kumpel kiedyś w pojeździe marki star miał zamątowaną grzałeczke od pralki automatycznej w misce olejowej kiedyś widziałem klijenta co miał coś podobnego w osobowym ale nieznam szczegułów ale jak sie olej zrobi ciepły to powinno autko na mrozie odpalić. Co do samostartu to dobry ale na krutką mete bo silnik na tym cierpi a na zamarznięte paliwo to jest...
Wszystko ok. (z zasadą pistoletu lakierniczego) tylko na moje jest zbyt energochłonna (koszt wytworzenia spr. powietrza) zrobiłem taki palnik o mocy ok 30kW i potrzebował jakieś 200l /min powietrza 1,5atm mam sprężarkę 2kW i chodziła nonstopp. A do tego jeszcze grzałka podgrzewająca olej. Palnik działał stabilnie ma oleju z benzynówki nie dało się nim...
To ciekawe, bo dieslach są takie podgrzewcze płynu chłodzącego o mocy nawet 900W, a w niektórych autach np. Renault Scenic są grzałki elektryczne do szybkiego podgrzewania kabiny o mocy 1800W. Oczywiście trzeba pamiętać, aby podczas dogrzewania reduktora nie załączać inny dużych pożeraczy prądu jak ogrzewanie szyb itp... Ważna też jest wydajność i pojemność...
zamysł mam taki aby sygnał do odpalenia grzałki pochodził od własnego czujnika temperatury powiedzmy od 0 do 60 stopni od nagrzewnicy ale tylko w przypadku gdy jest włączana dmuchawa, i tutaj nie wiem czy taki sygnał 1V odpali taki zwykły samochodowy przekaźnik, czyli na pierwszej stopniu prędkości dmuchawy czyli jeden główny przekaźnik do odpalenia...
[Trzeba przemyśleć ile tak naprawdę potrzebujemy prądu i ciepła. Nie ma sensu produkować więcej jak potrzeba choć prąd jest w praktyce odpadowy. I nie ma sensu produkować ciepła którego nie potrzeba. Kolejna kwestia to tryb pracy pewnie lepiej było by w trybie ciągłym. Przy benzyniaku w grę wchodzi jeszcze LPG. Pytanie czy potrzeba więcej prądu czy...
Myślę że starczy ci przycisk taki jak masz do odpalania bo klawisz zapomnisz wyłączyć i ją spalisz przekaźnik z bezpiecznikiem oraz kontrolka . Dodano po 10 Oczywiście pod uwagę biorę że to grzałka jakaś orginalna z silnika diesla a wzór podłączenia przekaźnika to znajdziesz na elektrodzie co do jakiego pinu podłączyć . Idź radzić gdzie indziej. Nawet...
Ja mam trzy litrowego diesla i jak turlam sie przy temp poniżej -10° na full ogrzewaniu 60km/h to 90° osiągnie może po 10km. Grzałka 1kW działa i termostat całkowicie zamknięty. A jak przejadę 1km na jedynce i wciśniętym hamulcu (z przerwami) to mam cieplutko.
Niewielka moc nie da rady nagrzać, Jedyne rozwiązanie na zime to grzałka elektryczna z samochodu Diesla i dedeykowany do niej alternator. http://xxx Regulamin 10.11. Ostrzeżenie.
Niemcy swego czasu w byłym NRD mieli grzałki do podgrzewania samochodów ciężarowych. Grzałka była wstawiona w obieg układu chłodzenia i urzymywała stałą tęperaturę a kierowca rzychodząc rano miał ciepły silnik. jedyny dość poważny mankament to to że grzałki te były pod 220V.
wtedy kupuje sie grzejnik ktory jest przyklejany silnym magnesem do miski olejowej Co całkowicie mija się z celem chyba, że ustrojstwo cały czas podłączone jest do zasilania i utrzymuje temperaturę silnika. Do odpalenia wystarczy podgrzać głowicę do kilkunastu stopni powyżej zera i musi odpalić od strzała. Przy -30 stopniach wystarczy wtedy grzałka...
najlepsze rozwiązanie na odpalenie ciągnika w zime to zalanie go gorącą wodą ... pali od 1-2 obrotów... - wada wode trzeba potem wylać i od nowa grzać ... jeżeli udoskonalenie na stałe to tak jak kolega wcześniej wspominał grzałka przepływowa na 220v i grzać przed odpaleniem
Co do wody to jeżeli grzałka na 12v o mocy 100W weźmie 8,33A to choćby przez godzinę chodziło to o ile dobrze rozumiem weźmie zaokrąglając 9Ah ? To już lepiej kup podgrzewacz elektryczny z diesla i w czasie jazdy grzej wode 4 świecami. Dodano po 1 alternator 90A Czemu taki mały? 150A to tak w sam raz.
W latach 1980 -1985 wyposażyłem mikrobus w silnik od ciągnika URSUS C360. Zdecydowanie usprawnienie zapalania przyniosła elektryczna grzałka (1400W) nawinięta na blaszanym kolektorze ssącym. Po 5 minutach podgrzewania kolektor pod grzałką był czerwony i jeżeli rozrusznik przekręcił (do - 25C) to silnik natychmiast zapalał !. Aby DIESEL zapalił konieczna...
Tak z ciekawości spytam mieszkasz w USA? Bo urządzenia, które podałeś są przystosowane do ich napięcia. Nie wspominam już o tym, że prawo federalne zabrania mieć Diesla do celów prywatnych a mieszanka z tym, co lejesz to już...... Przeczytaj mój #16 post tam masz link do producenta i można zamówić na potrzebne napięcie.
Jeśli chodzi o odpalanie to grzałka w blok taka jak była w starych mercedesach jest najlepszym rozwiązaniem. Kiedyś miałem mercedesa 123 i to urządzenie naprawdę się sprawdzało. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=sho...
Nie spali się. Nie stanie się prądnicą. No chyba że po odpaleniu nie odłączysz od zasilania. Wtedy to zależy jakimi obrotami go pogonisz z tego diesla ;) Jak rozumiem silnik klatkowy, asynchron. A ten diesel ma odprężnik ? Jeżeli to może się nawet uda... Ja bym bardziej wolał ten rozrusznik co jest na 24V jakoś "stacjonarnie" odpalać. Ewentualnie podgrzać...
Jest jeszcze taki temat ze jak wiadomo wtyczka w GSI jest 3 przewodowa a ja mam sonde 1 przewodową bo twierdzili ze nie potrzebna jest grzałka do tych modeli bo jest polozona blisko silnika (czy tez w samym silniku). Trochę mi się włosy jeżą... Jakby była niepotrzebna 3 przewodowa to myślę że by jej nie było. Ostatnio pewien "spec" doradzał mi wlanie...
tak jasne spaliła się przez kamień na grzałce czy przez to że sie zaczopował kielich do prezostatu opisz dokładniej ten pożar a producenci dobrych proszków stosują zmiękczacze wody a co do reszty się zgadzam wszyscy produkują taki sam badziew To było 11-12 lat temu w pralce firmy Polar. Pozar był z tyłu odbudowy ulatniało ogień i masa dymu, po zgaszeniu...
Meksyk + płaska wtyczka = 110v.
Mozesz do napedu dolać troche benzyny.Zrób wtryski i napisz jakie masz ciśnienia spreżania.Silnik jest wolno ssacy??Pozdrawiam Dodano po 1 P.S Podstawa to dobry akumulator i rozrusznik diesel musi mieć uderzenie nie może mymlać bo bedzie lipa.
witam kolegow po fachu. mam mesia diesla . spaliła mi się w nim grzałka podgrzewająca płyn w bloku silnika. to jak wiadomo ułatwia rozruch zima. proszę wszystkich ktorzy wiedza gdzie to zakupić o wiadomosć na stronie . dziekuje. Wojciech 11
Nie mam grzałki. Ogrzewam piecykiem diesla. Całkowity pobór jacuzzi to 750W + 1100W Czyli rozumiem, że za rozdzielnicą główną w której mam już różnicówkę 30mA mogę w mojej podrozdzielnicy założyć kolejną różnicowkę 30mA I na przewód PE w gniazdku podłączyć mój uziom pionowy wbity w pobliżu podrozdzielnicy.
Oziębić do temperatury zadziałania termika. Potem zmierzyć. Podpowiedział elektryk w pracy.
Coś ci się pokickało z tym 150A, tyle to nie mają nawet alternatory w dieslach z grzałkami nurnikowymi.
ja miałem zamo9ntowaną w miske i grzała olej. piękna sprawa. 10-15 minut i palił od strzału. prostokątny otwór i grzałka chyba 1800W od polskiej pralki.
Mój kolega miał taką grzałkę zamontowaną w nissanie -starym dieslu,ale była na 230 V.Poza tym musiał rozwiercić termostat,aby był przepływ cieczy,tak było w instrukcji montażu grzałki.Może lepiej wstawić taką grzałkę do płynu jak jest w audi 80 z silnikiem tdi,ona raczej nie bierze dużo prądu-sądząc po gabarytach i kablu podłączonym.
nieosiagalne we wspóczesnych dieslach po 10km o grzałkach coś słyszałeś?
Niema czegos takiego jak silnik D-4D i grzalka paliwa to jest diesel nie benzyna...
Montaż dogrzewacza np. Webasto lub grzałki nurkowe. Poprostu to diesel i nigdy się nie szybko nagrzewać.
Na pewno lepszy będzie akumulator, który nie jest Ca/Ca , tylko Sb/Ca. Tak jak pisałem, w ofertach dominują Ca/Ca. Te w technologii Sb/Ca pojawiają się tylko przy okazji egzotycznych marek. Aktualnie posiadam 2 letni akumulator Westa Forse 74Ah 720A. W okresie zimowym już w dwa tygodnie po naładowaniu sterowniki zaczynają siać błędami co jest dość...
A jak chcesz elektryczną, to musisz się rozglądac za sprzętem medycznym z demobilu. w niektórych urządzeniach są pompki membranowe. Pompę wirnikową można też znaleźć na szrocie. Były stosowane w klksonach wielotonowych. Wprawdzie ona duchała, ale jak znajdziesz wlot powietrza i usuniesz "pozytywkę" to będzie zasysać. Pomkę znajdziesz też w pneumatycznym...
Gdzie znajdę ten regulator w układzie paliwowym ?
Weź się w końcu ogarnij i przyjmij do wiadomości że tam ma być ponad 100. Jedynie przy większych obciążeniach ECU załącza grzałkę w termostacie tak żeby temperatura spadła do około 90. Ostatnio nawet jeździłem pastuchem B5 w dieslu z temperaturą silnika dochodzącą do 120°C i nic się nie gotowało ani nawet zbytnio węże nie spuchły. Jedynie właściciel...
Witam, Zakupiłem do swojego autka tkai podgrzewacz z BMW http://moto.allegro.pl/item775023012_pod... Myślałem ze w środku jest tylko puszka z grzałkami i tyle. Oczywiście grzałki są, ale są też tranzystory o oznaczeniach BUZ100A-6sztuk, jest płytka ze sporą ilością elementów smd i dwa kabelki na sterowanie,...
Aż sobie policzyłem: 1,16Wh potrzeba aby podgrzać litr wody. zakładamy że mamy 2L wody. temperatura z -5 do 20'C Grzałka z dwóch świec żarowych 2*180W - pobór prądu około 30A żadnych strat nie liczę. 1,16Wh*2L*25C'=58Wh Grzałka da nam 360W 58Wh = 360W / 580s Wychodzi że temperatura zostanie osiągnięta w ciągu niecałych 10 minut. ps. Mata grzewcza z...
Czy możesz podesłać przykładowy link? Nie znalazłem nic, co spełnia zakładane warunki. Znalazłem gotowe moduły przekaźnika z opóźnieniem załączenia i raczej tyle. Termostat elektroniczny, zabezpieczenie akumulatora przed rozładowaniem, ale to już 3 oddzielne moduły. Dlatego pomyślałem, by zrobić takie 3 w jednym. Niestety nie potrafię sam projektować....
mam paska 1.6td 87r. .przyszła zima a pasek nie chce palić.w zeszłym roku wymieniłem pierścienie, świece żarowe, końcówki wtrysku, akumlator 90Ah - przy -20 nie chce palić. są takie grzałki 220V 500-1000W wpinane do bloku lub węża gumowego . facet, który robi takie grzałki do ciągników, ciężarówek nie wie czy u passata założenie tego na wężu powrotnym...
No i dlatego własnie silnik był by stale obciążony prądnicą. A prądnica stale obciążona grzałkami w zbiorniku z wodą.
Ewentualnie tzw mały termostat przy chłodniczce olejowej można sprawdzić. Ale temat jest znany i stary tak długo, jak nowoczesne diesle istnieją. Albo niezależne ogrzewanie, albo grzałki cieczy.
podgrzewanie powietrza w kolektorze dolotowym miały ople z silnikiem isuzu /diesle oczywiscie/ grzałka wkrecona w kolektor a jezeli chodzi o grzałki wkręcone w blok silnika to swojego czasu były dostępne w sklepach grzałki do mercedesów na 220v np. beczki jak był duzy mróz grzałka grzała całą noc tem.płynu ok 30-40stopni ,rano bez problemu odpalanie...
Warty temat? Pomoże coś ? Normalne że tak długo się grzeje diesel ? termostat ok jest .
Fakt grzałki to jak świece żarowe w dieslu sporo prądu ciągną, jeśli już chcesz podgrzewać płyn to lepiej na prosty włacznik typu on/off i samemu kontrolować pracę podgrzewacza. I spory przekaźnik. Np 103 z grupy VW (świece żarowe).
Nie mam pojęcia czy mam termostat z grzałką - raczej nie . Czytałem trochę w necie i niby w Dieslu to norma.
Wlasnie taki na allego sprzedaje jeden ok 20 zł , moc ok 300w na napiecie 12v .To taka aluminiowa rurka okreca sie wokół filtra paliwa, zasada co w grzałce .
to co w domku nie jest widoczne, a panele na dachu rzucają się w oczy. D214d3k właśnie mniej więcej o takie rozwiązanie mi chodzi. dzięki za sugestię z podmianą alternatora na diesla. Grzałki (boiler) planuję na 12V, założenie jest, żeby instalacja była jak najbardziej i bezpieczna (stąd ograniczenie gazu jedynie do kuchenki turystycznej) i bezobsługowa...
jest to grzałka paliwa uszkadzaja sie pompki na filtrze paliwa
Witam, Poszukuję pełnego opisu wszystkich bezpieczników w Peugeot 508 2017 lift diesel 180KM. Czy ktoś posiada?, te dostępne w książce i internecie opisują światła, klakson itd. Interesuje mnie konkretny bezpiecznik, który może odpowiadać za grzałkę czujnika nox czy też samo działanie czujnika nox. Proszę o pomoc i dziękuję.
na ten temat juz byl artykul w ktoryms pismie motoruzacyjnym byl nawet schemat takiej instalacji olej przed dojsciem do wtryskow byl podgrzewany specjalna grzalka
Problem przewodów został już rozwiązany. Sterowanie z fateka, tak jak powiedziałeś stycznik jest sterowany z wyjścia sterownika(załącz/ wyłącz). A pomiar temperatury jest zrobiony na PID. Nie jest to budynek przemysłowy, lecz prywatny dom. Pomyślałem ze jest jakieś rozwiązanie o którym nie wiem, dlatego też zapytałem kogoś kto miał większe doświadczenie...
Do czego używasz pompy. Olej jest zasysany podciśnieniem. witam.....są 3 rodzaje doprowadzenia oleju do komory spalania kotła. 1) Podciśnienie jakie masz, gdzie podciśnienie zasysania oleju do dyszy tworzy sprężone powietrze, które rozpyla podgrzany olej. 2) palnik, w którym gorący olej jest wtryskiwany przez ciśnienie wytwarzane przez pompę olejową...
grzałka silnika diesla tuning diesla usterki diesla
lexia sterowniki interfejsu wałek dociskowy zwieranie przekaźnika pompy
artur unitra schemat ustawić telewizor sharp
Filtr powietrza do skutera 4T 80 cm³ - jaki wybrać? Ferroli Zefiro Eco 11 E3 Error: Combustion Start-Up Failure, Ignition & Ionisation Faults