół - jeden jest od podciśnienia, a drugi od dozownika oleju.
Zdjęcie zrób jak to wygląda. Napinacz łańcucha rozrządu masz sprawny? Od spodu silnika są dwie śruby, jedna to spust oleju, a druga to od napinacza łańcucha, wykręć tą od napinacza i sprawdź jak się ma sprężyna.
To "wyjełnij" jeszcze czujnik ciśnienia oleju i jeździj do zajechania silnika, bo nic innego w tej sytuacji nie można poradzić.
Przeoczyłem zapis o dyszy, denaturat (zawiera ok. 70% alkoholu etylowego) nie miesza się z benzyną, ale miesza się z wodą, a ta mieszanka zamarza w mocno ujemnych temperaturach dzięki czemu nie zamarznie w gaźniku. Poszukaj "zamarzanie wódki". Nadmieniam że denaturat nie miesza się również z olejem napędowym w efekcie nie można rozrzedzić oleju napędowego...
Kolega wyżej widzę, ze doradza innym za pomocą AI. Jeżeli silnik chodzi dobrze bez filtra to zapewne filtr jest problemem. Pokaż zdjęcie tego filtra, jaki ma wlot powietrza. No i oczywiście najskuteczniejszy filtr to dobra gąbka nasączana specjalnym olejem.
gaźnik kosiarka gaźnik kosiarka dolpima gaźnik gaźnik mikuni
propan zawór bezpieczeństwa zakładanie nowych tematów tda2822 mostek
transit świec pompa membranowa
Grundfos Scala 2 - Zielono-czerwona kontrolka, pompa nie działa Projekt zegara na Arduino z wyświetlaczami matrycowymi LED