czyli co trzeba ustawiac na zasadzie prob i błędów?
Raczej wątpliwe żeby wał się przestawił. Przyczyny szukałbym w gaźniku. Spróbuj dla próby odpalić bez tłumika.
Co można regenerować przy gaźniku WSK 125?. Tak z ciekawości ile zapłaciłeś?.
Cześć, Jaka linka gazu do WSK 125 z gaźnikiem Dellorto 21 mm? Teraz jest założona linka od WSK i przepustnica jest otwarta na maksa.
W gaźniku WSK 125 jest śruba która skręca komorę pływakową z resztą gaźnika. Jest tam siatka- sprawdź czy jest czysta. Sposób regulacji gaźnika mogę podrzucić z oryginalnej książki Naprawa WSK 125, powinno być jak zrobić przyrząd do ustawienia poziomu paliwa.
Podejrzewam nieszczelność na połączeniu gaźnika z cylindrem, lub nieszczelność skrzyni korbowej. Napisz coś więcej, czy stało się to nagle, czy może silnik ostatnio był remontowany, a może motocykl wykopany ze stodoły po 20 latach?
Jak dużą masz przerwę na przerywaczu oraz świecy? Tłok prawidłowo założony strzałką do wydechu? Kranik w baku dobrze podaje paliwo (nie jest przytkany)? Iglicy w gaźniku nie wymieniałeś?
Samo gaśnięcie na niskich obrotach może wynikać wyłącznie z niewyregulowanego gaźnika.
Jeszcze raz - Zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej - wyregulować zgodnie z instrukcja. Silnik szybciej je spala niż zdąży do komory pływakowej wpłynąć i dlatego gaśnie. Podnieś stan paliwa w komorze pływakowej, nie wiem jak to jest zrobione w tym gaźniku, pływak - iglica dogięcie blaszki.
że w cylindrze słychać lekkie dzwonienie Musisz sprawdzić też tłok i cylinder, a nie wymienić same pierścienie bo to może nic nie dać. A gaźnik możesz wymyć gdzieś na myjce ultradzwiękowej.
Ja bym obstawiał jeszcze 4 punkt - regulacja gaźnika.
Sprawdzałem cały iskrownik sprawdzony czy jest możliwość że to przez gaźnik ?
Przeczyść cały tor paliwa - od wymycia zbiornika, przez wszystkie przewody paliwowe do gaźnika.
Gdy otworzysz kranik to gaźnik nie przelewa?
Motocykl nie powinien sie grzać jeśli masz dobrze wyregulowany gaźnik.
wymień świece, oraz wyczyść gaźnik
Witam. Wymień kondensator w zapłonie i wtedy próbuj motocykl zapalić. Może mieć za słabą iskrę i nie odpala. Po postoju zimowym warto wyczyścić gaźnik.
Witam! Polecam sprawdzić kondensator, platynki, luzy kowadełka i młoteczka na przerywaczu. Na przerywaczu nie może pojawiać się iskrzenie, a bywa. Wtedy kondensator do wymiany. Luzy na przerywaczu to też przyczyna strzelania w gaźnik.
Sprawdź pływak w gaźniku czy nie jest dziurawy. Ogólnie gruntowny przegląd gaźnika.
Chcę podłączyc gaźnik wsk 125 do ogara 200 i jest problem z czego wykonac nowe kolanko i gdzie??
Podobny temat.Poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Witam, mam problem ze gaźnikiem Dellorto PHBG 19MM do WSK-i 125. Po zalaniu gaźnika, benzyna wycieka z lewej strony przelewu. Gdy odpalam motocykl, od razu wkręca się na maksymalne obroty. Sprawdzałem zawór iglicowy i działa tak jak trzeba. Może ktoś miał ten sam problem? Proszę o porady.
Problem z dopływem paliwa, zacznij od początku, zbiornik, kranik, filtr o ile jest, gaźnik.
Cieknie olej z tłumnika zbyt bogata mieszanka, po prostu mniej oleju do mieszanki lub mogą to być simeringi i bierze olej z silnika aha i sprawdź sobie gaźnik.
Raczej gaźnik źle wyregulowany.
a na której zapince masz ustawioną iglice ?? może zbyt wysoki poziom paliwa w gaźniku
świeca jest czarna, a jak ten gaźnik jak ustawić???
Ja bym sprawdził czy dobrze "leżą" te podkładki izolacyjne na przerywaczu, czy kondensator ma dobrą masę i czy nie masz gdzieś zwarcia na wyjściu przewodów z silnika najlepiej odłącz je szczególnie ten od gaszenia. Sprawdź jeszcze kabelek przy cewce zapłonowej, czy dobrze się trzyma wraz z biegiem czasu i pod wpływem drgań może nie łączy w miejscu lutowania....
Przychylam się do pomysłu z nadmiarem paliwa z komory pływaka. Po odkręceniu pokrywy pływaka sprawdź trzymając palcem pływak, czy jego iglica zamyka wypływ paliwa - może być uszkodzony stożek iglicy lub jej gniazdo. Wtedy również może być mokry filtr powietrza jeśli jest poniżej. Nieszczelność komory korbowej (karteru) objawiała by się wysokimi obrotami...
Gaźnik patrzyłeś?
Oraz glowica i ewentualne przeregulowania gaźnika gdy był ściągany z cylindra.
Poszukaj na forum o regulacji gaźnika był wiele razy. Za bogata mieszanka opuść iglicę.
Dawkę jaką zastosowałem teraz to około 55ml na 2 litry benzyny czyli coś koło 1:40. Mało oleju to silnik niskoobrotowy zalecana to 1:25 na dotarciu później można 1:30. Zwiększ dawkę paliwa na iglicy opuszczając zawleczkę w dół o 1 rowek. Sprawdź także czy nie łapie lewego powietrza na króćcu gaźnika.
Przyczyna to napewno ten stoszkowy filtr, może gdyby był stożkowy to nie było by tego problemu. A tak na poważnie, pierwsze co z opisu wynika że jednak ten filtr jest nieodpowiedni. Silnik przez niego nie może zassać odpowiedniej ilości powietrza, tylko "zaciąga" za dużo paliwa przez co się zalewa i dlatego ma tak ciężko. W ostateczności odpowiednie...
Witam, problem mam z WSK 125. Nie wchodzi na obroty, pali bez problemu. Na wolnych obrotach chodzi. Po wykręceniu śruby w gaźniku od powietrza zbiera się idealnie, ale po pewnym czasie zalewa gaźnik. Czyszczony zapłon, wydech - próbowałem chyba wszystkiego. Może macie jakieś inne pomysły? Z góry dziękuję.
Naprawione
Ja nie wiem jaki to silnik, ale części jak koło zamachowe czy gaźnik przypominają jak by pochodziły z WSK-125. Ale sądząc po stanie nic z tego silnika nie będzie. Zbyt mocno skorodowany, to że nie możesz ruszyć tłokiem może świadczyć o całkowitym zardzewieniu cylindra od środka bez możliwości jego naprawy.
W gaźniku G20 jest możliwość regulacji poziomu paliwa.
Daj gaźnik z wsk 125 Dodano po 2 MatOstry to na zdjęciu to co to jest??
a mam pytanie: dorwałem gaźnik od kosiarki samojezdnej stiga o mocy 7,7kW. Nadałby się on do Wsk 125??chociażbybez samej membrany.
Na moje to po prostu luzy... Pierścienie w rowkach tłoka, tłok w cylindrze, luz na sworzniu tłoka/główce korbowodu, luz na stopie korbowodu, luz osiowy korbowodu, albo i nawet luz przepustnicy gaźnika. Części do WSK 125 są tak niskiej jakości, że nie ma co liczyć na idealnie cichą pracę silnika.
A teraz ja mam dosyc banalne pytanie, poskladalem WSK 125 od podstaw... no i na samym koncu mam problem, i nie wiem co jest jego przyczyna:( poskladalem gaznik i zalozylem go, gdy "puscilem paliwo" to rzecza normalna jest ze gaznik przez jakas sekunde sie "przeleje" co jest dobrym znakiem, ale wlasnie u mnie jest problem taki ze gaznik przelewa sie...
Tłumik czysty gaźnik wyregulowany.
A jeszcze mam jedno pytanie: co może być przyczyną mulenia się wsk bo jak ściągnołem filtr powietrza to jest trochę lepiej. Przeczyściłem gaźnik i nic
Witam. Jestem posiadaczem quada samoróbki wsk 125. Mam pewien problem, że nie chce wchodzić na wysokie obroty i przerywa. Wymieniłem takie części jak : cewka zapłonowa (polska) , kondensator (polski) , przerywacz, przewód WN , świece , zestaw gaźnika , nowe dysze , główna dysza , filtr stożkowy i paliwa. I chwile pochodził i nagle zaczął przerywać i...
nie wiem co się mogło podziać i myślę cały czas co zrobić żeby go ożywić, N razy była mowa o sprawdzeniu gaźnika. Coś uczyniłeś w tym temacie?
A iskra jest prawidłowa wtedy?
Daj zdjęcie, bo nie wiadomo o którą dziurkę Ci chodzi. Może to otwór technologiczny. Jeżeli tak, to powinien być zaślepiony.
Może odpowiesz na pytanie, jak sprawował się silnik na oryginalnym gaźniku?
Może coś wpadło do gaźnika i przypchało dyszę. Kompresja myślę, że tak szybko by nie spadła. Przy zapalaniu powinieneś odczuć czy ma kompresję. Nie wiem czu w WSK są simeringi na wale, ale jeśli właśnie nawali to uszczelnienie to też może być odczuwalny spadek mocy. Najpierw rozkręć gaźnik i go wyczyść. Może popuściła w nim jakaś śrubka. Zobacz też...
Bzdura - musi być wyważony, inaczej niszczył by łożyska w ekspresowym tempie, megawibracjach nie wspomnę. A co do dynamiki - ta "maszyna" z jej 8KM i wolnoobrotowym silnikiem, dużym skokiem tłoka i ciężkim kołem zamachowym, o prymitywnym gaźniku typu Amal i iskrownikowym układzie zapłonowym... Proszę, nie żartuj.
Miałem taki przypadek - winna była zapchana dysza w gaźniku, czyli brakowało paliwa.
Mam dokładnie taki gaźnik jak na zdjęciach poniżej i strasznie zalewał. Do tej pory zmieniłem dyszę na 72, iglica na najwyższym rowku , zmieniłem też zawór iglicowy na oryginalny dellorto i trochę pobawiłem się pływakiem. Wcześniej nawet nie chciał palić jak był zimny bo strasznie zalewał teraz jest już znacznie lepiej ale mimo wszystko to jeszcze nie...
Jak nie odpala, przed ponowną regulacją wlej troszkę paliwa do cylindra, i wtedy zobacz, jak odpali to coś z gaźnikiem a nie iskrą.
Witam, mam problem z WSK 125, problem polega w tym, że ciężko pali na zimnym. Mam przypuszczenie, że nie dochodzi paliwo mimo czyszczenia gaźnika i kranika, drugi problem jest w platynkach, cały czas się przestawiają, bardzo proszę o pomoc!
W takim razie może jednak chodzi o gaźnik. Dokładnie przeczyścić. Zwłaszcza dysze.
Nie, założyłem filtr stożkowy, i tak samo chwile jest dobrze później ją muli. Tak myślałem żeby rozwalić ten filtr i założyć tylko tą siateczkę na opasce na gaźnik, tak żeby nie zatykało tych 2 dziurek, co są w gaźniku, może coś z tego będzie.
Sprawdzę to... Ale wal skoro jest nowy to powinien je posiadać... Tak mi się wydaje... Są jeszcze jakieś pomysły? Może być to, że mam nowy gaźnik?
Witam wszystkich! Od niedawna posiadam ciągniczek MF 70 i niewiele wiem na jego temat, dodam jeszcze, że niemam żadnego osprzętu dlatego interesuje mnie jak są zrobione narzędzia typu: pług, glebogryzarka i kultywator? -Bardzo prosił bym o zdjęcia ;). Mam jeszcze mały problem z gaźnikiem, ponieważ jest on od WSK-i 125, czy będzie on na nim chodzić,...
Witam.Miałem kiedys takie cacko.O ile dobrze pamiętam to przerwa na przerywaczu 0,25-0,30 a zapłon 3 mm przed GMP.Iglica do iskry nic nie ma tylko do składu mieszanki.Ustaw ją w połowie i sprawdź szczelność układu dolotowego i czy gaźnik stoi pionowo.
Wszystko sprawdzone a co z gaźnikiem? Przeczyść go, zapodaj nowe paliwo. Filtr powietrza?
Witam, mam wsk 125, do silnika jest założony inny gaźnik bo na oryginalnym nie chciała chodzić, na tym śmiga bosko tylko w ostatnim czasie zaobserwowałem że na zimnym silniku, po odpaleniu ma normalne niskie obroty a jak się nagrzeje dostaje wysokich obrotów, zupełnie na odwrót jak powinno być. W czym jest problem? Jeśli zapomniałem o czymś napisać...
Spokojnie, bo czytając posty, to wymienasz ciągle nowe części:) Skoro prawie cały zapłon jest nowy, i pali po wlaniu dawki to cos z gaźnikiem. Wzbogać mieszankę na iglicy, A może ten drugi gaźnik jest gdzieś zapchany?
Całkiem inny jest do wsk 125.
Z czego robisz te kliny? Sprawdź dysze gaźnika i wyreguluj zapłon. Wymień świecę.
Zmniejsz ilość oleju w paliwie do ilości podawanej wg serwisówki WSK oraz gaźnik wyreguluj wg tego samego.
Jak chcesz kupić gaźnik to też Ci doradze aby był polski.Kiedyś naprawiałem starą glebogryzarke na silniku wsk 125.Gaźnik zamontowałem chiński.Taki dostał właściciel.Silnik miał problemy przy wejściu na wyższe obroty,dławił się na początku.Po zmianie na oryginał używany z demontażu silnik odżył i zaczął normalnie pracować.Silnik był po kapitalnym remoncie...
Prawie wszyscy błądzicie. Motocykl to zlepek kilku pojazdów. Rama, tylne koło, zbiornik paliwa, siodło, filtr powietrza, amortyzatory tylne, wahacz przedni to SHL M-11, silnik i gaźnik WFM M-06 S-34 (gdzie S-34 to symbol silnika, pojemność 125 ccm), przednie koło WSK 125 lub 175 (były takie same w pewnych modelach), tłumik tak samo jak przednie koło,...
Trochę trudno sprawdzić ale pytanie czy było coś robione np przy piaście koła magnesowego? Otóż kiedyś spotkałem sytuację, że chyba zastosowano niewłaściwe elementy i po zanitowaniu nowej piasty był podobny efekt. Też można było buty zedrzeć przy pchaniu i nie dał się uruchomić. Czyli nastąpiło przestawienie krzywki względem magnesów.
Może kolega uzupełni - WSK 125 czy 175, bo układ zapłonowy jest zupełnie różny.
Skoro sam nie masz pojęcia, to zanieś silnik do kogoś kto go naprawi - to to samo co WSK 125. Uszkodzona świeca, cewka, platynki, kondensator, gaźnik, bardzo słabe sprężąnie - wybierz sobie coś.
Poziom paliwa w gaźniku można regulować poprzez podginanie blaszki. Zalwwało ci silnik i cała usterka na tym polegała, iskra jakoś magicznie wróciła. Fajna maszyna :) teraz już takich nie robią :( Brakuje pewnego elementu który bardzo poprawia komfort pracy. Jeśli pomogłem kliknij "pomógł"
tak tylko to nie na byc montowana do baku. Zasilania terz nie będzie skąd wziąc. Chyba zastosuje zasilanie gaźnika opadowe.
...Silnik na obcym gaźniku i to jeszcze od większego silnika nie będzie pracował prawidłowo... i tu się kolego bardzo mylisz większy gaźnik = więcej mocy
Wydaje mi się, że jeżeli zapłon jest ustawiony poprawnie, zostaje jeszcze regulacja gaźnika, ale takie objawy dotyczą zapłonu
Jak ustawie platynki 2 mm przed GMP Tak ma być ustawione. Silnik po remoncie Zdejmij gumę od filtra powietrza, dodaj gazu, przyłóż rękę do wlotu gaźnika i niech ci ktoś ruszy starterem.Codzi mi o to żebyś sprawdził czy zasysa powietrze z gaźnika, bo może jest źle poskładany.
Strzelanie z gaźnika lub tłumika wina zapłonu(może być przebicie na świecy).
Użycie miesznaki 1:25 do silnika przystosowanego do miesznki 1:50 bez regulacji gaźnika to zalepienie syfem po całości. Kolego, nie pomieszało ci się coś? Przecież producent zalecał na dotarciu mieszankę 1:20 a po dotarciu 1:25. A z czym ten olej ma się spalać jak mieszanka już jest bogata np. A z czym spala się olej w piłach które mają podawane tyle...
Między gaźnikiem a cylindrem. Może razem coś porobimy i zatrzemy twoja glośną wsk??
Okazało się że benzyna zamiast spalać się w cylindrze wlewa się do silnika - Konieczny jest szlif. Temat uważam za zamknięty
Nie. Potem trzeba gaźnik wyregulować i będzie więcej paliwa brało i tyle.
Silnik na pierwszy rzut oka wyglada na jakiś majstrowany przez "wiejskiego speca" (kartery nie do pary, zaspawana zębatka). Myśle także że cylinder jest nieoryginalny bo w silnikach dęby o ile mi wiadomo nie było cylindrów aluminiowych. Silnik jest raczej składakiem ale sądząc po zapłonie, cylindrze, krućcu gaźnika stawiam rok ok 1985.
Wymień świecę na nową, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś. Kiedyś tak miałem, że świeca się rozszczelniła. Druga sytuacja to uszkodzone (nieszczelne) łożysko na wale korbowym. Jak sie znowu zatrzyma, to ściągnij filtr powietrza i zobacz, czy zasysa powietrze przez gaźnik. I porównaj zasysanie "na zimno" i "na gorąco".
Chciałbym żeby tak było, lecz nie jest zdemontowałem króciec żeby mieć więcej placu założyłem inny filtr, nowy, gąbkowy w ogóle nie stawia oporów do ciągnięcia przez niego. Nigdy tak nie miałem, możliwe, że jest coś w gaźniku w środku zatkane? Jakiś kanał w obudowie kompresorem dmuchałem we wszystkie otwory, lecz to nie pomogło.
Ramowo jest to samo. Musisz brać z gaźnikiem i całym aparatem zapłonowym. Dużej filozofii w tym nie ma.
To jest układ zapłonowy klasyczny, przerywacz, kondensator. Przy dużych luzach wału nie ustawisz dobrze zapłonu, pomijając fakt że możesz mieć przedmuchy na simeringach wału. Dodano po 5 Gaźnik był czyszczony, ma luzy boczne na przepustnicy?
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
Całkiem bez niczego to wiadomo muszą być platynki iskrownika cewka Jak w motocyklach WSK,Simson itp Fiatc126p / 125 cienki 700 miał tam coś to odpada Tipo ? może jakieś w miarę klasyki są jeszcze.
Szczerze, to wygląda, jakby było zalane albo co najmniej kilka razy zmokło. Pordzewiałe, tłoki zaśniedziałe. Gaźników tu też nie widzę. Ogólnie trochę złomu. Wątpię, czy dałoby się z tego poskładać sprawny silnik. Ja osobiście bym tego za tę cenę nie kupił. Jak miałem takie rzeczy w podobnym stanie, to oferowałem w cenie złomu.
Czy w każdym silniku WSK potrzebny jest króciec? bo jest taka sprawa ze zauważyłem u mnie wyszczerbienie na szyjce od cylindra i jak założę króciec to jest tam szczelina i trochę luzu i łapie lewe powietrze a zauważyłem ze gdybym założył sam gaźnik bezpośrednio na cylinder to problemu by nie było bo gaźnik jakoś sztywniej się trzyma i lepiej zakrywa...
Aha to dzięki czyli mam do regulacji zapłon i gaźnik i ma to pomóc?? Zrobie co piszecie i opisze wnioski.
Ja mam w swojej silnik od WSK 125 z przerobioną obudową na pionowy wał i chłodzenie powietrzem. Moc ograniczona przelotem na gaźniku. Jest to konstrukcja oryginalna nie jakaś samoróbka.
To trochę lipa kolego bo od nowego roku wszedł przepis ze motocykle z gaźnikiem nie będą mogły być zarejestrowane.Dlatego większość sprzedających rejestrowała w sklepie żeby móc sprzedać. Chyba że znajdziesz jakąś lukę prawną . lub zabytkowych się ten przepis nie dotyczy.
Co prawda temat archiwalny, ale rozwiązania w internecie brak,a autor miał ten sam problem co ja. Do S01 (WSK 125) zakupiłem gaźnik dellorto PHBG-21 (chińska kopia). Miałem to samo: z tłumika się lalo, świeca czarna, mocy brak. Doszedłem metodą prób i błędów do tego, że nie dysza główna, a iglica jest problemem. Nowsze silniki są znacznie bardziej efektywne...
No tak ale też dużo zależy jak ktoś użytkuje ten pojazd bo nawet na drodze asfaltowej motocykl można wcześniej skończyć niż na polnej i różnych dziurach. Jak pisałem wyżej posiadam dwie wsk i obydwoma po asfalcie i innych takich drogach staram się nie poruszać ponieważ nie posiadam do nich dokumentów:-( i chodzą już kupę lat bez remontu ale właśnie...
Wał dam do regeneracji razem z korbowodem będzie ok 100 zł. Da rade samemu pomierzyć cylinder ? Po co w ogóle robi się szlif, żeby zlikwidować nierówności rysy? Co sądzicie o nowym cylindrze z tłokiem z allegro za 103zł z przesyłka? Te osłony na wale są potrzebne? Bo mam je zdjęte. Nie wiem czy gaźnik nie będzie do naprawienia może czyszczenie tylko....
Miałem taki przypadek że koło magnesowe miało słabe magnesy ze starości i iskra była za słaba, koło od kolegi z garażu i wsk paliła od strzała. Tiaaa, na pewno tak było. przy silniku WSK 125, przed jazdą pali na kopa lecz po jeździe już nie chce odpalić na kopa tylko ewentualnie na zapych Pewnie ciśnienie sprężania ma już takie sobie - do tego jeszcze...
Normalne, zachodnie motocykle z tamtych lat to przepaść porównując do WSK. Jeździć to jeździ podobnie jak serie motocykli Romet ale grzebać trzeba co chwilę, regulować gaźnik, zapłon, czyścić platynki itp... Jeśli chcesz czymś pojeździć bez stresowo przez cały sezon to szukaj czegoś innego.
Ta historia zakończyła się jednak wymianą karterów. Klej jest dobry na pęknięcie, jako wypełnienie, ale na odłamaną część, zwłaszcza taką, na którą działają znaczne siły, już nie za bardzo. Udało się kupić nowe, oryginalne kartery. Przy okazji silnik przeszedł remont. Został do dokupienia oryginalny gaźnik, bo chińszczyzna którą kupiłem, to masakra....
Sprawdź nastawy gaźnika, potem te gumę na której mocuje się gaźnik czy nie jest popękana i nie puszcza lewego powietrza, a na końcu sprawdź kompresje. CZ to nie wsk 125 że pojedzie z luzem 1mm w cylindrze ;)
gaźnik kosiarka gaźnik kosiarka dolpima gaźnik gaźnik mikuni
zamienie komputer obliczanie cewki przetwornica kamera kabel cofać
Yamaha S-Max 250 2009 - Wymiana modułu a stary kluczyk Radio lampowe Menuet UKF 20303 - palący się opornik R9 2,4 kΩ