dodam ze najlepiej miernikiem :D
Witam. Ja mam simsona SR50 1989r. Problem wygląda następująco: Jakiś czas temu simson stracił kierunki, światło stopu, a zwykłe światła święcą bardzo słabo i tylko na wysokich obrotach. Po czasie padł akumulator, ale to przez neony, których używałem jako świateł i brak ładowania(tak myślę). Myślałem, że to wina elby, więc zakupiłem nową i nowy akumulator....
Do wymiany prostownik.
miernikiem mozesz spr ladowanie pamietaj by sprawdzac przy roznych obrotach
Witam! Otóż mam taki problem przeładowanie wynosi 18V. Sprawdzany był alternator i wymieniony regulator napiecia a akumulator wciąż się gotuje. Może ktos pomoc.
Sprawdź ładowanie.
Witam Mam problem z Vw LT 35 2000 r Auto nie ma mocy i jest problem z akumulatorem. Z akumulatora wylatuje elektrolit - kupiony nowy. Ładowanie 14.2 V Na starym też leciał. Błędy jakie odczytałem to : 17948 - Sygnał prędkości pojazdu ; zbyt wysoki sygnał - nieciągły 18009 - Przekaźnik dla zasilania napięciem + 30 V; nieodpowiedni sygnał - stały 17664...
Akumulator ładuje się prądem. Jak masz prąd ładowania np. 5 A przez 5 godzin to "załadujesz" 25 Ah. PS Takie pozostawianie na noc gotującego się akumulatora wróży zakup nowego. :wink:
do dyspozycji mam prostownik radyjko 4A Coś więcej o tym prostowniku? Jeżeli jest to prostownik automatyczny to w pierwszej fazie ładuje stałym prądem 4A, a po osiągnięciu napięcia 14,7V wyłącza ładowanie monitorując napięcie i włącza się ponownie przy spadku poniżej 12,4V. Jeżeli jak to określiłeś skwierczał, gotował, może to świadczyć o uszkodzeniu...
Wymień uszkodzony akumulator, ze zwartym ogniwem pozostałe zbyt mocno się "gotują". Akumulatory po intensywnym ładowaniu zawsze jakiś czas gazują po odłączeniu prostownika, a w twoim przypadku z pominietym ogniwem jeszcze bardziej. Uważaj z otwartym ogniem.
Bms wylaczylem. No zobaczę jak trochę pojeździ.
Panowie, miało być o wpadkach, a Wy o nowinkach z którymi nikt jeszcze serwisowo do czynienia nie miał. Z wpadek ogólnych: - regulatory napięcia alternatora zintegrowane z ECU, - różne dziwne przetworniki "mechaniczno/elektryczne" zaimplementowane na płycie i w obudowie jednostki sterującej, miast jako elementy podlegające starzeniu i uszkodzeniom poza...
On ma na stałe ustawiony prąd ładowania 10A. Nie gotuje akumulatora?
Nie, niszczy je przeładowanie. Wystarczy że jedna cela siada. I reszta się gotuje.
Przerwa na mostku między celami, podchodzi wilgoć wyparowuje i wtedy łapie styk, trudne do znalezienia jeszcze gorzej z naprawą
Tak tylko że kiedyś taki kierowca był świadom co robi i jak robi. Miał podstawową wiedzę techniczną, a teraz ??? Ciągle budowane są idiotoodporne urządzenia i kierowcy jeszcze sobie z tym nie radzą. Kto widział 30 lat temu prostownik zabezpieczony przed odwrotnym podłączeniem? Czy ktoś kiedyś robił takie błędy? Ja kiedyś pożyczyłem sąsiadowi prostownik,...
raczej rozrusznik leży. Jak masz możliwość strzel aku pare razy obciążeniem i zobacz czy nie gotuje celi.
Możesz dać żarówkę w szereg, ja daję żarówkę ze świateł głównych, 65/55W/12V. Żarówka oczywiście świeci, sygnalizując przepływ prądu. Sprawdzam napięcie DC na zaciskach akumulatora: dopóki jest poniżej 13,8V - cieszę sie, a jak jest w zakresie 13,8V ... 14,4V - to UWAGA! To jest "obszar" wyłączania, w jakimś momencie teraz trzeba wyłączyć akumulator....
No poprawniejsze będzie stwierdzenie "zbyt duży PRĄD ładowania". Najpierw lepiej poczytaj trochę i zapoznaj się z techniką ładowania akumulatorów bo widzę że prowadzone przez kolegę próby są bezsensowne (może jedna dioda-może dwie) oraz NIEBEZPIECZNE gotujący się akumulator to bomba (wodór+tlen i bum) P.S. cyfrowy mierniczek za prostownikiem bez filtru...
Cześć. Kilka lat temu naprawiałem taki prostownik (z linijką diodową na przedzie) i tak z pamięci mam kilka porad: 1. Napięcie zasilania z aku poprzez dzielnik uruchamia komparator i układ odmierzania czasu - zdarzało się, że układ się wzbudzał i prostownik gotował akumulator. 2. Komparator - OIDP dwa z potencjometrów służą do kalibracji linijki diodowej...
Jasny opis (mam nadzieję 😅) Jedna połówka ma ładować akumulator wysokim prądem o małym natężeniu (żeby nie gotować akumulatora). Druga połówka ma załączać mosfet, żeby żarówka robiła obciążenie (i w przypadku braku prądu nie rozładowywała akumulatora). Układ ma działać naprzemiennie, raz ładować, raz obciążać i żeby układ był w miarę prosty do zrobienia.
(at)koszmarekkrk Dobry regulator pozwala na odpowiednie ustawienie parametrów. Sam użytkuję i mam ustawione odcięcie obciążenia przy 25 V (instalacja 24 V). Zmiany ustawień trzeba dokonać we własnym zakresie, te "domyślne" często są błędne. Mnie regulator gotował akumulatory do 30 V. Podaj konkretny typ regulatora.
Akumulator do wymiany.
Cela sie gotuje w akumulatorze. Sprawdz na innym.
Mój ojciec ładował akumulator prymitywnym prostownikiem (transformator i mostek), a jak zobaczył, że akumulator się "gotuje", to odłączał. Współczesny akumulator nie wytrzyma takiego traktowania.
Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
Ładowałem go ok. 1h prądem -?? (1 kreska nad min - "na zachód" - patrz zdjęcie)
Dzięki temu, że moderator ulokował mój pierwszy post w koszu człowiek nie bardzo wie co i gdzie mierzyć. Chociaż pomiar na poszczególnych akumulatorach też może okazać się przydatny. Ale już ten pomiar pozwala kierować podejrzenia na usterkę. Czyli trochę wskazania na zużyty rozrusznik oraz na jeden z akumulatorów. Pewnie to będzie ten z gotującymi...
Chodzi mi raczej o przebicie pomiędzy cewkami, czy się nie sumują gdzieś napięcia z dwu i podbijają do wyższej wartości. Jakie tam masz ładowanie? Ile amperów? Tu masz taką przetwornice, która obcina napięcie z wyższego na niższe, jakie ustawisz. Może to jakaś alternatywa dla regulatora co gotuje akumulatory. Wstawił byś ją przed aku po regulatorze...
Obawiam się, że nie naładuje. Naładuje. sprawdzone.Osobiście mam trafo z odczepami (później mostek)i ładuje akumulator napięciem 11,2V skuteczne i jeśli nie przypilnuje to się gotuje(akumulator ma ponad 15V)
E8600 to nie zmienia faktu że po przeróbce przestały się "gotować "akumulatory, nie ważne jaki typ akumulatora w jakim znajduje się urządzeniu nie lubi prądu ładowania równego wielkości pojemności, co się z tym wiąże krótkie życie w/w, w końcu Parkside to nie jest sprzęt profesjonalny więc komu zależy na rozwalaniu dobrych pakietów akumulatorów i jeszcze...
Ktoś próbował odzyskiwać srebra z różnych posrebrzanych rzeczy (nie wiadomo co dokładnie jest jako metale bazowe, po przełamaniu widać na mosiądz i miedź ale nie wiadomo w jakich stopach), gotując na wolnym powietrzu w soli kuchennej z dodatkiem kwasu siarkowego (elektrolitu do akumulatorów), aby metale nieszlachetne w tym nieszczęsna cyna przeszły...
Mogę powiedzieć tylko tyle że jak zaczynałem budowę to wydawało się to prostsze. A problemów jest sporo. 1- sprawa pulsacyjny pobór prądu przez falowniki po obciążeniu ich mocą ok 2KW. Można przy tym fajnie za gotować akumulatory. 2 - udary prądowe prądowe które przechodzą przez falownik i uszkadzają regulatory mppt . Popaliłem victrony parę razy i...
Więc bez regulatora napięcia się nie obejdzie, chyba że chcesz gotować akumulatory.
Kup najtansza 16A-Pu,nie dziala prawidlowo,wykonalem 2 wersje 12/24v wedlug schematu i lipa,nie zapamietuje ustawien ladowania i laduje jak chce,max prądem mimo ze byl ustawiony w menu miejszy,po chwili gotuje akumulator,sterownik resetuje sie zeby to uniknac trzeba brac mase z drogiej strony rezystora mocy,minus przy tym jest ze wtedy nie pokazuje...
podłączyłem żarówke 100W 12V akumulator przestał sie gotować ale rezystory nie.
Na PV i na symbolu BAT pokazuje wtedy tyle samo volt i mierząc miernikiem na złączach też jest po 17V. Podłączyłem stary sterownik PWM i działa wszystko ale obawiam się co się stanie gdy akumulator będzie pełen bo solar daje 35 V a sterownik obsługuje do 28 V solary. Póki co rozładowałem akumulator do 10 V i wszystko podłączyłem. Zobaczę rano co będzie....
Czyli jeśli przybędzie prądu w sieći, i będzie 245v to prostownik będzie ładował normalnie? To była główna wada mojego starego prostownika, tak znajmy powiedział. Jak był wzrost to gotowało akumulator, jak zaniżenie sieći było nie ładował do pełna. Ten układ temu zapobiegnie?
Mierzone na akumulatorze bez rozrusznika. Po prostu gotuje akumulator. Zazwyczaj pomaga włączenie świateł dlugich i lub dmuchawy wnętrza.
Jeśli Ci gotuje akumulator to znaczy że jest zbyt wysokie napięcie ładowania a prąd na poziomie 3A jest tylko konsekwencją podniesionego napięcia. Zmierz napięcie na akumulatorze gdy zacznie tak bulgotać.
Prostownik ma zadurzę napięcie tak jak wspominasz 15-17V i ,,gotujesz akumulator tym napięciem ,, i akumulator zaczyna gazować . Może to mieć związek z tym, że prostownik przeznaczony był na napięcie 220 V ? Teraz w gniazdkach mamy 230 V
A masz sprawny zasilacz komputerowy, oczywiście nie ten w używanym kompie. Jeżeli tak to można z niego dość łatwo zrobić zasilacz mogący nawet gotować akumulatory taki mają zapas prądowy.
Na akumulatorze te rz mi pokazuje napięcie 15.65V korzystałem już z kilku mierników i też pokazują tą wartość. Wczoraj to mi się nawet zaczął się prawie gotować akumulator. Możliwe że trzeba przeczyscic wszystkie łączniki masy. Klemy od akumulatora są wyczyszczone.
Miałem podobny broblem z tą centralką ale w mojej poprostu centrala gotowała akumulator niezależnie od napięcia z trafo i położenia zworki. Ja ten problem zlikwidowałem stosując zewnętrzny zasilacz buforowy który podłączyłem pod centrale przez diode zamiast akumulatora. W rezultacie centralka działa bez zakłuceń już 2 lata a wcześniej ugotowała 3 aku...
Sprawdź czy nie grzeje się lub gotuje akumulator przy ładowaniu bo to oznacza że jest padnięty możesz jeszcze sprawdzić masy miałem przypadki że alternator mimo że przykręcony śrubami do silnika nie miał dobrej masy.
Powiedz co w tych czasach nie jest chińskie? Wszystko! Poza tym po co piszesz skoro nie chcesz pomoc? Piszesz żeby nabijać ilość postów i punkty czy żeby się wymądrzać? Jak przestanie działać zawsze mogę z powrotem włożyć oryginalny amperomierz. A woltomierz jest mi potrzebny bo prostownik juz w połowie zakresu daje ponad 18V wiec to za dużo a gotować...
U mnie pracują w trybie buforowym zwykłe Pb 74Ah i pewna korekta musi być :D ze względu na ich zużycie. Tak przy okazji o ile różnią się proponowane wartości od fabrycznych? Przy fabrycznych ustawieniach dla zwykłych Pb regulator potrafił wręcz gotować akumulatory dając nawet 31V, z rozładowaniem było podobnie. LVD rozłączał około 20V. Ponieważ cały...
a moze byc to tez wina alternatora bo moim zdaniem jezeli gotuje akumulator to czyli ze ma za duze ladowanie ale ladowanie bylo sprawdzane i wyszlo 13,5V
Zobacz czzy ci nie gotuje akumulatora moj kumpel tak mial i akumulator mu kipial:D regulator napiecia masz zapewne do wymiany naszczescie w seju to maly koszt jakies 30 pln
Niczym się nie różnią. Znaczy, niektóre modele mają ogniwa o napięciu znamionowym 3.6V, inne to "normalne" 3.7V. Jedne mają napięcie maksymalne 4.1V, inne ładują nawet do 4.35V (mówię o pojedyńczym ogniwie). Ale dowolne kombinacje powyższych są w różnych wersjach akumulatorów. Dobry przykład to DeWalt. Dla niezaznajomionych - marka elektronarzędzi...
nawet nie mam jak zmierzyc narazie,dopiero w sobote ale napiecie na swiatla i akumulator idzie duze bo na wolnych obrotach pali zarowki a podczas jazdy gotuje akumulator,wlozylem drugi alternator to samo zero zmian
ciekawe czy jakiś producent pokusił się o zwiększanie obciążenia alternatora w momencie wykrycia hamowania silnikiem A co w/g Ciebie ma odebrać prąd? Gotowanie akumulatora?
Witam. Też mam problem z alternatorem-atu plus 1999\2000r.-napięcie ładowania ok. 20V gotuje akumulator. Czy tam sie coś zmienia (diody...?) czy cały do wymiany. Z góry dzięki.Pozdrawiam.
Proste rozwiązanie dalekie od doskonałości? Włącz w szereg z transformatorem po stronie pierwotnej żarówkę. Zmieniając moc żarówki będziesz miał pewien wpływ na prąd ładowania. Co prawda skokowo i niezbyt precyzyjnie, ale lepsze to niż gotowanie akumulatorów.
Prawdopodobnie gotował się akumulator. Jeśli w czasie ładowania napięcie nie rośnie do 14V, to znak że zwarte są płyty. Zatem akumulator jest do wymiany.
Witam. Mam problem z prostownikiem do ładowania akumulatorów jest to stary prostownik, ale służył bardzo dobrze do czasu gdy zauważyłem, że po podłączeniu do akumulatora w krótkim czasie elektrolit zaczyna gotować się (akumulator nowy) wobec czego zmierzyłem napięcie na klemach wyszło 6,60 V, po podłączeniu do akumulatora zaczyna gwałtownie rosnąć,...
To nie wina akumulatora, podłączyłem sam rozrusznik na krótko i odrazu gotuje akumulator a przewód którym łączyłem aż gorący. Zwarcie jest w samym rozruszniku. Jutro sprubuje go wykręcić. Co w nim mogło sie uszkodzić ? dodam, ze raz łapał raz nie łapał. Da się to naprawić? może lepiej używanej używanego szukać ?
Okej jutro sprawdzę na akumulatorze czy napięcie spadnie gdy podłącze ten kabel, jeśli spadnie do 14,5v będzie super jeśli będzie więcej to będę w taki sposób gotował akumulator w takim przypadku co byś proponował?, Nie rozumiem dlaczego napięcie miało by spaść :v W innym traktorku kosiarce mam normalne ładowanie 14,4v na akumulatorze tylko z tym że...
Może być tak że regulator jest padnięty i "sieje" tym napięciem. Jak światła zaczynają świecić mocniej to pewnie alternator daje większe napięcie i zaczyna się też gotować akumulator. Dobrze byłoby znać te napięcie jakie występuje (jak światła świecą mocniej).
chyba ktoś dodał za dużo z jedno zero ma to ze 30 a nie 300 :) mam podobny w firmie tylko bez tzw "rozruchu" - nic specjalnego potrafi gotować akumulatory 2000zł to przesada ale z -700- 1000zł trzeba dać za czegoś wart prostownik normalnym prądem rozruchowym.
straty zawsze są Nie ma przewodów idealnych więc w tej kwestii masz rację ale te straty wyrażane są w V a nie w A jak przez długi czas utrzymywałeś. Musiałem Ci to kilka razy tłumaczyć abyś zrozumiał. Te straty są wykrywalne bądź nie. Zależy od wielkości strat oraz od klasy dokładności miernika. Strata dziesiątych części (0,1-0,2) V między alternatorem...
Dokładnie, jednak w moim przypadku prądnica jest zbyt mocna lub akumulatory mają zbyt małą pojemność (a pewniej to drugie). Dla prądnicy nie jest kłopotem uzyskać na takim obciążeniu napięcia ponad 16V - a ja nie chcę gotować akumulatorów. Jeśłi chcesz zobaczyć schematy - zapraszam na moje www.
Czy dobrze myślę, jaką polecacie? Czy czajnik, jakieś TV podstawowe, zasilacz laptopa itd itd... Wszystko będzie działać, jeśli moc przetwornicy będzie odpowiednio duża. Ale im większa moc tym droższa przetwornica. Decyzja należy do Ciebie. Przy Twoim akumulatorze nie kupowałbym przetwornicy o mocy większej niż 2 kW. Jeśli chodzi o czajnik to warto...
witam ja zrobiłem takie urządzenie z UPSa wywaliłem elektronike i wstawiłem 4 diody 250A napięcie jest 12v gotuje akumulatory ale samochody mozna palic bez akumulatora, chciałem dokupić cewke o mocy 1 farada to by i traktory palił.
To prawie nowy akumulator i go nie odkręcałem. W starym dolałem, ale chyba za dużo. Niby są jakieś znaczniki, ale... Ostatnio oglądałem jakiś film, gdzie gościu AGM-a ratował i właśnie dolewał. Była mowa, że nowy akumulator warto zważyć po to, by dokładnie wiedzieć, ile wody dolać. W przypadku AGM-a nie ma poziomu płynu i jest to nader istotne. Ale...
Ford Mondeo MK4 2011 1.6 Ecoboost gotuje akumulator, problemem jest zbyt wysokie napięcie ładowania - po uruchomieniu silnika wynosi około 14,2V a po 30 sekundach podnosi się do około 15,6V. Regulator w alternatorze wymieniony na oryginalny, brak jakiejkolwiek poprawy. Jedyny błąd który wskazuje na jakiś błąd to U0111 w BCM-ie, choć po skasowaniu nie...
PeterQ94 Zrób dokładnie jak na schemacie, który zamieściłeś, a jest autorstwa BANANvanDYK. Cewkę możesz "zmasować" gdzie chcesz. Ale najprościej i najlepiej jest podłączyć kabel szaro/czerwony lub czerwono/żółty do punktu masy przy prostowniku. Akumulator ci gotuje bo nie masz żadnego układu ładowania!
Buczenie było spowodowane słabą filtracją zasilacza, przy podłączeniu do akumulatora już nie buczy. Ale pozostaje problem tych gotujących się rezystorów. Związek z tym pewnie ma, iż prąd jaki pobiera wzmacniacz po podłączeniu zasilania jest ok 9A :!: Jaki powinien być prąd jałowy czy jak by go nazwać (prąd wzm. bez podania sygnału wejściowego) :?:
Wzmacniacz mam podpięty pod akumulator i na przewodzie zasilającym jest duży bezpiecznik który się nie pali a we wzmacniaczu siedzi 2x25 i palą się wiec zamieniłem je na 30A i tak się dzieje że napięcie spada i gotuje akumulator czyli zwarcie :(
Podepnę się do tematu, z tym że u mnie ładowanie jest na poziomie 14,8V, gotuje akumulator. Po wymianie regulatora mam cały czas 14,8V. Jak tam jest z wzbudzeniem alternatora ?? Nie idzie ono czasem przez ECU jak w fordach ?? Na desce sygnalizuje brak ładowania chodź jest 14,8V.
Palnik dostarczy więcej mocy, czyli szybciej nagrzeje, będzie mniej ważył, podobnie masa paliwa będzie dużo mniejsza od masy akumulatorów.
Witam Zapomniałem zgrać dane i podpiąłem ją pod sam zasilacz bez akumulatora i bez obciążonych wyjść rezystorami żeby zgrać, zagotował się kondensator 1000 uF/16V wymieniłem kondensator na nowy i wszystko ok, po za tym że gotuje akumulator (jak w temacie) i się strasznie grzeje. Co sprawdzić, wymienić? Pozdrawiam
Przerabiałem podobny prostownik na mostek krzemowy i gotował akumulator nawet na najmniejszym prądzie (mój miał skokową regulacje prądu)... ostatecznie przerobiłem go tak, że mostek podłączyłem w całości jako jedną diodę (czyli równolegle 2 zespoły 2 diod połączonych szeregowo) - czyli prostownik półokresowy. Można też szeregowo z mostkiem krzemowym...
Zwykle takiego typu prostowniki podłącza się na noc i przychodzi następnego dnia do odpalenia. Powinno spokojnie starczyć ładunku do odpalenia i dalszej jazdy... Jeśli chce się szybko uruchomić auto to używa się przewodów i innego auta lub prostownika z rozruchem, który daje ok 15-16V i 100-200A... Przy końcowym napięciu rzędu 15,5 -16V należy zastosować...
Bo znalazłeś schemat do starszej wersji, tzw. czarnej. Kobuz Miał jeden akumulator 6V i takiego schematu szukaj.
13 * 1,41= 18V tyle masz po mostku. Gotuje ci akumulator.
Może po prostu nie należy być "pazernym" i nie planować pozyskiwania większej ilości energii, niż jesteśmy w stanie spożytkować. Jeśli ktoś chce dogrzewać dom kolektorami, powinien zapewnić im "obciążenie" w sezonie letnim [cokolwiek pełniącego rolę akumulatora ciepła], o czym również kolega "bachus1" pisał wielokrotnie, lub nawet tą energię tracić....
Nie polecałbym łączyć tego diodą, przepływ dużego prądu może zacząć gotować akumulator. Dodatkowo ładowanie i rozładowywanie akumulatora dużymi prądami zmniejsza jego pojemność. Gotowy regulator, albo jak się trochę znasz to oszacuj maxymalny prąd płynący(gdy będzie największa różnica potencjałów akumulatorów) przez bocznik/opornik wysoko prądowy. I...
Automatem czy ręcznie? Wychodzi mi, że ręczny. W automacie to najczęściej dobija impulsami do określonych voltów. U siebie mam ustawione na prostowniku wartości końcowe, 14,4, 14, 7 i wyżej(to zależy ile chce) Oczywiście mam taki prostownik co daje do 20V albo i więcej. Takim to chwila i już się gotuje...........
Jeżeli gotuje akumulator to za duży prąd ładowania. Uszkodzony regulator przy alternatorze miałem ten przypadek, po wymianie regulatora OK. Można sprawdzić tak: najlepiej podłączyć miernik napięcia pod akumulator powinno być normalne napięcie ( ok12V zależnie od stanu aku) i uruchomić silnik, na niskich obrotach nic nie powinno być widać, ale jeżeli...
Alternator się gotował a akumulator tak nic na to zwarcie?
Kurcze, nie mam teraz miernika przy sobie , dopiero w środę będę miał dostęp i wtedy sprawdzę napięcie bo już nie pamiętam jakie było, a nie chce wprowadzać w błąd. A co do takiego delikatnego bulgotania ( jak gotującą się woda ) po 1h ładowania to co może oznaczać ? Że akumulator jest już naładowany czy zasiarczony? Podłączałem ten sam akumulator do...
Pozostaje czy prąd stały czy zmienny ładowania Nie ma tak że akumulator się "gotuje" bez przyczyny. Chyba że pomyliłeś bieguny.
Nie mogę go ładować 10 godzin bo po godzinie elektrolit zaczął się gotować, akumulator dostałem chyba prawie w pełni naładowany... Nie mam w okolicy nigdzie elektryka samochodowego. Po obciążeniu 30A napięcie na akumulatorze wynosi tyle: http://obrazki.elektroda.pl/6116709100_1...
Normalna prostownicza ze Starego telewizora chyba 4 ampery . Nic się nie grzało akumulator działał i nie gotował się . Akumulator od mz 6v . Proste i niezawodne nawet elektroniczny przerywacz kierunkowskazów nie protestował. Radio grało jak talala zero sprzężenia
0,5 litra Regulator utrzymuje w pełnym zakresie obrotów 14.4-14.6 v.Dzisiaj rano zakręcił normalnie
Witaj, Poradziłeś sobie z tym problemem? Widziałem na testach tego regulatora że to o czym piszesz czyli ładowanie napięciem jakie ustawiłeś działa tylko wtedy gdy panel daje mniejsze napięcie od oczekiwanego. Na testach zasilili go z ok 21V (napięcie ładowania ustawiono na 14,7 V) i mimo to podawał na wyjście 21V , dopiero kiedy zmieniono napięci zasilania...
nie sprawdzilem go wiem ze moge sprawdzic wlacze go bezposrednio do akumulatora, bezpieczniki wszystkie sa dobre. jutro sprawdze ten wentylator. A da sie jakos sprawdzic czy czujnik od wlaczenia wentylatora jest dobry?
Witam, sprawa dotyczy motocykla. Gotuje się akumulator, prąd ładowania prawie 17V, czy walnięty regulator to jedyna możliwa przyczyna ? Wolę się upewnić przed zakupem nowego.
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Takie doświadczenie miałem w moim samochodzie. uszkodzony był regulator napięcia i w akumulatorze aż się gotowało.
Kominujecie jak konie pod górkę. Robi się to dużo prościej, łatwiej i przyjemniej. Bez pilota i przełączania. Daje się podwójny prostownik po transformatorze - graetza na diodach - z szeregowym rezystorem dużej mocy wartości np. 1 om - dla ograniczenia prądu ładowania - rezystor trzeba dobrać, żeby z jednej strony się nie przepalił, a z drugiej nie...
co do alternatora to prawdopodobnie dałeś się naciągnąć na trochę kasy mechanikowi .najczęściej pada rególator napięcia i wtedy jest zaduże i padają radyjka i żaróweczki może też gotować akumulator.co do diod to gdyby któraś parła to miałbyś nie dobór prądu i objaw byłby inny. rególator napięcia w opelkach pada bardzo często i pamiętaj że alternator...
Właśnie to, że zabrakło kabelków powinno Cię powstrzymać od eksperymentów. Mogłeś uszkodzić UPS-a. A co do Twojego pytania: to nie chodziło mi o grubość, tylko o ilość. Policz ile trzeba do połączenia równoległego 3 akumulatorów i podłączenia ich do UPS. Następnie policz ile do połączenia szeregowego + podłączenie. Różnica widoczna gołym okiem. A jeśli...
Napięcie ma wynosić 14.4v z ograniczonym prądem do 1,7A. Większy prąd może spowodować gotowanie się akumulatora. Jeśli stał on już długo to raczej już umarł smiercią tragiczną.
A jak to jest z ładowaniem w samochodzie dwóch akumulatorów o różnych pojemnościach, ładowanych prądem z jednego alternatora? Nie będzie czasami tak, że jeden będzie ciągle niedoładowany, a drugi będzie się gotował?
Niestety transformator był liczony na selenowy prostownik jednopołówkowy (a może się mylę), ja miałem taki prostownik z pełnym selenowym mostkiem Graetza (czyli miał nieco niższe napięcia AC na wyjściu) i zastąpiłem go jednopołówkowym prostownikiem krzemowym - użyłem gotowego mostka ale w takiej konfiguracji, że są to dwie połączone szeregowo diody...
Zgadza się gazowanie występuje, ale pytam się co to ma wspólnego z tematem wątku? Nie rozumiem tego. Proszę wyjaśnijcie mi co to ma wspólnego z tematem bezprzewodowego prostownika? Czasem myślę, że są osoby, które widząc słowo akumulator i ładowanie maja od razu reakcję bezwarunkową "gazowanie elektrolitu". Jest to proces towarzyszący ładowaniu akumulatora...
Akumulatory są różne i z różnych materiałów są zrobione. Dlatego nie ma uniwersalnego wzoru na ładowanie akumulatorów. Tak jak napisałeś np: akumulator 12V (ołowiowy, kwasowy) ładujemy max napięciem 14,8V przy większym napięciu "gotujemy" akumulator, który może wybuchnąć. Przy ładowaniu także ważny jest prąd ładowania. Np: akumulatorek 1,2V NiMH & NiCd...
Ładuj go prądem 1/10 pojemności przez ok 12h i nie będzie problemu z gotowaniem się akumulatora. Wszystko zależy od prostownika, czy przerywa proces ładowania z chwilą osiągnięcia przez akumulator napięcia 14.2-14.4V, bo jak nie ma takiej opcji, to prędzej czy później (zależy od stopnia rozładowania) aku będzie się "gotował".
akumulator padnięty akumulator akumulator kymco akumulator akumulator kwasowy akumulator zasadowy
chrysler voyager czujnik ostrość telewizor volvo silnika
philips 50pus6554 philips 50pus6554
Lokalizacja czujnika zamykania kabiny Mercedes ATEGO 1224 Lodówka Bosch nie włącza się - przyczyny i rozwiązania