Jak wyświetla ci błąd elektryki na 4 wtrysku to czy auto chodzi na wszystkich cylindrach? Gnijące wiązki wewnątrz komory zaworów to standard jeśli schodzi ci izolacja to bezdyskusyjnie wiązdka wtrysków do wymiany radna izolacja nie wchodzi w grę jak tego nie zrobisz grozi upaleniem kasety silnika. Natomiast jeśli nie chodzi na wszystkich garach to sprawdź...
Mógłbyś rozwinąć gdzie znajduje się ten kabel? Mam podobny problem Kolega się nie pochwalił który to kabel. Po prostu jakiś kabel. Naprawdę myślisz że w każdej skodzie będzie to ten sam kabel? W każdej skodzie będzie to inny kabel i inny problem - natomiast przyczyna ta sama. Gnijące wiązki na podłużnicy i podszybiu to dla Fabii temat z długą brodą....
Problemem są gnijące wiązki , a nie samo immo . Wytniesz jedną zarazę , reszta zostanie.
Witam łatwiej było by określić usterke gdy byś podał kod numeryczny (MID-SID -FMI)jest taka możliwość oczytu zwyświetlacza ,jak oczytujesz błedy z poszczególnych układów naciśnij naprawym przełaczniku przycik ze zgietą strzłą wtedy dane znieniają się na numeryczne .najczeszczą przyczyną w tych wydaniach volwa są gnijące wiązki w okolicy zgiecia kabina...
W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
sprawdż czy jest zasilanie (+) na włączniku po zapłonie. czasami gniła wiązka elektryczna w progu lewym jest tam łączenie przewodów .
A czy jesteś pewien że to czujnik zwierałes go na krótko ? Tam dosyć często gniły wiązki :)
Zobacz na chłodnicy. Nie znam tego silnika. Z tego co słyszałem to często zdarza się, że kontrolka myga, ale to spowodowane jest gniciem wiązki elektrycznej
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Z błędem 00816 można jeżdzić . Pompa wspomagania działa w trybie awaryjnym . Dwa lata jeżdziłem z tym błędem w mojej fabianie . Nie ma związku z domniemaną gnijącą wiązką na podłużnicy czy tam na podszybiu .Nie tędy idą kabelki.Tak samo błąd 00556. Tutaj to błąd zacisku 30. Są dwie opcje . Albo pęknięty bezpiecznik tzw. blaszkowy w skrzynce na akumulatorze...
Wiązki gniją w tych autach? Gniją złącza. Uszkadza się BCM
Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Można, ma być tej samej firmy KOYO, posiadać tyle samo pinów w kostkach. Gnije wiązka idąca do pompy, musisz mieć stałe zasilanie 12V na czerwonym i brązowym przewodzie (dwa najgrubsze).
Przy rozruszniku jest uchwyt na wiązkę i tam najczęściej gniją kable. Wyciągnąć cała wiązkę też żaden problem.
Ta żarówka do testów jakiej mocy była? Często wiązka gnije. Sprawdź ją.
Podaj typ tego hydronica, wychodziły sprintki z dogrzewaczem (D5WZ) i z ogrzewaniwm postojowym (D5WS) jeśli siedzi dogrzewacz to nie nie zamontujesz sterownika, chociaż jest taka możliwość (przeróbka instalacji). Co do problemu z turbosprężarką to komputerowa diagnoza jest potrzebna żeby cokolwiek zacząć robić. W tym modelu lubi gnić wiązka od zaworu...
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Masz mokro pod fotelem kierowcy, wiązka gnije, robią się zwarcia/przerwy i cuda gotowe.
Często w tych sprintkach gnije wiązka biegnąca pod atrapą wzdłuż zderzaka, tędy tez idą przewody tegoż elektrozaworu, rozetnij i zolację i sprawdź przewody.
U mnie ten sam problem. Więc jeśli działa ci żarówka, bezpiecznik jest sprawny, to albo czujnik jest już wytarty, albo kabel idący do niego jest naderwany. U mnie właśnie był naderwany. Jest jeszcze podobno możliwość, że gnije wiązka, ale to zdarza się najrzadziej.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
chyba problemem było stukanie przekaźnika Czy zamiana przekaźników miejscami także objawia się stukaniem w tym samym miejscu czy w tym samym przekaźniku? Dodano po 2 nie było śladu "gnicia" Zwykle gnicie wiązki było w miejscu pod podstawą akumulatora a skrzynką z bezpiecznikami.
Opcom -} podwozie -} moduł chłodzenia. Musi się łączyć jeśli nie to często gnije wiązka i czasem sam sterownik.
Klasyka w tych modelach, te wiązki gniją na potęgę. Dobrze że ludzie dzielą się takimi patentami.
Idziesz dobrą drogą, kabelki ugniły. Rozwiń wiązkę. Jeśli to ten silnik co myślę, to wiązka gnije w części, która idzie od silnika w dół na podłużnice z prawej strony jak stoisz przodem do samochodu. Miałem wielokrotnie ten problem z vw i skodą ,nie działały różne czujniki zależnie co zgniło. Pamiętam jeszcze, że po drodze było takie okrągłe złącze...
Lewy próg gnije wiązka. Są takie zapracowane złącza trzech kabelków i tam Zielona włazi. Najpierw zasilania komfortu i to nie miernikiem a żarówką h4. Wróci komunikacja będziemy dalej gdybać
No to podpowiedzi... Gnijąca wiązka...
Może standardowo wiązka gnije. Sprawdź między lewą podłużnicą a ścianą grodziową. Zrobili tam luz na wiązce i robi się stawek w peszlu plus okład z gnijących liści.
Wiem , wiem , chodziło mi tylko o to ze może ten kabel wcześniej idzie w tej podłużnicy gdzie gnije wiązka :)
Przecież widać, że wszystko ma przyczynę albo w gnijącej wiązce albo w zielonym sterowniku!
Wygląda na brak zasilania, możliwe że komputera silnika. Do dokładnego sprawdzenia wiązka elektryczna - zdarzało się że przewody gniły
Sprawdź zasilanie po zapłonie. Taki jest efekt jak nie ma zasilania po zapłonie, moduł aktywuje się na kilkadziesiąt sekund i przechodzi w stan uśpienia. Najczęściej gnije wiązka wzdłuż progu drzwi kierowcy. Są tam zaciskane łączenia od bezpiecznika z rozdziałem na wszystkie drzwi. Jest zgrzane punktowo i nasunięta koszulka izolacyjna, wchodzi tam woda...
Czarno-żółty i czarno-czerwony to przewody WYKONAWCZE siłowników. Podawaj masę na brązowo-biały i brązowo-czerwony. To są przewody sterujące modułem KIEKERT. Sprawdź stan wiązki pod dywanikiem w nogach kierowcy (bliżej fotela). Ta wiązka lubi gnić w tym miejscu.
Od strony modułu leć po wiązce tam gniją masy i zasilanie. Zamek przód leci po can i steruje nim silnik szyby. Mógł pasć siłownik , wykręć wkładkę i go puknij przez otwór (od strony tylnych drzwi dojdziesz do śrubki trzymajacej).
Zobacz dobrze zasilania i masy przy pompie według schematu np. Autodaty. Miałem podobny przypadek, okazał się z gniły kabel w wiązce pionowej na podszybiu.
powiem szczerze ze czytałem że może to również być problem gnijącej wiązki . Na początku miałem objawy podobne do Twoich ale to sie pogłębiło
Skoda Fabia 1: Gnijąca wiązka elektryczna pod koszem akumulatora Przeciekające drzwi Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy) Silnik 1,2HTP (choroby wieku młodzieńczego - przeskakujący rozrząd z powodu zbyt krótkich ślizgów - poprawiono przedłużając ślizgi..ale że im to w testach nie wyszło...żenua) czujnik świateł stop, krańcówki...
gniła wiązka na prawym progu. Ukryta aby nie hałasowała.
To użyj miernika po ludzku, jak opisałem, a nie wydziwiasz coś po swojemu. Zazwyczaj wada prędkościomierza jest w gnijącej wiązce.
Mam podobny problem z peugeotem tlko podczas deczczu i o wjeździe do kałuży. Pruj wiązkę. Bo gdzieś moknie i przestaje łączyć. Gnije wiązka.
Sprawdź napięcie na automacie stopu(nad pedałem hamulca) Jeżeli jest odpowiednie to usterki szukaj w wiązce przewodów pod dywanami z lewej strony samochodu (złącza wiązki pod dywanami często gniją) Pozdrawiam
jak wyżej kolega Ci pisał: sprawdź wiązkę nad tylną belką, kable tam gniją w 3 miejscach, wyciągnij przewody z peszla i obejrzyj je.
błąd -020A, czujnik temperatury płynu chłodzącego - sygnał nie zrozumiały. No i na tym się skup. Prawdopodobnie gnije wiązka gdzieś.
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Czy przerabiałeś problem gnijącej wiązki występujący w tym modelu?
Z tego co pamiętam to prosto do szafy. Często tak właśnie zaczyna się problem z gnijącą wiązką po lewej stronie za lampą.
W Seicento gnije wiązka jedynie koło akumulatora.P
Bezpieczniki i wiązka jak nowe,sprawdzalem. Pod akumulatorem też? Na podłużnicy też? Tam gniła wiązka na potęgę.
gnijąca wiązka sprawdzona i wszystkie 3 przewody przepuszczają sygnał Przecież tam tych przewodów jest więcej. Jak dobrze pamiętam to 5 więc coś słabo sprawdzałeś.
Robiąc renówkę zawsze pamiętam o jednym: bardzo często w plastikowych peszlach gniją przewody. Dlatego przed wymianą czegokolwiek zawsze prześwietlam wiązkę. Pozdrawiam.
Prawdopodobnie gnije wiązka przy lewym nadkolu...
We wiązce przewodów pod osłoną lewego progu. Tam gnije masa lampy oświetlenia wnętrza zawsze.
Ten pin idzie do kalkulatora silnika, przewód gnił we wiązce.
Gnije wiązka elektryczna, od lewej podłużnicy ,w korycie pod podszybiem. Rozbierz plastiki ,oplot wiązek i sprawdź dokładnie wszystkie kable.
nie ma po co. W tych samochodach po prostu gnije lub też ukrusza się wiązka łacząca alternator z instalacją. Ukrusza się kablel zaraz kolo alternatora, lub koło rozusznika, gdzie wiązka alt łączy się z wiązką komory silnikowej. Kabel koloru niebieskiego. Pana elektryka wyłał bym na madagaskar banany prostować, przynosi hańbe branży.
typową chorobą paska to gnicie wiązki w progu
Jakaś diagnostyka? Ewidentnie problem z immo się pojawia. Pytanie czy brak komunikacji, czy klucz nierozpoznany. Możliwe, że jest gdzieś zimny lut lub gnije wiązka.
Jakie było rozwiązanie?Mam to samo.Kręcę odzywa się , nawet czasami odpali i zgaśnie.Kontrolka świec miga po włączeniu zapłonu.Ale mój tester pokazuje jakieś głupoty(grzałkę sondy?)W parametrach ciśnienie przy kręceniu rośnie do 380bar. Wtryskiwacze po regeneracji.Auto osłabło podczas jazdy i "sprężynka" na drugi dzień nie odpaliło.(chce ale nie może)...
Sprawdź elektrozawór sterujący turbiną, znajduje się pod filtrem powietrza. Powinno dochodzić do niego +12 po stacyjce a sterowanyb jest masą z EDC. Często w sprinterach gnije wiązka w przednim pasie. A tak w nawiasie to MB stosuje oznaczenie CDI nie dci :-)
Proponowałbym odłączenie tylnej wiązki / złącze słupek kierowcy/ częste gnicie i korodowanie pod wykładziną , aby poszukiwania zawęzić do- przód czy tył.P
Sprawdz czy gdzieś wiązka nie zgniła, w astrze h gniją wiązki przy sterowniku silnika.
Mam jeszcze pytanie. Wczoraj po zgaszeniu silnika i odpaleniu po schłodzeniu (10 min postój po 200 kilometrach) wyświetliły mi się kontrolki ABS i SRS. Po przejechaniu 500m kontrolki zniknęły. To normalne? Dodam, iż ostatnio przy bardzo ostrym hamowaniu (wymuszenie pierwszeństwa na ekspresowej) System abs zachowywał się poprawnie i auto nie zbaczało...
Zobacz czy masz w ogóle zasilanie na pstryczku od otwierania wlewu, tam powinien byś stały plus, jak ginie to w gnijącej wiązce na progu.
słuchaj, sprawa jest prosta-masz zgnitą wiązkę na prawym progu, na wysokości siedzenia pasażera. Tam na zasilanie zamka idzie jeden kabel i odchodzi od niego pięć, jest to zataśmowane, ale zawsze gnije na łaczeniu, zaraz jak wiązka wchodzi w taka plastikową rynienkę Kabel pomarańczowy w bodaj niebieskim paskiem. Bezpieczniki od tego są nad kolanami...
zgadza się, gnije wiązka w peszelku.
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Gdzieś powoli gnije wiązka przyjrzał bym się jej a potem można myśleć dalej.
Ok ale wchodzą do ogólnych kosztów utrzymania pojazdu i tu już można porównywać np ze spalinowymi. Bo wg trendu elektryki powinny być tańsze w utrzymaniu. Brak wymian oleju, świec , filtrów ,rozrządu itp. Niestety za serwis elektryka płaci się więcej i to już widać w oficjalnych cenach rbh. Tu masz rację ale jednak usuwania awarii nie można porównywać...
Dobra, pierwszy problem rozwiązany (j.w.) tak że dziękuje za informacje. Pozostaje drugi. Na kompie błąd czujnika w pompie (czujnik wymieniony na nowy ok 3 lat temu) gdzie w tych modelach gniła wiązka ? Bo wcześniej jak był problem z czujnikiem to usterka była permanentna a teraz po 2 odpaleniu jest ok....
czy te czujniki znajdują się przy siłownikach tylnej osi..?? Siłowniki hamulcowe nie mają nic do tego, szukaj przy osuszaczu lub zaworze czterodrożnym. W TGA gnije wiązka i wtyczki/piny czujników.
Prędzej ABS, albo zbierała się wilgoć we wtyczce, albo gniła wiązka.
W B5 nie było podciśnieniowego, ewentualnie może być różnica czy tylne szyby „w prądzie” czy w „korbotroniku”. Gniją łączenia przewodów, w progu kierowcy. Wrzuć fotkę jak wyglądają te wiązki. Moduł suchy ?
wiązka elektryczna jest umieszczona w jakimś głupim miejscu (w nadkolu?) i jest tak solidnie zabezpieczona, że zamoknąć zamoknie, ale za skarby nie wyschnie Znalazłem kilka tematów na temat gnijącej wiązki, rano zabieram się za poszukiwania. Napiszę wieczorem co i jak. Chociaż..., gdyby mi się udało, mogę ze szczęścia otworzyć kilka piw. Wtedy napiszę...
Myślę że zaczyna gnić wiązka pod nogami kierowcy gdzie łączą się masy od czujników drzwiowych.P
Zapoznał się kolega z tematem do którego link podał rnb_bolii ? Była tam mowa o gnijących wiązkach.
Sprawdzałeś wiązkę miernikiem czy na oko? Nieraz wydawalo sie wizualnie dobrze a przewod pod izolacją ugnity. Bynajmniej w manach bo w nich siedze. Do sprawdzenia kable calej wiazki od sterownika silnika w strone adblue. W manie gnije na przykład wiazka za prawym kolem.
Wiązka gnije.
Jak pompa chodzi na krótko i nie odpala to czego brakuje? Iskry, czy kluczowania wtrysków? Czy jednego i drugiego? Co do pompy to gnije wiązka przy lewej podłużnice.
Panowie, ze zgnitym CAN'em już są problemy. Powie to każdy z serwisu PSA ( np gnijąca wiązka w Berlingo za lewym przednim błotnikiem) , lub z serwisu merca ( np C klasa, tam gniją koncentratory)
Jak zmęczysz się szukaniem przyczyny, to poprowadź nowe przewody od kierunków do włącznika świateł awaryjnych . Godzina roboty bez potu na czole a i gęba uśmiechnięta będzie (bankowo). W Oplach gniją wiązki, ten typ tak ma.
Nie na podszybiu tylko w rynience na podłużnicy . I tu masz racje radekklimat pierwsze wypusty Fabii miały problem z gnijącą wiązką .Tylko bez kompa ciężko cokolwiek powiedzieć.
Diagnostyki nie zrobisz bo zrywa połączenie , zostaje ci sprawdzić wszystkie masy i zasilanie sterownika , kable w okolicy akumulatora lubiały gnić wiązka leci wzdłóż podłóżnicy Utrata komunikacji - jeśli ja bym nic z kablami nie znalazł w tym przypadku pewnie bym sterownik silnika podmienił na inny
Zostaje jeszcze wiązka na podłużnicy - tam lubią gnić .
Najpierw sprawdzić poziom płynu w pompie. Najczęstsze usterki to gnijącą wiązką na lewej podłużnicy. Jeżeli płyn jest to podłączyć pod komputer, zobaczyć czy widać reakcję na skręcanie kierownicą w blokach pomiarowych i czy nie ma jakiś błędów.
Luźne piny, gnijąca wiązka itd. To naprawa na zasadzie przeglądania i prześwietlania przewodów. Może luty w sterowniku? Pisząc posty nikt Cię dalej nie poprowadzi. Auto do porządnego elektryka.
Po pierwsze sprawdz co sie dzieje z modułem komfortu i wiązką do niego ,moduł znajduje sie pod fotelem kierowcy(pod wykładziną -konieczny demontaż fotela)i często w tym modelu ma problemy z wilgocią-gnijąca wiązka.
sprawdz jakie zasilania dochodzą do wycieraczki jesli ich nie ma to pozostaje przedzwonic instalacje czesto gnije wiązka w progu jesli to oczywiscie nie jest problem w manetce lub przekazniku czasowym
Ja miałem taką samą usterkę problem leżał w wiązce elektrycznej i tam szukaj przyczyny- poprostu wiązka gnije. Wymiana przewodów sterujących pompę pomogła.
Skoro nie ma czujnika to należy przekodować licznik.. A da się? Zazwyczaj w A2 gniła wiązka idąca do czujnika. Czujnik jest w misce.
a:brak zasilania na komp b:brak sygnałów z czujników c:immo Ale to już musisz sam określić czego nie ma. Ma tendencje do gnicia wiązek więc sprawdzaj...
Biały przewód to masa. Bezpieczniki zasilają kasetę LCM, która kontroluje instalacę świateł i w razie zwarcia odłącza dany obwód, dlatego trudno jest spalić bezpiecznik, aczkolwiek zdarza się. Z deski przeczytaj błędy w sterowniku świateł, jeśli brak błędów dotyczących danego obwodu: -Sprawdź przejście żółtego przewodu od wtyczki TA/TB (niebieska wtyczka...
Dodam jeszcze gnijącą wiązkę pomiędzy sterownikiem a motorem, nic prostszego jak oscyloskop zapiąć na wtryski i przebieg patrzeć jak szaleje. O cewach było powiedziane... Wszystko zresztą powiedziano - kup oscyloskop, tester i naucz się nimi posługiwać, naprawisz to sama. Albo znajdz rzetelny warsztat.
A sorki, silnik DT1206, Euro 3. Kierowca zgasił auto i następnego dnia nie można było już odpalić. Brak komunikacji z EMSem. Podkładany drugi sterownik z nim również nie ma komunikacji. Nie wierzę, że drugi jest również padnięty, chciałbym sprawdzić wiązkę. Posiadały one jakieś newralgiczne miejsca w których gniła wiązka ?
W Fabii (i nie tylko) gniją wiązki elektryczne. Jest możliwe, że nie masz komunikacji z tego powodu. Możliwe, że to przypadkowa zbieżność usterek w czasie. Podłącz się na "stole" a jak nie to hot-air i programator.
W tych fordach przeważnie padają silniczki krokowe,. Jak może tam paść co tego nie ma? Tam tez leca potencjometry, gnije wiązka na gławicy, pękał trójnik na rurce EGR
W B5 komfort uwielbia się zalewać wodą. Zaczął bym od grzebania pod dywanem kierowcy, tam siedzi cala centralka. Do tego gniją wiązki przewodów będące w okolicy. Później sprawdził bym czy nie pękają kable w przejściach między drzwiami a słupkami.
Cóż... proponuję podpiąć VAG-a i sprawdzić 44/08/02 tam znajdziesz kąt skrętu oraz obroty auta i pompy... jeżeli będziesz miał uszkodzony czujnik kąta skrętu, to nie będziesz miał odczytu... następna sprawa, że nie będzie on regulował ciśnieniem samej pomy, czyli zamiast 3000obr. pompy podczas skręcania, będziesz miał tyle co na biegu jałowym.... NAJWAŻNIEJSZE......
Może to jednak moduł? Jeśli męczy cię to, to podnieś wykładzinę koło fotela kierowcy i sprawdź okablowanie idące do modułu komfortu. Niestety mankamentem w Passatach jest gnicie wiązki idącej do modułu (w przypadkach gdy do środka auta dostawała się woda). Również możesz sprawdzić przelotkę między drzwiami.
Diagnostyka jak już koledzy napisali. Ja do tego dołożę sprawdzić dokładnie bezpieczniki i wiązkę oraz wtyki do modułu bo niestety gniją. Spróbuj odłączyć na chwilę wtyczkę od czujnika temperatury płynu i zobacz czy wystartują wentylatory.Powinny jeśli zasilania są OK.
Scenic 2 ph2 2.0t problem z odpalaniem. W losowych momentach występuje problem z odpalaniem - brak wysterowania rozrusznika ( sprawdzone, zmierzone) Błędów brak. Po przejściu procedury odblokowania immo i naciśnięciu start gdy podam + na rozrusznik "na krótko" to auto odpali normalnie, ale nie działa mu wówczas klima i wysoki bieg wentylatora. Pochodzi...
gnijące progi przedłużenie wiązki wiązki sterownika
oporność głośnik przerobić rower ustawienia kątów anteny cyfrowy polsat
amplituner yamaha droga dojazdowa
Jakie silniki krokowe do płyty SSK-MB2? Moc i parametry Mercedes W124 OM603 nie odpala - przyczyny