Moim zdaniem ustawiona jest za duża dawka jednostkowa na pompie wtryskowej. Trzeba pompę sprawdzić na stole. A nie dymi w jakim zakresie obrotów? Bo przy przeregulowaniu pompy granica dymienia przesuwa się w stronę niższych wartości.
Gdyby spalała się dłużej, to miałbyś ją przeciągnietą na suw wydechu - rzygało by ogniem do turbiny. Czy tak się czasami nie robi? Zauważyłem, że znacząca część tunerów zwiększając dawki przyśpiesza wtrysk. To nie są duże różnice - stopień, dwa. Chyba, że to sposób na strojenie silnika przy wyrzuconym EGR. Czy aby na pewno? Za mało tlenu - reakcja...
Nie dawka jest przelana przez fabrykę tylko grzebaczy/regeneratorów pomp i wtryskiwaczy. Wydatek pompy ustawiają bez wtryskiwaczy i robią poprawkę na plus, a wtryskiwacze często na tanich, dziadowskich końcówkach i stąd kopcenie na czarno. Dobry prawidłowo wyregulowany silnik z gazem w podłodze dochodzi do granicy dymienia, czyli coś z komina widać...
Marcin M uszczelniacze raczej nie bo z tłumika nie leci szary czy niebieski dym samochód ma moc i spalanie w granicach 5 l czyli nie dymi z tyłu tylko z pod bagnetu i korka
Pozwolę sobie wyjaśnić pewne kwestie, gdyż zaczęły się tu wkradać herezje. Co do tlenków azotu: reakcja utleniania azotu jest silnie endotermiczna i posiada wysoką energię aktywacji. Znaczy to, że do jej zainicjowania wymagana jest znaczne ciśnienie i temperatura. Problem emisji tlenków azotu tyczy się wszystkich silników spalinowych spalających, szczególnie...
Chodzi o to że startujesz od np. programu nr. 4 i hamujesz go na hamowni. Jednocześnie albo obserwujesz czy już jest dymienie z wydechu czy nie bądź też podpinasz analizator spalin. Jeżeli nie kopci to zapinasz program nr. 5 i znów ta sama procedura. Jak nie kopci to zapinasz progr. nr. 6 i powtarzasz procedure. Jak kopci lub na analizatorze wychodzą...
Jeśli wentylator jest na napięcie 12V to Uwe>=15V a przy termistorze NTC zastosowanym zamiast R2 to napięcie wyjściowe początkowe musisz ustawić potencjometrem R1 poniżej 12V na minimalnej granicy obrotów, ponieważ R2=470 NTC przy wzroście temp.będzie obniżał rezystancję co spowoduje wzrost napięcia wyjściowego i wzrost obrotów wentylatora.
Solarek_32 nie każdy dysponuje kasą na zakup drugiego ciągnika, po za tym to co przeważnie jest na sprzedaż jest juz zużyte i pozalewane motor doktorami i nie tylko, a niestety sprzedać dobry ciągnik i kupić złom do remontu to strzał w kolano. lepiej dołożyć obciążniki i nieco mocy dołożyć silnikowi, ciągniki C-360 mają 45KM, to nie dużo, ale z powodzeniem...
Maksymalną dawkę wtryskiwanego paliwa dobiera się tak by wykorzystać cały tlen znajdujący się w komorze spalania- bez doładowania nie masz wpływu na masę powietrza (a w związku z tym ilość tlenu) które możesz wykorzystać do spalenia dawki paliwa. Kąt wyprzedzenia wtrysku producent silnika dobiera tak by uzyskać maksymalną moc w danych warunkach(obroty,...
Mógł być niedouczony ale niekoniecznie, rację może mieć kolega Cowboy: Nie napisałem tego posta jako elektryk, energetyk czy inny Specjalista. Napisałem jako człowiek który pozytywnie przeszedł co najmniej kilka egzaminów po których odpowiada się personalnie za ludzkie życie. Przytoczę jeden przykład z przed dwudziestu lat. Autobus przegubowy, egzaminator...
Witam. Mam problem gdyż na rozgrzanym silniku przy wyższych obrotach w granicach 4tys silnik stracił moc, zaczęło dymić na biało i tak jakby chodził tylko na 3 tłoki. Auto postało jakiś czas, odpaliłem i wszystko było w porządku. Co to może być?
Grzałem palnikiem dół zębnika aż dymił na granicy rozhartowania na szybko na prasę aż pękł dosyć twardy pin w zasadzie wgniotło go w otwór "demontażowy" pin 2,5mm taka jest średnica otworu ,, grzałem również i próbowałem odkręcać zgodnie z logiką ataku zębów oraz nawet wbrew logice,, trzyma jak beton
Bez jaj, 15zł za warystor. Spokojnie możńa kupić w granicy kilku złotych. Id z tym do pobliskiego elektronika, bo przesyłka wyjdzie 3x tyle co ten warystor.
W CR wartość powinna się mieścić w granicach 10 do 30 ml na ok.2 min na gorącym,u Ciebie istotne będą tylko różnice pomiędzy wtryskami a nie ilość.Regulator ciśnienia też potrafi robić niespodzianki.
Trzeba by sprawdzić ile wytrzymują te 220 uF, może są znacznie przeciążone i dlatego "strzelają"? Ale przy cichym graniu nie powinny tam być duże prądy, a małe obciążenie może powodować, że pracują na granicy napięcia bo przetwornica i stabilizacja się "rozbiega" albo coś ją zakłóca i dlatego się grzeją. Trzeba na biurku zasymulować warunki z auta,...
5 litrów oleju do tego silnika to za dużo wchodzi tam coś w granicach 4 litrów . Dymienie na niebiesko to spalanie oleju .Jeżeli zdjąłeś już głowicę to wystarczy spojrzeć przez kanały ssące w głowicy na zawory ssące ,duża ilość nagaru zalegającego na grzybku zaworu to olej dostający się przez uszczelniacze zaworowe .
tak patrzę co nie którzy piszą o bezzasadności montowania intercoolera bo on nie daje mocy, i momentami chce mi sie śmiać, a momentami płakać, że ludzie którzy nie mają wiedzy, wypowiadają opinie w takim kontekście jakby mieli wiedzę conajmniej na pozioie inżynierskim. i nie chodzi tu o to żebym kogoś wyśmiewał, intercooler sam w sobie nie daje mocy...
Tym bardziej że to granica jaką producent przewiduje.
Mam taki problem w trakcie jazdy kierowca zgłosił dziwny głuchy stukot w silniku i dymienie na czarno błąd wyskoczył injector 6#. mid 128 sid 6 fmi7 samochód jest za granica czy czeka mnie holowanie
Ok wtryski sprawdzę,z kapilarą to chodzi mi tylko o potwierdzenie że jest tak jak ma być.Czy można gdzieś kupić kołki blokujące ?????Chętnie zapłacę [oczywiście w granicach rozsądku]
No tak ale wszystko ma swoje granice kolego E...ale zgodzę się, że dymienie w dieslu pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach, nawet jak wszystko jest dobrze.
Pisząc o objawach tych granic u diesla przy obciążeniu masz na myśli początek dymienia i z dołu zbyt leniwe wchodzenie na obroty?
Dzięki za odpowiedzi. W moim układzie z pojedynczym stabilizatorem 78xx, zastąpionym 79xx okazało się, że wszystko działa jak należy, przy czym zauważyłem, że grzeje się on znacznie bardziej, aczkolwiek nie przekracza jakiejś "zdrowej" granicy, nic się nie topi i nie dymi :)
Nawiń 15-30 zwojów dowolnym drutem (w granicach rozsądku) na dowolnym rdzeniu toroidalnym ferrytowym. Jak będzie dymić to znaczy że drut za cienki - proste.
W granicach 200-300 zl.
Nie-nie dymi. Wtryski na vagu pokazuja dobra korekcje-w granicach -0,10 do +0.11(0.13).
W tym silniku przy cziptuningu spokojnie otrzymasz 20 KM. Taką krytyczną granicą jest 30KM. Zaczyna sie dymienie i nadwyręża się dół silnika. Wtedy musisz sie przygotować na zmiany części na te z mocniejszego silnika: wtryski, pompa paliwa, byc może turbina i intercooler
Montując przez kilka lat kilometry taśm (dosłownie) nie raz któryś z pracownikow przez nieuwagę pod 24V zasilacz podłączył taśmę 12V. Zwrócił uwagę kiedy zaczynało się dymić. Chętnie podłączę, Ty wybierzesz typ taśmy, napięcie w rozsądnych granicach i czas jaki ma wytrzymać.
Od kwacza niemal na dotyk wystarczy ze ognia pociągnie i chodzi. W samym silniku tylko tuleje i tloki z pierścieniami niezmieniane. Widziałem trupy co przy ciśnieniu sprężania w granicach 23-22kg/cm2 lepiej pala niż ten silnik.
No właśnie wszystko źle opisałeś i mało co z tego da się zrozumieć ;-) No ale nie obchodzi mnie to :D Do rzeczy ;) Jeśli dobrze rozumiem to zrobiłeś taki "myk", że założyłeś nowy tłok, pierścienie a starą głowicę tak? Jeśli tak to wybacz mi mój drogi ale nie wróżę temu silnikowi długiej wieczności gdyż należy wiedzieć, że zawsze wymienia się wszystko...
Nie lepiej tą rurkę skierować w miejsce gdzie dmuchawa zasysa powietrze do palnika? Nie, ponieważ wtorne jest w większości przypadków skręcone do minimum a dmuchawa caly czas mieli ye powietrze i nadwyżka zawsze gdzieś wyjdzie bokiem. Sprawdzone na skórze To ja nie wiem jak wam się pali w tych piecach jak powietrze wtórne skręcone do minimum. Ja mam...
W nowym schemacie sumowanie prądów narysowałeś dokładnie tak jak chciałem ale przerzucenie oporników w kolektory jest chybionym pomysłem nie tylko ze względu na brak wyrównywania prądów ale przede wszystkim dlatego, że wejścia LM358 mogą pracować z napięciami sięgającymi masy ale nie mogą z napięciami sięgającym Vcc. Jeśli napisałeś wcześniej, że napięcie...
Dzięki za info - będę z nimi działał. Mam jedną stara kosiarkę Agromy na silniku B&S 4KM. Kosiarka ma 13 lub 14 lat, zmęczona do granic możliwości, silnik już dymi, tłucze i bierze tyle oleju ile paliwa (a koszt naprawy wynosi tyle ile nowa) dlatego zdecydowaliśmy się na nową, która "chodziła" 1 sezon. I stara nie ma przy gaźniku ani jednej sprężynki...
Witam Mam problem z focusem 1.8 tddi 90km.Odpala baz problemu.Chwile jest ok potem nie równo pracuje po dodaniu gazu.Utrzymują się obroty w granicy 3tyś. i opornie opadają.Nie dymi. Sprawdziłem błędy.Pokazał uszkodzony pedał gazu.Wymieniłem pedał. Błędu teraz nie pokazuje.ale dalej nie równo pracuje na wolnych i wysokich. Może mieliście taki problem.
Sprawdź kompresję jak jest w granicach normy to masz padnięte uszczelniacze . Jestem pewien na 100 procent że to uszczelniacze bo gdy wciskasz gaz i dymi to mogą być pierścienie jak schodzi z obrotów to uszczelniacze z reguły .sprawdź wyciek płynu bo może uszczelka przepuszczać na glowicy
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
tylko zastanawia mnie jeszcze czy jest możliwe, że występowały prostowniki bez filtrów, które powodują wzrost napięcia wychodzącego z transformatora ? Sam akumulator jest filtrem/kondensatorem i to on powoduje stopniowe w miarę ładowania się akumulatora wzrost średniego napięcia. Transformator ma tak dobrane napięcie że nie trzeba go zwiększać. bo...
Dałem dodatkowo w gałąź opornik 100ohm 3 W - poszedł prawie z dymem - zczerniał trochę po 5 min. To sobie policz jaką powinien mieć moc przy nominalnym prądzie, żeby się nie dymił. ;) I uwierz na słowo, że jak nie masz praktyki i sprzętu, to wymiana diod tylko przez przypadek skończy się sukcesem. Dla takich jak ty jedyną opcją jest fastrygowanie listwy...
Witam poprosze o podpowiedzi od pewnego czasu fiat ducato 3.0 160km maxi podczas jazdy przy dodaniu lekkim zaczyna dymic na czarno raz mniej raz wiecej jak wcisnę mocniej to zadymi mocniej a potem jak rozpędzam bardziej przestaje dymic ktos powiedział że to egr wyczysciłem otwiera zamyka działa sonda nowa dolot wyczyszczony wtryski jak podiąłem to jest...
Panowie długi czas byłem za granica i dla tego nie pisałem. Przed wyjazdem sprawdzili mi początek wtrysku, i niby trochę lepiej, ale wciąż dymi. Spróbuje jeszcze porad johnybx.
Przysłali mi elenenty. Wstawiłem ten ncp1203p60 narazie zamiast 2sk3530 wtawiłem stp6nk60fzp zamiast r625 r626 r627 r628 wstawiłem 0,22om 2W wymieniłem transoptor kondensatory c606 c611 47uF/50V Podłączałwm z żawówką w bezpieczniku i przez autotransformator. Zasilanie zwiększałem powoli od zera do 300v na elu sieciowym. Zasilacz nie podjoł pracy, z...
Jeżeli cewka ma tylko 33 Ω to znaczy że była już przezwajana i za mało jest zwojów. Rezystancja powinna być w granicach 150-200 Ω. Coś źle mierzysz bo przy 33Ω jeżeli silnik nie kręci to powinien dymić i za chwilę powinien być spalony, a Ty nic o tym nie piszesz.
problem jest w tym że jestem za granicą. czy jest możliwość zrobienia coś na szybko bez jakiś wiekszych kosztów i dojechać do Polski?
3l oleju na 8 000km Na dobrą sprawę to już sporo. Myślę że takie do przyjęcia jesy w granicach 1l może 2l na 15K. Nie mniej jednak jeżeli niema jakiegoś obfitego dymienie nie zostaje nic jak jeździć.
Akumulator się tak nagrzał Czy bezpieczne będzie używanie tego dalej? Nie, nie będzie. Jeśli byłoby to krótkotrwałe zwarcie to pół biedy, ale w tym przypadku ogniwo nadaje się do utylizacji. Dodatkowo jego napięcie zapewne spadło poniżej bezpiecznej granicy, co dodatkowo kwalifikuje ogniwo do wyrzucenia.
Witam. Przyjechał wczoraj do mnie VW Sharan, kupiony za grosze za granicą. Jest to 2001 r. i wg dowodu posiada silnik 66 kW. Po pierwszym odpaleniu zauważyłem, że auto bardzo dymi na szaro oraz wolne obroty są nierówne. Gdy dodam gazu obroty z "zająknięciem" ale rosną i jest OK. Jednak bardziej niepokoi mnie ten dym. Jest on bardzo śmierdzący z lekką...
Obecnie również używam F80Z - jestem zadowolony, jej wydajność jest dobra, używam jej przeważnie na salach o powierzchni 300m^kw i nigdy nie zauważyłem niedostatku dymu ;) Flash'a używałem, ale 1500 - wydajny, mocny wydmuch ale jak z trwałością, tego już nie wiem. Ja używam płynu Eurolite "E" i jest dla mnie wystarczający - polecam :) Są lepsze, droższe...
Witam, od pewnego czasu zastanawiają mnie obroty maksymalne jakie moja Scania uzyskuje, przy nagrzanym silniku i wciśnięciu gazu do oporu wkazówka obrotomierza jest równo z maksymalną granicą zielonego pola [E]. Silnik jako tako nie dymi, odpala bez problemów, czy można mieć jakieś powody do obaw czy one poprostu tak mają? Moc wydaje mi się ze jest...
Silnik odpowietrzony na plaku pali po odjęciu plaka nie pali. Czujnik położenia wału zlicza obroty. Ciśnienie na rampie jak pisałem podczas kręcenia oscyluje w granicach 300bar gruszka nie zassana Dodano po 1 Taki problem może być jeśli czujnik wału nadaje się do wymiany. A jak liczy to jakie obroty pokazuje podczas kręcenia? Bezpieczniki całe przy...
Napięce RSW ustawione na 0,760V (na gotowo, po zalaniu ropą), kontrolka świec miga cały czas (wcześniej gdy RSW było 0,600V zapalała się czasami), napięcie podczas pracy na biegu jałowym wacha się w granicach 1,96-2,04v) więc jest zbyt duże. Jakie w końcu ustawić to RSW ?
ogranicznik dymienia dolny granica skrzynka granica
tylny lampa naczepa schemat hamulca bosch programator mechaniczny
Suszarka Sharp: Migająca pauza i brak startu - przyczyny i rozwiązania Brak wspomagania w Fiacie Punto 2 - diagnostyka i rozwiązania