Za takie zachowanie często odpowiada uszkodzona/zużyta sonda lambda. Podjedź do kogoś, kto potrafi interpretować wskazania VAGComa. Można też na stacji diagnostycznej uzupełnić rozkminkę o odczyty z analizatora spalin (choć przekroczenie wartości może mieć i inne przyczyny. Ale czyste spaliny to sprawna sonda). Od tego bym zaczął.
Może czujnik ciśnieniA spalin uszkodzony?
Po wymianie katalizatora w moim aucie zauważyłem przekroczenie norm emisji spalin. Czy to może być wina montażu, jakości zamiennika, sond lambda czy układu zapłonowego?
Sprawdż regulator ustawienia przepustnicy, potencjometr przepustnicy,zawór iglicowy w komorze pływakowej ,siłownik przepustnicy drugiego przelotu , czujnik temp płynu , szczelność zworu recylklacji spalin- stawiam na to ostatnie .Powodzenia
P1958 Czujnik 2 temperatury spalin (G448); zespół 1 , również to może być zapchany DPF.
Jak się pali check to musiały się zapisać błędy. Przeprowadzić diagnostykę i podać błędy jakie są. Sprawdzić parametry od DPF na postoju i przy obciążeniu. Czujnik różnicy ciśnienia, temp. spalin, stopień zapchania, zawartość sadzy, to na początek. Jaki kod silnika ? Jeszcze nie miałem 1,9 TDI z tego rocznika z DPF.
Adaptacje wszystkiego co było ruszane zrobione. Czy ciśnienie różnicowe spalin na wolnych obrotach 14-17 mbar jest za wysokie? Ciśnienie z 2 czujnika (czujnik ciśnienia recyrkulacji spalin), które jest za dpf jest 40 mbar.
Dzień Dobry Zdecydowałem się na najprostszy krok odnośnie odświeżenia DPFa ze względu na częstszą ilość wypaleń. Czy ktoś już stosował DPF Cleaner w swoim 1.6 TDi? Nie wiem w który otwór wlać czy pod czujnik ciśnienia spalin on jest zaraz od strony turbiny, czy pod czujnik temperatury spalin który znajduje się niżej? Przedstawiam zdjęcie. 1179014
Może by tak do zapłonu zajrzeć? palec, kopułka,cewka, czujnik i przewody do niego? pozdr
przy niecałkowitym spalaniu sonda będzie pracowała prawidłowo jedynie skład mieszanki będzie bogatszy np. brak iskry na jednym cylindrze, sonda jest czujnikiem zawartości tlenu w spalinach
A co pokazuje analizator spalin?
Sprawdź czujnik temperatury, to częsta dolegliwość tego silnika.
Kolego to urządzenie było kiedyś montowane w niemcach gdy był taki szał z normą spalin że stare auta nie przejdą normy spalin i to montowano. Często był do tego też montowany dodatkowy czujnik na wężu od wody przez który szło podciśnienie i łączyło się do tego. To jest do zbiornika i powinno działać na wolnych chodzi tu o normy spalin. Odłącz to i po...
By wyeliminować uszczelkę zrób test spalin (TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2) https://youtu.be/8RR-4c0Oghs
To normalne. Syf razem z silikonową bazą spływa pomiędzy styki. A potem wiadomo - Szczególnie go "lubią" manetki pod kierownicą i przełączniki na konsoli drzwiowej. Dodano po 1 Jak widać błąd: NIEPRAWIDŁOWA PRACA EGR nie zawsze tyczy blokującego się zaworu. To też częste. Szczególnie w układach z EGR bez czujnika położenia grzyba.
może oszukiwać lambda ponieważ odczyta duży stopien zadymienia przez zle dobrane proporcje a komp to widzi błąd w doborze poprzez nie właściwy sygnał z przepływomierza jaka jest barwa spalin ??
P0102 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - niski sygnał wejściowy P0402 Układ recyrkulacji spalin - wykryty nadmierny przepływ
możliwe że dławi tb silnik spalinami a katalizator kiedy robiony wymieniamy może to wina czujnika spalania stukowego jak takowy się znajduje
mi tez ciagnie ladnie tylko w tym problem czy lato czy zima czy trasa czy nie tak samo pali i mam podejzenia ze jest rozwalone cos z podajnikiem paliwa albo cos bo jak silnik sie rozgrzeje to jak stane to po drganiach z wydechu wychodza spaliny plynnie a raz tak ostro drga
Zgodnie z opisem to pewnie zwarcie w obwodzie podgrzewania hm. czegoś co dawniej się nazywało "sonda lambda". A teraz (ze względu na inne dodatkowe funkcje) wypadało by nazwać czujnikiem składu spalin.. Generalnie schemat skombinować i popatrzeć w kabelki. Może być też uszkodzenie sterownika... A jak byś schemat skombinował to wrzuć.
Zaglądnij do węża dolotowego, czy jest tam olej. Czy dymieniu nie towarzyszy wzrost obrotów biegu jałowego? Praca wentylatora po zgaszeniu silnika? Może dopala DPF-a. Jaki jest stan zapełnienia? Jakie wartości czujnika różnicy ciśnień? Nie ubywa płynu chłodniczego? Powąchaj spaliny. Olej kopci na niebiesko, DPF na biało. A jak płyn, to wyczujesz słodki...
błędy w kompie jakie wyskoczyły to -Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym -Czujnik temperatury powietrza zasysanego -elektrozawór recyrkulacji spalin coś pomogło nakierujecie mnie? co zacząć wymieniać?
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Czy jak nie ma paliwa w wezyku podcisnieniowym od tego regulatora a polowa odpalen wyglada tak jak opisano wyzej i na zimnym silniku bardzo trzesie po dodaniu gazu gdzies tak w okolicy 2000tys obr to przyczyna moze byc tez ten regulator cisnienia ?? wszystkie swiece czarne jak smola i czuc dosc mocno benzyne w spalinach... wszystkei czujniki i reszta...
W tym silniku nie ma czegoś takiego jak recylkulator spalin .Zainteresowanym proponuje wypięcie wtyczki trzy pinowej znajdującej się w okolicy siłownika przestawiającego długość kanałów dolotowych ,od czujnika położenia wałka rozrządu i poobserwowaniu jak się zachowuje silnik.
kolego Walnieta uszczelka pod głowicą nic innego, pompa jezeli sie kreci to obieg plynu chlodzącego napewno jest. Mechanior u którego ostatnio zmienialem uszczelke pod głowicą powiedzial ze na 10 samochodów w których wymiania uszczelni 7 to VW niestety. Pewnie spaliny pchają sie do plynu, lub plyn ucieka spalinami. Ja jeadzilem 6 miesiecy sprawdzalem...
Witam!!! Posiadam golfa IV 1.9 tdi silnik alh od pewnego czasu auto zaczęło mi więcej palić zanim się zagrzeje to dymi na siwo i śmierdzi spalinami wag nie pokazuje żadnych błędów czujnik temperatury silnika dobry paliwa tez na co jeszcze zwrócić uwagę z góry dziękuje za porady
Tak jak jest czysto od błędów to jest ok. Miarodajny jest też do pracy układu wtrysku pomiar spalin na stacji diagnostycznej, wykaże np. czy sonda nie umiera. Wato też podglądnąć czujniki temperatury czy nie oszukują. I to raczej wszystko.
tak jak radziłem koledze jedz sobie do elektryka i powiedz zeby Ci ustawił mieszanke zależy skad jestes bo mozesz przyjechac do m nie chłopaki u mnie ustawia Ci to za 5 dych i jak to jest to , to bedzie palil 7.2 w cyklu mieszanym . jeszcze jedna opcja mozesz jechac do mechanika ktory ma analizator spalin i u niego to ustawic pozdrawiam
Najwięcej 2E3 siedzi w Golfach 2 1,3 jak chcesz podglądać. Jak masz do tego układ kontroli spalin(sonda lambda, zawór obejściowy, czujnik temperatury i sterownik) to tego badziewia wogle nie montuj.
Po rozgrzaniu silnika w VW Golf Plus 1.6 TDI 2009 obroty biegu jałowego podwyższają się na ok. 1000 /min i raczej nie jest to związane z wypalaniem DPF, bo spaliny z wydechu nie są gorące, ani wentylator się nie włącza. Żadna kontrolka się nie wyświetla, car scanner nie pokazuje błędów. Tak mam już od 3 tygodni. Próbowałem dłuższych tras i 2500 - 3300...
Witam. 1. Ustawienie zapłonu i ogólnie kondycja układu zapłonowego, 2. Niedrożny układ wydechowy (katalizator), 3. Czujnik temperatury, 4. Przestawiony rozrząd, 5. Ciśnienie w listwie wtryskowej (regulator), 6. Cieknące wtryski, 7. Przepływomierz (analiza spalin ew. odczyt sygnału lambda.), 8. Zestyk fazy hamowania silnikiem, 9. Zły stan silnika, 10....
Korek był czyszczony. A w aucie nic nie czuć Dodano po 9 Przed robieniem głowicy mieli sprawdzić czy tam coś noe jest dodatkowo popękane stwierdzili ze nie i poskładali. Wcześniej silnik zalany płynem dodatkowo z zbiorniczka po odkręceniu wydobywały się spaliny. Teraz silnik suchy w zbiorniczku nie ma smrodu spalin. A płyn ubywa na tyle ze odsłania...
Hejka Problem może być spowodowany uszkodzoną sondą lambda lub problemem z układem sterowania wtryskiem paliwa. Sonda lambda jest elementem, który monitoruje ilość tlenu w spalinach i przesyła te informacje do sterownika silnika, który na podstawie tych danych reguluje ilość wtryskiwanego paliwa. Jeśli sonda jest uszkodzona lub przewody prowadzące do...
Witam, mam problem z moim Golfem V 1.6 FSI Sportline z 2003/2004 roku. Autko z Włoch, pełen serwis (historia sprawdzona w bazie VW), przebieg autentyk - 109 425 km (zrobiłem w 2 mies. ponad 1000 km). Problem ogólnie taki, że - pozwolę sobie zamieścić moją historie z innego forum: 21 lip 2013 Dziś wyjechałem autem i myślę "Przełączę kompa na średnie...
Wydaje mi się ze spaliny wydobywają się z czujnika EGR jedeno z tych dwóch oczek na EGR (te pod grzybkiem który ciągnie EGR w górę) wycieka jakby z niego olej. Jest możlwie by tam w środku padło jakieś uszczelnienie i spaliny przedostawały się z zaworu do środka egr-u i tymi dziurkami na do kabiny ? http://obrazki.elektroda.pl/8675395100_1...
Co mogło ulec uszkodzeniu jeżeli silnik posiada zakopcone świece i rurę wydechową, a analizatorze spalin nie można wyregulować poprawnego spalania pomimo sprawdzenia sondy Lambda, niebieskiego czujnika temperatury płynu chłodzącego i przepływomierza powietrza?
To jest urządzenie elektroniczne (nie fabrycznie) dodawane szczególnie w Niemczech w celu ograniczenia emisji spalin HJS EURO TR2 . Ma za zadanie tak sterować silnikiem aby spaliny były w normie EURO 2. O ile pamiętam, to jest moduł podłączony do czujnika położenia przepustnicy, modułu cewki zapłonowej i czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Widziałem...
Prawie całą diagnostykę zrobisz prostym miernikiem, przepływomierz :klapka ma mu chodzić bez ocierania, potem weź miernik zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy włączonym zapłonie bez wypinania wtyczki, to kabel drugi od tyłu, jak ręcznie otwierasz klapkę napięcie ma płynnie rosnąć od ok 0,25 do ok 4.7V. Normy czujnika temperatury: opór na gorącym...
Też mam ten sam problem w moim Passacie B8 2015 r. Salon Polska, kupiłem go w wrześniu 2024 z przebiegiem 120 tys. zrobiłem nim już 12 tys. km. Oczywiście początkowy serwis zrobiony: oleje, filtry, rozrząd, pasek pompy oleju itp. i nie umiem sobie z tym poradzić. Wymieniłem: gruszkę, zawór N75, przewody z podciśnienia łącznie z zaworem jednokierunkowym,...
Miałem GX'a r.88. Była sonda lambda. Bo w GX jest KE-Jetronic, a nie K-Jetronic. Też mi falował. Zobacz czy czujnik temperatury kolektora ssącego jest podłączony. Dodano po 6 Tu masz schemat ke-jetronic. http://obrazki.elektroda.pl/3723441600_1... Powąchaj spaliny, sprawdzisz czy falowanie to wina zalewania benzyną czy lewego powietrza....
do wozniak.j sonda lambda jest to czujnik mieżący zawartość tlenu w spalinach i jest montowany w kolektorze (w mk2 między silnikiem a budą), jeżeli siedzi labda to silnik nie 2E nie dotarcza odpowiedniej mieszanki :-)
Witam uprzejmie. Przychodzę do Was z problemem, którym jest unieruchomiony volkswagen golf 5 tdi. Pewnego dnia auto rano mi nie odpaliło. Po podpięciu skanera diagnostycznego pokazały mi się 3 błędy, z czego dwa dotyczą zapewne problemu. Błędy to : 16785 (P0401) System recyrkulacji spalin zbyt mały przepływ. 16725 (P0341) położenie wałka rozrządu-czujnik...
Sonda oczywiście do sprawdzenia charakterystyka jej pracy ale z tego co widac działa tylko podaje niewłaściwe wartości spowodowane złym składem spalin, popraw styki w kostce sondy i sprawdź co jest z czujnikiem spalania stukowego http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/nap...
tomi300zx widzę, że VW/AUDI ciągle zagląda do Twego warsztatu, masz może jakiegoś VAG-COM-a bo błąd P0321 wyraźnie wskazuje na czujnik G28 obrotów wału korbowego a w temacie padały różne wersje tego błędu więc przypuszczam, że i z tym 2.0 TDI będzie problem bez Vaga, i zaś bydzie problym kaj je ta sztanga przi turbo i czamu ni chodzi cołkiym jak mo...
rzemyk90 a jak to sprawdzić ? bo nie mam pojęcia. pieter_22 wydaje mi się że słabo dmucha bo tata podkrecił go do 4 tys i taki lekki wiaterek nawet mi ręka spalinami nie śmierdziała, dzisiaj porównam to z golfem 3 ten sam silnik i wtedy będę wiedział . Kolega mi powiedział że miał podobny problem z jakimś czujnikiem temperatury może to być to ?
Podpinam się pod temat. Posiadam także golfa II 1.3 wielopunkt, i zauważyłem takie same objawy jak wyżej opisane czyli: - im chłodniejsze poranki tym ten problem jest mniej odczuwalny, gorzej w ciepłe dni, - dławi się przy ruszani na wyższych obrotach brakuje mu siły do konkretnej jazdy, - w spalinach przekroczona norma CO2 i to parę razy, czuć paliwo...
No to nic więcej nie kombinuj w ten sposób. Oszukując sterownik co do temperatury paliwa, za jego plecami zwiększasz mu dawkę. Więc kopci, dlatego że dodaje więcej paliwa niż wynika to z założonych parametrów. Oszukać co do ilości powietrza już tak łatwo się nie da, bo EDC pilnuje ciśnienia doładowania, które jest ograniczone od góry. Przy dalszym kombinowaniu...
Zrobiłem dzisiaj VCDS odczyt temperatur z wszystkich czujników nie pokoi mnie ta rozbieżność temperatur czy może ktoś mi pomóc czy jest coś nie tak z tymi temperaturami czy nie powinny być takie same zaznaczam że samochód jest po nocy nie odpalany temperatura na termometrze na zewnątrz -6 C po niżej parametry temperatur sczytane vcds. Błędów w komputerze...
A tu dalej klapa. Będę szedł w kierunku wymiany reduktora... Ja bym proponował na spacer po pobliskiej okolicy w poszukiwaniu mechanika na poziomie a nie "majstra któremu 3 razy spada opaska z chłodnicy zostawiając 5l płynu w sekundę na chodniku...." Auta się diagnozuje, tak wiem, są przypadki, że nie wiadomo w co ręce włożyć ale to chyba nie twój....
Kod błędu 1555 Usterka związana z układem: sterowania prędkością obrotową biegu jałowego, prędkością pojazdu. Kod błędu 1043 Usterka związana z układem: elektrycznym (pomiar zużycia paliwa i powietrza oraz pomocnicza kontrola emisji spalin). Kod błędu 1058 Funkcja: ładowanie przy stałym prądzie, Funkcja - stałe ładowanie - bieżące Kod błędu 1059 Czujnik...
Niestety to nie to nawet wymieniłem czujnik tem. płynu chłodniczego i sprawdziłem spaliny na stacji kontrolo poj. i stwierdzono ok . Zauwazyłem tylko jak wskazówka ledwo się ruszy od tem płynu chłodniczego to problem mija . jest to tak denerwujące zwłaszcza rano jak wstępuje do sklepu i wtedy nie moge odpalić . POMOCY!!!!
Nowa wtyczkę przysłali trochę inny układ kolorów. Podłączyłem 1+, 2masa, 3 sygnał i ok. Niestety tam trzeba będzie założyć jakąś blachę osłonową bo inaczej znów czymś zaczepię o przewód. Nie mam pojęcia jak to fabrycznie było zamontowane -mam na myśli poprowadzenie przewodów. Ja mam zamocowane na misce i ze środka miski olejowej idzie do karoserii w...
Witam, też mam poloneza tylko 1.4 rover :) jak wiadomo polonez jest to świetny samochód i sentymentalny a nie dziadostwo jak golf czy inne auta, ale cóż w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak...
Sugerujesz że nie jest a multimetr kłamie? Bardziej mi pasuje opcja z wadliwą sondą, która została podmieniona na również wadliwą. Sonda zubaża mieszankę, a odpięcie niebieskiego czujnika daje sygnał, że silnik jest zimny i wzbogaca mieszankę przez co auto jedzie poprawnie. Przy najbliższej okazji sprawdzę co sonda pokazuje na multimetrze. Ewentualnie...
To nie żaden czujnik Halla.Należy wyregulować go na analizatorze spalin,ale pierwsze co bym zrobił to odpytanie pamięci błędów.To podstawa!Nie kombinuj samemu!Wiem jakie są efekty,bo pracuje w serwisie VW.Kontakt na maila rocaria(at)o2.pl
Witam, mam podobny problem, co jakiś czas Golf V (2.0 TDI,2007) po porannym odpalaniu na zimno gaśnie i już odpala,odpala tylko i wyłącznie na plaka, potem nie ma żadnych problemów,aż znów zgaśnie przy porannym odpalaniu. Przy pobycie poza miastem przez wakacje palił codziennie, nigdy nie zgasł. Wymieniałam vaku pompę, zakładano coś przeciw cofaniu...
Zmontowałem emulatorek sondy lambdy i podłączyłem i mam tutaj pytanie czy będzie jakaś zauważalna różnica w pracy silnika. Nie ma różnicy w pracy silnika czy ma podpiętą lambde czy odpiętą czy jest emulator czy nie. Prawdopodobnie zawieszony jest ECU bo na paliwie chodzi jak traktor pali baaaardzo dużo i spaliny są koloru siwego. Ja podejżewam zawieszke...
Czujnik nie kosztuje dużo - możesz testowo wymienić. Filtr powietrza kiedy wymieniony? Aha i prośba - napisz to w sposób zrozumiały, z przecinkami i krótsze zdania. Czyta się to tragicznie.
Witam . U mnie również są problemy z nierówną pracą . Błędy jakie wyświetla vag to: Czujnik obrotów silnika g 28(check pojawia się tylko gdy jest zimny i nie włącza się lpg.natomiast jak skasuję blędy na cieplym to g 28 nie pojawia się .ostatnio zaczął mono szarpać przy przyśpieszaniu na pb oraz na lpg. Sporadycznie pojawia się błąd uboga mieszanka,oraz...
temperatura przed dpf i za dpf jest ok 200 stopni i te temperatury są bardzo zbliżone do siebie. Przy wypalaniu dpf jest 600 stopni. Najnowsze oprogramowanie silnika poprawia emisje spalin i powoduje masę problemów od dpf po egr. (akcja serwisowa z emisja spalin). Olej to LM 5w30 z normą do dpf. Czujnik różnicy ciśnień adoptowany i działa prawidłowo....
uszczelke dobrał mechanik bo głowica była sporo planowana bo starą przepaliło między 3 a 4 cylindrem i wypaliło spory rowek w głowicy. Ale mysle że to nie to bo chodził dobrze. Wina lezy chyba na odcinku klapa spietrzająca - przepustnica, rozdzielacz paliwa-wtryski. Wczoraj zauważyłem że nagaze spalina śmierdzi jakby benzyną-ciekawe czy wtrysk rozruchowy...
Zrob analize spalin i wszystkiego sie dowiesz czy mieszanka jest stechiometryczna czy nie ,ze sonda dziala nie znaczy ze silnik nie stoi na bogatej mieszance (uszkodzony komp wtrysku ), moze byc wtryskiwacz uszkodzony , zaplon wskazane by bylo sprawdzic kat zaplonu moze miec wplyw na obroty ,sprawdz czujnik tepmeratury
Witam -jak sie nie myle to masz jeden czujnik temp.A jezeli miałby uszkodzoną uszczelke to :spaliny by wywalało w naczyniu wyruwnawczym lub z naczynia wyruwnawczego by w miarę szybko giął płyn a z rury wydechowej wydobywałaby sie podejzana para wodna(duzo).a jesli chodzi o termostat to przy jakiej temperaturze ci wywala płyn czy odrazu jak włączysz...
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy plus wymiana uszczelek kolektora dolotowego(wszystkich ośmiu) w tym silniku to podstawa...Objawy pasują również do uszkodzonego czujnika lambda a dokładnie grzałki Dodano po 4 Nieszczelny kolektor wydechowy może powodować nieprawidłową pracę lambdy która wykrywa tlen w spalinach i zwiększa dawkę paliwa
Zmierzyłem czujnik temperatury powietrza zasysanego i czujnik temperatury. Wczoraj na ciepłym silniku: - czujnik powietrza 1700Ω - czujnik cieczy chłodzącej 380Ω Dziś na zimnym (10°C): - czujnik powietrza 4100Ω - czujnik cieczy chłodzącej 3900Ω Wyglądają na prawidłowe wartości? Natomiast w specyfikacji wtrysku znalazłem, że rezystancja...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Dla pewności sprawdź czy nie przybywa Ci oleju. Przy takim spalaniu spaliny mogą być nieco "gryzące". Spalanie jak na ten zespół napędowy bardzo wysokie. Nie śmierdzi paliwem w aucie lub w komorze silnika? A może ktoś Ci upuszcza paliwka nocami:) Warto by sprawdzić rezystancję czujnika temperatury, czy nie wprowadza w błąd ECU i silnik jedzie cały czas...
Opóżniłem lekko kąt wtrysku i okazało się że auto nie ma takiego ducha jak przed regulacją praca silnika wydaje mi sie że pracuje ciszej ,ale nadal czuć ten zapach spalin.Więc ustawiłem jako pszyspieszony czujnikiem zegarowym na wartość 0,85mm skok tłoko rozdzielacza pompy w położeniu wału korbowego silnika GMP na znaku i jakby emisja tych spalin zmniejszyła...
Witam.Też kiedyś tak miałem.Już myślałem że poduchy na silniku.Kiedyś wymieniając czujnik temperatury cieczy postanowiłem zajrzeć do zaworu EGR i kolektora.Było tam tyle syfu że szok.Najgorzej wyglądała ta cienka rurka co idzie od EGR w dół do kolektora ssącego - tak mi się zdaje że tam.Była zapchana całkowicie na odcinku paru centymetrów wiec EGR otwierając...
Witam. U mnie jest dokładnie to samo. Wentylatory sprawne, klima włączona na maksa, a nie chłodzi i wentylatory nie chodzą dopiero jak termostat wyłapie ciecz chłodząca około 105 stopni załącza się na pierwszy bieg. Podczas postoju z kratki nawiewu wylatuje powietrze Cieplejsze niż na zewnątrz (klima ustawiona na LO) (na zewnątrz 10stopni) na kratce...
Podłączyłem tester i na kompie były dwa błędy: -ciśnienie doładowania, sygnał za niski; -czujnik ciśnienia spalin (bądź różnicowy, nie pamiętam) przerwa/zwarcie do masy; Nie było nic związanego z zapchanym bądź wstrzymanym procesem regeneracji. Najgorsze jest to że przedostało się sporo oleju przez turbo do DPF-a.
dzięki sigwa18 za zainteresowanie się moim problemem EGR czy nie zapchany w moim golfie 3 1,4 nie ma zaworu recyrkulacji spalin z falowaniem sobie poradziłem(wymiana przepustnicy) ale nie mogłem jej adaptować za każdym razem wychodzą błędy 533 i 1087 ale obroty nie faluje wymieniłem regulator napięcia, oczyściłem klemy ale gdy włączę światła, nawiew,...
Mam problem z GolfemIII rok prod.92 sil. 1.4 pali około 20l. na 100km. Sprawdziłem czujniki, kable, filtr itp. Wszystko wskazuje na sonda lambda więc wymieniłem na nową po podpięciu po oscyloskop pokazuje 0.9v i nie faluje, skład spalin lepiej nie mówić ( CO 10%) czyżby padł komputer?
Witam Pacjent to VW Golf IV, 1,6 16v, (AZD), rok 2002 Zaświeciła się kontrolka silnika i EPC (czsami obie świecą,czasami świeci sam silnik, czasami nic). Podłączenie do komputera wykazało następujące błędy: 4191 - recyrkulacja spalin - za mały przepływ 449E - czujnik ciśnienia w rurze dolotowej - sygnał niezrozumiały Mechanik sprawdzał i czyścił czujnik,...
Chłopaki, zawsze jak ktoś zakłada podobny temat to aż się prosi aby podał oznaczenie silnika, tu takiego pytania nie uświadczyliśmy, Golf Mk4 z 2000 roku to może być silnik AGR, ALH, AHF i ASV (sądząc po wartości kąta wtrysku więc odpadają silniki PD). Kopcenie na biało i kulawe obroty mogą świadczyć o braku powietrza (zwłaszcza jeśli spaliny śmierdzą...
Musisz sprawdzić TPS i przewody do niego idące oraz czujnik temperatury wraz z przewodami. Główną przyczyna będzie tu raczej TPS. Nie ma powycieranych ścieżek w nim? 2341 i 2343 będzie zapewne z powodu źle ustawionej instalacji LPG, może być to tez wina TPSu. Za pomocą TPSu ECU ustala dawkę paliwa a skoro jest z nim coś nie tak to nie pasuje mu to co...
Witam wszystkich. Potrzebuję Waszej pomocy, bo problem jest już irytujący i niebezpieczny. Mam Golfa 6 1.6 TDI 105 KM 2010 rok (wersja z silnikiem, który oszukuje przy emisji spalin). Od dłuższego czasu mam problem z gaśnięciem auta podczas jazdy. Zdarza się to co jakiś czas (co 5 km, co 30 km, co 100 km - nie ma reguły). Auto gaśnie tylko w trakcie...
witam a ile autko pali benzyny w czasie jazdy? jaką temperature ma silnik podczas pracy, jezeli za niskie (pon. 80) to trzeba wymienić termostat sprawdz na benzynie jakie analizator spalin ma wskazania jezeli HC jest powyżej 75 może to wskazywać na defekt czujnika wody podejrzewam ze problem nie tkwi w instalacji gazowej ale w aucie bingo to przyzwoita...
Nie znam się na tym aż tak żeby raz dwa czytać schematy jednak dzięki za nakierowanie na moje braki. Przejdźmy do sedna. Rys 1. Jak wnioskuję pierwotnie był wpięty do (podstawy?) czujnika filtru oleju o ile taki w ogóle istniał. Teraz ta (podstawa) ma jeden zaślepiony punkt. Jednak długość wyklucza inne miejsca. Rys 2. Przewody mają kolory Szaro-żółty...
właśnie wróciłem do domu i jak otworzyłem maskę to zza silnika leciał sobie dymek.... :( początkowo myślałem, że mam dziurę przed kat-em ale przecież spaliny nie pachną spalenizną... coś mi sie nieźle stopiło tylko im bardziej patrzyłem za silnik tym bardziej nie wiedziałem co to może być... może ktoś wie co sie mogło sfajczyć? a co do tego czujnika...
Jak będę miał czas w weekend to pomyślimy. Wole zrobić te 110km niż udać się do mechanika, który powie mi, że trzeba wszystko po kolei wymieniać. Wszystkiego zapewne nie trzeba :D . Wbrew opinii te gaźniki są naprawdę solidne. Cóż -nie tylko nas wiek dotyka. Gumy w membranach się wypracowują, wężyki murszeją i pękają, styki...nie -styki w MB są solidnie...
Silnik AKQ. Wybacz za laickie pytanie ale, czy to możliwe, że przez czujnik hamulca szarpie mi autem po czym pojawia się EPC i ta reszta wydarzeń, którą opisałem? Poza tym światła stop działają bez zarzutu - reakcja świecenia na naciskanie jest prawidłowa;) Też podejrzewam coś ważnego, dlatego zwracam się o pomoc na forum. Przyszedł mi jeszcze do głowy...
Witam. Dzisiejszy pacjent to Volkswagen Golf IV 1.6 SR 8V z automatyczną skrzynią biegów. Problem dotyczy skakania obrotów na zimnym silniku, do tego przygasa i trzeba trzymać go przez chwilę na gazie, aby nie zgasl. Spalanie jest w granicach 12l/100km. Podpiąłem go dzisiaj pod vaga i wyskoczyły mi takie oto błędy: -17698 Czujnik temperatury silnika-...
witam no nie wiem ale z tego jakie ja posiadam informacje to świece żarowe po zgaśnięciu kontrolki w kokpicie powinny grzać jeszcze jakiś czas, i przede wszystkim podczas rozruchu!! po to są w końcu aby umożliwić łatwiejszy rozruch zimnego silnika nawet jak silnik "złapie" to powinny jeszcze "świecić jakies 30 sekund po to aby silnik nie wydzielał bardzo...
My też z braku pomysłów jeśli chodzi o konkrety, zaczeliśmy od najprostszych spraw czyli wymiana termostatu, co się okazało że na nowym było zdecydowanie gorzej, podmieniony czujnik temp. też nic nie dało, pompa wody też nic nie dało robiony był pomiar czy spaliny nie dostają się do układu chłodzenia, wszystko ok a najgorsze jest to że jak pojedziesz...
DO KingKong. Cytat z Czujniki w pojazdach samochodowych" informator techniczny BOSCH : "Ogrzewana sonda palcowa ma dodatkowo element grzejny. Przy małym obciążeniu silnika (tzn. przy jego niższej temperaturze) temperatura aktywnego trzona (elektrody sondy) jest podtrzymywana grzaniem elektrycznym, przy większych obciążeniach wystarcza temperatura spalin....
Sprawa rozwiązana . Problemem szarpania były wtryskiwacze , wprost ze starości się zużyły , w dodatku ktoś majstrował przy nich i podkładki wewnątrz były różne co skutkowało różnymi ciśnieniami otwierania iglicy i większym spalaniem . Problemem gaśnięcia na zimnym było ustrojstwo znane każdemu czyli EGR . Czujnik temp. na pompie podawał złe info bo...
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp. No dobra dzięki , sprawdzę jutro jeszcze raz wszystko i będę się odzywał , A jeszcze pytanie jak wywala mi błąd nieszczelność...
Mój od kupna się mulił i gasł na skrzyżowaniu , oraz brak reakcji na więcej niż połowa gazu, kontrolki CHECK i EPC zapalały się i gasły. Nie dochodziłem dlaczego uznałem że taki muł z niego i przed ciężarówki nie-próbowałem się włączać do ruchu aby przeżyć. Auto jako stalową rezerwą na wypadek awarii auta do pracy na 3 lata ma nalatane 5 tysięcy kilometrów....
Czytałem od początku. UPG to w skrajnych przypadkach olej w płynie czy płyn w oleju. Najczęściej kompresja idzie do płynu a płyn do cylindra jakoś nie chce, chociaż w moim "wspaniałym" golfie II 1.3 po roku jeżdżenia z przedmuchem jak rano zapalał na 3 garki a 4-ty zaskakiwał po 100 - 200m to oznaczało że jednak nadszedł czas na wymianę. Do tego momentu...
Witam przeglądałem ten temat bo miałem/mam podobny problem. Trudno mi dopasować do któregoś z powyższych jednoznacznie. Prosiłbym o krótką ocenę i poradę. Postaram się opisać jak najkrócej i konkretniej, żeby nie było wątpliwości opiszę wszystko chronologicznie: - mam a3 1.9tdi 98r silnik AHF - kupiłem go 1.5 roku temu z tym właśnie problemem, sprzedający...
Witam mam problem mianowicie chodzi o przegrzewanie się .. Wymienione było termostat , pompa wody , czujnik temperatury .. I dalej jest problem woda nagrzewa się a wentylator zalańczą się wtedy jak odkrece korek od zbiornika wyrownawczego i cale ciśnienie ucieknie .. Odrazu zaznaczę ze termostat się otwiera ( górny i dolny waz podobnej temperatury )...
Mam VW GOLF 1,6; 75KM z 94 roku, i pali mi po miescie jedzac naprawde spokojnie ok 10 L benzyny co jest? Podłączany był pok komputet i wyszło ze CZUJNIK HALLA daje usterke czy to moze byc przyczyna ze on tyle pali? I Jak badalem skład spalin to najprawdopodobniej sonda lambda tez jest uszkodzona ale takiej usterki komputer nir pokazywał. DZiekuje za...
Dzień dobry, Skorzystałem z wyszukiwarki jednak o tym wtrysku przesadnie dużo nie ma. Posiadam VW Golf Country, jest w nim fabryczny silnik 1P na wielopunktowym (prymitywnym) wtrysku Digifant II. Silnik sam w sobie chodzi poprawnie - z odłączoną sondą. Może ma nieco przy wysokie obroty ale po czyszczeniu krokowca spadły. Rocznik 1991 Silnik 1P 98KM...
Witam. Mam problem z samochodem VW Golf 5 2008r. 2.0 TDI BMM 140KM. Samochód wyrzuca płyn przez korek zbiornika wyrównawczego. Po nagrzaniu węże są bardzo twarde. Oczywiście pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą, ale pierw chciałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości. Objawy: - duże ciśnienie w układzie chłodzenia, wywala płyn przez korek zbiornika...
Powracam do problemu i tematu, gdy wydawać się już mogło, że przyczyną może być zapchany katalizator tak się jednak nie okazało. Co prawda wywalenie kata trochę jakby pomogło i samochód się ożywił to jednak problem dalej występuje. Wszystko jednak jest dziwne, bo jak sprawdzałem kata i poluzowałem śruby tak aby ewentualne spaliny mogły się wydostać...
Sprawa wygląda tak. Wyregulowałem dźwignię, przy podciśnieniu jest 0,76V. Nie dało to żadnego efektu ale zauważyłem też, że gdy podam na gruszkę pełne podciśnienie (pompką ręczną) to turbo nie chce się "rozkręcić". Nawet gdy auto jest na luzie, dając mu buta, kopci i stuka. Jak tylko ustawię dźwignię tak około 80% do 90% jest efekt, nie kopci, wchodzi...
Witam! Mam następujący problem z moim golfem 4 jak w opisie. Silnik zaczął ciężko zapalać bez względu czy ciepły czy zimny, czy pełno paliwa czy rezerwa. Trzeba dłużej pokręcić rozrusznikiem aby zapalił. Po podłączeniu vag 4.9 (viakena) wyskoczyły mi następujące błędy: 19463 - czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału/ brak osprzętu/nie związany...
Dodano po 3 Obawiam się że zapłon to nie jedyny problem twojego golfa Dodano po 1 a 0 stopni to zapóźno czy możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź Dodano po 2 przepływke o ile jest (nie pamiętam)
dwie świece zapłonowe są białe, dwie czarne Czyli mieszanka. niewielki ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym Ubywa cały czas po trochu, czy pociekło i stoi w miejscu. Często dolewasz? dym z wydechu jest nieco bardziej obfity niż moim zdaniem powinien być - kolor biały Czyli palimy płyn. Test na obecność spalin w układzie chłodniczym zrobiony? ociz...
czujnik spaliny czujnik temperatura spaliny czujnik tempo spaliny
panasonic bateria wyświetlanie obrazka excel elizabeth sanyo
polonez abimex parkside robot koszący
Różnice między magnesami stałymi a elektromagnesami Błąd komutacji w falowniku - przyczyny i skutki