P0380 - Obwód grzałki (świecy żarowej) - usterka B1325 - Obwód lampy uchylonych drzwi zwarty z akumulatorem B3420 - B3420 oznacza błąd czujnika poziomowania reflektorów. Niech to jeszcze inni zweryfikują.
A z jakiego materiału jest wykonana grzałka świecy żarowej?
Jedź na złom i kup taki sam lub bardzo podobny. NP świec żarowych.
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Witam!Auto w mrozy bardzo długo się nagrzewa.Przyczyna brak zasilania na grzałkach.Po sprawdzeniu przekazników okazuje się ,że jest brak sterowania cewkami.Chciałbym się dowiedzieć czy to wina sterownika czy być może jakiegoś czujnika.Co można jeszcze sprawdzić bez interfejsu.Za wszelkie sugestie dziękuję.Pozdrawiam
Starter masz do uruchomienia silnika spalinowego. Grzałka do zasłania świec żarowych silnika. Występują różne końcówki startera w tym przypadku - https://www.youtube.com/watch?v=gJuvbWBL... Napięcie zasilania świecy to 1,2V i aby nie było wyższe niż 1,4V. Tylko nie przekraczaj zalecanego dla danej świecy napięcia zasilania.
Na pakiecie fabrycznym 7.4 v 3500mAh Lipo w elektryku pojeździsz około 15 minut, stąd propozycja o dokupienie drugiego większej pojemności pakietu. Przydała by się też ładowarka modelarska z balanserem jeśli nie chcesz szybko zniszczyć pakietów i długo czekać z naładowaniem akumulatora. cos jeszcze o spalinowym Spalinowy wymaga więcej zabiegów i doświadczenia...
A czym to czytałeś? Bo jest taki błąd ''p0380 - Obwód grzałki/świecy żarowej - usterka''
Błędy jakie wyświetla komputer to: -brak synchronizacji wału korbowego w wałkiem rozrządu -grzałka świecy żarowej (płomieniowej)
Ostatecznie używać tego agregatu do zasilania odbiorników typowo rezystancyjnych, na przykład grzałki, lampy żarowe itp ...
Witam I znowu problem z moim nieszczęściem czyli Renault Modus 1,5 dci 2004r Obecnie wskakuje błąd P0380 - Obwód grzałki/świecy żarowej - usterka Gdzie szukać przyczyny -świece wszystkie grzeją ok.
Aż sobie policzyłem: 1,16Wh potrzeba aby podgrzać litr wody. zakładamy że mamy 2L wody. temperatura z -5 do 20'C Grzałka z dwóch świec żarowych 2*180W - pobór prądu około 30A żadnych strat nie liczę. 1,16Wh*2L*25C'=58Wh Grzałka da nam 360W 58Wh = 360W / 580s Wychodzi że temperatura zostanie osiągnięta w ciągu niecałych 10 minut. ps. Mata grzewcza z...
Świeca żarowa długo nie podziała przy ciągłej pracy , chyba żeby po dwie szeregowo, będzie wystarczająco dużo ciepła i żywotność dużo większa i jeszcze jakoś cyrkulację oleju trzeba zrobić... grawitacyjnie to nie zadziała raczej ;p Ten czarny czajnik 170W/12V (z płaską grzałką) za 89zł wiadomo skąd... to może być niezłe właśnie ze względu na płaską...
Alternator lub świece żarowe lub grzałki nurkowe.
Sprawdź czy działają grzałki? Trzy świece żarowe w układzie chłodzenia. Jeśli tak to jak kolega wyżej.
Koledzy powiedzcie, co jest leprze, żeby odpalić ciągnik podczas dużych mrozów? Czy grzałka płynu chłodzącego czy oleju a może jakieś świece żarowe do kolektora dolotowego co? Pomóżcie proszę. Moja bryka to mf294a.
Parametry są podane dla zastosowania jako świeca żarowa a nie grzałka nurnikowa.
Chyba coś nie działa. Nacisnąłem przycisk z prawej strony III pokazał się czas 60, zmniejszyłem do 10 i nic. Powarczał z różnym natężeniem i wyłączył się zimny. 😞 Dodano po 3 Chyba muszę wyjąć i obejrzeć to urządzenie z bliska. Jest tam coś w rodzaju grzałki, świecy żarowej powiedzcie jak to sprawdzić.
chyba nie ma innej opcji niż 24V (chyba że mowimy o grzałce elektrycznej "sieciowej" na 230V) ps świeca żarowa to nie to samo co grzałka misy olejowej
Bypass, grzałki, sterownik 800-1000 zł. Świece żarowe 30 zł szt. zasilane prosto z akumulatora. Prawdziwe wyzwanie dla prawdziwych amatorów:)
Napięcie skuteczne w gniazdku to 230V. A napięcie stałe 310V, to skuteczne też 310V. Więc oświetlenie żarowe i grzałki też odpadają.
Tu masz opis tego co kupiłeś. Regulacja obrotów w silnikach komutatorowych, regulacja mocy grzałek, jasności świecenia żarówek żarowych.
Taki czujnik, samochód to ford focus MK1 1.6 LPG . Chciałem zrobić to ogrzewanie żeby szybciej kabina się nagrzała i gaz się włączył. Kupiłem taki na 3 grzałki (chyba świece żarowe)
Witam wszystkich. Nissan X-trail 1.6 96 kW z 2014 roku, silnik R9M. Problem dotyczy przekaźnika grzałek żarowych. Błędy: P1641, P1642, P1643 nie da się normalnie wykasować, ale znalazłem pewną (być może) wskazówkę. Mianowicie, gdy połączę zwykłą próbówkę (żarówkę o oporze 6 Ohm) do fioletowego i brązowego przewodu oraz wykasuję błędy, jeden z nich znika....
A jakby zamiast tej grzałki zastosować odpowiednią ilość świec żarowych?
Witam o jakie grzałki chodzi czy są to świece żarowe ??? Jeżeli tak to poniżej zamieszczam schemat.
Czy możesz podesłać przykładowy link? Nie znalazłem nic, co spełnia zakładane warunki. Znalazłem gotowe moduły przekaźnika z opóźnieniem załączenia i raczej tyle. Termostat elektroniczny, zabezpieczenie akumulatora przed rozładowaniem, ale to już 3 oddzielne moduły. Dlatego pomyślałem, by zrobić takie 3 w jednym. Niestety nie potrafię sam projektować....
Świeca żarowa to taka grzałka która na początku pobiera najwięcej prądu (ampery), a te 5a wspomniane to prąd podtrzymania już rozgrzanej świecy. Z twoich pomiarów wychodzi że jest jak najbardziej ok. Niea się czym przejmować współczesne świece żarowe pełna mocą grzeją krótko.
To jest błąd grzałek nurnikowych podgrzewających płyn chłodzący
https://obrazki.elektroda.pl/2547510600_... R11 to przekaźnik od grzałek nurkowych. FM12 to bezpiecznik świec żarowych.
Tylko tam nic z wyposażenia nie na roto start brakuje na wyposażeniu nie ma szarpaki za roto star to cena powyżej 150 zł, aparatury brak, grzałki do modelarskich świec żarowych, świeć żarowych zamiennych i podstawowego wyposażenia mechanika rc. Nie wiadomo co z silnikiem gaźnikiem pisze do regulacji jak każdy spalinowy :) .
Nie świec żarowych, a grzałek nurnikowych.
Temat ogarnięty Clipem należało przeprowadzić konfigurację świec żarowych,grzałki nurkowe to inny temat ,tu wywaliło świece klientowi
Grzałka nurkowa.
No i dzisiaj rano ostawił szopkę ........myślałem, że aku wyzionie ducha. Jak już zajarał to takie obłoki dymu śmierdzącego ropą że strach. Już przed odpaleniem wiedziałem, że będą problemy gdyż w czasie świecenia się kontrolki grzania świec, napięcie na aku nie spadało więc i świeczki prądu nie brały. Błąd jak wyskoczył to już nie chciał się skasować...
Dzięki za schemat (at)mrucze. Okazuje się, że świece żarowe oraz grzałki nurnikowe są podłączone do akumulatora na tej samej linii, a tam właśnie przy klemie przepalił się bezpiecznik (zintegrowany z klemą). Czy dobrze odczytuję ze schematu, że to 100A bezpieczniki są zaznaczone w kółku? https://obrazki.elektroda.pl/1000558500_...
Ja osobiście polecam świecę żarową wkręconą w płaszcz wodny reduktora. Robiłem to osobiście z reduktorem TECNO firmy BRC. Działa znakomicie.
Przekaźnik był podmieniony i jest sprawny te 6 volt to sprawdzanie świec do komputera a przekaźnik nie załącza prawdopodobnie winna jest skrzynka bezpiecznikowa w komorze , pewnie przy okazji jest popalona w środku ,już zakupiłem w allegro. W sobotę podmienię i zobaczymy.Pytanie tylko do czego jest ten przekaźnik R11 w dokumentacji pisze że jest to...
Uszkodzenia w układzie grzałek nurkowych. Taki dogrzewacz silnika świecie żarowe w płynie chłodzącego.
Pewnie włączają się grzałki nurnikowe (świece żarowe podgrzewające płyn do nagrzewnicy), stąd wzrost obciążenia i spadki napięcia w instalacji. Ale jak napisał Paweł, jeśli klema się grzeje, to ją utnij i zamontuj nową
Na zimnym grzałki mają 11v to dobrze?
Taka poglądowa grzałka do akumulatorów, ja sobie zrobiłem z 10 świec żarowych ;) i Amperomierza / Woltomierza. Ale bardzo podobny chłopaki mają na busie i już jakiś czas im to działa, a też myślałem że dość szybko włącznik uleci.
To ty owik nie wiesz ze świece żarowe to takie grzałki? Miałem takie auto 8 lat i dobrze znam ten przycisk.
Ten filmik znają wszyscy którzy używają narzędzi firmu klann.
Znaczy obciążenie oporowe - żarówki żarowe, grzałki. Wszystkie wymienione przez Ciebie urządzenia mają na wejściu zasilacz impulsowy zaczynający się za zwyczaj prostownikiem i kondensatorem. To powoduje że prąd jest pobierany głównie w szczytach, a z tym prawdopodobnie słabo sobie radzi układ regulacji (bo i nie jest łatwo sobie z tym poradzić). Tu...
świeca żarowa jako grzałka do lutownicy jest bardzo dobra, wpadłem na to przypadkiem u znajomego w warsztacie mechanicznym jak sprawdzał świece jakiś miesiąc temu , mam już na tej bazie wykonaną lutownicę na standardowe groty, pwm reguluje attiny 13 w pięciu poziomach i on/off na jednym przycisku, może niedługo też pokaże ten "wynalazek".
Oj ma co. Pomyśl: -świece żarowe -grzałki nurnikowe ( i ile są) -wspomaganie (jeżeli masz elektryczne) -grzana tylna szyba -przednia (jeżeli jest grzana) -wentylator chłodnicy o mocy z 300W - -//- dmuchawy Alternator musi być przewidziany na takie obciążenie i to nic, że akurat z niego w tym momencie taka moc pobierana nie jest. To że diesel to nie...
Fakt grzałki to jak świece żarowe w dieslu sporo prądu ciągną, jeśli już chcesz podgrzewać płyn to lepiej na prosty włacznik typu on/off i samemu kontrolować pracę podgrzewacza. I spory przekaźnik. Np 103 z grupy VW (świece żarowe).
Kolego Zibies jeżeli masz miejsce na świece żarowe to na pewno zmieści się tam grzałka o której pisałem wcześniej po co komplikować sobie życie świecami i zasilaniem 12v wysyłam zdjęcie swojego palnika grzałkę zmieściłem między trzonek dyszy a rurkę olejową. http://obrazki.elektroda.net/55_12861294...
Nawet gdyby grzałka miała 500W to przy 12V potrzeba jakieś 40A, i przewody jakieś 2 x 6 mm2. A co do grzałek to może komplet świec żarowych z ciężarówki? :D
Witam - zasilasz to z dwóch ogniw połączonych szeregowo ( 8,4V ) na grzałkę idzie z pominięciem stabilizatora ( 7805 ) zamiast grzałki do prób wstaw żarówkę 12V ( żarową samochodową ) - będziesz widział czy układ działa .
Zrobiłem to na przekaźniku czasowym. Ustawiłem na 3 minuty i po tym czasie to już takie dość ciepłe powietrze. Okazało się, że w tym podgrzewaczu są nie świece żarowe a jakieś grzałki i jedna grzałka ma moc 100W. Powiedział mi to facet w sklepie motoryzacyjnym więc nie wiem ile z tego prawdy. Ciężko to przetestować w obecnych warunkach bo u mnie temperatura...
Raczej żaden. Nie możesz podłączyć pompy, czyli silnika bezpośrednio bez aku, bo: - przy małym słońcu układ będzie miał za mało energii żeby ruszyć, - przy pełnym słońcu spalisz silnik. Zawsze musi być coś co będzie stabilizowało zasilanie dla silnika. W układzie off-grid to są akumulatory, w układzie on-grid jest to sieć. Bez tego nie rokuję powodzenia...
W tdi jest jeszcze lepiej, bo ten pod maską, na ścianie grodziowej jest od grzałek nurnikowych (co nie znaczy, że nie są to świece żarowe ;) )
Do czego wykorzystujesz tą swoją płytkę? Te regulatory z aukcji mają opisane zaciski jako IN - wejście, OUT - wyjście, L - przewód fazowy, N - przewód neutralny. Zaciski IN - to wejście zasilania 230V AC, zaciski OUT - to wyjście obciążenia, tradycyjna żarówka z włóknem żarowym, silnik komutatorowy, grzałka elektryczna, itp. Obydwa regulatory z aukcji...
Sorki za odkopanie tematu, ale mam pytanie co do tego szacher-macher :) Jak to sie ma do odpalania na mrozie? Wiadome jest ze jako dogrzewanie silnika w tym aucie spełniają role i swiece żarowe i grzałka w kolektorze dolotowym. Jak silnik pracuje bez tego na mrozie zaraz po odpaleniu?
Nie lepiej podgrzewać olej silnikowy montując grzałkę w misie olejowej?
Nie wiem, często określany jako urządzenie rozruchowe, czasem nawet świece żarowe. Dla mnie to zwykła grzałka ogrzewająca powietrze. Tel do serwisu powinien rozwiązać sprawę nazwy.
Wstępnego podgrzewania powietrza tu ponoć nie ma. Czasem montowano w silnikach grzałki, ale w CDI nie ma potrzeby. Odłącz jeszcze świece. Sterowniki świec żarowych padały tutaj, tylko że wtedy nie grzały w ogóle. Może to inny przypadek ;)
Znalazłem taki opis ale dotyczy on chyba silnika 1.5 z 3 świecami. Cholera gdyby ktoś posiadał taki opis dotyczący 2.5 dci z 4 grzałakami. GRZAŁKI NURKOWE. Silniki z wtryskiem bezpośrednim nie posiadają komory wirowej. Lepsza jest sprawność silnika, jest on bardziej oszczędny, ale dłużej się nagrzewa. Oznacza to problemy z ogrzewaniem w zimie. W celu...
Witam mam problem z niewyłączającymi się grzałkami w sprinterze 312
Jedynym rozwiązaniem są układy soft startu. Żarówka (lampa żarowa) i grzałka mają w stanie zimnym mniejszą rezystancję, co przy częstym załączaniu powoduje skoki prądu i tym samym - skròcenie żywotności. Warto też zwrócić uwagę, czy grzałki są przystosowane do pracy w ,,stanie mokrym", czy w otoczeniu powietrza.Drugim rozwiązaniem jest zastosowanie...
podtrzymywac ma mniejszymi prądami w czasie pracy silnika (zależnymi od obrotów). Przepraszam za Off-Top, ale w silniku spalinowym ze świecą żarową służy ona tylko do rozruchu. W czasie pracy silnika, jej temperatura jest podtrzymywana przez proces spalania w cylindrze, więc nie ma sensu jej zasilać czymkolwiek.
Podgrzewacz filtra paliwa lub grzałki nurkowe jeśli występuje. Często w Oplu pada moduł świec żarowych łatwo go odłączyć.
Przepraszam pomyliłem się z przekażnikami grzałek nurnikowych .
Są grzałki które wpinasz w układ chłodzenia do podgrzania płynu ale czy to wystarczy tego nie wiem. Z drugiej strony będzie ciężko dostać grzałkę do 500W. Moim zdaniem jedna świeca żarowa nic nie da.
To może świeca żarowa będzie lepsza od H3.
Dobra. Przypomnij, to ta Alfa, co sterownik świec ma na ścianie grodziowej? Teraz tak-błąd może się tyczyć też grzałek nurnikowych, tych, które podgrzewają płyn, sprawdź, czy są sprawne/sterowane.
MASTER ma dogrzewanie 4-ma świecami żarowymi podgrzewające płyn chłodniczy(grzałka wodna ) . Można spoko wpinać się wszereg z układem ogrzewania kabiny. będzie dłużej się nagrzewał przy mrozach , ale będzie OK. Powodzenia.
Mam diesla 1,9JTD, stosuję depresator do paliwa, akumulator staram się mieć dobrze naładowany w razie potrzeby doładowywuję go z prostownika. Filtry paliwa wymieniam przed sezonem zimowym. Do -25 st.C nie miałem problemu z odpaleniem. Świece żarowe przed rozruchem podgrzewam 2x i dopiero startuję. Podgrzewania oleju lub plynu chłodniczego nie stosuję....
Faktycznie nie są one zbyt mocne ale cały czas mówimy o skróceniu jazdy na benzynie. Mam oryginalnie podgrzewane fotele i wiem że w dość krótkim czasie fajnie grzeją cztery litery. Uważam że dość dobrze owinięty parownik na pewno szybciej zagrzeje się bez ryzykownej ingerencji w przewody bezpośrednio podające gaz. Osobiście bałbym się wstawiać w gumowy...
Najprostsza grzałka to odcinek spiralnego drutu żarowego. Wystarczy doświadczalnie dobrać długość, nawinąć na izolator - może być patyk i zanurzyć w wiadro (może być blaszane) z wodą. Napięcie do 90 V przez wodę nie popłynie. Powyżej 100 V już może lekko delikatnych "trzepać".
Chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu włożenie grzałki elektrycznej do kominka. Doświadczenie ze świecami daje mi taki szans:)
Czy ja dobrze zrozumiałem ?? Świece płomieniowe masz zasilane naftą ?? Czyli masz osobny układ podawania paliwa do tych świec ? Co to za ciągnik ? Dodano po 2 Sorry , że troche odbiegłem od tematu . Ciągnik Belarus 952. Nioe posiada świec żarowych tylko świecę płomieniową z osobnym zbiorniczkiem na naftę i grzałką która ta naftę zapala.
Podejrzewam że właśnie teraz masz je do wymiany bo już je pewnie przypaliłaś. Mimo że będą pracować To jednak już nie tak dobrze jak powinny. Tak jest one oprócz grzałki mają jakieś bezpieczniki w środku i podanie 12V sprawia że nie grzeją właściwie czyli od końca.. kiedyś robiłem na nich experymenty i na 4,4v też. CO do autora to polecam nie grzebać...
Przekaźnik w prawym dolnym winklu skrzynki, na 86 jest plus za st. 85 masa, T czujnik temperatury, L kontrolka grzania, 30 mocny plus, 87 wyjście na grzałki.
Witam, Ja ma Combo z tym ustrojstwem Z13DTJ bez DPFa z 2008 obecnie 135tys. Jak na razie co zimę nie było problemów z odpalaniem bo jak jest zimno to świece żarowe grzeją trochę dłużej. Zawsze odpala za pierwszym razem trochę trudno ale daje radę. To że długo się nagrzewa ten klekot to normalne bo silnik jest już w tych nowoczesnych alaaluminiowych...
Problem przewodów został już rozwiązany. Sterowanie z fateka, tak jak powiedziałeś stycznik jest sterowany z wyjścia sterownika(załącz/ wyłącz). A pomiar temperatury jest zrobiony na PID. Nie jest to budynek przemysłowy, lecz prywatny dom. Pomyślałem ze jest jakieś rozwiązanie o którym nie wiem, dlatego też zapytałem kogoś kto miał większe doświadczenie...
Już pokazałem jak zasilać grzałki z paneli, po przez zasilacz ledowy, tylko tak dało się nie przepalić grzałki. Tylko zasilacz zapewniał stabilne napięcie przez cały czas działania grzałki. Zasilacz był podłączony bezpośrednio pod panele. Zasilacz eliminuje wszystkie nie zbędne ssry, termostat steruje zasilaczem. Jeżeli zabraknie prądu to zasilacz po...
Niemcy swego czasu w byłym NRD mieli grzałki do podgrzewania samochodów ciężarowych. Grzałka była wstawiona w obieg układu chłodzenia i urzymywała stałą tęperaturę a kierowca rzychodząc rano miał ciepły silnik. jedyny dość poważny mankament to to że grzałki te były pod 220V.
Witam. Jeśli mamy odbiorniki o charakterystyce rezystancyjnej np. żarówki żarowe, grzałki i.t.p. to ty masz rację - prąd wzrośnie wraz ze wzrostem napięcia. Jednak inaczej się ma sprawa w przypadku np. silników elektrycznych. Tu przy zaniżonym napięciu obciążony silnik zaczyna wirować wolniej, zwiększa się poślizg, więc maleje jego impedancja, i wzrasta...
Grzałka pobiera 200W x3 sztuki. Analogowe da sie podłączyć poprzez ''pstryczek''.
jeśli masz problem z zapalaniem to postaraj sie zamontować dodatkowy blok na świece żarowe koszt około 30 zł więc nie dużo, albo grzałkę na dojsciu na chłodnicy, sam to właśnie robie bo zaczynają się mrozy i coraz ciężej z zapalaniem.
Ja pomyślałbym raczej o grzałce w misce olejowej. A na kulawą pracę silnika poradzi regulacja pompy wtryskowej (przyspieszenie kąta wtrysku) oraz sprawne świece żarowe. Ten silnik przy -10 powinien odpalać bez większego "ale".
Kortyleski, jeśli masz słabe ciśnienie , to zapomnij o zapalaniu na gazie - choćbyś nie wiem co robił to nie odpalisz. Jeśliś się jednak uparł, to tak jak koledzy radzą -doprowadzić reduktor do kultury i dopiero wtedy można próbować. Instalacja podciśnieniowa zapewne, tak więc co "psiuknięcie" przyciskiem, to zalewasz zimny silnik. Wszelkie grzałki...
Miałem diesla z wmontowaną w blok grzałką 100W - nigdy nie było problemu z zimowym rozruchem.
Nie bardzo zniknie. Nie mam garażu do pracy mam ok 5-6km. Rano szyba zamarznięta więc od razu ogrzewanie tylnej. Do tego mam zamontowany podgrzewacz lpg (trzy grzałki jak świece żarowe) podgrzewają mi płyn chłodniczy od razu po odpaleniu auta, ale za to żrą bardzo dużo prądu. Do tego często gęsto jeszcze krótsze odcinki (do sklepu niecały 1km, do kościoła...
Gdyby tak długo grzały to by się stopiły, tak mi się wydaje. Grzałki nurnikowe moga grzać dowolnie długo. Jeśli silnik osiągnie 60'C to grzałki sa wyłaczane.
Temat przez ciebie wskazany jest jakimś nieporozumieniem sam sobie. Silniki klatkowe inaczej się steruje w celu regulacji obrotów, co zostało w nim wyczerpująco opisane. Zaprezentowany układ ma natomiast szansę pracować z żarówką żarową, grzałką, ewentualnie silnikiem komutatorowym. Jeżeli rozchodzi się o regulację jasności wspomnianej żarówki, zaznaczmy...
Objawy wskazują wprost, że problem leży w zbyt małym ciśnieniu sprężania, podgrzanie powietrza dolotowego ułatwia rozruch. Grzałki w kolektorze ssącym zwykle działają mało skutecznie, w przeciwieństwie do świec żarowych umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. W rzadkich przypadkach może to być wina układu wtryskowego, np. źle działające wtryskiwacze...
Płomieniowa,żarowa, co za różnica. Zasadnicza. Płomieniowa może mieć sprawną grzałkę ale bez dopływu paliwa jest bezużyteczna :lol:
Zakładają płomiennik świece żarowe rzadziej i grzałkę płynu chłodniczego w bloki. Ja w swoim 4011 przed odpaleniem podgrzewam opalarką kolektor ssący. Zdaje egzamin i praktycznie nie zdarza się żeby nie palił któryś cylinder. Silnik zapala od razu i unikasz zalania komory spalania paliwem co też może być powodem koślawej pracy zimnego silnika. http://obrazki.elektroda.pl/3238886100_1...
Nie zawsze świeca w dieslu musi być wkręcana do cylindra jak w szybkobieżnych silnikach od aut osobowych. Istnieją świece żarowe płomieniowe z podawaniem paliwa do świecy na kolektorze ssącym lub sama grzałka. Zwykle takie rozwiązanie jest stosowane w ciągnikach.
I tu się zgadzam, ponad 30st. na reduktorze mam już po chwili od uruchomienia samochodu - trwa to maksymalnie 3 - 4 minuty (przy sprawnym termostacie). Wracając do grzałek, to możesz przed reduktorem zamontować grzałkę przepływową (rurkową), ale jej skuteczność też nie będzie zbyt duża. Stosuje się grzałki przepływowe zbudowane na trzech świecach żarowych....
Świece żarowe które grzeją płyn. Wpisz w Google: "audi podgrzewacz 1.9" a zobaczysz tego pełno.
Niestety, nie dysponuję ani cyfrakiem ani skanerem. Jutro ponwnie rozbiorę machinę i postaram się zrobic szkic w AutoCAD, po czym zdjęcie udostepnię na forum. Grzałka ta ma kształt: okrąg rozciety na pół i rozsunięta na równe odległości. Na przeciwnych końcach są dwa podpiete przewody, wygladające jak zasilanie grzałki; kształtem i mocowaniem przypominają...
Koledzy, chyba się nie rozumiemy mnie nie chodzi o typowe zabezpieczenie prądowe jak w np. domu tylko o zabezpieczenie zwarciowe czyli plus kabla z akumulatora 4mm2 do takiego bezpiecznika -https://allegro.pl/oferta/wylacznik-obw... z bezpiecznika na styki robocze przekaznika 70a który włącza 4 świece żarowe...
Jeżeli są na 12 V to jak najbardziej . Będą wtedy najmniejsze straty . Można i świece żarową wrzucić do wody na 12 V i też zagotuje ę wodę . :D
Brak termostatu jest szczególnie dokuczliwy zimą ,sprawne świece żarowe bardzo pomagają w rozruchu. Niektórzy montują grzałki w misie olejowej do wstępnego podgrzania oleju, jeżeli nie masz glikolu w układzie chłodzenia,tylko wodę w duże mrozy wystarczy przelać ciapka letnią, mocno ciepłą i gorącą wodą ,nie ma siły,na odprężniku zaskoczy , jeżeli silnik...
Za bardzo uogólniłem - starter powinien mieś dwie pozycje - pierwsza to podgrzewanie świec ( z jakąś sygnalizacją gotowości świec ) i druga właściwy rozruch. To stara maszyna i jedyną sygnalizacją jest żarnik w kabinie który w przypadku płomieniówki działa i tak tylko na ruskiej. Kąt wtrysku paliwa ustawia się po każdym demontażu pompy wtryskowej....
rezystor żarowa żarówka żarowa rtęciowo żarowa
slaby sygnal podświetlenie licznik skoda odświeżania pamięci
Lokalizacja czujnika spieniacza mleka w Nivona Ricoh MP C3004 - Przesunięcie Wydruku w Lewo