to zwykła grzałka, dostaje napięcie to grzeje.
Nie musi być zaraz uszkodzona. Można ją sprawdzić multimetrem. Może być problem w ustawieniu instalacji LPG skoro tylko na LPG obroty falują.
Szukałem na forum czy można zdiagnozować golfa Mk3 silnik j/w, gdzieś było napisane że tak. złącze obd (dwie wtyczki) Otóż mam pewien problem próbowałem Vagiem wer. 311-2 i VW Tool i nic, nie łączy się :cry: Może wie ktoś czym to ruszyć :?: A może tym powinno iść:?: zewrzyj K i L powinno pojsc P.s. Silnik ma moc tylko czasem go przylewa i falują obroty,...
Spróbuj zaślepić
Komputer to zbawienie.
mam zamontowany taki moduł w golfie III 1.8. Problem jest z falującymi obrotami na biegu jałowym. Zauważyłem, że kable z regulatora biegu jałowego idą do tego modułu i dalej do sterownika.
Czujnik masz sprawny ale pewnie źle podałeś wartości bo one są w kΩ a nie jak napisałeś w Ω. http://obrazki.elektroda.pl/9923812500_1... Teraz przydałoby się sprawdzić szczelność dolotu, zawór dodatkowego powietrza, przepływomierz i sondę lambda.
Witam, Ostatnio mam same problemy z moim golfem. W kwietniu poszła mi uszczelka pod głowicą, więc ją wymieniłem, głowice oddałem do gościa, wyszlifował sprawdził na szczelność itp. Wszystko było ok. aż do dzisiaj gdy chciałem dolać płynu do chłodnicy i zobaczyłem tłuste plamy niby płyn zielony ale jednak jakieś śladowe ilości oleju było widać, w dodatku...
Witam , jak w temacie ,falują obroty a potem gaśnie .Wyczyściłem silniczek krokowy , reset kompa nie pomaga .Golfik ma LPG wiec podejrzewam przepływomierz . Dodam ,żę na LPG wszystko jest ok , tylko na benzynie gaśnie .Czy macie jakiś pomysł co innego jeszcze mogło paść .Czy jest sposób na sprawdzenie przepływomierza ,czy ewentualnie da się go jakoś...
Witam. Mam problem z Golfem II. Wygląda to tak, że po wymianie uszczelki pod głowicą i dotarciu zaworów autko zapala bez problemu czy ciepły czy zimny, lecz nie utrzymuje równych obrotów na biegu jałowym i czasami lubi zgasnąć lecz zaraz odpala bez problemów. Co może być przyczyną tego? Z góry dzięki za Wasze odpowiedzi.
jak przeprowadzić adaptacje przepustnicy lub jak zdiagnozować jej uszkodzenie
To monowtrysk. Sprawdz uszczelkę pod tym ustrojstwem , może brać lewe powietrze. Jak ze spalaniem?
Sonda.
znajomi mechanicy się z czymś takim jeszcze nie spotkali Opisywane tysiące razy. http://lmgtfy.com/?q=emulacja+sondy+mono...
Czujnik ciśnienia wspomagania kierownicy (na pompie jest)? odłączałeś czy coś inaczej działa po jego odłączeniu? Jak pracuje silniczek krokowy przepustnicy czy reguluje czuć pod stopą że rusza pedałem gazu?? widać, że rusza sprężynką przepustnicy? jak z potencjometrami w przepustnicy może ścieżki są starte?
Ja myśle że to może być wilgoć w układzie zapłonowym.Miałem tak kiedyś i problemem okazała się cewka.
Witam. Mam taki problem. Mam problem z obrotami silnika lekko faluja. Są to słabe wahania obrotów lecz słychac je (brzydka praca silnika). Na obrotomierzu wskazówka prawie nic sie nie rusza. Prosze o pomoc bo juz wszedzie szukałem i nie wiem jaka jest tego przyczyna. Golfa III 90 kucyków 1.8 bezyna
2E2 czy 2E3? Ten pierwszy będzie pasował, ale on jest jeszcze bardziej skomplikowany i problematyczny a drugi nie pasuje.
Dokladnie tak musza zrobic adaptacje.
Zanim wymienisz uszczelki kolektora odłącz przy nim przewód od serwa i zaślep króciec. Wtedy będziesz wiedział czy to nieszczelność kolektora czy serwa.
?
Zależy jakie są te polepszacze które używasz w okresie zimowym muszą to być depresatory które zapobiegają wytrącaniu parafiny i zatkaniem filtra paliwa.Lub spróbuj sprawdzić czy nie nagromadziło się trochę wody i może przymarzać odkręć tą śrubkę pod filtrem i spuść trochę tego co tam wyleci (tylko nie za dużo około 100ml) i potem sprawdź czy jest różnica...
Już poprawione można oglądać
to co pomoże ktos czemu te obroty czasami tak spadaja ??
A po czwarte oddaj do naprawy
chociażby na kolektorze
"Lewe powierze" możesz sprawdzić psikając plakiem na pracującym silniku po dolocie i innych elementach wymienionych w drugim poście, jak podniesie obroty tam szukaj nieszczelności.
Pisałem by się skupić i wyczyścić to co pod czarną pokrywą są tam elementy sterujące.
powodów może być kilka,m.in zniszczony silniczek krokowy,który odpowiada za obroty na biegu jałowym
dzieki wszystkim za pomoc okazało się że czujnik halla padł, wymieniłem cały aparat zapłonowy i śmiga jak bzyczek
Po pierwsze , czujnik halla jest na wałku rozrządczym , a na wale korbowym przemiennik magnetyczny i jego odpinałeś a nie halla. Po drugie , ten silnik zapali tylko na górnym czujniku , ale bedzie mułowaty i pracuje jak <sieczkarnia>. Mam nadzieje ,że resztę już sam wymyślisz.
Można dokładniej...?
szukaj usterki w wiązce, później ruszaj z adaptacja.
Co do kręcenia kierownica to po prostu wspomaganie sie włącza i dlatego zaniża obroty. Ogólnie masz mnóstwo tematów w sieci na temat falujących obrotów. Polecam zerknąc na http://vwpoloklub.pl/forum/
Witam Mam pewien problem bo wywala mi błędy na kompie w golfie 4 1.6 sr odnośnie braku zapłonu na cylindrze pierwszym i czwartym. Dopiero co go odebrałem od mechanika który wymienił mi świece i kable zapłonowe i od kas go użytkuje strasznie faluje silnik na niskich obrotach od 750 do 900 w trakcie jazdy rownież sie zdąża a do tego pali rownież dużo...
instalacja do regulacji, podjedż do warsztatu co się znają,,,a takich jest mało.
Tzn jak.zmieni obroty to co?
Stawiam na czyszczenie i adaptację przepustnicy - znam z autopsji Tylko bez adaptacji czyszczenie może nie pomóc. Pozdrawiam
Problem rozwiązany :D Przyczyną był czujnik pompy wspomagania, oraz przestający działać czujnik obrotów czyli wału, mam nadzieję że innym ten post pomoże.
Czy to czasem nie ma LPG? Jak chodzi przepływomierz?
Stawiam na lewe powietrze.Pozdrawiam.Bart.
Witam, że tak odświeżę temat... czy kolega rozwiązał problem falujących obrotów przy stałej prędkości ? Mam to samo...
Jechać do fachowca.
A co zdążyłeś sprawdzić ?
falowanie obrotów to może być "lewe" powietrze i najprawdopodobniej nie bedzie miało powiązania ze skaczącą wskazówka obrotomierza sprawdż może ci sie zabrudził tylko ten czujnik położenia wału (hallotron)
Do przeczyszczenia jest silnik krokowy.
nieszczelność kolektora ssącego
Nikt nie wie co może mu być?
Nie jest to składak. A jak się reguluje wolne obroty w tym silniku ?
sprawdzalem cisnieniowy nastewnik przepustnicy i jest walnieta wnim membrana nie idzie nawet narutko wiec chyba to jak sie przekonam to dam znac
Odpiąłem wtyczke z sondy tak jak mówiłeś i pomierzyłem napięcia. Na wtyczce idącej od sterownika do sondy na przewodzie sygnałowym jest napięcie 1.36V na jednym przewodzie grzałki jest ok 0,2V i na jeszcze jednym grzejnym jest ok 12V Na sądzie w tym momencie jest na każdym 0 V Sprawdziłem również jak się zachowuje na odpiętym wężu od odmy ( zaślepionym)...
Adaptacja jest zrobiona
Dokładnie sprawdź tęągumę. Czasem jak zakładają gaz stosują klapy strzałowe lub opaskę gumową która w razie wystrzału chroni Ci plastyki przepływomierz. Zapal auto i poruszaj tą gumą powinienieś słyszeć jak będzie łapał "dzikie" powietrze. Możesz spróbować oczyścić wtryskiwacz w gaźniku. pozdrawiam
na gazie jak na benzynie jest tak samo
regulator biegu jałowego tzn silniczek krokowy dobrze rozumuje?.
Daj sobie spokój z takim autkiem poszukaj inne tu możesz mieć kłopoty. Chyba że ci opuści facet dokładnie na naprawę to ci pomożemy naprawić
A co z wkładką zamka?
błąd -020A, czujnik temperatury płynu chłodzącego - sygnał nie zrozumiały. No i na tym się skup. Prawdopodobnie gnije wiązka gdzieś.
Witam, w aucie VW golf 5 2008 rok 1.4 TSI mam problemy z falującymi obrotami na biegu jałowym. Dodam, że został wymieniony nowy rozrząd, świece, olej, filtry. Komputer nie pokazuje błędów. Auto ma moc. Gdzie szukać?, czy powodem może być np. sterownik silnika?, nieszczelność?
Co Kolego sam sprawdziłeś , dlaczego napisałałeś w tym dziale? /elektryka i elektronika/.
wszystko gra masy sa tylko kolektora jeszcze nie zciagałem to zaliczam zawsze do ostatnich czynow
Jest to system wtrysku K-Jetronic ( tu nie ma ssania ). Musisz ustawic w nim wolne obroty w/g procedury z załącznika ( co nie jest takie łatwe ). Pozdrawiam Jackkk
A czy resetowales ECU ? I czy po resecie na poczatku bylo dobrze ?
Pomiary napięcia sondy i zasilania grzałki np.
z tego co wyczytałem to sprawa z olejem to uszkodzony czujnik. ale ile w tym prawdy? wyczytałem także iz może być rozregulowana dysza wolnych obrotów
Wyczyść przepustnice, silniczek krokowy jeżeli jest, wymień filtr gazu, wymień świece jeżeli nie wymieniałeś i sprawdź przewody wysokiego napięcia. Co ma do tego przepustnica jeżeli na PB jest dobrze? Gaz trzeba wyregulować. Falujące obroty i przewody WN? Jak już to raczej przy wypadającym zapłonie, a to co innego niż falujące obroty. Reg. 3.1.11. Nie...
No ok, ale jak to zrobić bo nie bawiłem się tym nigdy. Dodano po 30 Kolego napisałem wyżej że objawy są na paliwie i gazie z tym że na gazie bardziej skaczą obroty.
a łączyłes sie testerem ?
Przed chwilą dzwoniłem do sklepu, bo potrzebuję nastawnik przepustnicy do golfa III, sprzedawca też twierdzi, że to silniczek krokowy :|
Chciałbym prosić o Wasza opinie, radę lub pomoc ponieważ nie mam pojęcia co się dzieje z moim autem. Posiadam VW Golf 3 1.6 75km (wielopunkt) AEE 1995r. + LPG Sekwencja. 200000 tys przebiegu. Auto po odpaleniu na zimnym silniku chodzi w porządku w momencie gdy łapie temperaturę obroty zaczynają falować i ostatecznie często gaśnie sam od siebie. Gdy...
Ile pinów w silniczku wolnych obrotów?Może styk wolnych obrotów nie działa?
zapomniałem dodać: gniazda diagnostycznego nie ma
Witam mam problem z golfem III 1.6 faluje na obrotach a po chwili gaśnie, przy delikatnym trzymaniu gazu auto normalnie wkreca się do 7 tyś obrotów a przy nagłym dodaniu całego gazu zaczyna go dławić przy 3,5 tyś obrotów i nie przekroczy dalej, auto nie ma mocy.
Ty tak serio ?
z wału jezeli obwód nie jest przerwany to nie bedzie błedu. poprostu w momecie wystąpienia ustrerki trzeba sprawidzic w parametrach rzeczywistych obroty silnika. ale dobrze kombinujesz. to jest mozliwe ze podczas nagrzania czujnik wariuje. co do falowania to wyczysc przepustnice zrób adaptacje. sprawdz czy nie ma nieszczelnosci w układzie dolotowym
Moja pomyłka przecież świece żarowe to są w dislach -.- teraz przeczytałem co napisałem.
Witam ! Podłączał ktoś to autko pod komputer ? Jeżeli tak to jakie miał błędy ?
Wydech nie ma nic wspólnego z falującymi obrotami.
Samochód na wtrysku? Jeżeli tak to szukaj tutaj winy, ja to samo miałem :)
sprawdź czujnik temperatury (4 piny)
Tam nie ma żadnej diagnostyki, bo nie ma co diagnozować, ten silnik nie ma żadnego elektronicznego sterownika
zle ustawiona instalacja gazowa
A wentylatory załącza?
Oj, membramy raczej nie wymienisz.
W elektronicznych układach wtryskowych nie ma takiego czegoś jak ssanie. Ssanie jest w gaźnikach.
Ok. dzięki za odpowiedź, ale czy to też wyjaśni sprawę falowania obrotów gdy nie dodaje gazu, nie kręcę kierownicą na zimnym i ciepłym silniku??? pozdrawiam
Odpiąłem na około godzinę klemę. Do zagrzania ( 90C) Wszystko ładnie, jak już się silnik zagrzał to mankament z tym chwilowym zawieszaniem obrotów wrócił.
na początek regulacja. Można sprawdzić uszczelkę pod gaźnikiem bo mogla skruszeć i dostaje się tam powietrze.
Witam Cię kolego. Otóż masz taki sam problem jak ja nie dawno. Nerwy mi siadły jak zaczęliśmy podejrzewać pompę wtryskową, ale jak się okazało to padła OBUDOWA FILTRA PALIWA, jest tam uszczelka i poprostu ona się już przetarła. Nie wiem czy idzie kupić samą uszczelkę, bo sama używana obudowa to koszt 300-400zł i to używka ;( ja mam teraz od Golfa III...
Jeśli dobrze pamiętam (niech mnie ktoś poprawi jakby co) to w golfach/borach/seatach był notoryczny problem z falującymi obrotami (szczególnie w silniku 1.6 sr). Czujnik wspomagania generalnie służy do informowania komputera o tym, czy kierowca kręci kierownicą (zmienia się ciśnienie w układzie i obciąża silnik), na co komputer reaguje kompensacją obrotów...
Witam Mam golfa III 1.8 90KM. Samochód czasami przy dodawaniu gazu dławi się/szarpie i za chwile dopiero przyśpiesza. Przy hamowaniu lub wciśnięciu sprzęgła co jakiś czas obroty spadają tak nisko że ledwo zipie, nie ma reguły na to kiedy zacznie się tak dziać. Może się psuć przez tydzień a później drugi tydzień jeździć bez problemu :| Drugi problem...
Czy posiada ktoś cały schemat silnika układu podciśnienia w golfie 4 1.4 16v benzyna(akq). Mam też problem z falującymi obrotami silnika co może być przyczyną tego
Po co ograniczać przepływ skoro zawór jest zapchany? Masz tam jakieś błędy? Jeszcze nie sprawdzałem błędów, samochód dobrze chodzi, jedynie mam problemy z przepustnicą- falujące obroty i sporadyczne szarpnięcia podczas przyśpieszania.
Sprawdź szczelność układu dolotowego
Witam Niedawno zregenerowałem reduktor tomasetto at-07 wszystko ładnie szczelny na wysokich obrotach ładnie oscyluje ale na biegu jałowym co wyreguluję to się rozreguluje,mieszanka robi się bogata i silnik faluje i tak ciągle.Auto to golf 3 aam sterownik autronic 600. Proszę o wskazówki bo już tracę cierpliwość
jakie masz ciśnienie paliwa gdy obroty falują i gaśnie ?
Czy może mi ktoś powiedzieć jak prawidłowo powinien być podłączony układ podciśnienia w Golfie IV 1.4 16v benzyna. Bo wydaje mi się że coś źle jest podłączone bo falują mi obroty i silnik gaśnie jak szybko spadną obroty np. przy gwałtownym hamowaniu
Witaj Krzyhu, napisz proszę jak uporałeś się z tym problemem... ja borykam się z nim parę miesięcy.. i nie mam pojęcia o co chodzi.. bardzo dziękuje za pomoc :) Dodano po 4 krzysiek1980pl Hej. Napisz proszę jak poradziłeś sobie z tykającym przekaźnikiem 53 i falującymi obrotami..
teraz mierzyłem i napięcie na wolnych obrotach bez odbiorników wacha sie w przedziale 14,1-14,35v Altek to bosch 140A
Witam.W golfie IV 1.6 16v AUS bledy te powodowala wadliwa przepustnica.Po wymianie jest wszystko ok.
falujące obroty nissan toyota falujące obroty falujące obroty polonez
kolejnosc bootowania mechaniczna pompa wtryskowa bosch wykonanie tranzystora darlingtona
S-MIG 210 – schemat, budowa, typowe usterki, naprawa, IGBT, podajnik drutu Schemat wzmacniacza basowego Ibanez P3110-U – gdzie znaleźć dokumentację serwisową?