Wymień uszkodzony akumulator, ze zwartym ogniwem pozostałe zbyt mocno się "gotują". Akumulatory po intensywnym ładowaniu zawsze jakiś czas gazują po odłączeniu prostownika, a w twoim przypadku z pominietym ogniwem jeszcze bardziej. Uważaj z otwartym ogniem.
Możesz dać żarówkę w szereg, ja daję żarówkę ze świateł głównych, 65/55W/12V. Żarówka oczywiście świeci, sygnalizując przepływ prądu. Sprawdzam napięcie DC na zaciskach akumulatora: dopóki jest poniżej 13,8V - cieszę sie, a jak jest w zakresie 13,8V ... 14,4V - to UWAGA! To jest "obszar" wyłączania, w jakimś momencie teraz trzeba wyłączyć akumulator....
On ma na stałe ustawiony prąd ładowania 10A. Nie gotuje akumulatora?
Bms wylaczylem. No zobaczę jak trochę pojeździ.
Nie, niszczy je przeładowanie. Wystarczy że jedna cela siada. I reszta się gotuje.
raczej rozrusznik leży. Jak masz możliwość strzel aku pare razy obciążeniem i zobacz czy nie gotuje celi.
Akumulator do wymiany.
Dziadzio miecio To fakt ciut niższe napięcie niż książkowo ale w granicach błędu patrząc na wiek alternatora sam w seacie z podobnego rocznika mam 13.9V Poza tym grzanie aku. to raczej wina przeładowania lub zwarcia plusa z masą pojazdu ale to było by widoczne szybkim rozładowaniem akumulatora a o tym nic nie napisałeś, że na pierwszym aku. miałeś taki...
Cześć. Kilka lat temu naprawiałem taki prostownik (z linijką diodową na przedzie) i tak z pamięci mam kilka porad: 1. Napięcie zasilania z aku poprzez dzielnik uruchamia komparator i układ odmierzania czasu - zdarzało się, że układ się wzbudzał i prostownik gotował akumulator. 2. Komparator - OIDP dwa z potencjometrów służą do kalibracji linijki diodowej...
Ale akumulator jest gorący? Bo może to po prostu wina felernego akumulatora, który ma rozszczelnioną obudowę? Ile lat ma akumulator i w jakim jest stanie?
Jasny opis (mam nadzieję 😅) Jedna połówka ma ładować akumulator wysokim prądem o małym natężeniu (żeby nie gotować akumulatora). Druga połówka ma załączać mosfet, żeby żarówka robiła obciążenie (i w przypadku braku prądu nie rozładowywała akumulatora). Układ ma działać naprzemiennie, raz ładować, raz obciążać i żeby układ był w miarę prosty do zrobienia.
(at)koszmarekkrk Dobry regulator pozwala na odpowiednie ustawienie parametrów. Sam użytkuję i mam ustawione odcięcie obciążenia przy 25 V (instalacja 24 V). Zmiany ustawień trzeba dokonać we własnym zakresie, te "domyślne" często są błędne. Mnie regulator gotował akumulatory do 30 V. Podaj konkretny typ regulatora.
Mój ojciec ładował akumulator prymitywnym prostownikiem (transformator i mostek), a jak zobaczył, że akumulator się "gotuje", to odłączał. Współczesny akumulator nie wytrzyma takiego traktowania.
Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
Ładuj go prądem 1/10 pojemności przez ok 12h i nie będzie problemu z gotowaniem się akumulatora. Wszystko zależy od prostownika, czy przerywa proces ładowania z chwilą osiągnięcia przez akumulator napięcia 14.2-14.4V, bo jak nie ma takiej opcji, to prędzej czy później (zależy od stopnia rozładowania) aku będzie się "gotował".
Ładowałem go ok. 1h prądem -?? (1 kreska nad min - "na zachód" - patrz zdjęcie)
a moze byc to tez wina alternatora bo moim zdaniem jezeli gotuje akumulator to czyli ze ma za duze ladowanie ale ladowanie bylo sprawdzane i wyszlo 13,5V
Cela sie gotuje w akumulatorze. Sprawdz na innym.
Obawiam się, że nie naładuje. Naładuje. sprawdzone.Osobiście mam trafo z odczepami (później mostek)i ładuje akumulator napięciem 11,2V skuteczne i jeśli nie przypilnuje to się gotuje(akumulator ma ponad 15V)
Chodzi mi raczej o przebicie pomiędzy cewkami, czy się nie sumują gdzieś napięcia z dwu i podbijają do wyższej wartości. Jakie tam masz ładowanie? Ile amperów? Tu masz taką przetwornice, która obcina napięcie z wyższego na niższe, jakie ustawisz. Może to jakaś alternatywa dla regulatora co gotuje akumulatory. Wstawił byś ją przed aku po regulatorze...
E8600 to nie zmienia faktu że po przeróbce przestały się "gotować "akumulatory, nie ważne jaki typ akumulatora w jakim znajduje się urządzeniu nie lubi prądu ładowania równego wielkości pojemności, co się z tym wiąże krótkie życie w/w, w końcu Parkside to nie jest sprzęt profesjonalny więc komu zależy na rozwalaniu dobrych pakietów akumulatorów i jeszcze...
podłączyłem żarówke 100W 12V akumulator przestał sie gotować ale rezystory nie.
Kup najtansza 16A-Pu,nie dziala prawidlowo,wykonalem 2 wersje 12/24v wedlug schematu i lipa,nie zapamietuje ustawien ladowania i laduje jak chce,max prądem mimo ze byl ustawiony w menu miejszy,po chwili gotuje akumulator,sterownik resetuje sie zeby to uniknac trzeba brac mase z drogiej strony rezystora mocy,minus przy tym jest ze wtedy nie pokazuje...
Więc bez regulatora napięcia się nie obejdzie, chyba że chcesz gotować akumulatory.
Mogę powiedzieć tylko tyle że jak zaczynałem budowę to wydawało się to prostsze. A problemów jest sporo. 1- sprawa pulsacyjny pobór prądu przez falowniki po obciążeniu ich mocą ok 2KW. Można przy tym fajnie za gotować akumulatory. 2 - udary prądowe prądowe które przechodzą przez falownik i uszkadzają regulatory mppt . Popaliłem victrony parę razy i...
Na PV i na symbolu BAT pokazuje wtedy tyle samo volt i mierząc miernikiem na złączach też jest po 17V. Podłączyłem stary sterownik PWM i działa wszystko ale obawiam się co się stanie gdy akumulator będzie pełen bo solar daje 35 V a sterownik obsługuje do 28 V solary. Póki co rozładowałem akumulator do 10 V i wszystko podłączyłem. Zobaczę rano co będzie....
Prostownik ma zadurzę napięcie tak jak wspominasz 15-17V i ,,gotujesz akumulator tym napięciem ,, i akumulator zaczyna gazować . Może to mieć związek z tym, że prostownik przeznaczony był na napięcie 220 V ? Teraz w gniazdkach mamy 230 V
Mierzone na akumulatorze bez rozrusznika. Po prostu gotuje akumulator. Zazwyczaj pomaga włączenie świateł dlugich i lub dmuchawy wnętrza.
dodam ze najlepiej miernikiem :D
PeterQ94 Zrób dokładnie jak na schemacie, który zamieściłeś, a jest autorstwa BANANvanDYK. Cewkę możesz "zmasować" gdzie chcesz. Ale najprościej i najlepiej jest podłączyć kabel szaro/czerwony lub czerwono/żółty do punktu masy przy prostowniku. Akumulator ci gotuje bo nie masz żadnego układu ładowania!
Czyli jeśli przybędzie prądu w sieći, i będzie 245v to prostownik będzie ładował normalnie? To była główna wada mojego starego prostownika, tak znajmy powiedział. Jak był wzrost to gotowało akumulator, jak zaniżenie sieći było nie ładował do pełna. Ten układ temu zapobiegnie?
Jeśli Ci gotuje akumulator to znaczy że jest zbyt wysokie napięcie ładowania a prąd na poziomie 3A jest tylko konsekwencją podniesionego napięcia. Zmierz napięcie na akumulatorze gdy zacznie tak bulgotać.
Prawdopodobnie gotował się akumulator. Jeśli w czasie ładowania napięcie nie rośnie do 14V, to znak że zwarte są płyty. Zatem akumulator jest do wymiany.
Na akumulatorze te rz mi pokazuje napięcie 15.65V korzystałem już z kilku mierników i też pokazują tą wartość. Wczoraj to mi się nawet zaczął się prawie gotować akumulator. Możliwe że trzeba przeczyscic wszystkie łączniki masy. Klemy od akumulatora są wyczyszczone.
Sprawdź czy nie grzeje się lub gotuje akumulator przy ładowaniu bo to oznacza że jest padnięty możesz jeszcze sprawdzić masy miałem przypadki że alternator mimo że przykręcony śrubami do silnika nie miał dobrej masy.
Automatem czy ręcznie? Wychodzi mi, że ręczny. W automacie to najczęściej dobija impulsami do określonych voltów. U siebie mam ustawione na prostowniku wartości końcowe, 14,4, 14, 7 i wyżej(to zależy ile chce) Oczywiście mam taki prostownik co daje do 20V albo i więcej. Takim to chwila i już się gotuje...........
Niczym się nie różnią. Znaczy, niektóre modele mają ogniwa o napięciu znamionowym 3.6V, inne to "normalne" 3.7V. Jedne mają napięcie maksymalne 4.1V, inne ładują nawet do 4.35V (mówię o pojedyńczym ogniwie). Ale dowolne kombinacje powyższych są w różnych wersjach akumulatorów. Dobry przykład to DeWalt. Dla niezaznajomionych - marka elektronarzędzi...
Powiedz co w tych czasach nie jest chińskie? Wszystko! Poza tym po co piszesz skoro nie chcesz pomoc? Piszesz żeby nabijać ilość postów i punkty czy żeby się wymądrzać? Jak przestanie działać zawsze mogę z powrotem włożyć oryginalny amperomierz. A woltomierz jest mi potrzebny bo prostownik juz w połowie zakresu daje ponad 18V wiec to za dużo a gotować...
Najlepiej połącz cztery w mostek i podłącz pod 12V. Szybkie gotowanie akumulatora świadczy albo o jego małej pojemności, albo o zbyt dużym napięciu ładowania.
0,5 litra Regulator utrzymuje w pełnym zakresie obrotów 14.4-14.6 v.Dzisiaj rano zakręcił normalnie
To prawie nowy akumulator i go nie odkręcałem. W starym dolałem, ale chyba za dużo. Niby są jakieś znaczniki, ale... Ostatnio oglądałem jakiś film, gdzie gościu AGM-a ratował i właśnie dolewał. Była mowa, że nowy akumulator warto zważyć po to, by dokładnie wiedzieć, ile wody dolać. W przypadku AGM-a nie ma poziomu płynu i jest to nader istotne. Ale...
Zobacz czzy ci nie gotuje akumulatora moj kumpel tak mial i akumulator mu kipial:D regulator napiecia masz zapewne do wymiany naszczescie w seju to maly koszt jakies 30 pln
Miałem podobny broblem z tą centralką ale w mojej poprostu centrala gotowała akumulator niezależnie od napięcia z trafo i położenia zworki. Ja ten problem zlikwidowałem stosując zewnętrzny zasilacz buforowy który podłączyłem pod centrale przez diode zamiast akumulatora. W rezultacie centralka działa bez zakłuceń już 2 lata a wcześniej ugotowała 3 aku...
U mnie pracują w trybie buforowym zwykłe Pb 74Ah i pewna korekta musi być :D ze względu na ich zużycie. Tak przy okazji o ile różnią się proponowane wartości od fabrycznych? Przy fabrycznych ustawieniach dla zwykłych Pb regulator potrafił wręcz gotować akumulatory dając nawet 31V, z rozładowaniem było podobnie. LVD rozłączał około 20V. Ponieważ cały...
straty zawsze są Nie ma przewodów idealnych więc w tej kwestii masz rację ale te straty wyrażane są w V a nie w A jak przez długi czas utrzymywałeś. Musiałem Ci to kilka razy tłumaczyć abyś zrozumiał. Te straty są wykrywalne bądź nie. Zależy od wielkości strat oraz od klasy dokładności miernika. Strata dziesiątych części (0,1-0,2) V między alternatorem...
Witam Za nic nie mogę sobie poradzić z takim sprzętem jak w opisie. Przejedzie trochę i gotuje elektrolit w akumulatorze. Wymieniony został mostek selenowy na nowy a WSK dalej swoje :( Czy ktoś z szanownych grupowiczów spotkał się z takim problemem i wie jak go rozwiązać ?? Pozdrawiam Maricn
To nie wina akumulatora, podłączyłem sam rozrusznik na krótko i odrazu gotuje akumulator a przewód którym łączyłem aż gorący. Zwarcie jest w samym rozruszniku. Jutro sprubuje go wykręcić. Co w nim mogło sie uszkodzić ? dodam, ze raz łapał raz nie łapał. Da się to naprawić? może lepiej używanej używanego szukać ?
A masz sprawny zasilacz komputerowy, oczywiście nie ten w używanym kompie. Jeżeli tak to można z niego dość łatwo zrobić zasilacz mogący nawet gotować akumulatory taki mają zapas prądowy.
nawet nie mam jak zmierzyc narazie,dopiero w sobote ale napiecie na swiatla i akumulator idzie duze bo na wolnych obrotach pali zarowki a podczas jazdy gotuje akumulator,wlozylem drugi alternator to samo zero zmian
Witam Zapomniałem zgrać dane i podpiąłem ją pod sam zasilacz bez akumulatora i bez obciążonych wyjść rezystorami żeby zgrać, zagotował się kondensator 1000 uF/16V wymieniłem kondensator na nowy i wszystko ok, po za tym że gotuje akumulator (jak w temacie) i się strasznie grzeje. Co sprawdzić, wymienić? Pozdrawiam
Witam. Też mam problem z alternatorem-atu plus 1999\2000r.-napięcie ładowania ok. 20V gotuje akumulator. Czy tam sie coś zmienia (diody...?) czy cały do wymiany. Z góry dzięki.Pozdrawiam.
Wzmacniacz mam podpięty pod akumulator i na przewodzie zasilającym jest duży bezpiecznik który się nie pali a we wzmacniaczu siedzi 2x25 i palą się wiec zamieniłem je na 30A i tak się dzieje że napięcie spada i gotuje akumulator czyli zwarcie :(
Proste rozwiązanie dalekie od doskonałości? Włącz w szereg z transformatorem po stronie pierwotnej żarówkę. Zmieniając moc żarówki będziesz miał pewien wpływ na prąd ładowania. Co prawda skokowo i niezbyt precyzyjnie, ale lepsze to niż gotowanie akumulatorów.
ciekawe czy jakiś producent pokusił się o zwiększanie obciążenia alternatora w momencie wykrycia hamowania silnikiem A co w/g Ciebie ma odebrać prąd? Gotowanie akumulatora?
Palnik dostarczy więcej mocy, czyli szybciej nagrzeje, będzie mniej ważył, podobnie masa paliwa będzie dużo mniejsza od masy akumulatorów.
witam ja zrobiłem takie urządzenie z UPSa wywaliłem elektronike i wstawiłem 4 diody 250A napięcie jest 12v gotuje akumulatory ale samochody mozna palic bez akumulatora, chciałem dokupić cewke o mocy 1 farada to by i traktory palił.
Może być tak że regulator jest padnięty i "sieje" tym napięciem. Jak światła zaczynają świecić mocniej to pewnie alternator daje większe napięcie i zaczyna się też gotować akumulator. Dobrze byłoby znać te napięcie jakie występuje (jak światła świecą mocniej).
Okej jutro sprawdzę na akumulatorze czy napięcie spadnie gdy podłącze ten kabel, jeśli spadnie do 14,5v będzie super jeśli będzie więcej to będę w taki sposób gotował akumulator w takim przypadku co byś proponował?, Nie rozumiem dlaczego napięcie miało by spaść :v W innym traktorku kosiarce mam normalne ładowanie 14,4v na akumulatorze tylko z tym że...
Podepnę się do tematu, z tym że u mnie ładowanie jest na poziomie 14,8V, gotuje akumulator. Po wymianie regulatora mam cały czas 14,8V. Jak tam jest z wzbudzeniem alternatora ?? Nie idzie ono czasem przez ECU jak w fordach ?? Na desce sygnalizuje brak ładowania chodź jest 14,8V.
Pozostaje czy prąd stały czy zmienny ładowania Nie ma tak że akumulator się "gotuje" bez przyczyny. Chyba że pomyliłeś bieguny.
Każdy ma to co lubi jak uda się tobie w końcu uzyskać prąd większy jak10A to nie będziesz pisał bzdur . Nie każdy lubi pilnować aku i przełączać baterii akumulatorów żeby się nie gotowały . Akumulator ma służyć minimum 5 lat anie jeden sezon .
13 * 1,41= 18V tyle masz po mostku. Gotuje ci akumulator.
chyba ktoś dodał za dużo z jedno zero ma to ze 30 a nie 300 :) mam podobny w firmie tylko bez tzw "rozruchu" - nic specjalnego potrafi gotować akumulatory 2000zł to przesada ale z -700- 1000zł trzeba dać za czegoś wart prostownik normalnym prądem rozruchowym.
Ford Mondeo MK4 2011 1.6 Ecoboost gotuje akumulator, problemem jest zbyt wysokie napięcie ładowania - po uruchomieniu silnika wynosi około 14,2V a po 30 sekundach podnosi się do około 15,6V. Regulator w alternatorze wymieniony na oryginalny, brak jakiejkolwiek poprawy. Jedyny błąd który wskazuje na jakiś błąd to U0111 w BCM-ie, choć po skasowaniu nie...
Zwykle takiego typu prostowniki podłącza się na noc i przychodzi następnego dnia do odpalenia. Powinno spokojnie starczyć ładunku do odpalenia i dalszej jazdy... Jeśli chce się szybko uruchomić auto to używa się przewodów i innego auta lub prostownika z rozruchem, który daje ok 15-16V i 100-200A... Przy końcowym napięciu rzędu 15,5 -16V należy zastosować...
Jaki to model akumulatora? W technologii CA-CA to trzeba nawet dobić do 16,2 V - a to co masz narazie to nic strasznego, ważne że się nie gotuje w akumulatorze. DO tego masz rozładowany akumulator więc trochę potrwa - patrzeć czy napięcie się jeszcze podniesie czy tylko Ampery zaczną spadać z czasem.
Takie doświadczenie miałem w moim samochodzie. uszkodzony był regulator napięcia i w akumulatorze aż się gotowało.
Przerabiałem podobny prostownik na mostek krzemowy i gotował akumulator nawet na najmniejszym prądzie (mój miał skokową regulacje prądu)... ostatecznie przerobiłem go tak, że mostek podłączyłem w całości jako jedną diodę (czyli równolegle 2 zespoły 2 diod połączonych szeregowo) - czyli prostownik półokresowy. Można też szeregowo z mostkiem krzemowym...
15 V to już jest silne gotowanie elektrolitu w akumulatorze kwasowo ołowiowym ,należało by w tym momencie przerwać proces ładowania bo nastąpi jego przeładowanie . Ja przy ładowaniu swoich akumulatorów prostownikami, stosuję metodę, że sam akumulator decyduje o tym, jaki prąd pobiera w danej chwili. Taki sposób ładowania trwa trochę dłużej, daje pełniejsze...
Alternator się gotował a akumulator tak nic na to zwarcie?
Nie polecałbym łączyć tego diodą, przepływ dużego prądu może zacząć gotować akumulator. Dodatkowo ładowanie i rozładowywanie akumulatora dużymi prądami zmniejsza jego pojemność. Gotowy regulator, albo jak się trochę znasz to oszacuj maxymalny prąd płynący(gdy będzie największa różnica potencjałów akumulatorów) przez bocznik/opornik wysoko prądowy. I...
Nie mogę go ładować 10 godzin bo po godzinie elektrolit zaczął się gotować, akumulator dostałem chyba prawie w pełni naładowany... Nie mam w okolicy nigdzie elektryka samochodowego. Po obciążeniu 30A napięcie na akumulatorze wynosi tyle: http://obrazki.elektroda.pl/6116709100_1...
Witam, sprawa dotyczy motocykla. Gotuje się akumulator, prąd ładowania prawie 17V, czy walnięty regulator to jedyna możliwa przyczyna ? Wolę się upewnić przed zakupem nowego.
Właśnie to, że zabrakło kabelków powinno Cię powstrzymać od eksperymentów. Mogłeś uszkodzić UPS-a. A co do Twojego pytania: to nie chodziło mi o grubość, tylko o ilość. Policz ile trzeba do połączenia równoległego 3 akumulatorów i podłączenia ich do UPS. Następnie policz ile do połączenia szeregowego + podłączenie. Różnica widoczna gołym okiem. A jeśli...
Akumulator żelowy nie nadaje się do użycia w motocyklach. Kup zwykły akumulator. Poza tym, napisałbyś jak masz rozwiązane ładowanie w pojeździe oraz jaki typ przerywacza posiadasz. Pomiń przerywacz (połącz przewody razem) i włącz kierunkowskazy. Jak nie będą się świecić a akumulator zacznie się gotować - wtedy sprawa wiadoma że akumulator padł.
Co do prostownika to nie mam zastrzeżeń, bo to oryginalny zasilacz buforowy 65ah, przystosowany do tych akumulatorów. Czyli skoro akumulator się gotuje, to oznacza, że już niedługo będzie to trup? Czy można temu jakoś zapobiec, naprawić ten problem?
Akumulatory są różne i z różnych materiałów są zrobione. Dlatego nie ma uniwersalnego wzoru na ładowanie akumulatorów. Tak jak napisałeś np: akumulator 12V (ołowiowy, kwasowy) ładujemy max napięciem 14,8V przy większym napięciu "gotujemy" akumulator, który może wybuchnąć. Przy ładowaniu także ważny jest prąd ładowania. Np: akumulatorek 1,2V NiMH & NiCd...
Normalna prostownicza ze Starego telewizora chyba 4 ampery . Nic się nie grzało akumulator działał i nie gotował się . Akumulator od mz 6v . Proste i niezawodne nawet elektroniczny przerywacz kierunkowskazów nie protestował. Radio grało jak talala zero sprzężenia
Odłącz akumulator i sprawdź jakie jest na nim napięcie. W zależności od wyniku tego pomiaru będą dalsze kroki. Naucz się stosować interpunkcję w wypowiedziach.
Nic nie wiemy o akumulatorze i zastosowanym "prostowniku". Jednak coś pachnie to zużytym akumulatorem charakteryzującym się wysokim oporem wewnętrznym. Oczywiście, że elektrolit ma zakrywać płyty ale nieograniczone dolewanie wody niewiele poprawi. Warto ustalić przyczynę braku elektrolitu oraz ustalić jego gęstość. Tylko po pytaniu coś mie wygląda iż...
Po czytałem już trochę tutaj o ładowaniu aku ale za mało informacji uzyskałem. Na ten temat napisano już mnóstwo, tylko trzeba to czytać z krytycznie, bo dużo mitów na ten temat też napisano . Pod obciążeniem żarówki nap na jego zaciskach wynosi 11.3V wydaje mi się ciut mało. Natomiast gdy odłącze żarówkę nap skacze do 20V. Więc radzę do prostownika...
Witaj, Poradziłeś sobie z tym problemem? Widziałem na testach tego regulatora że to o czym piszesz czyli ładowanie napięciem jakie ustawiłeś działa tylko wtedy gdy panel daje mniejsze napięcie od oczekiwanego. Na testach zasilili go z ok 21V (napięcie ładowania ustawiono na 14,7 V) i mimo to podawał na wyjście 21V , dopiero kiedy zmieniono napięci zasilania...
no i super :) kolega tak jeździł ze zwartym regulatorem polonezem to puki krótko po mieście jeździł to jeździł, a jak w trasę pojechał to mu się akumulator gotował.. gotował aż się wygotował do zera, wtedy popaliły się wszystkie żarówki a chwilę później komputer od wtrysku... co ciekawe, po dolaniu wody do wszystkich cel akumulatora rozrusznik kręcił!!...
.... bo jak mierze miernikiem napięcie to pokazuje mi 11.60 a przed spaleniem starego jak pamiętam pokazywało mi 6.70 czy źle coś podłączyłem ? Jak próbowałem nim na chwile podładować akumulator to już po chwili słyszałem że w aku zaczyna się gotować sprawdziłem go miernikiem a tu napięcie na nim 13,60 coś chyba za mocno ładuje. Wygląda, że miałeś...
Należy odłączyć akumulator od instalacji a najlepiej go wyjąć żeby pryskający elektrolit nie zniszczył karoserii. A co gotujesz elektrolit w akumulatorze ?? :) W czasie jazdy tez odepniesz akumulator żeby elektrolit się nie wychlapał jadąc po dziurawym asfalcie ?? Jeżeli masz taka możliwość to podłączasz prostownik do akumulatora i ładujesz nie wyciągając...
Witam! Otóż mam taki problem przeładowanie wynosi 18V. Sprawdzany był alternator i wymieniony regulator napiecia a akumulator wciąż się gotuje. Może ktos pomoc.
Witam skoro akumulator sie gotuje to moze jest zawysokie napiecie ładowania na poczatek sprawdź jakie jest napięcie ładowania.... bo z tego co piszesz dopóki nie zapalisz samochodu jest wszystko ok, być może dlatego że nie ma ładownia... jak odpalisz pojawia sie ładowanie (zaduże) i dzieją sie takie "cuda" jak to nazwałeś.. Pozdrawiam
Zgadza się gazowanie występuje, ale pytam się co to ma wspólnego z tematem wątku? Nie rozumiem tego. Proszę wyjaśnijcie mi co to ma wspólnego z tematem bezprzewodowego prostownika? Czasem myślę, że są osoby, które widząc słowo akumulator i ładowanie maja od razu reakcję bezwarunkową "gazowanie elektrolitu". Jest to proces towarzyszący ładowaniu akumulatora...
Autor podaje jakie one są-w.g. jego wiedzy. I tak naprawdę trzeba ostrożnie coś poradzić aby nie było niespodzianek. Człowiek jest w stanie wymyśleć i wykonać rózne dziwne kroki. Między innymi miałem taki przypadek ,że młody człowiek chciał obejrzeć jak się ładuje akumulator -taki 120 Ah/12V. Odkręcił korek i "poświecił' sobie zapałką ... i było po...
po co Ci regulacja napiecia ładowania???? jesli regulator jest sprawny to ładuje akumulator napieciem ok 14V a jesli gotuje Ci wode w akumulatorze to swiadczy ze akumulator jest do wymiany.... Moja mz śmiga na zwykłymregulatorze i nie gotuje mi wody.
A jak to jest z ładowaniem w samochodzie dwóch akumulatorów o różnych pojemnościach, ładowanych prądem z jednego alternatora? Nie będzie czasami tak, że jeden będzie ciągle niedoładowany, a drugi będzie się gotował?
Witam Pojemność aku jest dobierana do mocy alternatora.Jeżeli włozysz większy aku to nalezy się spodziewać że on będzie nie doładowany a jeżeli za mały może się gotować. Proponuję podłączyć wzmaka bez jakich kolwiek zmian.
Jednak sprawdź to ładowanie i jeśli masz możliwość, to również ilość elektrolitu w akumulatorze (obsługowym). Miałem podobny przypadek podczas jazdy na wczasy, ale mnie padł regulator i wygotowało elektrolit. W aucie było czuć smród. Po zatrzymaniu się na odpoczynek i podniesieniu maski widziałem "gotowanie" się resztek elektrolitu w akumulatorze (w...
Oczywiście zmieniłeś biegunowość na akumulatorach i pomierzyłeś jakim prądem ładuje alternator.
Napięcie ma wynosić 14.4v z ograniczonym prądem do 1,7A. Większy prąd może spowodować gotowanie się akumulatora. Jeśli stał on już długo to raczej już umarł smiercią tragiczną.
Pewnego pięknego dnia jechałem japońcem i zaświeciła się kontrolka od ładowania, jeżdziłem tak przez 2 tygodnie aż mi się akumulator nie rozładował po czym naładawałem go ponownie i lampka się już nie zapaliła - było dobrze jakiś czas, lampka nie świeci ale napięcie ładowania jest za duże i gotuje mi się akumulator (dosłownie!!!!).Podejrzewam regulator...
Witam. Wody można dolać do ok 10mm nad płyty. Korki można zostawić niewkręcone.Łatwiej obserwować proces ładowania. Lądowanie prądem max4 ,4 A(można mniejszym) do czasu intensywnego gazowania("gotowanie") Czas - kilka ,do kilkunastu godzin.
a jednak zaskoczy ale gotuje
Kominujecie jak konie pod górkę. Robi się to dużo prościej, łatwiej i przyjemniej. Bez pilota i przełączania. Daje się podwójny prostownik po transformatorze - graetza na diodach - z szeregowym rezystorem dużej mocy wartości np. 1 om - dla ograniczenia prądu ładowania - rezystor trzeba dobrać, żeby z jednej strony się nie przepalił, a z drugiej nie...
Posiadam motor (japoniec) i gotuje mi sie akumulator. Jak sprawa sie ma z pradem i z napieciem w instalacji. Z tego co wiem to prądu ładowania alternatora sie nie reguluje, tylko napiecie. Zadaniem regulatora jest utrzymanie stałega napiecia w instalacji ok 14.4V. Mierzyłem napiecie w instalacji i wynosi ono 14,5V bez swiateł, 14V ze swiatłami na wolnych...
akumulator gotuje silnik gotuje akumulator akumulator gotuje ładowania
instalacja plomb anoda magnezowy zamontować moduł zasilający bosch
pompa nurek transformator inverters
Remington 14521HT – jak rozebrać suszarkę, demontaż krok po kroku, narzędzia, śruby, zatrzaski Tryb serwisowy pralki Beko WML15106 bez F2 – jak wejść, sekwencja, testy, kody błędów