kolego weź jakiś pewny akumulator np z samochodu, weź 2 grube kable jeden do masy (śruby mocującej rozrusznik do silnika) a drugi do tej śruby co idzie gruby kabel plusowy do rozrusznika i bezpośrednio do akumulatora i ma kręcić (jak masz DOBRE kable rozruchowe to też mogą być, ale nie takie z supermarketu gdzie gruba to jest tylko izolacja) jak napięcie...
Zrób fotkę przewodów które do tej puszki dochodzą. Więc tak. Z tej puszki wychodzą 3 kable( niebieski, czarny i czerwony) połączone są tak jak na zdjęciu. Z drugiej puszki kabel z końcówką czerwoną lub białą idzie w kierunku słupka drzwi od strony kierowcy, a drugi leci razem z wiązka za radiem do tej niby syreny. Reszta tych kabli na tym rozgałęzieniu...
Pozostałe przewody podłączone powinny być pod ten zacisk, do którego podłączałeś prostownik czyli do grubego kabla łączącego akumulator z rozrusznikiem. Domysły Jaśka są słuszne z jednym wyjątkiem - w tym ciągniku świece żarowe montują użytkownicy. Jeśli biały przewód masz połączony z włącznikiem rozrusznika, to wszystko będzie działać.
Dostań się pod samochód i podepnij się akumulatorem pod rozrusznik.Masa do budy,plus do grubego czerwonego kabla przy rozruszniku.
Czerwony kabelek to nic innego jak sygnał ze stacyjki do rozrusznika. Musi być do niego podłączony w okolicach grubszego kabla przykręconego do automatu rozrusznika. Z góry prawdopodobnie nic nie zobaczysz.Potrzebny będzie do tego kanał.
Szara kostka 5 pinów, kabel biały najgrubszy to jest plus na automat rozrusznika.
Witam Panowie potrzebuję przekrój kabla pięcio żyłowego do podłączenia silnika wentylatora o mocy 14kW i w odległości 100m od rozdzielki . Rozruch jest ciezki potrafi przez 8s brac prąd rzędu 180-150A na chwile obecną posiadam kabel o przekroju 4mm2 i problem polega na tym że rozruch trwa o 2 s z adługo bo wyzwala go wyłacznik silnikowy SCHRACK MP40/3...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Mam do sprzedania kable do podlaczenia wzmacniacza samochodowego, woofera. Kable sa wyjatkowo grube, miedziane, solidnie wykonane. Przywiezione wraz z sprzetem z Niemiec. W sklad kabli wchodza: -kabel zasilajacy ok. 5-6 metrow(wystarczajaca dlugosc od akumulatora do bagaznika) + bezpiecznik 50A. - kabel REM -kabel do uziemienia -kabel do sygnalu od...
Dobry wieczór. Dostała mi się montażownica Grubber GR9222, po rozpakowaniu goły kabel bez wtyczki i cztery żyły - 4x1,5...na 400 V? Ktoś podpowie jak to podłączyć? Żeby otworzyć puszkę na silniku musiał bym go wymontować. Dodam, że instalacja elektryczna w garażu starej daty 3F + N. https://obrazki.elektroda.pl/6273860300_... https://obrazki.elektroda.pl/7587862200_...
Witam! mam mały proble z podłączeniem wzmacniacza. Otóż m=posiadam troche stary wzmaciacz(magnum ma 150) i są tam obok kabli do zasilania dwa kable które nie wiem gdzie podłączyć http://obrazki.elektroda.net/65_12481655... jeżeli można prosić o szybką odpowiedz bo wzmacniacz razem z tubą są już w samochodzie tylko te kabelki mnie nurtują i...
Załącza się sam elektromagnes a rozrusznik nie. Trzeba kilka razy spróbować żeby ruszył. Co to może być? Najprawdopodobniej styki w "elektromagnesie", te które załączają rozrusznik, słąbo się stykają, nie łączą tak jak trzeba i nie zawsze, dlatego nie zawsze włączają obwód rozrusznika (nie łączą tego grubego kabla plusowago przy elektromagnesie z uzwojeniem...
Witam kolegów Mam zamiar zrobić sobie modyfikację w postaci poprowadzenia bieguna dodatniego ("siły") i ujemnego ("masy") z przodu auta do tyłu za pomocą grubego, kilkumetrowego kabla spawalniczego 50mm^2. Wyjście kabla w bagażniku z tyłu będzie używane do następujących rzeczy (raczej przy odpalonym silniku): - Podłączanie przetwornicy 1500/3000W z...
Masz tam 4 pin wtyczkę z 3 grubszymi kablami, rozrusznik włącza ten wewnętrzny (pin 2 lub 3)
Sprawdź czy ze skrzynki UPC wychodzi sygnał na rozrusznik, oraz sam rozrusznik czy kręci. W UPC jest wtyczka 4 pin, dochodzą do niej 3 grubsze kable, rozrusznik to ten wewnętrzny (2 lub 3).
Od czego zależy grubszy kabelek wychodzący od rozrusznika, a wpinany jest w silnik z przodu tak jakby od razu za przednim kołem. Jak nim poruszam, to starter odpala. Nie widać żadnych uszkodzeń kabla, czy może być wina końcówek? AI: Sprawdzałeś może miernikiem czy jest napięcie na tym grubym kablu i czy nie ma przerwy w przewodzie? Nie, nawet nie pomyślałem,...
Odłączasz gruby kabel rozrusznika od akumulatora. Minus drugiego akumulatora podłączasz do plusa podstawowego aku. Plus drugiego podłączasz do grubego kabla rozrusznika i nigdzie indziej. Moim zdaniem powinno działać. Nie wiem tylko jak rozrusznik to przeżyje....
Jest w skrzynce UPC koło akumulatora, mniej więcej po środku modułu jest 3 pinowe złącze z grubszymi kablami, środkowy to "50" do cewki elektromagnesu
Mając sprawny rozrusznik oraz naładowany akumulator, musisz mieć jeszcze sprawną instalację elektryczną tj. kable zasilające o odpowiednim przekroju, "czyste" styki w akumulatorze, styczniku oraz rozruszniku. Sprawdź, czy silnik ma należytą "masę" tj. pewne połączenie kablem pomiędzy minusem akumulatora a karterem silnika. Posłuchaj, czy podczas próby...
W maluszku od akumulatora przewód "minus" idzie takim krótkim kablem do złącza śrubowego, które lubiło korodować. Drugi element, to kabel idący od dodatniej klemy do rozrusznika. Trzeci to przewód masowy idący do rozrusznika (gruba, płaska plecionka miedziana). Te trzy przewody i stan ich połączeń były przeważnie winowajcami odpowiedzialnymi za konieczność...
Dobierz się do grubego kabla na rozruszniku i masy. Naładuj akumulator. Na karoserii minus (może być silnik), na śrubie do rozrusznika plus. Zwykle wystarczy samo podpięcie prostownika.
czasem padają czujniki wciśnięcia sprzęgła, można go po prostu pominąć (zewrzeć te 2 kable) ale najpierw trzeba sprawdzić czy na krótko odpala, czyli zwierając śrubokrętem/kablem w rozruszniku między głównym plusem -> najgrubszy kabel co dochodzi od + akumulatora, do sterowania rozrusznika czyli cienkiego kabelka rozrusznika. jeśli wtedy kręci to...
żarowke na kabelku podłączyć w miejsce cienkiego kabelka? + z akumulatora w miejsce grubego kabla na rozruszniku?
Witam! Z jakiś tam powodów chcę mieć mocniejszy rozrusznik w moto (orginalny mimo tego że sprawny nie radzi sobie z kompresją powyżej 4bar) I tu pytanie jak to zrobić? Czy dac komuś kto go przewinie 2x grubszymi kablami? Rozrusznik ma fabrycznie magnesy neodymowe (ale pewien nie jestem) Czekam na jakieś sensowne opinie, tylko błagam piszmy na temat...
Witam Spróbuj włączyć elektromagnes przez podanie prądu bezpośrednio z grubego kabla [ z akumulatora + ] na ten cienki przy elektromagnesie , pomijając stacyjkę . A piszę to ponieważ przydarzyło mi się że przycisk rozrusznika zbyt mało podawał prąd [ zgorzelina na stykach ] i rozrusznik nie działał , a przy sprawdzaniu kontrolką wszystko niby było OK...
Załóż przekaźnik odciążający na tej złączce rozrusznika co jest na ścianie grodziowej, chodzi o tą wtyczką co ma dwa poiny i kabel cienki niebieski i grubszy czarny z czerwonym paskiem. Przekaźnik wstawiasz na tym grubszym, proste jak drut zbrojeniowy.
witam miałem tak samo , a awaria polegała na tym że do bendyksa kabel zze stacyjki podłaczony jest zwykłym konektorkiem , który to niełączy ( wiek + zima+sól = zaśniedziały zestyk) wyciągnąłem wyczyściłem ścisnąłem kombinerkami aby ciasno siedział i ok pozdrawiam To jest raz. A dwa to jeszcze bym sprawdzil styki na automacie (dwie sruby miedziane +...
Jeśli masz taki jak na zdjęciu, to sprawdź, nawet przy pomocy żarówki 12V, chociażby od świateł pozycyjnych, czy na cewkę - czyli tam, gdzie przyłącza się cienkie przewody, czy tam właśnie dochodzi napięcie w momencie, gdy przekręcasz kluczyk w pozycję rozruch. Żarówka powinna się zaświecić. Jeśli nie, to nie ma sterowania przekaźnika rozrusznika, chociażby...
(12,4 V) Na zaciskach (klemach) akumulatora ! Sprawdź/wyczyść punkty podłączenia masy do karoserii i silnika oraz podłączenie głównego, grubego kabla +12V [30] do rozrusznika, alternatora, szkrzynki bezpieczników w komorze silnika i "Body" w kabinie. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, naładuj akumulator oraz wykonaj diagnostykę pojazdu. W przypadku samochodu,...
Zrób zdjęcie jak podłączyłeś kable do rozrusznika, wygląda jak byś podłączył grubego plusa do zacisku szczotek
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Nie uziemienie tylko masa czy jest podłączona dobrze. Ujemny kabel akumulatora czy jest dobrze połączony z blachą samochodu, czy nie jest skorodowane to połączenie. To samo sprawdzić z najgrubszym kablem idącym od plusa akumulatora do rozrusznika.
Upewnij się, że miernik działa - podłącz go np. do grubego kabla dochodzącego do rozrusznika - powinno tam być napięcie 12V. W mierniku zakres DCV. Zakres zmieniasz gdy miernik jest odłączony od układu mierzonego.
Kolego,luźny kabel przy zacisku alternatora mógł spowodować tylko słabe ładowanie akumulatora/to ten grubszy,brązowy przewód,który jest podpięty od grubego kabla na zacisku rozrusznika/.Ten cieńszy to kabelek od kondensatora i nawet gdybyś go całkiem odpiął nic by się nie stało.Jest to kond przeciwzakłóceniowy.Aha,urwanie tego grubego brązowego kabelka,co...
Co BSM takie drogie?, czy nie idzie kupić?. Wymień je i zostaw w oryginale. Impuls na rozrusznik wychodzi z 6-pinowej kostki najgrubszy kabel.
Witam Jak podłączyć alternator który dodaje w zalczniku. Chodzi o to ze zawsze podłączalem w ten sposob ze tam gdzie jest srubka (podpisana BAT) to prowadzilem grubszy kabel do rozrusznika a drugi do kontrolki ladowania tylko ze tu sa dwa wyjscia i nie wiem co z tym zrobic. Druga sprawa to co to za kostka widoczna na zdjeciu? Zapomnialem wspomniec ze...
Kolego Rzuuf - rozrusznik ma 3kW mocy - pytanie jak duży prąd płynie w czasie rozruchu? Moim zdaniem za duży jak na amperomierz o zakresie powiedzmy +- 30 lub 50A. Amperomierz należy włączyć pomiędzy akumulator a alternator. Zrobiłbym to tak - amperomierz między stacyjkę a akumulator. Wyjście alternatora do stacyjki zamiast do grubego kabla przy rozruszniku....
Skrzynia na luz żeby nas samochód nie przejechał i tą grubą śrubę co dochodzi prąd z akumulatora złączyć z tą cienką co idzie od stacyjki np. śrubokrętem kluczem czy kawałkiem grubszego kabla.
Co do zasady podłączania. Ma kolega jedno wyjście silnoprądowe i jedno wejście do podłączenia kontrolki. Wyprowadzenie z zielonym kablem wygląda na to od kontrolki ładowania. Drugi koniec kontrolki ma być podłączony do plusa zasilania po stacyjce, czyli tam gdzie kontrolka czujnika ciśnienia oleju. Wyjście silnoprądowe podłącza kolega do rozrusznika...
Już się zarzekałem, że mój Fordzio otrzyma z tyłu napis "24 V" :lol: Jak już jest superzimno, co widzę na termometrze, to biorę z chałupki drugi akumulator, i podłączam szeregowo na drodze grubego kabla do rozrusznika. ( W Fordzie osobny kabel zasila rozrusznik, co stwarza możliwość) Rozrusznik dostaje takiego szwungu, że silnik chce z ramy wyskoczyć.(...
Dobra, zamykam temat, bo problem wstępnie rozwiązany. Robiło się jakieś zwarcie, najprawdopodobniej przez niedokręcony jeden z przewodów. Po podłączeniu kabla plusowego grubego w miejscu masy, rozrusznik zaczął kręcić bez przekręcania stacyjka, co spowodowało, że jak znowu dobrze podłączyłem rozrusznik, to kręci od tamtej pory normalnie. Wiem, trochę...
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
Skoro elektromagnes cyka to znaczy że jest prosty temat, nie jest to żadna usterka elektryczna niskich prądów, teraz kwestia grubego kabla (plus) do rozrusznika, wyczyścić go i dobrze dokręcić potem sprawdzić masę na silnik czy jest tak samo dobrze dokręcona itp. te dwie rzeczy mogą powodować nie sprawność rozrusznika, jeśli posprawdzasz czy grube kable...
Na kostce przy stacyjce podaje napięcie na czerwono-czarny kabel rozrusznik (weż z grubego czerwonego).W tym modelu pękały kostki (25 zł) i płetwy z wkładki (55zł)
Kolego, rozumiem ze wymieniłeś kable na grubsze idące od alternatora do rozrusznika i od rozrusznika do akumulatora oraz masę silnika. Możesz powiedzieć co to za kabel był ?
światła dobrze świecą tylko rozrusznik jakoś nie ma siły kręcić , kabel najgrubszy kupiony , a wziąłem po to dwie 6 żeby było więcej amperów.
Musi kolega tak uregulować by najpierw zębatka się zazębiła a potem wirnik dostał prąd z "elektromagnesu". Wygodnie jest to robić żaróweczką kontrolną zasilaną z akumulatora a podpiętą zamiast grubego kabla zasilającego; chwila zaświecenie żaróweczki oznacza włączenie. Powyższe postępowanie jest poprawne gdy jest to prosty układ, gdy jest uzwojenie...
Zdięcia mam i dam ale jutro albo póżniej bo kłopoty z netem mam:/ Mała pomyłka. "-" z akumulatora idzie na rozrusznik(czarny kabel) , a "+"(czerwone kable jeden grubszy drugi cienszy) idzie na cewke i na rozrusznik...coś takiego.
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
No faktycznie nie powinien być jeszcze do wymiany tym bardziej że ma dobre napięcia podczas obciążenia nawet. Może coś być z rozrusznikiem w sumie też, że dopiero powyżej tych 13V załapuje, dobrze by było pożyczyć od kogoś podobny akumulator na którym ktoś bez problemu odpala i sprawdzić czy będzie palił. Winny też może być przekaźnik rozrusznika, spróbuj...
Witam Sugestie poparte pięcioletnim doświadczeniem: Zobacz czy wszystko jest ok z kablem zasilającym rozrusznik - ten najgrubszy idący od rozrusznika przez kanał bezpośrednio do akumulatora. Sprawdź jakość i czystość styków na tym kablu. Sprawdź Podłączenie masy od akumulatora do nadwozia, oraz masy silnika do nadwozia. W jakim stanie jest akumulator?...
blokada silnika wymaga zastosowania elektrozaworu wykorzystującego podciśnienie którego układ sterowany jest przez układ stacyjki (odpowiednie połączenie układu podciśnienia z układem ciśnieniowym schemat elektrozaworu w załączniku -niestety po włosku ,jesli jesteś zainteresowany po polsku mogę przesłać na pw jutro wieczorem ) Z zaworem daj sobie spokój,...
Witam, serdecznie dziękuje za pomoc, faktycznie okazało się że była uszkodzona klema, a konkretnie wyjście grubego kabla zasilającego silnik (chyba rozrusznik). Po wymianie wszystko wróciło do normy zasilanie 13,8 V na akumulatorze, no i przede wszystkim klema przestała się grzać. Temat zamknięty, bardzo dziękuje.
Zapomniałem napisać że rozrusznik bez problemu kręci mam 3 kable jakby masowe dwa grube i jeden taki grubszy ale nie aż tak 2,5mm coś takiego jeden podpięty pod blacharkę drugi i trzeci podpialem pod obudowę rozdzielacza zaplonu Dodano po 53 Zapomniałem napisać że rozrusznik bez problemu kręci mam 3 kable jakby masowe dwa grube i jeden taki grubszy...
No właśnie kable w instalacji fabrycznej są dosyć cienkie warto je zastąpić grubszymi ?? Na akumulator i rozrusznik dać chcę kable z samochodowego zapłonu czyli gdzieś koło 6mm. Regulator napięcia wszystkie kable koło 2,5mm, masowe też grubsze a resztę puszcze cienkimi. Może jeszcze jedno pytanie, jeśli będę chciał dołożyć coś do instalacji to w którym...
gruba kabel wzmacniacz gruba kabel głośnik jakie gruba kabel skrzynia
silnik odkurzacza bosch napięcie baterii telefonie numery naklejce
delonghi esam3000 delonghi esam3000
Lokalizacja rezystora dmuchawy w Peugeot Partner 2014 Hyundai I30 1.5DPI LPG LandiRenzo dławienie na autostradzie