Witajcie. Mam problem z fiatem Grande Punto. Na LPG samochód pracuje ok. Na paliwie nie chce zapalać i wchodzić na obroty. Auto ma 120 tys i od ok 50 gaz. Zawsze było ponad pół zbiornika paliwa. Wykręciłem wentyl przy listwie wtryskowej nałożyłem na kruciec manometr i wyszło mi 1,8bar. Czy to prawidłowe ciśnienie? I czy dobrze wykonuje pomiar? Jeśli...
Witam serdecznie forumowiczów. Pacjent: Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007r. Diagnoza: Adaptacja koła fonicznego - błąd P1300 Leczenie: Zgodnie z opisem w programie Fiat Ecu Scan, zeskanowałem błędy ( wyskoczył P1300 jak w opisie), wykasowałem. Następnie wyzerowałem ustawienia koła fonicznego ( w sumie też te wszystkie zakładki w opcji "Regulacja" oprócz...
Jako, że to mój pierwszy styk z tym forum chciałbym na wstępie powitać wszystkich użytkowników. Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś osoba, która pomoże w problemie, jaki wystąpił w moim punciaku. A więc do rzeczy. W tamtym tygodniu po odpaleniu samochodu wyskoczył mi błąd asr i esp. Po chwili jazdy i naciśnięciu pedału hamulca podczas zatrzymania się...
Witam Mam taki problem na który mi żadem mechanik nie potrafi pomóc.Moje auto Grande Punto sprawuje się wyśmienicie.Problem zaczyna się dopiero jak jadę w trasie. Jak jadę dłuższy czas prędkością powyżej 120 km/h i obrotach powyżej 3,5 tys zapala si kontrolka od sinika- czek.Świadczy to o jakimś błedzie.Po zejściu z obrotów kontrolka gaśnie.Odwiedziłem...
Witam mam problem z Fiatem Grande Punto 1.4 8V 2006 rok. Po umyciu silnika nastąpiła awaria alternatora mechanik stwierdził uszkodzenie ukladu regulatora napięcia. Kupiłem nowe części założył i znów to samo. Auto na wysokich obrotach przestaje ładować. Diagnoza uszkodzony alternator , kupiłem alternator ... znów to samo . po odebraniu od mechanika postanowiłem...
Auto: Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 2007 75km 5d Problem zaczął się od tego, że pewnego dnia przy sporych opadach samochód odpalał i nie wykazywał reakcji na wciśnięcie gazu <tzn. trzymał się cały czas na ok 1000 obrotów> lub po wciśnięciu gazu totalnie gasł. Na pych dało radę go odpalić, po tym jednak migała kontrolka świec żarowych. Po podłączeniu...
Witam, mam problem z moim Fiatem Grande Punto 1.3 diesel Multijet. Mianowicie co jakis czas wyskakuje blad silnika i 2 bledy :P0120 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch a circuit P2135 uklad napedowy - Throttle / pedal position sensor / switch A/B voltage correlation Objawia się to tym ze auto szarpie, traci moc po czym po jakims...
Witam, mój post/zapytanie dotyczy Fiata Grande Punto 1.4. Rocznik 2007, wersja Activ, 180 000 km. Problem polega na tym, że samochód jest zadbany, serwisowany regularnie i niby wszystko jest OK, ale... w okresie zimowym, kiedy temperatura spada poniżej -10 st (tak jak obecnie) zaczyna się stały kłopot. Samochód nie chce odpalać. Akumulator naładowany...
Zdjęcie 1, brakuje kawałka wiązki pomiędzy silnikiem dmuchawy a jej regulatorem obrotów, ponadto widać, że kabel brązowy we wtyczce do regulatora jest przysmażony
Witam Jakiś czas temu pojawiło się falowanie obrotów na biegu jałowym.Przestudiowałem forum po czym wyczyściłem przepustnicę wymieniłem map sensor zrobiłem zerowanie parametrów w fes sprawdziłem ciśnienie paliwa(3,5),zrobiłem ponowną adaptację przepustnicy i dalej to samo.Jeśli przegazuję do min 2,5 tys przy powrocie obrotomierz oscyluje wokół tysiąca...
Witam serdecznie. Posiadam auto Fiat grande punto 1.2 8v 2007r i mam niestety problemy z wtryskiwaczem. Po podpięciu kompa wyrzuca błąd P0203 "Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 - usterka" (czasem wyskakuje tez na 4 cylindrze) , P0300 "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" P0303 "Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów" Objaw...
mam nastepujacy problem jak w temacie .bledy pojawiaja sie gdy zdelme noge z pedalu gazu i obroty delikatnie spadna nastepuje szarpniecie i wywala check auto wejdzie w tryb awaryjny i brak reakcji na pedal gazu.Wymienilem oba czujniki na kolektorze ssacym ktore odpowiadaja za cisnienie , nie pomoglo .Zdjalem i obejrzalem kolektor ssacy nie wyglada aby...
Z ubytkami sobie poradziłem, nieszczelne były wloty z cieczą chłodzącą do parownika. Wyciek pojawiał się pow 2 tys. obrotów i szybko odparowywał. Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest pojemność układu chłodzenia do Grande Punto 1,2, 8V z klimatyzacją?
Nie wiem czy masz porównanie z innym egzemplarzem... Poniżej 2 tys. obrotów jedynym efektem dodawania gazu było astmatyczne rzężenie wydobywające się spod maski. Aby zażegnać tę dolegliwość, ruszaliśmy z dość wysokich obrotów, a to z kolei mocno nadwyrężało sprzęgło. Ale i podczas jazdy motor sprawia wrażenie wyraźnie „zamulonego”. Nasz...
Fiat Grande Punto 2006 150tyś km 5d 1.3 16V MultiJet 75KM Pali się check engine, samochód odpala i jeździ normalnie. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4,9l / 100km Błąd: Czujnik ciśnienia doładowania - ciśnienie zgodne z atmosferycznym. Po odpaleniu silnika ciśnienie zadane wynosi koło 1000 a czujnik pokazuje 700 przy 3 tysiącach obrotów...
Witam, Niestety w moim Grande Punto (2006) pojawił się ostatnio problem z rozrusznikiem (tak myślę). Po 4 godzinnym postoju, przekręcając kluczyk rozrusznik nie reagował. Akumulator jak najbardziej sprawny. Nie zapalała się jednak także kontrolka od świec żarowych. Pomogło nieoczekiwanie popchnięcie samochodu bo wrzuceniu biegu o pół metra (czyli de...
A rozrząd 100 procent dobrze może o ząbek tylko. . Samochód ma przebieg 156 200 i wlasnie jesteśmy umówieni na rozrząd, ale mechanik stwierdził że nie powinno być to powodem tego że iskra pojawia się z opóźnieniem a samochód widzi po czasie obroty.
Witam, mój Grande Punto zachowuje się dziwnie a ja nie chcę uszkodzić silnika, dlatego proszę Kolegów o pomoc. Otóż w czasie silnego mrozu samochód nie chciał odpalić. Kręciłem kilka razy aż siadł akumulator. Następnego dnia po naładowaniu akumulatora znowu kręciłem i znowu nie chciał odpalić. Akumulator OK, rozrusznik kręcił, silnik nie odpalał. Od...
Mam fiata grande punto 1,4 8v. I od jakiegoś czasu falują mu obroty nie wiem co jest?? Silnikczek krokowy już sprawdziłem oprócz tego: Sonda lambda, kolektor ssący. No i wszystko jest ok ale auto dalej faluje. Już nie wiem co robić proszę o poradę
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Witam ! Mam taki problem z Fiatem G. Punto 1,2 8V auto ciężko pali gdy jest zimny silnik, a teraz problem narasta, Rano trzeba długo kręcić, 2-3 razy zanim odpali, przez kilka sekund pracuje nierówno, nie wchodzi na obroty, wypadają zapłony. Wymieniłem : świece, kable, pompę paliwa, map-sensor (czujnik temp. pow. zasysanego), sprawdziłem luzy zaworowe...
GP 2006 1.3 jtd 75KM. Problem z ciśnieniem oleju w silniku. Objawy: Kiedy silnik sie rozgrzeje to na wolnych obrotach swieci sie cisnienie oleju. Gaśnie przy obrotach 1100. Wymieniny zostal olej i czujnik, oraz zmierzone ciśnienie. Na wolnych obrotach tylko 0,2 bara a przy 2000 obrotow tylko 2bary!!! Ktoś naprawial taką usterke? Pompa oleju? Czy to...
Witam wszystkich.Mam auto jak w opisie.Dużym mankamentem jest w nim to,że ma wysokie obroty(ponad 3.500 obr/min. przy 100 km/h.)Czy jest jakiś sposób na to,żeby obniżyć te obroty?Chodzi mi o to,czy można dopasować inną skrzynie biegów do tego modelu?
Na pewno sprawdzasz to na wolnych obrotach. Jeżeli na wolnych obrotach masz 13,8 przy włączonych światłach to wszystko jest OK. Fiaty tak ładują.
Witam, mam problem z moim Fiatem Grande Punto.. Tydzień temu został wymieniony akumulator i od tego czasu mam straszny problem z odpalaniem samochodu (pomijam mrozy..) oprócz problemu z odpaleniem silnika pojawił się problem z falującymi obrotami.. silnik prawie gaśnie i nagle obroty podskakują w górę. Nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły.. nie...
Witam mam ten sam problem lecz u mnie po wymianie rozrządu GP chodził godzinę na wolnych obrotach zgasł i wszystko szlak trafił raz chodził dobrze raz nie chciał odpalać rozrząd ustawiony dobrze podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz reaguje gdy (po męczarniach) odpali obrotomierz nie działa auto kręci na wysokie obroty widnieje błąd 0335 po jego...
Witam. Fiat GP, rocznik 2006, silnik 1,3 mjet. Zauważyłem w nim dość dziwną przypadłość. Odpalam silnik, bez problemu itd. "Wbijam" 1, ruszam, w momencie kiedy silnik osiągnie 1500 obrotów, słychać dość charakterystyczne tyrkotanie. Przypomina to dźwięk uderzania blachy o blachę czy np. plastikowych elementów o siebie. Dzieje się to na 1 i 2 biegu,...
Witam Fiat ma problemy z odpalaniem, gdy kreci rozrusznikiem w pewnym momencie przestaje widzieć obroty silnik oraz pompka paliwa przestaje pompować paliwo z baku tak jakby znikało napięcie, dodam ze pompka w baku chodzi cały czas po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem zasilanie ecu i przekaźniki ale wszystko jest w porządku, gdy samochód odpali jeździ normalnie.
A gdy zwiększysz obrotu silnika kontrolka gaśnie? I powraca do stanu "przygaszonego" gdy silnik pracuje na wolnych obrotach?
Witam , samochód z 2007 r. Benzyna. 180 000 km. Podczas jazdy zwiększają się obroty silnika o około 500. Bez dodawania " gazu". Szczególnie przy zimnym silniku. Po kilku takich incydentach problem mija ale czasami odzywa się ponownie. Zauważyłem, że występuje szczególnie kiedy hamuję silnikiem. Jaka może być przyczyna ?
Witam. Zakupiłem miesiąc temu grandę Punto 2008r 1,2 8v. Byl to bardzo szybki zakup z racji kolizji wcześniejszym samochodem. Był zimny dzień sprzedawca zapewniał że klimatyzacja sprawna wczoraj okazuje się że jednak mnie oszukał. Po nagrzaniu kabiny wraz z obiegiem zamkniętym po włączeniu klimatyzacji i przekręceniu na zimne cały czas wieje ciepłe...
Mam dwa problemy ze swoim Grande Punto 1.4 + LPG 1.Falujące obroty Na początku były tylko na zimnym ale gdy silnik się zagrzał ta usterki już nie było - ponadto gasł przy wciskaniu sprzęgła jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania. Komputer pokazywał wypadanie zapłonów - wymieniłem świece a cewki zostały sprawdzone i nadal to samo, W międzyczasie okazało...
Mam ciekawy problem. Na zimnym silniku na wolnych obrotach zapala się i mruga kontrolka od smarowania silnika. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy silnika objaw zanika. Filtr oleju Sędziszów wraz z olejem wymieniałem. Czujnik ciśnienia też. Panewek nie podejrzewam ponieważ objaw jest odwrotny. Przy panewkach kontrolka zapala sie na...
Nie wiem czy dam radę Ci wytłumaczyć wystarczająco obrazowo. Ja do zdjęcia poduszki używam elektrody 4 mm. Przecinam ją na dwa odcinki i końce z jednej strony szlifuję na wklęsło. Wkłada się te dwa kawałki w kierownicę, są takie dwa punkty przez które trzeba się przebić (na bokach kierownicy), a następnie trafić na macanego dwa druciane zatrzaski poduszki....
Czemu dziwne? Normalne, nawet jak uda się przekroczyć limiter to obroty bardzo szybko spadają, nie da się ich utrzymać ponad limiterem znacząco dłużej niż 1s. Ciekaw jestem czy mówimy o dieslu czy benzynie. Dla niewtajemniczonych - w Grande Punto, niezależnie od wersji silnikowej (poza Abarthem), obrotomierz jest wyskalowany do 7000 obr./min i nie...
Witam serdecznie W moim GP 1.4 8V z ABS r.2007r mam bardzo tajemniczą awarie i proszę o pomoc: Jechałem po wyboistej drodze i w pewnej chwili na skręconych kołach, podczas lekkiego hamowania, samochód szarpnął mi i zgasł (to moja wina - za wysokie bieg, nie słyszałem silnika - zwolniłem za bardzo). Po uruchomieniu: - totalnie martwy prędkościomierz...
Witam. Po zmianie rozrusznika na wersję z Grande Punto pojawił się problem z odpalaniem. Silnik nie chce odpalić bez wciśnięcia pedału przyspieszenia. Gdy odpali się z wciśniętym pedałem należy przytrzymać go chwilę na obrotach gdyż inaczej znowu silnik gaśnie. Ponadto czasami po odpaleniu silnik się dławi przy dodawaniu gazu. Jeśli dłużej pokręcę rozrusznikiem...
Problem jak w temacie. Sprężarka Denso, bezsprzęgłowa. Wyjątkowo w tym roku po zimie się włączyła (był robiony test szczelności z barwnikiem UV ale nie udało się zlokalizować wycieku, na automacie po 6 minutach jest -937mB). Odkąd mam to auto to w upały bardzo głośno pracuje sprężarka klimatyzacji i stawia duży opór (łatwo zgasić auto przy ruszaniu,...
Dopowiem, że kiedy na biegu jałowym dodaje się gazu pedałem powietrze staje się chłodniejsze, kiedy pochodzi na obrotach normalnych, powietrze z kratek jest po chwili cieplejsze. Czy nie będzie to jednak sprężarka?
Tylko widzisz kolego że takie działania możesz już robić jak masz auto na miejscu A po co widzieć, wystarcza praktyka. Wypada wziąć do reki komputer miernik czy oscyloskop bowiem i rozszerzyć nieco kompetencje Sprzętem bym cię zasypał, ale nawet najlepszy sprzęt nie pomoże, gdy nie masz podstaw. A co do tego Punto-nic ci to nie mówi, że wraz z wzrostem...
Nie wiem ale może to pomoże: na postoju włącz silnik i cztery razy dodaj gazu powyżej 4 tys. obrotów. Dodaj gazu potrzymaj parę sekund powyżej 4 tys. obrotów puść gaz aż zejdzie do obrotów na postoju i tak ze cztery razy. Pozdrawiam. J
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
Witam, Mój GP to 1,4/ 8 zaworów/ 2007 r.manual. Odkupiłem go z przebiegiem 60 K, teraz ma 90 K. Zaczęły się problemy z silnikiem. Osłabł, wpada w rezonans przy obrotach 2300-2400 obr/min., więcej spala, przytyka przy ruszaniu. Zmieniłem świece i przewody.Nadal nic nie pomogło. Pojechałem na sprawdzenie komputerem. Okazuje się, że wszystko jest OK. Elektronik,...
Witam wszystkich Jestem szczęśliwym posiadaczem Grande Punto 1,4 77 KM z 2009roku Mój problem polega na tym iż Pierwsze odpalenie na zimnym silniku trwa od 3 do 5 sekund, tak długo muszę kręcić rozrusznikiem i pulsacyjnie dodawać gazu. Dodam iż ten problem jest zarówno na gazie jak i na benzynie Każde kolejne odpalenie jest juz perfekcyjne, nawet kiedy...
Witam,wymieniłem pasek rozrządu w GP 1,4 77Km i mam problemy z wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze.Pasek wymieniony według instrukcji ze wszystkimi blokadami ,tak jak trzeba,silnik chodzi równo i dobrze przyspiesza do 3tys.obrotów,jechałem na autostradzie 170 km/h.Po mocniejszym wciśnięciu gazu dusi się,coś nie tak.Rozrząd skontrolowany i wszystko pasuje,powoli...
Ok, tak będę musiał. Bo ręcznie nie da się jakoś wysterować tej przepustnicy aby sobie to samemu obadać ? Chciałem tylko dowiedzieć się i skorzystać z doświadczenia innych czy ten dźwięk oznacza coś poważnego. Zawory byłoby słychać chyba nawet na wolnych obrotach ? Może poszła uszczelka na łączeniu: katalizator - złącze elastyczne... hmmm
To jest zrzut z Multiscana: ECU ISO Code: 0D 07 D6 04 43 2016-07-07 09:07:37 CONNECTED TO: Fiat Grande Punto 1.4 8V Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD Injection (8V) ----------------------------------------... Kod ISO: 0D 07 D6 04 43 Numer rysunku FIAT: 51798651 Numer sprzętu: IAW5SFHW300 Wersja sprzętu: 00 Numer oprogr.: 0905F41 Wersja...
Ładowanie mierzone z włączonymi światłami,nawiewem? Trzeba też mierzyć na wyższych obrotach. Może usypia,tylko po jakimś czasie.
Dzięki za informację. Rozrząd zmieniony. Wszystko zgodnie z manualami. Ustawiałem na oryginalne blokady. Obyło sie bez problemów, chociaż......znowu muszę prosić o pomoc. Po założeniu paska, napięciu napinacza, zdjąłem blokady i sprawdziłem czy po przekręceniu wału znaki będą się zgadzały. I tu moje zdziwienie (mało doświadczenia i wiadomości) okazało...
Da się jakoś to potwierdzić w domu czy tylko wtryski na maszynę? Ciśnienie na szynie jest ok 300 barów na wolnych obrotach. Nie za dużo?
1.4 16v 95KM + LPG odradzam, za delikatny silnik. W moim GP spalanie to 6,3-6,4l benzyny przy normalnej, dynamicznej jeździe(bez korków, do 110km/h). Na autostradzie potrafi spalić ciut mniej(6,2-6,3l)pomimo prędkości 130-140km/h. Szósty bieg nadaje się wyłącznie do jazdy powyżej setki , przy pełnym obciążeniu strasznie zamula ale zdecydowanie mniej...
Witam Mam problem z moim Punto, po wymianie sprzęgła przestał odpalać. Czujnik położenia wału dwa razy wymieniony na Valeo, wymieniony rozrusznik i sprawdzone wszystko co tylko możliwe, paliwo dochodzi, samochód kręci ale nie odpala, natomiast wystarczy mała górka lub delikatne psiknięcie plaka i samochód działa. Nie przerywa pracuje ładnie. Obroty...
A na ile cylindrów silnik pracuje? Wydaje mi się że wszystkie pracują. Gdyby nie palilyna wszystkie gary byłby inny dźwięk przy pracy silnika. I jeszcze jedno silnik na niskich obrotach pracuję w miarę normalnie ale podczas przyspieszania i dodania gazu wariuje
Możesz przybliżyć o co Ci chodzi pisząc o obrocie o 90 st ? Jedyne co kojarzę przy wyjmowaniu szyby to konieczność demontarzu uszczelek. Jak coś popraw mnie.
W P2 jest mało czuły układ i dość łatwo wymienić ten czujnik. Ta fabryczna zawleczka blokująca załatwia sprawę. Oczywiście i w tym puncie można zrąbać sprawę. Natomiast w autach po 2007r czujniki są dużo bardziej czułe (mniejszy obrót powoduje dużo większe zmiany w Nm) bardzo cieżko jest wymienić ten czujnik bez specjastycznych narzędzi i podglądania...
Witam. Mam problem z punciakiem. Po tym jak mi poddymiał przy wyższych obrotach i zapaleniu się lampki czek samochód stracił swój wigor i przeszedł jak gdyby w tryb awaryjny. Przeczyściłem kolektor ssący, był całkowicie zasyfiony prawie bez prześwitu nie mówiąc już o fajce do EGR-u która była zatkana. EGR wyczyściłem grzybek chodzi płynnie. Bolec w...
Witam. Koledzy pacjent jak w opisie na operacje przełożenia ECU używki. Powód gasniecie losowe podczas jazdy przy schodzeniu z obrotów tak jak by ktoś nagle wyłączył stacyjkę. Zdarza się także że na postoju po włączeniu czego kolwiek z elektryki gasie tak samo. Wszystkie masy, zasilania bezpieczniki sprawdzone. Jak najłatwiej ogarnąć immo bez programatora...
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Po wymianie pierścieni, uszczelnieniu pompy wtryskowej auto nie odpala. Autocom i Multiecuscan nie widzi problemów w ECU. Pompa paliwowa pompuje paliwo, dochodzi do wtrysków jednak w mojej ocenie nie puszcza impulsów masowych na sterowanie cewek, plus jest / obserwowałem wtryski podczas kręcenia - wpięte w szynę odwrotnie tak żebym widział ich końcówki...
Witam wszystkich. Podepnę się do tematu. Kupiłem niedawno GP 1,4 8V i po wymianie świec szarpie przy mocniejszym dodawaniu gazu. Przy normalnej jeździe jest OK. Nie ma komunikatu o błędzie. Świece wymieniałem sam na polecane NGK ZKR7A-10 (te same były wcześniej - prod. japońskiej, nowe są francuskie). Jedni polecali sprawdzać szczelinę, drudzy montować...
Witam! Mam problem z moim Grande Punto 2007. Zaczęło się od dymu spod maski, który pojawił się po uruchomieniu silnika. Po chwili zapaliła się kontrolka ładowania silnik jednak pracował normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu kontrolka zniknęła ładowanie wróciło. Jakiś tydzień później ponownie zapaliła się kontrolka ładowania, wystąpił brak wspomagania,...
Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
Witam, Pierwszy alternator padł po systematycznym zalewaniu odprowadzeniem wody spod szyby. Poprawiłem producenta, woda odprowadzana jest rurką w inne miejsce. Ten nowy założony był trzy lata temu (ok 30 000 km przejechane). Problem polega na tym, że czasami (bardzo, bardzo rzadko ) podczas rozruchu słychać świst (podobny do hałasu wirującej na dużych...
Witam, Mam Fiata Grande Punto 1.4 z 2007 roku. Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. Obecnie mam taki problem. Po odpaleniu aurka napięcie ładowania wynosi 12,00 do 12,7 V. W zależności od obrotów sinika. Lampka braku ładowania zapala się bardzo rzadko przy zejściu poniżej 12 V. Co gorsze towarzyszy temu dźwięk jakby pracującej jakijś...
Od pewnego czasu pojawił mi się problem z kropkiem, Otóż na biegu jałowym na wolnych obrotach zaobserwowałem przyduszanie rozgrzanego silnika, ale takie że normalnie chodzi jak zegareczek tylko są momenty że w pewnej chwili go przydlawi i czuć szarpnięcie silnikiem. Stojąc z tyłu auta z rury słychać też taki jakby parsknięcie powietrzem. Nie jest to...
Jak pompujesz hamulce to normalne że w końcu obroty spadną. Szukaj rozszczelnienia w układzie podciśnienia ale gdzie indziej. Punto rzeczywiście ma niezłe hamulce ale w porównaniu z Grande Punto to one są baaaardzo delikatne ;)
Tylko, że ja nie jestem elektronikiem (choć lutownicę mam) i ta drobna adaptacja może być nie do przeskoczenia ale o shift light nie pomyślałem. Mi jest to potrzebne do włączania i wyłączania zmiennych faz rozrządu. Mam silnik z grande punto włożony do uno (i uturbiony ale to już nie ważne). Ten silnik ma wariator hydrauliczny na wałku rozrządu i jest...
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Miałem Grande Punto z tym silnikiem i owszem "laga" w reakcji na gaz miało ogromnego ale bardzo dobrze jechało "z dołu" (przynajmniej dopóki nie padła turbina).
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Witam, Otóż parę dni temu pojawiły się dziwne odgłosy tak jakby przeskakującej sprężyny podczas skrętu - odgłosy podczas postoju lub toczenia się. Po zanurkowaniu nie stwierdziłem by ze sprężynami było coś nie tak natomiast podczas obrotu drugiej osoby kierownicą czuć jak sprężyna skacze. Więc diagnoza padła na łożysko wraz z poduszką. Szykuję się właśnie...
Dzięki, przynajmniej jedno mogę wykluczyć, jutro jadę na komputer może coś konkretnego wykaże, albo zelżeje mróz a punto samo się naprawi. :)
Witam, czy mógłby mi ktoś pomóc wyregulować ta instalacje ? Mam z nią problemu rano podczas pierwszego odpalania, szarpie, gaśnie. Gazownik kazał mi wyczyścić wtryskiwacze, oddałem do czyszczenie i trochę się polepszyło ale nie do końca. Wymienione wszystkie filtry. Gdy auto postoi ze dwie godziny to czasem się przełączy normalnie, a czasem obroty zaczynają...
Temat Corsy i 1.3cdti dobrze ujął alfik7 Opel Corsa D i Grande Punto to to samo podwozie, zawieszenie i koła. Rozwiązania we wnętrzu też wskazują na podobieństwa konstrukcyjne. Silnik 1.3 (właściwie 1248 ccm) to zaprojektowany przez Włochów diesel, montowany w polskich zakładach FPT Bielsko-Biała. To jest świetny silnik, szczególnie w wersji 90 konnej....
Może Punto II HGT? Problem w tym, że małe auto ze sportowym zacięciem ciche nie będzie. Jak jest małe to żeby się dobrze prowadzić musi być lekkie, a żeby być lekkie nie może mieć kilogramów mat i pianek wygłuszających. 8s do 100km//h to poważne wyzwanie. Grande Punto niestety jest już dość ciężkie (1200kg), choć prowadzi się na prawdę rewelacyjne....
(g40 - polówka 1.3, g60 - corrado) G-lader to klapa, zarowno w Polo jak i w Golfie/Corrado Daihatsu Charade GTti 1.0 12V 101KM To juz super wynalazek. Bialy kruk. pitrala1 napisał: Ale turbina daje Ci dużo większy użyteczny zakres obrotów A to chyba cos nowego... Szczegolnie w silnikach malej pojemnosci. W nowych turbo benzynach, turbiny wstają na...
Otóż, gdy obroty silnika są delikatnie poniżej 1000, pojawia się stukanie przypominające stukanie drewnem o metal (lub pukanie w żeliwny kaloryfer) i jest słyszalne od ok.800 - 2000obr z różnym natężeniem. Najbardziej daje się wyłapać, gdy auto jest dobrze rozgrzane i włączone są światła + ogrzewanie tylnej szyby. Odgłos nasilił się po zmianie oleju...
Ten chyba pod względem komfortu będzie bardzo dobry. Ceny niskie jak na samochód tej klasy - jest jakiś nieudany, czy to dlatego że "francuz"? Generalnie u nas wszystko co nie jest niemieckie albo japońskie jest sporo tańsze... popatrz sobie na ceny Grande Punto i Corsy D na rynku wtórnym - to jest to samo auto, diesle w obu są Fiata, na osprzęcie...
Witam, Mam prośbę o pomoc w ocenie sprawności wtryskiwaczy we Fiat Grande Punto 1.3 mJET 90 KM. Wykonana została próba przelewowa i pomiar korekt wtrysku za pomocą Multiecuscan. Próba przelewowa trwała około 2,5 min. a pomiar był następujący: 1 wtrysk - 19 ml 2 wtrysk - 20 ml 3 wtrysk - 17 ml 4 wtrysk - 8 ml Korekty wtrysku były mierzone na wolnych...