Sprawdzenie ciśnienia oleju i samego czujnika wg. elsa.
Ten silnik i jego bliźniak 1.4 16v to największy syf VAGA wszystkie kończą podobnie. Ja miałem przypadek że wał przeciwwagą walił po bloku, pół księżyc oczywiście leżał w misie. Spowodowane jest to brakiem ciśnienia oleju, sprawdź obowiązkowo stan obudowy wałków rozrządu -pewno wałki mają po 1mm luzu. Użytkownik zimą przy zamarzniętej odmie bez oleju...
Manometr do oleju i w drogę, jeżeli ciśnienie ok - szukaj w instalacji
To nie działa jak w polonezie że masą dotykasz odejmujes i kontrolka gaśnie czy się zapala. Do sprawdzenia wiązka i licznik.
Nie trzeba nawet wyjmować i wkładać bagnetu, wystarczy otwarcie i zamknięcie maski. Gdzieś przy skoblu maski jest czujnik i to pewnie on szwankuje.
To zmierz ciśnienie oleju.
Licznik sprawdza ciśnienie przy wyższych obrotach. Próg obrotów możesz ustawić Vagiem w czterech krokach co 250 obr.
pin 8 - ciśnienie 1,8bar.
Handlarz mirrex mógł zakleić kontrolkę lub coś podobnego. Podłącz vcds albo zmierz np ciśnienie oleju manometrem.
Kolego powoli, jeśli masz błędy abs, ecu to i powinny się palić kontrolki. Po drugie zmierz ciśnienie oleju czujnik przed oczami po prawej stronie masz więc problemu nie ma.
I ja właśnie nigdy nie zrozumiem takiego podejścia do sprawy. Nie wiem, czy jest to próba oszukania się, czy niedopuszczanie do siebie myśli, ze coś jest już po prostu zużyte i należy to naprawić lub wymienić. Golf II to już wiekowe auto i zużycie silnika jest tu zupełnie normalne. Ale magicy będą kombinować z wymianą czujników, omijaniem obwodów, byle...
Żadnych podgrzewaczy czy innych pomysłow nie trzeba te silniki maja ta bolączkę że na zime wystarczy wyczyścić i będzie OK nic nie trzeba kombinować.
Nie sądzę że ciśnienie jest ok. U znajomego w maździe było tak samo, jak jeździł do 90 i nie za bardzo dynamicznie to było ok ale wystarczyło pocisnąć chwilę albo jeździć dynamiczniej po mieście to po spadku obrotów do biegu jałowego zapalała się kontrolka ciśnienia. Jak zmierzyłem ciśnienie to na jałowym po rozgrzaniu było 0,5 bara.
Usterka czujnika ciśnienia oleju nie powoduje błędu. Jeśli problem pojawił się po wymianie oleju to lepiej sprawdź ciśnienie manometrem i wymień filtr. Koszt niewielki, a prawdopodobnie rozwiążesz problem. Pozdrawiam
Czujnik masz u góry głowicy, Pomierz ciśnienie bo możliwe że masło ci przymarzło i pompuje olej a nie spływa. Patrzyłeś w ogóle czy jest poziom oleju?
Po dłuższym kręceniu jak auto nie odpali zawsze wali kontrolką ciśnienia oleju. Zmostkowałeś tzn że ciśnienie w razie W sprawdziłeś? Kontrolka świec żarowych silnika immo zapala się i gaśnie ? Paliwo jest ? Błędy w silniku innym systemie?
Styk w zamku klapy sprawdź,zdarzyło mi się też kilka razy,że przewód między wspomnianym mikrowyłącznikiem a body komputerem zgnił.
EPS wcale nie należą do najtańszych, ale nie stosowałem nigdy to jakości nie znam. Ja bym brał FEBI, wysokie ciśnienie "FE08485", niskie "FE08466".
Poziom oleju mam ponad połowę na bagnecie. Będę musial zadzwonić do mechanika i zapytać o jak najszybszy termin. Jeśli masz jakiś interfejs do diagnostyki auta to sprawdź w parametrach silnika, ciśnienie oleju.
Sprawdzony. A zadzwoniłem do serwisu VW z pytaniem, co oznacza ta dodatkowa kontrolka żółta, która świeci na stałe. Po 3 h odpowiedzieli mi, że to zbyt niski poziom oleju, słabe ciśnienie lub coś innego uszkodzonego.
Gdy olej się rozgrzeje to robi się rzadszy i trudniej jest pompie oleju zrobić odpowiednie ciśnienie, poza tym na wolnych obrotach pompa pracuje wolniej i też nie wyrabia, albo wyrabia tylko czujnik jest uszkodzony. Trzeba zmierzyć ciśnienie, albo ewentualnie podmienić czujnik.
Ciśnienie oleju zmierzone? Czy ciśnienie faktycznie jest za niskie? virus_lx(at)o2.pl Pozdrawiam
Zamykam temat. Wysypało się oprogramowanie zegarów przy próbie odpalenia na słabym akumulatorze.
Jesteś pewien że chodzi tu o kontrolkę oleju a nie o brak czujnika poziomu oleju?
jeżeli problem powruci a ciśnienie będzie za słabe to zawsze na pąpie oleju można zwiększyć ciśnienie
Witam. Czy czujniki zostały wymienione na odpowiednie ?? tzn każdy czujnik oleju ma swoje ciśnienie.
Witam Po sprawdzeni auta okazało się że brak ciśnienia i zadowalająca sie czerwona kontrolka oleju spowodowane było kiepskim filtrem oleju i przedmichaniu wlotu od czujnika ciśnienia Oleju. Teraz auto działa jak należy i ciśnienie wróciło. Pozdrawiam
Zmierzyć ciśnienie zegarem i dopiero szukać przyczyny.
Czy rozwiązałeś problem. Pytam bo mam dokładnie taki sam i już mi ręce opadają. Wymieniłem już filtr na Mann, czujnik ciśnienia, mierzyłem ciśnienie (jest ok), otwierałem miskę (jest ok). Proszę o jakąś sugestię.
Po oględzinach okazało się że zacierały się walki na górze dostały luzu nie było smarowania i umarły dzięki za podpowiedzi
Przed robotą niestety nie wiem jakie było ciśnienie bo nie miałem barometru. Jeszcze mam pytanie czy pasuje pompa oleju z 1.9 tdi? I jak taka pompę sprawdzić ta co mam teraz czyli z wałkami balansującymi?
Dobra jutro sprawdzi mi mechanik jeszcze raz ciśnienie.
Był uszkodzony filtr oleju dlatego było za małe ciśnienie. pozd
U mnie to była wina czujnika- Najlepiej sprawdzić u mechanika i czujnik i ciśnienie oleju.
Jedź do jakiegoś warsztatu, który zmierzy ciśnienie oleju manometrem.
Ten twój mechanik mierzył ciśnienie oleju?
Na początek do sprawdzenie czy jest prawidłowe ciśnienie oleju i czy czujnik jest sprawny.
Na. początek zmierz ciśnienie oleju manometrem, koszt niewielki jak Ci pisałem post wyżej.
są dwa jeden w głowicy a drugi przy filtrze oleju. Podjedź do pierwszego lepszego warsztatu i za parę groszy zmierzą Ci ciśnienie oleju, i będziesz wiedział na czym stoisz.
Sprawdź dokładnie ciśnienie oleju na obrotach jałowych oraz wtedy kiedy kontrolka się zapali oraz wtedy kiedy zgaśnie powyżej 4tys obr i podaj te wartości bo "ciśnienie prawidłowe" nic nie mówi.
Sprawdzić faktyczne ciśnienie oleju.
Rozpiska pinów licznika 28pin: 1 - Czujnik temperatury zewnętrznej, masa 2 - Kontrolka poziomu płynu chłodzącego 3 - Masa 4 - Przełącznik reset od MFA 5 - Masa 6 - Przełącznik pamięci MFA 7 - Wyjście sygnału prędkości 8 - Czujnik ciśnienia oleju (wysokie ciśnienie) 9 - Czujnik ciśnienia oleju (niskie ciśnienie) 10 - Zacisk 1 (W) 11 - Stały + 12 - Podświetlenie...
silnik 1.4 16v Mechanik zdiagnozował brak ciśnienia po wymianie części Ciśnienie wróciło ale komunikat pozostał
Nie przejmuj się tak ma być a jak chcesz to dla świętego spokoju podjedz sobie do jakiegoś warsztatu zmierzyć ciśnienie.
Mam golfa III 1,4i silnik AEX przy wolnych obrotach świeci się kontrolka od ciśnienia oleju ,Zmierzyłem manometrem ciśnienie oleju przy 2000 pokazuje 1,8.Co może być przyczyną?
Na początek sprawdź ciśnienie oleju manometrem.
Zauważyłem, że temat był już poruszany na forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a niektóre rozwiązania, które były tam sugerowane, w moim przypadku się nie sprawdziły. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną i jak do tego dojść? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Bo nie ma gotowych rozwiązań na usterki . Jasne są "standardowe"...
Sprawdź czujniki ciśnienia oleju ,są dwa i jeżeli masz możliwość skontroluj ciśnienie w układzie smarowania przez podłączenie manometru.
Te problemy się mnie nie dotyczą co podaliście te linki. Czy ja piszę o golfie III??? Silniki prawie takie same więc i ciśnienie oleju sprawdzasz tak samo.
najpierw to sprawdż ciśnienie oleju
To sprawdź jakie jest ciśnienie oleju na ciepłym samo się nie naprawi.
Zamiast czujnika ciśnienia oleju wstaw manometr i odczytaj ciśnienie przy różnych obrotach.Powie ci to coś o tym silniku.
No, nie można, kup nową pompę, zamontuj i zmierz ciśnienie powtórnie.
Czujnik wysokiego ciśnienia,jego obwód ,ciśnienie oleju lub licznik. Możliwości jest kilka.
Jedż z tym do mechanika skoro nawet nie wiesz jakie ciśnienie masz zmierzyć.
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
Możesz mieć za niskie ciśnienie oleju w silniku [ zawieszony zaworek w pompie oleju] lub uszkodzony czujnik ciśnienia albo też jak kolega wspomniał wcześniej za mały poziom oleju. Jeżeli oleju jest ful ,sprawdz ciśnienie czujnikiem mechanicznym . Pozd.
A ciśnienie oleju przy gorącym sillniku sprawdzone.
Jak najbardziej, skoro czujniki sprawdzone i ciśnienie też, zostaje sprawdzić instalacje. Myślę że ciśnienie mierzyłeś na rozgrzanym silniku?
Sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym aucie.
Może być niski stan oleju, i po zachamowaniu olej przemieszcza się poza zasięg smoka ciągnącego olej i spada ciśnienie oleju. Lub silnik się kończy i leci ciśnienie na panewkach przy wolnych obrotach.
są dwa czujniki:bialy i brązowy(przy filtrze i w głowicy)jeden 0.6bar od wolnych obrotów,drugi1.6 od ciśnienie przy wysokich obrotach.
Czujnik ciśnienie z szarą izolacją a nie biały.
laliktomek, najpierw zmierz ciśnienie oleju u mechanika. Bo możesz go po prostu nie mieć. Czujnik niskiego ciśnienia jest niebieski, często w głowicy z lewej strony. Jest on ustawiowny na 0.25 bara min. Ja miałem problem z ciśnieniem oleju ostatnio. Po podłączeniu manometru pojawił się żal... około 1 bara przy 2000 obrotów. Na szczęście winowajca był...
Akurat miałem zdjętą miskę i wszystko wyglądało OK. Nie mniej jednak spróbuję pomierzyć ciśnienie aby mieć pewność czy czujnik prawidłowo pokazuje... Intryguje mnie jeszcze to czy w liczniku coś sprawdza ciśnienie kontrolując jednocześnie obroty? Czy mierzenie ciśnienia można przeprowadzać na którymkolwiek czujniku? Bo wolałbym przy okazji kontrolować...
A ciśnienie sprawdzać wkręcając w czujnik tu przy filtrze?
Książkowe tzn. jakie? Ciśnienie należy sprawdzić w momencie występowania usterki czyli trzeba podpiąć manometr i z nim jeździć. W głowicy masz dwa czujniki od oleju, jeżeli ciśnienie jest poprawne to może być uszkodzony jeden z czujników, czasem winę ponosi słabej jakości filtr oleju.
Dzięki za rady, ale mam jeszcze jedno pytanie w związku z tym tematem czy może jest coś takiego w pompie oleju co może spowodować takie objawy? tak sama pompa często pomaga odwrócenie kół zembatych w pompie --pomogło w polo 90rok w golfie nie wiem bo nie rozbierałem a najlepiej tak jak pisali koledzy wcześniej sprawdz ciśnienie oleju
Nie mam pojęcia Silnik stanął i z punktu ekonomicznego się nie opłaca dalej robić VW ma tak dziwnie że zaczyna mierzyć ciśnienie od 2000 obrotów
To wygląda na pompe olejową. Jak silnik zimny i olej gęsty to tłoczy a jak się rozgrzeje to spada ciśnienie.
VW Golf 6 1.6tdi 2010r. Problem z niskim ciśnieniem oleju. Problem polega na tym, że im wyższe obroty silnika tym ciśnienie spada nawet do 0.5bar. Nowa pompa oleju, nowy olej. Silnik chodzi równo i cicho. Gdzie szukać przyczyny ? AI: Jaki rodzaj oleju został użyty? Czy jest to olej o odpowiedniej lepkości dla tego modelu silnika? Według wskazań producenta...
Kolego. Może z tym odpalaniem, to masz przytkany przewód paliwowy albo wtryski?? wlej jakiegoś środka do czyszczenia instalacji paliwowej, odpal i jeżdzaj.może coś pomoże! z olejem to podjedź do mechaniora niech sprawdzi ciśnienie oleju, bo może już pompa nie domaga?
no dobra ciśnienie jest spoko jak sprawdzełem ma na biegu jałowym 2.2 bara
adamekxxxx: Co było u Ciebie przyczyną tej usterki ?? Jakie miałeś ciśnienie na ciepłym silniku przy 2000 tys obr? Mam golfa 1,6 tdi 105 km CYAC i też mi się zapala kontrolka ciśnienia... niestety mechanik rozkłada ręce z bezsilności.
Zmierzyć ciśnienie oleju zegarem, nie na postoju ale w czasie jazdy pod obciążeniem.
albo małe ciśnienie w układzie smarowania albo czujnik nad filtrem oleju do wymiany
Bez znaczenia gdzie jest wkręcony czujnik, czy na korpusie filtra czy w głowicy, ciśnienie w całym układzie smarowania jest takie samo
Jak obroty spadają do zera to jasne że ciśnienie oleju też spada do zera - pompa oleju napędzana jest od wału korbowego. Zasadnicza przyczyna spadku obrotów jest zapewne inna i radzę jej szukać w układzie zasilania paliwem i układzie zapłonowym.
Jak już zacznie piszczeć to wtedy sprawdzaj ciśnienie. Sprawdź przy jakich obrotach osiągnie 2 bar-y.
Mam problem z Golf ll 1.6 1990r mruga mi kontrolka od ciśnienia oleju i od temperatury ciśnienie jest w porządku
Odkopię temat ale mam podobny problem: Auto VW BORA AZDkod silnik. Też był błąd 2 cylindra i popsute ( po 1-2mm? luzu+ starte krzywki na wałku) wałki z kasetą. Wymieniłem na nie zużytą w wydaje się dobrym stanie. Błąd zapłonu znikął ale przy 2tys obrotów puka coś z góry silnika jakby hydropopychacz ? Wydaje mi się że po zamontowaniu sprawnej kasety...
Pali się kontrolka ciśnienia oleju (czerwona) czy poziomu oleju (pomarańczowa)? Poziom oleju na bagnecie chyba sprawdzałeś ? Świecenie kontrolki ciśnienia oleju pojawia się gdy ciśnienie oleju w układzie jest poniżej 1 bar/≈1 atm. Najprościej jest wpiąć manometr w miejsce czujnika i sprawdzić ciśnienie, ewent. sprawdzić omomierzem czujnik oraz...
Żeby nie tracić kasy to najpierw pomiar ciśnienia. Olej, nawet jak zły, to dobry silnik ciśnienie i tak utrzyma na minimalnym poziomie.
No wiem, ale jeśli uszczelka pod głowicą jest uszkodzona,to może manometr np.wskazywać niskie ciśnienie oleju , bo tam jest nieszczelność i kontrolka się zapala z powodu uszkodzonej uszczelki ?
Skoro jest ciśnienie to biały czujnik oleju. Zewrzyj do masy na pracującym silniku i po brzęczeniu.
Zmieniłem olej na ECO 15w40, wsadzilem nowy filtr, ale objawy nie minely... jak tylko temp. silnmika jest kolo 100 stopni to na niskich obrotach wlacza sie kontrolka... Bedzie trzeba chyba zajrzeć do pompy
Obrotomierz w tym modelu dostaje sygnał z alternatora i jeśli alternator przestaje ładowac to obrotek nie pokazuje. Sprawdz szczotki i połączenia. Z brakiem wskazywania obrotomierza powinna swiecic kontrolka ładowania ale właśnie z powodu braku styku lub braku styku szczotek nie będzie sie ona swiecic. Co do kontrolki oleju może ona miec coś wspólnego...
Witam. Mam problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju w VW Golfa 6 2010 rok, 1,6 TDI 105 KM kod CYAC (przebieg ok 400 000 km). Kontrolka nie zapala się stale. Czasami mogę zrobić trasę i wcale się nie pojawi, a na kolejną trasę zapala się parę razy, albo co chwila). Zazwyczaj dzieje się to na przy temperaturze oleju 70 - 90 st. Dwóch mechaników...
Trzeba sprawdzić manometrem ciśnienie przy takiej temperaturze i dopiero będzie wiadomo czy sprawa mechanika czy elektryka.
siemka nic nie da trzeba zwalić miskę oleju i sprawdzić stan panewek już to przerabiałem w golfie swoim walczyłem 4 miesiące z kontrolką nowa pompoa czujniki i dalej sie świeciła dobry fachowiec powinien smród panewwek nosem wyczuć zwal panewwy i nowe założ puki jeszcze nie stuka ciśnienie oleju powinno być na biegu jałowym 2.2b
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
andrzej20001 Czyli rozumiem ze są 2 czujniki ? Dodano po 8 autoas Jest jakiś inny sposób aby sprawdzić ciśnienie ? Niestety nie posiadam manometru
Ciśnienie sprężania było sprawdzone ,jest w normie a co do oleju ? Kontrolka sie nie pali ani nie mruga w czasie jazdy.
Wygląda to na zapowietrzoną pompe, paliwo na pierwszym i czwartym wtrysku. Podaj paliwo wężykiem z bańki w i wtedy próbuj odpowietrzyć pompę. Rozumiem że nowy filtr przed montażem zalany paliwem? Kontrolka ciśnienia oleju będzie migać a dźwięk będzie z braku ciśnienia oleju, bo obroty silnika są a ciśnienie zbyt małe na rozruszniku.
ciekawostka: mam Golfa 4 ten sam rocznik i ten sam silnik (1,4 16V) i zamigotała mi kontrolka żółta "olejowa" a po jakimś czasie zapaliła się na stałe, dodam tylko że było to po częściowym remoncie silnika (panewki, pierścienie i inne takie tam...) jechałem do domu z niepokojem ale dotarłem szczęśliwie i dopiero tam sprawdziłem, że kabelek od czujnika...
Co ma serwo hamulców do ciśnienia oleju? Nic. Dokładnie nic. Ale kolega piszę w drugim punkcie 2: Dlaczego kontrolka oleju gaśnie dopiero jak się silnik zagrzeje golf iii 1.9 AAZ 75km Bo może być za niskie ciśnienie. O to mi chodziło kolego robokop .
Czy ciśnienie oleju na zimnym silniku jest takie jak na ciepłym? Czy ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem obrotów, czy też w pewnym momencie spada, czy bardziej na zimnym silniku, czy na ciepłym ?
Zgadzam się z poprzednikiem że może być olej w szczególności jak lejesz najtańszy. Ale może być jeszcze za niski poziom ,uszkodzony rególator ciśnienia lub pompa oleju. Najlepiej sprawdzić ciśnienie oleju wtedy będzie wiadomo. Ale najprościej wymienić olej a przy wymianie zalać płynem i przeplukać. Ostatnio plukalem golfa tdi i pomogło. Pozdrawiam
Witajcie, Jakiś tydzień temu zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju „oil pressure, stop engine”. Po tym komunikacie auto oczywiście zgasiłem. Sprawdziłem poziom i temperaturę oleju - wszystko w normie. Przejechałem się wokół przysłowiowego komina - kontrolka się nie pojawiła. Po tej akcji auto zrobiło około 200/300 km, kontrolka się nie odzywa. Auto...
A może po prostu koledze padł czujnik ciśnienia oleju lub wsuwka z niego spadła.Należy sprawdzić ciśnienie czujnikiem zegarowym i wtedy ewentualnie rozważać co dalej.A co do temperatury to sprawdź masę silnika.
kontrolka ciśnienie oleju mercedes kontrolka ciśnienie oleju peugeot kontrolka ciśnienie oleju
odblokować karte laser biała kartka szerokosc sciezek
Seat: Błąd 00566 i 2700 w układzie wspomagania Trudny rozruch i kopcenie ZIPP BT 49QT-28A