każden jeden o takim układzie styków http://obrazki.elektroda.net/91_11799388...
Najprawdopodobniej nie podłączyłeś gdzieś masy, dlatego przekaźnik drga
Ja bym jednak sprawdził tą kostkę i złącza od niej tak jak kolega podpowiada i przekaźnik 109. Pozdrawiam.
Wpisz sobie "przekaźnik 109 vag" i szukaj....
Przekaźnik zasilający edc (nr 109)
No to sprawdzić spadek napięcia
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... masz wszystko do Twojego samochodu.
Na zawór dochodzi napięcie, ale tylko 3V Do niczego widzę nie dojdziemy. Diagnostyka co mówi - impulsy CKP są? Nie ma znaczenia bo nie ma zasilania ecu z przekaźnika 109
I prawidłowo, wymień przekaźnik 109 i na 99% usterka będzie naprawiona.
pomorze mi ktoś, rano musze jechać do pracy a strzelił mi przekaźnik w golfie III przekaźnik ma nr fabryczny 109 i jest odpowiedzialny za sterowanie silnikiem niewiem jak sie zabrać zato pomocy!!!!!!! jak to załączyć na krótko
Klasyczny problem przekaźnik 109.
Jak kręci i nie chce odpalić, to zwróć uwagę, czy zapala się "spirala", kontrolka EDC, jak się nie zaświeca, to najprawdopodobniej przekaźnik 109
Przekaźnik 109.
To może, ale nie musi być problem z przekaźnikiem 109
Auto kręci odpala i zaraz gaśnie a który to jest ten przekaźnik 109
Przekaźnik 109, użyj wyszukiwarki z tym hasłem. Immo raczej ma ale wtedy gasł by już po 1s.
chodzi dłużej, tylko na początku bardzo niespokojnie, palił jeszcze za którymś razem jak go pokręciłem dłużej, a teraz to tylko na plaka. Nawet jak ciepły, jak dodam gazu i puszczę pedał to gaśnie, albo jak z miejsca ruszę to też gaśnie po chwili. Dodano po 4 chodziło mi o pompę wtryskową, o przekaźnik od pompy, bo czytałem, że częstą przyczyną takich...
Diagnostyka. Podgląd parametrów życiowych silnika, widzianych przez sterownik, pamięci usterek. No i słynny przekaźnik "109".
Profilaktycznie przekaźnik 109 do przelutowania.
Przekaźnik 109 sprawdziłeś?
Wymienilem ten przekaźnik(109 za skrzynką z bezpiecznikami), ale wciąż to samo. Po wyjęciu jego nic nie tyka, ale silnik nie odpala. Po zwarciu styku w przekaźniku nadal tyka pompa.
Ale na lini K Jest napięcie 9V Przekaźnik jest nowy Co prawda zamiennik no ale jest. Mowa oczywiście o przekaźniku 109
Kostka stacyjki albo przekaźnik N 109.
Nie świec żarowych, tylko zasilanie komputera. Było wielokrotnie na forum, szukaj pod hasłem "przekaźnik 109".
Wpisz w wyszukiwarkę forumową "przekaźnik 109" i czytaj.
Kolega Sztomel opisał ci to bardzo dobrze a ESP świeci wtedy kiedy masz brak zasilania na sterownik silnika i wtedy ESP wykrywa brak komunikacji z sterownikiem silnika i dlatego świeci i napraw lub wymień przekaźnik 109
Sprawdź przekaźnik systemowy Nr chyba 109.
Najpierw dobrze auto zdiagnozuj. To tylko golf czwarty 20minut i usterka znaleziona. Według mnie przyczyna coś z klasyki modelu. Przekaźnik 109, kostka stacyjki potem regulacja pompy - kąt wtrysku i dawka paliwa.
Przecież "rox1" Ci napisał więc czemu nie czytasz uważnie? Może poszukaj przekażnik 109 pod kierownicą, masz taki?
Jesli się grzeje to jest podejrzany może skleił styki .Spróbuj wyciągnąc przekaznik i wtedy sprawdz najlepiej żarówką na świecach..jesli po wyjęciu przekaznika swiece grzeją to niestety trzeba sprawdzic przewody.(jeśli w golfie zasilanie świec idzie przez przekaznik i jest to 109 jak piszesz
Jak g3 to przekaźnik 109 lub kostka stacyjki.
A w gnieździe przekaźnika 109 jest napięcie?
Nowy czy ze szrotu?
Ten przekaźnik 109 to nagminna usterka sprawdz to
pompa nie podaje paliwa na wtryski oraz Dodam też żę nie grzeją świece jeśli przez nie grzeją świece mam rozumieć, że nie zapala się kontrolka świec to winy szukaj w przekaźniku 109 bo nie łączy.
Awaria przekaźnika nr 109 to najbardziej prawdopodobne. Rozbierz go i znajdź zimny lut.
Przekaźnik 109 do wymiany na nowy, i sprawdzić bezpieczniki.
Lelenciusz, w Twoim przypadku może być kilka wersji usterek, poczytaj te fotoporady i dopasuj sobie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1... oraz wpisz w przeglądarkę google "przekaźnik 109" i zobacz posty na jego temat a po drugie na 100% masz uwalony czujnik G62 skoro tak długo podgrzewa...
przekaźnik 109 sprawdziłem miernikiem Nic nie sprawdziłeś. Napraw lub wymień ten przekaźnik.
U mnie Cytrynce był akurat pęknięty przewód od elektrozaworu ale prędzej to brak napięcia na początku czyli stacyjka, przekaźnik.
AKL to 8V a nie 16V. Sprawdź przewód pomiędzy licznikiem a ECU. Przekaźnik 109 jest w dieslu.
Witam. Może nie wiele pomogę ale: Odnośnie przekaźnika o nr. 109, z książki "Volkswagen Golf i Bora" Dietera Korpa wynika że jest to: "przekaźnik zasilania napięciem zacisku 30". Tyczy się to co prawda Golfa IV i Bory ale ten przekaźnik występuje również w Golfie III, myślę więc że i w Sharanie spełnia tą samą rolę. Po wyjęciu tego przekaźnika silnika...
Sprawdz jeszcze trzeci przekażnik o numerze 109 .Na odległość więcej nie wydumam.
Witam ,mam problem z moim golfem, który zgasł podczas jazdy i już nieodpalił. Pompa ,wtryski,swiece sprawdzone, przekaźnik 109 podmieniony i nadal niepali ,podłączony pod VAG-a i błędów brak. Pomocy!!!
Jeśli nie będzie impulsów z czujnika halla to sterownik nie otrzyma informacji że ma załączyć przekaźnik pompy paliwa. Iskry w tedy też nie będzie. Więc twoje problemy są po stronie zapłonu lub zasilania . Także do sprawdzenia na początek jak nie chce odpalić napięcie na cewce i na czujniku halla . Mam jeszcze pytanie czy masz tam fabryczny alarm i...
Bardzo czestą przyczyną gaśnięcia tego motoru na ciepło jest brak zasilania sterownika silnika. Za to odpowiada przekażnik 109. Z biegiem czasu pękają w nim połączenia lutowane. Aby sprawdzić w prosty sposób czy dochodzi zasilanie do sterownika to należy po samoistnym zgaszeniu silnika wyłączyć zapłon. Włączyć zapłon. Po włączeniu zapłonu powinna zapalić...
Sprawdzone jest wszystko, przekaźniki są pod kierownicą , przekaźnik od świec to 103, 109 to chyba w Golfie.
Masz, tylko o nim nie wiesz jak mi się zdaje, ale i nie on tu winien. Podstawowa diagnostyka - zasilanie zaworka na pompie, sterownika oraz sprawności układu zasilania paliwem - może się okazać że pompa wogóle nie ciągnie ze zbiornika. Przekaźnik 109 czasem broi.
Jaką temperaturę cieczy widzi sterownik ?, to raz. Dwa, sprawdź w środku jak wygląda przekaźnik 109, profilaktycznie przelutuj
postanowiłem raz jeszcze odpalić ten samochód. Tym razem pojawiła się już ikona świec żarowych, która bardzo szybko znikła, a sam samochód odpalił się jak nigdy nic. więc Piotrze sprawa ma się tak, że jest to najzwyklejsza błahostka jaka napotyka bardzo często TDI - chwilowy brak przewodności prądowej przekaźnika 109, który jest odpowiedzialny za zasilanie...
W skrzynce z przekaźnikami/bezpiecznikami będzie przekaźnik oznaczony 109, można wymienić ale można też przelutować
Przekaznik 109 do przelutowania.
Czy ktoś może wie od czego jest przekaźnik 109-prawdopodobnie jest uszkodzony , ponieważ jest lekko okopcony.
pusci sie kabel z bezpiecznikiem z kostki do solenoida i po sprawie. Pamiętaj o jakimś wyłączniku - żeby akumulatora nie poniszczyć (rozładować) przez noc. Pytałem o sterownik silnika przy okazji, bo kiedyś jak auto było w polsce to próbowałem się połączyć vagiem i wtedy stwierdziłem że to tylko atrapa bo auto gołe a z sterownikiem się nie połączyłem....
Witam tak jak w temacie golf gaśnie w trakcie jazdy i nie odpala jedynie za pomocą plaka przejadę nim ok 30 km i to samo Czy to nastawnik w pompie paliwa ?? Wymienione: - Filtr paliwa - przekaźnik 109 - Elektro zawór w pompie n109 Golf Mk 3 1.9 TDI 1Z 1994 rok
Seat Leon - przekaźnik świec żarowych ma oznaczenie 109, znajduje się po prawej stronie na płycie przekaźników pod kierownicą.
Takie zdjęcie znalazłem ( tak wygląda zepsuty przekaźnik 109 ). Zrobiłem mały test ( póki odpala auto ) wyciągnąłem ten przekaźnik i włączyłem stacyjkę, kontrolka od świec świeci . Przekręcam zapłon, rozrusznik kręci ale samochód nie odpala bo nie ma przekaźnika 109. to rozumie . Ja mam zaś inaczej to co pisałem na samym początku o tym mruganiu kontrolki...
AUTO Servis i nie dajesz rady? I jeszcze pożyczasz szprzęt? Wodzu-przekaźnik 109 sprawdź, zimne luty to w nim morma.
Popieram trans serwis - sprawdzić przekaźniki, nie wiem jak jest w MK5, ale pewnie jest jakiś odpowiednik nieśmiertelnej 109 ;)
Mam pytanie czy w skrzynce bezpiecznikowej występuje przekaźnik z oznaczeniem 109 w górnym rzędzie 3 od lewej ?
Sądzę, że ani z jednym ani z drugim nie ma to żadnego powiązania. Wejdziesz w pełen odczyt sterowników silnika to wskaże brak połączenia ze sterownikiem silnika a dlaczego - z powodu szwankującego przekaźnika 109 i tyle.
przypuszczam, że winny temu będzie przekaźnik 109 od zasilania sterownika i zaworu start-stop N109 na pompie wtryskowej, wystarczy przekaźnik rozebrać i poprawić luty na płytce drukowanej.
tam nie ma klapy gaszącej, klapa pojawiła się dopiero w Mk4, zdaje się, że problem z niemożnością odpalenia silnika pojawia się zawsze wtedy kiedy po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapali się wcale kontrolka świec żarowych - mam rację ? jeśli tak to ECU (taj jak napisał leo) nie ma zasilania i nie poda napięcia na elektrozawór odcinający na pompie,...
Tak jak napisał kolega Albus sprawdź przekaźnik 109. Czujnik przy pedale hamulca zapali "sprężynkę" natomiast nie spowoduje, ze auto będzie gasło.
W tych samochodach w tej materii zawsze się zaczyna niwelowanie usterki od kontroli przekaźnika 109 lub immobilisera. Było o tym na forum, i wystarcza uzyć lokalnej wyszukiwarki
Zewrzyj blokadę zapłonu w centralce, a jak nie zadziała sprawdź kostkę stacyjki. Dodano po 2 a jeszcze sprawdź przekaźnik nr bodajże 109, jak są zimne luty też nie odpalisz
Witam. Bardzo proszę o pomoc, ponieważ samochód był już u 3 mechaników i żaden się z tym nie uporal. Problem polega na tym, że samochód bardzo ciężko odpala zarówno na zimno jak i na ciepło. Był sprawdzony rozrząd, filtry, wymieniana pompą paliwa i dalej ten sam problem. Jeden mechanik wymienił rozrusznik i zakupił Nowy akumulator, problem ustąpił na...
Zmień mechanika. Potem zainteresuj się przekaźnikiem "109" na początek, a potem ciągłością wiązki i sprawnością sterownika silnika - co prawda opis błedu lakoniczny, ale może wskazywać na brak sygnału czujnika położenia nastawnika. Nastawniki się raczej nie psuły w ten sposób, ale same sterowniki lubiły napić się wody, z powodu kretyńskiego ich umieszczenia....
Diagnozy ciąg dalszy, niestety muszę chyba dokonać naprawy na własną rękę, gdyż mechanicy w moim rejonie generalnie olewają temat i rozkładają ręce. Podłączyłem dziś przewody do zasilania pompy (zaraz przy pompie), podłączyłem miernik i generalnie losowo na pompę jest zasilanie albo ok 12V albo 0V, czyli problem leży po stronie zasilania pompy. Przekaźnik...
najlepiej jakbys miał jakis na podmiane, w golfie ten przekaznik jest oznaczony nr 109 a w passacie 219( sorki za wprowadzenie w błąd) przekaźnik znajduje się tam gdzie sterownik silnika pod maską, koło zbiorniczka z płynem hamulcowym, musisz odkręcic obudowę plastikową. http://obrazki.elektroda.pl/7800363800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8232016100_1...
czy ktos nie wie moze, w ktorym miejscu Golfa IV 19TDI 1999r. mieści się wlacznik uderzeniowy pompy paliwa ?? z gory dziekuje za odp. ;) jaki czujnik uderzeniowy, kto Ci takie bzdury wcisnął ? tam jest tylko elektrozawór N109, który blokuje podawanie paliwa pod wysokim ciśnieniem na wtryskiwacze a N109 znajduje się w tym miejscu : http://images29.fotosik.pl/272/2bc6afb9a...
Tu trzeba zaglądnąć w obu przypadkach do wspomnianego przekaźnika 109 wyciągnąć go z skrzynki bezpieczników i dać jakiemuś elektronikowi poprawić polutowane miejsca ponieważ tam się zrobiły zimne luty i po sprawie będą chodzić bez usterki
Odłącz klemę na 5 min i podłącz , spróbuj odpalić Kolego pracujesz na Ostrzeżenie. Po drugie wyciąg przekaźnik 109 spod deski i zobacz czy sprawny rozbierając go. Jeśli sprawny , to CDN, będę do północy więc pisz.
Po analizie objawów proponuje sprawdzić przekaźnik 109, opisywany jako pompy paliwa ale z niego wychodzi zasilanie na czujnik położenia wałka rozrządu. Objawem niesprawnego przekaźnika 109 jest brak zapalenia się kontrolki podgrzewania świec żarowych wraz z pozostałymi po przekręceniu kluczyka w pozycję ON - to po pierwsze, po drugie przekaźnik 109...
Witam W samochodzie marki vw golf 3 tdi 1994 po przekręceniu kluczyka stacyjki jest brak reakcji. Nie zapalają się lampki zapłonu typu oleju , akumulatora , świec żarowych . Silnik kreci , ale nie startuje. ... dodam ze akumulator jest ok , radio dziala ... sprawdzałem bezpieczniki wyglądają dobrze , może jakiś przekaźnik 109 ? ktoś ,coś, jakieś pomysły...
Pewny przekaźnik nic mi nie mówi. To słabo szukałeś na tych forach, bo wszędzie trąbią o 109-ce. Skoro jednak odpala z kabli, to jeszcze gdzie indziej leży przyczyna Przy wyższym napięciu może jeszcze przekaźnik załapać.
Więc jak się okazało był alarm fabryczny oto zdjęcia a dostałem się do niego z łatwością przez nawiew i wcale nie trzeba rozkręcać pod spodem obudowy jak pisalo gdzieś na jakimś forum zaznaczony przekaźnik odpowiada właśnie za odcięcie zasilania (MASY) z przekaźnika 109 http://obrazki.elektroda.net/13_12467003... http://obrazki.elektroda.net/30_12467004...
Witam mam problem z Golfem IV 1.9 TDI AHF, podczas gaszenia silnika na elektrozawór klapy gaszącej podawany jest zbyt krótki sygnał i siłownikowi nie udaje się przymknąć klapy przez co trzęsie silnikiem. Sygnał trwa ok. 1 s natomiast w bliźniaczym aucie znajowego z silnikiem ASV trwa ok 3 sek. Czy problem może być związany z zainstlowanym zabezpieczeniem...
Rozumiem emocje ale gdzie pisownia, interpunkcja: gdzie kończy się zdanie a zaczyna pytanie? A na temat - trudno odpowiedzieć w takich wypadkach. Przekaźnik 109 jest od zasilania elementów elektrycznych silnika i ECU, jest więc mnóstwo możliwości. Polecam przegląd na żywo przez kogoś, kto na tym się zna.
Witam, wiem że temat dość często poruszany, niestety zrobiłem wszystko co chyba można było zrobić. Dodam że auto odpala jak ma kaprys... Czasem potrafi 3 dni nie palić, na 4 odpali za każdym razem, jak odpala kasuje błąd jest jest ok nie wraca, dopiero jak nie odpala to wraca. A więc wymieniłem licznik bo w nim jest CAN nic to nie zmieniło komputer...
TDI czy TD? Zasilanie na elaba masz? Przekaznik 109 sprawdzany?
Naprawa sterownika silnika VW 1.9 TDI 99r. Jak naprawic? kontrolka od swiec zarowych sie nie zapala. i w tym tkwi problem dlatego, że sterownik nie ma zasilania jak nie zapala się kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce - trzeba wyjąć przekaźnik nr 109, zdjąć z niego obudowę i poprawić lutownicą luty na płytce drukowanej ale skoro...
Sterownik silnika J448 ma wtyczkę która ma 121 pinów. Pin 3 to stały plus z akumulatora poprzez bezpiecznik nr 37. Pin 4 to plus po stacyjce z bezpiecznika nr 29. Piny 1, 2 i 108 to masa. Pin 58 to CAN L. Pin 60 to CAN H. CAN to rodzaj komunikacji, dzięki tym dwóm przewodom sterowniki mogą się komunikować między sobą. Tutaj sterownik silnika (tzw. ECU)...
Przekaźnik świec możesz wyjąć, schować do kieszeni, po czym normalnie zapalić i jechać dalej. Może wymieniłeś n109? masz racje 139 lub 109 dawno temu bylo, sam nie wymienialem ale chyba mi powiedziano ze byl od swiec zarowych
Przekażnik 109.Rozbierz,popraw luty i będzie ok. Masz alarm dokładany?
Drodzy koledzy T5 ma racje dosłownie przed chwilą wyjełem to urządzenie i faktycznie poprawiłem luty i wszstko zadzałało. Mam tylko wątpiliwośc co do spełnienia funkcji urządzenia nie wygląda na systam alarmu raczej na moduł z zespołem przekaźników. Przekaźnik 109 częsta przyczyna ale zazwyczaj przygasa kontrolka świec lub nie świeci wcale wtedy zawsze...
Witam, panowie Golfik mi nie odpala od wczoraj. Jest to Golf 4 1998 TDI na zwykłej pompie. Przebieg całej sytuacji wyglądał następująco dwa dni temu prałem wnętrze samochodu, same fotele plus wymieniłem wszystkie filtry w tym filtr paliwa. Nowy wypełniłem paliwem i samochód pochodził na wolnych obrotach około pięciu minut. 30 Godzin później chciałem...
Na wstępie: sorki (źle spojrzałem), ale taki Coming Leaving Home Doświetlanie z pilota - MODUŁ -- kosztuje 109 zł + wysyłką z funkcją regulacji czasu od 5s do 40s https://obrazki.elektroda.pl/2539413200_... Dodano po 17 minutach: Jeśli to prawda, to ten BT będzie miał maks. zasięgu metra, albo nigdy nie będzie w tym czuwaniu, dopóki...
109 to przekażnik
coś więcej kolego bo nie wiem co to za model Mk3 czy Mk4, przynajmniej wiemy, że jest na pompie wtryskowej więc jeśli brak jest napięcia na elektrozaworze N109 to musisz sprawdzić przekaźnik 109 na listwie przekaźników pod deską rozdzielczą od strony kierowcy, najlepiej zdjąć z niego plastikową obudowę i poprawić lutownicą luty na płytce drukowanej...
Witam, Jest problem z odpalaniem przy niskich temperaturach. Wymieniony został przekaźnik 109 ponieważ nie działała pompa i po wymianie wszystko było w porządku do czasu gdy przyszły mrozy. Bardzo ciężko odpala ale jak przymrozi to w ogóle nie daje rady. Mechanik sprawdzał świece są ok ale nie ma na nich prądu, nie grzeją. Czy jest to wina jeszcze jakiegoś...
Jak silnik 1Z to powinien być numer 109. Ale nawiązując do podobnych rozwiązań z Golfów 3, to niech Kolega odszuka pudełeczko alarmu fabrycznego (jeśli jest, poznać po diodzie w parapecie dzrwi kierowcy) i przelutuje łuty na ścieżkach w tym alarmie.
Możliwe że ubiłeś komputer - należało by podstawić inny. Możliwe że dostaniesz ostrzeżenie zaraz, za wypisywanie porad od "czapy". Zobacz przekaźnik 109 na początek, a potem kolejno wiązkę do alternatora - czy cienki kabelek nie zwarł się z grubym. Potem pewnie jeszcze trzeba będzie zajrzeć do licznika - lampka ładowania działa prawidłowo?
Dostałem się do modułu komfortu, zapomniałem dodać wcześniej ze światła w środku tez nie działają. Wypięty był przekaźnik 109 od czego on jest? https://obrazki.elektroda.pl/7144520300_... Dodano po 20 Byłem sprawdzić na komputerze, samochód nie chce się połączyć wcale z modułem komfortu
Bezpiecznik lub wiązka. Zasilanie ma być pełne z akumulatora poprzez przekaźnik i bezpiecznik. Stetowniki wystawiają masę sterowania. Dziękuję za odezwę? Pytanie tylko czy zasilanie tych zaworów idzie przez bezpiecznik i przekaźnik? Jeśli tak to czy to któryś z tych pod kierownicą? https://obrazki.elektroda.pl/7834112100_... Ten czarny...
Zgadza się to była słynna 109-tka. Otóż na płytce przekaźnika wystąpiło mikropęknięcie i nie łączyło. Teraz już działa dobrze (zalutowano). Wojtekrybka - bardzo Ci dziękuję bo dzięki Tobie szedłem jak po sznurku. Wam wszystkim też dziękuję za pomoc Pozdrawiam Irek81
Zainteresowałbym się fabrycznym alarmem, przekaźnikiem 109 i stacyjką. Tam bym szukał na początku. Dodano po 12 Jak ktoś jest obeznany trochę w elektryce to może zrobić sobie kontrolkę z żaróweczki i podpiąć się za stacyjką i sprawdzić czy świeci jak samochód nie chce odpalić .
do odpalania nic,ale może być przyczyną tego że auto gaśnie podczas jazdy.zauważyłem dziś że nie było przekaźnika o nr.109 w polu nr 3 deski bezpiecznikowej. włożyłem taki jak powinien być i coś się chyba polepszyło bo auto już nie gaśnie podczas jazdy ale w dalszym ciągu pompka paliwa jest podpięta na krótko. jak podłączę zasterowanie przekaźnika pompki...
Dzień dobry, jeśli pisze w złym dziale to prosze o przeniesienie. Wiec tak: golf działał idealnie do momentu kiedy któregoś razu zwyczajnie został zgaszony i stał 5 dni sobie pod chmurką, kiedy chciałem go odpalić już niestety odmowił współpracy, kręci ale nie odpala, kontrolka świec żarowych sie nie świeci, nawet przy mimusowych temp. Słynny przekaźnik...
Witam pacjent passat b5 97 rok 1,9 tdi afn (zielona szafa, ecu na jedna wtyczke) Błędy ecu: 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109): Open/Short to Ground. 01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109) 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent Wyszukiwarki używałem. Zmienione pare sztuk zaworków n109. Wiązka sprawdzona, nawet podłączałem N109 bezpośrednio pod EDC,...
przekaźnik przekaźnik półprzewodnikowy przekaźnik paliwo przekaźnik przekaźnik bistabilny przekaźnik
alarm prestige pamięć piekarnik blaszak skraplanie
tester tranzystorów tester tranzystorów
Projekt obudowy bass-reflex do B&C 15PS100-4 Lokalizacja kabla minusowego kierunkowskazów w skuterze 4T