Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Ale czy na tyle duzo aby uruchomić silnik.
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Witaj W dobrą stronę idziesz. To nie są wcale regulatory napięcia tylko drivery cewek. Nie robiłem jeszcze tego w superkropku ale w pandach nagminnie właśnie one padają. Musisz ustalić który driver odpowiada za tą konkretną cewkę. Albo po schemacie dojdziesz do którego pinu złącza jest podlaczona albo na odpiętym akumulatorze podepnij komputer do auta...
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Kupić zregenerowany i założyć osłonę pod silnik.
Termostat jedynie się wymienia na nowy. Termostat łatwo sprawdzić, gdy silnik jest zimny. Uruchamiasz samochód rano, po 10-15 min pracy, korpus silnika jest znacznie ciepły, dotykasz chłodnicy (całość, góra dół), czy nie robi się ciepła. Jeżeli tak, to termostat do wymiany.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Zacznij sprawdzanie od bezpieczników, jak to nie pomoże sprawdź kostki połączeniowe, mogą być zaśnieżone. Rozłączyć oczyścić i złączyć. Sprawdź czy niema przetartego przewodu. Pozdrawiam Miro.Nasz Jak napisałem sprawdzić bezpieczniki, które znajdują się pod maska i nad nogami w kabinie. Kostki w układzie abs, zasilania oraz czujniki. ABS oblicza na...
Mexico to oryginał.Kolor otuliny ma znaczenie.
W Grande Punto na zablokowanym immobilizerze rozrusznik nie kręci.
Wczoraj chciałem się dobrać do tego złącza K żeby sprawdzić czystość wtyku antenowego antenowego. Po odkręceniu 2 wkrętów imbusowych mocujących płytkę z gniazdem diagnostycznym myślałem, że wyciągnięcie wtyku będzie pestką, a tu niespodzianka, nie wiedziałem jak go wyciągnąć. Chyba jest jakoś zablokowany. Może ktoś pomoże w jaki sposób go wyjąć ?
Może Fiat Grande Punto z silnikiem 1,4 8V.
Kolego mówimy o złączu sterownika silnika. Masz na schemacie zaznaczone kolory kabli, już po tym możesz zidentyfikować wszystko. Zobacz, w tej kasecie też masz podpisne piny. Nawet na zdjęciu widać. Obudowa, wewnątrz gniazd ma cyferki, to rzędami numeracja pinów. Oczywiście liczysz z pustymi polami. 1 ----- 5 6 ----- 10 Tak to przykładowo wygląda. I...
A jak szybko nagrzewa ci się silnik ?
Taka zmiana zazwyczaj jest nieopłacalna. Oprócz tego co podałeś zazwyczaj wiązka silnika z kompletnym osprzętem. Najczęściej skrzynie biegów. Mocowanie zespołu napędowego do komory silnikowej.
Ty geniuszu a ty czasem w tym "warsztacie" nie kręciłeś ta kierownicą jak auto było podniesione ? skończ ten temat bo szkoda na to zasobów marnować.
Benzyna ;)
Bierz 1,4 wsadz lpg i lataj
A może Fiat Grande Punto z silnikiem 1,4 8V.
Witam. Ostatnio jadąc moim fiatem grande punto silnik nagle stracił moc i brzmi jak skuter. Stał się głośny ale to dźwięk jak piła spalinowa lub właśnie skuter. Zaznaczam że auto jest na benzyna/gaz ostatnio wymienione filtry w układzie lpg. Spadek mocy i ten dziwny dźwięk jest zarówno na benzynie jak i lpg. Co może by tak przyczyną takiego zachowania?...
Witam Jaki luz musza mieć zawory w silniku 1,4 8V w Grande Punto
To benzynowy silnik?
Cześć, posiadam grande punto 1,4 silnik traci moc na benzynie i mono wibruje na biegu jałowym, kiedy przełączy się na gaz problem znika silnik pracuje równo i cicho bez żadnych problemów. Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Witam. Chciałbym dowiedzieć się informacji na temat diagnostyki Fiata Grande Punto, silnik 1.2 rok produkcji 2006. Czytałem o programie euroscan. Jeżeli ktoś podałby dokładny opis do diagnostyki tego auto, byłbym wdzięczny. (programy do ściągnięcia, najlepiej z opisem, lub link do kupienia)
Wymień ten alternator na używany oryginalny, lub załóż oryginalny regulator i na pewno będzie działać. Tak jak napisali koledzy wyżej, ja również przerabiałem ten temat na innych samochodach i jeżeli jet nadzór ECU to żadne zamienniki nie wchodzą w grę.
A czy ten wątek nazywa się: moje fantazje na temat rozerwanych filtrów według Jarewa czy też może ma taki tytuł: Grande Punto kontrolka oleju na zimnym silniku?
Zasada pracy silnika spalinowego nie zmieniła się od 100 lat.
Mam Grande Punto, obecnie ma na liczniku ponad 190 tys. km (i zaczynam się rozglądać za "nową" turbiną) z czego ja nim zrobiłem ok 60 tys. km. Silnik to 1.3 Multijet 90KM, spokojnie daje sobie radę z tym autem, a przy tym w trasie da się zejść poniżej 4,5l/100km. Auto dobrze się prowadzi, ma dość trwałe acz twarde i głośne zawieszenie, rewelacyjne hamulce...
Eksploatuję Grande Punto z silnikiem 1,4 8V od 5 lat (kupione gdy miał 2 lata ). Auto mało awaryjne a części w miarę tanie . Moc twojego silnika sprawdź ,lub podaj co to za silnik. Nadwozie ocynkowane .
W moim Grande Punto jest silnik o symbolu 350A1000 ze zmienna fazą rozrzadu.
Witam, czy mógłby mi ktoś pomóc wyregulować ta instalacje ? Mam z nią problemu rano podczas pierwszego odpalania, szarpie, gaśnie. Gazownik kazał mi wyczyścić wtryskiwacze, oddałem do czyszczenie i trochę się polepszyło ale nie do końca. Wymienione wszystkie filtry. Gdy auto postoi ze dwie godziny to czasem się przełączy normalnie, a czasem obroty zaczynają...
W Grande Punto jest całkowicie inny sterownik silnika IAW5SF3.M2 a ty masz jak się domyślam IAW5SF.MH wiec schemat jest jednak inny. Patrząc na sterownik jak jest zamontowany to w prawej wtyczce pin 16 i 29 to 12V a na PIN 15 GND , pin 10 K-line diagnostyka
Wyłącz silnik podczas jazdy, a będziesz wiedział czy ściąga elektrycznie. Tylko to trzeba zrobić bezpiecznie.
Mianowicie mój pokazuje 2l/100km kiedy zawsze mówiło się że samochód podczas hamowania silnikiem nie spala wcale benzyny Jak każdy Fiat:) Nasze w pracy też tak pokazują. Tak mają ustawione.
Tak zapala się lampka akumulator. Po podłączeniu miernikaka jest stale 12,2 v niezależnie od obrotów silnika.
Ale zapewne się znajduję w komorze silnika?
To powinno być to samo schematy są wszędzie podobne dane od producenta, różnica będzie taka że jakiś dokładnych może być podane miejsca kostek przelotekl ub oznaczen ale do silnika raczej będzie taki sam jak Ci wysłałem
Zacznij od dołożenia masy na silnik. Choć dziwne że z kabli pali?
Witam Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem silnika w fiacie grande punto 1.4. Kiedy silnik jest zimny pali najprędzej za 4 razem. Samochód posiada instalację LPG sekwencja. Na ciepłym silniku problemów nie ma. Wymieniona była w aucie sonda lambda, świece, przewody świec, filtr powietrza. Co poradzicie na ten problem? Z góry dzięki za rady
Problem rozwiazany. Wadliwy okazal sie czujnik polozenia walka rozrzadu. Po jego wymianie silnik zaczal pracowac normalnie.
Mam Grande Punto z silnikiem 1,4 8V 77 KM . Sinik oszczędny ,ponieważ ma zmienne fazy rozrządu.
Mapę w Punto 1.4 😭😭😭 Podaj numery sterownika silnika.
Wymień przekaźnik rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika.
Przekaźnikiem o którym piszesz steruje ECM ,jak masz schemat to widać to wyraźnie. Nie wiem czy wiesz ale przeważnie ECM dostaje "pierwszy prąd" z linii 15, a potem dopiero steruje resztą ,jak przekaźnik główny silnika ,pompa, itd. Także weź probówkę/żarówkę i sprawdź to.
Miałem Grande Punto z tym silnikiem i owszem "laga" w reakcji na gaz miało ogromnego ale bardzo dobrze jechało "z dołu" (przynajmniej dopóki nie padła turbina).
W Grande Punto nie było silnika SPI... prawidłowe ciśnienie w listwie to 0,35MPa (~3,5bar), pomiar wykonujesz (mniej więcej) prawidłowo.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Diagnoza uszkodzony sterownik silnika.
Silnik ten z pewnością jest bezkolizyjny
A rocznik kod silnika gdzie? Który bezpiecznik dokłądnie?
Na początek trzeba sprawdzić zaslianie na sterownik silnika.
Zacznij od sprawdzenia masy na skrzyni biegów - we fiacie od razu najlepiej dołożyć drugą masę z klemy na silnik/skrzynię.
Schemat dla Fiat Grande Punto 1,4 8V 2005-2012, Kod silnika: 350A1.000 http://obrazki.elektroda.pl/7701004000_1...
Długo kręci na zimnym czy ciepłym silniku?
Raczej jest kolizyjny. Na forum fiata gość sprawdzał podczas wymiany uszczelniaczy. http://fiatklubpolska.pl/grande-punto-46... Ogólnie w tak prostym silniku nie ma co oszczędzać tylko wymienić rozrząd na czas. Najlepiej zaglądać co jakiś czas czy pasek nie kończy się przedwcześnie: pęka, strzępi lub nie gubi...
Potwierdzam wywody kolegi marek49ae . Mam grande punto z silnikiem 1,4 8V. Przejechane ok 150 tys km . Bez większych awarii.
Witajcie. GP z 2006 roku, 1.3 MJ. Reflektory oryfinalne, H4. Silnik regulacji w tych lampach da się zdemontować, czy jest on wmontowany na stałe? Wstępnie sprawdzałem, ale wydaje się być całkowicie zabudowany. Ktoś z was wie coś na ten temat?
Witam. Często we Fiatach traci się masa na silniku. Nie twierdzę że to przyczyna, lecz miałem taki przypadek w Fiacie z tym silnikiem.
Mam Grande Punto z silnikiem 1,4 8V do jazdy w mieście i na niedługich trasach, spalanie na miejscu około 6,1 l/100 km. Karoseria ocynk .Szukaj takiego tylko z Polskiego salonu.
Chyba się okazało, że pompa jednak jest oryginalna, numery po vin i ten odczytany interfejsem się zgadza. Ale w międzyczasie przyszła mi inna (która była następcą obecnej) z Grande Punto ale tym samym silnikiem i po podmianie nic to nie zmieniło. Orientuje się ktoś tutaj w tych Fiatowskich konfiguracjach, sterownikach, elektronikach itp?
Musisz kupić ten sam numer hardweru
Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
Witam serdecznie! Tak jak w temacie mam problem z moim fiatem grande punto. Auto z 2006 r 140 tysięcy przebiegu (od nowości u mnie). Problem polega na tym, że często po odpaleniu i przejechaniu paruset metrów zaczyna mrugać kontrolka od silnika, parę razy mrugnie po czym gaśnie, w momencie gdy się świeci nie odczuwać żadnych zmian w pracy czy mocy auta....
Przewody masowe;akumulator-masa,akumulator-rozrus... na karoseri - silnik.
Witam serdecznie! Tak jak w temacie problem dotyczy auta Fiat Grande Punto silnik 1.2 rok 2006r. Przebieg 138k km. Auto od nowości w moich rękach. Problem polega na tym, że w wilgotne dni gdy auto postoi parę godzin i je odpalę to temperatura tzn wskaźnik od temperatury idzie na maxa na górę aż zaświeca się kontrolka po czym spada na dół i jest wszystko...
Zadziałał termik na opornicy a przyczyną to najczęściej przytarty silnik dmuchawy albo zabity filtr kabinowy
Ok. Dysponuje ktoś momentami dokręcania do tego silnika?
Masz schemat sterowania silnika, trochę glupio to zrobione bo ze strony nie da się zrzucić zdjęć, więc daje osobno.
Błędów może nie być ,musisz podglądnąć parametry bieżące rano przed odpaleniem; temp.cieczy i temp. powietrza zasysanego.To cała filozofia. Osobiście miałem taki sam przypadek . Winny był map który jest razem z czujnikiem temp. powietrza.
Witam forumowiczów. Miałem niedawno w planach poszukać silnika 1.4 T-Jet do zamontowania w Punto, jednak trafiło mi się fajne ogłoszenie Grande Punto po kolizji tylnej z silnikiem 1.4 StarJet 95KM, więc stwierdziłem, że to ten silnik pójdzie do mojego Punto. Wiem, że silnik sam w sobie wchodzi do Seicento bez większych przeróbek, więc i w Punto nie...
Ze względu na obciążenie i jazdę na A4 (zakładam że nie będzie w remoncie) proponuję mocniejszy silnik (przy słabszym będziesz się czuł jak w maluchu). Co do rocznika (2006-2008) zobacz w jakie ceny są Allegro (rocznik wyposażenie). Kupując w naszych okolicach zapłacisz drożej. Często różnica w cenie warta jest wyprawy po autko. Zwróć uwagę na silnik...
Przy tym budżecie rozumiem, że mówisz o Puncie IIFL lub Grande Punto. Silniki 1.2 8V i 1.4 8V są bezproblemowe jeśli chodzi o LPG (wymagają jedynie regularnej kontroli luzów zaworowych). Trwały może i jest, ale, ale dzisiaj 75 KM to chyba żart, nie mówiąc o przyśpieszeniu rzedu 19 sekund do setki. Na co Ci więcej? W wyścigach na 1/4 mili startujesz...
Za 20 "kafli" kupisz ładnego Fiata Grande Punto z dowolnym silnikiem.
Przecież to napisałem.
W wersji komercyjnej dodatkowo jest tylko kilka wariantów Motronic'a, starych centralek IAW nie obsługuje. CAN jako taki obsługuje, ale z kolei z wyłączeniem najnowszych aut, np. obsługuje Punto IIFL z silnikiem 1.3MJ ale Grande Punto z tym samym silnikiem już nie - a oba auta są na CAN-bus'ie.
Jaki komputer steruje silnikiem Twojego samochodu, jest napisane na naklejce.
myślę że trzeba się zainteresować hybrydą (sterownik silnika).
ten podwojny przekaźnk może nie łączyć w komorze silnika!
Jak prawie 10 lat temu kupowałem Grande Punto z silnikiem 1.3mJTD o mocy 90KM to słyszałem to samo - wysilone, jednorazówka, nie wytrzyma 100 tys. km, będzie brało olej, tym się nie da jeździć i tym podobne... a tymczasem auto przejechało prawie 300 tys. km bez większej awarii, miało dobre osiągi, nie brało oleju. Może i miało swoje problemy, ale nie...
O sterowniku silnika. Nie zarejestruje przerwy , bo nie ma zasilania. Za to inne sterowniki np ABS, BSI mogą mieć błąd komunikacji ze sterownikiem silnika.
Instalacja do sprawdzenia w komorze silnika tam też masz połączenia can
Do 20 tysięcy można poszukać Fiata Grande Punto np. z silnikiem 1.4 77 km z małym przebiegiem. Fiesta Mk6 też dobry samochód za rozsądną cenę, tylko przy tym modelu omijałbym silniki benzynowe 1.3.;)
Witam. Posiadam Fiata Grande Punto 1.3 Multijet. Dymi na biało na zimnym silniku. Jakie mogą być tego przyczyny?
O czym Ty piszesz człowieku, a potem będziesz płakał bo nie będzie Cię stać go utrzymać na przyzwoitym poziomie. Mam kumpla co ma małe sportowe autko gdzie klocki z tarczami kosztują 75 % Twoich możliwości. Moim zdaniem zapomnij, chyba że grande punto z silnikiem 1,9 , ale czy diesel może być sportowy ?
Jaki to silnik? Benzyna czy gaz to samo się dzieje?
Sprawa rozwiązana. Po oględzinach, poszukiwaniu znaleziono usterkę - uszkodzona poduszka silnika.
Ja proponuję Bravo lub Grande Punto z silnikiem T-Jet... Mazdy 6 nie polecam, poza tym to straszny kolos, już lepiej kup Mondeo jak koniecznie chcesz na pierwsze auto takiego grzmota. Duże auto = duże koszty, kup mniejsze ale nowsze auto z niższego segmentu.
Czy w Punto Grande z 2006 r. z silnikiem 1.2 i mocy 48 KW da się zamienić miejscami przednie fotele ? Jeżeli tak to proszę o instrukcję jak to zrobić.
Bardzo krótko, gdyż wałki zaczynają momentalnie pracować na sucho, lepiej byłoby podnieść obroty silnika, ale to i tak zarzynanie silnika.
Cewka sprężarki klimatyzacji. Silnik i rok bo może być już kompresor o zmiennej pojemności.
Niby normalnie jedzie tylko świeci się kontrolka silnika
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Czynnika było 440 g po wypompowaniu, niestety nie zapisałem jak wyglądało ciśnienie przy zwiększonych obrotach silnika.
Mam Fiata Grande Punto z silnikiem 1,4 8V . Przy przebiegu 115000, poza wymiana rozrządu, świec, klocków hamulcowych oraz płynów eksploatacyjnych nic nie robiłem . Autko z 2007 r. Uwaga silnik ma zmienna fazę rozrządu i do wymiany paska potrzeba blokad. Mogę ci polecić ten model .
lewe powietrze
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
Bo KZFR w Renault to udręka. 90% KZFR na Allegro to Renault. W grupie PSA silniki 2.0 136 KM są bez KZFR, 2.0 140 KM już posiadają. Czyli od 2006 roku w górę. Do silnika 2.2 KZFR w ASO dla Kowalskiego to 1700 zł.
Mam Grande Punto z silnikiem 1.3MJ 90HP - żeby zejść do 4,5l/100km trzeba się nieźle starać, acz komputer pokładowy bardzo w tym pomaga. Niemniej książkowe spalanie jest nierealne - podają 3,9l/100km, i faktycznie tyle to auto pali jadąc po prostej drodze ze stałą prędkością 90km/h, ale żeby uzyskać takie ŚREDNIE spalanie, nawet w trasie, to jest nierealne...
W service manual do Fiat Grande Punto z tym silnikiem jest napisane , by nie demontować wariatora. W razie usterki tego elementu wymianie podlega cały wariator. Nie rozumiem dlaczego ten mechanik go rozbierał.
punto grande schemat silnik punto grande punto grande praca silnik
podłączyć telewizor philips router schemat magnetofon coding ibiza
bester prostownik schemat zamrażarka whirlpool
Czy Softonic jest bezpieczny? Analiza ryzyka Iveco Daily 2007 – zamiana skrzyni AGile na manual, polecane firmy, koszty, kodowanie