Bezkolizyjny to taki w którym przy urwaniu paska rozrządu,minął się zawory z tłokami.
Problemy z odpalaniem? Tu często padały mapsensory. Jeśli jest zmienna faza zaworów to warto też wyczyścić ten zawór w pokrywie.
Zawór rozprężny sprawny ?
Najpierw weź kogoś to operowania organem sterującym czyli pedałem gazu. Posłuchaj pod maską skąd dochodzi ten dźwięk.
To wyczyść również zawór Egr
Ty się znakami na pasku nie sugeruj że się nie pokrywają! Tak ma być. Zgodzić się mają znaki kół względem silnika. Ktoś kiedyś gdzieś liczył. Chyba 40coś albo 90coś obrotów by się pokryło, oczywiście zależnie od silnika. Miłego kręcenia. Znaki na pasku są tylko do montażu. Zawory 30/40 +/-5 więc ok. Zresztą większy luz nie jest tak groźny niż za mały...
Dzień dobry Mam problem że słabym ciśnieniem płynu spryskiwaczy w Grande Punto 1.4. Pierwsze co to wymienię zawór zwrotny/trójnik. Jeżeli to nic nie wniesie to zmuszony będę dobrać się do pompki. Mam dwa pytania, jak wyjąć pompkę że zbiorniczka, czy ona jest montowana na wcisk? Czy możliwe jest dostanie się do pompki bez demontażu nadkola?
Pytanie mam głupie, gdzie znajduje się zawór zwrotny od pompy paliwa we fiacie grande punto bo podejrzewam, że może być winowajcą przy odpalaniu ?
Witam Jaki luz musza mieć zawory w silniku 1,4 8V w Grande Punto
Czy aż tak mógł być spartaczony montaż skoro zakładałem ją w Centrali firmy Nie montuje gazu,choć "kwity"mam i byłem też na kilku szkoleniach odnośnie LPG.Nie napiszę że wszyscy,ale znaczna większość szkolonych jaka tam była nie posiadała merytorycznej wiedzy na temat silnika spalinowego,więc nie dziwi mnie taki stan rzeczy. Co do Twojego auta,to pewnie...
Mam pytanie , jaki jest problem w tym silniku ze zdjęciem "bereta " , żeby mieć dostęp do zaworów . Sądzę , że zawory są regulowane śrubami na klawiaturze . Czy się mylę ? Pozdrawiam Bardzo proszę o odpowiedź .
Co do wybuchających filtrów, to miałem kilka przypadków w starych silnikach z zaworami regulowanymi płytkami, był zablokowany zawór w pompie. Ale ostatnio robiłem audi 1,9TD z taką usterką, przy 12 barach na magistrali olejowej silnik gasł, bo przestawały się opróżniać popychacze i podpierało zawory, a filtr był cały i nawet nie spuchł ;)
Witajcie. Mam problem z fiatem Grande Punto. Na LPG samochód pracuje ok. Na paliwie nie chce zapalać i wchodzić na obroty. Auto ma 120 tys i od ok 50 gaz. Zawsze było ponad pół zbiornika paliwa. Wykręciłem wentyl przy listwie wtryskowej nałożyłem na kruciec manometr i wyszło mi 1,8bar. Czy to prawidłowe ciśnienie? I czy dobrze wykonuje pomiar? Jeśli...
Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Może wypalony zawór . W tym silniku jest regulacja płytkami. Wymieniałeś pasek rozrządu.
Witam. Posiadam Grande Punto 1.3 multijet. Zerwał mi się łańcuszek rozrządu. Do wymiany były 2 dźwigienki zaworowe i dwa zawory. Tłoki nie był uszkodzone. Głowica została kompleksowo zregenerowana. Rozrząd składałem na blokadach (wału korbowego oraz wałków rozrządu). Po złożeniu obróciłem wałem 2x - wszystko wyglądało ok. Niestety po złożeniu auto nie...
mają 5 lat, powinny grzać. jutro będę sprawdzał przekaźnik. temperatura dodatnia 6 stopni i cieplej, nie wiem czy świece mają większe znaczenie w takiej temperaturze, wcześniej było 15 stopni i było to samo p.s. zastanawiam się czy zawór na pompie WC nie zaczyna szaleć lub map sensor.
Chyba że zamiast paliwa to jest tam powietrze i pokazuje 380 bar? Nie wiem -czy jak wstępna pompka pompuje a jeszcze nie kręcę rozrusznika - to paliwo powinno swobodnie lecieć na powrót do filtra bo tak jest jakby się przelewało - może ten regulator ciśnienia na szynie jest cały czas otwarty i jak tylko wyłączam rozruch to ciśnienie w momencie spada...
Może na słuch? Jasne, że na słuch! Wykręcasz świecę, wkręcasz króciec w który pompujesz powietrze w kompresora, tłok u góry, oba zawory zamknięte. Wbijasz piąty bieg, ręczny zaciągasz. I wtłaczasz tam powietrze- i słuchasz skąd dmucha, czy z karteru, czy z kolektora dolotowego, czy z kolektora wylotowego.
Witam. Według mnie należy szukać przyczyny w podciśnieniu. Posłuchać pod maską, czy nie zasysa nigdzie powietrza, posprawdzać przewody, sprawdzić zawór zwrotny serwa. Może wydawać się śmieszne, ale oznaki wskazują na nieprawidłowy skład mieszanki, który komputer próbuje skorygować. Pozdrawiam.
Witam ponownie, co do przewodów Sentech właśnie o nich myślałem. Miałem je jednak w poprzednim Punto II i padły po pierwszej zimie. Dlatego właśnie pytam o Wasze doświadczenia. Dużo słyszałem też o oryginałach chociaż podobno też były wyjątki. Co do zaworów nic nie sprawdzałem. Autko ma teraz 70 000 i kiedy ma takie okresy to jeździ super. Czasami jednak...
Witam wszystkich Rozwiązaniem problemu okazał się być wadliwy elektro zawór w reduktorze który to w trakcie dłuższego postoju samochodu napełniał komorę spalania gazem oraz drugą przyczyną była uszczelka pod pompom paliwa która przy dłuższym postoju przepuszczała paliwo spowrotem do zbiornika paliwa co za tym idzie był spory problem z odpalaniem Problem...
Dzień dobry. Mam mały kolejny problem z moim fiatem. Grande Punto 2011 1.4 8V z fabrycznym LPG. Przebieg 220 tys. Kupiłem go i od razu do mechanika na wymianę wszystkich rzeczy eksploatacyjnych wraz z rozrządem. Przy okazji jakimś cudem został upalony komputer silnika, który udało się naprawić. Samochód od samego początku pracował nie równo na biegu...
Witam, posiadam grande punto 1.3 multijet 75km, chce do niego wrzuć turbo ze zmienną geometrią z wersji 90 konnej. Czy wystarczy wpiąć wiązkę zaworu sterującego w ecu i wrzucenie wsadu z wersji 90km wystarczy? Dodam, że oba silniki są identyczne. Jeśli ster obsługuje ten zawór i cała reszta jest identyczna to tak będzie działać. Chcesz podnieść moc...
Witam, udało mi się po części znaleść przyczyne, w listwie wtryskowej oraz na czujnikach była rdza, po oczyszczeniu całej listwy i czujników wygląda, że problem zbyt wysokiego ciśnienia zniknął, natomiast wyskoczył mi teraz błąd p 0005 zawór odcinający paliwa-przerwa, i niewiem o co chodzi, po skasowaniu tego błędu jest ok, do czasu tzn np 2h jazdy...
To z żółtą wtyczką i kablem to sensor od airbagów i raczej nie powinien tam być, tylko przykręcony do pasa przedniego w okolicy zamka maski. https://obrazki.elektroda.pl/5044937200_... BEZPIECZNIKI OZNACZENIE OBWÓD A F2 Body Computer 60 F4 Pompa ABS 40 F5 Elektrozawory ABS 30 F12 Elektrowentylator silnika (niskiej i średniej prędkości)...
do lpg: silniki chevroleta - szczególnie z opcją k7 (utwardzone gniazda i zawory - tylko aveo 1,2 i cruze 1,8) - pozostałe silniki są bez tej opcji ale bardzo dobrze znoszą lpg silnik 1,6 Vw 8V i 1,4 (skoda, Vw i seat) silniki fiata 1,2 i 1,4 8v- bardzo dobry, silnik 16V- lubi olej) opel- silniki 1,2, 1,6 i 1,8 . sa też silniki 1,4 turbo fabrycznie...
http://lpg-forum.pl/reduktor-reg-omvl-cp... Dodano po 26 Chyba do landi to nie był najlepszy wybór :/ Wydaje mi się, że on ma regulację na króćcu podciśnienia (to wg mnie nie jest zawór bezpieczeństwa lub dwa w jednym) a podciśnienie i kręcąc kluczykiem nie wiem 13 ? 10 ? regulujemy naprężenie sprężyny a co za tym idzie ciśnienie gazu. Z jego...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Witam. Po zmianie rozrusznika na wersję z Grande Punto pojawił się problem z odpalaniem. Silnik nie chce odpalić bez wciśnięcia pedału przyspieszenia. Gdy odpali się z wciśniętym pedałem należy przytrzymać go chwilę na obrotach gdyż inaczej znowu silnik gaśnie. Ponadto czasami po odpaleniu silnik się dławi przy dodawaniu gazu. Jeśli dłużej pokręcę rozrusznikiem...
Witam. Mam problem z punciakiem. Po tym jak mi poddymiał przy wyższych obrotach i zapaleniu się lampki czek samochód stracił swój wigor i przeszedł jak gdyby w tryb awaryjny. Przeczyściłem kolektor ssący, był całkowicie zasyfiony prawie bez prześwitu nie mówiąc już o fajce do EGR-u która była zatkana. EGR wyczyściłem grzybek chodzi płynnie. Bolec w...
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
Witam serdecznie. Mam problem z układem par paliwa i grzałką 1 sondy lambda w Grande Punto Abarth 1.4 155 km z ECU BOSCH ME 7.9.10 (5184238). Przeczytałem wszystkie możliwe tematy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Do tej pory wykonałem następujące czynności: - ciągłość przewodów do pinów w ECU - wszystko ok - zdemontowałem zawór,...
punto grande punto zawory zawory punto
mondeo wstecznego dolna grzałka przypala fiata punto kontrolka poduszki
diagram schemat diagram schemat
Lutowanie przewodów ze stojana - techniki i wskazówki Impedancja głośników dla wieży Technics EH590