Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Koszt przewinięcia stojanu w alternatorach rodziny A13N nie przekracza kwoty 40-50 zł.O uszkodzeniach dowiesz sie wymontowując alternator.Najprawdopodobniejsze przyczyny-zwarcie fazy stojana (do masy),lub zwarta dioda ujemna.Czy z okolic alt.nie dochodzi charakterystyczne wycie?Mam rozumieć że pasek jest prawidłowo nałożony i ma odpowiedni naciąg.
Sprawdź alternator, szczególnie diody.
1. Akumulator wytrzymuje do 15V powyżej dopiero zaczyna się gotować, a z reguły sprawny alternator ładuje 14,7 - 14,8V. 2. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być napięcie około 13,5V. Kiedy miałem przebicie na stojanie w alternatorze to przy wolnych obrotach było ładowanie rzędu 12,5 12,8V na wyzszych obrotach 13,5 do 13,7. A jak wygląda...
Zapnij jakikolwieg akumulator 12V zamiast tych dwóch 6V. Na krótką metę ciągnik odpali wtedy sprawdź ładowanie.
Akumulator PB ma niższy pobór prądu z racji technologii wykonania. Dwa akumulatora kwasowo ołowiowego nie rozładowuje się tak nisko. Gdyby nie było różnicy nie byłoby tego tematu ,że alternator się grzeje.
Czy kojarzycie który z czujników odpowiada za przesłanie informacji ze, temperatura została osiągnięta i świece można przestać zasilać czasem grzania świec steruje ECU, sygnał jest pobierany z czujnika temperatury płynu i im wyższa temperatura płynu tym krótszy czas to sterownik decyduje o czasie ich grzania.
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
albo mi się wydaje, ale widać po jarzmie stojana że tarł po nim wirnik. Pewne tylne łozysko rozleciane.
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje.
Cengi na alternator i akumulator. W ten sposób sprawdzisz pobór prądu. Grzejący się kiepskiej jakości regulator też czasem potrafi fiksować.
Wypnij duży bezpiecznik FL-4/100A/ ,powinien spaść pobór prądu!
Koło pasowe alternatora się nie grzeje?
A przy alternatorze jest jakiś kondensator lub coś co robi z napięciem ? .... może to jego wina
Jaki jest kierunek przepływu prądu- do czy od akumulatora? Jeśli do to alternator ładuje akumulator i nic w tym dziwnego dopóki napięcie na klemach nie jest za wysokie. Jeśli przepływ prądu jest od akumulatora to coś mocno obciąża- grzenie świec/grzanie plynu/rozrusznik lub nawet uszkodzony alternator. Kabel przy alternatorze ten gruby też się grzeje?...
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Czy mozliwe ze ucieka prada gdzies na drodze akumu,ator alternator ? Tak jest taka możliwość w przypadku uszkodzenia alternatora
Do alternatora jest kondesator specjalnie do tego zrobiony, przykręcamy go do dobrze oczyszczonego punku masy na alternatorku, a plus ma kawałek kabelka z oczkiem wkręcamy pod najgrubszy kabel w alternatorze czyli "+". (czerwony) Natomiast ze zwykłym kondesatokiem od płytek jest pewien problem, nie jest jego obudowa przystosowana do wyższych temperatur,...
Problem jest taki że regulator musi mieć dobre odprowadzenie temp. na rame motocykla. Ta cześć we wszystkich motocyklach hondy bardzo sie grzeje. Alternator ma moc 480W.
Niestety z mojej serwisowki nie da się ,,wyciąć" schematów by je tu zamieścić.Zrzuty ekranowe są mało czytelne.
Masło maślane, bez ładu i składu - czytać się nie da... Alternator Mitsubishi i co z tego? Dobre produkty, moim skromnym zdaniem lepsze od Valeo. Wzbudzenie ma połączenie z BSM, a to komunikuje się z BSI. Webasto fabryczne jest sterowane przez ECU silnika. Jest ze sterownikiem? Musi być dołożona pompa obiegowa. Moje auto też jest z Danii i nic nie kradnie...
Ok .A opornik będzie się nadal grzał? Dodano po 4 A przy alternatorze jest jakiś kondensator lub coś co robi z napięciem ? .... może to jego wina
Też sprawdzałem na innym akumulatorze mam jeszcze drugie auto i przekładałem akumulator z niego a mianowicie Centra Futura, czy się szybko grzeje alternator też sprawdzone jak wiadomo te kianki mają duży obieg i nie grzeją się za szybko po godzinie pracy na wolnych obrotach alternator można było dotknąć nagą dłonią lecz mam 60 km do pracy po takiej...
4 amp to 50 wat. Cos musi się grzać. Alternator odpinales od kabla prądowego? Rozrusznik tez odepnij tylko uważaj by nie zrobić zwarcia bo auto może się zjarac.
Żarówki 4W tak zaraz same z siebie niczego nie topią, przecież w sprawnym układzie ona gaśnie po wzbudzeniu alternatora. Owszem może nadtopić obudowę jak np. zapomnisz wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i ona sobie świeci i grzeje całą noc.
Nie podoba mi się, to ładowanie. Sprawny alternator ładuje "dobry" akumulator do 14,3 V, a w Twojej sytuacji jest sporo mniej. Podmień na próbę na sprawny akumulator, aby przekonać się, czy alternator jest sprawny. Jeśli i w tym przypadku będzie się grzał akumulator, to albo alternator do sprawdzenia (może padła któraś z diod) albo akumulator "padaka"....
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Cos ci zre prad. Cegi i sprawdz. Moze swiece żarowe non stop grzeją
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Oryginalna żarówka ma 5W przy napięciu 12,8V. Zatem świecąca żarówka o tej mocy pobiera prąd 0,39A i daje to jej rezystancję niecałe 33Ω. Daj więc rezystor o mocy 5W i rezystancji według szeregu 33Ω lub 36Ω czy też 39Ω. Ostatecznie 47Ω też da radę. Pamiętaj, że od załączenia zapłonu do momentu rozruchu silnika rezystor będzie...
Po prostu zmierz prąd pobierany z alternatora,na moje oko jest problem z przekaźniku świec żarowych-jak zalcząy to na cały czas. Elektrit-kurde moze problem byl by rozwiazany tylko ze to jest benzyna,wspomne tez ze czasami problem zanika,ale po przejechaniu np. brukiem problem z grzaniem alternatora powraca. pozdrawiam.
Mam problem z alternatorem okazało sie że zaczyna mi sie grzac alternator po rozebraniu stwierdziłem ze sie wysypało łozysko jak wymieniałem spowrotem załozyłem alternator.Zauważyłem że podczas pracy altenator sie grzeje dalej wiec odpiołem pradowy przewód i przestał sie grzac a napiecie jakie daje wynosi około 2 v sam.Nie wiem co moze byc .Czy wogole...
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Nie było akumulatora i mam teraz założony 55Ah uważasz ,ze to może tak grzać alternator i czy gdzieś zwarcie. Kabelek trudno powiedzieć wyglądał na dawną sprawę brudny przy przerwaniu od warunków atmosferycznych. Jeśli twierdzisz ,ze popsute to dlaczego działa dobrze i obraca się lekko kierownica ?
nie rozumiem tego pomysłu z tym alternatorem... Dodano po 35 chcesz ciepłem z grzania się alternatora grzać pojler???
To trzeba zobaczyć czemu się grzeje.
Jak jest zimny grzeją świece , dlatego alternator nie daje rady dobić do 14V .To normalne.
Witam Musi sie grzać bo aku są rozladowane Naładuj prostownikiem a póżniej jak bedą naładowane grzanie alternatora powinno ustąpic (oczywiście jeśli sa dobre) Jeśli jeden z aku jest uszkodzony alternator będzie się grzał bo nie ma ogranicznika prądu ladowania i na "chłopski rozum bedzie ładowal w "błoto") Alternator poprostu "chce" je naladowac jak...
do dwóch dochodzi prąd ale są spalone a do jednej która akurat jest dobra prąd nie dochodził czy ktoś tak miał? Wymień spalone świece, trzecia świeca grzeje dodatkowo i tylko jak silnik zimny i alternator wydajny.
Więc jest ok. Grzanie się alternatora w czasie pracy jest normalnym zjawiskiem.
Raczej dobrze nie jest za nisko na wolnych. chyba że jeszcze świece grzały
wystarczy przeciąć jeden kabelek przy sterownik grzania świec-bodaj niebieski z białym pasmem lub zielony,nie pamietam już.Chodzi o to,aby sterowniczek nie wiedział że alternator pracuje.
Czepił bym się tego 14,4 na wolnych obrotach a co na większych i wtedy regulator A ile ma być według ciebie? Ma poprawne ładowanie, zresztą pisze gdzieś, że z aku capi siarkowodorem albo się grzeje co mogło by świadczyć o tym, że napięcie ładowania jest za wysokie? A tutaj na forum SEAT'a, ktoś napisał, że akumulator masz za duży pojemnościowo: . Na...
Tłumaczy to grzanie się alternatora Raz miałem już taki przypadek troszke mnie ten alternator przegimnastykował.
Skad wiesz, że nie jest za duży prąd czerpany z alternatora i dlatego się grzeje? I co to upływnośc uzwojeń to chyba tylko krasnale ogrodowe wiedzą. ad. 2. Co do upływności miałem na myśli kompletne zwarcie 1-go z 3 uzwojeń i sądzę, że przyczyną jest zwarcie diody w mostku. ad. 1. Gdyby tak było tzn. za duży prąd czerpany z alternatora - wóz nie odpaliłby...
masa ,słaba i nie ma odprowadzenia ciepła ,typu elektroda z spawarce ,dotkniesz jest zwarcie i się czerwieni nie dotkniesz się pali spoiwo. masa związana z akumulatorem.
Jak nie ma łądowania poprawnego to nie włączysz tylnej szyby grzanej. Jak alternator nie daje powyżej 14v pod obciążeniem to jest uszkodzony.
Zwykłe lampy poliftowe, osobno mijania i osobno drogowe, bo były też lampy z H4. Dodano po 9 Jeśli chodzi o przewody to nic się nie grzeje. Przewody przy alternatorze dokręcone bardzo dobrze. Jutro sprawdzę miernikiem pobór napięcia.
Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji... samochodu Z tekstu autora nie wynika to jednoznacznie, mógł być podpięty drugi akumulator po odłączeniu plusa alternatora od instalacji samochodowej a mógł być wpięty równolegle bez odłączania altka od instalacji. Dodano po 3 Akumulator w bagażniku, zatem obciążenie...
Witam Nie wiem czy dobrze zrobilem zakładając nowy emat ale nie mogłem nic na interesuj acy mnie temat znaleść. Mam kłopot z moim pasatem , strasznie grzeje mi się alternator (napięcie podczas ładowania na akumulatoze w zależności od obrotów 13,4 - 14,5 v w zależności od obrotów. Padł mi akumulator więc wymieniłem sądząc że to rozwiąrze sprawe grzejącego...
A skąd wiesz, że ta informacja nie płynie w dwie strony, np. zwieksz ładowanie bo grzeją świece, zwiększ bo włączy się wiatrak chłodnicy, bo kierowca był uprzejmy włączyć grzanie tylnej szyby?
sprawdź czy świece nie grzeją non stop.
Dobrze byłoby gdybyś swoje spostrzeżenia popierał pomiarami. Teraz piszesz o gęstości, której i tak nie znamy. Następnie o ładowaniu ale na jakich warunkach nie wiemy. Ty chyba też nie wiesz czy ten akumulator utrzymuje stan naładowania czy też nie (pomiary). Dalej nie wiemy czy podczas występownia zjawiska grzania alternatora do instalacji (akumulatora)...
Witam, Mam problem z T5 1.9TDI samochód rano dosłownie na ułamek zapala i gaśnie. Trzeba później bardzo długo kręcić, aby uruchomić(najczęściej jeszcze odpalić kablami). Po przekręceniu kluczyka lampki na desce się żarzą. Świece wymienione na nowe, filtr paliwa wymieniony. Świece grzeją. Alternator nowy, prąd ok. VAG: 16486 - Mass Air Flow Sensor (g70)...
Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Spróbuj założyć inny akumulator na próbę. Wygląda że altek pakuje na maxa i nie może doładować .Jeśli jest sprawny bo może przywiera dioda lub stojan.
Pierw należałby sprawdzić która dioda/diody jest uszkodzona, wyprasować i wstawić nową tylko nie wiem jak z dostaniem zamiennika będzie, można podebrać od innego alternatora. Myślę że nie znasz alternatorów jakie występują w tym ciągniku ,więc niech kolega piszący temat napisze czy ma Lucasa czy Valeo i nic nie wprasuje do wymiany są kompletne mostki...
Zamontowałem do C-330 alternator z Allegro kosztował mnie nie całe 200 zł podobno jest on właśnie przeznaczony do przerobienia c-330 na Altek. Został założony zgodnie ze schematami jakie często i gęsto można znaleźć w necie czyli ltek jest już z regulatorem napięcia zacisk plusowy Altka bezpośrednio do klemy plusowej a kolejny jako wzbudzenie przez...
tak nie wykryje uszkodzenia stojana Wykryje, przecież przebieg pokaże że jedna z faz ma niższe napięcie, ponadto w przypadku zwarcia między zwojowego jarzmo będzie się grzało.
Alternator grzeje się? Dotknij dłonią po pięciu minutach pracy (ale zimny silnik !) i włączonych obciążeniach.
i naładuj ten akumulator bo się tak alternator grzać będzie.
Sprawdziłem napięcie na śrubie alternatora i bez zmian, ta sama sytuacja. Co do grzania się alternatora, to po włączeniu wszystkiego robi się bardzo ciepły. Teraz pytanie czy to normalne zjawisko czy faktycznie uszkodzone uzwojenie stojana.
Wchodzisz rano do samochodu i nie myślisz co i jak tylko zapodajesz na szybę, a tu z automatu załącza się klima. Dodatkowo grzejąc silnik, skraplaczem, alternatorem i sprężarką klimy.
wiesz o tym że rezystancja uzwojeń stojanu to 0,15-0,25 oma?Wiesz jaki tam poleci prąd?Wiesz jak się to bedzie grzało?
UUU 1 diodka 3A grzeje się strachelnie.
Witam. Czy ktos miał juz podobny problem? Po odpaleniu swiece zarowe grzeją jeszcze ponad 3 minuty. Alternator robi sie gorący. Po czym wyłącza sie grzanie i temperatura alternatora powoli spada. Według mnie swiece powinny wyłączyc sie po paru sekundach. Peugeot 307 2.0 hdi 2001 rok. Mieliście juz taką usterkę?
Wyje/buczy/nadmiernie się grzeje? Po mojemu zwarcie miedzyfazowe lub międzyzwojowe.
Zobacz czy świece ci nie grzeją non stop.
teraz alternator jest wyjety, ale wczesniej ta srube odkrecałem i przykrecałem, więc chyba można to wykluczyć. Alternator nie grzeje sie i nie wyje
Ok 15 V, czyli być może 14,5 V? A to nie jest źle. Zatem sprawdź wiarygodność miernika lub zastosuj dokładniejszy. W przypadku uszkodzenia regulatora wystąpiłyby też inne objawy jak np nadmierne grzanie alternatora. Najprościej to próbuj wzbudzić alternator przez żarówkę np 5 W i pomierzyć parametry pracy. Wygląda na to, że inicjator zagadnienia ma...
Jak ma IBS, czyli czujnik na klemie to wystarczy odpiąć wtyczkę od niego. Na ogół auta nie sygnalizują błędów tego czujnika za pomocą kontrolek, ale nie będzie działać system start-stop. Inteligentne ładowanie w większości aut ma podobną strategię. Na wolnych obrotach nie ładuje, chyba że pobór mierzony jest naprawdę znaczny. Jak ładuje, to tak do 13.6....
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Co się zaczęło grzać - kabel czy alternator. Pozdrawiam.
Od lewej S162 Alternator, 110 A S163 Przedział pasażerski, 110 A S164 Układ kierowniczy ze wspomaganiem, 80 A S176 Świeca żarowa, Przekaźnik, sterownik zarządzania silnikiem, 50 A S177 Wentylator chłodnicy, 40 A S178 Sterownik ABS/ASR/ESP, 40 A
Proszę sprawdzić amperomierzem pobór, zakładamy że nowy alternator 100 % sprawny , czy przy odłączonym B+ jest tak samo?
załozyłem inny stojan i chula jak szalony nic sie nie grzeje ładuje idealnie
Trzeba sprawdzić pobór prądu przez świece żarowe i wentylator. Włącza się tryb oszczędzania energii. Czy stojan alternatora się grzeje ?
Buczenie to raczej nie łożyska, prędzej coś nie tak z uzwojeniem. Może być i zwarcie międzyzwojowe albo uszkodzony prostownik silnie obciąża stojan. Alternator nie grzeje się nadmiernie? alternator jest chłodny nawet po dłuższej pracy kilka godzin....buczenie pojawia się samo z siebie czasami nie ma dłuższy czas a czasami jest co chwilę ....tylko zmniejszenie...
Podmieniłem alternator i sie nie grzeje, winne były łożyska.
Rok 1995. Dzisiaj poskładalem ten silnik i po odpaleniu sprawdziłem napiecie. wynosiło 13,5 na wolnych obrotach a na wyższych 13.8. dodam ze alternator strasznie sie grzeje ze nie idzie sie go dotknac. Od czego mam zaczac zeby to dobrze sprawdzic. Jak grzeje się alternator to jest duże prawdopodobieństwo że któraś z diód jest uszkodzona lub uzwojenie...
Witam ponownie, po rozebraniu i wyczyszczeniu Alternatora, nastąpiła zmiana, otóż przestał mi się grzać ten Alternator :) tylko jest taka rzecz nie wiem czy to są właściwe parametry na odpalonym silniku sprawdzałem teraz, to na szczotko trzymaczu otrzymałem napięcie przy obrotach 1,600obr/min 14,46V a na zacisku z oznaczeniem 30 na Alternatorze otrzymałem...
Wystarczy dołączyć drugi alternator 12V , odpiąć fabryczny mostek i założyć izolowany na zewnątrz , tak samo z regulatorem. Banalne. Dodano po 1 Nawet regulator nie potrzebny po prostu wzbudzeniem będziesz sobie regulował grzanie.
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Andrzej, jak by była do kitu bateria to nie zakręcił by. Jak by była mocno rozładowana to alternator grzał by się. Sam wiesz, że dłonią sprawdzisz lepiej niż cęgówką. Spadek napięcia? Za grube kable w bejcy są, poza tym kabeloczka są oblutowane.
Po mojemu masz niedoładowany akumulator który zbytnio obciąża alternator. Nie grzeje się czasem jarzmo magnetyczne?
Może jakieś niewidoczne zwarcie międzyzwojne w stojanie, patrzyłeś w nocy czy nie widać w środku jakiegoś łuku ? pomiar samej rezystancji jest praktycznie bezużyteczny , lepszy byłby pomiar odpowiedzi czasowej na impuls prądowy zaobserwowany za pomocą oscyloskopu.
Wszystko wskazuje na to że regulator napięcia padł. Miałem identyczne objawy w Fiacie Panda, dodatkowo jeszcze grzał się sam alternator.
Uszkodzony alternator i do tego koncówki jak i nie całe przewody do wymiany bo po zrobieniu alternatora beda sie grzały. Dodano po 0 Uszkodzony alternator i do tego koncówki jak i nie całe przewody do wymiany bo po zrobieniu alternatora beda sie grzały.
A skąd żesz aż 45A? Akumulator naładowany był? Poza tym zwaz na to, że przy wyższych obrotach alternator grzeje się mniej, bo szybciej działa wentylator. Sprawdzałeś na wolnych?
jeśli wymieniać to cały mostek (można kupić jako część zamienną) ale czasami po prostu się nie kalkuluje - tańsza używka diody można odlutować (trzeba mocno grzać jakąś kolbą do rynien albo położyć na palniku gazowym) ale już problem z przylutowaniem drugich - można je przegrzać (tzn lutując na kuchence gazowej) w czasach kryzysu w te radiatory czasami...
Tak sobie pomyślałem (czasem mi się jeszcze zdaża :D ), że może niepotrzebnie zasugerowaliśmy się tym grzejącym się alternatorem i piszczącym paskiem. Przyczyna może być bardzo prozaiczna a mianowicie gdzieś w instalacji pojawia się przerwa, brak styku na jakiejś śrubie, wsuwce itp. Wówczas silnik i światła gasną a na akumulatorze napięcie jest ok....
Więc należałoby napisać benzyna czy diesel bo prawdopodobnie napięcie mierzone na grzejących świecach.P
Witam, co do escorta to wolę się nie wypowiadać co do skrzynki bezpieczników i sposobu prowadzenia kabli - może tam niech kolega zacznie szukać problemu. Nie doczytałem się również czy podczas spadków napięcia grzeje się alternator? jeśli tak zwarcie w uzwojeniach. Za 130 zł pseudoregeneracja:(
0 nic nie słychać nić nie widać, nic nie śmierdzi nić się nie grzeje, jak sprawdzić alternator?
Jeżeli to diesel, to sąsiad garażowy (taksiarz) miał taki przypadek - niskie napięcia ładowania (12.1V) przy podpiętym akumulatorze i normalne napięcie (14.8V) przy odłączonym akumulatorze, grzanie się alternatora, problemy z uruchomieniem silnika (słaby akumulator). Diagnoza elektryka samochodowego - alternator (wymiana), akumulator (wymiana) i dalej...
A skąd. Te regulatory zresztą nie siadały w ten sposób. A lampka gaśnie, czy zarzy się? Nie grzeje się stojan? Alternator nie wyje?
A jak mogę sprawdzić sprawność alternatora i jaki mam zapas ? Normalnie włącz światła drogowe , dmuchawę na full i grzaną szybę i powinno być powyżej 14V na akumulatorze. Albo podaj jaki masz silnik lub typ alternatora.
Masz chyba pomyłkę w pytaniu , nie 100k tylko 100R , tak sądzę . Powinien być zastosowany minimalny rezystor 136R 1W przy napięciu max 14.4 (alternator) i prądzie 0.08A . Grzanie to norma . Aby uniezależnić się od zmian napięcia lepiej zastosować najprostszy układ stabilizatora prądowego , LM317 + rezystor .
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
grzejący bezpiecznik grzejący mosfet grzejący akumulator
aplikacja blokuje ekran ciśnienie układ chłodzenia zasilać lampa solarny
power saver wskaznik wychylowy
RLN1015B: Smart RIB Motorola czy element SMD? Co zrobić, gdy zmywarka traci dopływ wody?