Witam wszystkich serdecznie. Podczas ostatnich mrozów miałem problem z nagrzaniem samochodu. Temperatura na silniku była niska więc myślałem że to może być przyczyną. Wczoraj wracając z pracy silnik momentalnie złapał bardzo wysoką temperature ~100 stopni. Jako, że byłem pewien że zalany jest płynem chłodniczym a miałem do domu parę minut jazdy dojechałem...
Objawy braku ogrzewania: chłód z nawiewów - Regulacja klap ciepło zimno działają wysoka temperatura silnika bliska 100 stopni brak załączenia wentylatora wysoki poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym ciepła chłodnica Brak ogrzewania w kabinie!! Zjawisko zdarzyło się nad ranem przy -15 stopni
Panowie, muszę zrobić chłodziarkę do wody. Nie wiem jak się do tego zabrać, czy do tego są jakieś obliczenia potrzebna do schłodzenia wody??? Obecnie kupiłem chłodnice i wentylator z seicento, ale słabo schładza:cry: Poniżej podaje parametry: Ciecz schładzana - woda Ilość - 200L Temperatura - 60-70°C Temperatura żądana - 40°C Tryb pracy - ciągły lub...
Witam Mam pewnie problem. Musze napędzić wentylator od samochodu o średnicy śmigło ok 50cm . A dokładnie to taki: *** Posiadam do niego oryginalny silnik ale jest on zdecydowanie za głośny. Ten wentylator ma chłodzić chłodnice która będzie przykręcona z boku obudowy. Samo śmigło w sobie chodzi bezgłośnie i bez oporu. Jak zakręcę je palcem to dalej samo...
Witam! Chciałbym zrobić chłodzenie puszki z powietrzem o objętości ok. 7L. Sęk w tym, że jest to puszka powietrza dolotu silnika. Potrzebowałbym coś co będzie utrzymywało stałą temperaturę 10 czy 15*C w tej puszcze niezależnie od powietrza na zewnątrz. Chłodziarka musiałaby wtłaczać nonstop chłodne powietrze do komory, by zapewnić prawidłowe działanie...
Witam Was szanowni forumowicze. Mam zamiar w ciagu najblizszych 4 miesiecy zainstalowac 2 kolektory z goraca rurka. Oczywiscie w sprzedazy jest dostepna cala masa akcesorji do tego celu. Jednak zapewne jak kazdy z Was, patrze na koszty instalacji. Sprawa typowa jezeli chodzi o instalacje. Kolektor wypelniony np Petrygo. Pompa cyrkulacyjna i zbiornik...
Kiedy leci zimno, górna rura od chłodnicy gorąca, dolna zimna, chłodnica zimna... Termostat? Swoją drogą opis bardzo chaotyczny.
temperatura 90 st. jest jak najbardziej prawidłowa. Co do tych 70 stopni - sprawdź czy termostat się zamyka. Sprawdź czy przy częsciowo nagrzanym silniku wąż wylotowy z chłodnicy nie jest ciepły - powinien być zimny. Dopiero przy temepraturze właściwej dla rozpoczęcia otwierania termostatu (ok. 80 stopni) wąż powinien stawać się ciepły (gorący). pozdrawia,.
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Witam mam problem z moim golfem. Amianowicie chodzi o przegrzewanie sie silnika , pompa i termostat nowy. Kroćce przelewowe od chłodnicy i zbiorniczka drozne wezyk też .górny wąż chłodnicy gorący dolny zimny. Silnik to 1.9 tdi.
Odpal na zimnym silniku, bez korka i powoli dolewaj
Aby w C-330 zamienić przewody gumowe to trzeba się nieźle natrudzić, więc myślę że to nie wchodzi w rachubę. Zapowietrzony układ też odpada bo sam bez problemu się odpowietrza i to zaraz po zalaniu wodą. Z takimi objawami w C-330 nigdy się nie spotkałem. Jeszcze pytanie, czy wskaźnik temperatury właściwie wskazuje i czy w ogóle woda się gotuje czy nie?...
Sprawdz czy w tym czasie masz zimną czy gorącą chłodnice.
Jaki by to ni był model oraz marka auta... Sprawdz czujnik temperatury - ten co podłączony jest do sterownika. Ściągnij dane - jakie temperatury i jakie oporności i przemierz go. Jeśli auto nie pokazuje błędów to znaczy że sterownik widzi czujnik i mu ufa...Załączenie klimy to oddzielne info dla sterownika, temperaturę silnika potrzebuje do wiekszości...
Może być wina termostatu,najlepiej to sprawdzić w sposób - odpalasz autko rano zimne i po krótkim czasie musisz sprawdzić czy te grube węże od wody co idą do chłodnicy są ciepłe. Jeżeli obydwa równo się nagrzewają to termostat jest popsuty,a jeżeli jeden wąż jest ciepły,a drugi zimny to termostat jest ok.Termostat działa w sposób, że gdy silnik jest...
temperatura jest normalna ale chłodnica u góry jest za gorąca To troche sprzeczne. Chlodnica nie moze byc bardziej goraca, niz silnik. Najprosciej byloby zmierzyc jej temperature.
To dlaczego na zegarach temperatura 90+ chociaż teraz już dochodzi tylko do 90, pochodzi z 15 min a w zbiorniku wyrównawczym cały czas zimny płyn i po odkręceniu nie słychać zassania ?? Węże gorące te co idą od chłodnicy do silnika a te na dole chłodnicy zimne. Weszło już jakieś 5.5 litra płynu i już więcej nie chcę wejść a serwis podaje między 7 8...
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_... Podobnie będzie przy niesprawnej pompie wodnej: czy z cienkiego przewodu tryska płyn do wnętrza zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia podczas...
Sprawdź temperatury chłodnicy / węży chłodnicy na zimnym po odpaleniu - mają być zimne a nie ciepłe/gorące jak te węże idące do reduktora. Jak na zimnym są tak samo ciepłe ( chłodnica oczwiście też) jak te od reduktora to termostat nie zamyka a musi być zamknięty do czasu nagrzania silnika. A na to wychodzi skoro tak długo ci się nagrzewa silnik. Sprawdź...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Różni ludzie, różnie oceniają ten test. Wiesz co? Załóż balonik zamiast korka chłodnicy, ciekawe czy go napompuje na wolnych... Przy malutkiej przygazówce, odkręcam korek a tu takie ciśnienie że korek odleciał do góry na gorącym silniku zrozumiem takie rzeczy ale auto całą noc stało i silnik był zimny Że gorące może być niebezpieczne, to wiesz... Gdy...
Przy "dmuchaniu w chłodnicę", układ chłodzenia, bardzo częstą przyczyną jest pęknięta tuleja cylindra. Jeżeli pęknięcie tulei jest powyżej denka tłoka w jego dolnym położeniu to oleju wtedy nie ma w chłodnicy i płynu chłodniczego w oleju też nie ma. Tuleja "styka" się przeważnie tylko z kanałami chłodniczymi, a z obiegiem oleju w bardzo małym zakresie....
To że wąż na dole zimny niewiele znaczy. Przypomnij w czym masz problem bo załapałem tylko że wskazówka wskaźnika poza połową (a to nie problem tylko normalka) powstaje pytanie jak daleko za połową? Zrób tak: odpal przestudzone auto i czekaj aż wentylator się włączy jednocześnie namacalnie kontrolując temp węży. Działa to tak: silnik sie nagrzewa wąż...
Wentylator nie załącza się kręci się powoli. Górny przewod od chłodnicy gorący dolny zimny. Przewody puchna węże od nagrzewnicy są gorące jak je otworzyłem leci powietrze tylko gorące, chłodnica do połowy ciepła ale nieraz wogole zimna temperatura silnika 90 /100stopni proszę o pomoc. Oze być wina nagrzewnicy bo nie wiem czy rozbierać. Z góry dzieki
Między komorą silnika a kabiną, na tzw. ścianie grodziowej. Z reguły nie widać nagrzewnicy z zewnątrz. Prowadzą do niej gumowe węże o mniejszej średnicy niż de od chłodnicy. Dodano po 32 Węże przy nagrzewnicy gorące? Więc co z tymi wężami?
Odkręcaj śmiało tyko z wyczuciem żeby nie urwać. Na zimę nie możesz zostawić wody w silniku bo to jest 100% gwarancja na pęknięty blok silnika i kosztowny remont. Zalej silnik płynem mrozoodpornym, a jeżeli w zimie nie będzie chciał odpalać przy niskiej temperaturze to pozostaje codzienne wypuszczanie wody i zalewanie gorącą wodą min. 80*C. Jak spróbujesz...
Ale ja ten silnik wygrzałem w piątek u siebie na placu i wszystko było ok, termostat się otworzył, chłodnica cała gorąca i włączył się wentylator. Ale jak auto się przegrzewa na autostradzie i jest zimny przewód dolny chłodnicy, to wentylator się nie włącza. Czy tam są 2 czujniki ? Jeden wskaźnik a drugi do komputera ?
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
A jak klimę właczam to się włacza wiatrak nawet gdy silnik zimny. Ale chłodnica od klimy gorąca, nie mieszaj dwóch układów.
Ciśnienie w wężach się zbiera? Jeżeli nie to korek zbiorniczka do wymiany. Pompa wody ma być sprawdzona i ma być sprawna a nie "raczej ok". Jeszcze jedna sprawa - chłodnica może być zamulona, ale to można sprawdzić rozgrzewając silnik do temp. otwarcia termostatu i sprawdzić dolny przewód chłodnicy, ma być gorący, jeżeli zimny a ciecz wyrzuca, chłodnica...
Klima słabo chłodziła na postoju jeden wentylator wciągał zimne powietrze a drugi wentylator wpychał gorące powietrze z silnika w chłodnice
Sprawdź poprawność działania pompy wody, jeśli przewód z silnika do chłodnicy robi się gorący to znaczy że termostat się otwiera, ale pompa nie wymusza obiegu...
Termostat jest przy chlodnicy a nie nagrzewnicy. Termostat utrzymuje temperaturę silnik i nie wie czy jest lato czy zima. Otwierając zawór ogrzewania do końca wyłączasz szeregowo nagrzewnice z obiegiem oleju silnika. Przy mniejszym otwarci układ szeregowo równoległy. Tak to wygląda gorący silnik Smok-pompa oleju-chłodnica-filtr-oleju- wał korbowy itd....
A wiec tak. Temperatura na desce rozdzielczej po okolo 5min stoi idealnie 90 stopni. Silnik pracuje nadal. Chlodnica zimna. Silnik zaczyna nabierać temp. Chlodnica zimna przewody zimne. Po okolo 15 min wężyk od dolu zbiorniczka chlodnicy staje się gorący i zaczyna grzać ciecz w zbiorniczku wyrownawczym poczym zaczyna się gotowac w zbiorniczku.a przewody...
Jest układ chłodniczy, dwa wymienniki - pracujące jako chłodnica i nagrzewnica i wentylator. Są dwa silniki jeden w zabudowanej sprężarce (to czarne duże na dole) i w wentylatorze. Sprawdź czy pracuje sprężarka (powinna drżeć), oraz czy ta miedziana rura, ta na widoku, robi się gorąca, a druga miedziana rura (pod otuliną z pianki) czy robi się zimna....
Witajcie! Tak uprzedzę wasze pytanie szukałem już na forum ale bez rezultatów. Jestem posiadaczem Citroena C4 Grand Picasso 2009 z silnikiem 1.6 VTi + LPG. Pojawił się pewien problem, auto nie grzeje na wolnych obrotach a na wysokich tylko delikatnie. Dodam że według komputera temp. 105 st. Wąż chłodnicy górny gorący, chłodnica i dolny wąż zimny. Wąż...
Sprawdziłem panel ale jest sprawny. Z silnika grubym przewodem do chłodnicy wypływa gorący płyn. W którym miejscu znajduje się nagrzewnica i jak ją wymontować ?
Wyjaśnij mi, dlaczego pisze, że silnik gorący chłodnica gorąca a jemu zaczyna leci zimne powietrze Jak silnik się przegrzewa w korkach wykorzystuje się nagrzewnice do obniżenia temperatury? W taki sposób, że odkręcasz ciepłe powietrze na ful do środka i włączasz nawiew na ful i opuszczasz szyby i Jeśli nagrzewnica jest sprawna to na silniku powinna...
Jak elektrycznie wszystko chodzi to tak jak pisałem(i nie tylko ja), masz gdzieś zatkany przewód lub to co mówisz termostat się nie otwiera. Ja bym zaczynał od sprawdzenia przepustowości w nagrzewnicy, bo to tylko trochę pracy(zdejmij jeden przewód i sprawdź czy masz tam płyn(najlepiej przedmuchać bo auto trochę stało i masz pewność że am jest ok)....
Sprawdziłem go w kubku z wodą na gazie.Otwiera się kiedy jest wrzątek i to po ok minucie.Wymieniłem na nowy.Wąż górny gorący.
Do tego wariuje wentylator chłodnicy włącza się i wyłącza niezależnie od tego czy silnik jest gorący czy zimny. Czy auto posiada climatronika i to włączanie, wyłączanie występuje przy włączonej klimie ??
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Robiłem 3 testy na układ chłodzący (uszczelkę pod głowicą, głowicę), płyn nie zmienił swojego kolory, czyli jest wszystko dobrze... Dzisiaj zakupiłem nowy termostat, zamontowałem go i problem dalej jest ten sam... Jest jeszcze dziwna sprawa, górny wąż od zbiorniczka jest gorący, a dolny który idzie do termostatu jest zimny, chłodnica zamiast dmuchać...
a czy jesli silnik jest juz dobrze rozgrzany to chłodnica jest zimna czy gorąca?
przy silniku ten górny waż jest gorący, natomiast ten dolny cały czas zimny To oznacza, że chłodnica działa prawidłowo. Jeśli strzela ze zbiiornika po pałowaniu to znaczy, że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia, możesz wymienić na próbę, to grosze kosztuje.
sprawdź czy chłodnica jest gorąca w momencie gdy silnik jest nagrzany. Sprawdź tą pompę wody czy daje ciśnienie
Dziękuję za pomoc kolego. Czy w tym modelu mogę jakoś sam wymienić termostat czy muszę dać komuś zarobić..... Dodano po 2 Górny wąż do chłodnicy gorący natomiast dolny zimny. Wentylator się nie włącza.
Witam Mam problem z AudiA3 1,6 TDI z 2014 roku a mianowicie : po przejechaniu nawet 1-2 km i uzyskaniu w/g wskaźnika na desce rozdzielczej temperatury w układzie chłodzenia 90 stopni uruchamia się wentylator chłodnicy. Myślałem, że to termostat więc wymontowałem go zrobiłem test na zimną i gorącą wodę - reaguje wysuwa się z niego trzpień i cofa. Sprawdziłem...
Po co od razu kupować termostat, łatwo go sprawdzić, odpalasz zimny silnik i kontrolujesz ręką temperaturę obu węży idących do chłodnicy, jak jeden robi się gorący, a drugi pozostaje zimny, to termostat działa. Druga metoda to obserwacja wskaźnika temperatury (o ile jest w samochodzie), przy sprawnym termostacie będzie stabilny, jak podnosi się w korku...
Witam mam pytanie wymieniłem dziś termostat i temperatura dalej mi rośnie dodam, że przy wlewaniu płynu po wymianie termostatu , wlałem do maks i czekałem aż załączy się termostat ( przy otwartym zbiorniczku) żeby dolać płynu lecz przy temperaturze wody 90 stopni zamiast wody ubywać woda podchodziła do góry a wąż który idzie od termostatu do chłodnicy...
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Hmmm... mam problem z przegzewaniem się silnika... nie chodzi tu po malucha tylko o roverka 214 Czujnik normalnie jest montowany w chlodnicy (ten od wiatraka), pod wezem doprowadzajacym zimny plyn... u mnie jest miejsce (przetloczenie) ale brak jest czujnika... nie wlacza się wcale wentylator, mimo iz jest sprawny... (sprawdzalem, smiga jak burza)......
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Mam problem!!! Niedawno został zmieniony termostat i w związku z tym nie puszcza płynu na duży obieg. Górny wąż od chłodnicy jest gorący, a dolny wąż od chłodnicy jest zimny. Jakie mogą być przyczyny i jak je rozwiązać?
chłodnica zimno zimno chłodnica gorący silnik zimna chłodnica
bascom komunikacja dwóch awaria integra zasilacz tip3055
piecyk euroterm blaupunkt zworki
Schemat podłączenia drzwi Record STA15 - szczegóły instalacji Nie świeci lewe światło mijania Ford Ranger 2014