Gdyby spalała się dłużej, to miałbyś ją przeciągnietą na suw wydechu - rzygało by ogniem do turbiny. Czy tak się czasami nie robi? Zauważyłem, że znacząca część tunerów zwiększając dawki przyśpiesza wtrysk. To nie są duże różnice - stopień, dwa. Chyba, że to sposób na strojenie silnika przy wyrzuconym EGR. Czy aby na pewno? Za mało tlenu - reakcja...
Moim zdaniem ustawiona jest za duża dawka jednostkowa na pompie wtryskowej. Trzeba pompę sprawdzić na stole. A nie dymi w jakim zakresie obrotów? Bo przy przeregulowaniu pompy granica dymienia przesuwa się w stronę niższych wartości.
5 litrów oleju do tego silnika to za dużo wchodzi tam coś w granicach 4 litrów . Dymienie na niebiesko to spalanie oleju .Jeżeli zdjąłeś już głowicę to wystarczy spojrzeć przez kanały ssące w głowicy na zawory ssące ,duża ilość nagaru zalegającego na grzybku zaworu to olej dostający się przez uszczelniacze zaworowe .
Marcin M uszczelniacze raczej nie bo z tłumika nie leci szary czy niebieski dym samochód ma moc i spalanie w granicach 5 l czyli nie dymi z tyłu tylko z pod bagnetu i korka
Witam. Mam problem gdyż na rozgrzanym silniku przy wyższych obrotach w granicach 4tys silnik stracił moc, zaczęło dymić na biało i tak jakby chodził tylko na 3 tłoki. Auto postało jakiś czas, odpaliłem i wszystko było w porządku. Co to może być?
Ok wtryski sprawdzę,z kapilarą to chodzi mi tylko o potwierdzenie że jest tak jak ma być.Czy można gdzieś kupić kołki blokujące ?????Chętnie zapłacę [oczywiście w granicach rozsądku]
Mam taki problem w trakcie jazdy kierowca zgłosił dziwny głuchy stukot w silniku i dymienie na czarno błąd wyskoczył injector 6#. mid 128 sid 6 fmi7 samochód jest za granica czy czeka mnie holowanie
Pisząc o objawach tych granic u diesla przy obciążeniu masz na myśli początek dymienia i z dołu zbyt leniwe wchodzenie na obroty?
W tym silniku przy cziptuningu spokojnie otrzymasz 20 KM. Taką krytyczną granicą jest 30KM. Zaczyna sie dymienie i nadwyręża się dół silnika. Wtedy musisz sie przygotować na zmiany części na te z mocniejszego silnika: wtryski, pompa paliwa, byc może turbina i intercooler
Nawiń 15-30 zwojów dowolnym drutem (w granicach rozsądku) na dowolnym rdzeniu toroidalnym ferrytowym. Jak będzie dymić to znaczy że drut za cienki - proste.
Tym bardziej że to granica jaką producent przewiduje.
Nie dawka jest przelana przez fabrykę tylko grzebaczy/regeneratorów pomp i wtryskiwaczy. Wydatek pompy ustawiają bez wtryskiwaczy i robią poprawkę na plus, a wtryskiwacze często na tanich, dziadowskich końcówkach i stąd kopcenie na czarno. Dobry prawidłowo wyregulowany silnik z gazem w podłodze dochodzi do granicy dymienia, czyli coś z komina widać...
Montując przez kilka lat kilometry taśm (dosłownie) nie raz któryś z pracownikow przez nieuwagę pod 24V zasilacz podłączył taśmę 12V. Zwrócił uwagę kiedy zaczynało się dymić. Chętnie podłączę, Ty wybierzesz typ taśmy, napięcie w rozsądnych granicach i czas jaki ma wytrzymać.
Pozwolę sobie wyjaśnić pewne kwestie, gdyż zaczęły się tu wkradać herezje. Co do tlenków azotu: reakcja utleniania azotu jest silnie endotermiczna i posiada wysoką energię aktywacji. Znaczy to, że do jej zainicjowania wymagana jest znaczne ciśnienie i temperatura. Problem emisji tlenków azotu tyczy się wszystkich silników spalinowych spalających, szczególnie...
Jeżeli cewka ma tylko 33 Ω to znaczy że była już przezwajana i za mało jest zwojów. Rezystancja powinna być w granicach 150-200 Ω. Coś źle mierzysz bo przy 33Ω jeżeli silnik nie kręci to powinien dymić i za chwilę powinien być spalony, a Ty nic o tym nie piszesz.
3l oleju na 8 000km Na dobrą sprawę to już sporo. Myślę że takie do przyjęcia jesy w granicach 1l może 2l na 15K. Nie mniej jednak jeżeli niema jakiegoś obfitego dymienie nie zostaje nic jak jeździć.
Solarek_32 nie każdy dysponuje kasą na zakup drugiego ciągnika, po za tym to co przeważnie jest na sprzedaż jest juz zużyte i pozalewane motor doktorami i nie tylko, a niestety sprzedać dobry ciągnik i kupić złom do remontu to strzał w kolano. lepiej dołożyć obciążniki i nieco mocy dołożyć silnikowi, ciągniki C-360 mają 45KM, to nie dużo, ale z powodzeniem...
problem jest w tym że jestem za granicą. czy jest możliwość zrobienia coś na szybko bez jakiś wiekszych kosztów i dojechać do Polski?
Chodzi o to że startujesz od np. programu nr. 4 i hamujesz go na hamowni. Jednocześnie albo obserwujesz czy już jest dymienie z wydechu czy nie bądź też podpinasz analizator spalin. Jeżeli nie kopci to zapinasz program nr. 5 i znów ta sama procedura. Jak nie kopci to zapinasz progr. nr. 6 i powtarzasz procedure. Jak kopci lub na analizatorze wychodzą...
No właśnie wszystko źle opisałeś i mało co z tego da się zrozumieć ;-) No ale nie obchodzi mnie to :D Do rzeczy ;) Jeśli dobrze rozumiem to zrobiłeś taki "myk", że założyłeś nowy tłok, pierścienie a starą głowicę tak? Jeśli tak to wybacz mi mój drogi ale nie wróżę temu silnikowi długiej wieczności gdyż należy wiedzieć, że zawsze wymienia się wszystko...
Mógł być niedouczony ale niekoniecznie, rację może mieć kolega Cowboy: Nie napisałem tego posta jako elektryk, energetyk czy inny Specjalista. Napisałem jako człowiek który pozytywnie przeszedł co najmniej kilka egzaminów po których odpowiada się personalnie za ludzkie życie. Przytoczę jeden przykład z przed dwudziestu lat. Autobus przegubowy, egzaminator...
Maksymalną dawkę wtryskiwanego paliwa dobiera się tak by wykorzystać cały tlen znajdujący się w komorze spalania- bez doładowania nie masz wpływu na masę powietrza (a w związku z tym ilość tlenu) które możesz wykorzystać do spalenia dawki paliwa. Kąt wyprzedzenia wtrysku producent silnika dobiera tak by uzyskać maksymalną moc w danych warunkach(obroty,...
W nowym schemacie sumowanie prądów narysowałeś dokładnie tak jak chciałem ale przerzucenie oporników w kolektory jest chybionym pomysłem nie tylko ze względu na brak wyrównywania prądów ale przede wszystkim dlatego, że wejścia LM358 mogą pracować z napięciami sięgającymi masy ale nie mogą z napięciami sięgającym Vcc. Jeśli napisałeś wcześniej, że napięcie...
Napięce RSW ustawione na 0,760V (na gotowo, po zalaniu ropą), kontrolka świec miga cały czas (wcześniej gdy RSW było 0,600V zapalała się czasami), napięcie podczas pracy na biegu jałowym wacha się w granicach 1,96-2,04v) więc jest zbyt duże. Jakie w końcu ustawić to RSW ?
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
tak patrzę co nie którzy piszą o bezzasadności montowania intercoolera bo on nie daje mocy, i momentami chce mi sie śmiać, a momentami płakać, że ludzie którzy nie mają wiedzy, wypowiadają opinie w takim kontekście jakby mieli wiedzę conajmniej na pozioie inżynierskim. i nie chodzi tu o to żebym kogoś wyśmiewał, intercooler sam w sobie nie daje mocy...
Co do dymienia z rezystora, jest to normalny efekt przy rezystorach nowych lub długo nie używanych. Po "wygrzaniu" przestanie się dymić. Intuicyjnie na podstawie podanych parametrów też przyjął bym rezystor w granicach 25kW. Sprawdź z dokumentacją falownika (choppera), czy rezystancja rezystora nie jest za niska, bo możesz uszkodzić chopper. Jak przy...
Zamykam temat, sprawa jest taka, że wezwałem fachowca który odnowił komin który okazał się wąski i bardzo zanieczyszczony, doprowadził do kotłowni nawiew /rura 100 z wyjściem za zewnątrz/ gdyż w kotłowni nie było takiego i nie było odpowiedniego spalania a temperatura na piecu max 40 stopni. Teraz jest ok temp na piecu w granicach 70 stopni i huczy...
Niestety jest to nie do wykonania. Samochod i ja jestśmy za granicą, w dodatku nie chcę mieć nic wspólnego z tym warsztatem. Chcę tutaj na miejscu naprawić, ale chcę też wiedzieć coś na ten temat żeby być trochę "mądrzejszy". Dziękuje za poradę.
Witam serdecznie ! Problem dotyczy Opel Vectra C 1.9cdti 120km 2007 r (model angielski). Auto nie posiada i nigdy nie posiadało filtra DPF. Problem z szarpaniem występuję podczas delikatnego przyspieszania, po mocniejszym wciśnięciu gazu problem nie występuję. Problem z dymieniem znowu pojawia się przy bardzo gwałtownym przyspieszaniu, dymi tak, że...
Grzałem palnikiem dół zębnika aż dymił na granicy rozhartowania na szybko na prasę aż pękł dosyć twardy pin w zasadzie wgniotło go w otwór "demontażowy" pin 2,5mm taka jest średnica otworu ,, grzałem również i próbowałem odkręcać zgodnie z logiką ataku zębów oraz nawet wbrew logice,, trzyma jak beton
Witam kolege. Cos Ci sie poprawilo z tym szarpaniem? bo u mnie nic, nadal szarpie i nie odpala po trzech dniach postoju.balem sie jezdzic daleko moim autem,ostatnio zaryzykowalem zrobilem tysiac km za jednym razem i auto nie padlo mi po drodze. to juz plus. ja mieszkam za granicą i na wakacje chce jachac do kraju i przy okazji sprzedac tam tego zloma.moze...
Antarce 160* i w jednej mam pominięty termistor ( trzeba uważać bo przepala się wężyk...), ale z tego co się orientuje występują też 120* stopniowe. To zdecydowanie za niska temperatura, przy niej płyn będzie wypluwany. Termostat fabrycznie w antari f80z ma 220°C- a temperatura pieca oscyluje w granicach 250-300°C (gdyż umieszczony na blaszce) Nie...
Podczas uruchamiania wzmacniacza pierwszy raz zastosowalem rezystory zabezpieczajace tranzystory mocy. Podłaczylem rezystory 100Ω/5W do kolektorow dla plusa i minusa zasilania. Czy spadek napiecia na rezystorach emiterowych wtedy powiniem byc w granicach 30mV, bo mi wskazuje 270mV i nie wiem czy dobrze a szkoda mi koncowek aby podłaczyć bezpośrednio...
Witam Dzięki fuelinyourblood miałeś racje od sadzy zablokowała się sprężynka i cały czas dawał spaliny do kolektora ssącego . Teraz na zimnym silniku po dymił ale to chyba normalne, jak się rozgrzał to już wcale . Mam jeszcze jedno pytanie : mianowicie przy postoju wprawiałem silnik na wysokie obroty to w granicach 2500 / 3000 obr/min taki jak by gwizd...
Witam. Przyjechał wczoraj do mnie VW Sharan, kupiony za grosze za granicą. Jest to 2001 r. i wg dowodu posiada silnik 66 kW. Po pierwszym odpaleniu zauważyłem, że auto bardzo dymi na szaro oraz wolne obroty są nierówne. Gdy dodam gazu obroty z "zająknięciem" ale rosną i jest OK. Jednak bardziej niepokoi mnie ten dym. Jest on bardzo śmierdzący z lekką...
Witam Szanowne grono, mam duży dyskomfort dotyczący naprawy samochodu jak w temacie, a mianowicie po regeneracji wtryskiwaczy w firmie BOSCH auto radykalnie zwiększyło spalanie i zaczeło dymić na czarno po dodaniu gazu w granicach 2000-2500 obr/min oraz straciło ducha,zakupiłem inne wtryskiwacze po stwierdzeniu takiej przypadłości wynikającej z regeneracji...
Nadal obstawiam swoje. Tylko i wyłącznie obstawiam bo tyle mozna przez forum. To by sie chyba zgadzała twoja diagnoza sadzac po cisnieniach z cylindrow jakie uzyskałem po pomiarze. Co jeszcze?,podejrzewam ze silnik był dobrze zagrzany bo obudowy rozrzadu nawet zaczeły sie zlewac od temperatury i zgrzana była wewnatrzna ze zewnetrzna.Potem ponownie...
Sam widzisz, że dymimy tak samo jak by pv nie było bo węglowki chodzą na 100% i ledwo zipią Ale gdyby nie PV to musiałyby dymić bardziej, to takie proste. Fajnie się włącza klimy gdy upał, ale ziarnko do ziarnka ... Ale tu z tego wynika że co2 nie spadło A jak miało spaść skoro nie ma dużych instalacji tylko takie częściowo lokalnie pokrywające zapotrzebowanie?...
witam posiadam scania 420 PDE auto jest słabe dymi na czarno, w serwisie powiedzieli ze czujnik doładowania jest Ok, pompowtryski na poszczególnych cylindrach na wykresie od -3 do 3nie bardzo wiem o co chodzi z tym wykresem ale pisze to co widziałem na ekranie spalanie w granicach 37 na patelni co druga mi wychodzi około 32/33 litrów serwisant powiedział...
Ponieważ jesteśmy już coraz bliżej prawdy (prezes) to jeszcze jedno pytanie: objawy cierpień silnika Twojego auta polegały na: 1. wypadaniu zapłonu? 2. dużym zużyciu oleju? 3. dużym zużyciu oleju i dymieniu (chmura podczas ruszania) ale tylko przy rozgrzanym silniku - 105 st.C.? 4. wszystkich tych objawach? i pytanie do wszystkich: czy na wyświetlaczu...
Witam wszystkich! :wink: W ostatnim czasie w mojej Renault Premium 400 TD pojawił się problem z którym nie mogę sobie poradzić w żaden sposób. :/ Próbowałem szukać pomocy po forach, tematów z podobnymi problemami, ale koniec końców postanowiłem założyć swój temat i prosić was o porady co dalej z nią robić. :?: Wracając do tematu, problem się zaczął...
Witam wszystkich forowiczów Zaczął mi strasznie dymić - kolor siwy i zaczął nierówno pracować po podłączeniu VAG-a wykazało że jeden pompowtrysk pracuje na -2,85 a reszta oscyluje w granicach -0,4-0,7mg/h.Po wymianie na nowy(regenerowany przez boscha kupiony w sklepie) też nie pracował jak powinien ale już nie dymi.Po wyregulowaniu przy ok.1200 obrotów...
Witam ostanio miałem problemy z maja laguna II 1.9 dci szarpała na I , II czasami III biegu przy lekkim dodawaniu gazu w granicach 1800 a 2100 obr. meczyłem sie z tym jakies 3 mies. okazało sie ze była nieszczelosc zaraz przy korektorze dolotowym, jest to ten czarny element który mocuje sie odrazu do kolektora dolotowego z drugiej strony przychdzi rura...
witam wszystkich mam pewien problem a dotyczy on samochodu marki nissan almera 2001 grudzien przeczytałem na forum wszystko co dotyczy tego problemu ale nic specjalnego sie nie dowiedziałem wiec mam pytanie do kolegów jaka może byc przyczyna dużego spalania paliwa w nissanie almera silnik 1.8 spalanie wynosi w granicach 10l/100 pb95 tankowanie odbywa...
po wykasowaniu błędów powraca tylko ten : ===DTC P2337=== Kod: P2337 - Cylinder 2, osiągnięta granica kontroli spalania stukowego odpisałem kod z tego wtrysku , wprowadziłem współczynnik korekty wtryskiwacza. brak efektu kod powraca P2337 Jak zregeneruje ten wtrysk i wprowadzę na nowo wszystkie współczynniki kalibracji to silnik zacznie pracować normalnie...
A jakie było źródło ciepła ? Palnik elektryczny czy gazowy ? Na elektrycznym faktycznie mogą występować problemy. Granica pomiędzy temperaturą procesu a temperaturą kąpieli jest stosunkowo niewielka i jeśli straty ciepła są duże to faktycznie przy bardzo dużych płytkach i bardzo dużych naczyniach mogą występować pewne trudności. W takiej sytuacji zalecałbym...
Podczepię się pod temat. Mam nagrzewnicę Master BV 170e z odprowadzaniem spalin. Pojawił się problem z dymieniem. Jest iskra,wentylator działa,dysza(1.00) wymieniona na nową,komora spalania wyczyszczona z nagarów. Dzwoniłem do chłopaków z serwisu podpowiedzieli mi o ustawieniach ciśnienia w granicach 10-12bar. Tylko że na ciśnieniu ok 5.5-6bar działa...
No tak ale wszystko ma swoje granice kolego E...ale zgodzę się, że dymienie w dieslu pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach, nawet jak wszystko jest dobrze.
Co do uszczelki pod głowicą to podjedź na normalny warsztat i sprawdzą . Powinni mieć tester z płynem koloru niebieskiego , wlewają do menzurki zaciągają opary z odkręconego zbiorniczka i jak zmieni barwę na zielony to znaczy że wywalona uszczelka pod głowicą . Na portalu aukcyjnym testery są od 30 zł . Dzięki, ale jestem za granica, tutaj sprawdzenie...
Przyznam że nie widziałem topnika który po podgrzaniu do 220 stopni by nie dymił, jaki to topnik? chętnie zakupię. Jaka jest temperatura przechowywania układów ? Pokojowa nie wystarcza?, będę musiał swojego laptopa gdzieś w jakimś specjalnie klimatyzowanym pomieszczeniu trzymać?. Prosiłbym by kolega opisał prawidłową metodę zdejmowania i zakładania...
Bedziesz mial problem z tym autkiem. Sprawdz czy zawor EGR jest szczelny. Przez niego moga przedostawac sie spaliny podczas durzych obciazen i bedzie czarno dymic. Ostrzegam zaslepianie czy odlaczanie nic nie da, bedziesz mial zaraz tryb awaryjny w EDC. Ostatecznie usterka moze byc w pompie wryskowej, nie do naprawy w zadnym serwisie w Polsce i za granica...
Dzięki za info - będę z nimi działał. Mam jedną stara kosiarkę Agromy na silniku B&S 4KM. Kosiarka ma 13 lub 14 lat, zmęczona do granic możliwości, silnik już dymi, tłucze i bierze tyle oleju ile paliwa (a koszt naprawy wynosi tyle ile nowa) dlatego zdecydowaliśmy się na nową, która "chodziła" 1 sezon. I stara nie ma przy gaźniku ani jednej sprężynki...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Witam serdecznie, zmagam się z dość nietypowym problemem w Skodzie Superb II 2009 DSG 170 koni kod silnika CBBB, odwiedziłem już kilka warsztatów jak i serwis Skoda TMT niestety każdy rozkłada ręce. Wydaje mi się, że wina leży po stronie turbo, lecz niby działa poprawnie nie ma luzów, nie cieknie. Zacznę od tego, że z problemem zmagam się już 3 lata...
Bardzo ciekawe co stwierdzili, bo u mnie tego nie stwierdzili :) A przy lipnej grzałce obstaje. U mnie przy 230V grzałka ciągnie w granicach 1,2kW co uznali za "w granicach normy". Tymczasem grzała powinna ciągnać do 1,5kW Zagadałem bezpośrednio do Martina, ci też ręce rozkładają, mówią że z jednej strony coś jest nie tak, a z drugiej mierzone wartości...
Układ był czyszczony po regeneracji pompy z wyjątkiem wtryskiwaczy. Po naprawie pompy auto jeździło bez problemów prawie rok i wszystko było w porządku. A co sądzicie na temat szczelności zaworów? Miałem kiedyś za granicą przypadek, z którym długo walczyłem. BMW- nie pamiętam dokładnie jakie. Coś około 2003-2005r. z silnikiem diesla.Ciśnienie sprężania...
Dzięki za odpowiedzi. W moim układzie z pojedynczym stabilizatorem 78xx, zastąpionym 79xx okazało się, że wszystko działa jak należy, przy czym zauważyłem, że grzeje się on znacznie bardziej, aczkolwiek nie przekracza jakiejś "zdrowej" granicy, nic się nie topi i nie dymi :)
Sam musisz do tego dojść - metodą prób i błędów - a przede wszystkim obserwacji. Ja mam inną stację, więc bezpośredniego przełożenia nie ma... Oryginalne profile były jak na mój gust za szybkie - potrafiło zniszczyć chip lub laminat. Grzałkę górną obniżam po trochę z max w górze do ok. 5-8 cm nad płytę w ramach potrzeby. Pracuję na tej stacji kilka...
Wiem, że 4t się nie przechyla, choć niekiedy to nieuniknione :) Ale tym razem nie przechylałem, kosiarka ni stąd, ni zowąd zaczęła dymić i rzygać olejem, dzień wcześniej była odpalana, ale dosłownie na 2 minuty, bo ją doprowadzałem do stanu używalności, dostałem od sąsiada na zasadzie "jak chcesz to się baw, albo oddaj se na złom" - nie paliła, a uszczelka...
Teraz nie wiem czy lepsze jest wyświetlanie temperatury na diodach, czy cyfrowe. Zależy co rozumiesz przez lepsze. Czy chodzi o bajerancki wygląd czy o wygodę pracy. W zasadzie jako zupełnie akceptowalne minimum wystarcza po prostu wyskalowanie gałki potencjometru zadającego temperaturę. Przykład: https://github.com/wagiminator/ATtiny13-...
Witam, bardzo proszę o pomoc, mam problem z moją astrą. W aucie wymieniony był sterownik pompy od takiego samego silnika 2.0dtl, sterownik sprawny, stary padł i wymieniony razem z zaworem dawki paliwa. Auto zapala tylko na plaka i po rozgrzaniu chodzi już bez plaka, ale strasznie dymi na siwo oraz na wolnych obrotach faluje w granicach 700-1000obr....
Dziś turbo znów na zewnętrzny i okazało się że łopatka w kierownicy jedna się przytarła i zablokowała kierownicę , delikatne planowanie łopatek wszystkie na 4,5 mm wysokości i chodzi ok samochód przestał dymić po wkręcaniu na obroty jednak mimo tego że stał się zaj.. dynamiczny nadal po uzyskaniu prędkości 120 max wchodzi w stan awatyjny . Najważniejsze...
Witam.Posiadam paska z 99r 1.9tdi ostatnio wymienilem w nim pompe wtryskowa poniewaz sie zatarla.paliwo bylo za suche.Wymienilem pompe i odrazu caly rozrzad.Zlozylem odpalil wszytsko ladnie ale mocy nie mial.Pomyslalem ze przestawie pompe o milimetr w silnik i podepne waga.Dzisiaj zachodze do auta chcialem przestawic je i ledwo co zapalilo i zaczelo...
Przysłali mi elenenty. Wstawiłem ten ncp1203p60 narazie zamiast 2sk3530 wtawiłem stp6nk60fzp zamiast r625 r626 r627 r628 wstawiłem 0,22om 2W wymieniłem transoptor kondensatory c606 c611 47uF/50V Podłączałwm z żawówką w bezpieczniku i przez autotransformator. Zasilanie zwiększałem powoli od zera do 300v na elu sieciowym. Zasilacz nie podjoł pracy, z...
Witam Mam problem z focusem 1.8 tddi 90km.Odpala baz problemu.Chwile jest ok potem nie równo pracuje po dodaniu gazu.Utrzymują się obroty w granicy 3tyś. i opornie opadają.Nie dymi. Sprawdziłem błędy.Pokazał uszkodzony pedał gazu.Wymieniłem pedał. Błędu teraz nie pokazuje.ale dalej nie równo pracuje na wolnych i wysokich. Może mieliście taki problem.
W takim razie, jeśli nie ma żadnej możliwości przedostawania się oleju do paliwa, czy do komory spalania, to według mnie, pozostają trzy opcje: 1. Paliwo złej jakości (np. duża domieszka oleju silnikowego, mazutu, itp); 2. Przestawiony rozrząd o niewielki kąt, np. wskutek zbyt luźnego łańcucha rozrządu - patrz sprawność działania napinacza łańcucha....
Nie wiedziałem jak to opisać w nazwie tematu, więc może się to wydawać nieco niejasne. Potrzebuję przewodów, które nie zaczną się "dymić" przy prądzie stałym rzędu 5A (napięcia stosunkowo niskie do 30V). Z jednej strony potrzebowałbym końcówek, które mogę podłączyć do zasilacza laboratoryjnego - wtyki bananowe - jak na poniższym zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/3959832700_1...
Nie-nie dymi. Wtryski na vagu pokazuja dobra korekcje-w granicach -0,10 do +0.11(0.13).
Jeśli tak to wynosi 145.1 Ohm. Prawidłowo, zmierzyłem dla pewności u siebie i cewka tego elektromagnesu ma 140 Ohm. Dziękuję za sugestie wymieniłem go na 2W bo tylko taki posiadałem i teraz jest elegancko a ten rezystor 180 Ohm jeszcze się grzeje ale nie ma porównania z tym co było. Wychodzi na to, że uderzeniowo obydwa się bardzo grzały bo są blisko...
V8 mialem dwie.. Jedna to 92r 4.2l manual 6 biegowy. Stan kiepski.. Nic przez 2 lata ie robiłem przy niej i sprzedalem. Potem kupilem tez 92r 4.2l automat... Komfort jazdy byl niesamowity.. Skrzynia chodziła bez zarzutu. No ale bralo olej jedno i drugie. Postanowilem zrobic remont silnika. Przez rok bylo ok. Nie bralo nic no prawie nicbo to v8 i moze...
Bez jaj, 15zł za warystor. Spokojnie możńa kupić w granicy kilku złotych. Id z tym do pobliskiego elektronika, bo przesyłka wyjdzie 3x tyle co ten warystor.
Witam.Mam problem z Fordem Mondeo MKIII 2,0 TDCI 2002 r,130KM.Niedawno w moim aucie wystąpił problem z mrugająca kontrolką -sprężynką.Auto nie miało problemów z zapłonem,nie dymiło nadmiernie,natomiast silnik na wolnych obrotach chodził nierównomiernie,a w czasie ruszania rzęził jak "stary diesel" . Podczas ruszania z opóźnieniem reagował na pedał gazu,szarpał.Pojechałam...
Witajcie! Zmieniłem turbosprężarkę na używaną, czy mógłby ktoś sprawdzić czy wszystko z nią ok? LOG 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log-003_010_011_NzF9o7.... Basic Settings: http://vaglog.pl/log-011_Hk4x6.html //Ten log zmienię wieczorem, gdyż wkradł się jakiś błąd i wrzuciłem stary z lutego. Proszę także o spojrzenie w EGR, gdyż zauważyłem jakieś...
Cześć, Szanowni koledzy może ktoś z Was miał już takie objawy albo ma pomysł na diagnozę i naprawę auta. Samochód VW CC z silnikiem diesla 177 KM, skrzynia DSG. Rocznik 2014 a przebieg ok 100tyś. Auto od dłuższego czasu sukcesywnie dymi coraz bardziej. Na postoju na biegu jałowym na niebiesko przy mocniejszym przyspieszeniu chmura czarnego dymu. Dodatkowo...
Panowie znaki sa ok bo sprawdzalem ze starymi . Po za tym ja kupuje tylko orginaly bo nie chce zaraz znowu wymieniac. Luz zaworowy jest dobry bo nawet znajomy mechanik sprawdzal. Filtr jest nowy bo stary sie juz sypal . Odpalalem go bez filtra i roznicy nie ma. Jesli chodzi o wtryski to bardzo mozliwe ze to ich wina . Ale tez byly spawdzane i jesna...
W granicach 200-300 zl.
Witam wszystkich.Chciałbym się na tym forum ,zwrócić o pomoc w naprawie samochodu.Postaram się klarownie przedstawić problem.Samochód Pajero 3.2 DID 2000r. ,po uruchomieniu pali mi bezpiecznik 120A w ciągu 10...15 sekund.Sam alternator zachowuje się do momentu odpalenia prawidłowo,mam tu na myśli że przez zapaleniem świeci mi się kontrolka ładowania,a...
Witam to mój pierwszy post w tym dziale. Mianowicie mam problem z instalacją LPG, a konkretniej z sondą lambda w samochodzie marki CITROEN XM. Przeczytałem masę postów, ale nie znalazłem odpowiedzi ani podobnego problemu zależy mi na konkretnej odpowiedzi, bo problem jest raczej nie typowy pogubiłem się w analizie, co jest nie tak w tym aucie. Czy to...
wracając do rzeczy podłączyłem dziś zasilanie mierzyłem na wyjściu z mostka prostowniczego napięcie jest w granicach 18-20V a podczas spawania był spadek ale trudno mi było odczytać ile wtedy wynosiło napięcie zaznaczam że używam drut 0,8mm są 2 przełączniki próbowałem spawać i zauważyłem że w miarę sprawnie to idzie wtedy gdy pierwszy przełącznik(min-max)...
Witam ponownie. Dziś przeprowadziłem testy zakupionego transformatora. Najpierw na wtórnym wstawiłem bezpiecznik i wszystko podłączyłem pod mostek prostowniczy (kupny, leżał w półcę). Bez wyprostowania było 14 V. Po wyprostowaniu czyli za mostkiem miernik pokazywał mi 13.5 V więc spadek o 0,5 V. Najpierw na pierwszy rzut poszła zarówka H4 60/55 W (samochodowa)....
Obecnie również używam F80Z - jestem zadowolony, jej wydajność jest dobra, używam jej przeważnie na salach o powierzchni 300m^kw i nigdy nie zauważyłem niedostatku dymu ;) Flash'a używałem, ale 1500 - wydajny, mocny wydmuch ale jak z trwałością, tego już nie wiem. Ja używam płynu Eurolite "E" i jest dla mnie wystarczający - polecam :) Są lepsze, droższe...
Witam forumowiczów. Czytam na forum i już sam nie wiem czy te typy tak mają czy nie. Auto pali gdy jest zimne ok, nie ma problemu z uruchomieniem, jedynie to po odpaleniu dymi na biało tak jak by coś mu niedomagało... Po rozgrzaniu dymienie ustaje i nie ma grama dymu, ani białego, niebieskiego czy tez czarnego, jest czysciutko. Po utuchomieniu VAGA...
A co sądzicie o ceramizerach. Przeglądałem różne fora i opinii sporo. Poprzedni silnik próbowałem ratować Motor Life. Raczej nie zaszkodził, wydaje mi sieę, że spadło zużycie paliwa. Klen Flo raczej także nie zaszkodził ( ale luzów naturalnie skasować nie mógł jedynie zamortyzować "bicie"), czego nie można powiedzieć o Motor Spec. Stary silnik stukał...
Całość z płynem jest dość ciężka, ale ile to waży? Nie wiem - nigdy się nie zastanawiałem, ale myślę że ok.6-7 kG. O ile sobie dobrze przypominam (pierwszy prototyp, na bazie części z którego powstała ta maszynka) był budowany jakieś 20 lat temu) grzałka miała mieć coś ok. 1,6 kW, ale możliwe, że nawet więcej. Do temperatury pracy (300*C) nagrzewa się...
Aluminiowe przewody utleniają się, a tlenek aluminium jest świetnym izolatorem. Z reguły uszkodzenia polegają na tym, że przewód jest upalony w miejscu zamocowania, i wisi luźny koniec (i wtedy zwykle ma przypaloną izolację, albo zmieniony kolor drutu, jak był dłuższy kawałek bez izolacji); albo przewód utlenia się tak, że choć przykręcony jest odizolowany;...
Jeśli wentylator jest na napięcie 12V to Uwe>=15V a przy termistorze NTC zastosowanym zamiast R2 to napięcie wyjściowe początkowe musisz ustawić potencjometrem R1 poniżej 12V na minimalnej granicy obrotów, ponieważ R2=470 NTC przy wzroście temp.będzie obniżał rezystancję co spowoduje wzrost napięcia wyjściowego i wzrost obrotów wentylatora.
Sam jestem posiadaczem 1.6 109 KM oczywiście z dpf - 175 tyś km oprócz śmierdzącego dieslem oleju, zmienianego często, bez podnoszenia się stanu oleju, nigdy nie zauważyłem żeby dymił jak czołg nawet jak dopala(chyba jeszcze działa taki zabity bo nawet baczka nie pusci) wentylator zapala się najczęściej gdy staje na podjeździe lub wjezdżam do garażu...
Witam, od pewnego czasu zastanawiają mnie obroty maksymalne jakie moja Scania uzyskuje, przy nagrzanym silniku i wciśnięciu gazu do oporu wkazówka obrotomierza jest równo z maksymalną granicą zielonego pola [E]. Silnik jako tako nie dymi, odpala bez problemów, czy można mieć jakieś powody do obaw czy one poprostu tak mają? Moc wydaje mi się ze jest...
Problem z firmowym Caddym, rocznik 2006, silnik 1,9 TDI PD, symbol BLS. Przebieg rzekomo coś ok. 300 000 ale kto wie który raz. Jeździł normalnie, ale któregoś dnia stracił moc, zaczął pracować nierówno pod obciązeniem, na nie wszystkie cylindry. Strasznie kopci na niebieskobiało i czuć zapach niespalonego paliwa. W czasie jazdy podczas rozpędzania...
A mi żal tych co sobie w salonie robią kotłownię, dymią, pylą, chodzą koło tego kominka, czyszczą go... Mam obecnie gaz ale jeśli jego cena za 5-10 lat poszybuje zbyt wysoko, to zamiast wymieniać kocioł, gdy obecny się zużyje, zamontuję PC. Mam piwnicę pode mną (a nawet dwie, druga pod schodami), mam balkon prawie 8m2 (ewentualnie pod balkonem bo to...
Tak się składa, że ten j-35 mam na kd502. Jak dałem mu trafo 2x35V to po 5s zaczynał dymić. Niestety nie da się do niego walnąć takiego napięcia, bez tam jakiś zmian, zresztą thd ma chyba spore. Myślałem też o tda, ale wydaje mi się, że to mało będzie. Podłączyłem przed chwilą tego subika do wzmaka diora ws442 i trzeba przyznać, że gra ładnie, ale brakuje...
Od kwacza niemal na dotyk wystarczy ze ognia pociągnie i chodzi. W samym silniku tylko tuleje i tloki z pierścieniami niezmieniane. Widziałem trupy co przy ciśnieniu sprężania w granicach 23-22kg/cm2 lepiej pala niż ten silnik.
Witam wszystkich forumowiczów, Proszę o szybką poradę, ponieważ jestem totalnym amatorem, a potrzebuję skończyć projekt do szkoły do piątku :) Mam silniczek DAC MODEL, chciałbym sterować prędkością jego obrotów za pomocą potencjometru (posiadam 50kOhm) i kierunkiem obrotów przy pomocy przełącznika dwupozycyjnego. Posiadam zasilacz 6V 0,5A ale jeśli...
Witam, dziś dam wam zagadnienie, w którym za pomoc będę bardzo wdzięczny i postaram się odwdzięczyć punkcikami :) Posiadam Diorę WS354A, przebieg napraw i historia wzmacniacza jest następująca: Dostałem go w prezencie od wujka, ze spaloną końcówką prawego kanału, więc wymieniłem tranzystory prawego kanału tj. T508 na 2N6488 (gdy go dostałem były BD911);...
Witam mam niby prosty ale zarazem skomplikowany problem z wyżej opisanym silnikiem. Po rozgrzaniu się silnik kopci na biało jest to olej dostający się do tłumika przez turbinę na pierwszy ogień poszło odpowietrzenie silnika gdzie nie stwierdziłem uszkodzeń. Dodam że turbina ma 4ry lata i luz poprzeczny trudno mi zmierzyć dokładnie , ale łopatki nie...
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Witam kolegów forumowiczów, Chciałbym poprosić Was o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w moim samochodzie. PACJENT: Volkswagen Passat B5FL 1.9L L4 SOHC 8V FWD Diesel, 5-Speed Manual Silnik AVB OBJAWY Od kilku dni zacząłem mieć problemy z przyspieszaniem, zaobserwowalem ogolny brak mocy, silnik jest zdecydowanie mniej zrywny, nie wkręca się na obroty tak...
Mam jednak kilka zastrzeżeń i proponowałbym: zasilacz SilentiumPC Vero m1 600W równie dobry i tańszy Nie wprowadzaj w błąd. Vero to nie jest ta półka co seria CX od Corsair. Popatrz człowieku na specyfikacje obu zasilaczy nim palniesz bzdurę. Dysk SSD Goodram cx300 120GB Jego obecnie chyba nie mają na morelach jednak na allegro i w euro rtv dostaniesz...
Sprawdź kompresję jak jest w granicach normy to masz padnięte uszczelniacze . Jestem pewien na 100 procent że to uszczelniacze bo gdy wciskasz gaz i dymi to mogą być pierścienie jak schodzi z obrotów to uszczelniacze z reguły .sprawdź wyciek płynu bo może uszczelka przepuszczać na glowicy
ogranicznik dymienia dolny granica skrzynka granica
projekty skrzyń przepływomierz powietrza masowy lm350 ograniczenie prądowe
Pilot do alarmu Skorpion 2003 - problemy i rozwiązania Obsługiwane formaty wideo przez Blaupunkt BN32H1032EEB