Chciałbym przedstawić swoją konstrukcję sterownika silnika skokowego. Sterownik został zbudowany z myślą zastosowania do sterowania silników do budowanej maszyny CNC. Powodem jego budowy był brak dostępnego w rozsądnej cenie sterownika, który umożliwiał by forsowanie silników napięciem ponad 50V w celu osiągnięcia dużego momentu obrotowego przy większych...
Witam Mam bardzo starą pralkę Bosch V468. Uruchomiłam ją dziś po dłuższym postoju. Chwilę podziałała na wszystkich programach normalnie, potem bęben stanął. To znaczy programator chodził, pralka nabierała wodę i odpompowywała, silnik się grzał, ale bęben nie ruszał się. Zdjęłam pasek napędowy, bęben mogę przekręcać ręką. Nie mogę jednak ruszyć wałem...
najnowsze informacje z pola bitwy:D Wczoraj odpalilem na gazie i zagrzalem silnik do 90 st.odpowietrzylem uklad.ogrzewanie buchalo az bylo goraco jak w piekle termostat nie pozwalal przekroczyc 90 st. wentylator przy probie przekroczenia temp. od razu sie wlaczal....WSZYSTKO BYLO TAK JAK POWINNO...po dluzszym grzaniu nic sie nie dzialo z ukladem(nie...
Taki sterownik STEP/DIR to jest dobry do CNC a nie do ręcznego sterowania silnikiem. Trzeba go uzupełnić o generator impulsów (jedno wciśnięcie przycisku - obrót o kilka kroków) oraz układ wyłączający zasilanie silnika na czas postoju żeby się nie grzał. Będzie to wyglądać to jakoś tak: Potrzebne układy: 4093, 4017, 4017, ULN2003 Bramka położona najbardziej...
Witam Użytkowników! Poniżej zamieszczam schemat elektryczny wciągarki żurawika. Na jego podstawie muszę odtworzyć rozdzielnicę sterującą. O ile większość jest zrozumiała i prosta do odtworzenia, tak problem z jakim się borykam to wykorzystany sposób grzania silników na postoju. Kilka potrzebnych danych: M1 - silnik wciągarki 3x380V/50Hz 15kW M2 - silnik...
Ja bym zaczą od sprawdzenia świec czy wszystkie grzeją.
Witam. Mam problem z ogrzewaniem w Punto na postoju, tzn w czasie jazdy nawiew grzeje a w czasie postoju na uruchomionym silniku przestaje lecieć ciepłe powietrze. Tak więc pytanie co jest przyczyną? Bo teraz chyba trochę zimno prawda?
Witam Szanowne grono elektrodowiczów :) Zbudowałem niedawno Rower elektryczny tzw. E-bike Użyłem silnik o mocy 500wat na 36v do tego 3 akumulatory 12v/14Ah Gdy naładowałem na maxa postanowiłem wypróbować machinę. Po 30minutach jazdy silnik wg mojego mulitmetru który czujnik był przymocowany na taśmę do obudowy silnika podczasz jazdy wskazywał temperaturę...
popieram zwolenników nie grzania auta na postoju.Każdy znający się na silnikach ,ich zasadzie działania wie ze silnik najlepiej rozgrzewa sie w ruchu ale ....nalezy to robić spokojnie szczególnie przy turbinie i podobnie spokojnie schładzać go przed wyłączeniem.Spokojnie używany silnik dłużej pochodzi a jak do tego dołożymy używanie właściwego oleju...
Witam Mam silnik 18kW 3~ 440V, w czasie postoju podawane jest napiecie 40V przez trafo na uzwojenie celem suszenia silnika. Transformator ma 400VA, na wyjsciu trafo mam 10A pradu, strasznie sie grzeje transformator (okolo 90-100*C) Moje pytanie, czy dobrym rozwiazaniem bedzie zastosowanie trafo 440/40V 500VA lub wiekszy. ps przepraszam za brak polskich...
witam mam Audi 80 2.0 1991r. grzeje mi sie silnik i to za równo czasie jazdy i postoju wymieniłem już kilka razy termostat wszystkie wężę są gorące od nagrzewnicy i od chłodnicy,z nagrzewnicy leci gorące powietrze kto wie co to może być
Nagrzej silnik na postoju raz jeszcze (do ok. 90*C) i sprawdź, czy w ów czas leci ciepłe. Jeśli nie, a po dodaniu gazu tak, to na bank jest powietrze w nagrzewnicy...
Octavia 1.9 TDI (BXE) z 2008r. Problem polega na bardzo słabym rozgrzewaniu się silnika, po odpaleniu na postoju po 15min temp 50° przy włączonym nadmuchu zimne . Po ostrej jeździe osiąga 90° z nadmuchu leci ciepłe ale po zatrzymaniu i nadmuchu spada w oczach na 60°. Na wolnych obrotach przy tem. ok -5 silnik nie osiągnie temp 60°. Termostat wymieniony...
Pół roku temu kupiłem leona wcześniej nie miał problemow z grzaniem się ale po kilku miesiącach często zdarzało sie że temperatura przekraczała 90*. Najpierw wymieniłem termostat jednak co mnie zdziwiło wcześniej ktoś włożył samą blaszke od termostatu (czyli prawdopodobnie juz coś było kombinowane) wymieniłem na nowy- dalej sie grzeje, nastepnie wymieniłem...
Witam Seat Leon 1M 1.9TDI 110KM A więc tak po 12h (po nocy) świece grzeją normalnie (przekaźnik działa) zagrzewam je na dwa razy i samochód odpala od kopa. Problem pojawia się gdy samochód postoi kilka godzin (5,6h) czasami krócej, i jak "ostygnie" przekaźnik nie załącza świec, co za tym idzie ma duży problem z odpaleniem. Wyeliminowałem cofające się...
Dzięki za podesłanie pomysłu ze sprawdzeniem grzania się silniku na postoju. Dzisiaj będę testował maszynę i wtedy się wszystko okaże. Po testach napiszę czy co wyszło.
To na korku to opary oleju i wilgoci z poeietrza, uruchom silnik na postoju aż do osiągnięcia temperatury {wskażnik,reduktor,nagrzewnica} i zrób jazdę testową jeśli w trakcie jazdy temperatura będzie malała to chyba termostat się nie zamyka .
Mam duzy problem ze swoim Polonezem Atu 1.6GLI (Abimex). Otóz rozchodzi się o to, że jak silnik jest zimny (czyli nie osiągnie temperatury ok 70st. C) to nie jedzie, znaczy wrzuce jedynkę, przejade 20m i silnik spada mi z obrotów i gaśnie tak się dzieje ciągle, dopuki się nie nagrzeje, pozniej wszystko chodzi pięknie. Jak silnik pracuje bez obciąznia...
Witam, mój problemem to silnik, który na postoju zagrzewa się do 98°C. Pomóżcie.
kapsel85-------zaworek zwrotni nic ci nie da, przerabiałem ten temat, rozrusznik też wyciągałem. Brak mi czasu i chęci by to załatwić. Na czujniku od temperatury cieczy jak masz nowszą kostkę to pod nr 1 masz prądowy, a pod 3 masę. przecięcie jednego kabelka spowoduje efekt zdjętej kostki z czujnika, że pali od strzału!!! ew jak chcesz się bawić to...
Dobry trop obrałeś z tymi świecami, mogą nie grzać równomiernie. Najlepiej je wykręć i sprawdź na akumulatorze, czy rozgrzewają się równomiernie i w tym samym czasie. Czy po odpaleniu silnika po dłuższym postoju widać jakiś dym z rury poza parą? jak widać to jaki kolor?
Całkiem możliwe że coś z zaworami jest bo silnik mi coś ostatnio nie równie pali... na postoju nim telepie
na postoju nadal jest nie mniej niż 93C i cały czas dobija do 95-98 i opada na 93 i tak w kółko.ręce opadają A powiedz mi kolego sympatyczny jak niby ma się chłodzić silnik na postoju? Po raz kolejny: TAK MA BYĆ!!!!!
Od chłodnicy. Walczyłem z nim prawie cały dzień. I grzeje się silnik jak jest na postoju chodzi na wolnych obrotach jest wszystko ok.zacznę gazowac lub wyjadę na drogę momentalnie łapie temperaturę wyluzuje przegazuje przez chwile temperatura spada mometalnie zaczynam jechać mometalnie rośnie i tak w kółko.
Z napięciem jest tak: im większe - tym jest możliwość wymusić większy prąd podczas ruchu (a to oznacza większy moment, zatem większą prędkość maksymalną osi). Jednak podczas postoju osi (oś zatrzymana i zablokowana) oznacza to mocne grzanie sterownika silnika krokowego. Dlatego napięcie to też kompromis - nie za duże (grzanie sterownika) ale nie za...
Wyklucz pierw uszczelkę na głowicy czy jest szczelna. Później można zając się grzaniem (zawalona chłodnica, nagrzewnica, pompa.. ) jak jest alternator blisko chłodnicy to sprawdź też poduchę pod skrznią- uszkodzona powoduje że cały silnik idzie do przodu. Być może komuś w przeszłości zerwał się pasek i jeździł do zagotowania silnika.
Witam mam problem odnosnie temperatury w vw sharan 1.8t 1997r otóz gdy silnik chodzi na postoju to trzyma temperature 95 stopni chłodnica gorąca wiatrak sie włącza itp lecz gdy zacznie sie jechac to temperatura powoli rośnie do 100 stopni i nie spada wiatrak sie nie włącza i chłodnica robi sie zimna gdy sie zatrzymam chłodnica robi sie powoli gorąca...
Andrzej pewnie ma rację ale.... sprawdź czy uruchomienie silnika po długim postoju nastąpi szybciej jak podgrzejesz świece żarowe poprzez bezpośrednie podłączenie do akumulatora przed rozruchem lub przez odłączenie wtyczki z czujnika temperatury silnika jak będzie lepiej zapalał to oznacza że Twój TDI ma już za sobą 500tyś km. wówczas dokłada się układzik...
Witam !!! Tydzień temu wymieniłem w audi a3 1,9 tdi 110 km2000r przebieg 220tys klocki hamulcowe przód i tył Firmy LPR. Wymiana przebiegła bez problemowo, wszystko zrobione prawidłowo, tzn wszystko wyczyszczone nasmarowane :) tak jak w książce jest napisane. No i po przejechaniu gdzieś ponad 1000km zaczęły grzać się wszystkie cztery tarcze i kola (jajka...
Awarie i regenerację alternatora miałem dokładnie 33tyś km temu. Dokładnie w grudniu 2015. Po prostu po uruchomieniu silnika lampka braku ładowania nie gasła. Na akumulatorze był brak ładowania. Elektromechanik stwierdził uszkodzone diody w alternatorze. Podpowiedział również że wspomaganie w samochodzie jest elektryczne i zużywa bardzo dużo prądu i...
Passat b6 2007 rok. Po wymianie tarcz, klocków (TRW), regeneracji zacisków, wymianie pompy abs, grzeją się tarcze. Na postoju z silnikiem na chodzie można wciskać hamulec, nic nie blokuje. Podczas jazdy do 100km/h nagrzewa się przód do 50 stopni, tył 120 stopni. Opony, koła takie same. Powyżej setki po kilku kilometrach auto staje, tak zaczyna trzymać...
Witam. Mam ten sam model i ten sam problem z tym że u mnie obiaw pojawił się po półrocznym postoju sprzętu. Przyznam że nie smarowalem pasa. Kupiłem ją używana kilka razy użyliśmy z żoną i stała nawet zapomniałem o smarowaniu. Podpowiedzi czym i jak to robicie. Czekam na rozwiązanie twojego problemu może i ja coś z tego skorzystam.
Witam posiadam Audi a4 b5 1.9tdi 110km 99r Avant. Moja prośba brzmi tak, audi posiada tak zwany podgrzewacz plynu chłodniczego króciec z 3 świecami zarowymi zamontowany do głowicy,czy jest możliwość przerobienia na dogrzanie silnika na postoju,chodzi mi o podłączenie ich np do prostownika i np z samego rana po przebudzeniu podłączam wtyczkę do prądu...
Przyszły zamówione serwa Delty. Z podłączeniem i programowaniem nie było problemów, faktycznie soft bardzo intuicyjny. Silniki pracują jak należy, znakomite pozycjonowanie itp. Zostało jeszcze zmontowanie mechanicznie do stołu i przetestowanie całości z obciążeniem ale nie przewiduję problemów. Nasuwa mi się tylko jedno pytanie w związku przeznaczeniem...
Witam, mam silnik z polo 99r, 1.9d na pompie Lucasa na linkę, chciałbym aby chodził on bez żadnej elektroniki. Udało mi się obejść immobilizer i podłączyć zawór odcinający bezpośrednio, jednak jest problem z odpaleniem po dłuższym postoju, bardzo długo kręci zanim odpali, potem chodzi i odpala już dobrze. Z tego co wyczytałem jeden z zaworków odpowiada...
Witam Mam podobny problem z odpalaniem ale tylko na "niedogrzanym" silniku. Na zimno odpala od strzała, przejadę np. 2 km, zgaszę i odpalam po 1 godz postoju. Z tego co wiem świece grzeją tylko do pewnej temp. Później silnik musi poradzić sobie z odpaleniem bez grzania świec. Czy można zwiększyć temp po której sterownik nie grzeje świec? Albo może wmontować...
Witam. Piszę post w celu pomocy tym którzy mają problem jaki udało mi się w końcu rozwiązać. Kupiłem mojego Peugeota (z silnikiem 1.6HDI 90km) który borykał się z gaśnięciem. Czasami gasł po 10 km a czasami po 400 km. Często było tak, że stojąc na światłach nagle zaczynał głośno "klekotać" i następnie zgasł. Zawsze po zgaśnięciu wyświetlał się komunikat...
Ad 1. Obroty na jałowym powinny być w granicach 850-950 obr/min. Na postoju silnik, niezależnie od pedału sprzęgła, powinien schodzić z obrotów płynnie, bez żadnych postojów w jakimś zakresie obrotów. Tak samo powinno być podczas jazdy. Wciskanie sprzęgła odłącza silnik od skrzyni biegów i nie ma to żadnego wpływu na spadanie obrotów. Występujące zjawisko...
Zużycie paliwa wzrosło, bo silnik jest niedogrzany i cały czas ma zwiększoną dawkę paliwa. Wąż termostat-chłodnica powinien być zimny ( może być lekko ciepły, ale nie za bardzo ) jeśli nagrzewa się wraz z silnikiem to termostat przepuszcza. Do momentu otwarcia termostatu płyn powinien być zamknięty w małym obiegu więc wskaźnik powinien coś wskazać....
Witam. Tesciu kupił staruszka Fiat Ducato 2.5D zwykły klekot bez turbiny. Jest trochę zapuszczony bo jezdzi 80% w polu po maliny czyli tzw w koło komina. Dzisiaj miałem okazję tym jechać nsa pusto niebotyczne dla niego 60km w trasie i o ile jestem w stanie uwierzyć w mułowate rozpędzanie to pod lekkie gorki auto spada z obrotow na 5 biegu i domaga się...
Cześć Wszystkim. Na wstępie chciałbym Wam bardzo podziękować za pomoc w rozwiązywaniu problemów. Jesteście chyba jedyną grupą ludzi, która nie stwarza problemów w pomocy, nie dajecie głupich komentarzy tylko mówicie krótko jasno i zrozumiale. Bardzo Wam dziękuję, a teraz do rzeczy. Mam Skode Fabie 1-nke (chyba to 6Y) z silnikiem 1.2 litra 12 zaworowa...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
1.sprawdź luz na połączeniu węża gumowego od filtra paliwa do plastikowej przezroczystej rurki - mi tam dostawało się powietrze-oblepiłem silikonem i inne miejsca styku przewodów z paliwem-szczególnie tam gdzie ostatnio coś było grzebane-bo często jest dobrze jak się nie dotyka,,, 2.uszczelka pod głowicą cała-nie dostaje się kompresja do układu chłodzenia-...
Witam Silnik odpala jak złoto, pracuje równo, nie dymi, nie stuka, generator wytwarza stabilne napięcie w całym zakresie obrotów bez względu na obciążenie. Jest tylko jeden problem: robi to przez 15min po uruchomieniu zimnego urządzenia potem zapłon zostaje odcięty przez zabezpieczenie termiczne w uzwojeniu generatora, który robi się tak gorący że ręką...
Sprawdz czy ci działa pompka obiegowa podczas grzania(jest pod zaworami od grzania) Włacz zapłon bez zapalania silnika, włacz wentylator, pokretło ustaw na nap 28 stopni i pompke powinno byc słychac Najczesciej wystepuja zimne luty na połaczeniu kabli do samej pompki jak ja yjmiesz to wydłub silikon z tyłu i popraw luty, ja tak miałem u siebie
witam! Ja nie posiadam takiego silnika ale mam także disla,czyoby twoje świeczki grzeją? Czy tylko sygnakizują grzanie! Bo to jest mylne. Lampka świeci a kturaś świeca nie grzeje. Sprzwdz dokładnie pojedyńczo świece.
Witam. Posiadam Megane 1.9D rok 2000. Ja również miałem problem z odpalaniem, szczególnie problem nasilał się w zimę przy ujemnych temperaturach. Latem w niższych temp. rankiem to jest ok 5-10 st.C autko paliło niby za pierwszym razem ale przy odpalaniu zatrzepotało zachurgotało i po 2-3 sek. chodziło normalnie. W zimę przy ujemnych temp.grzałem swiecę...
cześć Mam polo 94 rok o pojemności 1.3 diesel. Auto nie chcę odpalić i nie wiem jaka może być przyczyną. Wymieniłem filtr paliwa włącznie z powrotem paliwa. Ale przyczyna dalej występuje. Zostały też sprawdzone świece żarowe i grzeją , wtryski podają też paliwo. . Silnik masz 1,4 kod 1W 48 kM a nie 1,3. Dobrze by było gdybyś napisał kiedy ci ostatnio...
Witam po dłuższej nieobecności :) Nabyłem pojazd marki Opel -model Sintra - Silnik 2.2 dth (x22). Problem polega na tym iż auto ma ogromne problemy z rozuchem na zimym oraz ciepłym silniku... Aby uruchomić autko muszę kręcić kilka minut z rana kilkukrotnie, po odpaleniu (i w trakcie kręcenia) jest siwy dym- po odpaleniu zaraz zanika i jest ok. Ciepły...
Witam, A więc nauczyłem się trochę po przerobieniu dużej ilości lektur i wielu testach. Co już opanowałem: - Sterowanie FULL drive - Sterowanie WAVE drive - Sterowanie HALF step drive Obserwacje: - Przy sterowaniu FULL drive pobiera podczas ruchu około 30mA a podczas postoju 400mA - Przy sterowaniu WAVE drive pobiera około 20mA a podczas postoju 200mA...
Witajcie. Mam małą zagwozdkę z plugiem 206 2004r 1.4b. (Przewertowałem już tyle stron forum, że masakra nadal jednak nie znalazłem odpowiedzi dlaczego fura nie gada.) Otóż tym skomplikowanym problemem jest to, ze nie chce zapalić Teraz trochę opowieści. Fura robi za auto zapasowe, wiec ciężkiego życia nie ma tylko trzeba pilnować by aku nie siadło....
A tak ogólnie to świece grzeją czy masz błąd w sterowniku silnika bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Nie patrz na to że zapala się spiralka jakby świece grzały bo to nic nie znaczy. Ja mam uszkodzony sterownik od świec i jak jest zimny to napewno ciężej odpala niż jak stoi w garażu i temperatura jest 18 stopni.
Witam, mam problem z odpalaniem golfa v 2.0 sdi w chłodne dni po długim postoju. Świece żarowe sprawdzone R=0,4Ohma, napięcie dochodzące do świec po przekręceniu kluczyka 6V Świece są chyba na napięcie 5V bo taki jest na nich symbol) i jest przez cały czas, brak przepływu prądu. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być. Jeśli ktoś dysponuje jakimś schematem...
Rozgrzej silnik i dodaj gazu na postoju. Wtedy zobacz czy wtedy powietrze będzie ciepłe. Jak tak to może być mało płynu, albo zapowietrzona nagrzewnica. Ewentualnie coś z pompą.
boomcool, po nocnym postoju wypnij czujnik temp. cieczy (znajduje się na wężu wychodzącym z głowicy silnika), przy tym zabiegu znacznie wydłuży się czas grzania świec i zwiększy się dawka rozruchowa - zobacz, czy zapali. Nie proponuje sposobu sprawdzania świeć... :) Poza tym Piasek80 wypisał Ci wszystkie możliwości...
Witam!!! Mam VW t5 Transporter 2007r. Ma on ogrzewanie postojowe. Można nim dogrzewać silnik oraz ogrzewać samochód na postoju. Jest problem ponieważ nie zawsze chce działać. Zazwyczaj gdy samochód jest rozgrzany to ogrzewanie postojowe się załącza. A gdy jest zimny to pojawiają się problemy z załączeniem. Słychać jak chodzi dmuchawa w samochodzie ale...
Mam kilka spostrzeżeń. Opory w działaniu urządzeń mechanicznych zawsze jakieś są. Tak samo u ciebie, dlatego zapewne od wypełnienia powyżej 50% silnik zaczyna działać. Najprostszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie offsetu, a następnie regulacja prądu w zależności od uchybu, czyli używanie wartości od 50% wzwyż. Wykluczenie całkowicie wartości poniżej...
Początkiem wszystkiego było rozładowywanie się akumulatora na postoju. Naładowany akumulator pod maskę, podłączamy odpalamy i jazda. Potem stop gasimy silnik i za 5 minut cisza, wszystkie zegarki nie świecą. Po wymianie alternatora na regenerowany początkowo wszystko w porządku, ładowanie 14,2-14,3V. Trzy tygodnie użytkowania (przejechane 1300km) i...
Czy przypadkim na tabliczce nie ma symboli S2 lub S3 ? S2- praca dorywcza: oznacza max czasu pracy silnika a S3 praca przerywana: procentowy czas pracy do postoju.
Witam. Mam webasto w Citroenie Evasion Thermo top Z/C -D. Webasto włącza się tylko przy minusowej temperaturze, przy zapalonym silniku i działa poprawnie. Jak zrobic, żeby uruchomic webasto na postoju, bez włączonego silnika. Dmuchawy juz włączam oddzielnym przełącznikiem pozostało mi jeszcze uruchomić webasto. Może gdzieś (+) trzeba dodać, albo coś...
W większości aut żółta oliwiarka to czujnik ciśnienia oleju z obwodu olejenia silnika (a nie poziomu), i nienormalne świecenie oprócz czujnika ma dość nieciekawe przyczyny. Niemiec płakał jak sprzedawał po powrocie z kościoła? W znanych mi autach obwód elektryczny żółtej ikony prosty jak kontrybucja cepa, aby nie miało się co psuć. Byłbym niepomiernie...
Sterownik grzejąc świece żarowe nie sugeruje się temperaturą na dworze , a temp płynu w silniku. Więc jeśli silnik sugeruje się temperaturą płynu to temperatura płynu po postoju rano bierze się z księżyca bo temperatury otoczenia nie ma na planecie ziemia Dodano po 8 A kolega widzi problem bo sterownik nie grzeje jeszcze świec i trzeba rano dłużej...
Witam. Mam problem z odpalaniem Laguna ll-2.0 dci po dłuższym(min 6-godzin)postoju. Objawy są jakby nie grzały świece żarowe, a świece są nowe BERU i do tego sprawdzone są sprawne. Mechanik sprawdzał i niby puszczają na przelewach, a gdy gdy je dałem do sprawdzenia na maszynę, stwierdzili że są 100% sprawne. Auto długo kręci, puszcza kłęby dymu i po...
Po przekręceniu kluczka lampka od podgrzewania Siwiec gaśnie po około 10 sekundach a mimo to świece dalej grzeją mniej więcej okol 1 min. Wymieniłem już sterownik świec a problem nie znikną gdzie szukać usterki. Witam! Lublin z silnikiem 4C90 ma najprostszy przekaźnik do świec. Nie ma on żadnego modułu, który podtrzymuje żarzenie się świecy po rozruchu...
Będzie działać. Na początek daj sterowanie półkrokowe- jak silnik zacznie się kręcić to motywuje do dalszej pracy. Potem PWM. Gdy już będzie PWM to przy postoju silnika (trzymanie momentu) zmniejsza się prąd do 0.5- 0.7 prądy nomimalnego. A i tak się grzeje. Czy 10ms? Trzeba by zmierzyć oscyloskopem, chyba że jest podana indukcyjność uzwojeń. Wtedy...
Hej, może nie powinienem odgrzebywać tego tematu, ale nie ma sensu tez zakładać nowego. Ostatnio zauważyłem ze moja D13B2 strasznie się grzeje. Zaglądając pod maskę widzę 2 węże chłodnicy które są wessane do środka :/ Zamówiłem termostat i jutro będę wymieniał choć nie wiem czy to dobry strzał. Te objawy są od paru dni, wcześniej było coś takiego ze...
Jak w temacie. Mam mały (a nawet spory) problem z moim Clio. Samochód ciężko odpala na zimnym silniku. ~! Im zimniej tym ciężej choć temperatura tutaj raczej nie jest przyczyną bo i w lato i zimą trzeba kręcić ok 20 do 30s zanim załapie ! na początku zero odzewu, po chwili zaczyna łapać i gaśnie aż w końcu złapie, puści dyma i zaczyna chodzić, od tego...
Dla kolegi AUTOAS na postoju wszystko OK problem występuje tylko przy schodzeniu z obrotów z dużej szybkości 140km/h i więcej, wentylatory się włączają chłodnica cała robi się gorąca(termostat ok). A nie mówimy tu o wolnych obrotach i wydatku pompy bo zjawisko to dzieje sie na obrotach np. 4 tyś tylko bez gazu (zwalniamy hamując silnikiem) Auto do mnie...
Pompa od mojego silnika 1.8 oryginalna vw, była nowa chińska z plastykowym wirnikiem od razu ją wyrzuciłem. W tej chwili grzeje po zrobieniu parunastu km ogrzewanie chodzi, jak by się odpowietrzył układ,wcześniej nie chciał nawet po zagrzaniu aż wentylator się kilka razy włączył. Dziwne rzeczy temperatura nawiewu na postoju zależy od obrotów im większe...
Zaczeło sie od spalonego bezpiecznika grzania swiec nr 11 w skrzynce bezpiecznikow znajdujacej sie w komorze silnika. Wymienilem dany bezpiecznik i niby wszystko bylo ok. Swiece grzały, lecz nastepnego dnia nie odpalilem auta z powodu slabego akumulatora. Okazało sie, że podczas postoju, na wyłaczonym zapłonie, gdzie swiece nie powiine byc grzane, sterownik...
Na deszczu to ja raczej nie zamierzam jeździć a na pewno nie teraz gdy mam niezakryte części(na czas postoju mam folię do przykrycia akumulatorów i worki do przykrycia silnika). Patrząc na forum gdzie zajmują się elektrycznymi rowerami to tam po prostu przewiercali obudowę od strony komutatora (trochę ciężkie bo są tam różne elementy jak łożysko wału...
Jakim cudem więc obracają się, gdy silnik stoi? Nie silnik stoi tylko auto stoi z pracującym silnikiem widzisz różnicę? Gdzie autor napisał że jak silnik stoi to się grzeje? Dodano po 3 Po co w takim razie jest wentylator, który włącza się na postoju, skoro pompa może wszystko załatwić? Może się za bardzo nie znam
Nie tyle śmietniki, co po prostu są wiecznie przegrzane. Objawy sypiącego się sterownika. Możesz sprawdzić jeszcze przekaźniki przy akumulatorze, głównie zasilający sterownik silnika. Grzanie nie ma nic do tego tylko wibracje.
A czy dzieje się coś? W sensie że spada też moc ogrzewania albo wyraźnie widać niedogrzanie silnika bo Ci spalanie znacząco wzrosło? Pytam bo, bez urazy, Twoje pytanie jest świetną odpowiedzią - odpowiedzią dlaczego od kilkunastu lat zdecydowana większość producentów aut (jeśli w ogóle umieszcza wskaźnik temp na zegarach) programuje go tak by pokazywał...
ostatnio zaczęło coś śmierdzieć spalenizną z silnika. Zauważyłem to z okolic alternatora. Odpaliłem bimmertool, patrzę a tu ładowanie 11-12V i powoli rośnie. No to mówię regulator. Ale zaobserwowałem coś dziwnego, po odpaleniu prąd alternatora 180A, prąd akumuatora -40A. No to nie ładuje. Ale po przejechaniu paru km pojawia się ładowanie 14.5-15V i...
Witam.Jak napisał kolega STOMAT w tym modele długo grzeją świece i w pierwszej fazie po zapaleniu silnika pobierają znaczną część prądu który wytwarza alternator.Najprawdopodobniej masz uszkodzoną(zwartą)diode w mostku.Uszkodzenie alternatora nie zawsze jest sygnalizowane świeceniem kontrolki ładowania.A z pomiarem napięcia ładowania może być różnie,bo...
mam go od 2 tygodni więc nie było jeszcze kiedy, doszukuje się narazie najprostszych problemów. Silnik ciężko uruchomić z rana. Później nawet po dłuższym postoju pali bardzo lekko. Silnik pracuje bardzo równo i cicho, brak objawów świadczących o słabej pompie czy też wtryskach, ale mogę się mylić. Podejrzewam problem z grzaniem tylko dlatego, że problem...
Dane dołączałem na bieżąco wraz z rozwijaniem tematu. Więc najlepiej zasilić go 2,4V - wtedy tranzystory nie będą się grzały i silnik będzie miał max. moc? Uzn :arrow: Układ zabezpieczenia nadnapięciowego? Impulsy sterujące trwają 2ms, lecz przy pracy kilku-minutowej tranzystory nagrzewają się równie mocno co przy stałym postoju (przy jednej cewce załączonej)....
Witam, Chciałbym przedstawić projekt sterownika silników krokowych. Może zacznę od tego, że historia projektu sięga ok. dwóch lat wstecz. Postanowiłem stworzyć ploter cnc - ale ze względu na koszty gotowych sterowników zdecydowałem się na własny projekt. Wydawało mi się wtedy, że to żaden problem :) i pewnie nie byłoby tak źle gdyby nie dosyć ambitne...
Jeżdżę nia od czterech lat do tej pory było wszystko ok. nawet na 4 biegu nawiewu trzymał temp w granicach 80 stopni. Na początku zimy nie było tych objawów. Obserwacja wskaźnika nic nie da już sprawdzałem, termostat zaczyna się otwierać przy ok 80 stopni całkowite otwarcie ok 94 st. Pytałem kolegów którzy maja ten sam silnik , nie maja takich problemów....
Witam Ostatnio przy dłuższym postoju przez około 7 dni całkowicie rozładował mi się akumulator. Był to tydzień w którym bardzo mało jeździłem zrobiłem około 50km, normalnie robię około 300-400km i nie było problemu. Zainteresował mnie ten mankament i postanowiłem sprawdzić czy alternator ładuje aku, po podpięciu voltomierza bez obciążenia na odpalonym...
Kontrolka świec żarowych zapala się i gaśnie po po paru sekundach, kiedy postanowiłem nagrzać silnik farelką było widać że kontrolka gaśnie dużo szybciej niż przy zimnym silniku lecz mimo to i tak nie odpalił. Mam wrażenie że przy tym pierwszym rozruchu jakby paliwo nie dochodziło, dopiero jak samostart zakręci silnikiem zaczyna wtryskiwać. Dodano...
Witam. Stałem się Problem jest taki, że minutnik pracuje jak sekundnik, co skutkuje tym, że godzina trwa minutę, a mnie to strasznie irytuje. Co to może być? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Witam. Szukam juz długo na tym i innych forach rozwiązania mojego problemu. Mianowicie w moim Pugu 306 1.4 jest problem z temperaturą. w Marcu przy wyjeżdzaniu tyłem z polnej drogi auto straciło przyczepność. Jedna z prób ruszenia do tyłu (posadziłem kumpla za kiere,sam pchałem od strony maski) skończyła sie tym,że poszła biała para spod maski, silnik...
Mam volvo s40 2004 rok w tym przypadku wentylatory są takie same jak w v50 wentylator jest jeden na klimatyzację jak i na chłodzenie układu. sterowany jest modułem umieszczonym na obudowie wiatraka. u mnie po prostu silniczek się zawieszał pył z szczotek zakłucał pole magnetyczne co skutkowało ze raz sie załączał raz nie. W takim wypadku przewaznie...
Witam, Problem jest następujący, po przejechaniu kilku kilometrów omegą, poszła mi woda z pod spodu i zaczęła się mocno grzać, czasami dochodzi do czerwonego pola (na postoju), gdy jadę trzyma się ok 100 stopni. Co jakiś czas dolewałem wody.. Wymieniłem pompe wody, wyciek ustąpił, jednak "grzanie" zostało. Jaki mogą być inne przyczyny? Termostat? Głowica...
ciezkie palenie moze byc przez uszczelniacz jeszcze ale tutaj chodzilo o grzanie swiec a swiece beda sie grzaly na wlaczonym silniku mimo iz kontorlka nie bedzie sie juz swiecic LUDZIE ZACZNIJCIE MYSLEC LOGICZNIE to tylko glupi silnik.... ma tylko jeden walek rozrzadu to banal a jego podzespoly to po prostu sie cieszyc ze jest tak latwy w eksloatacji...
Witam forumowiczów. Problem setki razy opisywany i wałkowany na wielu forach lecz bez żadnej podpowiedzi dla mojego przypadku...dotyczy ciężkiego rozruchu zimnego silnika w przedziale temperatur +5/6 do - ... . Samochód Opel vectra B, 2,0 DTI (X20DTH) 1998 rok, przebieg 280 km. W temp jak wyżej po dłuższym postoju ponad 8 godzin bardzo ciężko odpala....
Witam, Posiadam Audi A3 z silnikiem 2.0 TDI BMM końcówka 2007, ostatnio auto po dłuższym postoju coraz ciężej zapalało, wymieniłem wiec wszystkie filtry ( oleju, paliwa itd) oraz olej. Do tego wymieniłem świece żarowe na nowe ponieważ mechanik stwierdził że 2 świece już bardzo słabo grzeją, dodam że około pól roku temu wymieniane były pierścienie oraz...
Witam mam problem z przegrzewanuem się silnika mianowicie Gdy auto jest na postoju grzeje mi się do 100° przed 100 załącza się wentylator i studzi do 90 i za chwile znowu to samo. Natomiast gdy jadę to silnik osiąga Max 80° Czujnik temp był wymieniony. I pytanie czy może termostat się całkowicie nie otwiera bo otwiera się przy ok 80
Kol. napisał coś co przeczy zdrowemu rozsądkowi.( Dziś odpaliłem corse na parkingu i po chwili gdy silnik był rozgrzany to zaczęła rosnąć dość szybko temperatura silnika w ciągu chwili temperatura osiągnęła 100 stopni )!Po chwili gdy silnik jest rozgrzany temp może osiągnąć taka temp ale tylko w temp. otoczenia ok 30*C.100*- to nie jest żadna tragedia...
Ale to jest i podczas postoju i podczas jazdy. W środku grzeje a temperatura na wskaźniku spada a obroty silnika są według szybkości jazdy. helmud7543 pisze abym sprawdził wąż powrotny chłodnicy, jak się grzeje cały czas to termostat ale który to jest i jak to ma być czy podczas grzania ma być chłodny ? I to podczas jazdy wyjdę i sprawdzę czy podczas...
Cześć, mam punto II 1.2 8v 44KW Pierwszym objawem było chłodne powietrze podczas postoju, stania na światłach na skrzyżowaniu, gdy podczas jazdy normalnie grzało. Jakiś czas później temperatura weszła na max, zaświeciła się kontrolka temperatury. Zgasiłem auto, trochę ostygło, kupiłem płyn, dolałem niewiele i pojechałem do domu ale dalej się grzał (do...
Aby AEL dobrze odpalał musi mieć 2 rzeczy: 1. kąt wtrysku ustawiony na min 70 do 75 jednostek w grupie 000 w basic settings (2 kolumna) - kąt jest wtedy bardziej przyspieszony - Fabryka podaje zakres od 45-65 jako idealny ale te jednostki są stare i dobrze odpalają gdy kąt się przyspieszy - działa to zresztą tylko na postoju , po pow. komputer i tak...
W czasie jazdy wywaliło mi gumowy wężyk z tyłu silnik. Okazało się że jakiś mędrzec w środku tego wężyka zostawił resztę metalowego króćca. Oczywiście ten odpadł zaraz skorodował i stworzył przewężenie które powoli zsunęło wężyk z króćca. Wywaliłem go dałem nowe opaski problem się skończył
Sprawny uklad daje 1-3 st C na wylocie Zgoda, zależy od sposobu pomiaru. Ja robię tak - kierunek wydmuchu "na klatę", wszystkie kratki otwarte na max. Wentylator nadmuchu na środkową pozycję lub na 2 przy ręcznej klimie. W dieslach można wprowadzić silnik na około 1500 rpm. Wiadomo jak zostawię tylko jedną kratkę otwartą i wentylator na minimum to...
Auto to Opel Meriva b z 2011r. silnik 1,4 litra benzyna 120kM zamontowana instalacja gazowa LPG. Zaczęło się od błędnego pokazywania temperatury na wskaźniku w kokpicie auta. Wskaźnik wychylał się do 80’C na postoju a w czasie jazdy jeszcze spadał. Okazało się że jest zbyt mało płynu chłodniczego. Dolałem 1 litr wody destylowanej do maksymalnego...
15 to np świece żarowe albo te świece żarowe grzejące wodę (jeśli tam jest takie coś) Jeszcze w Dieslach często w kabinie jest taka nagrzewniczka: A sterowane to jest sekcjami, może przekaźnik od jednej sekcji się zespawał. Łatwo sprawdzić, bo wykazałoby się, gdybyś na zimnym i nieodpalonym silniku miał nawiew ciepłego/letniego powietrza na szybę....
Witam Zamontowali mi 2 tygodnie temu gaz do mojego paska , instalacja ze sterownikiem STAG 50 , rezystor zamiast wtryskiwaczy ( odciecie) , akutator, wejscie gazu przed przepływką i klapa antystrzałowa, wszystko jest na razie ok pali ok 10.5 litra gazu w mieszanej jezdzie, ale mam dwie drobne sprawy, czy to jest dobra instalacja???????? Po pzrejechaniu...
w tych modelach cilnika świece zaczynaja grzać tak ok temp.+5 stopni jak odpinasz czujnik to temp spada na -40 i załączy tobie świece Sprawdz auto tak porównaj po nocnym postoju dwie tęperatury zasysanego powietrza (bedzie to temp otoczenia) oraz temp. silnika muszą być prawie identyczne jeśli odbiega od normy zbyt wiele wymień czujnik temp silnika