Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Miąłem tak w golfie, że po przejechaniu 2 kilometrów nie odpaliłem samochodu, można było kręcić aż do zjechania aku. Odpalałem z drugiego akumulatora na kablach. Jak zgasiłem zaraz po odpaleniu to normalnie załapywał. Nie miałem możliwości podpiąć go do komputera diagnostycznego wtedy gdy nie odpala żeby sprawdzać czy jakieś błędy są dokładnie w tym...
Witam, mam problem z moim Grande Punto, a mianowicie nie działa mi podświetlenie pokręteł od temperatury, dmuchawy oraz przycisków na kierownicy (do sterowania radiem) podświetlenie bagażnika, zapalniczki, zegarów, radia i innych przycisków działa normalnie. Co może być przyczyną?
To jak rocznik '95 to nie ma cudów - fabrycznie musiało być tak jak pisałem i jak jest na schematach... pewnie auto naprawiane w stodole i takie efekty, ciekawe co jeszcze tam ciekawego znajdziesz. Kontrolki "FPS on" nigdy nie było, komunikat był na wyświetlaczu LCD w zegarach i to od Grande Punto MY08.
Spróbuj podpiąć się pod CANy z body ew. z zegarów. Kiedyś podłączałem radio w Grande Punto na takim body jak u Ciebie, poszło bez problemu, kolory kabli CAN w Punto: czarno różowy i różowo biały. Nie wiem czy w ducato bedą takie same kolory kabli ... może ktoś wie i podpowie.
Nie sprawdzałem tego na schemacie, ale nie widzę powodu, aby sterując zamek z pilota, napięcie miało się pojawiać na innym przewodzie, niż sterując go z przycisku. Trzeci przewód to zapewne krańcówka (sygnał do BCM/zegarów) do sygnalizacji otwarcia klapy. Kolory przewodów w wiązkach Grande Punto zmieniały się kilkakrotnie na przestrzeni lat produkcji...
Kiedy podłączam to na ekranie przy zegarach wyswietla sie error config niesiem co jest ale dzieki za pomoc
Witam, próbowałem w własnym zakresie założyć nowy alarm w swoim Grande Punto gdyż fabryczny mi sie zepsuł. Skończyło się na wygrzebaniu starego z przewodami i wyjęciu paru złączego w body computer i podłączeniu s powrotem. Po włączeniu zapłony mam komunikat o awari airbag, dodatkowo zegar z godziną za każdym uruchomieniem sie zeruje i miga licznik kilometrów....
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
chodzi Ci o przerwę wiązki na CAN -ie ? między body a ecu Dokładnie tak, lub zwarcie na linii CAN, unieruchamiające BODY. U mnie czasem po deszczu pada BODY - inne węzły CAN go nie widzą, nie działają wtedy też zegary (na desce "choinka") ani radio. *** Tak tytułem uzupełnienia - jest napisane "FPSon": http://obrazki.elektroda.pl/3728055900_1...
2.2JTD to silnik PSA (Peugeota), na sterowniku BOSCHa. Niestety do grupy PSA nie ma dobrego (w zasadzie żadnego) oprogramowania pod ELM. Masz, czesciowo, racje. Ktos, kto wiec, co robi bedzie w stanie naprawic silnik w aucie zgodnym z norma. Jak masz dedykowany program zrobisz nim wszystkie systemy i odczytasz wszystkie parametry, również specyficzne...
Szukam pomocy, Przejrzałem forum ale mojego przypadku nie znalazłem. Zatem auto: Grande Punto 2005/06 1.4 8V (+ gaz) Zaczelo sie od zapalającej i szybko gasnącej kontrolki wspomagania. Doszły problemy z zegarami: predkosciomierz, obrotomierz i temperatura spadały do zera po chwili zaczynały znow działac Poniewaz wyczytałem w instrukcji żeby po zapaleniu...
Usterki wspomagania elektrycznego występują we wszystkich modelach, nie tylko w Punto. Gdy wspomaganie jest w porządku na zegarach ma gasnąć czerwona kontrolka kierownicy, przełącznikiem na desce włączasz, wyłączasz tryb CITY, ma wszystko działać. Podczas jazdy kierownica ma być ustawiona "centralnie", bez odchyłów na boki, po wykonaniu skrętu ma wracać...
Ja mam Punto 2 więc nie posiadam sterowania radiem z kierownicy. Jeśli podłączysz sterowanie zgodnie z instrukcją radia to będzie działać. Jeśli zaś z fabrycznego radia ustawiałeś datę, godzinę itp. rzeczy na wyświetlaczu przy zegarach to tego nie da się obejść. Do tego celu będzie potrzebny adapter, który kosztuje w granicach 1000zł. Rodzice mają 500L...
Problem ze stabilizacją temperatury w samochodzie marki Fiat Grande Punto 2007 1.3 Multijet 75 hp. Sytuacja wygląda następująco (z natężeniem czym niższa temperatura otoczenia tym gorzej): samochód z trudem się rozgrzewa. Obecnie wygląda to tak, że jadąc 15 km z pracy lub do pracy nie ma szans na złapanie 87 lub 90 stopni. Chyba, że miałbym pół trasy...
Pin 3 wydaje się być zwarty do masy, ale tak nie jest. Pin 3 jest czujnikiem prądu dla boost FET (IRF7484Q) z tyłu płyty. Pomiędzy źródłem a masą znajduje się rezystor 0,2 Ohm, co ludzie odczytują i myślą, że jest to zwarcie. Mam tutaj jedną i myślę, że te płyty uruchomiły się, ale śpią / wiszą. Mam obie szyny 5V i 4 wyjścia z ESM0601 są obecne - 3,3V,...
Miałem kiedyś punciaka z silnikiem 1.2 60KM lpg rok 1995. Jak go oddawałem na szrot to miał na zegarach 360 tyś i w okresie mojego użytkowania czyli 7 lat dwa razy robiłem upg, a poza tym z poważnych rzeczy roleciało się łożysko w skrzyni i alternator. Mam pozytywne nastawienie do fiata dlatego myślę o grande. Jak myślicie ten 1.2 w grande będzie trochę...
Witam wszystkich składam do kupy auto nie do końca wszystko działa jak powinno lecz stwierdziłem że powalczę i go uratuje mam punto giugiaro 1.4 uturbione na przelocie fajnie to jeździ dlatego chcę ratować dodam że kupiłem go w takim stanie. Potrzebuje pomocy z strony elektrycznej nie chodzi wentylator i główny wyświetlacz na zegarach tylko go podświetla,...
Dzień dobry wszystkim. Mam problem z Fiatem Grande Punto jak w temacie. Od dłuższego czasu zdarza się że gasną światła i nie włączają się drogowe bądź gasną drogowe pomimo tego, że są włączone przełącznikiem, czasem też wskaźnik temperatury silnika lubił odmówić posłuszeństwa, a był wymieniony na nowy. Działo się tak przez długi czas, nic wielkiego....
Żeby pozbyć się kontrolki musisz zdjąć osłonę zegarów, następnie wyjąć zespół wskaźników - oczywiście wcześniej odłączyć akumulator, następnie śrubokrętem typu torx rozkręcić zespół wskaźników i delikatnie wydłubać diodę LED wybranego wskaźnika, ewentualnie wyciąć lub zamalować lakierem plastikową szybkę kontrolki. A tak na poważnie, to wszystko o kasowaniu...
No tak, zapomniałem dopisać, do tych wspomnianych Opli ceny części były niskie jak do Fiatów. Może Grande Punto? Benzyniaki przyzwoite, żadnej kosmicznej technologii, blacha ocynkowana, złodzieje tego nie chcą. Wiadomo, podobnie jak Astra, nie zrobi szału na dzielnicy, przed laskami też się nie poszpanuje, ale chyba nie o to chodzi? Jest jeszcze Honda...
Dzień dobry. Mam mały kolejny problem z moim fiatem. Grande Punto 2011 1.4 8V z fabrycznym LPG. Przebieg 220 tys. Kupiłem go i od razu do mechanika na wymianę wszystkich rzeczy eksploatacyjnych wraz z rozrządem. Przy okazji jakimś cudem został upalony komputer silnika, który udało się naprawić. Samochód od samego początku pracował nie równo na biegu...
punto grande punto zegary zegary punto
wyłącznik różnicowo prądowy zasada przedłużenie zasilania pompka volvo
electrolux ewt1066edw diagbox akumulator
Mercedes W211 2.2 CDI - Problemy z odmą i ich rozwiązania Kod błędu 35 w falownikach Zeversolar - przyczyny i rozwiązania