Kup 3,2 ale z płótnem między warstwami, a nie na wierzchu. Ja zawsze daję Gatesa od przelewów.
Witam. Pytanie retoryczne : co jest pomiędzy ECU a N75?
Tqmeh pisał o kierownicach spalin, ja pisałem o N75. Gubisz się w zeznaniach... Zrobiłeś w końcu czyszczenie N75 czy kierownic?
Sprawdź przy podłączonym przepływomierzu.
Typowe przeładowanie , wskazuje na zacinającą się geometrie turbiny lub problemy z jej sterowaniem. Tak czy inaczej auto do mechanika. P.s jak masz jakieś pojęcie to sprawdź czy sztanga turbo się porusza w całym zakresie , potem zostaje gruszka i zawór N75.
Kolego może sprawdź wężyki podciśnienia i zawór overboost. Z tego co pamiętam to w golfie są dwa takie zaworki na podszybiu. Zaworki podmienione z identycznego sprawnego golfa. Tak n75 jak i n18 wezki tez
jakie powinno być napięcie na elektrozaworze n75 vw golf 6 2.0 cr
Opaska powszechnie stosowana do mocowania osłon przegubów . Jak na fabryczną - zbyt paskudnie zamontowana. jak to zdjąć czy zwykłe obcęgi do gwoździ mogą być? Mogą, ale najlepiej odgiąć zaczep w prawo.
zgadzam sie z kolega maryca,najprawdopodobniej problem lezy po stronie N75..
wstaw ori program - N18 i N75 to 13x16 - myślę że nie będzie problemu z podmianą N18 na N75 ...
Nic ci nie może dmuchac Golf 4 Z N75 musi zaciągac podcisnienie na gruszke turbiny tak działa ten układ
Bez różnicy.
Potrzebuję porady, wyświetla mi się błąd n75 i n18, wówczas auto traci moc, golf 4 1.9 TDI 90km.
jaki silnik ? z pompą wtryskową czy pompowtryskiwacze ? sprawdz podmień zawór N75 , sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia
Standardowo gruszka- czy nie ma dziury, wężyki - pęknięcia ewentualnie czy nie puchną i na końcu elektrozawór N75. Do sprawdzenia możesz użyć strzykawki 100ml.
Fajnie że ktoś napisał ;-) DZIĘKI.
Witam z racji, że będę chciał wymienić owy zawór mam pytania. 1. który wybrać? 2. wystarczy wyciagnąć stary i założyć nowy? 3. czy te dwa zawory róznią się czymś od siebie? moj obecny wyglada tak: 817944 jego oznaczenie to: 028906283N do wyboru mam: zawor 1 : 817941 zawor 2 : 817942 817943 Dziękuje i pozdrawiam!
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Przepływomierz powietrza do sprawdzenia następnie zdejmij wtyczkę z przepływki i się przejedź następnie turbo do sprawdzenia i zawór n75 Pozdrawiam
Ma sobie cykać. Poczytaj o zaworze N75, jest sporo lektury. Jeżeli silnik normalnie pracuje, to zostaw ten zaworek w spokoju.
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Jak pokazujesz błędy to je tłumacz. Logi dynamiczne sie robi
Czy ty rozumisz po polskiemu?
Niekioniecznie tykanie ma oznaczac ze jest dobry.A pewnie tyka zaworek N18 a nie N75.
Ściągnij wężyk z siłownika klapy gaszącej, odpal silnik, załóż wężyk, jeśli zamknie klapę i zgaśnie to powtórz operację z odpiętą wtyczką z elektrozaworu N239, jeśli znów zamknie klapę, to uszkodzony jest N239, jeśli nie zamknie klapy to szukaj uszkodzenia w wiązce kabli lub sterowniku
a jakies logi masz , wyglada na N75 ...
Powróżmy.Wymień N75.
sterownik silnika będzie miał wgrywaną inna mapę. lub być może będzie podmieniony od innego auta?? W moim golfie turbiną steruje zawór N75 tak ze myślę ze spełni to zadanie ??
Tandem sprawny, podmieniony z Tourana BKC wzajemnie i jest git, tamten pali na tym i odwrotnie, błąd z czujnika był i już go nie ma po wymianie. Golf pali, jak zimny, to zawsze i jak ciepły też, czasami co ileś tam odpaleń na ciepłym tak się dzieje i dlatego ciężko mi to zdiagnozować, bo to nie jest za każdym razem. No to sam tandem możemy wykluczyć,...
Sapekk ,w ASV to chba siedzi VTG więc : zajrzeć w parametry pomiar podciśnienia w układzie sprawdzić okablowanie i sprawność czujnika ciśnienia doładowania(przy zgaszonym silniku ma pokazywać około tego co pokazuje czujnik atmosferycznego)zasilanie i sygnał sprawdzić N75 sprawdzić kierownice sprężarki
Koleś dziś mówił ze to najprawdopodobniej albo zaworek n75 albo turbina zapieczona
To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
A dla czego chcesz go wymieniać co się takiego dzieje ??
Geometria do czyszczenia. Widać w logach że EDC chce mniej a turbina daje coraz więcej chociaż N75 jest zamknięty.
Tak tak ma być.
Panowie mam problem z moim golfem, podejrzewam ze to zaworek N75 bo samochod na 5 biegu przy 120 km /h traci moc i wpada w tryb awaryjny.Czy mozecie mi powiedziec lub pokazac na jakiejs ilustracji gdzie moze u mnie znajdowac sie ten zaworek?? Golf 1.9 TDI 110 km. Dzieki z gory. pozdrawiam
Rozebrałem ten zawór i działa tak jak pokazuje rysunek u góry w moim pierwszym poście. Nie ma innej możliwości. Zawór łączy króćce: 1. górny(metalowy) -boczny ( przy braku zasilania ) 2. dolny -boczny ( gdy zawór jest zasilony ) Temat zamykam.
Poczytaj sobie co robi zawór N75 przy twojej turbinie i potem zadawaj pytania.
przepraszam za pomyłkę masz 100% racje n75
Ciśnienie z turbiny na cienkim węzyku zapnij do gruszki przy turbo.
P1556 - nie ładuje turbina. Dziura w dolocie/otwarty EGR/ uszkodzony zawór N75. Dowiemy się w końcu co to za silnik?
czyli wynika z tego ze chyba turbina daje za duze cisnienie,nadal upieram sie abys sprawdzil wszystkie podcisnieniowe wezyki i zawor N75....
moim zdaniem:można sprawdzić wężyki dochodzące do zaworu n75 jak jest tam ze szczelnością, ewentualnie wymienić i odsyłam do tego tematu dotyczy tego samego auta z tym samym silnikiem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Słuchaj, wejdź na forum golfa i złap kogoś kto ma kabel z Radomia... Zróbcie porządne logi dynamiczne z grup 003, 008, 011 i wtedy pomożemy ci znaleźć przyczynę.... Z Twojego opisu wyraźnie widać, że coś się dzieje z turbiną albo sterowaniem, ale bez logów to zgadywanie bez sensu... Pozdrawiam....
Wklej .csv, a nie takie nie wiadomo co
twierdzisz że najlepiej iść po najniższej linii oporu , nie tędy droga kolego . Wymień profilaktycznie n75.
Sprawdz samochod VAG'iem. Dla mnie wyglada to jak problem z gruszka sterujaca turbo ewentualnie z zaworem N75. Jakis czas temu mialem podobny problem w audi A4 (silnik 1Z) i po "rozruszaniu" sztangi w turbiniewszystko wrocilo do normy.
Co to znaczy normalnie ?W całym zakresie?Albo się zacina ,albo źle ustawiona albo n75 wariuje.
tak jest, a co w moim przypadku może powodować spalanie oleju ok 700ml na 6tyś km i dlaczego dymi? Palenie oleju moża powodować uszkodzony przepływomierz powietrza lub uszkodzony zawór N75 ???
Przy takich objawach turbo z pewnością przeładowuje i wyjdzie to w logach dynamicznych a przyczyny to : - zacięta zmienna geometria turbosprężarki, - zapieczona sztanga wewnątrz zardzewiałej gruchy siłownika podciśnieniowego, - brak impulsu sterującego na N75 lub uszkodzony sam N75 (choć to rzadkość).
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
A jaki kod silnika miałeś wcześniej?? Chodzi o sterowanie turbo. Zobacz jakiego typu masz n75.
Dane z diagnostyki gdzie są? Nie mylić z odczytem błędów. Ciśnienie doładowania wymagane i rzeczywiste + wysterowanie zaworu N75.
Przy błędzie 17964 auto może wpadać w tryb awaryjny (nagła utrata mocy). Zaleca się weryfikację stanu zmiennej geometrii turbiny(chyba zrobione), układu sterowania N75 oraz drożności katalizatora i sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia. Należy wykonać również logi basic settings grupy 011 Pozdrawiam.
Niestety, nic z tego nie będzie. Muli go na postoju, czy podczas jazdy :) . Jeśli podczas jazdy, to zrób logi dynamiczne: trzeci bieg, 3000obr/min i gaz do dechy, ja jeszcze sprawdzam na czwórce (nieco dłuższy czas zapisu). Obroty, MAF, MAP, dawka, % wysterowania N75 na początek.
A zapomniałem dodać, odczyt to pierwsze co zrobiłem i pokazał się jedynie jeden błąd 17957, lecz podejrzewam, iż było to wynikiem odłączenia zaworu N75, ponieważ jego to dotyczy, ponadto było to jednorazowe. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, które znajdują sie przy drzwiach i nie było przepalonych.
Witam. Mam problem z golfem IV AGR 90km. Auto nie ma mocy, wkręca się bardzo wolno na obroty, maks do 2500 obr. Gdy pedał jest delikatnie wciśnięty przyspiesza szybciej, jak z wciśniętym w podłogę. Zawór n75 "cyka" po włączeniu, zapłonu. Brak błędów. Edit: odłączyłem przepływomierz i od razu dostał kopa, zgasiłem, podłączył przepływomierz i jedzie jak...
Witam, mam problem z Golfem 4 1.9 TDI 101 km. Przy 120 km/h zachodzi w tryb awaryjny, turbo jest po regeneracji, wężyki podciśnienia są nowe, czujnik N75 też wymieniłem. Jest to możliwe, że pompa vacuum jest nieszczelna. Może ktoś będzie wiedział i pomoże z tym problemem.
Podaj kod silnika. Dodano po 1 Jeden blad masz od n75.
Po obserwacji ruchu sztangi wydaje mi się że pracuje ona poprawnie. Jest kolega pewny że trzeba będzie rozbierać turbo ? Może to wina zaworu n75 ?
Sprawdz szczelność układu powietrza ,zrob logi turbiny przepływomierza i daj na fofum
Miałem ostatnie- po odczycie błędów vagiem wskazania pokierowały na zacierającą się geometrie. U ciebie zacznij od wymiany wężyków, czyszczenia/podmiany N75 i w ostatniej fazie turbo. Pozdrawiam.
2004 rok nic się nie dzieje A co do interfejsu to nic specjalnego U281 taki chińczyk ale inny błąd który mi wyskoczył na tym urzadzeniu ( czujnik spalania stukowego) został wymieniony i jest ok może rzeczywiście urządzenie zwariowało jutro podjadę na kompa do kumpla i zobaczymy czy coś pokaze Urok chińskich interfejsów :wink: Musisz odczytać to innym...
1.9 tdi golf 4 90 km n75 sprawny sztanga pracuje. egr ok podciśnienie także.ale po odłączeniu wydechu od turbiny cisnienie doladowania w normie. I mam pytanko czy to zapchany katalizator jest przyczyna ze turbina sie nie wkreca . autko jezdzi zadnych błędów tylko jak ciepły to chwilkę dłużej kręci.
Sprawdź wężyki, gruszkę od turbiny i przekaźnik N75 . https://obrazki.elektroda.pl/8636607400_...
Czy skrzynia jest identyczna?Coś mi się nie chce wierzyć że to skrzynia.Swist czy zgrzyt?Może dwumasówka..... Jak się ma przepływomierz?Zawór N75?Turbina?
Witam, mam problem z z Golfem 4 problem polega na tym że samochód nie ma mocy ma problem żeby rozpędzić się do 100km/h turbina zmieniona sztanga porusza się ,zaworek n75 (podciśnienia szczelne) i przepływomierz podmieniony [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Przerwa w obwodzie przy wtyczce
A jak sie nazywa ten drugi przekaźnik ten podobny do n75? Najpierw kupe te przkeaźniki potem bede mieszał w turbinie
Silnik nie odpalony sztanga w odległości 1-1.5cm od śruby. Po odpaleniu powinna zostać zaciągnięta przez gruszkę i oprzeć się na śrubie. W regenerowanych turbo a tym bardziej dla hybrydy wartości regulacyjne rzadko kiedy pasują. Ja reguluje tak że luzuje kontre na sztandar tak by dało się rady nią kręcić i robię sobie wykres ciśnienia doładowania oraz...
Witam, podłaczam sie do tematu:) Mam golfa 4 TDI 90KM, samochód jakiś czas temu był jednym wielkim mułem zero przyśpieszenia, palił jak przytało na dizla bez doladowania około 5 litrów ropki. Wziołem się wkońcu sam za samochód, rozebrałem turbine bo mi się coś w niej nie widziało: wynik był następujący: - uszczelniaczw turbinie od strony kompresji(...
nie szukaj po egr zamien zawór n75 na próbe
W bloku pomiarowym 11 masz od lewej: obroty silnika , Ciśnienia doładowania zadane (bezwzględne w mbar ,1000 mbar = 1 bar=atmosferyczne) czyli to co sterownik chce uzyskać Ciśnienie rzeczywiste zmierzone -wyrażone jak wyżej Wysterowanie N75 w %
no ja kolego mam bardzo podobny problem tylko ze w golfie IV 110KM i wymienilem wszystkie wezyki,nowy zaworek N75,turbina wyczyszczona,nowe filtry,pompa wtryskowa sprawdzona i czyszczony nastawnik i w logach dynamicznych jest ok, ale auto jest slabe i nie ma takiego przyspieszenia z 1800obr jak kiedys.jezdzi lepiej dopiero przy2400obr a i wyciolem katalizator....
problem rozwiązany, okazało się że N75 jest uszkodzony, po podmianie z N18 golf dostał jakby drugie życie :)
Na uruchomionym silniku wężyk od gruszki ma mieć podciśnienie. Jak nie ma, to n75 wakumpompa, wężyki. Jak ma to podłącz na odpalonym i ma wciągnąć sztangę.
Ostatnie kasowanie błędów nic nie pomogło (tylko byłem 60zł w plecy). Z dymieniem nie wiem jak jest, nie sprawdzałem, ale jest troszkę głośniejszy. Gdzie jest ten zawór N75 (jak wygląda)?
Wpisz sobie zawór N75 VWej na allegro i "kupuj teraz"....
Pierwsze słyszę, że N75 to zawór upustu spalin!
Witam. Proszę o sprawdzenie wsadu, co tam jest namieszane. Problem jest z przeładowaniem, zmienna geometria działa lekko, bez przycięć po odpięciu gruszki, wężyki z podciśnienia całe, N75 podmieniony i dalej to samo.
silnik nic ci nie powie jaki jest to samochud Passat Golf ale mniejsza oo to masz na pewno uszkodzony zaworek N75 jest to zawur regulujący ciśnienie doładowania . W twoim aucie będziesz miał dwa identycze zawory jeden doładowania (z biała główką) drugi recyrkulacji spalin (czarna główka) szukaj tego z białą główką i wymień go. Jak podasz jakie masz...
Grupa 000 jeszcze statycznie poprosimy
zaworek N75 lub wtryski deko pobrudzone - pozdrawiam
Kiedy łapie muła zrób diagnozę-od tego trzeba zacząć. N75 to ten z jasną częścią, do której wchodzą wężyki, a jeden z nich idzie od turbo.
EGR nie jest zaślepiony. Czyściłem go tylko i testując go strzykawką poruszal sie prawidlowo Podciśnienie, to chodzi o zawór N75 ? Jak to moge sprawdzić ?
Dokładnie wężyk mi kuna albo coś przegryzło przy zaworze n75. Super dzięki wielkie za pomoc. Jak coś to wężyk 3.2 i sprawa załatwiona:)
samochód po zimie jest wyraźniej słabszy, nie ma tej dynamiki co wcześniej, ogólnie muł, myślałem, że może turbo do czyszczenia lub przepływka do wymiany lub n75, coś musi być, bo żal nim jeździć, help
Ustawianie sztangi na podciśnienie ma sens przy nowym fabrycznym turbo do tego silnika. Wydłuż sztangę tak by stabilnym ciśnieniu N75 miał wysterowanie 60-65 %. Bo aktualnie masz 55%.
Stawiam 100 PLN że przyczyną jest zawór N75. Miałem to samo w golfie 90KM. Żeby to sprawdzić wystarczy na krótko połączyć przewody podciśnienia na krótko (tylko nie pamiętam które bo ten sposób znalazłem gdzieś w necie) Zdaje się że ten co jest na górze i na dole. Łączysz je na krótko (z pominięciem zaworu n75) i robisz tes jeśli jest poprawa to wymieniasz...
Musisz dokupić zawór N75 taki jak steruje EGR-em (po lewej na zdjęciu) oraz zaworek jednokierunkowy https://obrazki.elektroda.pl/2958621500_...
Witam! Testowałem auto na kanale 11 i wychodzi na to że do 3 tys obrotów na turbinie jest dobre sprężanie, a powyżej 3 tys, tak najlepiej widać ok. 4 tys, że sprężanie turbiny jest dużo większe od normalnego. Powiedzcie mi czy po 100 tys przebiegu turbina byłaby już do regeneracji?? To mi trochę nie pasuje, a poza tym jak testuję N75 to tyka, niekoniecznie...
Witam. Mam podobny problem, gdyż wydaje mi się że mój golf (1.9 tdi 90KM, silnik ALH, 2000r.) również dużo ostatnio zaczął spalać i mam wrażenie także że spadła jego moc. Kąt wtrysku mam ustawiony na około 50. Wykonałem kilka logów statycznych i dynamicznych. Bardzo proszę o ich przejrzenie i komentarz co może być nie tak bądź wskazanie mi jakie logi...
Powodow przechodzenia silnika w tryb awaryjny moze byc kilka. Zalezy czy wylacza sie z powodu zbyt duzego scinienia lub zbyt malego. Glowne przyczyny to: -zapieczone kierownice w turbinie -dziura w ukladzie obiegu powietrza wokol intercoolera i turbina pompuje w powietrze -uszkodzone weze podcisnieniowe -uszkodzony zawor n75
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
Przewody sprawdziłeś a czy patrzałeś czy jest tam zasilanie? Skoro wyskakuje błąd np N75 to masz brak plusa na nim lub masy podawanej z ECU. Ustal czego brakuje.
Wymieniłem gruszkę na inną, używaną, gruszka była taka sama, ale miała dłuższe cięgło, więc cięgło przełożyłem ze swojej starej gruszki na tą. Ustawiona za pomocą suwmiarki identycznie jak poprzednia. Przewody idące do gruszki są dobre, zaworek n75 jest dobry, sprawdzałem inny, oraz swój w innym golfie. I sprawa teraz po wymianie gruszki wygląda tak,że...
Dpf czyszony, wymieniony egr, nowy zawór n75, na kompie brak błędów. Podmieniłem turbo i nic. To samo.
Na sam poczatek przeczyść EGR lubi się zawieszać. Następnie załatw sobie laptopa i zrób jazde próbną i sprawdź Vagiem jakie jest cisnienie plus stan przepływki przy 3000obr na trójce cisnienie 1850-2200mbar, przepływka 800-1100mg. Słabym pkt tych autek jest też zawór N75 lub nie szczelne przewody cisnienia doładowania i EGR.
to standardowy notlauf Albo N75 labo przepływka albo turbina do regenaeracji
pralka eeprom numer rozdzielni 93s56 programowanie
philips 43put4900 philips 43put4900
Opel Vivaro 2018 1.6 CDTI – błąd 2097810/P20EE, AdBlue, SCR, czujnik NOx, aktualizacja ECU Filtr paliwa Audi A1 1.6 TDI – ceny, gdzie kupić, marki MANN, Bosch, Filtron, Kamoka