Jak wyświetla ci błąd elektryki na 4 wtrysku to czy auto chodzi na wszystkich cylindrach? Gnijące wiązki wewnątrz komory zaworów to standard jeśli schodzi ci izolacja to bezdyskusyjnie wiązdka wtrysków do wymiany radna izolacja nie wchodzi w grę jak tego nie zrobisz grozi upaleniem kasety silnika. Natomiast jeśli nie chodzi na wszystkich garach to sprawdź...
powiem szczerze ze czytałem że może to również być problem gnijącej wiązki . Na początku miałem objawy podobne do Twoich ale to sie pogłębiło
Problemem są gnijące wiązki , a nie samo immo . Wytniesz jedną zarazę , reszta zostanie.
Czy przerabiałeś problem gnijącej wiązki występujący w tym modelu?
W każdej skodzie będzie to inny kabel i inny problem - natomiast przyczyna ta sama. Gnijące wiązki na podłużnicy i podszybiu to dla Fabii temat z długą brodą. Naprawy "nielogicznych" usterek polegają na dostaniu się do wiązki i przerobieniu wszystkiego, co się rozsypuje. Na analizy, który kabel do czego szkoda głowy... Nie zrozumiałeś wypowiedzi to...
wiązka elektryczna jest umieszczona w jakimś głupim miejscu (w nadkolu?) i jest tak solidnie zabezpieczona, że zamoknąć zamoknie, ale za skarby nie wyschnie Znalazłem kilka tematów na temat gnijącej wiązki, rano zabieram się za poszukiwania. Napiszę wieczorem co i jak. Chociaż..., gdyby mi się udało, mogę ze szczęścia otworzyć kilka piw. Wtedy napiszę...
Witam łatwiej było by określić usterke gdy byś podał kod numeryczny (MID-SID -FMI)jest taka możliwość oczytu zwyświetlacza ,jak oczytujesz błedy z poszczególnych układów naciśnij naprawym przełaczniku przycik ze zgietą strzłą wtedy dane znieniają się na numeryczne .najczeszczą przyczyną w tych wydaniach volwa są gnijące wiązki w okolicy zgiecia kabina...
W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
sprawdż czy jest zasilanie (+) na włączniku po zapłonie. czasami gniła wiązka elektryczna w progu lewym jest tam łączenie przewodów .
A czy jesteś pewien że to czujnik zwierałes go na krótko ? Tam dosyć często gniły wiązki :)
Zobacz na chłodnicy. Nie znam tego silnika. Z tego co słyszałem to często zdarza się, że kontrolka myga, ale to spowodowane jest gniciem wiązki elektrycznej
Krist0 napisał: "Znajduje się on prawdopodobnie w skrzynce bezpiecznikowej wewnątrz kabiny, po stronie pasażera . Tam też jest wejście Data Link." U mnie bezpieczniki znajdują się po lewej stronie ( po stronie kierowcy ) niestety mam opis do nich tylko po niemiecku (niemieckiego nie znam ani trochę :oops: ) Sprawdziłem jednak wszystkie bezpieczniki...
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Z błędem 00816 można jeżdzić . Pompa wspomagania działa w trybie awaryjnym . Dwa lata jeżdziłem z tym błędem w mojej fabianie . Nie ma związku z domniemaną gnijącą wiązką na podłużnicy czy tam na podszybiu .Nie tędy idą kabelki.Tak samo błąd 00556. Tutaj to błąd zacisku 30. Są dwie opcje . Albo pęknięty bezpiecznik tzw. blaszkowy w skrzynce na akumulatorze...
Trzeba chyba zajrzeć po wykładzinę podłogową pod nogami kierowcy. Tam jest moduł komfortu, wiązki kabli i... woda. Niamiec wymyślił, żeby moduł komfortu leżał w najniższej wnęce, gdzie woda się zbiera, taka logika. Zazwyczaj na połączeniach gniją przewody, jest taki gruby (chyba czerwony, albo czerwony z jakimś paskiem, w pewnym miejscu rozdziela się...
Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Można, ma być tej samej firmy KOYO, posiadać tyle samo pinów w kostkach. Gnije wiązka idąca do pompy, musisz mieć stałe zasilanie 12V na czerwonym i brązowym przewodzie (dwa najgrubsze).
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Podaj typ tego hydronica, wychodziły sprintki z dogrzewaczem (D5WZ) i z ogrzewaniwm postojowym (D5WS) jeśli siedzi dogrzewacz to nie nie zamontujesz sterownika, chociaż jest taka możliwość (przeróbka instalacji). Co do problemu z turbosprężarką to komputerowa diagnoza jest potrzebna żeby cokolwiek zacząć robić. W tym modelu lubi gnić wiązka od zaworu...
Często w tych sprintkach gnije wiązka biegnąca pod atrapą wzdłuż zderzaka, tędy tez idą przewody tegoż elektrozaworu, rozetnij i zolację i sprawdź przewody.
Przy rozruszniku jest uchwyt na wiązkę i tam najczęściej gniją kable. Wyciągnąć cała wiązkę też żaden problem.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
Wiązki gniją w tych autach? Gniją złącza. Uszkadza się BCM
Ta żarówka do testów jakiej mocy była? Często wiązka gnije. Sprawdź ją.
Masz mokro pod fotelem kierowcy, wiązka gnije, robią się zwarcia/przerwy i cuda gotowe.
Opcom -} podwozie -} moduł chłodzenia. Musi się łączyć jeśli nie to często gnije wiązka i czasem sam sterownik.
chyba problemem było stukanie przekaźnika Czy zamiana przekaźników miejscami także objawia się stukaniem w tym samym miejscu czy w tym samym przekaźniku? Dodano po 2 nie było śladu "gnicia" Zwykle gnicie wiązki było w miejscu pod podstawą akumulatora a skrzynką z bezpiecznikami.
Lewy próg gnije wiązka. Są takie zapracowane złącza trzech kabelków i tam Zielona włazi. Najpierw zasilania komfortu i to nie miernikiem a żarówką h4. Wróci komunikacja będziemy dalej gdybać
Wiem , wiem , chodziło mi tylko o to ze może ten kabel wcześniej idzie w tej podłużnicy gdzie gnije wiązka :)
No to podpowiedzi... Gnijąca wiązka...
skorodowanych przewodów wiązki komory silnika właśnie od tych dwóch wtyczek w podszybiu do lewej strony przyczyna była na zgięciu wiązki między grodzią a podłużnicą. Skody najczęściej miały gnijącą wiązkę, pisałem wcześniej, - rozcinałem ją kilka razy - przewody jakby z fabryki wyszły, w tym roczniku nie spotkałem kogokolwiek ( różne fora ) , aby miał...
Przecież widać, że wszystko ma przyczynę albo w gnijącej wiązce albo w zielonym sterowniku!
Skoda Fabia 1: Gnijąca wiązka elektryczna pod koszem akumulatora Przeciekające drzwi Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy) Silnik 1,2HTP (choroby wieku młodzieńczego - przeskakujący rozrząd z powodu zbyt krótkich ślizgów - poprawiono przedłużając ślizgi..ale że im to w testach nie wyszło...żenua) czujnik świateł stop, krańcówki...
To użyj miernika po ludzku, jak opisałem, a nie wydziwiasz coś po swojemu. Zazwyczaj wada prędkościomierza jest w gnijącej wiązce.
gniła wiązka na prawym progu. Ukryta aby nie hałasowała.
błąd -020A, czujnik temperatury płynu chłodzącego - sygnał nie zrozumiały. No i na tym się skup. Prawdopodobnie gnije wiązka gdzieś.
Mam podobny problem z peugeotem tlko podczas deczczu i o wjeździe do kałuży. Pruj wiązkę. Bo gdzieś moknie i przestaje łączyć. Gnije wiązka.
gnijąca wiązka sprawdzona i wszystkie 3 przewody przepuszczają sygnał Przecież tam tych przewodów jest więcej. Jak dobrze pamiętam to 5 więc coś słabo sprawdzałeś. u mnie jest to przewód 3pin który leci z pompy do czujnika skrętu i więcej w pancerzu nie ma nic, a z drugiej kostki gdzie są 2piny idzie dwa kable do głównej wiązki- chyba że o tą wiązkę...
Z tego co pamiętam to prosto do szafy. Często tak właśnie zaczyna się problem z gnijącą wiązką po lewej stronie za lampą.
Prawdopodobnie gnije wiązka przy lewym nadkolu...
Mam jeszcze pytanie. Wczoraj po zgaszeniu silnika i odpaleniu po schłodzeniu (10 min postój po 200 kilometrach) wyświetliły mi się kontrolki ABS i SRS. Po przejechaniu 500m kontrolki zniknęły. To normalne? Dodam, iż ostatnio przy bardzo ostrym hamowaniu (wymuszenie pierwszeństwa na ekspresowej) System abs zachowywał się poprawnie i auto nie zbaczało...
Bezpieczniki i wiązka jak nowe,sprawdzalem. Pod akumulatorem też? Na podłużnicy też? Tam gniła wiązka na potęgę.
typową chorobą paska to gnicie wiązki w progu
Jakie było rozwiązanie?Mam to samo.Kręcę odzywa się , nawet czasami odpali i zgaśnie.Kontrolka świec miga po włączeniu zapłonu.Ale mój tester pokazuje jakieś głupoty(grzałkę sondy?)W parametrach ciśnienie przy kręceniu rośnie do 380bar. Wtryskiwacze po regeneracji.Auto osłabło podczas jazdy i "sprężynka" na drugi dzień nie odpaliło.(chce ale nie może)...
W Seicento gnije wiązka jedynie koło akumulatora.P
Jakaś diagnostyka? Ewidentnie problem z immo się pojawia. Pytanie czy brak komunikacji, czy klucz nierozpoznany. Możliwe, że jest gdzieś zimny lut lub gnije wiązka.
Sprawdź elektrozawór sterujący turbiną, znajduje się pod filtrem powietrza. Powinno dochodzić do niego +12 po stacyjce a sterowanyb jest masą z EDC. Często w sprinterach gnije wiązka w przednim pasie. A tak w nawiasie to MB stosuje oznaczenie CDI nie dci :-)
Gnije wiązka elektryczna, od lewej podłużnicy ,w korycie pod podszybiem. Rozbierz plastiki ,oplot wiązek i sprawdź dokładnie wszystkie kable.
Ok ale wchodzą do ogólnych kosztów utrzymania pojazdu i tu już można porównywać np ze spalinowymi. Bo wg trendu elektryki powinny być tańsze w utrzymaniu. Brak wymian oleju, świec , filtrów ,rozrządu itp. Niestety za serwis elektryka płaci się więcej i to już widać w oficjalnych cenach rbh. Tu masz rację ale jednak usuwania awarii nie można porównywać...
Zobacz czy masz w ogóle zasilanie na pstryczku od otwierania wlewu, tam powinien byś stały plus, jak ginie to w gnijącej wiązce na progu.
zgadza się, gnije wiązka w peszelku.
Gdzieś powoli gnije wiązka przyjrzał bym się jej a potem można myśleć dalej.
Sprawdz czy gdzieś wiązka nie zgniła, w astrze h gniją wiązki przy sterowniku silnika.
czy te czujniki znajdują się przy siłownikach tylnej osi..?? Siłowniki hamulcowe nie mają nic do tego, szukaj przy osuszaczu lub zaworze czterodrożnym. W TGA gnije wiązka i wtyczki/piny czujników.
Zobacz dobrze zasilania i masy przy pompie według schematu np. Autodaty. Miałem podobny przypadek, okazał się z gniły kabel w wiązce pionowej na podszybiu.
Dobra, pierwszy problem rozwiązany (j.w.) tak że dziękuje za informacje. Pozostaje drugi. Na kompie błąd czujnika w pompie (czujnik wymieniony na nowy ok 3 lat temu) gdzie w tych modelach gniła wiązka ? Bo wcześniej jak był problem z czujnikiem to usterka była permanentna a teraz po 2 odpaleniu jest ok....
Prędzej ABS, albo zbierała się wilgoć we wtyczce, albo gniła wiązka.
Ten pin idzie do kalkulatora silnika, przewód gnił we wiązce.
Zapoznał się kolega z tematem do którego link podał rnb_bolii ? Była tam mowa o gnijących wiązkach.
Myślę że zaczyna gnić wiązka pod nogami kierowcy gdzie łączą się masy od czujników drzwiowych.P
Jak pompa chodzi na krótko i nie odpala to czego brakuje? Iskry, czy kluczowania wtrysków? Czy jednego i drugiego? Co do pompy to gnije wiązka przy lewej podłużnice.
Jak zmęczysz się szukaniem przyczyny, to poprowadź nowe przewody od kierunków do włącznika świateł awaryjnych . Godzina roboty bez potu na czole a i gęba uśmiechnięta będzie (bankowo). W Oplach gniją wiązki, ten typ tak ma.
Diagnostyki nie zrobisz bo zrywa połączenie , zostaje ci sprawdzić wszystkie masy i zasilanie sterownika , kable w okolicy akumulatora lubiały gnić wiązka leci wzdłóż podłóżnicy Utrata komunikacji - jeśli ja bym nic z kablami nie znalazł w tym przypadku pewnie bym sterownik silnika podmienił na inny
Najpierw sprawdzić poziom płynu w pompie. Najczęstsze usterki to gnijącą wiązką na lewej podłużnicy. Jeżeli płyn jest to podłączyć pod komputer, zobaczyć czy widać reakcję na skręcanie kierownicą w blokach pomiarowych i czy nie ma jakiś błędów.
Nie na podszybiu tylko w rynience na podłużnicy . I tu masz racje radekklimat pierwsze wypusty Fabii miały problem z gnijącą wiązką .Tylko bez kompa ciężko cokolwiek powiedzieć.
Luźne piny, gnijąca wiązka itd. To naprawa na zasadzie przeglądania i prześwietlania przewodów. Może luty w sterowniku? Pisząc posty nikt Cię dalej nie poprowadzi. Auto do porządnego elektryka.
Panowie, ze zgnitym CAN'em już są problemy. Powie to każdy z serwisu PSA ( np gnijąca wiązka w Berlingo za lewym przednim błotnikiem) , lub z serwisu merca ( np C klasa, tam gniją koncentratory)
sprawdz jakie zasilania dochodzą do wycieraczki jesli ich nie ma to pozostaje przedzwonic instalacje czesto gnije wiązka w progu jesli to oczywiscie nie jest problem w manetce lub przekazniku czasowym
Idziesz dobrą drogą, kabelki ugniły. Rozwiń wiązkę. Jeśli to ten silnik co myślę, to wiązka gnije w części, która idzie od silnika w dół na podłużnice z prawej strony jak stoisz przodem do samochodu. Miałem wielokrotnie ten problem z vw i skodą ,nie działały różne czujniki zależnie co zgniło. Pamiętam jeszcze, że po drodze było takie okrągłe złącze...
Skoro nie ma czujnika to należy przekodować licznik.. A da się? Zazwyczaj w A2 gniła wiązka idąca do czujnika. Czujnik jest w misce.
a:brak zasilania na komp b:brak sygnałów z czujników c:immo Ale to już musisz sam określić czego nie ma. Ma tendencje do gnicia wiązek więc sprawdzaj...
Po pierwsze sprawdz co sie dzieje z modułem komfortu i wiązką do niego ,moduł znajduje sie pod fotelem kierowcy(pod wykładziną -konieczny demontaż fotela)i często w tym modelu ma problemy z wilgocią-gnijąca wiązka.
Scenic 2 ph2 2.0t problem z odpalaniem. W losowych momentach występuje problem z odpalaniem - brak wysterowania rozrusznika ( sprawdzone, zmierzone) Błędów brak. Po przejściu procedury odblokowania immo i naciśnięciu start gdy podam + na rozrusznik "na krótko" to auto odpali normalnie, ale nie działa mu wówczas klima i wysoki bieg wentylatora. Pochodzi...
Dodam jeszcze gnijącą wiązkę pomiędzy sterownikiem a motorem, nic prostszego jak oscyloskop zapiąć na wtryski i przebieg patrzeć jak szaleje. O cewach było powiedziane... Wszystko zresztą powiedziano - kup oscyloskop, tester i naucz się nimi posługiwać, naprawisz to sama. Albo znajdz rzetelny warsztat.
Może to jednak moduł? Jeśli męczy cię to, to podnieś wykładzinę koło fotela kierowcy i sprawdź okablowanie idące do modułu komfortu. Niestety mankamentem w Passatach jest gnicie wiązki idącej do modułu (w przypadkach gdy do środka auta dostawała się woda). Również możesz sprawdzić przelotkę między drzwiami.
Od strony modułu leć po wiązce tam gniją masy i zasilanie. Zamek przód leci po can i steruje nim silnik szyby. Mógł pasć siłownik , wykręć wkładkę i go puknij przez otwór (od strony tylnych drzwi dojdziesz do śrubki trzymajacej).
W Fabii (i nie tylko) gniją wiązki elektryczne. Jest możliwe, że nie masz komunikacji z tego powodu. Możliwe, że to przypadkowa zbieżność usterek w czasie. Podłącz się na "stole" a jak nie to hot-air i programator.
W tych fordach przeważnie padają silniczki krokowe,. Jak może tam paść co tego nie ma? Tam tez leca potencjometry, gnije wiązka na gławicy, pękał trójnik na rurce EGR
W B5 komfort uwielbia się zalewać wodą. Zaczął bym od grzebania pod dywanem kierowcy, tam siedzi cala centralka. Do tego gniją wiązki przewodów będące w okolicy. Później sprawdził bym czy nie pękają kable w przejściach między drzwiami a słupkami.
Cóż... proponuję podpiąć VAG-a i sprawdzić 44/08/02 tam znajdziesz kąt skrętu oraz obroty auta i pompy... jeżeli będziesz miał uszkodzony czujnik kąta skrętu, to nie będziesz miał odczytu... następna sprawa, że nie będzie on regulował ciśnieniem samej pomy, czyli zamiast 3000obr. pompy podczas skręcania, będziesz miał tyle co na biegu jałowym.... NAJWAŻNIEJSZE......
A sorki, silnik DT1206, Euro 3. Kierowca zgasił auto i następnego dnia nie można było już odpalić. Brak komunikacji z EMSem. Podkładany drugi sterownik z nim również nie ma komunikacji. Nie wierzę, że drugi jest również padnięty, chciałbym sprawdzić wiązkę. Posiadały one jakieś newralgiczne miejsca w których gniła wiązka ?
Na dodatek pewnie dasz mi teraz ostrzeżenie i usuniesz moje wypowiedzi jako nie związane z tematem. . A co Ty, w życiu, ubawiła mnie ta wypowiedź. Mogę prosić o więcej takich w te ponure zimowe dni? A co do tego forda to jak nie masa to gniła wiązka na prawym progu, koło siedzenia pasażera.
Dzięki za porady czytam je uważnie bo wszystkie coś nowego wnoszą, o tych gnijących przewodach we wiązkach już czytałem i na pewno je sprawdzę, podobno jest jeszcze jeden newralgiczny punkt gdzie gniją przewody, wiązka gdzies w okolicy przednich reflektorów. Dzisiaj zabieram się do roboty.
Czarno-żółty i czarno-czerwony to przewody WYKONAWCZE siłowników. Podawaj masę na brązowo-biały i brązowo-czerwony. To są przewody sterujące modułem KIEKERT. Sprawdź stan wiązki pod dywanikiem w nogach kierowcy (bliżej fotela). Ta wiązka lubi gnić w tym miejscu.
Zgadza się, oprócz czujników jest jeszcze 8 elektrozaworów i dwa przkaźniki, więc robota na macajewa jest bez sensu. Problem zazwyczaj w zasilaniu, gnije wiązka, lub podstawka przekaźnika, ABS w lagunie jest nisko i jest narażony na bryzgi wodne.
Wiązka gnije.
co ma lampka oświetlenia wnętrza, zobacz czy dolna lampka w drzwiach się świeci , pewnie nie, pewnie trzeba poprawić lut w zamku albo zrobić zworkę na niebieski i czerwony przewód z wyłącznika w drzwiach, zobacz w wyszukiwarce opisałem dokładnie w którymś z postów w dziale zabezpieczenia. Dodano po 1 problem może być też w gnijących wiązkach kolo modułu...
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
były dwa rodzaje,przed chwilą wykonałem telefon do znajomego i potwierdził,że tak jak mi się kojarzyło pierwsze b5 na bank nie miały modułu komfortu pod siedzeniem,ale powiedział też,że były wersje z zielonymi budzikami i komfortem w nogach kierowcy,a jest to w temacie,bo chodzi o gnijącą wiązkę.
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Wygląda na brak zasilania, możliwe że komputera silnika. Do dokładnego sprawdzenia wiązka elektryczna - zdarzało się że przewody gniły
Koledzy BSM podmienione, brak napięcia na bezpieczniku od świateł mijania auto odpala wszystko działa. BSM można podmieniać bez wcześniejszego programowania itp. Dzwoniłem do serwisów ale to kłamczuchy każdy chciał pieniądze za programowanie co za świat ... dobrze że są życzliwi ludzie i podzielą się wiedzą bez dwustu złoty masakra. Czy ktoś orientuje...
Ford Mondeo MK4, 2012 rok, 2.0 TDCI, 140KM Często gniją wiązki dochodzące do komputera i jak było targane przewodami może się ujawniła usterka. Podłączałem pod kompa i w programie WOW pokazuje mi takie coś: "Liczba zapisanych kodów błędów: 0" "Ciągłe kontrolowane komponenty": -Kontrola układu paliwowego - Stan 1 - Obszerna kontrola komponentów - Stan...
Wentylator nie musi być powiązany z usterką EGR. Prawdopodobnie uszkodzony moduł went. albo, uszkodzone kabelki do niego. Jeden powinien byc12v po zapłonie, a drugi sterujący z siljnika, i ten często gnije we wiązce. Ten trzeci gruby to stały plus wiadomo.
Ja miałem taką samą usterkę problem leżał w wiązce elektrycznej i tam szukaj przyczyny- poprostu wiązka gnije. Wymiana przewodów sterujących pompę pomogła.
skoro nie gasną wogóle po wyłaczeniu zapłonu to szukałbym problemu w instalacji pojazdu. W tych samochodach dzieją się różne ciekawe rzeczy z wiązkami (gniją, przecierają się). Newralgiczne miejsce wiązka za lewą lampą (strona kierowcy).
W fabiach lubią gnić te wiązki na tej właśnie lewej podłużnicy, czytałem kiedyś że ludzie podwieszają te wiązki aby nie leżały w tym kącie gdzie są narażone na wilgoć.
Na drzwiach masz stały plus 30 a moduł komfortu daje zezwolenie na otwieranie szyb inaczej szyby działałyby cały czas ze swoich przycisków Do modułów w silniczkach szyb dochodzą 2 przewody +12V, czerwony z żółtym, to jest kl30 do zasilania CZ i czerwony z niebieskim, kl30 do szyb, te kable, a w zasadzie ich łączenie najczęściej gnije w wiązce w okolicach...
Jak kolega wyżej pisał lubią łączenia kabli gnić w wiązce idącej do komfortu.
Na zasilaniu cewek masz mieć napięcie 12v jak włączysz zapłon to żarówka ma się zaświecić na chwilę i zgasnąć tak samo ma pracować pompa paliwa , jak kręcisz to żarówka ma świecić ciągle i ma pracować pompa paliwa jak nie to nie czyta czujnika położenia wału . Proponuję w pierwszej kolejności posprawdzać bezpieczniki ( zasilanie komputera po stacyjce...
gnijące progi przedłużenie wiązki lutowanie wiązki
deska rozdzielczy passat adapter kasety schemat reloop potencjometr
samsung rsh5zlbg udostępnianie internetu przez telefon
Mercedes SLK Kompressor R170 2002 – kontrolki świecą, rozrusznik nie reaguje, brak dźwięku Wyłącznik podciśnieniowy pompy wtryskowej Mercedes Sprinter T1N – objawy, diagnostyka, zamienniki