Na drugim zdjęciu masz śrubę która może zrobić tylko drobny ruch okół 3stopni. To śrubą składu mieszanki. Wyczyść gaźnik i łapacz iskier. Dopiero po tym możesz bawić się ta śrubą.
W układzie mam płyn chłodniczy zeby mół cały rok byc w kazdej chwili dostepny i zeby niemiec na głowie pamietania o spuszczeniu wody , ogólnie płyn wszystko jest, poprostu szybko sie zaczoł nagrzewac i z rury wydechowej bardzo gorace powietrze leci co wczesniej niemiało miejsca to . filtr paliwa jakis czas temu wymieniałem ale zajrze do niego i zobacze...
Gorące spaliny zazwyczaj powstają wtedy, kiedy jest przytakny katalizator, nie wiem czemu tak jest, może ktoś wie i powie. Jakiś czas temu to zauważyłem.
To jako uzupełnienie do tego tematu, na podstawie własnego doświadczenia w tej materii. Proponuję sprawdzić, szczególnie w okresie zimowym, jak wygląda sprawa ciągu w kanale spalinowym podgrzewacza wody z otwartą komorą spalania, szczególnie, gdy w podgrzewaczu nie ma stale palącej się świeczki. Należałoby sprawdzić, jaki jest ciąg (kierunek) w kanale...
Ale tak się nie da, rura musi mieć średnicę przynajmniej 160mm i zaciągać gorące spaliny z komory by zachodziło dopalanie nagaru, ja mam inną metodę bo palnik dmucha w garnek o śr 25-35cm i rozgrzewa go do czerwoności.
Najlepiej byloby wtedy wyciąc EGR w programie. Bo tak gorące spaliny będą przegrzewać dodolt w lecie.
To jest chłodnica spalin dla EGR. A ten wihajster przełącza by spaliny szły albo gorące allbo schłodzone.
Zamgławiacz spalinowy to nie jest tylko wentylator. Tam gorące spaliny są wykorzystywane do wytworzenia mgły. Nie nadaje się do żadnych przeróbek na opryskiwacz.
Sprawdź dokładnie okolice zbiorniczka na płyn. Bo jak spaliny dostają się do układu do go zapowietrzają więc nie działa ogrzewanie ,a dwa ciśnienie musi gdzieś ujść bo by coś rozerwało. W korku jest zawór bezpieczeństwa i to on upuszcza ciśnienie. Typowo powinien upuszczasz gazy ,ale jak w układ pójdzie sporo spalin to poziom w zbiorniczku się podnosi...
Zrób odkryte zdjęcia i pokaż. Gorące spaliny powinny obiegać piekarnik także dołem, nie tylko górą i prosto do rury.
Dzięki, rozumiem, że będę musiał powalczyć z tymi zapieczonymi śrubami. WD40 wystarczy? Czy jazda 2-4 km bez tłumika końcowego jest niebezpieczna? Będzie bardzo głośno, a może gorące spaliny mogą narobić bigosu pod samochodem wylatując w innym miejscu? Dopytam jeszcze, czy jest bardzo możliwe, że wysokie ciśnienie spalin nie mających łatwego ujścia...
Przyczyną przegrzewania się tych silników oprócz czystości użebrowań i naciągu paska bywa nadmierny luz zaworów wydechowych w prowadnicach.Wydobywające się gorące spaliny zanim się wydostaną odmą potrafią dobrze dogrzać silnik.
Dla wszystkich użytkowników GV 1.9 DDIS, borykających się z problemem wygotowywania się płynu chłodzącego ze zbiornika odgazowującego... Jeśli wszystko inne w układzie chłodzenia wydaje się być w porządku, winowajcą jest chłodnica EGR (znajdująca się po lewej stronie silnika tuż obok katalizatora; numer części to 8200657537 - wygoogluj go i sprawdź...
Sprawdź przeciwcisnienie w układzie wydechowym.Przytkany wydech powoduje wzrost temperatury silnika bo gorące spaliny dłużej pozostają w silniku.
"Spadła" - rozpięła się spiro-rura od katalizatora i gorące spaliny przytopiły kable. Po wymianie tych przewodów błąd skasowany i jest wszystko ok.
Widać na zdjęciach, jest dokładnie tak jak napisałem wcześniej- wylot gazów jest zaraz przed grotem. Wylot jest zawsze jeden i odprowadza gorące spaliny w bok. Wejdz na strony producenta, znajdziesz ładne fotki wszystkich dodatków do palnika-dysze, końcówki do lutowania itd..
Co racja to racja trzeba ten obwód czujnika sprawdzić. Przy okazji tak jak własciciel Toyoty zajrzałem do kodów błędów i u mnie P0098 to "Intake air temperature sensor 2 circuit high" - czyżby kluczem do zagadki były gorące spaliny przepuszczane w zbyt dużych ilościach przez egr do kolektora dolotowego przy zimnym silniku ?
Jeżeli dobrze rozumiem - chcesz dym z kotła (gorące spaliny) puścić rurami do kaloryferów. Ten pomysł nawet nie zadziała, głównie z powodu, iż spaliny mają dużo mniejsze ciepło właściwe niż woda, czyli będą już zimne po przepłynięciu kilku metrów rury.
No i tak właśnie to jest. Bo przeciwna strona tłoka czyli od ssania jest cały czas chłodzona przez zasysaną mieszankę z komory korbowej. A i denko tłoka też jest trochę chłodzone od strony korbowodu. A część od strony wydechu już nie ma tak lekko bo cylinder i kanał wylotowy są cały czas nagrzane i ogrzewane przez gorące spaliny. Gdy mieszanina jest...
Jest OK ! Jednakże trzeba mieć świadomość, że gorące spaliny unoszą z sobą sporo ciepła, co jest stratą, a nie wykroplona para wodna również jest nośnikiem ciepła, które tracimy. Ciepło kondensacji można odzyskać w kotłach kondensacyjnych.
Jeśli nie ma spieków to znaczy że węgiel dopala się dobrze. Ja podniósłbym częstotliwość podawania węgla na 2 do 5 sek. wtedy piec dojdzie do temperatury zadanej i wentylator zwolni ( gorące spaliny będą powoli przepływać w piecu a nie będą wdmuchiwane w komin). Z mocą kotła nie zchodzić za nisko Praca 2-5 s Przerwa 40-70 s nadmuch 80-300 obr. Jeśli...
A wykręć całkowicie sondę lambda(nie rozłączając ją elektrycznie) tak by część spalin omijała prawdopodobnie zatkany katalizator.Pilnuj by gorące spaliny wydobywające się "z otworu sondy" nie uszkodziły przewodów,kabli lub konserwacji nadwozia.
To zasieję ziarno wątpliwości. Jeśli chodzi o kocioł Niedźwiedź to jest (i będzie po pewnym czasie pracy) on bezapelacyjnie najmniej awaryjny. W nim nie ma się co zepsuć (prawie). Jego wymiennik ciepła to wielki gar ~80L wody w którym jest zanurzona wężownica - gruba rura którą lecą gorące spaliny. Konstrukcja taka jest mniej podatna na zabrudzenia...
To czym jest ten "trzeci element"? Pole magnetyczne, jak każde pole, czy to elektryczne, samo nie wykonuje pracy. Element wchodząc w interakcję z polem może wykonać pracę w tym polu. Jeśli chcesz darmowej energii, najtaniej jest zainwestować w fotowoltaikę. Następnie można skorzystać z generatorów z magnesami stałymi i źródła energii mechanicznej, takiego...
Sam myślałem nad ko-generatorem na gaz ziemny do domu . Czyli silnik 0,8 -1,2 litra instalacja gazowa 2 generacji. Z problemów jakie widzę to odzysk ciepła ze spalin. Bez tego wypuszczamy gorące spaliny i tracimy ciepło/energię. Przestawienie rozrządu lub zmiana wałków pozwoliła by na pracę w cyklu Atkinsa lub Millera i lekkie doprężenie silnika zwiększyły...
Na zdjęciu (po powiększeniu - świetna jakość zdjęcia) widać wyraźnie przegrzany wałek w części gorącej. To sugeruje, że na turbinę idą mocno za gorące spaliny. Ewentualnie smarowanie turbiny jest nieprawidłowe - ale wtedy łopatki raczej by nie padły. Ale z ubogą mieszanką w Dieslu nie wiem o co chodzi. Może ktoś wyjaśni, jaka ma być ta dobra. Nie ma...
Stego wynika że turbo ma zagorąco.Zamałe ciśnienie oleju na turbinie,zadurza dawka paliwa (bardzo gorące spaliny-stopienie turbiny)zatkana chłodnica powietrza(jeśli ją masz)żle wyważona turbina może to ci pomoże.Sprawdzałeś n75?
Witam. Mam prośbę, mógłby mi ktoś doradzić? Mam problem z traktorem C360, nie pali na pierwszy cylinder. Wymieniłem już cylindry i tłoki na nowe i głowice są po regeneracji. Po uruchomieniu nadal nie pali na pierwszy cylinder. Po ściągnięciu kolektora wydechowego wydobywa się z pierwszego cylindra biały, zimny dym a pozostałe cylindry 2,3,4 pracują...
Kominek jest bez płaszcza wodnego?Można zrobić wężownice miedzianą,oplatającą rurę odprowadzającą gorące spaliny do komina.Podłączyć pod zasobnik,zamontować pompkę i sterownik z czujnikiem.Który by kontrolował pracę pompy. Nie jestem specem w tej dziedzinie więc jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
No to pomińmy nośnik ciepła wodę... Wstawię silnik stirlinga tuż przed wydechem z silnika spalinowego. Gorące spaliny będą ogrzewały silnik. waga silnika będzie znikoma z masą np. jednostki spalinowej... dalej się nie kalkuluje? Odpowie ktoś na moje pytanie? jak gromadzić energię?
Czy ktoś zmierzył temperaturę płomienia palnika olejowego w zwykłych palnikach ,,domowych,, ? Temp. spalin w kondensacyjnych czytam że ok.80 oC A w zwykłych piecach jak gorące są spaliny zaraz po wyjściu z pieca?
Pali się tak że mocno huczy.Jest mocny cug... No niestety,tego w instalacji pieca nie ma... To jest powód że tak słabo Ci sie te piece nagrzewają, musi być szyber żeby sie paliło ale nie za mocny ciąg był bo zbyt szybko "wyssysa" Ci gorące spaliny z pieca i one nie zdążą zagrzać cegieł szamotowych. Są dwie opcje, poprawić piece bo może są skopane albo...
Witam. Raczej piecyk nie był czyszczony To w takim razie, należało by zacząć od kompleksowego przeglądu, z sumiennym czyszczeniem, pompowaniem naczyń przeponowych, regulacją, itd. Skoro stopiła się zwężka w wentylatorze, to znaczy że temperatura spalin pompowanych przez wentylator, była za wysoka. Gorące spaliny przechodzą po między lamelami wymiennika...
...Dla jasności, węgiel ten sam drewno tak samo wysuszone, a szczegół tkwi w temperaturze spalania. Raczej w temperaturze kanałów przez które przelatują produkty spalania. ZAWSZE - CIEPŁE ROSI SIĘ NA ZIMNYM!!! I dotyczy to nie tylko chuchania na zimną szybę;-) P.S. Jeżeli gorące spaliny są w stanie rozgrzać do swojej temperatury kanał którym przelatują...
Dym z paleniska zawsze uchodzi do góry. Klapa jest najbliższym ujściem dla gorących spalin (dymu). Spytaj twórcy tego kotła. Pewnie Ci powie "nie otwieraj klapy dopóki kocioł nie wygaśnie"
Ale co spaliny lecą piec jest gorący?
wszystko jest w porządku, piecyk ma dwa układy zabezpieczające przed przegrzaniem - jeden umieszczony na górze reagujący na gorące spaliny, w chwili krytycznej wyłącza elektromagnes i tym samym dopływ gazu, drugi czujnik zabudowany w przewodzie odprowadzającym gorącą wodę z nagrzewnicy i ten czujnik zareagował odcinając gaz.Do stanu gotowości przywraca...
Jak byś poczytał to byś wiedział, że w kominie nie ma gorącego powietrza, a są gorące spaliny, a to nie to samo (hasła do zapoznania: spalanie paliw, ilość i skład spalin, wartość ciepła w spalinach) :D . Kombinujesz dobrze z podgrzewaniem powietrza zasilającego. Do tego celu wykorzystuje się tzw. podgrzewacze obrotowe. Przyjmuje się, że na każde 15-20•C...
Zrobisz jak uważasz ale jeśli EGR działa to po co go ruszać. Przepustnica jest zaklejona bo jest zbyt dużo oleju w dolocie a gorące spaliny dodatkowo wpływają negatywnie na osadzanie się nagaru. Zająłbym się odpowietrzeniem silnika , odmami . Po samej zaślepce zaczną się zaraz problemy z błędami przepływu w sterowniku. Możesz oczywiście usunąć EGR z...
Do balii na miłość boską, do balii... Bale to są z drewna i raczej w piecu albo się nimi pali, albo wygrzewa parą do gięcia. W piecu do palenia bali nie ma nic skomplikowanego - obudowane ognisko. A piec do balii, to nic innego jak typowy kocioł. Palenisko izolowane termicznie, obudowa, kanał odprowadzający gorące spaliny do komina, komin, a w tym przewodzie,...
Piec typu koza raczej nie nadaje się do mieszkania (piec przeznaczony tylko do ogrzewania pomieszczeń przemysłowych o dobrej wentylacji), po drugie wiadomo, że rurą spalinową lecą gorące spaliny, a w takim typie pieca z dobrym ciągiem to potrafi zagrzać rurę nawet do czerwoności (ponad 800°C), co bardzo łatwo doprowadzi do zapłonu paneli i pożaru mieszkania....
czyli przy sprawności 50% systemu Dlaczego przyjmujesz 50%? Przecie to ma być system kogeneracyjny, czyli energię mechaniczną zamieniamy na elektryczna a energię cieplną wykorzystujemy do grzania. Jedyne strat to energia cieplna spalin którą też da się częściowo odzyskać. Sprawność całość by była pewnej bluzę 90%. Mimo to koszty i tak by były spore....
http://www.kotly.pl/doborkotla/ Trochę pomocne. Sam sprzedawałem kocioł i później było mnóstwo telefonów. Posiadam jeszcze jeden stary - działał tydzień. Szczegóły na PW. Ale ponad 10 tys. ? to nie przesada ? A 21 kW na 140 m2 nawet niedocieplonych to nie za dużo ? Gorące spaliny za ścianę :) Nobel od sąsiadów i różnych służb. Przepraszam za wymądrzanie...
Gorące spaliny są zawsze unoszone wysoko, możesz to poprawić dokładając jakieś przedłużenie wylotu z nastawnikiem wiatrowym . Nawet gdyby zawiało czasem do zasysającego przewodu, to i tak nigdzie indziej to nie trafi, jak do komory spalania i z powrotem nad dach. W krytycznej sytuacji zgaśnie w kotle- (w co wątpię) a to niczego groźnego nie spowoduje,...
przerabiałem te patenty teoretycznie przy okazji dylematów nt. ogrzewania domku letniskowego. Żeby to miało "ręce i nogi" czyli było funkcjonalne i bezpieczne nakłady na ten patent pokrywają się niemal z kominkiem z płaszczem wodnym. Są takie patenty jak wodny nasad kominowy gdzie wodę ogrzewają gorące spaliny przechodzące przez wymiennik wodny. Ludzie...
Jeśli jest zimny i nie robi tego,a zdarza się to mu gdy jest już nagrzany, to oznaczać może, że piecyk wyłącza zabezpieczenie, albo w przerywaczu ciągu, albo na samej nagrzewnicy, to znaczy, albo ma za gorące spaliny i zabezpieczenie wyłącza piecyk, albo ma za gorącą wodę w nagrzewnicy i tak samo. Sprawdź ciąg kominowy oraz temperaturę wody w nagrzewnicy...
Dzięki za podpowiedź. W wolnej chwili przetrzepie go, jednak podejrzewam, że mam tam 3 czujniki po prostu ;) Co do gasnięcia - z zasady gasnie w trakcie pracy, pod obciążeniem, choć ostatnio jak zamknąłem zawór powietrza na piaskarce, obroty spadły na kompresorze i zgasł. A teraz nieco inna ścieżka. Mój kompresor stoi na lawecie, układ wydechowy kończył...
Trochę to nie tak z tymi obudowami ognioszczelnymi jak podaje Audiomarker. Prototypy obudów są badane na wytrzymałość wybuchu wewnątrz mieszanki metanu z powietrzem. Wszystkie pokrywy i wloty, przez, które mogą wtdostawać się na zewnątrz płomień i gorące spaliny - muszą mieć prześwit nie większy niż 0,1 mm i długość 25 mm. Oceny sprzętu ognioszczelnego...
sivymirek Moment, ale któryś z nas popełnia błąd przy analizie działania tego układu. Do mieszaniny wody z benzyną wprowadzane są gorące spaliny. To właśnie one powodują parowanie płynu, który na dalszym etapie jest przegrzewany i doprowadzany do kolektora ssącego. Benzyna mam niższą temperaturę parowania, więc naturalne jest to, że odparuje szybciej...
Według speca od od VAGów sonda którą kupiłem używaną ma uszkodzone podgrzewanie symulujące gorące spaliny zaraz po odpaleniu auta tak z 20-30 sekund potem działa normalnie. Tłumik środkowy był jednak już pęknięty na łączeniu. Został wymieniony a był nie do kupienia według sprzedawców i mechaników w mojej mieścinie do tej wersji -2.0 FSI. Poprzedzeni...
Teoretycznie gaz (w przeliczeniu na ciepło wynikające ze spalania) jest ok. 2-krotnie droższy od węgla, niemniej jednak różnica może być mniejsza z uwagi na większą sprawność kotłów gazowych oraz możliwość regulacji (gdy jest ciepło, a nawet zbyt ciepło, to nie da się wyciągnąć płonącego węgla z paleniska, podczas gdy palnik gazowy można w każdej chwili...
Witam . Czy może mi ktoś powiedzieć , czy można rurę miedzianą włożyć bezpośrednio do ognia . Lub przynajmniej do gorących spalin . Marzyło by mi się zrobienie spirali z rury miedzianej ( rura miedziana oczywiście napełniona wodą w obiegu ) i puszczenie przez to gorących spalin . Jak jest z wytrzymałością takiej rury ?
"Dodatkowo kocioł VKK jest niewrażliwy na zabrudzenia z instalacji - jego wymiennik to ~80 l. baniak, a nie wąziutkie, cieniutkie rurki lub inne profile." Co masz na myśli ? Wynika z tego że na stare instalacje kotły wiszące są zbyt delikatne i mogą się szybko rozsypać ? O co chodzi z z tym wymiennikiem w tym kotle stałym, że jest większy? Ja obecnie...
Masz jakiś problem z tym autem czy masz za dużo wolnego czasu i szukasz "dziury w całym"? Zostaw ten korek w spokoju. Martwić się zacznij jak Ci będzie wyrzucać olej przez bagnet, albo dmuchać spalinami z korka wlewowego oleju, jak będzie źle to ręki tam nie przyłożysz bo Cię oparzą gorące spaliny albo schlapie Cię gorącym olejem. Dopóki czuć tylko...
Kiedyś jeszcze z dwa lata temu nie nagrdzewal mi sie tłumik końcow wcale, nigdy nie wylatywaly gorące spaliny, co do pompki paliwa jak by bylo za niskie cisnienie to by raczej silnik nie mail mocy, a jednak wydaje mi sie ze jak dostal tych cieblych spalin to silnik przybral jakl by na mocy - tak mi sie wydaje. Jeżeli chodzi o TPS to przy jakich obrotach,...
I tak patrzę za jakimś zasobnikiem, z szybką wymianą 6 ogniw i odporny mechanicznie i te są fajne tylko trzeba przerobić połączenia w pokrywie, bo nie widzę nic gotowego https://allegro.pl/oferta/18650-pojemnik... https://www.trustfire.com/products/trust... 8.4V, dziwne ładowanie, brak zabezpieczeń...
Filtry pod kotłem są? Czyste? Instalacja z czego? PP? PEX? Miedź? Uważam że masz zawalony wymiennik pierwotny i płynąca wewnątrz woda nie odbiera ciepła - które w trybie CWU jest produkowane dość mocno. W rezultacie kocioł się przegrzewa i też spaliny są "za gorące" i stąd błąd F1. Jeżeli jest szlam w instalacji - można by spróbować wymontować górny...
Hmm, dla poprawnej pracy silnika jest najważniejsza masa dostarczanego powierza bo do niej komputer dobiera masę paliwa, tak więc zimą ciśnienie może być mniejsze (większa gęstość powietrza) a latem większe, po za tym większość komputerów ma też ciśnieniomierze aby kompensować różnicę wagi zasysanego powietrza góry, morze, wyż, niż. Czyli taki tuning...
Kolego często zanieczyszcza się dziura w podstawie przepustnicy tam gdzie przewód z EGR dochodzi. Wyciągnij przepustnice. Zdejmij przewody z EGR, odkręć podstawę. Zerknij na 90% jest tam syf. Ja to czyściłem wiertłem 10mm. Po tym wszystkim poskładaj i pokasuj błędy. Powinno by ok. Na styku gorących spalin z zimnym powietrzem z przepustnicy zawsze się...
Czy zwykły piec kaflowy z górnym spalaniem, można przerobić (rozebrać i poskładać), aby uzyskać piec ze spalaniem dolnym? Czy piec ze spalaniem dolnym jest bardziej ekonomiczniejszy? Ma on jakieś wady? Czy warto przerabiać? Jasne, że można. Jest bardziej ekonomiczny, przez wydłużony czas spalania i czyste (czytaj : bardziej efektywne) spalanie. Tworzą...
Zgadza się. Ale EGR wpuszcza do kolektora bardzo gorące spaliny. Siłą rzeczy mieszając się z chłodnym powietrzem całość tej "mieszanki" ma wyższą temperaturę niż powietrza na dworze. W silnikach Duratec-HE czujnik IAT zintegrowany z MAP umieszczony jest za EGR(patrz zdjęcie). Widać to również na komputerze. Gdy EGR podaje spaliny temperatura powietrza...
Ukręcony wirnik turbosprężarki i zatkany w części gorącej wylot spalin. Standardowa przyczyna. Sprawdz to , otwórz korek wlewu oleju i kręć, jeżeli będzie dmuchał i chciał odpalić to masz sprawę rozwiązaną.
(at)jack63 - jeśli tam dmuchnę nasyconym powietrzem o temp. 5°C to na powierzchni o temperaturze 15°C z pewnością nic się nie skropli :) Problem jest taki, że wystarczy stosunkowo niewielka różnica temperatur (jak między dniem i nocą latem - nieraz tylko 10°C) i już na chłodniejszych elementach wilgoć się będzie pojawiała. Chłodzenie komina to jest...
No właśnie mój dotychczasowy kocioł typu moderator-chajnówka ma i ruszt wodny i rury wodne wystające w palenisko. Użytkujemy go z tego co pamiętam chyba od `98r, troski o jego stan poza sezonem grzewczym nie wykazujemy w sumie żadnej - najczęściej jest zawalony popiołem z tego co tam się raz na 2 tyg. podpali w nim na bieżąco i jak do tej pory (odpukać...
w celach kontrolnych może być podtrzymywany 5% uchyleniem a co za tym idzie niedomknięty EGR plus 5% podtrzymania to napewno większy przepływ niż teraz bez tych 5% z tąd ta różnica To komputer robi bardzo rzadko. Jaka kolwiek nieszczelność egra to uciekanie cisnienia z dolotu w wydech i brak mocy. ,a poza tym sterownik silnika potrafi rozpoznać czy...
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem Nie pomyliłeś czasami nr pinów? Zazwyczaj środkowy pin to sygnałowy. W moim przypadku pin 1 jest sygnałowym, 2 masa, 3 plus Po podpięciu wtyczki do czujnika przy włączonym zapłonie na pinie nr 1 daje 0,01V, a na uruchomionym silniku (bo odpala) ok. 0,04V (pomiar krótki bo rękę potraktowały gorące spaliny kierowane...
Nie mylić pojęć. Takie zjawisko występuje w impulsowym silniku odrzutowca lecącego w górnych warstwach atmosfery. Z różnicy temperatur zimne powietrze, gorące spaliny w atmosferze wytrącają się kryształki lodu widoczne na niebie jako upierdliwa smuga zwana kondensacyjną która nim się rozejdzie wisi w atmosferze długi czas w przeciwieństwie do silnika...
Termet G 19-02 nie posiada termopary ,tylko czujnik zamontowany po lewej stronie górnej części przerywacza ciągu .Jak zajrzysz z góry do piecyka ,to zobaczysz czujnik z dwoma przewodami .czujnik działa na temperaturę .wypływające do pomieszczenia spaliny podgrzewają czujnik ,który powoduje zamknięcie wypływu gazu. gorący czujnik to zawsze oznacza brak...
Witam . Jestem początkującym na tym forum i proszę o wyrozumiałość :). Mam problem ze skuterem aprilia sr 50, gaźnik. Wymieniłem cylinder na metrakit hand made 70ccm i mam poważny problem. Skuter odpala normalnie, ale nie chce wejść na obroty. Nie reaguje w ogóle na gaz, na regulacje gaźnika też. Dodaję gazu na full, to strzela co 1 sekundę z tłumika....
Gorący bardzo. Przecież lecą tamtędy spaliny.
Witam wszystkich. Jestem właśnie w trakcie budowy nagrzewnicy powietrza która bedzie zainstalowana w suszarni kukurydzy. Komora spalania wykonana jest z blachy, w kształcie walca o średnicy 160cm i długości 200cm. Jako paliwa będę używał balotów zesłomy o wymiarze fi 130cm. Teraz pora na wymiennik typu powietrze-powietrze. Jest on wykonany z profili...
Im więcej tlenu w spalinach, tym niższe napięcie generowane jest na sondzie, i na odwrót, niewielka ilość jonów tlenu powoduje wysokie napięcie czyli pomiar napiecia na elektrodach pomiarowych sondy,oczywiście dopiero powyżej odpowiedniej temperatury, spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu, z którego wykonana jest część pomiarowa sondy, staje się przepuszczalny...
Nie bardzo wiem, ale na początek warto sprawdzić, czy jest ciąg kominowy, ponieważ wszystkie obecnie produkowane piecyki mają zabezpieczenie, wyłączające piecyk w razie zaniku ciągu (np. "cofki"). Tym zabezpieczeniem jest termistor, a więc jego zadziałanie spowodowane jest rozgrzaniem czujnika przez gorące spaliny (które nie uszły do komina), stąd też...
Po prostu nie mogę, demagogia jaka bije z podlinkowanego wyżej tekstu jest powalająca. Uczepili sie jak rzep psiego ogona tezy o "samodzielnej przeróbce kotła" podczas gdy w idei górnego spalania nie ma o tym mowy! Górne spalanie w kotłach przystosowanych do dolnego jest tak samo wadliwe jak dolne w kotłach górnego spalania! Ponieważ większość kotłów...
. Moje pytanie: jaka powinna być temperatura spalin? Ogólnie rzecz biorąc temperatura spalin w kotłach na paliwa stałe powinna być zakresie 150 do 200 stopni Celsjusza. Zapobiega to wykraplaniu się kondensatu ze spalin, co może powodować korozję kotła i zniszczenie komina. Poza tym temperatura spalin zależy od aktualnej mocy i kotła i powierzchni wymiennika....
Powiem tak jak ja bym to widzial. Osobno zrobiłbym palenisko i osobno wymiennik bo wystarczy tylko niewielkie rozszczelnienie i cała woda zaleje palenisko. To jest dobre rozwiazanie jesli robi to fabryka, a warunki domowe nie zawsze na to pozwolą, wszystkie spoiny muszą byc poprawnie wykonane a to nie takie łatwe. Na palenisko idealna byłaby taka wielka...
Czym chcesz chłodzić tą turbinę,gorącymi spalinami?
Zrobiłem synowi silnik na 60 tce (ale zostawiłem oryg 50) do : motomis: Właśnie ci co mają wysilone maszyny i dają im w p..... nie mają takich kłopotów,bo silnik gorący większa temp. spalin, rura wydech gorąca, to i nic się nie odkłada
Nie jestem zwolennikiem żadnych przeszkód w kominie. Lepiej regulować spalanie ilością dopływającego powietrza. Zbyt gorący komin świadczy o złym doborze kotła lub małej jego sprawności. Z drugiej strony im wyższa temperatura spalin tym lepsze samooczyszczanie komina.
tak samo reagowoli i uciekali moi znajomi... hehe ta prowizorka była po to by sprawdzić czy faktycznie wtryski benzynowe zdadzą egzamin. Przecież nie wyjade tak w trase :) swój projekt będę rozwijał gdy śnieg z omegi stopnieje :) a w warsztecie da się wytrzymać te niskie temperatury (nie mam jeszcze ogrzewania) wiem że potrzebny jest zbiornik z obiegem...
Borykam się z dziwnym problemem. Auto dość często przeprowadza wypalanie DPF (auto buczy obroty minimalne silnika wtedy to około 1100obr, gorące spaliny z wydechu). - Średnio co 150km. Wiosna - zima - lato jest to do wytrzymania i auto nie komunikuje żadnych błędów... "Schody" i dziwne zachowania zaczynają się latem kiedy temperatura otoczenia przekracza...
Czyli jest tak jak myślałem. Jednak to co opisałeś (kocioł turbo a więc spaliny dość gorące zasłonięty ręcznikami, itp) zdrowo kłóci się z pojęciem bezpieczeństwa :evil: No ale niestety ludzie często nie myślą :( P.S. A jak wygląda sprawa zabudowy kotłów atmosferycznych i piecyków CWU ? Pytam, bo ktoś kiedyś w tym temacie wspomniał, że spotkał się z...
To drugie to jakieś oprogramowanie do symulacji silnika cieplnego termoakustycznego w oparciu o równanie stanu gazu doskonałego; pierwsze to silnik termoakustyczny, który ma dawać sprawność zamiany energii chemicznej paliwa na elektryczną ponad 40%, przy tym mogąc zużywać byle jakie paliwo - więc najwyraźniej nie na temat. Natomiast sama koncepcja wygląda...
Nie kosztują drugie tyle co Immergas. Są droższe może o 30-40%. Ale ten wyższy koszt szybko się zwraca, bo seriws tych kotłów jest dużo łatiwjszy, nie potrzeba stosowania chemii jak w przypadku kotłów z wymiennikami spiralnymi z nierdzewki. Kotły te zazwyczaj czyści się na sucho wyczesując nagromadzony osad szczotką z plastikowym włosiem i przy pomocy...
Przepływ spalin WYLICZONY,na blisko 600 mg, czyli ? 1Płynie zbyt wiele spalin 2 przepływomierz kłamie 3 pospieszyłeś się z odczytem. Pozostaw gorący silnik na biegu jałowym i zerknij na przepływ spalin po 2-3 minutach.
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
Wróciłem od mechanika. Samochód chwile pochodził, zaraz tłumik środkowy tak gorący ze nie da się dotknąć, końcowy w tylnej połowie tak samo. Spaliny na komputerze w normie. Jak już wspomniałem, kat zamontowany. Jakieś jaja. Osłony są nieprzezarte. Auto oglądane z każdej strony, brak błędów na kompie, niby wszystko ok a grzeje.
Wyczytałem takie coś o TDi: Turbodoładowanie sprawia że mieszanka paliwowo-powietrzna jest bardziej wybuchowa poprzez wtłoczenie do cylindrów więcej powietrza, co wytwarza większą siłę działającą na tłok w czasie spalania. Powietrze pod ciśnieniem jest skompresowane, cząsteczki są bliżej siebie, więc można zmieścić większą ilość powietrza w tej samej...
— Zaczynają się problemy z działaniem najbardziej oddalonych grzejników (długie cienkie rurki powodują duży opór przepływu). 4. Każdy grzejnik zostanie wyposażony w termostat. — Najlepiej montować je w połączeniu krzyżowym, gdyż połączenia boczne powodują nierównomierny przepływ czynnika wewnątrz grzejnika. W wielu przypadkach takie połączenie...
błądzisz koleżko. Nie do końca. Zauważ że wymiennik ciepła spaliny-woda nie pobiera ze spalin całej energii, lub mówiąc innymi słowami - wychodzące z wymiennika spaliny nadal są gorące.
Rozebrać komin i wybudować od nowa - tego smrodu nie idzie się pozbyć. I palić suchym drzewem - komin ma być gorący, inaczej zawsze przesiąknie woda ze spalin.
Nie - typowy silnik spalinowy jest daleki od cyklu Carnota - choćby przez to, że wylatujące spaliny są gorące i pod ciśnieniem - teoretycznie, mogłyby wykonać jakąś pracę, dzięki której uzyskałoby się dodatkową energię.
Kolego pomogło i tyle, że potwierdza się moja teoria o za gorących spalinach. Ale to może być recyrkulator lub chłodnica prawda ?
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
wojsob napisał: Xantix bardzo dobrze zrozumiał mój zamiar oczywiście, że chcę stworzyć miarkownik ciągu, a tym samym regulować czy miarkować ciąg w przewodzie kominowym A gdzie będzie klapa regulacyjna? Zapewne tutaj: http://obrazki.elektroda.pl/2692542700_1... Myślę czyby nie odżałować kilkudziesięciu zł i zrobić sprzężenie zwrotne...
1.6 - faktycznie za słaby.Chyba, że toczydło do miasta. Dla taksówki. Silnik tak archaiczny na tamte czasy, że wstydzili by się go wstawiać do A4. Kultura pracy zerowa, toż to nawet ówczesne silniki Ecotec 16v Opla miażdżyły volkswagenowskie 1.6 kulturą pracy. 1.8 - jeśli założysz dobrą instalację (skoro stać Ciebie na auto klasy premium to i na instalację...
A guzik. Tam jest termostat przełączający. Mały obieg masz na bloku, duży na chłodnicy, osobny na nagrzewnicę. Bez termostatu płyn płynie jak chce, to jak zwarcie w obwodzie elektrycznym. UPG nie jest wykluczone ale masz ogrzewanie więc niekoniecznie ładuje spaliny do układu, choć tutaj trzeba by zrobić test CO2. Na pewno w końcu ugotujesz głowicę jak...
jeżeli czujesz co sąsiad gotuje to coś jest nie halo.Ciągi są grawitacyjne a nie wymuszone.Jak masz czujnik sprawdź czy to przyczyna piecyka czy jest gorący u góry czy spaliny dostają się do ciebie może z kratki wentylacyjnej.Jeżeli mówią ci że to wina pogody to co klimat nagle się zmienił.Są od tego by znaleźć przyczynę, postarz ich strażą pożarną,...
Pewno nie tyle chodzi o spaliny ale o całe gorące powietrze pomiędzy palnikiem a szkłem w indukcji nie musi być wentylacji bo nie trzeba świeżego powietrza. Są na zwykły gaz czy tylko propan-butan?
Proszę o doradę lub wyjaśnienie jak powinienem dobierać temperaturę na piecu Taką, żeby temperatura spalin z kotła była poniżej punktu rosy. Jeśli spaliny będą za gorące to nici z kondensacji kocioł będzie pracował jak zwykły kocioł gazowy - będzie niższa sprawność spalania paliwa.
gorąc tranzystor gorąc tranzystor gorąc głowica gorąc gniazdko
unifi przekierowanie wyznaczanie kąta bezpiecznik wysokiego
schemat pilota creative inspire p5800 schemat pilota creative inspire p5800
Hyundai Lantra 1999 benzyna – wyłączenie immobilisera, IMMO OFF, emulator, ECU Kefico/Siemens Piaggio X8 125 2006 – brak iskry, masa regulatora, czarny przewód, punkty masowe