Ja rozcinam z tyłu w takim przypadku,góra,dół odpada bo zaraz się rozejdzie.
Witam, Za niedługo będę miał do wymiany: 1. Gumy wewnętrzne stabilizatora przedniego, z tego co wiem, to prawa stona powinna być łatwa do zrobienia, ale druga to już może być "ciekawa" zabawa. 2. Łączniki stabilizatora tylnego ( 2 szt) czyli prawa i lewa, tam będzie łatwiej, a przynajmniej powinno być. I teraz tak ci którzy już to robili mogą się podzielić...
A tak na marginesie to chciałbym się spotkać, uścisnąć dłoń i pogratulować inżynierowi z Mitsubishi który tak to zaprojektował. Ciesz się, że nie masz Focusa mk1, Alfy Romeo156 lub Fiata Bravo/Brava, Doblo (stab. tylny). Niestety musisz sie dostac do tej oberwanej nakretki i obawiam się, że bez naprawy blacharskiej i rozbierania środka sie nie obędzie....
Wymiana całego drążka na nowy i gum na porządne pomoże :). Gumy jak coś to kupuj Sasic, dobra jakość i tanie(szkoda że tylko do francuzów części mają).
Masz węże odgiete za bardzo an pompie klimy!!! brak dolnej osłony i weżami szoruje po wszystkim .
W miejscu mocowania gum powinny być takie kołnierze (pierścienie), ograniczające przesuwanie się belki na boki.
Guma stabilizatora? Łącznik? N postoju przy bujaniu samochodem tego nie ma?
Jak wymienić poduszkę , gumę stabilizatora z przodu.
Ceramiczny do gum stabilizatora to średni pomysł, albo teflonowy jak wyżej koledzy piszą, albo smar stały silikonowy - nie dość że ma super właściwości smarne i bardzo dobrą przyczepność, to jeszcze bardzo dobrze opiera się wodzie. O jego pozytywnym wpływie na gumę nie trzeba chyba już pisać
Witam, czy do wymiany gumy stabilizatora tył Doblo 2002 r. trzeba zrzucić zbiornik paliwa?
Gumy stabilizatora do wymiany.
Witam. Nie znam opli ale w VW jest do tego samego modelu kilka średnic gum drążka i kilka różnych średnic samych drążków. I można pokombinować na bardziej "ciasne" ale z wcześniejszym pomiarem A swoją drogą same gumy i różni ich producenci też mają różne mieszanki twardościowe. Może warto poszukać średnic. Pozdrawiam.
Pewnie to ja się wygłupiam. Nie jestem mechanikiem. Znajomy taki troche mechanik trochę partacz kiedy go o to pytałem to powiedział:" jak to niema?". Może żart sobie ze mnie robi. Przeszukałem internet i nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie. W ETCE kiedy wejść w tylne zawieszenie do tego auta jest zaznaczona guma tak jakby stabilizatora na belce(oznaczenie-...
Inaczej nie podejdziesz do śrub od drążka ...
Witam. Mam problem z moją Vectra, a dokładnie chodzi o ściąganie auta w prawą stronę. Wymieniłem właściwie wszystkie elementy przedniego zawieszenia ( wahacze, sprężyny, amortyzatory, gumy stabilizatora oraz łączniki stabilizatorów) i tył poszczególne elementy (sprężyny, amortyzatory, guma stabilizatora, łączniki stabilizatora i Tuleje na jednym z wahaczy...
https://opel.7zap.com/pl/car/ poszukaj
Witam..Problem dotyczy stabilizatora a raczej jego gum.Otóż patrząc na te gumy to niby wszystko ok(nie wybite bez luzu),ale jazda szczególnie w gorące i suche dni po tzw.trelinkach i małych dziurach to droga przez mękę,straszna skrzypi i rypi i na pewno ma to związek ze stabili. i gumami,ponieważ jak popryskam WD-40 problem ustępuje ale na krótko.Czy...
Sprawdź może gumy na stabilizatorze - one potrafią skrzypieć na dziurach. Możesz kupić silikon w sprayu i spróbować napsikać tak by dostał się on pomiędzy gumę a stabilizator.
Sworzeń to jest sworzeń jak ma luz to będzie stukał a tulejki na wahaczach jak są wybite tez jest stuk. Żeby się upewnić co jest do wymiany najlepiej podjechać na stacje diagnostyczną tam diagnosta spawdzi powie dokładnie co jest wybite i jest do wymiany.
Przyjrzałbym się jeszcze poduszkom i łożyskom mcpersonów, ale to dopiero po wyeliminowaniu tłuczenia ze strony gum stabilizatora ;) Osobiście miałem przypadek (w innym aucie), że wskazywali na maglownicę, na SKP nic nie wyszło, zawieszenie hałasowało a ostatecznie wyszło na poduszki i łożyska mcpersonów. Jedyna różnica: u mnie czasami "przeskakiwało"...
CO mam zrobić ? założyć 18 mm nie wykonalne
Poszukaj kogoś kto ma takiego Golfa i porównaj sobie komfort. Ogólnie to grupa VAG ma twardsze zawieszenie niż inne firmy. Nie tuleje a gumy stabilizatora. One nie mają raczej wpływu na komfort pokonywania nierówności. Amortyzatory, sprężyny, obsady amortyzatorów, tuleje wahaczy - tutaj może być problem.
Słuchaj ja obstawiam, że to gumy stabilizatora. przekladnia wywalona albo sam drazek. w pierwszym odruchu końcówki drążków. No waśnie o tym pisałem. Każdy z Kolegów może mieć rację, ale może też jej nie mieć, bo objawy masz niespecyficzne i tylko sprawdzanie wszystkiego po kolei odnajdzie usterkę. Jak masz kawałek płaskiego placu i podnośnik to parę...
Na przedniej, ale poradziłem sobie z tym. Dla potomnych, ja rozciąłem szlifierką wzdłuż linii łączenia oby mocowań gumy i tyle, ale jeśli komuś się chce bawić z wyciąganiem stabilizatora lub ma kanał to może po prostu rozwiercić miejsca gdzie przechodzą śruby, gdyż fabrycznie są tam montowane nity trzymające to w całości.
Tu masz wszystko , poczytaj.
Odkręcasz tylne śruby, popuszczasz przednie
Łączniki stabilizatora do wymiany.Temat zamknięty
W ciemno mówię, że guma na łącznikach stabilizatorów.
Ponieważ ten temat to w zasadzie mój monolog proszę o definitywne usunięcie go na stałe.
Zależy od wersji. Ja w hatchbacku miałem 23. Jeśli twój drążek jest pordzewiały i jego średnica zmalała to weź 23. A najprościej skręć kierownicę weź suwmiarkę i przyłóż ją do drążka. Jest to okrągły gruby pręt odchodzący od wahacza
ta stukająca częśc nazywa guma belki stabilizatora, ja wymieniłem pierwszy raz po 20 tys km- ale jest na to patent trzeba ta gume owinąc kawałkiem starej dętki wytrzyma dłużej - patent nie mój lecz z serwisu chryslera
Zamienione są dwie wtyczki od czujnika wału i chyba poziomu oleju.
Witam Wymieniał ktoś może gumy na stabilizatorze? Czy jak podniosę samochód na podnośniku to idzie w miarę łatwo wymienić te gumy? czy trzeba cos podkładać pod stabilizator żeby mi nie opadł w dół jak odkręcę mocowanie, bo później może być problem ze skręceniem tego z powrotem? proszę o poradę
A wiesz może jak nazywa sie tulejka w tym wielowachaczu jest ona na samym dole od srodka samochu idzie belka właśnei stronę koła do tej tulejki i o nią mi chodzi/ Nie zabardzo rozumiem, to jest guma stabilizatora: http://www.aps.net.pl/sklep/images/opel/... A gumy pod kielichy to mówicie o gumach które wsadza sie w spręzyne amortyzatora...
Witam. Łącznik stabilizatora ma taki objaw. Obejma stabilizatora i jej guma też tak robi. No i górne łożysko kolumny Macphersona. Renówka ma jeszcze taką przypadłość że były 2 różne rozmiary w sworzniu wahacza. Jak za mała chyba 2mm było różnicy - to "skręcisz" ale po czasie i tak się to wyklepie. I też tak stuka. Szukać. Pozdrawiam.
chodzi Tobie o gumy stabilizatora tak?
Od kilkunastu miesięcy borykam się z problemem jednego voyagera (2002 rok, 2,5CRD, grand). Co trzy miesiące wymieniam mu gumy stabilizatora i prawie tak samo często łączniki. Dodam, że samochód robi w tym czasie około 3.000 km. Jego przebieg to 210.000. Stosuje różne gumy dedykowane do tego modelu, ale żadne nie wytrzymują dłużej. Faktem jest, że stabilizator...
Amerykańce ... części dosyć niedostępne. Dla mnie to akurat ważne, zaraz po łatwości/trudności napraw, zużyciu paliwa. W moim V-W/MPI :) wymieniłem ostatnio 2 końcówki drążka stabilizatora i gumę przegubu, 1 dzień zamówienie, 3 h roboty. w sumie niecałe 100 zł. i uciecha po pachy.
Sprawdź gumy stabilizatora i łączniki. Tylko tak jak to powinno się robić czyli na kołach. Najlepiej na kanale w dwie osoby (jedna sprawdza druga buja samochodem na boki).
Oddałem samochód do mechanika i okazało się że konieczna jest wymiana całej lewej półosi z przegubami. Teraz podczas jazdy słychać tylko głos silnika, stukanie na dziurach ustąpiło:D Dodano po 26 Jedynie dziwne było to że nigdy nie słyszałem żeby coś strzelało podczas ruszania jak to bywa przy awarii przegubów bo w moim przypadku słychać było tylko...
problem nie w stabilizatorze tylko w jakości gum i polskich dróg
Wiesz co a tak sobie pomyslalem, czy sprawdzałeś moze gumy stabilizatora? To jest cos co raczej rzadko pada ale wszyscy o tym zapominaja.
Gumy na drążku stabilizatora, sworznie, amory, itd. Jedź na stację diagnostyczną powinno wyjść na szarpakach
czy stukanie, które słychać podczas jazdy po dziurach, spowodowane najprawdopodobniej zjechaną gumą na stabilizatorze lub czym kolwiek związanym z tą częścią mechaniczną jest związane z tym, że podczas jazdy sciąga auto do prawej? czy raczej jest to wina czegoś innego? np:złej zbierzności? Pisownia p. 8.2 manta
U mnie stukało kiedys i tez długo szukałem co to bo niby wszystko wymienione w zawieszeniu. Okazalo sie, że nie łącznik a guma trzymajaca drążek stabilizatora. Nieduzy luz a tłucze i cieżko to wykryć.
Kolego wymień sobie gumki stabilizatora a trzeszczenie ustanie,po prostu między powierzchnią stabilizatora a gumą zbiera się brud i stąd to skrzypienie.
http://obrazki.elektroda.pl/2713421300_1... Regeneracja gumy stabilizatora za pomocą podkładki.
Wymiana gum stabilizatora rozwiązało problem. Pozdrawiam
Gumy stabilizatora ford mondeo MK1 trzeba kołyskę opuścić a często śruba się w podłożnicy kręci i trzeba nacinać. Bo dostęp jest od góry, pod dywanikami w nogach. Płaski klucz idzie wetkać. Ogólnie przykra maszyna do napraw, szczególnie sprzęgła.
Przyczyn takiego zachowania auta może być mnóstwo: zaczynając od ząbkowanych opon, niewyważonych kół, krzywych tarcz, luzów na maglownicy, luzów w zawieszeniu, typu sworznie, końcówki, tuleje przednich sanek, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, górne mocowania amortyzatora, odważniki na półosiach, o ile w tym modelu występują....
Witam pierwsza zasada to samochód musi dobrze pracować na PB,jeśli to będzie w porządku to po małych regulacjach będzie dobrze.Ale pisałeś że samochód kilka razy kichnął może została przestawiona klapa spiętrzającą,mogła pęknąć guma pod tą klapa tak zwany kalosz,nie szczelność odmy i uszczelniaczy na wtryskach.Miałem takie problemy z 190 ką/ regulując...
Trzeszczenie może pochodzić z tylnych gum stabilizatora. Może to być jakaś tuleja gumowo-metalowa w wahaczu, jeżeli są gumy pod sprężynami. Ogólnie jest to wróżenie z fusów.
Witam. A może same wyrobione gumy stabilizatora stukają? Trzeba znać ich średnicę wewnętrzną (pomiar samego drążka bo on tez się wyrabia) i kupić takie same- albo zaryzykować i kupić minimalnie ciaśniejsze. W tym modelu na pewno jest kilka wymiarów tych że gum. Pozdrawiam.
Wyjąć Mcpersona i obejrzeć całego. Gumy, sprężyny łożysko górnego. Jak całość nie budzi zastrzeżeń to po prostu dostał się piasek po gumy stabilizatora.
Sprawdź gumy stabilizatora
Kolega sprawdzi gumy na stabilizatorze przechyłów.
witam nawiązując do pompy. oddałem samochód do naprawy ,miał mi tylko wymienić tuleje. samochód stał na mrozie bo mechanika nie było czekałem na powrót mechanika i po naprawie ucieszony jechałem i ciężko mi się skręcało to juz się nacieszyłem samochód nastepnego dnia znowu u mechanika. mechanik jedzie i stwierdza że mam brak wspomagania jadąc do przodu...
Witam wszystkich. Od jakiegos miesiąca coś mi w Audi puka. Byłem na szarpakach które w sumie nic nie stwierdziły, me chanik zasugerował mi wymianę łączników i gum na stabilizatorze, zrobiłem to lecz dalej jest ten dziwny dźwięk . Umijscowiony on jest , bynajmniej tak mi sie wydaje po stronie pasażera, najczęściej podczs skręcania w lewo ale na prostej...
Rzeczywiście może to być sworzeń. Gumy stabilizatora nie trzeszczały by chyba na postoju.
W czwartek będę miał dostęp na kanał to wymienię poduszke i popatrzę na wspomaganie wraz z wlaniem płynu. Z wstecznym mi chodzi, że jak w innych autach można spokojnie sobie puścić sprzęgło przy cofaniu i delikatnie dawać gaz tak u mnie albo na półsprzęgle albo samym sprzęgłem bo auto gdybym chciał puśić całkowicie sprzęgło to rozpędza się do ok 10-15km/h....
Witam.Obstawiam na górne mocowania amortyzatorów lub gumy stabilizatora ale bardziej na to pierwsze.
Zapewne wybite gumy stabilizatora, poświęć się i zwal wózek, to chwila roboty...
Też stawiam na gumy stabilizatora.
Mam problem z odkręceniem nakrętek mocujących maglownicę do wózka. Dodatkowo dostęp utrudniony jest przez stabilizator. Za mało miejsca na operowanie kluczem z nasadką, klucz płaski nie chce wejść za głęboko, bo wokół jest kołnierz. Muszę odkręcić maglownicę, żeby upuścić wózek i dostać się do mocowania stabilizatora.
Co fakt to fakt,skrzypieć mogą też oberwane tuleje wahaczy.Popsikaj jakimś środkiem smarującym najpierw poduszkę amortyzatora potem tuleje wahaczy,ewentualnie gumy mocujące drążka stabilizatora i kiedy ucichnie będziesz miał usterkę zlokalizowaną tanim kosztem.
Co to jest ten element co zaznaczyłeś na płycie głównej? Jakiś bumper? Guma jakąś przyklejona do pcb?
I po sprawie, sprężyny do wymiany, końcówki drążków, poduszki górne z łożyskami, gumy stabilizatora i jeszcze coś, ale nie pamiętam.
Wymieniłem poduszki i łożyska amortyzatora ale dalej słychać stuki Może to gumy stabilizatora? Albo poduszka od silnika?
Sam sobie poradzisz z odkręceniem kilku śrub.Wcześniej zamknij dopływ wody. Wymiana przepony nie zaszkodzi. Tak trzeba ją co parę lat wymieniać (guma twardnieje i robi się krucha). Nie ma gwarancji, że na 100% pomoże,bo naprawiam na odległość, ale jest duża szansa. Chodzi o przeponę zespołu wodnego. Stabilizator gazu na razie zostaw w spokoju. Na regulatorze...
Moze się mylę ale tam w oryginale manszety były z termoplastu. Z doświadczenia powiem że guma nie wytrzymuje tyle co termoplast. Do opasek wystarczą obcęgi. Czasem zdarza się że opaska która jest w zestawie nie pasuje do rozmiaru manszety lub trzeba się natrudzić by ją zapiąć. Co do końcówek - Febi w zupełności wystarczy. Wytrzyma dłużej niż wspominał...
Witam. Dwóch Panów opisywało mi dokładnie co sprawdzić jak sprawdzić itd. Suma sumara do wymiany były sprężyny , łożyska i poduszki amortyzatora oraz odboje . Jest mały niedosyt z jazdy ale do wymiany jeszcze będą łączniki stabilizatora oraz gumy drążka stabilizatora.
Cześć. Wymienione zostały części zawieszenia w Oplu Corsie C, 2003r, (nowe części: wahacze L+P, końcówki, łączniki i gumy stabilizatora, obie półosie L+P). Po wymianie tych gratów na nowe odczuwalne jest drganie, lekkie wibracje na budzie od silnika. Przedtem tego nie było. Czy może być coś źle poskładane, naruszone? (dodam że zbieżność zrobiona) Odkręcane...
wymieniłem gumy stabilizatora tylnego oraz tuleje wahaczy tylnych No to przód też należałoby skontrolować : układ kierowniczy + drążki + zawieszenie . Opon o " pływanie " bym raczej nie podejrzewał. Z przodu wymieniałem na razie tylko tuleje tylne wahaczy ale mam zamiar wymienić gumy stabilizatora oraz łączniki stabilizatora może coś pomoże. Za układ...
Witam!! Czy moze gumy stabilizatora maja wplyw na luzy???
Wygląda jak obejma gumy drążka stabilizatora...
To wszystko to raptem kilka śrubek - ja mam wersję z DPF, jest tam zdecydowanie najwięcej maneli (klapy, przepustnice, czujniki), ja zdejmuję to prawie w całości, uprzednio odpinając wiązkę. Napinacz - odkręcić jedną ze śrub, naciągnąć go, zablokować kołkiem (wiertło 4 mm), pasek na bok, i odkręcić pozostałe dwie śruby. Alternator górą wychodzi, w odpowiedniej...
Witam Szukam momentu dokręcenia śrub sworznia wahacza (3 śruby) oraz obejm gum stabilizatora?
Sprawdź amortyzatory. Po przejechaniu np. 10 km powinny być ciepłe. Dodatkowo stan gum przy drążku stabilizatora.
Trzeba i nie trzeba wyciągać sanek. Otóż są dwie wersje gum stabilizatora: 1. Całe pełne gumowe 2. Dwuczęściowe, składające się z gumy i plastikowej podstawki. https://obrazki.elektroda.pl/6417576700_... U mnie była wersja 2, ale zakładałem 1. Nie ściągałem sanek. Prze***ane ale do zrobienia jak się ma trochę wprawy.
A czy winą może być też stabilizator. Bo przed demontażem nie zaznaczyliśmy w których miejscach były gumy. Stabilizator ustawiałem za pomocą centymetra.
Gumy stabilizatora i końcówki drążków też wprowadzą takie szarpania. Czy p rzy szarpaniu tłucze Ci coś z przodu w podłoge?
Same gumy mogą nic nie dać, tam jest taki myk że pręt się wyciera a nie guma :D Błędem było również to że gdy wymieniałeś łączniki stabilizatora nie chwyciłeś za pręt i nie poruszałeś nim góra dół.
możliwe żeby mechanik nie widział uszkodzonych silentblockow i gum stabilizatora przy sprawdzaniu zawiesznia? na szarpakach też nic nie wyszło
Witam. sprawdz gumy wewnetrzne stabilizatora,oraz jeszcze raz gumy zewnetrze stabilizatora. Najlepiej na kanale. popros kogoś żeby autem bujał na boki,a druga osoba obserwuje od spodu pojazdu. Możesz mieć "wytarty" stabilizator w gumach zewnętrznych. Najlepiej jakbys pod opaskę zaciskową włożył kawałek np.paska klinowego,i dobrze skrecic. Sprawdz również...
Witam, Posiadam experta ii, to samo co scudo i jumpy. Borykam sie ze stukami na gumach drążka stabilizatora. I jest problem, zdjąłem łączniki, odkrecilem obejmy od gum, odeszły od podłużnicy lecz nie da tych obejm sie rozpolowic... Udało sie to komuś? Jest dosyć ciacno, ściągnąć przez koniec drążka sie nie da. A w sklepach widnieja same gumy do wymiany...
Prawdopodobnie gumy stabilizatora już wytłuczone jak i tuleje wahacza + sworzeń ,wypadało by zdjąć koło i sprawdzić .
Witam mam Renault Scenic 2, 1.6, 2007 r. Wymieniłem gumy stabilizatora, po wymianie auto nie reaguje, chciałem odpalić, przez chwilę pojawił się komunikat zablokowane hamulce, później już nic nie wyświetlał, nic się nie załączało, nie reaguje na kartę i słychać tylko stałe cykanie pod maską w bezpiecznikach, po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora...
Najlepiej podnieść przód auta. Wypadało by odkręcić łączniki stabilizatora które trzymają stabilizator do wahaczy. Żeby wymienić gumy na stabilizatorze to potrzebny będzie klucz 13 - najlepiej nasadowy i to o odpowiedniej długości (ok 5cm). Z tego co kojarzę to są dwa wymiary średnicy drążka więc lepiej zmierzyć go przed zakupem gum. Dojście do gum...
dzięki , już wymieniłem poduche , łożysko było dobre , w poduszce rozwaliła się taka dziura , że nakrętka przez nią przechodziła. Łączniki i gumy stabilizatora są nowe.
Podjedź do stacji diagnostycznej za 20 zł sprawdzą, ja walczyłem, szukałem zacząłem wymieniać a to gumy stabilizatora a to drążki kierownicze a okazało się że tuleje wahacza.
Sprawdź dokładnie gumy stabilizatora. Miałem taką usterkę w golfie IV.Pomogła wymiana gum.Wizualnie były o.k. ale przy ruszaniu breszką były stuki. :sm9:
Okazało się, że przy tych wszystkich wymianach i ściąganiach wahaczy, rozklekotała się ta guma co łączy wahacz z podwoziem. Ten taki stabilizator. Po wymianie stukanie ustąpiło.
Miałem podobne objawy, myślałem że wali mi z tyłu a okazało sie że wyrobione są gumy stabilizatora. Po wymianie jak ręką odjął. Pozdrawiam
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
Więc tak. W tę sobotę definitywnie zajmuje się katami. Podjąłem też decyzję o remoncie silnika tak na wiosnę: -zrobienie konsumpcji oleju - obróbka głowic ( szczelność, planowanie, gniazda - wszystko) -zmiana w bloku pod uszczelkę z 370Z ( lepsze chłodzenie) - oczywiście weryfikacja pozostałych elementów pod kontem konieczności wymiany czy też obróbki...
Witam ...u mnie jest wszystko w porządku z zawieszeniem wymienione wszystkie gumy i auto nadal ma przestawioną tylnią oś aż obciera cybantami resora po ramie Nie jest wszystko w porządku jak strzemiona obijają się o ramę. Sprawdź jeszcze raz. Gumy stabilizatora nie służą do ustawienia osi.
fakt ze 3 lata minęło , ale mam dokładnie ten sam problem, i przeszedłem dokładnie tą samą drogę, tylko nie bardzo rozumiem co wymieniłeś, co to jest kasta ?, opisz prosze dokładnie, twój opis jest kopią mojego dosłownie, aż sam sie zastanawiałem czy to nie ja pisałem tego posta Dodano po 13 Drążek stabilizatora jest przykręcony do nadwozia na dwie...
Witam, Pacjent to Clio III 2008 r. benzyna. Po wymianie gum stabilizatora i zmiany opon na zimowe zaczęło ściągać w prawo. Objawy: - zaczęło ściągać w prawo po wymianie gum stabilizatora - kierownica ucieka sama minimalnie w prawo i lżej jest nią ruszyć w prawo niż w lewo z pozycji jazdy na wprost - kierownica słabiej odbija pod koniec przy skręcie...
MIałem matiza szybko wykończałem '''''wachacze''''' .... a na pewno nie miał 51KM bo był lpg.... non stop wybite gumy na stabilizatorze.
Odnośnie pierwszego pytania, gumy stabilizatora warto sprawdzić, poza tym stukać może prawie wszystko, proponuję szarpaki na stacji diagnostycznej, najszybciej, najpewniej.Bez zbędnych dywagacji. Odnośnie drugiego pytania, pewnie klocki hamulcowe, nie oczyszczone i ponownie nasmarowane prowadnice, może przycierający sie tłoczek. Do rozebrania i weryfikacji.
stabilizator służyć stabilizator służyć zamiennik stabilizator łącznik stabilizator
pistolety natryskowe lornetka super stm32 arduino
najlepszy interfejs diagnostyczny spieniacza mleka
Bzyczenie w desce rozdzielczej Volvo S90 podczas odpalania Kod do pilota Emmerson U2 dla sprzętu Qilive