Zajrzyj do manualna, powinnaś coś znaleźć.
Sprawdź czy linka od ssania nie zacięta, albo mieszanka za bogata(gaźniki).
Może sprawdź zawór płytkowy pod gaźnikiem .
Sprawdź membranki czy nie mają prześwitów.
Jest taka opcja, - jeżeli gaźniki dawno nie były czyszczone to przy demontażu mogły zostać zruszone osady i się coś poprzytykało. Piszesz ,że nie masz pojęcia, a bierzesz się za regulacje. To zadanie proponuje powierzyć komuś doświadczonemu. Należy także sprawdzić synchronizacje gaźników .
Wyczyść filtr powietrza, rozbierz gaźnik i wyczyść 2 dysze, powinno pomoc
Gaźniki 1 i 4 rozmiar 152, Gaźniki 2 i 3 148.
Witam warto sprawdzić wszystkie kostki w instalacji czy nic się z nimi nie dzieje i warto przeczyścić gaźnik oraz wyregulować
Czytałem, że to może być cewka zapłonowa, która pomaga osiągnąć większe obroty. Co za brednie! Element ten to układ odpowiedzialny za sterowanie ssaniem automatycznym. Ogólnie jego zasada działania jest dość dziwna, nie pamiętam czy w serwisówce coś pisze o zakresach temperatur w których on działa. Jeżeli został on odłączony, to upewnij się że przewody...
Spróbuj wyregulować ten gaźnik
Jeżeli silnik pracuje dobrze na wolnych obrotach nie faluje, obroty nie skaczą, to nie ma lewego powietrza, raczej problem w zasilaniu paliwem. Do czyszczenia gaźnik i zbiornik paliwa, proponuję dać bogatszą mieszankę powietrzno-paliwową(delikatnie wykręcać śrubkę regulacyjną w gaźniku)
Rezerwa pomija filtr siatkowy w zbiorniku i wpuszcza cały syf (woda, rdza) zbierający się u dołu zbiornika do gaźnika...
Witam, mam problem yamaha booster łapie ale nie odpala. Gaźnik czyściłem. Kompresja jest. Iskra też.
Dokładnie tak jak mówią koledzy sprzęt łapie ci lewe powietrze ... ja w swojej xj ,miałem delikatnie spękane uszczelniacze , moto odebrałem od mechanika i ten mi wspomniał że ta cześć jest stara . I mimo że mi poregulował wszystko to była lipa ... W XJ miałem taką śróbe regulacyjną obroty czy jak nią pokręcisz to masz jakieś zmiany ... Może masz gaźniki...
ale jaki konkretnie gaźnik oraz napęd , ponieważ wydech juz mam ? A jestem trochę zielony w tych sprawach :/ więc proszę o konkretny model gaźnika :)
To wtrysk czy gaźnik?
Nie mam filtru ,czyli problem jest z regulacją gaźnika?
Może ciągnąć lewe powietrze na karterach (na łączeniu połówek, przy skrzyni korbowej), co do wydechu nie ma to znaczenia. A przy odpięciu dozownika zaślepiłeś jego wejście w gaźniku?
Motocykl pochodzi z Niemiec. Sprawdzę jeszcze raz gaźnik.
W pierwszej kolejności rozkręć i wyczyść gaźnik
Tak nie może być! Przelew a w zasadzie odpowietrzenie komory pływakowej musi być otwarte!. Coś jest zatkane! Gdzie masz to ssanie? Jak podciągasz? Na zdjęciach nie widać zaczepu do "podciągania". Widać natomiast konektor elektryczny. To mi wygląda na ssanie elektryczne, ale nie jestem pewien. Mógłbyś dać lepsze zdjęcia elementów gaźnika?
Po pierwsze, jeśli silnik będzie cały czas pracował na biegu jałowym to i tak świece pokryją się sadzą i dostaną przebicia. Pilot screw odpowiadają za regulację mieszanki biegu jałowego, czy za regulację powietrza do układu biegu jałowego? Jeśli nadal jest bogata mieszanka, to sprawdź czy szczelne są tłoczki ssania. Regulacja iglic na przepustnicach...
Czy paliwo nie leci wężykiem przelewowym z gaźnika?
Zrób tak jak mówi kolega Staszek49 wlej paliwo wprost do cylindra na tłok i spróbuj odpalić jeśli załapie to znaczy że masz coś z gaźnikiem .
a no to kolego nie moge Ci pomóc, sądze że powinny być jakieś znaki lub proponuje Ci zorientować się jaki masz dokładnie silnik i popatrzeć na forach bardziej ukierunkowanych pod twoj motocykl, może jakiś fanklub lub coś tego typu. A dla sprostowania tobie chodzi o ustawienie rozrządu a nie zapłonu.
Dokładnie sprężarką przedmuchaj gaźnik.
Ustawiałeś gaźniki pod wakuometrem ? Jest to przyrząd do synchronizacji gaźników. Dzięki niemu ustawisz także skład mieszanki.
Na moje oko to problem z gaźnikiem
Może są jakieś paprochy w gaźniku i przytyka dyszę, albo lewe powietrze
gaźnik do regulacji .
ma ktoś jakieś pomysły??? jutro zabieram się za czyszczenie gaźnika
Sprawdź rezystancję impulsatora na zimnym i rozgrzanym silniku. Gdy przestanie odpalać wykręć świece i sprawdź czy występują równo iskry na wszystkich świecach. Oczywiście problem może też być mechaniczny i tu bym wskazywał na brak kompresji (może brak luzu zaworowego) lub problemem z gaźnikami.
Za mało paliwa sprawdź czy coś na drodze z baku do gaźnika nie jest przytkane,wyczyść gaźnik
Prawidłowo, zmierz napięcie w czasie rozruchu.
stawiał bym na jakiś wyciek. Sprawdź kranik, przewody paliwowe, łącznie z szczelnością gaźnika.
Najpewniej ciągnie gdzieś "lewe" powietrze po remoncie..
Iglica w gaźniku mogła się zawiesić i zalewa go. Działa tylko po dodaniu gazu, bo jest za dużo paliwa. Rozkręć i wyczyść gaźnik.
No to sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. Przepuszcza właśnie kranik podciśnieniowy. W gaźniku zawór iglicowy przy pływaku nigdy nie jest 100% szczelny i przy przepuszczającym kraniku po pewnym czasie przeleje z gaźnika.
Może gaźnik spróbuj wyregulować. Dodano po 1 Sprawdz zapłon , zobaczył czy się sprzęgło przypadkiem nie ślizga. Poziom paliwa w gaźniku
Korek jest ok tak samo filtr jest czysty. Co do tej iglicy to nie wiem jak to ustawić bo aż tak to się nie znam na tym mam poprawić coś z iglicą czy ustawić mieszankę (paliwo+powietrze) na gaźniku.
zbyt bogata mieszanka, jak masz mozliwosc zmniejsz na iglicy ustawienie.
zawory by były tego przyczyną? Dodano po 55 ssanie jest tym siupkiem na gaźniku
Kompresja, zapłon, świece, regulacje gaźnika itd.
Za bogata mieszanka tzn. Za dużo paliwa za mało powietrza. Powinny być w gaźniku śrubki od regulacji.
Wymieniałeś świece? Fajka świecy jest? Tłumik drożny? Klin na magnecie nie ścięty? Cylinder nie jest owalny? Jeśli są płytki membranowe uszkodzone to też będzie cofać w gaźnik.
To daj mu mniej powietrza. I zaobserwuj.
Mikuni VM 13. Takich oznaczeń się tam dopatrzyłem, ale jak patrze w google zdjęcia i rysunki to całkiem inaczej te gaźniki wyglądają.
Gaźnik regulowany?
Posiadam skuter Yamaha Neos 2t, gaźnik normalnie działa lecz z dołu gaźnika leje się paliwo. Sprawdzałem iglica wygląda jak nigdy nie używana tak samo pływak, próbowałem też drugim nowszym gaźnikiem wszystko dobrze włożone i dalej się paliwo leje. Co zrobić?
Wejscie gaźniku na wezyk od baku jest z drugiej strony
Problem polegał na tym, iż lałem ciut przy dużo oleju do paliwa oraz iglica na gaźniku się odpięła
W gaźnikach na dole są rurki do spustu paliwa,do nich podłączyć wężyki przezroczyste skierować je do góry i podwiesić.Odkręcić zaworki paliwo wpłynie do rurek i będzie widać poziom.Ważne aby nie opadał za mocno.O poziomie paliwa [url=http://www.virago.com.pl/viewtopic.... pompuje i tyle, chodzi o poziom paliwa w gaźnikach.
Na początek standardowo wymiana świecy , wyczyszczenie filtra powietrza i gaźnika oraz regulacja gaźnika.
No chyba tak trzeba będzie zrobić a wie pan jak te śubki powinny być wykręcone fabrycznie i to? To jest yamaha xj 600 1992 rocznik
chore pieniądze rozsądnych pieniądzach Czyli ILE ? Chcesz naprawić pojazd za 20zł to zmień mu silnik na chiński. Tam gaźniki są po 40zł.
neos posiada silnik prawie nie do zajechania. w końcu to yamaha, choć dwusuw, ale zblokowany elektronicznie, żeby nie osiągał więcej niż 50km. te silniczki są bardzo wrażliwe na czystość filtra powietrza. sprawdź. poza tym tam nie ma filtra benzyny, przy pojemności 2,5 l zbiornika łatwo o wodę w zbiorniku. jeżeli nie "kicha" (więc wody w gaźniku nie...
Pływak, podnosi zaworek iglicowy, który reguluje dopływ paliwa do gaźnika.
Witam mam taki problem że Tzr fajnie wkręca się na obroty na 1 i 2 biegu, łapie rezo, ale jak na 3 biegu wejdzie na rezo to zaczyna przerywać tak jakby była odcina, albo jej czegoś brakowało. Power force 70 Wydech tuningowy Filtr orginalny porobione dziury Gaźnik orginalny ( dysza główną 110, iglica ustawiona na środek) Przyczyną wydaje mi się że będzie...
Regulacja gaźników rozwiąże problem.
Stawiam na regulacje gaźnika na początek.
Jeżeli nie byłby odporny na benzynę, to chyba nie byłby między gaźnikiem a blokiem.
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
Od 2 lat jak jestem posiadaczem Yamahy Majesty 125 z 1999 roku .Ssanie nie działało od początku, ale nie miałem problemów z zapalaniem .Przy zimnych dniach , wystarczyło tylko dodać przed uruchomieniem silnika , troczę gazu i odpalał od razu. Teraz coś się stało i nie mogłem go uruchamiać w stary sposób , tylko odpalał , bardzo ciężko , bez dodawania...
Przeczytaj dokładnie co napisał autor w pierwszym poście. gaźnik był brudny ale wydaje mi się że dobrze go wyczyściłem Przyłóż się do tego czyszczenia jeszcze raz, najlepiej kup sobie środek do czyszczenia gaźników, koszt kilkanaście złotych.
Problem Rozwiązany. Magneto od środka całe w kurzu ( ok 0,5cm ). Simmeringi kolego to raczej wtedy jak nie chce zapalić, a pali tylko wtedy jak przytkasz gaźnik ręką.
Witam, otóż posiadam skuter marki Yamaha Aerox, jest to wersja na gaźniku. Gdy aerox chodzi gdy puszczę manetkę to spada sam z obrotów i gaśnie, jednak gdy kilka razy podam kopniakiem paliwo to odpali.A gdy sam zgaszę go, to odpala za raz ;). Czy ma to związek z regulacją gaźnika tymi dwiema śrubkami. Mógłby ktoś dać zdjęcie i która jest od czego, wkręcić...
Śruba mniejsza to spust płynu chłodniczego a druga regulacji paliwo-powietrze
Jest iskra, świeca mokra?
Ja bym zaczął od wyjęcia i przeczyszczenie gaźnika. Regulowałeś gaźnik? Może łapie jakieś lewe powietrze? U mnie kiedyś odkręciła się dysza.
Ten skuter pewnie nie posiada tzw. "kopnika", lecz uruchamiany jest z rozrusznika. Przypuszczam, że pojazd ten ma już spory przebieg, a więc mniejsze już ciśnienie w cylindrze i stąd problem. Rozrusznik zawsze kręci wolniej wał silnika niż podczas uruchamiania na tzw. pych i dlatego wówczas łatwiej zapala. Sprawdź fachowo działanie ssania (opisy na...
Ja jednak sprawdził bym dokładnie układ zapłonowy. W 1990 raczej nie stosowali procesorów w modułach zapłonowych, więc zmiana wyprzedzenia jest realizowana elektronicznie. Opisz ten układ a najlepiej daj schemat. Sprawdź też iskry na wszystkich cylindrach pod kątem max długości generowanego wyładowania iskrowego. Brzmi naukowo, a robi się to banalnie...
jaki gaźnik membranowy czy pływakowy??
Może ten gaźnik jest źle ustawiony ?
Witam, powodem tego problemu może być żle ustawiony gaźnik (dawka paliwa).
śruby i zawory są w porządku ale nie mogłem znaleźć tych wymiarów. dzięki ojdyr za wymiary uratowałeś moją głowę od wyrywania włosów Dodano po 16 Błażej-(nie moge odp na tamtyym poscie bo tylko moderator może, nie wiem o co chodzi) natomiast rozrusznik kręci jak należy, iskre podaje cały czas gdy kręci rozrusznik, raz czy dwa mi nawet odpaliła (na rozrusznik)...
Jeżeli stosuje się sportowy tłumik, to gaźnik wymaga regulacji włącznie z wymianą dysz lub nawet całego gaźnika na sportowy.
Niekoniecznie gaźnik, czasami takie numery robi kranik podciśnieniowy
A przypadkiem nie ma na gaźniku jakiejś przysłony rozruchowej?
Co z gaźnikiem ? Ssanie sprawne ? Czyściłeś go ?
Problemem okazał się styk od cewki wysokiego napięcia. Trzeba było powyjmować konektorki, poczyścić, zabezpieczyć pastą do elektroniki. I motorek chodzi równo, nie gaśnie. Dziękuję za pomoc.
Jak myślicie taki gaźnik będzie pasował? http://allegro.pl/gaznik-mikuni-vm16-now...
Wykręć świecę i wlej do cylindra (na tłok) ok. 2 cm3 paliwa. Jeśli "zapali" bez problemu, to szukaj usterki w gaźniku (niedrożne dysze, niewłaściwie dokręcony gaźnik lub nieczynne ssanie).
Mam aeroxa z 08r. Bez obciążenia silnik kręci wysoko, około 13k obr. Ale jak się jedzie to od 6.5k obr zaczyna się dziura. Tzn. silnik nie ma siły. Z górki coś się ruszy. Ale tak to nic. Jaki problem? Gaźnik po regulacji
Witam wszystkich. Problem dotyczy tytułowego agregatu - silnik dwusuw - stał nieużywany kilka lat i nie odpala. Zlałem stare paliwo, zalałem nowym (50:1), wymieniłem świecę - nadal klops. Po przyłożeniu gąbki nasączonej benzyną do wlotu powietrza odpala na chwilę (do kilkudziesięciu sekund). Następnym krokiem będzie więc czyszczenie gaźnika - czy koledzy...
Na początek wyczyść gaźnik , przedmuchaj sprężonym powietrzem , dalej inna świeca oraz wypranie, nasączenie olejem filtra powietrza ew. jego wymiana
Załóż wyregulowany wstępnie gaźnik! Takie próby bez niego nie mają sensu!
Cześć, regulacja gaźnika ewentualnie kontrola zapłonu. Przeczytaj instrukcje.
Sprawdzić dopływ paliwa do gaźnika, ssanie, kranik, zaworek pływaka, wyczyścić gaźnik i tak dalej.
Mam tam 2suw. Zdjęcie gaźnika mógłbym zrobic dopiero koło soboty bo aparatu nie mam w domu. Ale na gaźniku wszystko jest prawdopodobnie dobrze podpięte:)
Kolego jeśli masz skuter 50-tkę, to ile chciałbyś z niego "wycisnąć". Aby zwiększyć moc i prędkość musisz zmieć cylinder, tłok i niejednokrotnie wał silnika ( na wzmocniony ) a także i gaźnik.
Witam. Jeździłem wczoraj wszystko było w porządku, dzisiaj odpalam i na odkręconej manetce jest max 5.5k obrotów gaźnik nie łapie lewego powietrza.
Czy sprawdziłeś poprawność ustawienie rozrządu, podmieniałeś moduł, gaźnik (stosowne regulacje, udrożnienie dysz) i świecę. Poszukaj na forach interesującego Cię tematu.
Od spodu gaźnika czy czegoś tam masz wejście na ta wtyczkę
Witam posiadam Yamahe Slider i zamierzam wymienić cylinder na większy ,,70" i chciałem się was zapytać czy będę musiał wymienić również głowice ? czy będzie pasowa oryginalna. Pozdrawiam :D
Witam, w przypadku np. tzw. 'starych motocykli' taki efekt wystepuje tylko - jesli ktos ustawil zaplon daleko po GMP, bo wtedy silnik nie ma sily sie 'wkrecac - nie ma mocy' w ogole...Tutaj efekt jest podobny, ale chyba nie da sie w nim ustawic zaplonu po GMP ? Tu stawialbym na zbyt wolno przeplywajace przez kranik paliwo - zdejmnij wezyk paliwa przy...
Tylko ogarnięty mechanik.
Na mój gust to gaźniki źle zrobione, przed synchro wszystko było Ok co ? jeżeli tak to masz odpowiedź.
Masz lżejsze rolki więc to normalne, że muszą być wyzsze obroty aby pokonać opór sprężyny. Przecież to działa na zasadzie odśrodkowej. Cięższe rolki albo słabsza sprężyna. Regulacja gaźnika nic nie da.
rozkręciłem głowice itd i wiem żę to pierścienie mi sie posypały a z gaźnikiem nie wiem co jest
Wiem o który skuter Daelima chodzi, tylko nie pamiętam nazwy modelu. Tam jest silnik podobny jak GY6, tylko z chłodnicą oleju za przednim kołem. Gaźnik to Mikuni i nad nim jest filtr powietrza, gdzie chińczyki w tej samej „budzie” mają w tym miejscu zbiornik oleju (2T), dodatkowy schowek, albo jakąś zagadkową puszkę. Z tym gaźnikiem są niestety kłopoty....
gaźnik podłączenie yamaha gaźnik yamaha regulacja regulacja gaźnik yamaha
atlas schemat instalacji esp8285 tasmota encoder brother
Jak włączyć druk z USB w trybie serwisowym Ricoh Lokalizacja filtra gazu w piecu Immergas Victrix 50