Przyczyną może być awaria któregoś z czujników prędkości kół umiejscowionych przy tarczach hamulcowych.
Ford C Max MK4 po zwolnieniu pedału hamulca przez kilka sekund hamulec jeszcze hamuje, jest to bardzo uciążliwie podczas jazdy w ruchu miejskim, powoduje grzanie tarczy hamulcowych i dodatkowe zużycie paliwa. Czy ktoś spotkał się z takim objawem , proszę o ewentualne wskazówki co w tej sytuacji należy zrobić, aby wyeliminować ten defekt. Z pozdrowieniami...
Czy wymiana felg na aluminiowe w Oplu Zafirze ma wpływ na grzanie się tarcz hamulcowych w przednich kołach ? Wymienione zostały również śruby mocujące ponieważ ,,oryginalne'' były zbyt krótkie
Kolego, przyczyn może być na prawdę wiele, począwszy od paliwa, kończąc na hamulcach. Musisz starać się eliminować wszystko po kolei. Czy silnik był dotarty po remoncie, czy zmieniłeś filtry paliwa, czy układ paliwowy nie jest gdzieś przypchany itd. Myślę że jednak przyczyna będzie leżała po stronie silnika, gdyż hamulce gdyby się gdzieś blokowały to...
W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
Masz zardzewiałe tłoczki na obrzeżach(pod osłonami przeciwpyłowymi) cofnąłeś tłoczki i teraz wżery nie pozwalają im cofnąć się po ustaniu hamowania. Tłoczki do wymiany i będzie latać.
Ręczny masz tam w środku tarczy bębnowy? Jak w FRV ? Może za mocno podciągniety na regulacji szczęk.
Ale co się grzeje zacisk, czy tarcza hamulcowa?
milimetr różnicy między nimi wystarczy To rada troche niebezpieczna. Luz liczy sie co najwyzej w dziesiatych milimetra, nie w milimetrach. Yogi, wystarczy usunac rdze ze wspornika zacisku i z klina u gory i lekko nasmarowac smarem miedzianym lub grafitowym (bez przesady, aby nie zabrodzic tarcz i klockow). Klocki musza sie luzno przesuwac we wsporniku.
W samochodzie Volkswagen Bora 1.9Tdi 2002r.bardzo grzeją się tarcze hamulcowe nawet po przejechaniu 500metrów.Powymieniałem klocki hamulcowe i wszystkie koła obracają się lekko,nawet na zapalonym silniku nic nie blokuje kół (podobno tak sprawdza się serwo ).Hamulce działają dobrze tylko że się bardzo grzeją .Może ktoś miał taki przypadek i mi coś doradzi...
Rozbióre to w sobotę, dokładnie przeczyszcze ten zacisk, przesiaduje tłoczek Połowa sukcesu to zastosowanie odpowiedniego smaru kompatybilnego z płynem hamulcowym, "gumki" też można zmienić bo to niewielki koszt. Jaki system hamulcowy?
Jak mogą działać prawidłowo skoro z przewodu nie leci płyn? :?: . W fiatach przewody miały tą wadę, że puchły od środka aż do zamknięcia światła . Efektem było grzanie się tarcz bo klocki "nie odbijały".
Może popełniono jakiś błąd podczas montażu nowych części w układzie hamulcowym. Stawiałbym na błąd w regulacji klocków hamulcowych (są zbyt ścisło).
A zacisk hamulca Ci nie trzyma? Nie grzeje się felga?
(at)alibabai A co ma zapowietrzony układ i ABS do grzania się hamulców? Pomijam fakt, że ABS nie ma możliwości "dociśnięcia" klocków.
Najpewniej wymienione klocki lekko trą o tarczę, co powoduje grzanie się i rozgrzanie płynu hamulcowego do tego stopnia, że ten się rozszerza i samoistnie ściska klocki. Zorientuj się, czy koła są gorące. Jeśli tak- to pewnie klocki są źle założone/za grube.
do tego 3 z 4 tarcz się mocno grzeją Jak to stwierdzasz?
No ale co zrobić żeby się nie grzały. Cy jeśli nie posmarowałem cylinderków specjalnym smarem to to może powodować ich blokowanie i stały naciska na klocki?
Witam kolegów Byłem dzisiaj w salonie hyundai i stwierdzili uszkodzone przednie amortyzatory oraz uszkodzone łożyska górnego mocowania amortyzatorów . Zrobiłem zakup tych części bez wymiany bo chcieli zedrzec że mnie skórę za usługę . Koszt za wymianę dwóch amortyzatorów F175 plus vat , więc postanowiłem zrobic to samemu w garażu . Moje pytanie : Czy...
Zobacz, czy tarcza kotwiczna nie dotyka(jest blisko) tarczy hamulcowej. Objaw podobny będzie.
Witam ,proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z hamulcami.Otóż wymieniłem uszczelniacze w pompie hamulcowej,jak również klocki na osi przedniej i okazuje się,że grzeją sie tarcze hamulcowe,zaznaczam ,iż zaciski są po regeneracji.Co może byc powodem tej usterki,proszę o poradę.
Przyczyną był tłoczek w zacisku hamulcowym. Wyciągnięcie, przepolerowanie tłoczka i jego gniazda w zacisku drobnym papierem ściernym, a następnie nasmarowanie póki co zliwkidowało problem. Jesli ktoś będzie miał kiedyś podobny problem, zwróćcie uwagę czy nadmiernie nie grzeje się tarcza hamulcowa lub tak jak u mnie nawet felga. Pozdrawiam :)
Dobra jeżeli chodzi o te ciepłe felgi to wszystko się rozwiązało. Przez stary płyn hamulcowy się grzały bardzo a teraz po wymianie jest wszystko wporzadku. Dziękuję wszystkim za pomoc
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Hamulec ten jest na tyle prosty że usprawnianie go to tylko jego całkowita eliminacja niebezpieczna dla użytkownika . Jego konstrukcja wygląda tak że na tarczy łożyskowej wokół łożyska są umieszczone małe klocki hamulcowe do których jest dociskana sprężyną umieszczoną na osi wirnika mała tarcza najczęściej wytłoczona z blachy w formie miseczki stale...
Raczej niemożliwe żeby od słońca źle działał układ hamulcowy. Jeżeli używasz hamulca ręcznego to temu bym się przyjrzał. Może być taka sytuacja że raz na jakiś czas się coś zacina.
Witam pojawił się wyświetlaczu błąd EPB 4047 nr VIN WDB9540331K244342 i cały vzas mam problem z hamulcami lewy tył tzn jak jadę z naczepa moze byc nawet pusta wystarczy leekie hamowanie i bardzo grzeje sie tarcza własnie lewa tylna czy ma to jakiś zwiazek ?? pozdrawiam
Sprawność pojedynczej przekładni zębatej średnio wynosi ok. 98%, więc w typowym dostawczaku, gdzie od czasu do czasu w moście podczas jazdy po łuku dochodzą jeszcze straty na satelitach można przyjąć straty rzędu 2,5%. Jeżeli przyjmiemy, że silnik ma 100KM, to straty (zamieniane na ciepło) wynoszą ok. 2 kW. Więc taki most - zwłaszcza latem - będzie...
Śruba mocująca felgę ma 12 mm a jak się czasami trzeba namęczyć żeby odkręcić Na ośce jest śruba na klucz 38 z ramieniem 47cm , założona metrowa rura i z 50 kg ? nacisk dopiero poszła. A dokręcałem ( ramię klucza 47cm i 50-55kg?), do pierwszego oporu ( i jeszcze1/8?)na tarczy hamulcowej ,samym kluczem . Nie zaklepałem nakrętki a zrobiłem rysę na ośce...
Witam, Sprawa jak w tytule dotyczy Mercedesa W211 Kombi 2.2 CDI 170KM 2008 rok. Model po lifcie. Od dłuższego czasu szukam rozwiązania problemu z hamulcami. Podczas jazdy hamulce zaczynały się blokować i doprowadzały do nagrzania tarcz. Najpierw zostały wymienione zaciski (na używane) oraz płyn hamulcowy. Problem odpuścił na ok. 2 miesiące i powrócił,...
Po naciśnięciu i zwolnieniu pedału koło ma prawo jeszcze trochę trzymać - w zaciskach nie ma przecież spręzyn a klocki sa odsuwane poprzez minimalne bicie tarcz hamulcowych. Być może problemem jest pompa - przemawiałoby za tym sprawa, że grzeją się oba zaciski. Należałoby ją rozebrać i dla zasady wymienic uszczelnienia. Do głowy przychodzi mi jeszcze...
A o samochodzie nic nie wiemy. Jaki silnik, przebieg, zdarzenia? Tak wprost to nasuwa mi się skrzywienie tarcz hamulcowych. Potwierdza to pulsowanie pedału. Chodzi o to, że skrzywione tarcze powodują wytworzenie tak dużego luzu na klockach iż na jego wykasowanie zużywa się jeden ruch. W takiej sytuacji może następować nadmierne grzanie zacisków i płynu...
nie do końca gdyż klocki dalej ocierają o tarcze. \ Klocek zawsze jest w kontakcie z tarczą, chyba, że tarcza ma bicie, to wtedy go odrzuci. A jak sadzisz, że nie, to poszukaj czy w zacisku przednim jest samoregulator. Tak to jest, jak lamer bierze się za naprawę układu hamulcowego.
Oprócz klocków tarczy i zacisków które kiedyś widziałeś były też bębny szczęki i cylinderki które niemal że bezpośrednio przenosiły temp na płyn. Nie bez powodów producenci rezygnują z tego rozwiązania. Weź naprawdę przestań. Odchodzi się od hamulców bębnowych z zupełnie innego powodu - a mianowicie ich dużo mniejszej skuteczności. Problem "grzania"...
Powodów może być sporo - filtr powietrza , automatyczne ssanie może się nie wyłącza . Komputer może sam podnosi dawkę paliwa dostając błędne informacje z czujników , zapchany katalizator ,opory toczenia - mało powietrza w oponach , tłoczki czasami nie odbijają do końca na zaciskach hamulcowych ,tarcze się nie grzeją? Sprawdż jaki nalot mają świece ...Wtrysk...
Pewnie masz rację tylko że ja zmieniłem siłowniki stronami z tylu prawa na lewą i odwrotnie nic to nie zmieniło koło dalej się grzeje więc nie możliwe żeby miał siłownik przebicie bo by paliło lewe koło. Wydaje mi się tak jak kolega napisał wyżej jest uszkodzony samoregulator w zacisku , ma za maly luz miedzy klockami a tarcza wtedy dociskaja klocki...
A jakie to jest to "zwiększone" spalanie?.Wypadałoby napisać ile pali benzyny(pozwoli to ocenić,czy spalanie gazu jest proporcjonalne do spalania benzyny),czy autko ma nową,dopiero co założona instalację LPG czy już jakiś czas używaną,sposób jazdy na LPG.Są to ważne informacje,ponieważ pozwoli to ocenić czy problem dotyczy tylko gazu czy tylko LPG lub...
W takim razie pozostaje pytanie: Czy założono pompę hamulcową oryginalną zgodnie z numerem vin, bo jeśli wstawili przykładowo od mk3 lub innego forda, to taki objaw wspomniany przez wyżej kolegi mogą być. (Wstawienie takiej samej pompy nie potrzeba regulacji i raczej w tym modelu nie zauważyłem regulacji). Z kolei w tym modelu nie potrzeba poddawać...
Dobra konkrety, pisk ale jakiego rodzaju? tarcie metalu o metal, czy jakiś inny rodzaj? po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi nie grzeją ci się hamulce? Może przygięte osłony do tarcz, jak wymieniali sworznie, ale najlepiej podjechać do mechanika , albo na zaprzyjaźnioną SKP to się dowiesz prawdy!!
Pedał hamulca właśnie nie drgnie bo co ma dalej zrobić? Klocki zaparte o tarczę, tłoczki nie mogą się wysunąć, pompa zregenerowana, ciśnienie na wężach w kosmos, to co ma pójść? XD. Jak odkręcisz odpowietrznik to upuścisz ciśnienia i wtedy po prostu przepompujesz płyn. Czemu tłoczki się zapiekają? Ze starości. Guma twardnieje z czasem i tłoczek się...
Celem usunięcia przyczyny został wymieniony i wstawiony : - nowy zacisk - nowa tarcza - nowe klocki. Koło jednak grzeje się dalej podczas upałów... Co może być przyczyną? W pewnych samochodach, problemem bywały spuchnięte od wewnątrz elastyczne przewody hamulcowe, które blokowały odpływ płynu hamulcowego po zdjęciu nogi z pedału hamulca, przez co klocki,...
W tarcza jaki mą wymiar była korygowana? Może jest krzywa. Sproboj podmienić ten zacisk i wymień płyn wężyk przód. Jak podmiana nic nie da to ewidentnie masz uszkodzony układ hamulcowy albo jakiś rozdzielacz siły hamowania jeśli jest abs to abs. W tych to się zdarzalo... Tak porada jeden tarcza 2 razy klocki klocki średnio wytrzymują 40/60kkm. Tarcz...
Ale napisałeś że koła luźne, a i tak się grzeje. A jakie masz ciśnienie w układzie hamulcowym? Powinno być w parametrach.
Witam. Sprawa wygląda tak. Auto nie przeszło przeglądu ze względu na stan hamulców z tyłu. Wziąłem się za wymianę tarcz, klocków oraz linki ręcznego . Rzecz jasna wszystko po obu stronach. Były jaja bo najpierw z prawej strony na tyle złamał się przewód hamulcowy. Kupiony i wymieniony sztywny i elastyczny. Następnie zerwała się główka od jednej ze śrub...
Witam, mam problem ze Skuterem elektrycznym Mercurius 4 ltd. Mianowicie, od jakiegoś czasu miałem problem z ładowaniem, czasami po podłączeniu ładowarki migał na niej błąd 2mrugniecia ( pomarańczowej i zielonej kontrolki jednocześnie) chwilka przerwy znów dwa mrugnięcia, ładowarka oryginalna . Po odłączeniu i ponownym podleczeniu, było ok. Kilka dni...
5l LPG spalam tylko po to, by ogrzać tarcze hamulcowe. Dokładniej, spalasz po to by rozpędzić samochód po uprzednim zmniejszeniu prędkości lub zatrzymaniu pojazdu. W tym drugim przypadku dodatkowo spalasz paliwo na wolnych obrotach i to nie przekłada się na grzanie hamulców. Jeżeli nie jesteś typem "skoczka", potrafisz jechać płynnie i wcześniej zdjąć...
Temat uważam za rozwiązany . Problemem był krociec znajdujący się w pompie vacum. Posiada on regulację i wcześniej ktoś nieumiejętnie grzebał. Dodam iż rok temu były zmieniane klocki z przodu i mechanik kazał pilnować prawego koła czy się grzeje. Twierdził wtedy że to wina tłoczka hamulcowego który źle pracuje. Tak to jest jak auto daje się w niepowołane...
Zacisk musi sie dać ręcznie przesuwać .Bo w przeciwnym razie będzie go blokowało(szybsze zużycie klocków,grzanie się tarczy,piszczenie podczas jazdy) Znowu nie musi chodzić za lekko,może być lekki opór.Bez przesady. Bolec powinno się wbić młoteczkiem z lekkim oporem. Lecz w miejscu mocowania zacisku(twoja podkładka U)musi wchodzić w miarę lekko.(można...
Raczej wątpię. Tarczy trącej nawet nie słychać podczas jazdy. Jeśli tłoczek chodzi luźno (a chodzi, bo masz nowy zacisk), zacisk luźno porusza się na prowadnicach i klocki też bez oporu poruszają się w jarzmie, to jeśli faktycznie koło się grzeje to trzeba przyczyny szukać w hydraulice - przewód gumowy, ewentualnie serwo czy pompa hamulcowa. Ale jeśli...
Przypuszczam, że układ hamulcowy został niewłaściwie odpowietrzony. Auto z ABS-em należy nieco inaczej odpowietrzać - na forum są informacje. Dziwne, że zaciski po regeneracji a klocki "trzymają". Czy po podniesieniu kół (na zimno) koła lekko się obracają. Może lekko trzymają klocki i podczas jazdy grzeją się tarcze, następnie płyn hamulcowy po zagotowaniu...
Dobry wieczór. Sprawa dotyczy samochodu znajomego ale nie ma konta na elektrodzie więc pozwolę sobie napisać temat za niego. U znajomego w audi 80 b4 93 rok zacina się tylny zacisk hamulcowy. Od razu powiem że problem nie leży po stronie hamulca ręcznego gdyż po spuszczeniu koło pracuje luźno. Problemem jest hamulec nożny. Po zahamowaniu hamulcem nożnym...
Witam miałem taki przypadek w przyczepie system Haldex EBS słaba była siłą hamowania i hamulce nie odpuszczały grzały się piasty kół i ubytek był powietrza z tego zaworu jest to zawór hamulcowy ale nie modulator przy tym zaworze jest czujnik ciśnienia powietrza podczas diagnostyki texa jak odpiąłem wtyczkę z czujnika to tłumaczyło zawór pomocniczy jakoś...
Witam,mam problem z przednimi hamulcami a Mondeo mk III 2,0 tdci 2005 r, po wymianie tarcz i klocków na nowe po przejechaniu około 400 km hamulce na przedniej osi zaczęły się grzać(blokować) wszystko zostało sprawdzone(wyczyszczone): tłoki, prowadnice zacisków, nowe przewody elastyczne, wlany nowy płyn Dot 4, wymieniona pompa hamulcowa na inną i dalej...
Płyn zmieniałem jakieś 2 lata temu przy wymianie przednich tarcz i klocków oraz klocków tylnych. Co do pompy hamulcowej to nie sprawdzałem jej. Zastanawiałem się nawet czy to nie jej wina ale pomyślałem że gdyby był problem z jedną sekcją to powinno blokować dwa koła. Hamulce pod względem mechanicznym są w bardzo dobrym stanie. Niedawno zmieniałem osłonki...
Wykluczyłeś wszystkie możliwości: zacisk, linka, przewód gumowy. Walczyłem z podobnym trudnym przypadkiem w przednim kole. Sprawdzone i powymieniane prawie wszystko. Hamulec bezproblemowo odbijał przy wciskaniu hamulca na postoju, ale po uruchomieniu silnika (pracujące serwo) jedno wciśnięcie hamulca i zacisk nie odbija (choć kołem dało się obrócić...
Prawy tył. https://obrazki.elektroda.pl/5011041700_... https://obrazki.elektroda.pl/3206055800_... https://obrazki.elektroda.pl/3552876200_... Lewy tył - tutaj swojego czasu złapał zacisk i koło strasznie się grzało. https://obrazki.elektroda.pl/2722481500_... https://obrazki.elektroda.pl/9376826200_...
Witam, mam następujący problem z hamulcami w moim Golfie. Zauważyłem, że po krótkiej nawet jeździe samochód nie przyspiesza tak jak powinien, nawet przy ostrej redukcji ciężko go rozbujać, a przy wysprzęgleniu biegu na luz znacznie spowalnia. Pedał hamulca robi się twardy. Zatrzymywałem się, sprawdzałem, wszystkie felgi są gorące od tarcz. Hamulce ewidentnie...
Witam. Samochód to Audi 80 B4 2.0 benzyna 90 kM. Problem dotyczy ciągle grzejącego się przedniego prawego koła. Zanim auto przyjechało do mnie poprzedni mechanik wymienił tarcze, klocki, jeden wężyk elastyczny (są dwa przy kole), wymienił reparaturki w zacisku. Gdy auto przyjechało do mnie na początek wymieniłem drugi wężyk elastyczny, nie pomogło,...
Ostatnio zaczęło mi się grzać jedno z tylnych kół w Grande Punto, więc postanowiłem zdjąć bęben hamulcowy i nieco rozruszać szczęki oraz oczyścić jego wnętrze. Zastanawia mnie działanie samoregulatora luzu, nigdy za bardzo nie rozumiałem jak on działał, ale ten który jest w Grande Punto (aki sam jest w Doblo) to już w ogóle nie rozumiem. Wygląda on...
Witam mam problem z moim coltem 1.3 benz 2010. W czasie jazdy zaczynają hamować same hamulce LP i PT. tak że aż tarcze się grzeją. Po wymianie pompy hamulcowej problem nie zniknął, po wymianie pompy i sterownika ABS problem nie zniknął, po odłączeniu kompa ABS problem nie zniknął, Przód i tył zaciski ruchome na prowadnicach. Przewody elastyczne drożne....
Od momentu kupna samochodu Passat b6 mam ten sam problem, grzeje się tylne koło. Wymieniałem już tarcze, klucki, łożysko z piastą, wężyk hamulcowy i cały czas ten sam problem. Podłączali komputer i niby tam nic nie widzą i że zacisk też jest ok. Co to może być? Facet mówi że może to być problem z ABS.
Wracam z tematem. Kupiłem zestaw szczęk + zestaw nowych sprężyn i wymieniłem. Stare okładziny były faktycznie starte, ale jeszcze było na nich trochę warstwy ciernej. Wyczyściłem wszystko szczotką na wiertarce, rozpierak na lince chodzi luźno, regulator również bez problemów się wkręca w palcach. Po złożeniu wszystkiego (linka jeszcze luźna) podkręciłem...
Witam, proszę o pomoc mądrzejszych od siebie, problem dotyczy tylnej osi, auto to Volkswagen Bora 1.6. Wymieniłem osłony, które chronią tarcze hamulcowe. Zaciski, tarcze, klocki wszystko nowe tylko piasta z łożyskiem ta sama. Poskładałem no i grzeje się łożysko jak diabli, próbowałem dokręcać i odkręcać mocniej, słabiej, wszystko z wyczuciem. Ale nic...
Powoli dobiega drugi rok użytkowania samochodu. Na liczniku prawie 40 tys km. Jak nie patrzeć - roczna średnia „spalania” to 16kWh na 100km. Bateria trzyma pojemność - staną zdrowia wykazał 88%. Reszta samochodu trzyma się dzielnie, na wiosnę zaczęło rzucać kierownicą, ale pomogło przerzucenie kół z przodu na tył. Na jesień czekają mnie...
Auto mam od 3 tygodni, Kupione od mechanik z Citroena z Gdańska. Oglądane, było suche...!Wszystko było cacy. Istotnie do mechanika żadnego jeszcze nie jechałem poza Norauto w Bielsku - aby spuścili mi olej. Był co prawda u mechaniora w Gdańsku dzień przed wyjazdem na szybkiej wymianie oleju, klocków i tarcz hamulcowych bo to od razu zalecił sprzedający....
Witam. Jestem tutaj nowy także ze wszelkie błędy z góry przepraszam. Mam problem z Mercedesem Sprinterem W902 208 CDI z 2000 roku czyli po pierwszym lifcie, auto bez zaawansowanej elektroniki i większości systemów, nie ma nawet ABS czyli to prosty koń pociągowy. Wczoraj podczas jazdy wieczorem, przy włączaniu się do ruchu, przy dodawaniu gazu auto zamiast...
Witam To i ja dorzucę tu, moje przemyślenia i doświadczenia, w temacie naprawy moich samochodów, przez profesjonalnych mechaników w warsztatach. Dodam, że od dzieciństwa naprawiałem sobie sam rowery, potem motorowery i doszedłem do dwóch maluchów ( mam na myśli fiata 126p ) które, też sam naprawiałem od początku do końca. Potem zacząłem pracować i kupiłem...
Zaciski zostały zregenerowane, wymienione przewody elastyczne, problem dalej się pojawiał… pomogła wymiana zacisków hamulcowych na nowe 🫡 Temat kończę i dziękuję za wszystkie sugestie, pozdrawiam
wężyki się zatykają,zwłaszcza we fiatach punto,siena,uno, a co do usterki,to faktycznie może być włącznik stopu,napiera lekko na pedał,płyn zawrzał już dawno i zapowietrzył hamulce,niemniej cały czas nacisk na pedał jest,w miare jazdy tarcze i całe zaciski hamulcowe się grzeją,rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość powodując zwiększanie siły hamowania,i...
Podłącz manometr zamiast odpowietrznika i sprawdź ciśnienie płynu hamulcowego na kole. Zweryfikujesz ciśnienia, czy masz prawidłowe.
Raczej nie jest zapieczona bo klocki hamulcowe i tarcze były właśnie zmieniane. Stare klocki były bardziej starte po tej stronie co się wiecej grzeje
Jeszcze raz zobaczę temat dotyczący układu hamulcowego autorstwa kolegi to nie będzie nawet ostrzeżenia, tylko od razu ban.
Dzień dobry wszystkim. Posiadam Punto II FL (Classic) 3d z 2009 roku. Od jakiegoś roku bardzo irytowały mnie w nim hamulce, w końcu w styczniu tego roku zdecydowałem się na kompleksową naprawę. Z tyłu przetoczone zostały bębny, wymienione szczęki i wyczyszczone mechanizmy. Tył był w super stanie, ale skoro już został rozebrany, to odświeżyłem te hamulce...
Wiem, że temat stary. Sam przymierzam się do wymiany sprzęgła i nie wiem które są lepsze, a które gorsze, bo się na tym nie znam. Ale po kilku dniach sprawdzania cen w internecie, szukaniu opinii, pytaniu mechaników itd. mam kilka myśli, może sie komuś przydadzą. 1. Opis sytuacji. Do mojego auta (nie ważne jakie) - sprzęgło z dociskiem znanych firm...
Miałem kiedyś taki problem w Seicento 1.1. Objaw dodatkowy: grzejące się felgi. Winne okazały się niecofające się klocki hamulcowe w prowadnicach. Rozbiórka, czyszczenie i smarowanie załatwiły sprawę. Najwyraźniej ruchy przewodów hamulcowych przy skrętach powodowały lekkie przycieranie klocków o tarcze.
Czasami taki przewód hamulcowy giętki ,,puchnie" od wewnątrz i zachowuje się jak jednokierunkowy zawór zwrotny. Ale co dokładnie tam się grzeje ? Tarcza i zaciski, felga, opona ?
Byłem wymienić opony na zimówki, i facet mówił ze nie odbija i grzeje się cala tarcza, nasmarował niby czymś ale bez efektu, mówił ze trzeba wymienić cały zacisk.
Jeżeli grzeją się mocno tarcze nawet przy spokojnej jeździe to może się okazać że masz coś nie tak z układem hamulcowym np. jest zapowietrzony.Musiałbyś podjechać do jakiegoś serwisu.A jaki jest pedał hamulca i rośnie jak kilka razy naciśniesz,czy jest cały czas taki sam?sprawdź to jeżeli rośnie to może być zapowitrzony.
Czy przed wizytą u mechanika tez był ten problem? Może coś jeszcze źle poskładał? :) Sprawdź, czy nie grzeją ci się felgi i tarcze. jak tak to tłoczek zapiekł się w cylinderku i blokuje koło. Albo masz zapowietrzony układ hamulcowy i któreś z kół hamuje mocniej. W najgorszym wypadku pompa hamulcowa. Spróbuj na początek odpowietrzyć układ.
Koledzy mam pytanko czy ciężko jest wymienić uszczelki gumki w zacisku tylnym hamulcowym w Sharanie 97 r bo kupiłem zestaw naprawczy .Powodem rozbiórki zacisku jest to że jest porwana gumka która chroni cylinderek , no i cylinderek się nie chowa po puszczeniu hamulca koło nieznaczne hamuje i grzeje się tarcza hamulca i felga. proszę o instrukcje jak...
Witam. Miałem zużyte klocki tylne i wymieniłem na nowe. W trakcie jazdy grzeją się nadmiernie tarcze tylne ale nie zawsze. Odkręciłem koła sprawdziłem, że jest lekki nacisk na tarcze przy zwolnionym hamulcu. Dla mnie w zasadzie ok. Prawdopodobnie ten model astry ma samoregulujący się hamulec ręczny. natomiast zużyte klocki tęż wyglądały na przegrzane....
Witam. Moje auto to chevrolet lacetti 2005 kombi 1,6 benzyna z LPG 16v 109 KM jak w temacie, wyskakuje mi błąd P0 300 ( Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów) Wymieniłem Świece, przewody, cewkę zapłonowa, sondę lambdę, filtry, olej, przeczyściłem przepustnice, błąd pojawił się po wymianie rozrządu, choć mechanik twierdzi ze to nie przez to...
Witam ponownie pojeździłem Lublinem dzisiaj i jest trochę inaczej na trasie w miarę dobrze bo się chłodzą tarcze ale po mieście oba koła się grzeją śmierdzi spalenizną i jest spora temperatura, wcześniej nic takiego się nie działo. Co myślicie o tym bo temat dziwny?
Jeśli jesteś absolutnie pewny tego zacisku, to szukaj przyczyny w zatkanych przewodach. Np. zagniecionym sztywnym przewodem hamulcowym. Pompa hamulcowa swoimi 100bar wepchnie płyn, który bardzo niechętnie będzie wracał. Klocki hamulcowe w jarzmie (albo szczęki) na pewno chodzą lekko i nie zahaczają się o nic? Jak tam masz rozwiązany hamulec ręczny (bębny,...
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
tarcz hamulcowych metalowe tarcz hamulcowych grubość tarcz hamulcowych
podłączyć telewizor philips router zmniejszyć moment obrotowy lodówka turbo
Zablokowany bęben w pralce Bosch, LG, Samsung – przyczyny, diagnostyka, naprawa Hydrauliczny napęd przedni w traktorze – HFWD, AddiDrive, Fendt VarioDrive, synchronizacja osi