Witam wszystkich serdecznie. Podczas ostatnich mrozów miałem problem z nagrzaniem samochodu. Temperatura na silniku była niska więc myślałem że to może być przyczyną. Wczoraj wracając z pracy silnik momentalnie złapał bardzo wysoką temperature ~100 stopni. Jako, że byłem pewien że zalany jest płynem chłodniczym a miałem do domu parę minut jazdy dojechałem...
Ja miałem podobnie, tylko że u mnie to zdefiniowałem jako "wysiadło ogrzewanie" (było zimno więc silnik sie szybko nie grzał), pojeździłem chwile i pojechałem do mechanika, okazało sie że nie mam wody w układzie chłodniczym i zapowietrzył sie cały układ (łatwo sprawdzić jak widziałem w innych postach powiedzieli jak). Mechanik chwile posiedział nad...
wiem że na klimie można ustawić tylko 29 stopni, ja mówiłem o temperaturze punkt 45 - jako wyliczona temp. wewnątrz (program wewnętrzny, cyfrowo) - przynajmniej tak mam to przetłumaczone, inne temperatury są adekwatne do stanu jaki mamy w zimie - około 0 stopni do 5 wewnątrz na czujniku w podsufitce. Wężyki do nagrzewnicy obydwa gorące jednakowo, temp...
Witam mam problem z moim golfem. Amianowicie chodzi o przegrzewanie sie silnika , pompa i termostat nowy. Kroćce przelewowe od chłodnicy i zbiorniczka drozne wezyk też .górny wąż chłodnicy gorący dolny zimny. Silnik to 1.9 tdi.
Robiłem 3 testy na układ chłodzący (uszczelkę pod głowicą, głowicę), płyn nie zmienił swojego kolory, czyli jest wszystko dobrze... Dzisiaj zakupiłem nowy termostat, zamontowałem go i problem dalej jest ten sam... Jest jeszcze dziwna sprawa, górny wąż od zbiorniczka jest gorący, a dolny który idzie do termostatu jest zimny, chłodnica zamiast dmuchać...
No i co z tym samochodem bo mam to samo. Na postoju wąż górny zimny aż do temp około 85 potem zaczyna puszczać. Natomiast w trakcie jazdy nie ma szans się dogrzać więcej niż 70 stopni wg wskaźnika na desce ale wąż wtedy jest gorący czyli termostat puszcza !. Wymieniłem w sumie (przez 1,5 roku) już 3 czujniki na obudowie termostatu i dalej jest tak samo...
temperatura jest normalna ale chłodnica u góry jest za gorąca To troche sprzeczne. Chlodnica nie moze byc bardziej goraca, niz silnik. Najprosciej byloby zmierzyc jej temperature.
WP? Chodziło o PW - pompę wody? Przepraszam, za chaotyczny opis - historia trochę długa a starałem się ją w miarę dokładnie opisać jednocześnie by nie była zbyt długa. Za termostat zabiorę się w tygodniu, zauważyłem kolejną przypadłość czyli, jak zawsze zależne od obrotów (większe-leci ciepło,mniejsze-leci zimno) ale... przeciągnąłem ją dziś na dwójce...
Witam. Nie działa ogrzewanie. Przewody do nagrzewnicy zimne. W parametrach temperatura nagrzewnicy 12°, silnik 90°. Nie działała dodatkowa pompka elektryczna, naprawiłem, bez zmian. Nie działa dogrzewalnik, postanowiłem wyeliminować go całkiem razem z tylną nagrzewnicą, zaślepiłem przewody, dalej zimno. Nie wiem dlaczego, ale płyn zanim pójdzie na nagrzewnicę...
Sprawdz czy w tym czasie masz zimną czy gorącą chłodnice.
Na zdrowy rozsądek tak powinno być ale są producenci którzy termostat montują na dolnym wężu (w bloku silnika). W takim przypadku gorący płyn z głowicy dochodzi do węża górnego (i cały wąż jest gorący) a do chłodnicy już nie ze względu iż chłodnica stawia większy opór i się nie nagrzewa gdy termostat jest zamknięty . Takie rozwiązanie stosuje np. VW....
Pytanie czy masz jakiś ruch płynu? W sensie jak odkrecisz wężyk powrotny to czy płyn będzie nim leciał? Bo jeżeli nie to przegrzejesz silnik i po pancernym silniku będzie.
Ciśnienie w wężach się zbiera? Jeżeli nie to korek zbiorniczka do wymiany. Pompa wody ma być sprawdzona i ma być sprawna a nie "raczej ok". Jeszcze jedna sprawa - chłodnica może być zamulona, ale to można sprawdzić rozgrzewając silnik do temp. otwarcia termostatu i sprawdzić dolny przewód chłodnicy, ma być gorący, jeżeli zimny a ciecz wyrzuca, chłodnica...
temperatura 90 st. jest jak najbardziej prawidłowa. Co do tych 70 stopni - sprawdź czy termostat się zamyka. Sprawdź czy przy częsciowo nagrzanym silniku wąż wylotowy z chłodnicy nie jest ciepły - powinien być zimny. Dopiero przy temepraturze właściwej dla rozpoczęcia otwierania termostatu (ok. 80 stopni) wąż powinien stawać się ciepły (gorący). pozdrawia,.
Witam. Mam kolejny problem do rozwikłania. Mianowicie idą cieplejsze dni więc chcialbym usprawnić układ klimatyzacji w 100%. Sytuacja ma się następująco. Kupiłem auto z niesprawną klimatyzacją. Wymieniłem chłodnice klimy, przewody do sprężarki oraz zawór rozprężny. Dodatkowo zawór ciepło/zimno który w moim modelu jest za radiem. Poprzedni właściciel...
Wyjaśnij mi, dlaczego pisze, że silnik gorący chłodnica gorąca a jemu zaczyna leci zimne powietrze Jak silnik się przegrzewa w korkach wykorzystuje się nagrzewnice do obniżenia temperatury? W taki sposób, że odkręcasz ciepłe powietrze na ful do środka i włączasz nawiew na ful i opuszczasz szyby i Jeśli nagrzewnica jest sprawna to na silniku powinna...
Termostat jest przy chlodnicy a nie nagrzewnicy. Termostat utrzymuje temperaturę silnik i nie wie czy jest lato czy zima. Otwierając zawór ogrzewania do końca wyłączasz szeregowo nagrzewnice z obiegiem oleju silnika. Przy mniejszym otwarci układ szeregowo równoległy. Tak to wygląda gorący silnik Smok-pompa oleju-chłodnica-filtr-oleju- wał korbowy itd....
To że masz bałwanka na parowniku to jest to po prostu nie szczelny parownik.Jeżeli grzeje ci się silnik,to sprawdż czy górny wąż od chłodnicy jest ciepły tak samo jak dolny.To się tyczy także chłodnicy.Ma być równomiernie ciepła,jeśli nie jest,to znajdż korek odpowietrznika na wężach od chłodzenia,odkręć korek i puść płyn ,jednocześnie dolewając do...
To dlaczego na zegarach temperatura 90+ chociaż teraz już dochodzi tylko do 90, pochodzi z 15 min a w zbiorniku wyrównawczym cały czas zimny płyn i po odkręceniu nie słychać zassania ?? Węże gorące te co idą od chłodnicy do silnika a te na dole chłodnicy zimne. Weszło już jakieś 5.5 litra płynu i już więcej nie chcę wejść a serwis podaje między 7 8...
Witam! Mam problem z ogrzewaniem w swoim autku. Audi 90 b3 PS 115KM pb+lpg Co było robione: -nowa nagrzewnica (bo myślałem, że stara się zamuliła) -nowy termostat (na w razie co) -nowa chłodnica (bo ciekła) -nowa pompa wody (bo rozrząd) -zaklejone klapy metalowe ciepło-zimno Jak kupiłem auto to wystarczyło przejechać ~3km i z kratek leciało ciepełko...
A jak klimę właczam to się włacza wiatrak nawet gdy silnik zimny. Ale chłodnica od klimy gorąca, nie mieszaj dwóch układów.
Jak elektrycznie wszystko chodzi to tak jak pisałem(i nie tylko ja), masz gdzieś zatkany przewód lub to co mówisz termostat się nie otwiera. Ja bym zaczynał od sprawdzenia przepustowości w nagrzewnicy, bo to tylko trochę pracy(zdejmij jeden przewód i sprawdź czy masz tam płyn(najlepiej przedmuchać bo auto trochę stało i masz pewność że am jest ok)....
Przy "dmuchaniu w chłodnicę", układ chłodzenia, bardzo częstą przyczyną jest pęknięta tuleja cylindra. Jeżeli pęknięcie tulei jest powyżej denka tłoka w jego dolnym położeniu to oleju wtedy nie ma w chłodnicy i płynu chłodniczego w oleju też nie ma. Tuleja "styka" się przeważnie tylko z kanałami chłodniczymi, a z obiegiem oleju w bardzo małym zakresie....
Wentylator nie załącza się kręci się powoli. Górny przewod od chłodnicy gorący dolny zimny. Przewody puchna węże od nagrzewnicy są gorące jak je otworzyłem leci powietrze tylko gorące, chłodnica do połowy ciepła ale nieraz wogole zimna temperatura silnika 90 /100stopni proszę o pomoc. Oze być wina nagrzewnicy bo nie wiem czy rozbierać. Z góry dzieki
Witam mam pytanie wymieniłem dziś termostat i temperatura dalej mi rośnie dodam, że przy wlewaniu płynu po wymianie termostatu , wlałem do maks i czekałem aż załączy się termostat ( przy otwartym zbiorniczku) żeby dolać płynu lecz przy temperaturze wody 90 stopni zamiast wody ubywać woda podchodziła do góry a wąż który idzie od termostatu do chłodnicy...
Klima słabo chłodziła na postoju jeden wentylator wciągał zimne powietrze a drugi wentylator wpychał gorące powietrze z silnika w chłodnice
Do tego wariuje wentylator chłodnicy włącza się i wyłącza niezależnie od tego czy silnik jest gorący czy zimny. Czy auto posiada climatronika i to włączanie, wyłączanie występuje przy włączonej klimie ??
Witam! Kody zdążyłem sprawdzić nieco wcześniej i jedyny kod jaki mi wyskoczył to 63,czyli zwarcie pin B do masy. Dodatkowo parownik się nie nagrzewa,ogrzewanie działa jakby chciało a nie mogło,jakby nie było przepływu płynu chłodzącego.Silnik jest gorący,chłodnica też,a węże zimne,ew.letnie.Po zdjęciu któregoś z węży jest sucho,ew.płyn lekko cieknie,kapie...
Sprawdziłem go w kubku z wodą na gazie.Otwiera się kiedy jest wrzątek i to po ok minucie.Wymieniłem na nowy.Wąż górny gorący.
Po co od razu kupować termostat, łatwo go sprawdzić, odpalasz zimny silnik i kontrolujesz ręką temperaturę obu węży idących do chłodnicy, jak jeden robi się gorący, a drugi pozostaje zimny, to termostat działa. Druga metoda to obserwacja wskaźnika temperatury (o ile jest w samochodzie), przy sprawnym termostacie będzie stabilny, jak podnosi się w korku...
Aby w C-330 zamienić przewody gumowe to trzeba się nieźle natrudzić, więc myślę że to nie wchodzi w rachubę. Zapowietrzony układ też odpada bo sam bez problemu się odpowietrza i to zaraz po zalaniu wodą. Z takimi objawami w C-330 nigdy się nie spotkałem. Jeszcze pytanie, czy wskaźnik temperatury właściwie wskazuje i czy w ogóle woda się gotuje czy nie?...
Jaki by to ni był model oraz marka auta... Sprawdz czujnik temperatury - ten co podłączony jest do sterownika. Ściągnij dane - jakie temperatury i jakie oporności i przemierz go. Jeśli auto nie pokazuje błędów to znaczy że sterownik widzi czujnik i mu ufa...Załączenie klimy to oddzielne info dla sterownika, temperaturę silnika potrzebuje do wiekszości...
A wiec tak. Temperatura na desce rozdzielczej po okolo 5min stoi idealnie 90 stopni. Silnik pracuje nadal. Chlodnica zimna. Silnik zaczyna nabierać temp. Chlodnica zimna przewody zimne. Po okolo 15 min wężyk od dolu zbiorniczka chlodnicy staje się gorący i zaczyna grzać ciecz w zbiorniczku wyrownawczym poczym zaczyna się gotowac w zbiorniczku.a przewody...
Witam wszystkich tych, którzy pomagają i tych którzy szukają rozwiązania swojego problemu. Otóż posiadam samochód, jak w temacie, Mondeo 94r. 1.8TD sedan, kupiłem go 2 lata temu, gdy nadeszła zima auto "grzało" jeśli tak to można nazwać, kiepsko. Pokrętło od sterowania temperaturą nawiewu w zimę zawsze ustawione na maxa, na czerwonym polu. Powietrze...
Poziom płynu mam na max, a ten górny wąż od chłodnicy prawie zimny a różnicy między zimnym a gorącym silnikiem na płynie nie widac aha i jeszcze jedno zaczął koncie przy odpaleniu i dodawaniu gazu szybciej nic takiego nie bylo
Wymieniłem dziś termostat na Polcar 85 stopni (poprawka - jednak termostat jest 82st jak oryginał) , ponoć jak twierdził sprzedawca do Corolli E12... Wydawało mi się, że silnik wolno się nagrzewa. Teraz wskazówka szybko osiąga połowę skali, ale powietrze leci zimne lub letnie z kratek. Gorący jest TYLKO gruby wąż chłodnicy z prawej strony. Dół silnika...
Zastanawiam się Czy to normalne że gumowy przewód prowadząca z chłodnicy do tej nowej części( już z odpowietrznikiem) po przejechaniu 80 km jest dość gorący - jak powinien, natomiast drugi gumowy przewod prowadzący z silnika do chłodnicy jest praktycznie zimny? Mechanik mówił że przewód powinien być przynajmniej ciepły... Z drugiej strony już trochę...
Witam! Moim problemem jest przegrzewanie się mojej 190. Po przejechaniu ok 5km temp na liczniku bardzo szybko rośnie i auto gaśnie... po ostygnięciu można dalej odpalić. Górny gruby wężyk przy chłodnicy gorący, dolny przy pompie zimny. Pompę wody wymieniłem bo miałem ze starego silnika ale to nic nie dało. Co może być przyczyną?? Chłodnica do wymiany??...
Mam problem!!! Niedawno został zmieniony termostat i w związku z tym nie puszcza płynu na duży obieg. Górny wąż od chłodnicy jest gorący, a dolny wąż od chłodnicy jest zimny. Jakie mogą być przyczyny i jak je rozwiązać?
przy silniku ten górny waż jest gorący, natomiast ten dolny cały czas zimny To oznacza, że chłodnica działa prawidłowo. Jeśli strzela ze zbiiornika po pałowaniu to znaczy, że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia, możesz wymienić na próbę, to grosze kosztuje.
a czy jesli silnik jest juz dobrze rozgrzany to chłodnica jest zimna czy gorąca?
brak obiegu plynu chłodniczeg vw sharan vr6 2.8 Cytowanie selektywne - zaznacz tekst wiadomości i kliknij Odpowiedz z cytatem Pisownia Zmień/Usuń ten post Usuń ten post Witam wszystkich. Czy może mi ktoś pomóc z moim problemem a mianowicie nie mam przepływu płynu chłodniczego przez chłodnicę. Z silnika do chłodnicy dochodzi gorący przewód ( tu wykluczam...
Dołączam się do tematu. Właśnie przed chwilą wymieniałem w focusie mk1 1,6 16V zetec s termostat bo silnik się nie dogrzewał. Po wymianie silnik nadal nie dogrzewa się i zauważyłem to co u kolegi RAFAŁ D, że wąż od strony aku robi się gorący, chłodnica nagrzewa się,a wąż za termostatem jest cały czas zimny, a silnik nie chce osiągnąć temperatury włączenia...
Witam ojciec stał się posiadaczem fiesty mk6 2006r 1,4tdci sprawa jest taka silnik zimny lub nie odpalany około 3godz,wsiadam zapalam włączam klimę sprężarka się uruchamia a wentylator chłodnicy nie ,czekam chwile chłodnica gorąca wyłączam żeby nie rozwaliło układu ,gaszę silnik uruchamiam na nową odpalam klimę i wszystko startuje jak trzeba (wentyl...
Sprawdziłem panel ale jest sprawny. Z silnika grubym przewodem do chłodnicy wypływa gorący płyn. W którym miejscu znajduje się nagrzewnica i jak ją wymontować ?
Witam Od pewnego czasu zauważyłem, że na zegarach wskazówka nie osiąga 90st. Postanowiłem więc wymienić termostat. Założyłem Wahlera o temp.. otwarcia 87st. i problem nadal nie zniknął. Wskazanie Vaga i zegarów w aucie jest takie same, więc czujniki są dobre. Dodam, że jak gazuję to auto bardzo długo się nagrzewa i jest tak: wąż za termostatem jest...
Większość ludzi popełnia standardowy błąd montuje stożek w komorze silnika co powoduje łapanie gorącego powietrza z chłodnicy a w rezultacie zmniejszenie mocy silnika. Ale jak dobrze buczy to znaczy dobrze jedzie.:D Powietrze im więcej jest zimne tym jest gęściejsze i ma więcej tlenu. Dlatego oryginalne filtry zamontowane są na błotniku i zaciągają...
Czyli gruby czerwony idzie na + do akumulatora? Dodano po 6 Jeszcze mam pytanie z innej beczki. Czy ten gruby wąż idący do górnej części chłodnicy (najgrubszy w całym układzie chłodzenia) powinien być zimny, ciepły czy gorący??? Bo dziś odpaliłem silnik i ten przewód był po kilku minutach pracy silnika gorący. Płyn w chłodnicy jest, olej w silniku też....
sprawdź czy chłodnica jest gorąca w momencie gdy silnik jest nagrzany. Sprawdź tą pompę wody czy daje ciśnienie
Witam Problem polega na tym iż nie ma obiegu, płyn cofa się wężem dolotowym i wycieka przez wlew płynu chłodniczego,a waż wylotowy od silnika do chłodnicy jest wręcz zimny(ciepły trochę z racji bliskości silnika) gorący płyn tam nie dochodzi. Co może być przyczyna tego że nie ma obiegu. Samochód z rocznika 1996 rozrząd wraz z pompą wody wymieniony w...
Dziękuję za pomoc kolego. Czy w tym modelu mogę jakoś sam wymienić termostat czy muszę dać komuś zarobić..... Dodano po 2 Górny wąż do chłodnicy gorący natomiast dolny zimny. Wentylator się nie włącza.
Sprawdź poprawność działania pompy wody, jeśli przewód z silnika do chłodnicy robi się gorący to znaczy że termostat się otwiera, ale pompa nie wymusza obiegu...
Termostat zostaje jeszcze do sprawdzenia, górny wąż chłodnicy jest gorący a dolny zimny. Dodano po 4 Termostat jest okey a silnik dalej się przegrzewa i leci zimne powietrze. Ten wąż co idzie od chłodnicy do głowicy na którym znajduje się odpowietrznik jest ciepły ale po okręceniu tej śruby płyn nie leci wężyk na dole jest zimny. pomoże ktoś?
Może komora termostatu ma wine termostat jak zimny dobrze nie zamyka przepływu wody, uszkodzona uszczelka termostatu i wrzery w gnieździe gdzie przychodzi uszczelka termostatu. Może wymieniłeś termostat na newłaściwy, z innym parametrem cieplym. Można sprawdzić czy termostat zamyka. Zapal auto i niech chodzi do momętu kiedy wskazówka termometru na desce...
Chłodnica jest zimna ze 20 minut no może trochę krócej. Potem robi się gorąca. A wężyki przedmuchiwałem są drożne, jestem w trakcie płukania układu. Nie wspomniałem w sumie najważniejszego w zbiorniczku poza brązowymi złogami jak po rdzy są też jasne grudki ni to mydło ni to smar. Nie jest tego strasznie dużo. W palcach raczej śliskie, jak mydło. Doczytałem...
Posiadam Opla Vectra B 1.8 16V 115 KM rocznik 2000. z climatronkiem. Problem jest z ogrzewaniem jak również z chłodzeniem silnika. Waż powrotny od termostatu do chłodnicy jest gorący a wąż wyjściowy jest zimny. Temperatura pokazuje ok 90 stopni, załącza się wentylator a mimo to woda w zbiorniczku wyrównawczym jest zimna tak jak na wyjściu z chłodnicy....
Czynnika jest odpowiednia ilość. Jest uzupełniony do właściwego poziomu. Uzupełnianie raz do roku to nie jest zły wynik w starym jakby nie było samochodzie. Klimatyzacja działa sprawnie ale tylko podczas jazdy. Na postoju z powodu tych niedziałających wentylatorów nie ma wymiany cieplnej i tylko rośnie ciśnienie w układzie. W zakładzie gdzie uzupełniałem...
kolego jeżeli dolny zimny a góra gorąca to nie przepływa woda przez chlodnicę jeżeli wyciągłeś termostat i tak się dzieje to albo zakamienona chłodnica albo pompa wody w silniku innej mozliwości nie ma
W 2.0 DOHC miałem stałe niedogrzewanie podczas jazdy. Termostat był dobry. Mały obieg (ogrzewanie wewnętrzne) był bardzo mocno przytkany zwitkiem gumy. Jak się silnik dogrzal, że termostat zaczynał się otwierać to gorący płyn szedł do chłodnicy a zimne z dołu chłodnicy wracało do bloku. I tak długo aż to chłodne doszło do termostatu. I wtedy dopiero...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Witam, Bezpieczniki całe, po przejechaniu parunastu km i włączeniu nagrzewania okazuje się, że górny wąż gorący, dolny zimny (znaczna różnica temperatur) czyli zakładam, że termostat na bank do wymiany...
witam zalałem dziś wode na zimnym silniku samochód pochodził 5 min i wszystkie weże zrobiły się gorące a dolny od chłodnicy był zimny ,ale wygląda na to ze obieg wody jest ,i po chwili zaczeło gotować wode ,wygląda na to jak by sie cały czas zapowietrzał ale w tak krótkim czasie żeby zagotował wodę , korek od chlodnicy jest dobry,dzieki za porady
Ale ja ten silnik wygrzałem w piątek u siebie na placu i wszystko było ok, termostat się otworzył, chłodnica cała gorąca i włączył się wentylator. Ale jak auto się przegrzewa na autostradzie i jest zimny przewód dolny chłodnicy, to wentylator się nie włącza. Czy tam są 2 czujniki ? Jeden wskaźnik a drugi do komputera ?
Chyba pozostaje ci najstarsza metoda rozgrzanie silnika do otwarcia termostatu z włączonym ogrzewaniem. A i nie uzupełniaj zimnym płynem gorącego układu. ps. a ten wąż co ma być zimny to jest na wejściu czy wyjściu z chłodnicy
Kiedy temperatura doszła do czerwonej kreski, otworzyłem maskę,, dotknąłem wąż był gorący, chłodnicą również. Gorąca.. najdziwniejsze że reduktor gazu, był oszroniony i bardzo zimny, kiedy tutaj parzyło..
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
Gdzieś wyczytałem, że jeśli przewód od termostatu jest zimny, to, to nie jest termostat, bo jest zamknięty. Po tych 5km może nie był zimny, ale letni, a pozostałe węże gorące i chłodnica też gorąca(ciepła).
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Poloneza C+ z jednopunktowym wtryskiem paliwa i modułem Boscha. Otoż ten samochód na benzynie prawie nie jeździ-ma problem z utrzymaniem wolnych obrotów a o ruszeniu nawet nie ma mowy(odrazu dusi się i gaśnie). Natomiast na gazie obroty szaleją: skaczą tak od 600rpm do 3500rpm (zdaża mu się zgasnąć). Problem nie pojawia...
Termostat dobrze założony. Zrobiłem tak, uruchomiłem silnik na postoju i gdy górny wąż chłodnicy był gorący (ten z dołu zimny) ponaciskałem go pare razy i od razu zrobił sie goracy i po chwili włączył sie wentylator. To swiadczy o zapowietrzonym układzie? Dodano po 35 Druga sprawa to że jak się włączył wentylator( przewody były gorące) to na wskazniku...
A pompa wody żyje, skoro przewód u góry chłodnicy jest gorący a na dole zimny to chyba termostat otwiera, tylko nie ma przpeływu. Stawiam na pompę wody,
Spróbuj założyć wężyk i umocować go na króciec dokładając obejmę. Potem zalej płynem, odpowietrz układ i zrób jazdę testową. W układzie chłodzenia jest ciśnienie, a stary wężyk może się już po prostu nie trzymać na końcówce. Dziś chciałem dolać płynu ponieważ wczoraj trochę uciekło przy awarii odkręcam korek a tu takie ciśnienie że korek odleciał do...
Jak przypuszczasz że to termostat to spróbuj na postoju rozgrzać silnik i jak wskazówka się coś już podniesie to sprawdź dolny wąż idący do chłodnicy czy nie jest ciepły/gorący bo przy obecnych temperaturach powinien być zimny
Dzięki za odpowiedzi. Zgadza się- zbiornik wyrównawczy pracuje jako bezciśnieniowy. Do czasu zlokalizowania usterki napełniam układ wodą w taki sposób jak napisałeś Gimak, najpierw chłodnica potem wyrównawczy. Dzisiaj wymontowałem termostat, zanurzony w gorącej (~90°C) wodzie zaczyna się otwierać więc jest sprawny. Uzupełniłem płyny i włączyłem silnik...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
No to inaczej. Odpal zimny silnik bez nawiewu, metodą macajewa badaj węże do nagrzewnicy oraz chłodnicę nie węże do niej. Jeśli węże do nagrzewnicy są gorące, temperatura na wskaźniku jest dajmy na to ok 70 stopni a chłodnica zimna to wsio jest oki, jeśli chłodnica będzie ciepła to termostat złom.
Dziękuję za odpowiedzi, dzisiaj mam zamiar przegonić go bez termostatu. Dziwią mnie dwie rzeczy: - termostat ma otwór zaraz obok wlewu płynu. Na zimno jest cały czas zalany płynem, na gorąco płyn idzie w dół, a z tego otworku nic nie leci, jakby terostat był zamkniety. Odpowietrznik w obudowie termostatu nie wypuszcza powietrza tylko czysty płyn. Użyłem...
Wywala płyn od razu, na zimno? Bo jeśli po 10 minutach pracy na gorącym silniku to wentylator do wymiany.
to jest po prostu sterownik świec żarowych. To on wraz z czujnikiem temperatury silnika decyduje o długości czasu grzania świec - zimny silnik - dłuższe grzanie, silnik gorący - prawie brak grzania. Trzeba wziąć poprawkę, że kontrolka świec żarowych gaśnie dużo wcześniej, niż same świece.
Witam forumowiczów. Mam problem, mianowicie wczoraj wymieniłem termostat na nowy firmy wahler bo miałem za niską temperaturę na zegarach. Niestety co zaobserwowałem nic sie nie zmieniło, temperatura cały czas waha się w okolicach 70/80 st. po zgaszeniu silnika tylko na chwila wzrasta do 90. Wąż od chłodnicy górny jest gorący a ten na dole cały czas...
(at)gimak Dzięki za odpowiedź. Nie wiem jaki mam model silnika i jak to sprawdzić ale mam takie parametry 1171cm³, 40kw, 54KM rok 1994. Znalazłem odpowietrznik na chłodnicy z prawej strony u góry. Na włączonym silniku odkręciłem i chwilowo leciało powietrze i zimny płyn a potem gorący. Węże przy 80°C są gorące i nagrzewa się chłodnica czyli ewidentnie...
Musisz wymienić chłodnicę i sprawdzić, co się będzie działo. Ubywanie płynu mogło być spowodowane dziurą w chłodnicy, której nie zauważyłeś wcześniej. Branie oleju może być spowodowane przegrzaniem silnika - jazda autem 4 miesiące, które się przegrzewa mogło spowodować uszkodzenie pierścieni. Jeżeli wlałeś 5l zimnej wody do zagotowanego silnika, który...
Co ma rozrząd do przegrzewania się silnika? Może i wydech trzeba wymienić? I powietrze w kole zapasowym? Diagnostyka jest prosta, odpalić zimny silnik, kontrolować temperatury na wskaźniku i na wężach od chłodnicy. W okolicy 90 stopni oba węże i cała chłodnica powinny zrobić się gorące. Jeżeli tak będzie to grzejemy auto dalej, trochę ponad 100 stopni...
Zapal na zimno, otwórz maske i obserwuj. Jzeli chłodnica będzie sięnagrzewać stopniowo tak samo jak silnik (sprawdzaj np otykając głowicy ) to termostat szmelc. Powinno być tak, ze silnik się nagrzje dość mocno, do tych 80 - 90 C i dopiero wtedy otworzy się termostat i chłodnica zrobi się nagle gorąca. Wcześniej będzie tylko lekko ciepława.
Witam miałem ostatnio taki numer nowy termostat i uszkodzony wyciągnij go i włóż do garnka z gotowaną wodą tak jak napisał kolega zobaczysz czy sie otworzy. Nie będzie sie dogrzewał bez termostatu latem jeszcze ale zimą to będzie cały czas zimny silnik i ogrzewania nie będzie. A jak z temperaturą w chłodnicy jest cała gorąca czy tylko ciepła bądż zimna,jeśli...
Witam! Mam problem z chłodzeniem silnika w c330 mianowicie chodzi o to, że strasznie szybko silnik łapię temperaturę a chłodnica jest zimniuteńka! Temperatura niekiedy sięga rzędu 110 stopni! Termostat jak i pompa wody nowa. Węże wychodzące od termostatu są cieple na samym początku a na końcu już zimne! Były równie przypadki, że po dłuższej jeździe...
No więc tak- auto rozgrzało się do pierwszej keski na wskaźniku temp. Ciepłe powietrze nie leci. Odkręcam odpowietrznik na nagrzewnicy, nic nie leci. Na pracującym cały czas silniku dolewam jeszcze z pół litra plynu i pojawia się on na odpowietrzniku. Oba węże do chłodnicy gorące- ale dalej leci zimne powietrze. Rozgrzewam ato do połowy skali- nic się...
[golf2] Jeżeli dolny wąż jest zimny, a reszta węży gorąca po nagrzaniu silnika do 100st. To znaczy że termostat nie otwiera obiegu na chłodnice w której na dole znajduje się czujnik temp. co za tym idzie nie ma sygnału z czujnika na wiatrak żeby się włączył. ?! Mam to tak rozumieć ? Bo problem jest taki że gotuje mi się woda i wypływa ze zbiornika wyrównawczego......
Przy nieszczelności, szczególnie przy bloku, zapowietrzy się prawdopodobnie podczas stygnięcia (jeszcze zależy jak duża nieszczelność). W tym silniku termostat na zimno otwiera obieg na samym silniku a na chłodnicę jest zamknięty, na gorąco puszca na chłodnicę a zamyka pomiędzy częściami bloku. Bez termostatu masz otwarty obieg i na bloku i na chłodnicy,...
Stawiam na nieszczelność gdzieś na połączeniach bo płyn przy" uszczelce pod glowicą" nie wydostaje się z reguły na zewnątrz. Jeśli chodzi o wykluczenie termostatu to sprawa jest prosta:jeśli rośnie temperatura po nagrzaniu silnika nadmiernie,włącza się wentylator w krótkim czasie to można go podejrzewać.Wystarczy dotknąć przewodów -jeśli górny jest...
Nie mieszaj klimy do nagrzewania silnika. Moim zdaniem termostat, ale nie koniecznie, może to być pompa wody. Klima jest dodatkiem więc chłodzenie silnika powinno działać tak samo. wentylator powinnien załączyć się przy ok 100, więc jak wąż jest zimny to poczekaj jaszcze trochę na wyższych obrotach i sprawdź. Chłodnica ma być cała gorąca . Z opisu twojego...
Jeśli silnik nagrzewa się w miarę szybko, to raczej nie termostat. Jakie ma sterowanie zimno-ciepło ten samochód? Może po prostu kierownica nawiewu nie domyka się dokładnie i wentylator zaciąga część zimnego powietrza z boku, a nie całościowo przez nagrzewnicę. U mnie jak się przytarła linka od sterowania zimno-ciepło, to też się tak działo. Silnik...
Miałem przypadek, że dziurawy parownik puszczał gaz do układu chłodzenia i zapowietrzał układ. Ja też miałem taki przypadek. Jeździłem z takim reduktorem trzy lata i nie udało mi się płynu zagotować. Kiedy silnik sie nagrzewa i zaczyna się gotować,dolna rura od chłodnicy i dalej króciec do termostatu jest zimny, a pompa wody gorąca. Czyli albo termostat...
Nie mogę znaleźć numeru części na realoem.com, na zdjęciu oznaczyłem gdzie to mniej więcej jest (ale nie widać niestety). Patrząc od przodu jest dwa króćce. Większy, z grubym wężem do chłodnicy, przykręcany na 3 śruby (ten jest ok) i widać mniejszy, za zbiornikiem wspomagania i kablami. Ten cieknie gdy silnik jest zimny. Na gorącym nic - uszczelnia...
Pyreczka 123 Gdy uruchomisz silnik węże są zimne po chwili wąż idący do nagrzewnicy robi sie gorący a wąż idący do chłodnicy jest nadal zimny. Zimny będzie tak długo dopóki nie otworzy się termostat . Z chwilą otworzenia się termostatu - gorący płyn/woda zaczyna płynąć w kierunku chłodnicy (gruby wąż termostat - góra chłodnicy) Maź pod korkiem wlewowym...
Witam Mam problem z AudiA3 1,6 TDI z 2014 roku a mianowicie : po przejechaniu nawet 1-2 km i uzyskaniu w/g wskaźnika na desce rozdzielczej temperatury w układzie chłodzenia 90 stopni uruchamia się wentylator chłodnicy. Myślałem, że to termostat więc wymontowałem go zrobiłem test na zimną i gorącą wodę - reaguje wysuwa się z niego trzpień i cofa. Sprawdziłem...
To może kolega go sprawdzi? Optymalna temperatura silnika to 90 stopni.. Termostat wymontować, podłączyć zasilanie i włożyć do gorącej wody, powinien się otworzyć. Dodano po 44 Jeśli termostat się nie otwiera, to nie przepuszcza płynu chłodzącego do obiegu, co skutkuje brakiem ogrzewania i może przegrzać silnik. Jakie ty chcesz zasilanie podłączać???...
:arrow:Sink89 Jakich rurek miedzinych? W moim rysunku czerwone kreski to zwykłe wężyki (może to być nawet wąż ogrodowy) a pomarańczowe to kable dwużyłowe. Poco termostat? Ponieważ jak na dworze jest 40st. i przez chłodnicę przepuścimy wodę z kranu (chłodnica to chłodnica od auta ta od chłodzenia silnika nie od ogrzewania) to po 3-4h schładza pomieszczenie...
Miałem to samo.Kupiłem focusa 1.6 16v i wracając do domu ok.400km w trasie silnik zaczął się gotować.Temperatura w trybie serwisowym 105-114 a kiedy doszło do 120 zapalały się kontrolki (zembatka i silnik) i auto pracowało na 2 cylindry.Żeby dojechać do domu włączyłem ogrzewanie i tak dojechałem w upalny dzień z ogrzewaniem do domu.Temperatura podczas...
3. Uszkodzony termostat - nie otwiera się całkowicie (najbardziej prawdopodobne) Jakby tak było to by się wentylator na chłodnicy nie włączał bo przecież czujnik w chłodnicy siedzi. Jeżeli termostat nie otwiera się całkowicie, a tylko trochę, to zmniejszony jest przepływ przez duży obieg (przez chłodnicę), ale jednak on jest i gorąca ciecz dochodzi...
Witam, mam problem od kilku dni w swoim espero 2.0 benzyna + gaz. Silnik praktycznie się nie grzeje, węże z chłodnicy są gorące dopiero po przejechaniu po 25-27 km więc bardzo późno, ale w środku za to jest bardzo szybko ciepło. Jak sprawdzałem węże dzisiaj po przejechaniu 10km i 18km jeden wąż był lekko ciepły ale jeszcze nawet nie letni a drugi był...
chłodnica zimno gorący silnik zimna chłodnica chłodnica połowa zimno
wymiana pierścień tłokowy silnik rozdrabniacza schemat oprawy oświetleniowej
Klucz pneumatyczny Praxide 310 C6 - wyciek oleju i oznaczenia techniczne Schemat lampy OCP: elementy i działanie