1.4 d4d pompa jest pod maską. To filtr paliwa z pompką ręczną a kable zasilają grzałkę podgrzewacza paliwa. Nie ma tam żadnej pompy elektrycznej
nie wiem jak w gołym D , ale w DT czujnik b rązowy odpowiada za wskażniki a biały podaje temp do sterownika . Obydwa są koła termostatu.Samą membranę można kupić(w kompl.membrana metalowa pokrywka sprężyna i ten guzik do naciskania), PURFLUX czy jakoś tam.
Dołączam sie do tematu jakie obwody zabezpieczają te 3 bezp. w skrzynce akumulatorów ?? u mnie Man TGA. W zależności od konfiguracji bezpieczniki w skrzynce akumulatorowej odpowiadają za zasilanie: - tachografu - ZBR-a (komputer pokładowy) - przekaźnik ogrzewania filtra paliwa w przypadku pytania autora postu - 30086 to od przekaźnika grzałki paliwa,...
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Na wyłączonym silniku 0 mbar. Zaraz po wypaleniu na jałowych 5 mbar, przy 3000 obr 55 mbar. On nie ma sondy, to jest 07r. Iste mam, tylko szkoda mi czasu, a jeżdżenie samemu z laptopem... Jak nie będzie innej możliwości to oczywiście zadziałam. Pojawił się błąd filtra paliwa, ale to raczej nie ma związku. Oryginalna grzałka paliwa złamana widlakiem...
Oziębić do temperatury zadziałania termika. Potem zmierzyć. Podpowiedział elektryk w pracy.
Witam posiadam Karcher HDS 697 Ci mam z nim problem nie grzeje wody, a także nie podaje paliwa na grzałkę (brak paliwa również w odstojniku). Podpowiedzcie jak naprawić tą awarię, dziękuję.
Grzałka filtra paliwa :)
jest to grzałka paliwa uszkadzaja sie pompki na filtrze paliwa
Mam problem ze swoim Iveco daily III 3.0 diesel 146hp, w tym roku musiałem już 5 filtrów paliwa wymienić, w miejscu mocowania grzałki paliwa w filtr paliwa powstaje pęknięcie, wypada grzałka i filtr do wymiany, nie mam już pojęcia dlaczego w tym miejscu pęka filtr, wymieniałem już przekaźnik pompy paliwa zamontowanej w zbiorniku, bo myślałem ze może...
dzięki za odpowiedź. czyli rozumiem, że część zaznaczona na zielono to obudowa filtra paliwa, a wskazana wtyczka jest od grzałki paliwa? :)
Określ budżet. Samo automatyczne uruchomienia agregatu to jest problem. Takie agregaty mają np. grzałkę w zbiorniku paliwa. Do tego przydałby się monitoring, czy takie uruchomienie faktycznie zakończyło się sukcesem.
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Grzałka paliwa ? rozumiem ? Skuter odpalony, załozyłem stator z gy9 i moduł, smiga nawet dobrze jak na 4T w 50cc, MUszę tylko rozwiązać sprawe z ładowaniem, bo jest tylko 6v ;/ myśle że założenie regylatora też od gy9 powinna załatwić sprawę, Jest gdzieś może dostępny pinout takiego regulatora ?
AUA np błąd sondy nie tak sie objawia. Raczej przepustnica, i cisnienie paliwa. Masz lpg? Po drugie zobacz czy grzałka czy odczyt.
Grzałka sondy zasilana jest z przekaźnika pompy paliwa. Masa jest z karoserii. Z tego przekaźnika zasilany też jest wtryskiwacz (chodzi o plus bo masa na wtryskiwacz idzie z ECU).
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Jak mnie pamięć nie myli to ten bezpiecznik zasilany jest ze stacyjki, równolegle do niego podłączony powinien być przekaźnik pompy paliwa z którego to później wychodzi zasilanie na pompę paliwa (bezpiecznik 28), grzałkę Lambdy (bezpiecznik 29), wtryskiwacze (34). Czyli brakuje Ci zasilania ze stacyjki - czarny przewód, który idzie na bezpiecznik 32...
Jak się mogą otwierać?Sterownik otwiera je impulsami masy wszystkie jednocześnie .Wszystkie mają wspólny + i _.Napięcie zasilające +12v idzie przez przekaźnik ,zasila jednocześnie grzałkę sondy i pompę paliwa przez bezpiecznik .Napięcie minusowe kluczowanie idzie do pinu 2 sterownika.Więc poszukaj problemu po którejś ze stron,prawdopodobnie przerwany...
1. palnik o mocy 20 - 30 kW to pije 2-3l/h 2. 1500 watt to faktycznie 3*za dużo. 3. do25 wat nie zejdziesz bo nie utrzymzsz temp. paliwa (chybz, że grzałka będzie chodzić cały cza) 4. musisz mieć większą bezwładność cieplną naczynia (stą dokoło 1litra wskazane i grzałka min. 200- 250wat a wskazane około 500) bo wachania temp. będą za duże. Jal dolejesz...
Może powinienem dopisać więcej informacji. Akumulator zawsze ładowany prądem 1/10 pojemności aku. Dodatkowo z zabezpieczeniem przeciw przeładowaniu (automat wyłączający) W aucie ładuje 12.85 - 14.2 W zależności od temperatury silnika (Na zimnym działa dosyć prądożerna grzałka paliwa) Zastanawia mnie skąd ten efekt ,że w parzystych celach uszkodzona...
Z tymi błędami powinien zapalić jak ogarniesz immo. DF017 Obwód sterowania modułem grzania wstępnego DF098 Obwód czujnika temperatury paliwa DF238 Obwód przekaźnika grzałki nurkowej nr 3 DF192 Według mojego opisu jest to błąd z benzyniaka sterowanie cewką 1 cylindra.
witam moim zdaniem walnięta grzałka w filtrze paliwa
Witam mam taki problem kupiłem samochód Audi a4 b6 avant i było tam zamontowane ogrzewanie ARDIC EBERSPACHER i wszystko ladnie chodziło poza tym ze sie dymiło. Kilka razy uruchamiałem aż że tak powiem przestało sie wł. Oddałem do czyszczenia i co się okazało że było strasznie w środku zabrudzone i zostało wyczyszczone. Teraz wszystko się wł na chwile...
- silnik krokowy - sonda lambda (nie wiem czy tam jest z grzałka ?) - pompa paliwa (sprawdz połączenia elektryczne w tym mase)
Można to wyliczyć ale jest sporo zmiennych - masa zasypu, ilość ogrzewanego powietrza, kontakt paliwa z grzałką, nierównomierna temperatura grzałki, temperatura zapłonu paliwa... Gdy znajomy robił generator holzgazu wstawił tam grzałkę (o ile dobrze pamietam) 3 kW by uniknąć jego rozpalania ale tam były inne warunki niż w przypadku węgla. Eksperymentalny...
Witam serdecznie, liczę na konkretną rade i pomoc w temacie. FORD MONDEO MK2 '99 1,8TD Po wymianie filtra paliwa odpalane, wszystko OK. Kilka dni później próba odpalenia cisza rozrusznik nie kręci - kontrolka IMMO miga...;/ 1 etap -rozrusznik przywrócony, kręci jest ok. 2 etap -zawór na pompie usunięty założony zwykły na 12V podane napicie rezultat:...
A od kiedy przepływomierz ma grzałkę?
Ten bezpiecznik oprócz pompki paliwa zasila również cewki zapłonowe,a także przekaźnik główny,który to z kolei zasila wtryskiwacze,zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa oraz grzałkę sondy no i oczywiście sterownik silnika.pozdr.
Grzałka dwa białe.
TFU źle mówię ;) M73 to pompa powietrza dodatkowego u BSE, pompa paliwa jak najbardziej może chodzić bez przekaźnika grzałek! Mój błąd, niemniej miałbyś raczej więcej błędów bo zasila on jeszcze kilka rożnych elementów na silniku... Tak to jest jak opierasz się na schematach wyszukanych w sieci, bo nie mam teraz dostępu do swoich :P Sprawdzisz multimetrem,...
Jeden włącza zasilanie sterownika, drugi pompę paliwa i grzałkę sondy
Podałem +12V na przepływomierz i napięcie pojawiło się także na grzałkach sond oraz włączyła się pompa paliwa. Świadczy to raczej o całej wiązce... ? Nie rozumiem czemu samochód w takim razie jeździ :|
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
Nie działa grzałka na filtrze paliwa. Naprawić, filtr wymienić, odpowietrzyć, zapalić.
Witam Problemem są, a raczej wynikiem innego problemu, klikające przekaźniki jeden odpowiedzialny za prace pompy paliwa, oraz drugi, który steruje grzałka lambdy. Sprawa wygląda następująco. Przekaźniki klikają chwile po odpaleniu, czasami milkną po chwili same, czasami trzeba lekko przegazować autko, wtedy także cichną. problem występuje prawie wyłącznie...
Wymienia się przewód odmy na taki z grzałką, kwestia podciągnięcia kawałka instalacji np od przekaźnika pompy paliwa [url=http://autoczesci-jbt.pl/odma/31130...
Grzałka ma mieć stałe zasilanie po uruchomieniu silnika . Jak nie ma naprawiasz obwód, jak ma wymieniasz grzałkę proste.
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Podgrzewacz filtra paliwa lub grzałki nurkowe jeśli występuje. Często w Oplu pada moduł świec żarowych łatwo go odłączyć.
. Co oznacza, że coś nie doczytuje albo żle interpretuje przy niskich. Odczyt błędów kablem, plus pomiar pamaterów, temperatur z czujników i porównanie z danymi prawdziwymi. Gdyby diezel potrzebował ciepłe powietrze nie było by intercoolerow, a jest dokładnie odwrotnie. Co do podgrzewania paliwa niektóre modele mają grzałkę w filtrze paliwa a niektóre...
Plus na cewkę biegnie bezpośrednio z 15 po kluczyku czarnym przewodem i na ECU, tu bym szukał przyczyny. Przez to ster nie podaje sygnału na podwójny (na tą część która podaje napięcie na pompę paliwa i grzałkę sondy).
Miałem taki gaźnik w... Wartburgu 1.3 ;) co do grzałek to są 3, jest tzw. jeż w kolektorze, jest też grzałka przy wlocie paliwa (u mnie była nie podłączona) i jest grzałka prze wyłączniku ssania (ta kopułka przez którą płynie ciecz chłodząca). Te membranki to zmora... możesz spróbować dorobić taką we własnym zakresie.
W takim razie mam parę pytań: Czy mierzyłeś te plusy i masy miernikiem czy kontrolką? Bo jeżeli sprawdzasz ładowanie po światłach i obrotach to mi coś tu nie gra. Akumulator w spoczynku 12,6-12,8V po rozruchu zależy od stanu akumulatora bo jeżeli stary to może być od 13-14,5 ale po paru minutach przy wyłączonych odbiornikach 14-14,5V. Jeżeli włączysz...
Wlasnie taki na allego sprzedaje jeden ok 20 zł , moc ok 300w na napiecie 12v .To taka aluminiowa rurka okreca sie wokół filtra paliwa, zasada co w grzałce .
Pamiętaj, że też musisz jakoś odpalić samochód żeby zagrzał paliwo. Obowiązkowo musi być jakaś grzałka wstępna, która wyłącza się po osiągnięciu zadanej temp. paliwa.
przekaźnik podstawiałem, oporność grzałki wzorcowa. Napięcie na grzałkę nie jest występuje na zimnym silniku , dopiero po kilku minutach napięcie się pojawia i grzałka zaczyna oscylować.
Na początek skup się na przekaźniku pompy paliwa. Zobacz czego tam brakuje gdy niechce palić. Masz tam wejście napięcia bezpośrednio z akmulatora. Wyjście na pompę paliwa, wtryskiwacze i grzałkę sondy lambda. Plus po kluczyku do zasilania cewki przekaźnika. Masę jako sterowanie cewki wystawianą przez sterownik silnika na warunkach podanych przez kolegę...
Witam jak w miarę prosty sposób skontrolować przepływ prądu w przewodzie a dokładniej : w ciągniku zamontowałem grzałkę elektryczną do paliwa ma ona w sobie zamontowane termostaty rozłączające a z obudowy wychodzi tylko przewód zasilający
Wyjście 1 to pompa paliwa i grzałka sondy wysterowanie ecu. Wyjście 2 to wtryski regulator obrotów wysterowanie plus po stacyjce.
W większości starszych samochodów z sondą wąskopasmową grzałka jest zasilana z tego samego obwodu co pompa paliwa, jednym słowem pracuje tak długo jak silnik, nie ma ryzyka przegrzania sondy. Znalazłem w katalogu Boscha, max current load Nernst cell 250 µA [url=http://www.bosch-motorsport.de/medi...
Nie trzeba odkręcać pokrywy filtra, odpowietrznik znajduje się na pokrywie. Nawet jak zalałeś szklankę filtra to i tak powietrze zostanie w pokrywie tam gdzie jest grzałka.
Nie ma dużego prądu, w granicach 4-6A na biegu jałowym A skąd , źle mierzysz. Sama pompa paliwa, grzałka sondy, wtryski i reszta elektryki w tym skrzynia to w meganie 1,6 , 15A u ciebie jeszcze więcej. Może też być walnięty akumulator i ponad 40A łądowanie nie spadnie.
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Podłącz miernik do sondy i sprawdź napięcie w czasie jazdy ze szczególną uwagą w momencie czkawki. Napięcie normalnie powinno oscylować 0,2-0,8V. Jeśli zrobi się wyższe tzn że sonda ma przebicie od grzałki i sterownik silnika będzie zmniejszał ilość paliwa i stąd ta czkawka. Po włączeniu zapłonu powinno być na czarnym około 0,5v - takie napięcie wystawia...
Nie dochodzi prąd do grzałki w filtrze paliwa, bezpieczniki sprawdziłem i niby wszystkie dobre. Skąd jest ona zasilana? Ma swój odrębny bezpiecznik? Wymieniałem grzałkę, w momencie podłączania był włączony zapłon i pewnie dlatego coś się upaliło, dlatego mam nadzieję że to tylko bezpiecznik, tylko nie wiem gdzie jeszcze szukać. Pozdrawiam.
Czy taki termistor, mogę podłączyć jako podgrzewacz paliwa Termistor to nie grzałka.
Nie ma więcej filtrów. Sprawdź (sam, lub u elektryka) czy działa grzałka podgrzewania filtra paliwa. Powiadasz 170 km/h ? Zwolnij nieco, bo te silniki za bardzo nie lubią takich prędkości i możesz się długo nie nacieszyć tym autem.
Totalna bzdura. Zacisk 85, 86 to cewka przekaźnika i tu nie ma podłączonego wtryskiwacza. Wtryskiwacz ma być podłączony pod styk roboczy czyli 30, 87 a druga strona wtryskiwacza pod sterowni silnika który podaję masę. Z 87 wychodzi zasilanie na wtryskiwacz, pompę paliwa i grzałkę sondy lambda. Licznik nie ma zasilania ze sterownika silnika. Jedynym...
Podłączenie grzałki pod przekaźnik pompy paliwa to chyba nie najlepszy pomysł. Po co si grzanie sondy cały czas kiedy pompa paliwa prcuje.
Do poziomu paliwa pływak z gaźnika od malucha plus (+) magnesy plus (+) dwa kontraktony przerzucone przez przekaźniki na 12V lub 24V. Jeden załącza grzałki powyżej poziomu minimalnego drugi utrzymuje poziom paliwa w tolerancji plus (+) minus (-) jeden centymetr. Do napełniania zbiornika pompa olejowa z "poldka" razy silniczek do wycieraczek z dowolnego...
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
Tak jest to zespół przekazników , pompy paliwa , wtryskiwacza rozruchowego i grzałki sondy lambda. Taki wielopinowy , nie pomyl z przeklaznikiem nadprądowym.
Pompa paliwa ,wtryskiwacz,na grzałce jest 12V jak silnik chodzi
Jakie konkretnie auto robisz ??? Daj dane . Nie oczekuj że wszystkie thp na bezpieczniku 15 mają to samo . Dane auta - rok , model itp. Np w Peugeot 3008 ma podgrzewanie układu paliwa . Może się wstrzelisz . Odłącz grzałkę w filtrze .
Płomieniowa,żarowa, co za różnica. Zasadnicza. Płomieniowa może mieć sprawną grzałkę ale bez dopływu paliwa jest bezużyteczna :lol:
Na pakiecie fabrycznym 7.4 v 3500mAh Lipo w elektryku pojeździsz około 15 minut, stąd propozycja o dokupienie drugiego większej pojemności pakietu. Przydała by się też ładowarka modelarska z balanserem jeśli nie chcesz szybko zniszczyć pakietów i długo czekać z naładowaniem akumulatora. cos jeszcze o spalinowym Spalinowy wymaga więcej zabiegów i doświadczenia...
Temat dolewania benzyny do on jest nieco drażliwy,znalazłem kiedyś orginalną instrukcje od Forda sierry 2,3 i zalecano w niej żeby przy -20 °C dodawać 30% benzyny,tłumaczone to było wzrostem gęstości paliwa i miało służyć jego rozrzedzeniu a nie zapobiegało krystalizacji,jeżdżąc tym wynalazkiem miałem problemy nie tyle z uruchamianiem silnika co z jego...
Robiłem takie eksperymenty latach 80. Dom nieduży ok 80m2. Dwie grzałki 2 kW. jedna bezpośrednio, druga poprzez termostat. Woda po dobie grzania nie osiągnęła dwudziestu kilku stopni, nie doszło do trzydziestu. Temperatura na zewnątrz była plusowa.
Sondę sprawdza się w grupie 31 albo 33, tutaj pokazuje ci tylko że masz ubogą mieszankę. Może być nieszczelność w układzie dolotowym albo małe ciśnienie paliwa czy coś. A grzałkę łatwo sprawdzić omomierzem, ale to nie wpływa na pracę silnika.
Dodam tylko że przekaznik grzałki sondy i pompy paliwa jest zasilany +12V z głównego przekaznika sterownika,biały 5 nóżek ale z osobnego wyjścia 87.
Powiem Ci że np. w przypadku silnika AUA w Polo 6N2 masz 2 rodzaje sond - w zależności od sterownika. W przypadku zwykłej sondy napięciowej sterowanie grzałki jest z przekaźnika pompy paliwa, w przypadku sondy szerokopasmowej jest tak jak napisał emeryt.
Wystarczy tylko trochę policzyć 1 litr oleju opałowego to ok 10kWh energii, czyli przy sprawności 50% systemu wychodzi za 1kWh wyprodukowanej za pomocy paliwa ok 1zł. Z tego morał taki że taniej wyjdzie ogrzewać dom z energii z sieci przy pomocy prostej grzałki niż przy pomocy silnika i paliwa.
Oryginały po tylu latach bardziej służą do zasysania lewego powietrza niż do podgrzewania paliwa. One się rozszczelniają, grzałka też pewnie nie działa. Moja skromna rada: wywal, i ewentualnie zainstaluj przepływowy (podgrzewanie płynem chłodniczym).
Grzałka jest zasilana z przekaźnika pompy paliwa przez bezpiecznik F29. Z tego samego bezpiecznika jest zasilany MAF i EVAP. Sprawdź na nich napięcie. Przewód czerwono zielony. Przeoczyłem jeszcze regulator ciśnienia doładowania.
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Grzałka nie ma nic wspólnego z pompką paliwa. Możesz ją łatwo sprawdzić jeżeli odpalasz auto na zimnym silniku i uzyskuje temperaturę tak szybko jak przed błędem grzałki to wszystko jest ok. Po prostu podłącz się pod kompa i wykasuj błąd.
P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka przyczyny: - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji - przerwa lub zwarcie do masy - uszkodzona grzałka P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu przyczyny: - Katalizator nie działa poprawnie - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje)...
Witam pojawia sie błąd przekroczony poziom nox oraz czujnik nox przekroczony 1 próg emisji. Gdzie szukać usterki lub tego czujnika? http://obrazki.elektroda.pl/6431734400_1... Przekroczenie dopuszczalnego poziomu NOx może być tez przeważnie brakiem AdBlue, słabym AdBlue, złą jakością paliwa, zasiarczonym katalizatorem, a na końcu uszkodzonym...
Witam, jaki separator polecilibyście do XF 106. Potrzebuję zamontować w trzech autach z uwagi na to że poleciały mi pompy jednostkowe przez wodę w układzie w 106-ce z przebiegiem 400tkm. I tu pytanie pierwsze, z grzałką czy niekoniecznie? Ori czy niekoniecznie? Jeżeli z grzałką to gdzie ją podłączyć, najlepiej bez skomplikowanych instalacji czy przekaźników...
Witam Pacjent Peugeot 208 1.2 benzyna 2018r Problem dotyczy grzania sond górnej i dolnej błąd jaki mi wskazuje to P0031 Grzałka czujnika tlenu przed katalizatorem P0037 Grzałka czujnika tlenu za katalizatorem P0444 sterowanie zaworem odsysania par paliwa Okablowanie od sondy do ecu sprawdzone przejście jest bezpiecznik wszystkie tak samo jakieś pomysły...
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Sonda 5 przewodowa to sonda szerokopasmowa sprawdzanie tylko za pośrednictwem testera diagnostycznego. W APE plus dla obu sond jest podawany po kluczyku za pośrednictwem przekaźnika (tego samego co dla pompy paliwa) oraz bezpiecznika wspólnego dla obu sond. Jeżeli brak plusa to w pierwszej kolejności zainteresował bym się wspomnianym bezpiecznikiem....
Czyżby nikt ic nie wiedział na ten temat? Bardzo mi na tym zależy, bo jeśli świece grzeją za długo, to może mi się przez to spaliły? Nie były opalone ani nic, tylko się "poprostu" spaliły. No i ten filtr paliwa. Jest grzałka, a nie ma zasilania i to mnie dręczy bo zima się zaczyna na dobre. (WYBACZCIE ŻE NIC NOWEGO NIE DOPISAŁEM, ALE CHCIAŁBYM ŻEBY...
A czy te podgrzewacze nie wymagają przypadkiem zewnętrznego źródła zasilania? Wiem że w skandynawskich autach są gniazda na grzałki, ale nigdy nie słyszałem o tym, by do podgrzewania całonocnego była czerpana energia z akumulatora. Coś takiego nie miało by sensu, bo co z tego że paliwo by płynęło, skoro rozrusznik nie miałby siły zakręcić wałem, bo...
Według tego schematu minus na grzałkę ze sterownika silnika , plus z przekaźnika pompy paliwa. http://obrazki.elektroda.pl/2849076200_1...
Dzień dobry. Problem z Fiat Panda 2, 1100, 2003. 208 tysięcy. Engine świeciło zawsze i świeci, czasem zaświeci kłódka. Akumulator nowy - (po wymianie jeden reflektor pod koła, drugi w niebo). Przejechane 500 km spoko. Start zawsze OK. Benzyna. Pali 7/100 krótkie trasy, zero brania oleju. Max 150 km/h spoko. Wcześniej był na gazie, ale słabo ciągnął...
Może na tym wisieć grzałka sondy.
Immo nie odcina pompy paliwa. Jeżeli dasz rade to sprawdź czy jest kluczowanie wtrysków. Coś mi się wydaję że nie dochodzi napięcie na wtryski, pompę i na grzałkę sondy. Zobacz czy na pinie 31 pojawia się masa po włączeniu zapłonu (przez ok 2 sekundy).
Za każdym razem gdy włącza się zapłon? Czy ECU ma jakiś "licznik", gdy kilkukrotnie raz za razem włącza się zapłon to on nie włącza pompki? Nigdy mnie to specjalnie nie interesowało, tak że nie powiem. W każdym razie z tego samego przekaźnika zasilane są wtryskiwacze, grzałka sondy i pompa paliwa.
jesli ten silnik isuzu jet podobny do silnika isuzu 1.7tdi stosowanego przez opla to jest tam grzanie świec żarowych sterowane przez sterownik oraz czujnik temperatury cieczy !!! czujnik nie jest rezystancyjny tylko na zasadzie bimetalu !! oraz jest też podgrzewacz paliwa umieszczony w korpusie gdzie wkreca sie filtr jest tam grzałka oraz termowyłacznik...
Na doładowanie akumulatora po pracy takiej grzałki zużyłbyś więcej paliwa niż wyniosła by oszczędność z wcześniejszego przełączenia na gaz... może warto się zainteresować działaniem termostatu, bo próg temperatury ustawiony na 35*C to bardzo mało i powinien przełączać na gaz po kilku minutach pracy silnika nawet w okolicy 0*C na dworze. Z kolei dalej...
Oznaczenie silnika by się przydało to tak na początek. Jaką temperaturę widzi czujnik temp środka redukującego ? P202A00-Sterowanie ogrzewania zbiornika środka redukującego Przerwa. Jeżeli okablowanie sprawdzone, to rzeczywiście może wina być po stronie grzałki. Przeszukałem wszystko i niestety nic na Z102/Z103/Z104 nie znalazłem. Dodano po 3 Jeżeli...
a czy to nie czasem sonda landa przepalona grzałka w środku??
Po wyjęciu bezpiecznik od pompy paliwa (nr 18) silnik gasnie. Jeśli dobrze pamiętam to z niego jest pompa, grzałka lambdy i zasilanie wtryskiwaczy. Jak zabierzesz prąd z wtryskiwaczy to kalkulator lpg nie widzi czasów wtrysku i ....... nie poda gazu.
Palnik dostarczy więcej mocy, czyli szybciej nagrzeje, będzie mniej ważył, podobnie masa paliwa będzie dużo mniejsza od masy akumulatorów.
Grzałka w filtrze paliwa nie musi być, ja w swoim modelu mam i działa, więc nie szukałem bezpiecznika. Po włożeniu kluczyka bez przekręcania słychać pyknięcie przekaźnika i widać lekkie przygasnięcie oświetlenia kabiny na parę sekund. Zimą trwa to dłuzej. Jak świece nie grzeją, to długo trzeba kręcić do pierwszego uruchomienia, silnik stuka, nie pracuje...
Kumpel miał problem z odpalaniem na zimnym w tym modelu, z takim samym silnikiem. Na zimno po odpaleniu za pierwszym razem potrafił zgasnąć. Później należało długo pokręcić. Jak już odpalił, to działał bez zarzutu, aż znowu do następnego dnia. Winna okazała się pokrywka filtra paliwa, ta w której jest wbudowana grzałka, gdzie zaciągał powietrze
jeździła na tym przekaźniku? Chcesz pomocy to precyzyjnie odpowiadaj na pytania. Dodano po 9 Pierwsze co, wtryski mają zasilanie, sonda ma zasilanie grzałki? Zasilanie na cewce przekaźnika pompy paliwa jest? Przecież to 10 minut i masz diagnozę. Łącząc pin 30 przekaźnika z pinami 87A i 87F możesz na próbę wyeliminować przekaźnik.
w wiekszości samochodów napięcie wysyłane przez sondę jest w zakresie do 1 V, i jest impulsowe (zależy od obrotów i rozgrzania sondy, chyba że jest z grzałką). Można zmierzyć oscyloskopem lub voltomierzem. Opisy sprawdzania są na forum. Tyle że to tylko jeden z elementów odpowiedzialnych za dawkę paliwa, do tego jeszcze : czujnik położenia przepustnicy,...
grzałka filtra paliwa wskaznik paliwa paliwa grzałka bojlerze galmet grzałka
wykorzystać wyświetlacz radia airbag kasowanie macbook zalany
Wycieraczki Citroen Jumper działają tylko na szybkim biegu - przyczyny i rozwiązania Przerwanie pracy plotera Jaguar V podczas cięcia