Dostań się pod samochód i podepnij się akumulatorem pod rozrusznik.Masa do budy,plus do grubego czerwonego kabla przy rozruszniku.
Jeśli wyeliminujesz prawdopodobieństwo zwarcia to możesz. Pamiętaj, że rozrusznik bierze duży prąd, nawet 200A. Bendix ma 3 podłączenia. 1 obudowa - masa 2 gruby kabel - zasilanie rozrusznika 3 cienki kabel - zasilanie bendixa. Gdy odłączysz gruby kabel, to będziesz słyszał tylko klikanie. Daj przez bezpiecznik 20A.
Odłączasz gruby kabel rozrusznika od akumulatora. Minus drugiego akumulatora podłączasz do plusa podstawowego aku. Plus drugiego podłączasz do grubego kabla rozrusznika i nigdzie indziej. Moim zdaniem powinno działać. Nie wiem tylko jak rozrusznik to przeżyje....
Załącza się sam elektromagnes a rozrusznik nie. Trzeba kilka razy spróbować żeby ruszył. Co to może być? Najprawdopodobniej styki w "elektromagnesie", te które załączają rozrusznik, słąbo się stykają, nie łączą tak jak trzeba i nie zawsze, dlatego nie zawsze włączają obwód rozrusznika (nie łączą tego grubego kabla plusowago przy elektromagnesie z uzwojeniem...
Pozostałe przewody podłączone powinny być pod ten zacisk, do którego podłączałeś prostownik czyli do grubego kabla łączącego akumulator z rozrusznikiem. Domysły Jaśka są słuszne z jednym wyjątkiem - w tym ciągniku świece żarowe montują użytkownicy. Jeśli biały przewód masz połączony z włącznikiem rozrusznika, to wszystko będzie działać.
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
Sproboj zewrzec czyms plus ( taki gruby kabel czerwony na rozruszniku ) z wsuwka powinien zakrecic jak nie to winny jest rozrusznik.
Łatwo sprawdzić bo wyjście rozrusznika w BSM jest w najmniejszej kostce z grubymi kablami 4 lub 5 pinowej
Dobierz się do grubego kabla na rozruszniku i masy. Naładuj akumulator. Na karoserii minus (może być silnik), na śrubie do rozrusznika plus. Zwykle wystarczy samo podpięcie prostownika.
Pisałem Ci ja i kolega powyżej żebyś sprawdził mase, no i ewentualnie + idący grubym kablem do rozrusznika. Jak juz tego nie chcesz robić, to było wyjąć rozrusznik i od akumulatora go kablami sprawdzić jak kręci. Przecież nikt tu Ci nie podpowiedział, żebyś drugiego rozrusznika szukał. Chodzi o to, żeby posłuchać a nie w ciemno kupować. Dodano po 54...
Ze styku S stacyjki kabel do przekaźnika, załóżmy, że to ten czerwony na zdjęciu, czarne kable przekaźnika to masa. Śruby przekaźnika, jedna do + akumulatora, druga do rozrusznika (grube kable)
Klemy nie łączą, brak masy na silniku, brak jakiegoś głównego zasilania, sprawdź czy jest na grubym kablu plus przy rozruszniku, czy masa jest i pomyślimy dalej.
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
Tak. Jeśli zakręci to oznacza że rozrusznik ok, masa na silniku ok główny kabel do rozrusznika ok. Jeśli nie zakręci to do sprawdzenia gruby kabel +12 do rozrusznika, masa na silnik, rozrusznik.
wg schematu od kol. sisko biały kabel z tych niepodłączonych powinien być podłączony do plusa akumulatora czyli pod śrubę rozrusznika (gruby czerwony kabel) i powinno działać jeśli wszystko jest ok https://obrazki.elektroda.pl/9279814000_...
kolego weź jakiś pewny akumulator np z samochodu, weź 2 grube kable jeden do masy (śruby mocującej rozrusznik do silnika) a drugi do tej śruby co idzie gruby kabel plusowy do rozrusznika i bezpośrednio do akumulatora i ma kręcić (jak masz DOBRE kable rozruchowe to też mogą być, ale nie takie z supermarketu gdzie gruba to jest tylko izolacja) jak napięcie...
Brak zasilania rozrusznika, zobacz co jest na grubym kablu. Podłącz kontrolkę z żarówki H4 (gruby kabel rozrusznika i masa silnika ) i załącz elektromagnes.
żarowke na kabelku podłączyć w miejsce cienkiego kabelka? + z akumulatora w miejsce grubego kabla na rozruszniku?
Jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Na rozrusznik idzie gruby kabel plusa na śrubę,chyba 8 -kę. Trzeba na krótko zewrzeć tę śrubę z dolna /tez na rozruszniku/. Winień pracować, Jeżeli inaczej to rozrusznik- mogą być szczotki lub tulejki do wymiany.
Mógłbyś to zrobić sam, ale boje się tłumaczyć żebyś sprawdził czy plus na grubym kablu jest na rozruszniku i żebyś go podał na elektrowłącznik.. Mechanik czasem zrobi zwarcie a jak ty nie masz kontaktu z tym to lepiej zaprowadź do serwisu. Ale jak wspomniałem problem z kablami, rozrusznikiem ewentualnie kostka w stacyjce.
może komuś się przyda: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Jeżeli już chcesz iść w tą stronę, to lepszy będzie rozmiarowo większy MEGA-fuse z tego samego sklepu: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Da on mniejszy spadek napięcia co przy 6 woltach ma niebagatelne znaczenie. Osobną sprawą jest prawidłowy...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Idź po grubym kablu od + akumulatora, znajdziesz elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika, ma 2 śruby prądowe i małą wtyczkę do sterowania, odłącz ją, jak dalej rozrusznik będzie kręcił to sam stycznik się "zespawał". Jak nie będzie kręcił, to szukaj gdzie jest zwarcie na kablu sterującym
A przy wkręconej świecy (normalnie), możesz pokręcić magneto ręką więcej niż 1 obrót ? Czy czuć ,że coś blokuje ? Akumulator ,akumulatorem a może kable zaśniedziałe.Sprawdzałeś ten gruby kabel co idzie do rozrusznika ? Jak mechanicznie nie blokuje a nie ma siły obrócić ,to prąd gdzieś może ginąć.
Kolego Rzuuf - rozrusznik ma 3kW mocy - pytanie jak duży prąd płynie w czasie rozruchu? Moim zdaniem za duży jak na amperomierz o zakresie powiedzmy +- 30 lub 50A. Amperomierz należy włączyć pomiędzy akumulator a alternator. Zrobiłbym to tak - amperomierz między stacyjkę a akumulator. Wyjście alternatora do stacyjki zamiast do grubego kabla przy rozruszniku....
Spadek rzędu 3 woltów na grubym kablu rozrusznika jest raczej niemożliwy - nawet przy pracującym rozruszniku. Tak jak kolega napisał: spadek napięcia jest na którymś złączu lub okuciu kabla. To nie jest skomplikowane do znalezienia - pomyśl trochę a reszta pójdzie szybko.
Styki automatu albo kiepskie zasilanie na grubym kablu rozrusznika. Masę na silnik też bym sprawdził.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Gruby kabel do rozrusznika, cienki do ECU (pin A2 w szarej zlaczce).
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
(12,4 V) Na zaciskach (klemach) akumulatora ! Sprawdź/wyczyść punkty podłączenia masy do karoserii i silnika oraz podłączenie głównego, grubego kabla +12V [30] do rozrusznika, alternatora, szkrzynki bezpieczników w komorze silnika i "Body" w kabinie. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, naładuj akumulator oraz wykonaj diagnostykę pojazdu. W przypadku samochodu,...
Upewnij się, że miernik działa - podłącz go np. do grubego kabla dochodzącego do rozrusznika - powinno tam być napięcie 12V. W mierniku zakres DCV. Zakres zmieniasz gdy miernik jest odłączony od układu mierzonego.
W maluszku od akumulatora przewód "minus" idzie takim krótkim kablem do złącza śrubowego, które lubiło korodować. Drugi element, to kabel idący od dodatniej klemy do rozrusznika. Trzeci to przewód masowy idący do rozrusznika (gruba, płaska plecionka miedziana). Te trzy przewody i stan ich połączeń były przeważnie winowajcami odpowiedzialnymi za konieczność...
Witam, Mam astre 1.4 rocznik 92. Przestała palić i zauwazylem wiszacy gruby czerwony kabel. Wychodzi on wraz z drugim grubym kablem masowym z nad rozrusznika. Jesli mozecie powiedzcie gdzie on idzie albo zrobcie fotke. Przeszukalem cale google w poszukiwaniu fotki z tamtej perspektywy . Rozrusznik oczywiscie kreci Pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie
Bo diesel nie ma cewki tylko zawór magnetyczny Tu masz schemat świec żarowych http://obrazki.elektroda.pl/8478671200_1... Od stacyjki ciągniesz + na zawór magnetyczny i kabel gruby ze stacyjki do rozrusznika i już Ci klekot odpali Co jeszcze chcesz mieć w tym traktorku?
Sprawdź czy dostaje podaczas kręcenia +12V na rozrusznik cienki kabel. Może gruby kabel plusowy na rozruszniku nie łączy albo masa.
Witam, A jak odłączysz ten cienki kabelek od rozrusznika to też kręci? Namieszałes w kablach...Powoli przejrzyj od akumulatora do rozrusznika.Chyba ten gruby(+) przy rozruszniku podłączyłes na dolną śrube.Albo jak montowałeś elektromagnes żle wprowadziłes w widełki i wcisnięty jest i dlatego od razu łączy.
W bsm 6 pinowa kostka biały gruby kabel steruje rozrusznikiem obok bezpieczne 25A jestzabezpieczeniem. Sygnał idzie z bsi 12v tzw.50 na te duze kostki Dodano po 1 Z reguły siada przekaźnik w bsm niewymienialny oczywiście.
Trzeba wziąć probówkę i sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka w pozycję start ,pojawi sie prąd na cienkim kablu przykręconym do rozrusznika. Trzeba też sprawdzić czy na grubym kablu na rozruszniku jest cały czas prąd. Jak wszystko się zgadza ,to rozrusznik jest uszkodzony. Podczas tych prób koniecznie upewnij się czy nie ma włączonego biegu. Skrzynia...
Pomiary napięcia ładowania przy niesprawnym aku są bez sensu. Podmień akumulator na pewny i wtedy sprawdzaj. 14V jako takie jest jeszcze ok. Jeśli grube kable są oki, rozrusznik też (pytanie czy na pewno), to zostaje akumulator. A aku 62ah to naprawdę za mało dla 330.
Jeżeli na alternator idzie oddzielny, to ten z rozrusznika, idzie bezpośrednio do akumulatora. Pod warunkiem że chodzi o ten gruby.
Skoro elektromagnes cyka to znaczy że jest prosty temat, nie jest to żadna usterka elektryczna niskich prądów, teraz kwestia grubego kabla (plus) do rozrusznika, wyczyścić go i dobrze dokręcić potem sprawdzić masę na silnik czy jest tak samo dobrze dokręcona itp. te dwie rzeczy mogą powodować nie sprawność rozrusznika, jeśli posprawdzasz czy grube kable...
Ten jeden gruby kabel idzie do akumulatora a nie na stacyjkę chociaż ktoś mógł zrobić usprawnienia. Drugim przewodem jest masa (obudowa rozrusznika). Do sprawdzenia czy nie połączone na krótko styki rozrusznika.
Podstawa jedna osoba załącza kluczyk w pozycje rozrusznika druga pod autem sprawdza czy dochodzi + do automatu rozrusznika (cienki kabel), jeśli prąd jest to pozostaje jeszcze sprawdzić czy jest + na grubym i czy jest dobrze dokręcony jeśli to jest wszystko to rozrusznik do regeneracji, jeśli prądu nie ma to trzeba szukać.
Rozrusznik sprawdzony na krótko to nie koniec sprawdzenia.Elektromagnes pełni dwie funnkcje.Wyrzuca tryb do przodu oraz łączy gruby kabel zasilający wewnątrz rozrusznika z przewodem do rozrusznika. Aby to wykluczyć to w czasie terkotania należy dodatkowo zewrzeć w rozruszniku grube śuby na krótko.
Na co koledze takie grube kable- idą do rozrusznika czyli pracy chwilowej. Mając 12V z tył łódki nie ma sensu ciągnąć osobnych kabli na silnik elektryczny.
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Wypnij kostki a jeżeli są 2 grube kable to je połącz.
Zrób zdjęcie jak podłączyłeś kable do rozrusznika, wygląda jak byś podłączył grubego plusa do zacisku szczotek
Witam działanie rozrusznika realizuje kabel na którym jest podany + od stacyjki . Czyli gruby kabel przykręcany na śrubę (zasilanie rozrusznika ) .Cienki kabel często na wtyczkę , to sterowanie (zasilanie cewki elektromagnesu ) ma spowodować połączenie rozrusznika z kołem zamachowym . Minus jest przez obudowę rozrusznika . Pozdrawiam miłego dnia SH....
Jakie napięcie na akumulatorze. Sprawdź gruby kabel przy rozruszniku.
Masa nie przychodzi oryginalnie na rozrusznik. Na styk elektromagnesu (ten bliżej rozrusznika)podpinamy gruby kabel od rozrusznika 1 sztuka. Na drugi styk(ten dalej od rozrusznika) przychodzi 1 gruby kabel od baterii + 1 dużo mniejszy kabel idący do alternatora. Trzeci cienki kabelek(na szybko złącze) wpinamy do elektromagnesu. I musi działać. Pozdrawiam...
Niestety chyba rozrusznik się spalił. Podłączyłem zdrowy akumulator grubymi kablami bezpośrednio pod gruby plus na rozruszniku. Masę dałem na silnik i z grubego plusa śrubokrętem zwarłem styk sygnałowy ze stacyjki. Rozrusznik ani nie drgnie. Co mogło sie uszkodzić ?
Dla pewności przejrzyj te grube kable prądowe oraz punkty masy. Szukaj luźnych połączeń lub zaśniedziałych, wypalonych
Ten gruby kabel do rozrusznika lubi się ułamać przy samej końcówce ale dodatkowa izolacja trzyma razem. U mnie wystarczyło pociągnąć kleszczami za oczko i wyszło a paliłem na 'sznurek' żeby wrócić. Do sprawdzenia klema +, czy nie jest zaśniedziały kabel (zwykle w miejscu zaciskania kabla), sprawdzić przewód masowy.
A te grube kable od rozrusznika przy dokręcaniu nie przesunęły się i nie zwierają o blok silnika?
Jak wkładam miernik napięcia do styku gdzie wchodzi gruby kabel i drugi koniec do drugiego gdzie wchodzi gruby to nie ma zasilania. Nie zapomnij właczyć zapłonu i lub pokręcić rozrusznikiem.
Kolego,luźny kabel przy zacisku alternatora mógł spowodować tylko słabe ładowanie akumulatora/to ten grubszy,brązowy przewód,który jest podpięty od grubego kabla na zacisku rozrusznika/.Ten cieńszy to kabelek od kondensatora i nawet gdybyś go całkiem odpiął nic by się nie stało.Jest to kond przeciwzakłóceniowy.Aha,urwanie tego grubego brązowego kabelka,co...
kierunki zielony i zilono/bialy- zlap je pod kolumna kierownicy lub w progu od strony kierowcy, rozrusznik to przy stacyjce zakrec i zmierz kable ale z moich rozpisek jest to gruby czerwony w czarnym zlaczu-wiec zmierz i upewnij sie
Myślę że te 2,5mm to można urwać i lipy być raczej nie powinno. Tylko jak ci się ostro grzeją przewody to nie dziwota że rozrusznik świruje. Możesz zrobić jeszcze jeden gruby temat. Od akumulatora przewód minusowy (z kabla rozruchowego) walisz na obudowę rozrusznika, przewód plusowy tam gdzie przychodzi ci przewód od przekaźnika. Tu uwaga, bo rozrusznik...
Dość gruby biały kabel. Generalnie te skrzynki łatwo naprawić lub kupić używaną.
Witam Spróbuj włączyć elektromagnes przez podanie prądu bezpośrednio z grubego kabla [ z akumulatora + ] na ten cienki przy elektromagnesie , pomijając stacyjkę . A piszę to ponieważ przydarzyło mi się że przycisk rozrusznika zbyt mało podawał prąd [ zgorzelina na stykach ] i rozrusznik nie działał , a przy sprawdzaniu kontrolką wszystko niby było OK...
Sprawdz gruby kabel na rozruszniku czesto silnie oksyduje Pozdro
Ja kadettowski rozrzusznik sprawdzałem na prostowniku >10A [nie wiem dokładnie po wskaźnik mam tylko do 10A [prostownik selfmade :)]. Bez obciążenia jak puścisz rozrusznik nic nie spalisz! [PODSTAWA TO GRUBE KABLE] I działał.
Już się zarzekałem, że mój Fordzio otrzyma z tyłu napis "24 V" :lol: Jak już jest superzimno, co widzę na termometrze, to biorę z chałupki drugi akumulator, i podłączam szeregowo na drodze grubego kabla do rozrusznika. ( W Fordzie osobny kabel zasila rozrusznik, co stwarza możliwość) Rozrusznik dostaje takiego szwungu, że silnik chce z ramy wyskoczyć.(...
Bez podpinania tego przewodu masz ładowanie? Do rozrusznika powinieneś mieć ogólnie masę (z silnika), gruby plus i cienki kabel do tego plusa ze stacyjki i tyle.
Wygląda na przewód który ktoś samemu sobie dorobił, w jakim celu - tego się nie dowiesz. Oryginalnie masę silnika powinieneś mieć przykręconą do rozrusznika lub do pokrywy przekładni, gruby przewód prądowy.
kabelek który idzie do cewki (zwykle czarny) to gaszenie (zwarciem do masy) czerwony to zwykle ładowanie (do plusa aku) do rozrusznika no to gruby kabel od stycznika i więcej tam kabli pewnie niema :)
Sprawdzałeś czy na tym grubym kablu przy rozruszniku jest napięcie jak startujesz,może końcówka nie łączy z kablem (korozja).Bywa że końcówka traci kontakt z przewodem.
Ok, jutro po południu się tym zajmę i dam znać. Już wcześniej stawiałem na rozrusznik ale po "zwarciu" kabelkiem dwóch grubych kabli rozrusznik normalnie kręcił. W ciągu ostatnich 3 dni zrałem z 10 bezp. 40-60A (zdobytych ze złomu ale sprawnych), a najdziwniejsze jest to że po zmianie dało się normalnie odpalić, przepalanie zdarzało się po losowej ilości...
Tak jak piszę. Jeden kabel od prądnicy zostawiasz i podpinasz pod D÷ do kontrolki. Gruby dajesz od B÷ na rozrusznik- śruba M10
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. ale przedtym idź do strażaków po rękawice termoodporne bo może ci rączki popażyć a potem już nie rób tego więcej i nie słuchaj takich rad a w temacie: sprawdź grube kable od aku (masę na silnik i plus przy rozruszniku) może być też padnięty elektromagnes rozrusznika (wypalony styk)
WITAM. Na wstępie napiszę, że nie jestem jakimś specjalistą, posiadam mały traktorek samoróbkę i jest problem z alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/8481414100_... Z alternatora wyprowadzona taka kostka z oznaczeniami, patrząc od góry: b+ d+ w. Z internetu wyczytałem, że b+ powinien iść grubym kablem poprzez rozrusznik na akumulator....
Masz tam 4 pin wtyczkę z 3 grubszymi kablami, rozrusznik włącza ten wewnętrzny (pin 2 lub 3)
Trafisz do niego po grubym kablu idącym od rozrusznika.
To jest przekaźnik dużej mocy raczej od rozrusznika.Zobacz gdzie idą te kable grube bo raczej na rozrusznik
Witam przyczyn opisanego zachowania może być kilka: 1. Należało by sprawdzić połączenia elektryczne pomiędzy rozrusznikiem i akumulatorem mam tu na myśli gruby kabel prądowy, jeżeli jest on zaśniedziały lub jego połączenia są luźne wtedy rozrusznik będzie "prztykał"; 2. Drugą przyczyna w/w problemy może być wadliwa praca elektromagnesu rozrusznika tzn....
Gruby kabel pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem sprawdzony ?? Nie jest czasem przełamany ?? Ogólnie problem ładowania w R to dość ciekawy temat.
na pewno nie dochodzi ci prąd do elektromagnesu bo by pykał weż kabelek od plusa aku do wsówki na rozruszniku jak ruszy to polaczenie ze stacyjka albo sama stacyjka jak nie to przyczyn szukać w roprowadzeniu prądu do rozrusznika gruby kabel lub elektromagnesu rozrusznika pozdraiam
Jeszcze się z tym nie uporałeś? Gruby kabel do elektromagnesu ma podawać prąd, drugi gruby ma iść do silnika/rozrusznika/. Obudowa silnika ma mieć masę. Cienki kabelek do elektromagnesu ma podać prąd w momencie gdy naciśniesz przycisk startu pompy czy co tam masz podłączone do tego motorka. Możesz zworką podać napięcie na ten cienki z zasilającego....
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
Na wejściu tej klemy jest + bezpośrednio z akumulatora, na wyjściu nie ma napięcia na grubym kablu, gdzie to idzie? bo rozrusznik z małego przekaźnika pod maską kręci więc główne "prądy" są. Może jakiś wycinek schematu
Pierwsza rzecz, masa na silniku, sprawdź czy na rozruszniku na grubym kablu jest plus, i czy po przekręceniu kluczyka masz plus na cienkim kablu, jeśli prądy są to rozrusznik do wyjęcia i regeneracji.
Czerwony kabelek to nic innego jak sygnał ze stacyjki do rozrusznika. Musi być do niego podłączony w okolicach grubszego kabla przykręconego do automatu rozrusznika. Z góry prawdopodobnie nic nie zobaczysz.Potrzebny będzie do tego kanał.
słychać trzask Nic nie napisałeś, czy ów trzask słychać z okolicy rozrusznika, czy na kablach (grubych ) od akumulatotów i tzw. ,, masy ".
Sprawdź czy ze skrzynki UPC wychodzi sygnał na rozrusznik, oraz sam rozrusznik czy kręci. W UPC jest wtyczka 4 pin, dochodzą do niej 3 grubsze kable, rozrusznik to ten wewnętrzny (2 lub 3).
Problem może być w automacie rozrusznika czyli w włączniku elektromagnetycznym który ma za zadanie podać napięcie na uzwojenia rozrusznika o dużym prądzie (A) Najczęściej styki tego automatu się wypalają i nie za każdym razem następuje prawidłowy kontakt. Drugi problem jaki może występować to zły kontakt na końcówce kablowej przy automacie rozrusznika...
Na kostce przy stacyjce podaje napięcie na czerwono-czarny kabel rozrusznik (weż z grubego czerwonego).W tym modelu pękały kostki (25 zł) i płetwy z wkładki (55zł)
Nawet po naładowaniu rozrusznik nie kręci. To sprawdź gruby kabel od akumulatora do rozrusznika.
rozladowanie nie jest wykluczone, ale narobisz sie 2 razy w najgorszym wypadku. Do otwarcia maski musialbys jakos wydrzec grill zeby dostac sie do zamka ale napewno bedzie ciezko. Przecież można unieść przód auta i podać prąd na gruby kabel rozrusznika lub alternatora - zależnie co jest lepiej dostepne. Na tych kablach można również pomierzyć aktualne...
Kable z klemami akumulatora, kabel masy karoserii, kable dochodzące do alternatora, gruby kabel na rozruszniku - całe, nie ma "zielonego nalotu" ? W takim razie wykluczyłeś wszystkie usterki "widoczne gołym okiem". Teraz pozostaje zrobić diagnostykę.
Dobra, zamykam temat, bo problem wstępnie rozwiązany. Robiło się jakieś zwarcie, najprawdopodobniej przez niedokręcony jeden z przewodów. Po podłączeniu kabla plusowego grubego w miejscu masy, rozrusznik zaczął kręcić bez przekręcania stacyjka, co spowodowało, że jak znowu dobrze podłączyłem rozrusznik, to kręci od tamtej pory normalnie. Wiem, trochę...
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
Dziękuję bardzo za podpowiedz ,mam zagadkę dlatego gdyż obecnie do alternatora podłączony jest gruby kabel bezpośrednio z Plusa akumulatora w tym samym miejscu jest też podłączony kabel gruby rozrusznika . Cienki Kabelek wiem z nim sobie poradzę tylko po co jest tak że akumulator + alternator i alternator +rozrusznik CHYBA coś tego za duzo
Pierwsze pytanie to jakich użyłeś kabli do rozruchu? Były to oryginalne kable rozruchowe czy jakieś z tanie z supermarketu. Mogłeś chwilkę poczekać z podpiętymi kablami. Jesli akumulator jest dobry to powinien się w niedługim czasie podładować i autko powinno zapalić. jeśli jednak akumulator jest padnięty musisz mieć grube kable żeby odpalić samochód
zwalasz pasek odpinasz przewody śrubę nr. 16 łączysz kawałkiem przewodu ze śrubą nr.18 tym przewodem dotykasz do śruby na rozruszniku (tej do której masz podłączony gruby kabel od akku) jak dynamo zacznie się obracać zgodnie z strzałką na obudowie prądnicy to jest ok. i jeszcze jedno ważne żeby obroty były stałe jeśli rosną albo prądnica wiruje w drugą...
przygasanie świateł ewidentnie wygląda na zwarcie plusa z masą. Wywalił by bezpiecznik albo by sie auto spaliło. Nie pisz głupot. A usterka jest prosta - coś i gdzieś nie kontaktuje. Co i gdzie? Masa z aku na bude, klemy, kość stacyjki. Komputer pomoże bo podpowie które moduły nie dostają zasilania, łatwiej szukać. Kumaty elektryk poradzi, ty chyba...
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
gruba kabel wzmacniacz gruba kabel głośnik kabel peugeot rozrusznik
świeci dioda power wariuje klawiatura amica wymiana pompy
Dzielenie bez reszty w BASCOM-AVR: przykład i wyjaśnienie Przestrojenie Diora DST-301 "Diana Stereo" na pasmo CCIR