Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
Trzeba cylindry sprawdzić na szczelność,może być zawór wypalony,gniazdo zaworowe,zakłócenia są na ilu cylindrach.
Żadnego. Skoro gniazdo wypadło, to znaczy że silnik jest praktyczne do wyrzucenia - trzeba by obrobić "dołek" pod nie i wprasować nowe . Gniazda są osadzane na wcisk. Do większych silników występują na c/z, czy uda się znaleźć do kosiarki - trudno powiedzieć.
W Tillotson ie dźwigienkę ustawiasz na równo z brzegami gaźnika, ale membrany bym wymienił, zaworek też. Zestaw naprawczy membran z zaworkiem i innymi elementami około 30 zł w dobrym serwisie. No i wyczyść ten gaźnik jak należy, wypoleruj gniazdo zaworowe tak jak pisałem.
Kolego, w tych silnikach tak się dzieje, jak wypada gniazdo zaworowe danego cylindra. Ciężko to sprawdzić, ponieważ po zdjęciu głowicy gniazdo jest na miejscu. Trzeba zrobić delikatne frezowanie gniazda zaworowego i podczas frezowania powinno się obrócić. Miałem takie przypadki w Peugeot i Mini.
Nie siedzę w tym, ale trochę się tym interesowałem, bo córka ma coś takiego. Nie wiem jak to kosztowo by wychodziło, ale ja bym się skłaniał ku naprawie głowicy, bo bo używka lub wymiana silnika na taki sam, to trochę jak kupowanie kota w worku. Tu masz namiar na gościa co te silniki robi i ma pozytywne opinie - możesz zasięgnąć jego opinii i podejmiesz...
Ćwiczyłem takie coś ale dawno i na gaźniku. Wypalał jedno gniazdo zaworowe, prawdopodobnie inaczej napełniał się jeden cylinder. W tym przypadku spróbował bym inne świece.
Jeżeli po następnych kilku setkach kilometrów potrzebna będzie regulacja należałoby przyjrzeć się głowicy (zawór, gniazdo zaworowe). Jeżeli nie to dałbym sobie spokój.
Dobra. Z mojej praktyki: - zły luz na zaworach - wypadnięte gniazdo zaworowe (otwierało się razem z zaworem) - uszkodzone zaworki w pompce paliwa - zatkane odpowietrzenie w baku (robiło sie podciśnienie i pompka nie była w stanie zasysać paliwa) - brudny gaźnik - oberwany pływak w gaźniku - brak pierścienia zabezpieczającego w sworzniu tłoka (sworzeń...
30 i 75 stopni. Szerokość przylgni 45 stopni to 1.5 mm. Zagłębienie zaworu 0.5 mm
Witam. W wyniku przegrzania w głowicy wypadło jedno gniazdo wydechowe. Poza tym nic się nie pobiło. W jaki sposób zrealizować naprawę i czy jest ona opłacalna? Wymienia się tylko uszkodzone gniazdo czy wszystkie wydechowe, czy wszystkie w ogóle? Czy do nowych gniazd zakłada się nowe zawory? Jaki jest koszt takiej operacji? Problem jest taki, że gniazda...
Już coś wiem, ale chyba nie za wiele. Mój kolega potwierdził tylko to o czym już wcześniej myślałem. Problem może tkwić (on to nazwał zaworem zwrotnym) w zaworze, który przymykany jest przez iglicę pływaka. Sam nie wiem dlaczego "zwrotny", ale skoro tak twierdzi... Nie ja tu jestem specem. I jeszcze - zamiast pływaka może być zastosowana membrana (na...
Lubi sobie gniazdo zaworowe wypaść albo wypalić się .
Ok, dziękuję za odpowiedź. Mimo wszystko chciałbym zadać jeszcze 3 pytania. 1.Jaki powinien być luz na zaworach ssących i wydechowym w HYUNDAI ix20 silnik 1.4 90 KM rocznik 2010? 2.Czy regulacja luzu zaworowego poprzez dodawanie lub ujmowanie płytek może być wykonana bez zdejmowania głowicy (pytam ponieważ jeszcze nic nie robiłem przy silniku). 3.Czy...
Wszystkie vw (te starsze) maja problem z klepiącymi zaworami, jak sie silnik zagrzeje to jest ciszej, ale nie zawsze a spowodowane jest to tym ze ludziska za zadko wymienija olej !!!!w 90% przypadków wystarczy wyjąć wałek, szklanki i pożądnie to wyczyscic powinno przestac. Jest to gdzies opisane nawet jak to samemu zrobic chyba na jakiejs stronie klubu...
Sprawdź luzy zaworowe. Żeby tylko gniazdo któregoś zaworu nie wypadło.
No skoro ci tak powiedział, i jest tego pewien, to co my tu możemy pomóc? Trzeba zdjąć głowicę, zobaczyć czy gniazdo zaworowe nie uszkodzone i wymienić sam zawór, albo wraz z gniazdem. Nie wiem jak gość rozpoznał wygięty zawór, a nie np. wypaloną przylgnię, ale zawory wyginają się w przypadku kontaktu z tłokiem.
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Na 99 procent wypalone gniazdo zaworowe .
A nie przypadkiem krzywe masz gniazdo zaworowe??? Czasami gniazda wypadają. Luz musisz ustawić. Powinno być takie okienko z boku cylindra/bloku.
Witam, Mam wydaje się pierwszy poważny problem z instalacją gazową. Przy przeglądzie instalacji gazowej okazało się, że silnik nie równo pracuje na benzynie. Dostałem informację, że prawdopodobnie wymagana jest regulacja luzów zaworowych. Jako że samochód jest jeszcze na gwarancji udałem się do ASO. W ASO był mieli problem z wyregulowaniem 1 zaworu...
Co to jest za gniazdo? torx. Jesli tak to dopasuj odpowiednią końcówkę lub śrubokręt. Do gniazda tego opornego wkręta nałóż odrobinę pasty zaworowej tak by wypełnić gniazdo. Włóż śrubokręt i użyj nieco siły dociskając by śrubokręt się nie wyślizgnął i próbuj odkręcać. Pasta zaworowa daje to że powstaje duży opór między powierzchniami trącymi. Tą część...
Zluzowanie gniazdo zaworowe, tylko i wyłącznie, bolączka tego silnika, zaczyna się już przy 80k kilometrów przebiegu. Prawidłowa naprawa: weryfikacja mostków olejowych wałków rozrządu do kół zmiennych faz, jeśli nie podarte to remont głowicy +- 3-4k (16 gniazd, 16 prowadnikiem zaworowych, 16 zaworów) planowanie głowicy, jeśli stopki mają wyraźne ślady...
Gniazdo zaworowe?
Nie widziałem jeszcze redukcji jednokielichowej 18-15 jak już tak zakupiłeś to musisz kawałek rurki 15 dać czyli 18-redukcja-rurka 15 -listwa
Wypalone gniazdo zaworowe,suzuki ma miękkie głowice do lpg.
Na drugim zdjęciu masz widoczne uszkodzenie mechaniczne powodujące nieszczelność zaworu, dodam że takie uszkodzenie niszczy gniazdo zaworowe i konieczna jest wymiana obu elementów. Typowy efekt zmęczeniowy.
A jak było auto sprawne to nie przekatowałes go bo moze jest wypalone gniazdo zaworowe wydechu
Możesz zakładać spokojnie. Ja się tego narobiłem dość sporo i nigdy problemów nie było. Oczywiście sprawdziłeś gniazdo zaworowe do którego przebiega to pęknięcie? Jeśli gniazdo ok, to zakładaj - powinno być w porządku.
+ planowanie, gniazda zaworowe...
Jeto silnik 4E FE 16V 1.4 z 93r (Podparty? Masz na mysli wypalone gniazdo zaworowe?)
Spróbuj obrócić tą gumkę do zaworu iglicowego, spoleruj gniazdo zaworowe, bo na nim może być osad blokujący zaworek iglicowy, pozbądź się wszystkich możliwych zanieczyszczeń w zbiorniku paliwa, przewodzie paliwa, króćcu gaźnika.
Ma zapobiec wypalaniu gniazd zaworowych. W rzeczywistości to pic na wodę i służy tylko do wyciągnięcia wiecej kasy z kieszeni klienta za montaż instalacji
Do sprawdzenia pierścienie teflonowe na wałkach rozrządu. Pewnie już ich nie ma. Jeżeli nie to przyczyną mogą być wypadające gniazda zaworowe głowicy.
albo tak, albo wypalone gniazda zaworowe
Odświeżam temat. Jakieś nowe wieści? Zmagam się z tym samym problemem, a mechanik twierdzi że gniazdo zaworowe jest spójne z głowicą i nie ma prawa wypaść. Drugi zaś obstawia wyciągnięty łańcuch rozrządu i przez to auto na zagrzanym silniku szarpie. Jak widać co mechanik to inna opinia więc fajnie jak ktoś przerobił ten temat z pozytywnym skutkiem..
Wypalone było gniazdo zaworowe a do tego mechanik stwierdził że trzeba wymienić wszystkie zawory no i zrobił kompletny remont głowicy
Po co sprawdzac szczelnośc ,jak szlifujesz to patrzysz na grzybek zaworu i gniazdo zaworowe i widzisz płaszczyznę po szlifowaniu i można ocenic ,czy dolega,czy wymaga jeszcze szlifowania.
Miałem to samo, sprawdzanie ciśnienia nic nie wykazało( no może troszke) ale wymieniłem cały silnik i wszystko teraz jest ok. Po zdjęciu głowicy okazało się że mam wypalone gniazdo zaworowe.
Jak w aucie wyskoczy check engine, a auto dalej jedzie to też nie trzeba z tym nic robić bo przecież to pewnie tylko uboga mieszanka która po pewnym czasie wypali gniazdo zaworowe? Może źle sformułowałem post. Jest problem i mimo wszystko chciałbym znać odpowiedź co go spowodowało....bo przecież po to się zakłada nowe tematy, lub takie na które nie...
Warto sprawdzić kompresję. Miałem W124 i podobne objawy na jednym cylindrze. Przyczyną było gniazdo zaworowe z niewielką rysą (pęknięciem).Jeżeli świece grzeją i zimny nie pali na któryś cylinder to przeważnie winne jest słabe ciśnienie sprężania.
W Fordzie z LPG tylko oryginalne Motorcrafty. Podparty zawór, to taki, któremu skończył się luz zaworowy ( jest zerowy lub już ujemny) i zawór pozostaje minimalnie uchylony. Taka praca prowadzi do bardzo szybkiego wypalenia zaworu i gniazda, po pierwsze może opływać go spalająca się mieszanka, po drugie gniazdo zaworowe nie odbiera ciepła od grzybka...
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
tak samo miałem w escorcie za słabe ciśnienie na jednym cylindrze i nigdy nie chodził jedynie po dodaniu gazu wskakiwał u mnie było wypalone gniazdo zaworowe nic Ci nie da jedynie wyciągnąć głowice
Witam Sprawa jest bardzo pilna. Chciałbym się dowiedzieć gdzie mogę kupić frez (przyrząd) do zabielania gniazd zaworowych w głowicy ursus c-360. Przepuszcza jedno gniazdo wydechowe. Głowice oddałem do mechanika ale ten leci sobie w kulki i już drugi dzień czekam i nic. Ciągnik stoi rozebrany a zaczyna się robota w polu także ciężka sprawa. Pozdrawiam
Dziękuję za pomoc. Wszystko już rozkręcone. Z nakrętką poradziłem sobie wiertarką. Chciałem ją przewiercić, aby później ściąć ją przecinakiem, ale przy wierceniu puściła. Okazało się, że wypalone jest jedno gniazdo zaworowe. Gładź cylindra nieuszkodzona.
Czyli wypycha paliwo. Najprawdopodobniej nieszczelny zawór,nagar, wypalony, wyskoczyło gniazdo,luz zaworowy. Jak trochę masz pojęcia to zrobisz to sam jak nie to trzeba oddać komuś kto się zna.
Rycho T spotkałeś się już z luzną prowadnicą od zaworów ( na pewno) w ubiegłym sezonie spotkałem się z kilkoma przypadkami gdy gniazdo zaworowe było luzne, a silnik B&S pracował tylko przez 3-5min normalnie pózniej zaczynał pływać po obrotach i tracić moc, dopiero przy próbie docierania gniazda zaworowego zauważyłem że ono się obraca w karterze cylindra,...
Gratuluję. Jednak chciałem ostudzić euforię. Nie wiem jak długo jeździłeś bez luzu zaworowego? Jeżeli krótko to powinno być OK, jeżeli kilkaset kilometrów (choć nigdy nie wiadomo ile wystarczy) to możesz mieć nadpalony zawór lub gniazdo zaworowe! Sprawdź ciśnienie sprężania! Blokada może być w układzie zapłonowym.
Witam. Mam krótkie 3 pytanka dotyczące regulacji zaworów w HYUNDAI ix20 silnik 1.4 90 KM rocznik 2010 LPG?: 1.Jaki powinien być luz na zaworach ssących i wydechowym w HYUNDAI ix20 silnik 1.4 90 KM rocznik 2010? 2.Czy regulacja luzu zaworowego poprzez dodawanie lub ujmowanie płytek może być wykonana bez zdejmowania głowicy (pytam ponieważ jeszcze nic...
Luzy zaworowe także sprawdzone? Silnik normalnie pracuje na biegu jałowym? Być może wypada któreś gniazdo zaworowe lub coś rozleciało się w silniku blokuje. Bez ściągnięcia góry i pokrywy sprzęgła nic nie wywróżysz. Nie wiem jak w tym silniku jest osadzona zębatka rozrządu na wale ale jeśli jest pasowana na gorąco bez wielowypustu to być może tam się...
Może być kilka przyczyn. 1.Ścięty, przestawiony klin na kole zamachowym. 2. uszkodzona czapka świecy (mój faworyt). 3.uszkodzony moduł zap. (bardzo mało prawdopodobne) 4.Nieprawidłowa praca wyłącznika zapłonu, korozja. 5.uszkodzone gniazdo zaworowe i chyba tyle....
Mnie to wygląda na LUBRYFIKATOR środek do nawilżania i ochrony gniazd zaworowych w instalacjach z gazem.
Aha czyli ten "bloczek" (mój teść tak mówi na takie rzeczy) to nie głowica tylko to co zamyka komorę spalania i gdzie jest świeca to głowica tak? Dodano po 50 Słuchajcie bo mam pytanie o regulację zaworów znalazłem w necie informację że do silników SV nie ma żądnych regulatorów zaworów tylko że aby zwiększyć luz szlifuje się trzonek zaworu a żeby zmniejszyć...
robię to w firmie i tam robią wszystko kompleksowo tzn.planowanie głowicy,frezowanie i docieranie gniazd zaworowych,wyniana uszczelniaczy na zaworach,poza tym sprawdzenie szczelności
Nie rozumiem tematu postu. Ciesz się że nie rozleciały ci się gniazda zaworowe. Jak masz delikatny ślad na cylindrze to możesz śmiało go eksploatować.
Miękkie gniazda będą się odkształcać podczas pracy i będziesz musiał co chwile regulować luzy zaworowe, gniazdo zaworu wydehowego może się czasami wypalać od temperatury spalin.
Sprawdziłem ciśnienie i okazało się, Ze na 3 cylindrze różnica ciśnienia około 3atm. Ale okazyjnie kupiłem silnik za dosłownie grosze i dzień roboty i po problemie. A po rozebraniu silnika okazało się, że było wypalone gniazdo zaworowe. Ale teraz moje autko jest jak błyskawica. Dzięki wszystkim.
Witam, i jak tam poradziłeś sobie, u mnie znowu wywaliło że niskie ciśnienie oleju, ale nie mogę w ogóle odpalić, błędy błąd położenia wałka ssącego.
Mam pytanie czy to jest wina gniazda zaworowego, zaworu, pierścieni czy wszystkiego na raz? Duże przedmuchy stąd dym z pod korka. Wytarte pierścienie, cylindry, tłoki...
Witaj.Głowicę przykręcasz od środka na zewnątrz na krzyż. Po demontażu i rozebraniu głowicy przeszlifuj przy okazji gniazda zaworowe i zawory. Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. Jako że nie robiłem nigdy takich napraw to zastanawiam się czy gniazdo po frezowaniu takim sprzętem na odpowiednie kąty nadaję się od razu do docierania zaworów czy jednak należy najpierw jeszcze je przeszlifować szlifierką do gniazd zaworowych np. maszyną z tej samej produkcji czyli SMD-6. Bo właśnie...
Jak już się dobierzesz do tych zaworów, sprawdź czy gniazdo zaworowe się nie rusza z bloku silnika, bo szczerze "Ja też jestem przekonany że to wina zaworu wydechowego". Czasami robi się nalot nagaru na trzonku zaworu co spowalnia ruch zaworu. Taki zestaw do docierania zaworów kupisz za 30 zł. Jeśli luzy będą za duże to już serwis, bo frezy do zaworów...
Dobrze, wiec odpowiem sobie na to pytanie, okazuje sie ze po dokladniejszym przejrzeniu gniazd wkladek zaworowych w tym jednym ( i moze jeszcze jakims jeszcze nie zalozonym ) grzejniku, jest sam krociec tzn wystaje wewnatrz sama rurka a brak elementu o ktory opieralaby sie wkladka. Dlatego wlasnie zawor nigdy nie domykal ze wzgledu na brak szczelnosci....
Witam, Troszkę to trwało ale silnik poskładany i działa jak należy. Postanowiłem naprawić również stary silnik b&s 8 hp w którym wypadło gniazdo zaworowe. Koszt wstawienia 120 zł. Ma on grube rysy na cylindrze i tłoku. Należało wstawić by tuleję żeliwną. I tu moja prośba macie może namiary na jakiś sprawdzony warsztat który by się tego podjął? Najlepiej...
Po pierwsze opiłki mogą dostać się między tłok a gładź cylindrową i powodować rysy, a po drugie zawór może dognieść opiłek do gniazda i przez to nie będzie idealnej szczelności bo między zaworem a gniazdem zaworowym będzie ciało obce, tak czy siak jak najszybciej ogarnij temat.
Witam, remontuje głowice w swojej ibizie 1.5 i wymienialem prowadnice zaworowe a następnie chciałem dotrzeć zawory ale widze że nie trzymają osi (nie dociera sie cała powierzchnia) więc będe musiał oddać do jakiegoś zakładu żeby mi przefrezowali gniazda i moje pytanie czy oni to frezują względem prowadnicy czy jak i jaki może być koszt takiej usługi...
źle ustawiony rozrząd nie uszkodzi tłoka ani tym bardziej korbowodu czy tulei (no chyba, że grzybek zaworu się całkiem ułamie i będzie latać w tulei popychany przez tłok, to wtedy masakra, ale to wielka rzadkość), po prostu pogięło zawór i dla tego niema ciśnienia, to cud, że tylko na jednym cylindrze. zdejmuj tą głowicę, odwróć, nalej benzyny do każdej...
Może być wiele przyczyn... czujnik spalania stukowego, zawór egr, zapłon przestawiony. Najlepiej jest podłączyć autko pod komputer i wszystko będzie wiadomo. Aczkolwiek patrząc na ciśnienie na tłokach to może być przyczyną, bo miałem vectre b 1.6 16v i u mnie ciśnienie było 11 (nowy silnik miał 13), na jednym cylindrze miałem albo wyrobione pierścienie,...
I nie jest to niczym dziwnym .Teraz przeszlifuj gniazda zaworowe ,chodzi o te miejsca które sprawiły odbicie krązków na płytkach .Po tej operacji można coś powiedzieć nt kompresji .
haahha a słyszał ktoś o wypalonych gniazdach zaworowych itd, prawdopodobnie nie na tym forum. Powypalane zawory w dieslu i to jeszcze w VW i w dodatku TDI, gratuluję następnego znakomitego pomysłu. Może jeszcze silniczek krokowy dorzucimy do kompletu ?
Sprawdź w pierwszej koljeności ciśnienei w cylidnrach - jeśli tam gdzie masz wypadania zapłonu ciśnienie jest dużo mniejsze, to może świadczyć o wypaleniu gniazd zaworowych. Spróbuj pojeździź może przez jakiś czas na samej benzynie i sprawdź czy problem w dalszym ciągu będzie się pojawiał. Czy zwiększyło się spalanie od momentu powstawania problemu?
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Może warto by było zmierzyć ciśnienie na cylindrach dla świętego spokoju .? Bo może coś dziać się z zaworami . Na gazie lubią wypalać się gniazda zaworowe ! Mój kumpel też miał taką furę ale S 70 też 2.4 benzyna i poleciała głowica właśnie od gazu .. :|
ogar to 2t przystosowany tak jak kazdy komunista do 86 :P:P mozesz lac teraz tylko 95 bez ołowiu 98 nic nie pomoże a raczej zaszkodzi nie będe tego tłumaczył. ołów zawarty w bęzynei bnyłwykorzystywany w bardoz starych silnikach 4T do smarowania gniazd zaworowych :)
Mój chciał odpalić no ale nie udało się poza tym natychmiast było słychać cykanie do kolektora ssącego .Po zdjęciu głowic i sprawdzeniu szczelności(zastosowałem naftę) okazało się ,że gniazda zaworowe są tak z....ane ,że tylko do poprawki.Wracając do tematu, ja w dalszym ciągu obstawiam pompe wtryskową a tak bardziej konkretnie to regulator skoro faluje.
podobno w chińczykach fabrycznie zawory strojone są na 0 i chodzi to do czasu. Zawory są ustawiane książkowo, tylko materiał jest chiński i szybko następuje skasowanie tego luzu z powodu zużycia zespołu zawór-gniazdo. W tych silnikach trzeba niestety często kontrolować luzy zaworowe.
Witam.Szanowny Kolego nie większy zawór w tuningu ma znaczenie a średnica wlotu i jego czas. Nie zawsze gniazdo zaworowe pozwala na dopasowanie większego grzybka zaworowego.Robiąc tuning głowic do Subaru czy Mitsubiszi zwiększam wlot do maximum i przylgnia max 1mm a wszystko na zaworach z tych głowic.Resztę co jest związane z tuningiem robi serwisant...
Może opóźnić otwieranie zaworu i przyśpieszyć zamykanie. W efekcie na ssącym - gorsze napełnienie cylindra. Na wydechowym - gorsze warunki opróżniania ze spalin. Niezależnie od pochodzenia skutera z nadmiernych luzów nic pożytecznego nie powinno wyniknąć. Uprzedzając: zmniejszenie luzów zaworowych może dać efekt niedomykania zaworów po rozgrzaniu się...
Tam wypadają gniazda zaworowe jak się silnik nagrzeje bez gniazdowania możesz zapomnieć o tym żeby ten silnik działał.
Przyczyny unieruchomienia silnika w maluchu z jakimi się spotkałem: - przebita świeca, - uszkodzony przewód wn, - uszkodzona cewka, - urwane kółko zębate w aparacie zapłonowym, - uszkodzony przerywacz, - uszkodzony kondensator, - zapchane dysze w gaźniku, - urwany pływak w gaźniku, - zapchany smok ssący w zbiorniku, - zatkane odpowietrzenie w zbiorniku,...
witam. a może warto zajrzeć do filtara paliwa. Podobny efekt można uzyskać przy przycinjącym się wtrysku. Lub nieszczelnych gniazdach zaworowych. uważam że trzeba zebrać trochę danych a potem wyciagnąć wnioski 1 filtr 2 wtryski 3 pomiar ciśnienia 2,3 - za ten zabieg u mnie we wsi zapłaci się góra 60 pln-enów pozdrawiam
to chyba było wałkowane z milion razy :świece przewody kopółka palec roździelacza Swiece rozumiem(nagar, zle dobrana cieplota), ale przewody kopulka palec wedlug mnie nie powinny miec na to wplywu(bo jak ma sie dostac do kolektora ssacego nawet najmniejsza iskierka przy zamknietych zaworach?) Ja bym postawil raczej na glowice(podparte zawory,nadpalony...
W Lagunach 3 jest już motor M4R, który ma już miękkie gniazda zaworowe. Na LPG o wiele krótszy żywot.
Niestety to nic nie da. Najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana głowicy. Nawet nie radziłbym wkręcać tulejek redukcyjnych/naprawczych w głowicę silnika chłodzonego cieczą, zazwyczaj ścianki są dość cienkie, a umiejscowienie świecy zapłonowej blisko gniazd zaworowych. Można by się bawić w nadspawanie otworu i ponowną obróbkę, ale raczej nikt nie da gwarancji...
Omijam te silnikiem szerokim łukiem. Gniazda zaworowe wypadają , rozrząd też szybko się rozciąga. Traci się ciśnienie oleju na kołach zmiennych faz i wiele innych. Ogólnie nie polecam.
Witam serdecznie. Silnik z 85 roku... Dla fiata to bardzo dużo. A nic autor nie pisze o przebytych już remontach. Nie tylko panewki. Tam się pewnie uzbierało wszystko, czyli oprócz panewek, luźny wałek, wytarta pompa... Swojego czasu uzbierała mi się ciekawa kolekcja z silników maluchowskich: - wałek rozrządu ze startą na zero jedną krzywką, - zębatka...
Podobno w maluchu nie psują się tylko tylne szyby, pod warunkiem, że nie otwierane... Przyczyn może być cała masa. W tych strasznych czasach, kiedy maluch był siłą przewodnią na naszych drogach, to pamiętam takie usterki, jak wypadające gniazdo zaworowe (objawy identyczne: niskie obroty - jeden cylinder, wysokie - oba), starta niemal na zero jedna krzywka,...
wyzsza temperatura w komoprze spalania przy jezdzie na lpg jest niebezpieczna dla silnika ze wzegledu na mozliwosc uszkodzenia gniazd zaworowych,szybszym zuzyciem uszczelki pod głowica,po przetopy na tłokach włacznie...Ale wyzsza tem to objaw/przyczyna zbyt ubogiej mieszanki LPG.Jezeli jednak masz pełnego kompa z gazu lub tez regularnie jezdzisz na...
Witam, to białe gniazdo jest do podłączenia ładowarki. Sprawdź luzy zaworowe może są za duże i tym samym dekompressor nie jest w stanie obniżyć kompresji do poziomu odpowiedniego do rozruchu silnika. Dlatego cieżko kręci przy rozruchu oraz bateria dostaje zbyt dużego obciażenia. W twoim silniku mogła być zastosowana prądnica 5 amp. lub 9 amp. Wszystko...
Zdjąć głowicę i kontrola gniazd zaworowych i samych zaworów.
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
Robiłem takiego jakiś rok temu na instalacji Prins, do tej pory żadnych problemów, zaworów się nie wzmacnia co najwyżej gniazda zaworowe można wymienić, bo mogą się ścierać, z nowszymi silnikami to nigdy do końca nie wiadomo czy znoszą gaz czy nie dopóki jakiś nie padnie. Do tego samochodu polecam KME Nevo, Reduktor Silver, Filtr Czaja FL02, Wtryski...
Czysta ciekawostka dla śledzących temat. Robiłem wczoraj e34 z m50b25nv (ciśnienie na 2 8bar na pozostałych 15, próba olejowa prawie bez zmian). Silnik na nowy nie wyglądał różnica ciśnień spora ( i z skąd 15 się wzieło w gapciu starym), zdejmuje czapke. Głowica planowana x razy, jedno gniazdo zaworowe pęknięte, dodatkowo w silniku tłoki i korby("łamane")z...
Witam to trudne pytanie a odpowiedź nie jest prosta (na życzenie rozwinę temat) to o co pytasz to prędkość przepływu przez gniazdo zaworowe, inne jest na dolocie i wylocie na dolocie nie powinno przekraczać 100m/s wydech może być co najmniej 30%mniejszy (w silniku spalinowym), ale tu przepływy mogą być wyższe w przypadku zaworów płytkowych jest jeszcze...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Ta "dziurka" to raczej pozostałość po tłoku który jest pewnie do wymiany (dla potwierdzenia prosiłbym o zdjęcie tłoka) i jestem pewien że stało się to w wyniku przegrzania, cylinder wymaga usunieciu delikatnie tej aluminiowej zaleginy i przeszlifowaniu drobnoziarnistym papierem ściernym gładzi cylindra choć nie wiem czy opłaca się ta zabawa bo zestaw...
Problem rozwiązany trochę czasu minęło a ja nie napisałem co było przyczyną , wytarty wałek ,wypalone gniazda zaworowe ,regeneracja głowicy nowy wałek załatwił sprawę
Mialem ten silnik. Powypalane gniazda zaworowe. Bynajmniej u mnie. Sprawdz jeszcze sitka na zaworach zmian faz rozrządu, jeśli masz
Sprawdź przede wszystkim instalację na sondę ( przy instalacji gazowej jest emulacja czy jak to się tam nazywa, czyli przecięty przewód sondy i jeden idzię z sondy do emulatora a drugi z emulatora do kompa wtrysku bo jeden i drugi chce wiedzieć jak sonda pracuje), sprawdź czy nie podaje gazu przy pracy na benzynie (poprostu zagłij przewód gazowy przy...
gniazdo zaworowe peugeot prowadnice zaworowe gumki zaworowe
diagnosta pytania zrobić antenę pokojową pralka blokada polar
Ocieranie bębna w pralce Whirlpool CS1A300HFA1 - przyczyny i rozwiązania Jak ustawić młynek do kawy, który mieli za dużo?