W P2 jest mało czuły układ i dość łatwo wymienić ten czujnik. Ta fabryczna zawleczka blokująca załatwia sprawę. Oczywiście i w tym puncie można zrąbać sprawę. Natomiast w autach po 2007r czujniki są dużo bardziej czułe (mniejszy obrót powoduje dużo większe zmiany w Nm) bardzo cieżko jest wymienić ten czujnik bez specjastycznych narzędzi i podglądania...
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Witam wszystkich. Podepnę się do tematu. Kupiłem niedawno GP 1,4 8V i po wymianie świec szarpie przy mocniejszym dodawaniu gazu. Przy normalnej jeździe jest OK. Nie ma komunikatu o błędzie. Świece wymieniałem sam na polecane NGK ZKR7A-10 (te same były wcześniej - prod. japońskiej, nowe są francuskie). Jedni polecali sprawdzać szczelinę, drudzy montować...
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Witam, Niestety w moim Grande Punto (2006) pojawił się ostatnio problem z rozrusznikiem (tak myślę). Po 4 godzinnym postoju, przekręcając kluczyk rozrusznik nie reagował. Akumulator jak najbardziej sprawny. Nie zapalała się jednak także kontrolka od świec żarowych. Pomogło nieoczekiwanie popchnięcie samochodu bo wrzuceniu biegu o pół metra (czyli de...
Być może na obrotach jałowych to normalne w tym modelu aczkolwiek dziwne. Jak to wygląda po dodaniu gazy, ładowanie wraca?
Jaki to silnik? Benzyna czy gaz to samo się dzieje?
Ale jak to sprawdzałeś?Są jeszcze inne przyczyny falowania obrotów.
Po długich poszukiwaniach został znaleziony winowajca falujących obrotów. Był nim wariator.
Tak zapala się lampka akumulator. Po podłączeniu miernikaka jest stale 12,2 v niezależnie od obrotów silnika.
Bardzo krótko, gdyż wałki zaczynają momentalnie pracować na sucho, lepiej byłoby podnieść obroty silnika, ale to i tak zarzynanie silnika.
A gdy zwiększysz obrotu silnika kontrolka gaśnie? I powraca do stanu "przygaszonego" gdy silnik pracuje na wolnych obrotach?
A teraz pytanie z poziomu drugiego skoro elektrykę sprawdziłeś dokładnie. Co z narastaniem ciśnienia paliwa? Sygnały obrotów zsynchronizowane ? Przelewy sprawdzone ? Nie pojawia się informacja o braku synchro klucza?
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
Albo sprzęgło się kończy i w obroty idzie zamiast przyspieszać
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Czynnika było 440 g po wypompowaniu, niestety nie zapisałem jak wyglądało ciśnienie przy zwiększonych obrotach silnika.
Dzięki, przynajmniej jedno mogę wykluczyć, jutro jadę na komputer może coś konkretnego wykaże, albo zelżeje mróz a punto samo się naprawi. :)
Zdjęcie 1, brakuje kawałka wiązki pomiędzy silnikiem dmuchawy a jej regulatorem obrotów, ponadto widać, że kabel brązowy we wtyczce do regulatora jest przysmażony
a na którym biegu?
Ty się znakami na pasku nie sugeruj że się nie pokrywają! Tak ma być. Zgodzić się mają znaki kół względem silnika. Ktoś kiedyś gdzieś liczył. Chyba 40coś albo 90coś obrotów by się pokryło, oczywiście zależnie od silnika. Miłego kręcenia. Znaki na pasku są tylko do montażu. Zawory 30/40 +/-5 więc ok. Zresztą większy luz nie jest tak groźny niż za mały...
Witam, czy mógłby mi ktoś pomóc wyregulować ta instalacje ? Mam z nią problemu rano podczas pierwszego odpalania, szarpie, gaśnie. Gazownik kazał mi wyczyścić wtryskiwacze, oddałem do czyszczenie i trochę się polepszyło ale nie do końca. Wymienione wszystkie filtry. Gdy auto postoi ze dwie godziny to czasem się przełączy normalnie, a czasem obroty zaczynają...
Da się jakoś to potwierdzić w domu czy tylko wtryski na maszynę? Ciśnienie na szynie jest ok 300 barów na wolnych obrotach. Nie za dużo?
A rozrząd 100 procent dobrze może o ząbek tylko. . Samochód ma przebieg 156 200 i wlasnie jesteśmy umówieni na rozrząd, ale mechanik stwierdził że nie powinno być to powodem tego że iskra pojawia się z opóźnieniem a samochód widzi po czasie obroty.
Mam nadzieję, ze mój post pomoże następnym. Miałem identyczny problem w Grande Punto 1,4 8V, falujące obroty, zapalająca się kontrolka silnika błąd P0101 i wtedy brak reakcji pedału gazu. Podmieniłem z innego auta przepustnice, oba czujniki ciśnienia i oczywiście bez zmian. Okazało się że w problem jest w sterowniku. Sterowniki od 1,6 i 1,4 lubią się...
Grande Punto waży ponad 1100kg i ten silnik (oraz benzyna 1,4 77MK) to jakieś nieporozumienie. Ten diesel 1,3 nie ma koła dwumasowego, z tego co piszą w testach auta ma potworną dziurę jak chodzi o moc silnika. Może faktycznie ruszanie z wysokich obrotów to jedyne wyjście...
Ładowanie mierzone z włączonymi światłami,nawiewem? Trzeba też mierzyć na wyższych obrotach. Może usypia,tylko po jakimś czasie.
Tylko widzisz kolego że takie działania możesz już robić jak masz auto na miejscu A po co widzieć, wystarcza praktyka. Wypada wziąć do reki komputer miernik czy oscyloskop bowiem i rozszerzyć nieco kompetencje Sprzętem bym cię zasypał, ale nawet najlepszy sprzęt nie pomoże, gdy nie masz podstaw. A co do tego Punto-nic ci to nie mówi, że wraz z wzrostem...
Z ubytkami sobie poradziłem, nieszczelne były wloty z cieczą chłodzącą do parownika. Wyciek pojawiał się pow 2 tys. obrotów i szybko odparowywał. Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest pojemność układu chłodzenia do Grande Punto 1,2, 8V z klimatyzacją?
Pokaż ciśnienie, jakie turbo podaje podczas jazdy od "dołu", bo to, co zamieściłeś, to chyba jakaś przygazówka na postoju. https://obrazki.elektroda.pl/9310927200_... to jest pomiar zrobiony podczas jazdy, ale jest bardzo wąski, dlatego tak wygląda. Po lewej są obroty i ciśnienie w kPa, można sobie porównać Dodano po 2 Pokaż ciśnienie,...
1. Grande Punto 2006 1.3 JTD 90km 2. 1.3 JTD 3. Obroty falują 900-1100 po odpaleniu na zimnym silniku np. po nocy, trwa to około minuty i obroty się stabilizują. Chyba że ruszę dynamicznie zaraz po odpaleniu, przeciągnę jeszcze na dwójce i zatrzymam pojazd - wtedy obroty od razu się stabilizują, nie trzeba czekać tej minuty /-. Czasami zdarzy się problem...
czy jest to mozliwe ze uszkodzony jest tak ze nie widzi niskich obrotow ? dopiero np na plaku gdy przy odpalaniu ma wieksze obroty czyli okolo 450-500 to wtedy zaczyna dzialac?
Nie - blokada jest, ale jak przy 100km/h wbijesz 2 bieg to ten fakt zostanie zarejestrowany przez licznik przekroczenia obrotów. Jazda z max prędkością obrotową na ograniczniku nie jest rejestrowana, tylko przy redukcji da się przekroczyć obroty tak, żeby to zostało zarejestrowane.
Na pewno sprawdzasz to na wolnych obrotach. Jeżeli na wolnych obrotach masz 13,8 przy włączonych światłach to wszystko jest OK. Fiaty tak ładują.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
A czy czujnik ciśnienia doładowania z kolektora może odbierać jakieś nieprawidłowe dane jeśli ten EGR nie otwiera się przy niskich obrotach. Czy te dwa urządzenia są jakoś ze sobą powiązane.
Możesz przybliżyć o co Ci chodzi pisząc o obrocie o 90 st ? Jedyne co kojarzę przy wyjmowaniu szyby to konieczność demontarzu uszczelek. Jak coś popraw mnie.
Jak pompujesz hamulce to normalne że w końcu obroty spadną. Szukaj rozszczelnienia w układzie podciśnienia ale gdzie indziej. Punto rzeczywiście ma niezłe hamulce ale w porównaniu z Grande Punto to one są baaaardzo delikatne ;)
Nie wiem ale może to pomoże: na postoju włącz silnik i cztery razy dodaj gazu powyżej 4 tys. obrotów. Dodaj gazu potrzymaj parę sekund powyżej 4 tys. obrotów puść gaz aż zejdzie do obrotów na postoju i tak ze cztery razy. Pozdrawiam. J
Miałem Grande Punto z tym silnikiem i owszem "laga" w reakcji na gaz miało ogromnego ale bardzo dobrze jechało "z dołu" (przynajmniej dopóki nie padła turbina).
Był podpięty pod komputer i nie wykazał błędów Z tego co zdążyłem ustalić najczęstszą przyczyną jest czujnik ciśnienia i temperatury na kolektorze Ponoć przez niego automatyczne ssanie się nie włącza,bo komputer twierdzi że silnik jest rozgrzany Pytanie jak to sprawdzić... ? Bo wina jest ewidentnie tego że przy pierwszym odpaleniu nie dostaje odpowiedniej...
Dzień dobry, mam problem z Fiatem Grande Punto 1,2. Po przejechaniu nieco ponad 100 km traci moc i gaśnie. Po chwili można go odpalić i jedzie dalej. Po dwóch takich akcjach podpięty pod komputer - błędy: świece, cewka i kable. Wszystko wymienione. No i niespodzianka, po przejechaniu ok. 120 km samochód traci moc i gaśnie. Po ponownym odpaleniu przejechał...
Witajcie. Mam problem z fiatem Grande Punto. Na LPG samochód pracuje ok. Na paliwie nie chce zapalać i wchodzić na obroty. Auto ma 120 tys i od ok 50 gaz. Zawsze było ponad pół zbiornika paliwa. Wykręciłem wentyl przy listwie wtryskowej nałożyłem na kruciec manometr i wyszło mi 1,8bar. Czy to prawidłowe ciśnienie? I czy dobrze wykonuje pomiar? Jeśli...
Witam Mam taki problem na który mi żadem mechanik nie potrafi pomóc.Moje auto Grande Punto sprawuje się wyśmienicie.Problem zaczyna się dopiero jak jadę w trasie. Jak jadę dłuższy czas prędkością powyżej 120 km/h i obrotach powyżej 3,5 tys zapala si kontrolka od sinika- czek.Świadczy to o jakimś błedzie.Po zejściu z obrotów kontrolka gaśnie.Odwiedziłem...
Ok, tak będę musiał. Bo ręcznie nie da się jakoś wysterować tej przepustnicy aby sobie to samemu obadać ? Chciałem tylko dowiedzieć się i skorzystać z doświadczenia innych czy ten dźwięk oznacza coś poważnego. Zawory byłoby słychać chyba nawet na wolnych obrotach ? Może poszła uszczelka na łączeniu: katalizator - złącze elastyczne... hmmm
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Sterowanie uzależnione jest od prędkości obrotowej silnika i dawki paliwa. Na wolnych obrotach ,,sztanga" powinna zostać wciągnięta do oporu. Jeśli nie to może gruszka nie jest szczelna albo zacina się geometria w turbinie. Wysterowanie zaworu turbiny na wolnych obrotach wynosi ok. 60-80% ,wynika to z mapy wysterowania zaworu.
Przeważnie jest tak o ile się nie mylę, że objawem uszkodzonej pompy olejowej jest błyskająca kontrolka tuż po odpaleniu lub na zimnym silniku i wolnych obrotach. Z czego wynikałoby, że pompa ma łatwiej z ciepłym i rzadszym olejem a nie zimnym i gęstszym.
Witam. Zakupiłem miesiąc temu grandę Punto 2008r 1,2 8v. Byl to bardzo szybki zakup z racji kolizji wcześniejszym samochodem. Był zimny dzień sprzedawca zapewniał że klimatyzacja sprawna wczoraj okazuje się że jednak mnie oszukał. Po nagrzaniu kabiny wraz z obiegiem zamkniętym po włączeniu klimatyzacji i przekręceniu na zimne cały czas wieje ciepłe...
punto grande grande punto alarm radio grande punto
tempo defro techbite sterowniki wyświetlacz mastercook
lampa solarna hitachi 55hk6w64
Żelazko Braun TexStyle 7 - odklejająca się stopa grzewcza Lokalizacja przekaźnika świec żarowych Chrysler Voyager 2.8 CRD