Witam. Widziałem, że już pytałeś w tym temacie, lecz ten rysunek, który dostałeś, faktycznie może być pomocny dla kogoś kto zna ten temat praktycznie na pamięć. Gdyby pisać (mówić) tylko o blokadach (gdzie i jak stosować), to wyszedłby z tego tylko chaos - dlatego: W zał. dokładna instrukcja wymiany (ustawienia) rozrządu w Fiacie Grande Punto 1.4 8V...
Witam. To że nie możesz się połączyć przez interfejs to nie jest wina auta tylko interfejsu a szkoda, bo to by wiele wyjaśniło. Jak już zapali na plaka to silnik pracuje poprawnie? Jeździłeś nim, ma moc? Przed awarią były jakieś problemy? Co do akumulatora to po prostu kończy swój żywot.
1.0, 1.1, 1.2 i 1.4 ale 8V. są bezkolizyjne.
Oprócz tych blokad nic nie potrzeba więcej. Jeśli wszystko dobrze poustawiasz to problemów nie bedzie.
Witam czy przy wymianie rozrządu w Fiacie grande punto 1.4 8v 57kw trzeba luzować koło zmiennych faz rozrządu (wałka), posiadam blokady do zablokowania walka i wału ?
Masz znaki. Żadnej filozofii w tym nie ma.
Schemat dla Fiat Grande Punto 1,4 8V 2005-2012, Kod silnika: 350A1.000 http://obrazki.elektroda.pl/7701004000_1...
Witam, chciałbym wymienic rozrząd w Grande Punto 1.4 8 2009 Wiem, że wystepuje wariator zmiennych faz ,moje pytanie jest czy ktoś wymieniał rozrząd bez blokad ? Za wszystkie porady dziekuję.
Kolego czego ja nie sprawdzałem. Jak bym nie miał to bym o ustawienie rozrządu nie pytał.
Który 1.4? 8V 57kW 16V 70 kW Abarth 114kW
Błąd 101,106,171,172 jest spowodowany jedną usterką, Doczepić się trzeba P0106 czyli czujnika na kolektorze ssącym, lub szukaj nieszczelności w dolocie, błąd mieszanki (171i 172 )masz właśnie przez nieszczelność dolotu lub uszkodzenie tego czujnika (sprawdzić piny w wtyczce) . Błąd P0016 to błąd wałka rozrządu (brak synchronizacji z wałem. przyczyny:...
Ja tak zawsze robię i nie używam blokad przy wymianie rozrządu Bo nie trafiłeś jeszcze na rozrząd w którym nie ma szans zrobić go poprawnie bez blokad. To znaczysz pasek To szkoda nawet komentować. Dokładnie kiedyś się zdziwi . Jeśli chodzi o auto to tak jest tam normalna uszczelka i tak musisz rozpiąć rozrząd do demontażu pokrywy i tak potrzebujesz...
Proste wysterowanie z komputera i się dowiesz
Objawy tak jakby wskazujące na przestawiony rozrząd, ale wydaje mi się, że wtedy wykryło by jakieś błędy, jeżeli się mylę proszę mnie wyprostować. Pozdrawiam
Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Może wypalony zawór . W tym silniku jest regulacja płytkami. Wymieniałeś pasek rozrządu.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Witam W tym silniku są potrzebne blokady, ponieważ są tam zmienne fazy rozrządu. Wpisz w wyszukiwarkę schemat rozrządu Fiat Grande Punto znajdziesz schemat.
A rozrząd 100 procent dobrze może o ząbek tylko.
Kupiłem drugi sterownik... wraz ze stacyjką i czymś tam jeszcze... Inaczej nie chcieli mi tego sprzedać bo to komplet i tylko tak sprzedają. Ale z uwagi na to, ze zapłaciłem za komplet 120 zł a na alledrogo kosztuje 200 + wysyłka to i tak nie było źle... W tym sterowniki układ miał oznaczenie vb325sp. Także sterownik teraz działa i wiem, że układy o...
Wpisz w wyszukiwarkę "wymiana rozrządu Fiat grande punto 1.4 8V to taki sam silnik . Po zakupie blokad (koszt około 200 zł ) i poczytaniu Autodaty lub E learna możesz brać sie do wymiany. Wcześniej tak jak kolega Kortyleski radzi zmierz ciśnienie sprężania.
Na 99,9% jest kolizyjny airbites Poziom 22 Miasto: Poznań Ostatnia wizyta: 04 Sty 2018 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 717 Pomógł: 8 Ocena postów: 41 Punkty: 547 Post#6 11 Maj 2009 01:44 Re: Fiat Grande Punto 1.4 8V 06r rozrząd kolizyjny czy nie?? Dodaj do ulubionych na forum Cytowanie selektywne - zaznacz tekst wiadomości i kliknij Odpowiedz z cytatem...
Zdemontuj pokrywę wałków rozrządu i obejrzyj bardzo dokładnie gniazda popychaczy hydraulicznych.
Na ceny ma też trochę wpływ skomplikowanie aut. Kiedyś auta miały prostą budowę i nie były tak upakowane, dziś do głupiej wymiany żarówki z przodu trzeba czasem pół auta rozebrać i weź to wytłumacz laikowi, który wcześniej 15 lat jeździł bandziorem (125p). Już w głupim Seicento trzeba opuścić trochę silnik żeby się dostać do alternatora, a jak jest...
W zasadzie wychodzi na to, że: Mazda 6 łańcuch rozrządu, słaba karoseria Punto jest na pasku, ale za to ocynk
Tylko, że ja nie jestem elektronikiem (choć lutownicę mam) i ta drobna adaptacja może być nie do przeskoczenia ale o shift light nie pomyślałem. Mi jest to potrzebne do włączania i wyłączania zmiennych faz rozrządu. Mam silnik z grande punto włożony do uno (i uturbiony ale to już nie ważne). Ten silnik ma wariator hydrauliczny na wałku rozrządu i jest...
Witam Poszukuje auta do 15.000 zł z dobrym, prostym silnikiem. Uczulony jestem już na koło zmiennych faz rozrządu ( miałem Megane) dlatego też szukam czegoś w benzynie bez KZFR. Zainteresowałem sie nissanem note 1.6 ,almerą, grande punto 1.4 95km ale one na 99% też mają koła zmiennych faz rozrządu. Według mnie to guzik daje do oszczędności spalania...
Mam Grande Punto z silnikiem 1,4 8V 77 KM . Sinik oszczędny ,ponieważ ma zmienne fazy rozrządu.
jak nie zmienia faktu bary a stopień sprężania to 2 światy na to sa wzory do obliczania ale jak 3i4 sprawdzałęś jest identyczne w obu ?? Dodano po 1 http://www.autocentrum.pl/dane-techniczn...
Uszczelniacze wymienia się "od zewnątrz", jeśli chodzi o uszczelniacz wałka rozrządu i uszczelniacz wału od strony rozrządu to trzeba zdjąć koła pasowe, gorzej jest z wymianą uszczelniacza od strony skrzyni biegów, bo trzeba ją całą zdemontować. Jest jeszcze czwarty uszczelniacz - oring pod uchwytem cewek (oryginalnie otwór pod napęd rozdzielacza zapłonu)....
Mam Fiata Grande Punto z silnikiem 1,4 8V . Przy przebiegu 115000, poza wymiana rozrządu, świec, klocków hamulcowych oraz płynów eksploatacyjnych nic nie robiłem . Autko z 2007 r. Uwaga silnik ma zmienna fazę rozrządu i do wymiany paska potrzeba blokad. Mogę ci polecić ten model .
Witam, od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu Fiat Grande Punto 1.2 48 kW. Samochód bardzo długo kręci zanim odpali. Został wymieniony czujnik wału korbowego z Delphi na Magneti Marelli.Na tym czujniku Delphi samochód w ogóle nie chciał załapać, odpalał za trzecim, czwartym razem. A na Manetti odpala za pierwszym ale po długim kręceniu....
Rozchodzi się o to, że diagnoza na podstawie podanych objawów, to zgadywanka. Utrata mocy może oznaczać praktycznie wszystko, problemy z układem zapłonowym, syf w układzie paliwowym, awaria zaworu EGR, niedrożny wydech, zakleszczone hamulce, przyblokowana sprężarka klimy, ślizgające się sprzegło, przeskoczenie paska rozrządu etc. etc. To tak jak diagnozowanie...
Jak się nie mylę to silniki 77kM były z jednym wałkiem rozrządu (8V) a silniki 95kM były z dwoma wałkami rozrządu (16V) katalogowo spalanie podobne. Mocniejsze silniki (95kM) bywały z 6-ścio biegową skrzynią. Co do kosztów napraw i awaryjności nie mam rozeznania (obecnie użytkuję Skodę). Przy Twoich założeniach Octavia byłaby wygodniejsza.
Witam od pewnego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Najlepiej opiszę całą sytuację, aby zobrazować problem. Pewnego dnia pojechałam do sklepu na zakupy, nie było mnie z 30 minut, gdy wróciłam nagle rozrusznik nie kręcił tylko cykał, nie szło uruchomić samochodu nawet na po pych. Auto wróciło lawetą. Dodam że wcześniej przy kręceniu rozrusznikiem...
Cześć Wszystkim. Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza. Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na...
Rozumiem że nadal silnik nadal pracuje nierówno i czuć paliwo a mechanik jedynie sprawdził i wykasował błędy i czekasz na następną audiencję? Przypuszczam że pomiar ciśnienia sprężania też może nie znaleźć przyczyny. Układ tłok-cylinder-zawory zostawił bym na sam koniec rozpoczynając poszukiwania od obwodu zapłonu, układu zasilania, sprawdzenia ustawienia...
AutoŚwiat zrobił [url=http://www.auto-swiat.pl/1-fiat-gra... długodystansowy GP z tym właśnie silnikiem, po 100 tys. km rozmontowali silnik na czynniki pierwsze i orzekli, że nie nosi żadnych śladów zużycia i wciąż widoczne są ślady fabrycznej obróbki na gładziach cylindrów. Plusem tego silnika jest...
Jedyne problemy 1.6HDI 90KM o jakich słyszałem/czytałem to wyciągający się łańcuch rozrządu, problemy ze smarowaniem turbiny (głównie w eksploatacji miejskiej) i cieknące wtryskiwacze. Czyli nic strasznego, standard można by rzec... w Skodzie ojca jest 1.9 BXE, ma 200 tys. km przebiegu i o dziwo jeździ.
W mk.2 były silniki benzynowe 1.2 8V - 60KM i 1.2 16V - 80KM, był też 1.8 16V - 130KM. W FL'u praktycznie tylko 1.2 8V - 60KM i teoretycznie był też 1.4 16V - 95KM ale on jest jak Yeti ;) 75'ka w mk.1 to była stuningowana 60'ka - inny kolektor wydechowy (symetryczne kanały, układ 4-2-1), inny wałek rozrządu ("ostrzejszy"), no i full-grupowy wtrysk wielopunktowy...
Po wymianie pierścieni, uszczelnieniu pompy wtryskowej auto nie odpala. Autocom i Multiecuscan nie widzi problemów w ECU. Pompa paliwowa pompuje paliwo, dochodzi do wtrysków jednak w mojej ocenie nie puszcza impulsów masowych na sterowanie cewek, plus jest / obserwowałem wtryski podczas kręcenia - wpięte w szynę odwrotnie tak żebym widział ich końcówki...
Te moduły cewek posiadają diody po stronie wysokiej (czego prawie żaden producent nie wspomina, siermiężne serwisówki Fiatowskie typu "eLearn" również). Diagnostyka w domowych warunkach nie jest prosta, ale [url=https://www.youtube.com/watch?v=rbK... tam można improwizować. Przykład ("zaawansowana amatorka"): http://fiatpunto.com.pl/topic58833.html....
To jest zrzut z Multiscana: ECU ISO Code: 0D 07 D6 04 43 2016-07-07 09:07:37 CONNECTED TO: Fiat Grande Punto 1.4 8V Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD Injection (8V) ----------------------------------------... Kod ISO: 0D 07 D6 04 43 Numer rysunku FIAT: 51798651 Numer sprzętu: IAW5SFHW300 Wersja sprzętu: 00 Numer oprogr.: 0905F41 Wersja...
Dlaczego Corsa to w/g Ciebie tragedia, jeżdżę bliźniaczym Grande Punto i spisuje się bardzo dobrze. Silnik 1.3 Multijet (CDTi w Oplu) świetnie daje sobie w nim radę, pojemność 1248 ccm, więc niskie składki za OC, rozrząd na łańcuchu, a 90KM i 210Nm(at)1750rpm jest, wszystko przy spalaniu poniżej 5l/100km. Nie polecam ani Ecoteca 1.4 ani silników VW...
Sprawdź czy nie ma planów wprowadzenia SCT w Trójmieście, bo jeśli tak to możesz nie wjchać autem starszym niż 10 lat. STC to chory pomysł urzędników zwłaszcza w kontekście mieszkańców. Jeśli samochód jest sprawny technicznie żaden urząd nie powinien za właściciela decydować kiedy zmienić samochód. Jest to zwykła dyskyminacja i segregacja ludzi. Jeśli...
Po pierwsze to w tym silniku fabrycznie jest stosowany olej Selenia WR Diesel 5W-40 i jeśli czymś go zastępować to 5W-30 albo 0W-40, 10W-40 to lałem do starego Punta 1.2 benzyna. Standardową usterką w tym silniku jest rozciągnięcie łańcuch rozrządu oraz wytarcie napinacza łańcucha rozrządu każda z osobna, a zwłaszcza obydwie razem na dłuższą metę prowadzą...
Witam od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Samochód odpala po kilku sekundach. Rozrząd jest zrobiony, wymieniony czujnik wału korbowego,filtry,świece. Mechanik sprawdzając wszystko po kolei,stwierdził że pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. Na początku jest prawidłowe ciśnienie aż nagle wskazówka zaczyna spadać. Została podmieniona pompa...
Witam. W samochodzie pali się check, sterownik wywala błąd P2226 - czujnik ciśnienia atmosferycznego przerwa, zwarcie z plusem. Wartość w parametrach 1000mbar i stoi. Wygląda jak by sam czujnik nie był podpięty. Problem jednak w tym, że w aucie nie ma takiego czujnika! Czytam to multiecuscanem, raczej dobry odczyt. Błąd po skasowaniu wraca od razu,...
Moim zdaniem o możesz mieć tylko pretensje do BRC, Ci zaś pewnie zrzucą winę na jakość LPG, lub wadliwy zawór. Lepiej zabrać auto do mechanika, kazać sprawdzić za pomocą podania sprężonego powietrza na cylinder czy to wina wypalonego gniazda zaworowego. Wtedy będzie wiadomo czy to wina zaworów ssących czy wydechowych i czy to na 100% wina zaworów. Żeby...
Wygląda na zapchany filtr oleju i nie bardzo działający zawór by-pas. wymień filtr i olej powinno być ok. Wydaje mi się że niedawno kupiłeś to auto i wymieniłeś olej na lepszy niż był poprzednio co spowodowało wypłukanie osadów i zabicie filtra olejowego. Co do seleni to w moim punciaku wymieniałem uszczelkę pod głowicą po 100tyś. Cylindry i tłoki wyglądały...
Dzień dobry Posiadam FIata GP 1.4 16V Starjet 95KM (6 biegów) samo PB. Auto ma 175 000 km. Problem jest taki, że podczas zmiany biegu z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4 trzeba pod koniec bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło ponieważ w innym razie jest pojedyncze szarpnięcie. Tak samo dzieje się też jak wbity jest bieg w momencie dodania gazu. Nie jest...
Jest blokada wału w postaci kołka wchodzącego przez otwór w obudowie skrzyni biegów do otworu w kole zamachowym: Tak wygląda opis procedury wymiany łańcucha rozrządu: Wymontowanie - Odkręcić śrubę mocującą koło pasowe napędzane napędu rozrządu. Oznakować pozycję montażu koła pasowego napędzanego napędu rozrządu od strony wydechu i koła pasowego zębatego...
Ja dwa tygodnie temu kupiłem upragnione BMW E39 - Stan naprawdę kolekcjonerski, no nie ma rzeczy do której można by się przyczepić, praktycznie jak nowy samochód.. A mimo to od dnia zakupu wydałem juz na nią ponad 3 tys zł. No i właśnie - mając Fiata Punto za te 3 tys. wymieniłbyś kompletne zawieszenie, sprzęgło, rozrząd i może jeszcze by Ci coś zostało......
Albo ponad 100KM albo ekonomiczne auto, te dwie rzeczy niestety się wykluczają. Punto jest lekkie, więc to 130KM to wystarcza ze sporym zapasem, największą bolączką silnik jest wariator rozrządu (to jest silnik ze zmiennymi fazami). Ogólnie auto bardzo fajne do zabawy i dość trwałe jak na ten segment, niemniej na pierwszy samochód nie polecam. W zupełności...
Tak to ten sam silnik co w Doblo. Mam mocniejszą wersję (90KM) tego silnika w Grande Punto, po mieście pali koło 6l/100km, w trasie bez korków da się zejść poniżej 4,5l/100km, a najmniej raz mi spalił na "trasie" Bielsko-Sosnowiec-Bielsko 4l/100km. Mieszkam w terenie pagórkowatym więc to chyba niezły wynik. Normalnie na tej trasie pali mi ok 4,8l/100km...
Może Punto II HGT? Problem w tym, że małe auto ze sportowym zacięciem ciche nie będzie. Jak jest małe to żeby się dobrze prowadzić musi być lekkie, a żeby być lekkie nie może mieć kilogramów mat i pianek wygłuszających. 8s do 100km//h to poważne wyzwanie. Grande Punto niestety jest już dość ciężkie (1200kg), choć prowadzi się na prawdę rewelacyjne....
Na wstępie - wyrazy współczucia... Co do wskazówek to przeglądy i serwis silnika sugeruję robić w serwisach FIATa - jest dużo taniej. Silnik w tej wersji jest montowany m. in. w FIATach Grande Punto i Bravo II, a produkowany jest w Bielsku-Białej w zakładach FIAT Powertrain. Wskazówki - to auto z tym silnikiem nie jedzie tylko się toczy. Silnik bez...
Bardzo długo zastanawiałem się na wymianą Grande Punto 1.3MJTD na coś nowszego i znów wybrałem na przekór forumowym (i nie tylko) zaleceniom, Seata Leona III z silnikiem... 1.4TFSI (EA211 CZEA). Do pracy mam dość daleko (ok 70km) więc spalanie jest dla mnie istotne, ale pogodziłem się że mała i wysilona (150KM) turbo benzyna w jednak dość sporym aucie...
Klasyk gatunku Golf IV przeżyje znacznie więcej niż 8 lat młodszy Golf V TSI np.. Tak, i wnikliwie poznasz budowę samochodu GOLF IV! To auto w najlepszym wypadku ma juz 13 lat, iluś właścicieli i setki tysięcy km za sobą. To juz po prostu stary trup. Nie daj się nabrać na takie historyjki. To auto dla kogoś, kto jest świadomy co kupuje i jakie będa...
Temat Corsy i 1.3cdti dobrze ujął alfik7 Opel Corsa D i Grande Punto to to samo podwozie, zawieszenie i koła. Rozwiązania we wnętrzu też wskazują na podobieństwa konstrukcyjne. Silnik 1.3 (właściwie 1248 ccm) to zaprojektowany przez Włochów diesel, montowany w polskich zakładach FPT Bielsko-Biała. To jest świetny silnik, szczególnie w wersji 90 konnej....
Już pisałem: Nie potrzebuje jakiejs wielkiej mocy. Ma tez w miare malo palic. Nie mam tez za duzego budżetu. Minusem jest tez to ze to rocznik 2010 no ale niestety na więcej mnie nie stac Takie wymagania spełnia na przykład Toyota Yaris, Hyundai i20, Dacia Sandero/Logan z fabrycznym LPG, Fiat Grande Punto. Jeśli musisz wozić coś większego niż dwa plecaki,...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
Nie jest pozbawiony w całości! Po co 40-to latkowi inne auto? To pierwsze sensowne pytanie. Gumy nie palę, śmigam emerycko by jak najmniej spalił, rozrząd w Punto mam nie kolizyjny, spalanie lpg na poziomie 8L w mieście, mniej jak 7 na trasie, na 6 biegu spokojnie Punto rozbujasz na Autobahnie na zachodzie do 140 i sobie lecisz a spalanko na poziomie...
Otóż, gdy obroty silnika są delikatnie poniżej 1000, pojawia się stukanie przypominające stukanie drewnem o metal (lub pukanie w żeliwny kaloryfer) i jest słyszalne od ok.800 - 2000obr z różnym natężeniem. Najbardziej daje się wyłapać, gdy auto jest dobrze rozgrzane i włączone są światła + ogrzewanie tylnej szyby. Odgłos nasilił się po zmianie oleju...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
Wygoda jest pojęciem dość subiektywnym. Prowadziłem Corollę E12, Mondeo mk. 2 i mk. 3, Astrę II, Octavię IIFL, a na co dzień jeżdżę Grande Punto. Jakoś nie odczuwam przepaści w wygodzie podróżowania. Do pracy dojeżdżam ok 70km (głównie drogi krajowe dwupasmowe i ekspresowe, kawałek autostrady), zdarzało mi się jeździć "trasy" kilkaset km i zdecydowanie...
punto grande punto rozrząd punto grande wiązka
philips 55pfl6007 uszkodzony digitizer wykręcić śruba
continental radio linijki cccam
Audiobooki na Pentagram Vanquish ICER 8GB P 5118: Obsługiwane formaty i wskazówki Kyocera FS-820: Migająca czerwona dioda, świecąca zielona dioda - co oznacza?