Tak, problem z tym czunikiem objawia się brakiem iskry, ja miałem przetarty jeden z tych kabli przy złączce - gdzieś koło gaźnika była ta złączka. Efektem były niestabilne obroty. Skróciłem kable, polutowałem do wtyczki ale przez przypadek zamieniłem kable miejscami, efekt był taki że iskra zgineła. Dwa dni straciłem by odkryć pomyłkę.
Te zbiorniki rozszczelniają się na zgrzewie łączącym górną i dolną wytłoczkę, bak do wymiany
z czujnikiem to nie wiem bo wskaznik temp.mam u siebie zamontowany fabrycznie, z kolei moja mam tez ma cc700 i wlasnie bez wskaznika.instalacje elektryczne sa takie same ,zamienilem cale deski rozdzielcze i nic.wskaznik u niej nie dzialal.takze problem tkwi wlasnie w tym czujniku ze przez niego nie dziala wskaznik.ale naprawde nie wiem czy na 100% przez...
Po prawej stronie , jest złączka od czujnika wału , bardzo lubi śniedzieć lub urywają sie przewody , sprawdz to połączenie.
Jeszcze sprawdz to: http://obrazki.elektroda.net/95_12340382...
Znalazłem schemat tego gaźnika i ta śruba opisana jest jako "KIT IDLE MIXTURE" nr 94 i nie mogę zrozumieć Tłumacz Google tłumaczy to jak "Zestaw mieszanki biegu jałowego", wg mnie prawidłowo powinno być - śruba składu mieszanki biegu jałowego. Co do komory pływakowej, jeżeli taka jest, to ustawienie pływaka ustala poziom paliwa jaki jest utrzymywany...
najwyżej zamówię gdzieś w jakimś sklepie . jeszcze jedno pytanie wracając do tematu co co wystawiłem na zdjęciu wstępnie to zawór podciśnień ? bo nikt nie potwierdził To jest elektrozawór sterujący japońskim gaźnikiem Aisan, który był poprzednio zamontowany w tym samochodzie. Jak widać na zdjęciach gaźnik Aisan został wymieniony na FOS, który nie posiada...
Katalizator i sondę miał gaźnik AISAN (japoński ) .Gaźniki polskie WEBER, FOS nie miały katalizatora. Jeśli byla przeróbka z AISANA na WEBERA LUB FOSA to sonda i katalizator są zbyteczne .W przeciwnym wypadku do poprawnej pracy gąźnika AISAN sonda musi być wkręcona przed katalizatorem .Nie wystarczy nawiercić otwór w rurze wydechowej ,musi być wspawana...
Witam wszystkich. To jest właśnie moje pytanie, czy istnieje coś takiego jak standardowa regulacja gaźnika AISAN ? Wiem że istnieją cztery śruby regulacyjne: 1. Regulacja mieszanki 2. Ustawienie przepustnicy 3. Wkręt przyspieszenia biegu jałowego 4. Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego Wydaje mi się że cały pic polega na ustawieniu tego, ponieważ...
Miałeś źle wyregulowany bieg jałowy i przyspieszony bieg jałowy...dwie śruby regulacyjne z przodu gaźnika-do tego specjalna metoda regulacji podczas której auto musi być rozgrzane i w odpowiedniej kolejności kręcimy śrubami i zdejmujemy poszczególne wężyki podciśnieniowe. Na 3 stronie tego postu jest załączona cała diagnostyka. A czy twój sposób jest...
Witam, fakt gaźnik Aisan częśto wszystkim dokucza, kilka rzeczy które sa problematyczne w tym systemie to podciśnienia, odma która idzie od korka oleju, bardzo częst peka zaraz przy samym kolektorze ssącym pod gaźnikiem no i oczywiście sam gaźnik a dokładnie kanalik który jest zaraz pod górna pokrywa gaźnika wraz z blaszka bimetalową, ten kanalik bardzo...
Powinno być dobrze. Kiedyś w swoim zakładałem szersze i nic nie obcierało. Jak chcesz to zerknę do garażu. Jeszcze ich gdzieś mam, to Ci podam rozmiar na których jeździłem. Cienkiego niestety już nie mam. :| Dodano po 1 Na jakim gaźniku go masz? Dodano po 1 Ja miałem z 98r na gaźniku AISAN japończyk.
Która śrubka? Zdjęć, schematów tego gaźnika masz mnóstwo w sieci. Pokaż o co Ci chodzi.
Przekładka jest jak najbardziej możliwa.Oto,co trzeba zamienić: linka ssania (aisan ma dużo dłuższą, starą linkę można skrócić z pancerzem) linka gazu ( inny kąt wygięcia prowadzenia linki) termostat (aisanowy ma 3 króćce, fosowy i weberowy tylko 2) trójnik wody (trzeba wykręcić zawór dwudrożny a na jego miejsce wstawić czujnik temperatury-wykręcony...
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
potrzebuje schemat j/w cc7oo
Na początku polecam sprawdzić węże podciśnieniowe. Może jakiś spadł, co się bardzo często zdarza. Jak miałem CC700 to zawsze w zapasie woziłem 1m wężyka :)
witam u mnie jest trochę inaczej ale po kolei ,autko 96r z kat i oczywiście Aisan .Do tej pory było OK a teraz przy odpalaniu bez ssania kreci i nie zapala,po wyciągnieci ssania na maxa zapali ale obroty nierównomierne.Jak juz jedzie to silnik pracuje nierówno a wyrzucenie na luz gaśnie.Prosze o porady.
Odpuść ten wynalazek. Załóż polski gaźnik
Gaźniki AISAN zawsze stanowiły problem, najprościej wymienić kolektor ssący i założyć gaźnik Webera.
No dokładnie ,dlatego chiałbym go podmienić . Czekam dalej na opinie "fachowców" od takich zabiegów , czyżby nikt z forumowiczów się nigdy za to nie brał? :)
Rozwiązanie problemu było takie: Zwarcie na czujniku biegu jałowego spowodowało spalenie sie całego komputera. Wymiana czujnika i komputera i CC jak z fabryki:))
Podłączam sie do pytania mam identyczny problem, CC700 gaźnik zwykły nie Aisan.
Przy wymianie gażnika potrzeba jeszcze wymienić kolektor ssący.
Paliwo które tankuję to tylko i wyłącznie Shell V-Power Nitro + bądź PB98 na orlenie. Po co? Ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego i jest przystosowany do zasilania paliwem o liczbie oktanowej 92/95, wyższa LO nie daję żadnego zysku, wyrzucanie kasy w błoto. Kompresja silnika zmierzona, jest w normie, nawet bym powiedział, że jest wzorowa....
Mogło także polecieć radio jeśli na stałe było podłączone pod plus (pamięć), jeśli masz jakąś elektronikę np do LPG (ale myślę że masz na śrubę - gaźnik) wszystko mogło się posypać co jest na stałe podpięte pod akumulator (poza stacyjką) Moduł nanoplex nie jest na stałe podpięty do akumulatora , jedynie przez stacyjkę więc nie powinien się upalić chyba...
Brak ssania nagminne w cc
Witam. Mam problem z fiatem CC 700, mianowicie wpadając w dziurę pod domem zleciały mi przewody z zaworu dodatkowego powietrza (wszystkie 4) i nie wiem który gdzie. Zdarzało mi się to sporadycznie co jakiś czas, ale nigdy nie spadły wszystkie na raz. Teraz nie wiem jak je podłączyć. Załączam rysunek poglądowy i proszę o dopasowanie przewodów do opisanych...
..regulacja gaźnika i wszystko bedzie ok. aisany tak mają
e- to chyba hobbistyczna zabawa, nie ma to jak prawidłowo wyregulowany w specjalistycznym zakładzie oryginalny japoński gaźnik Aisan.
czy idzie gdziekolwiek kupic czesci do tego gaźnika AISAN??? -uszczelki itd-cięgna
witam mam pewien problem mam gaźnik aisan gdy wyłącze ssanie samochód gaśnie nie wiem co mam zrobić proszę o pomoc
Tak jest tam czujnik zbliżeniowy indukcyjny, mocowany na regulowanym wsporniku (prawo - lewo przyśpiesza lub opóżnia kąt zapłonu i jest on różny w zależności od typu zastosowanego gaźnika AISAN, WEBER, FOS). Ważne jest również ustawienie wysokości tego czujnika wzg. znaków na kole ( są 3) i mają to być odległości 0.4 do 1 mm( mniejsze odległości spowodują...
Wszystko jasne.Sprawdzłlem czujnik i elektrozawór iglicowy biegu jałowego.Były ok.To samo jeśli chodzi o centralkę i urządzenia sterujące pracą gaźnika.Sprawcą wszystkiego okazał się kompensator podciśnienia kolektora ssącego.Fałszywe powietrze zubożało mieszankę paliwową przy zamkniętej przepustnicy.Usunięcie uszkodzenia i regulacja gaźnika przywróciły...
czy ktos mi napisze jak zrestartowac komputer w cinquecento 700 z gaznikiem aisana?
Witam Przy zdejmowaniu gaźnika (Aisan) w cc 700 wylał mi się z niego płyn chłodniczy (dużo) -do komory spalania??? i co teraz?
Aisan daje się wyregulować.
Panowie jaką instalację zamontować w CC 700 z gaźnikiem aisan.
Gaźnik AISAN jest moim ulubionym. Pierwsza czynność przy braku ssania i nie wymienianych przewodach gumowych to wymiana wszystkich przewodów. Najlepiej na ten sam przekrój wewn. i z zachowaniem długości. Jesli dalej nie działa to : Z tyłu gaźnika przy końcu linki od ssaqnia jest całkiem skomplikowany układ dzwigienek, sprężynek i blokadek. Parę razy...
Witam kolegów mam problem z cinquecento 700 gaźnik aisan. Problem polega na tym że po dodaniu gazu na wolnych obrotach potrafi zgasnąć lub się zadławi.Wężyki sprawdziłem wizualnie ok.Przepustnice wyczyściłem.
Jaki gaźnik?Fos, weber czy zawodny aisan? Może benzyna ucieka z gaźnika i odpala zaraz po zgaszeniu a po czasie musi napompować komorę pływakową.
Spróbuj wymienić tłumik płomieni (metalowa sprężynka Ok 1 cm gruba i długa Ok 1,5 cm - 2zł) oraz odetnij stary i załóż nowy (zestaw naprawczy Ok 5-6zł) przewód gumowy pomiędzy rurą gumową od filtru powietrza do gaźnika a wlewem oleju do silnika skręć dokładnie opaskami metalowymi i posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnienia (najlepiej co jakiś czas wymienić...
no swiece i kable mam dobre nie maja przebicia ani nic, a pomka i gaznik nie jest luzny napewno bo to juz sprawdzalem
Z kolektora dolotowego wychodzi cieni wężyk podciśnienia pod gaźnikiem i idzie do sensora z prawej strony silnika na nadkolu
Witam,chce kupić cieniasa ale nie z gaźnikiem aisan bo podobno są z nim kłopoty,gazniki te były montowane w wersji 700 z katalizatorem,a katalizatory podobno były montowanie od 95 roku we wszystkich,czy to oznacza że wszystkie 700 od 95roku mają Aisany?Pozdrawiam
Gażnik Aisan to przeklęństwo .ma zbyt dużo elementów regulacyjnych,jeśli jest prawidłowo wyregulowany to nie sprawia żadnych problemów .Za obroty na ssaniu odpowiada śruba z tyłu gażnika- uchyla wstępnie przepustnice ,dostęp od góry przy pomocy płaskiego wkrętaka.Należy ją wkręcić do oporu a następie wykręcić 2.5-3 obroty .
Poszukaj dokładnie w podciśnieniach - nie jest to usterka elektryczna .
Sprawdź takie grube masy pod akumulatorem
U mnie brak tej rury też powodował takie objawy - działo się tak tylko poniżej 0C, ale można było z tym jeżdić tyle że gaz do dechy i wtedy jechał
niemniej schemat jest ale co i gdzie podłączyc dioda led i S1 -gdzie to włączyc i poco jest włącznik???? tam reguluje sie emulacje -oki ale to trzeba ustawic na jakąs czestotliwosc czy co????? ale stokrotne dzieki!!!!!!!!!!!!!! :arrow: kuba!!!! :D moze tesdz inni fachowcy sie wypowiedzą ???! moze UAZ???????-moderator pozdrawiam :wink:
Tak ten trzeci króciec jest podłączony do gaźnika ponieważ gaźnik jest podgrzewany.
Witam kupiłem CC700 rocznik 96 i mam mały problem.To znaczy coś jest nie tak.Na początku jak go zapalam zimny silnik na ssaniu jest Ok ruszam jade mozę 300 m i jak dodaje gazu dusi się i dopiero jak wyłącze ssanie idzie.Ale dojeżdżam do skrzyżowania i gaśnie mi .Silnik jak sie rozgrzeje to jak gdzies stane na światłach to strasznie nierównomiernie chodzi...
Tak.Muszę muszę tą czynność powtórzyć pięć razy i auto chodzi normalnie.
Aisan nie był zły - pod warunkiem że był nie zużyty i poprawnie ustawiony. Ale tak jak wyżej -szukaj gaźnika "FOS", pełno tego po złomowiskach.
Witam.Potrzebuję pomocy,mam problem z moim cinquecento,od kilku dni nie ma wolnych obrotów, ciągle gaśnie jak nie dodaje gazu .Tak więc muszę trzymać nogę na gazie ,bo inaczej zgaśnie .Proszę o pomoc ,kto wie dlaczego się tak dzieje??Nie wiem co z tym zrobić,zwykle udaje mi się rozwiązać usterkę ale nie tym razem.
Miałem awarię rozrządu po raz drugi - wytarła się krzywka na 2 wydechu, wcześniej na wydechu 1 i jednocześnie wysiadły "szklanki" współpracyjące z tymi krzywkami. Od pierwszego do drugiego razu przejechałem 23.000 km. Czy to możliwe, może to prywaciarska marchew ( drugi wałek i popychacz kupiłem w sklepie FIATA). Mam jeszce pytanie - po uruchomieniu...
Rozumiem, chodzi o czujnik temperatury (a nie o zawór termostatyczny - ten jest w chłodnicy!). Czujnik może być albo "proporcjonalny", albo 2-stanowy. Ten pierwszy zmienia swoją oporność ze zmianą temperatury (do sprawdzenia omomierzem), a ten drugi działa na zasadzie "załącz - wyłącz" (tak jak w żelazku). Też do sprawdzenia omomierzem, ma albo zwarcie,...
Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest wymiana na Webera. Aisan to koreańska zemsta na Polakach.
Stan rurek tego systemu oczywiście sprawdzony? I to nie tylko rzucić okiem, ale sprawdzić, czy nie poprzecierane, czy nie popękana na końcach króćców.
Temat rzeka. Szukaj na Elektrodzie. Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... i tu: http://www.centomania.pl/manuale/index.p... Sprawdź czujnik biegu jałowego. Rob
jak powinien zachowywac sie elektrozawor wolnych obrotow po wykreceniu go z gaznika aisan nastepnie podlaczeniu go do instalacji elektrycznej i wlaczeniu/wylaczeniu zaplonu. chodzi mi o to czy przy wlaczeniu zaplonu dysza powinna wysuwac sie a po wylaczeniu zaplonu powinna sie wsunac w elektrozawor? Dzieki za odpowiedzi
Do prawidłowego działania gaźnika cały jego osprzęt powinien być sprawdzony i sprawny. Wężyki podcisnienia mogą mieć wplyw na powolny spadek obrotów ale elektrozawór już nie ponieważ jego działanie polega tylko na domykaniu przepustnicy przy hamowaiu silnikiem. W celu rozwiązania problemu w/w należy się skoncentrować na wężykach i korektorze biegu jałowego.
Sprawdź wszystkie wężyki na gaźniku (czy są drożne i nieprzetarte) - większość usterek tego gaźnika to wężyki....(może coś rozłączono podczas wymiany uszczelki ....)
Temat gaźników sterowanych elektronicznie już był tu kilka razy. Wpisz w szukaja hasło AISAN, to wyskoczy ci trochę. Może znajdziesz rozwiązanie dla swojego problemu.
Kolego idą dwa przewody z filtra i 1 od paliwa i odpowietrznik powiedz tylko jak lezy twój ten elektrozaworek znaczy tam gdzie podłonczasz te podcisnienia przykrecony tak --------- czy tak /////////// poziomo czy pionowo jesli tak --------- to dwa od filtra lewa strona podcisnien góra dół od paliwa podłanczas do prawego górnego a odpowietrznik do dolnego...
Witam. Mam pytanie przerobiłem gaźnik aisan na fos. Ktoś powiedział, że musi być zmieniony moduł zapłonowy. W aisanie jest 211A a do fosa 210. Ja modułu nie zmieniałem. Auto chodzi, tylko jak podjeżdżam pod górkę auto traci moc. Czy to ma coś wspólnego z modułem? Czy może być inna przyczyna? Gaźnik jest wyregulowany pali średnio 7,5litra. Tylko nie...
Auto ma 190tyś przebiegu
mam cc 700 z gaznikiem aisan gdy zalacze ssanie autu przerywa podczas jazdy po wylaczeniu ssania problem znika jaka jest przyczyna jak wyregulowac ten gaznik auto nierowno chodzi i jest bardzo slabe swiece i przewody wymienilem
Ten temat pojawiał sie już co nalmniej kilka razy. Nie bedę ci podsyłał linków. Bo widzę, że kilka postów popełniłeś i pewne doświadczenie na tym forum masz. Odeślę cię tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/search.... gdzie w odpowiednim okienku wpiszesz hasło AISAN i naciśniesz ENTER
No a od kiedy się dzieją takie rzeczy? po jakiejś naprawie, tankowaniu, czy samoistnie? No sam będziesz wiedział. Pytasz o płyn i możliwość jego przedostawania się.... A czemu nie zrobisz testu ciśnieniowego? Przecież wszystko da się sprawdzić - kwestia chęci - pozdrawiam.
Lewe powietrze
Faktycznie, więc jaką nazwę noszą "wałki" nad wałkiem rozrządu? Coś już wiem jest to ohc 8v a jak dojść do pojemności?
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
Nie pamietam ile zaleca producent ,1 min czy 5 . 5 minut napewno wystarczy.
Może wystarczy zdjąć pokrywe gażnika z pływakiem ,wykręcić dysze i przedmuchać sprężonym powietrzem.
Maintenance-nie ma tam żadnego regulatora podciśnieniowego. Sprawdzić dwie rzeczy-czy przepustnica się otwiera w całym zakresie (regulacjia linki). -czy otwierają się obie. -czy nie jest zatkany katalizator.
Sprawdź kąt wyprzedzenia zaplonu i wysokie napięcie.
Witam. Może ma ktoś schemat gaźnika aisan używanego przez mitsubishi (chyba CK I8I A). Zamontowałem go w hyundai-u ponym 1.5 91r i mam problem z wysokimi obrotami biegu jałowego. Może ktoś pomoże, albo podpowie gdzie znajduje się śruba regulacyjna. Z góry wielkie dzięki :please: :please:
Myślę, że chodzi Tobie o gaźnik AISAN
Masz Cinquecento 700 Young, za mało sfotografowałeś, ale ono fabrycznie miało skomplikowany, japoński gaźnik Aisan, przy którym jest dużo elektroniki i wężyków z podciśnieniem. Gaziniki te są bardzo skomplikowane, w razie awarii nie są lubiane przez mechaników. Ktoś w Twoim aucie nie mógł dojść z tym do ładu i pozbył się gaźnika Aisan (również zmienił...
Jaki gaźnik? Aisan ma pod gaźnikiem ogrzewanie, czy weber też to nie wiem.
Rozumiem, no ja na temat gaźnika AISAN nic dobrego nie słyszałem i otwierając maskę miałem nadzieję, że nie będzie aisan i na szczęście nie był 🙂
Jeśli masz cc z gaźnikiem Aisan to zerknij na stronkę http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo... http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Nu... W dziale manuale jest całkiem spory opis praktyczny co i jak.
Cinquecento Gaźnik AISAN
gaźnik AISAN
czy jest z gaźnikiem AISAN???
Ja obstawiłbym na zły skład mieszanki- może jakiś"dobrodziej" do gaźnika wpakował dysze o innym przelocie myśląc, że osiągnie większą moc albo poprostu dysza jest rozkalibrowana.
Gaźnik Aisan? Jeśli tak to trudno będzie go wyregulować.
Zaślepiony został zawór trójdrożny i dwie dziurki które tłoczą płyn chłodniczy do gaźnika Aisan.
sorka. rok pojazdu 1997 gaźnik AISAN
Kluczowym by było, aby napisał czy to cienki na gaźniku Aisan. Serio.
Jak to jest gaźnik Aisan to może być uszkodzony termozawór trójdrożny.
Zgadza się CC 700 jet z gaźnikiem Aisan. Dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam.
Stuk dochodzi tak jakby z gaźnik (aisan), na postoju czyli silnik nie pracuje o to mi chodziło
Niestety z gaźnikiem Aisan są same problemy. Znane są przypadki zmiany w/w na gaźnik FOS, ale z tego co pamiętam, trzeba zmienić podstawę gaźnika.
gaźnik Aisan czy Weber ? Aisan to ten większy z dużą ilością przewodów podciśnieniowych, Weber to ten mniejszy.
Witam! Mam pytanie odnośnie sondy lambda. Czy po wycięciu katalizatora można nie wspawywać sondy lambda do CC700 z gaźnikiem Aisan?
witam, widze że są tu różne zdania co do wymiany gaźnika AISAN na FOS. Osobiście mam cc, był z gaźnikiem AISAN, autko ma na obecną chwile przejechane 175 tyś. przy 173 tys. AISAN mi padł, autko nie chciało zapalać, spalanie paliwa było w granicach 12-14L/100km. Zrobiłem zmiane na Gaźnik FOS. Wystarczyło mi tylko to ze miałem FOS-a z kolektorem ssącym...
W roczniku 1995 były fabrycznie stosowane gaźniki Japońskie Aisan sterowane elektronicznie, oraz jeszcze gaźniki FOS Łódź sterowanie mechanicznie. Gaźnik Aisan jest bardzo ciężki w regulacji i posiada wiele wężyków do różnych czujniczków, minimalne uszkodzenie któregoś z wężyków powoduje złą pracę silnika. Według mnie sprawdź szczelność wszelakich wężyków,...
Po tym co napisałeś pierwsze co przyszło mi do głowy to zgnita sprężyna w pompce paliwa , lub zaciągnięta woda z dna baku . Jaki masz gaźnik Weber czy Aisan ?
regulacja gaźnika aisan aisan gaznik aisan cc700
zespół parzenia mercedes baterie prosty regulator oświetlenia
adblue bosch schemat adblue renault
Przełączniki w ładowarce Kramer 950 i skalerze VP-950 Przełączniki hydrauliki w ładowarce Kramer 950 - lokalizacja i funkcje