W chińczyku praktycznie nie warto bawić się w naprawę takiego typu uszkodzenia. Masz do wyboru trzy opcje. Pierwsza to klejenie lub spawanie, nikt nie da Ci gwarancji że te piankowe aluminium z przetopu puszek będzie trzymać czy też wygnie się i pójdzie pęknięcie dalej. Druga to wymiana karterów, trzeba liczyć kilka stówek na nowe kartery i cały dzień...
Zrób nacięcie od czoła i próbuj przecinakiem ustawionym prostopadle do promienia, tylko z wyczuciem żebyś gwintu w misie nie uszkodził. Ewentualnie zrób 2 nacięcia od wewnątrz i dopasuj jakiś płaskownik wchodzący na wcisk w te nacięcia, a następnie próbuj nim obrócić.
jak nie masz zamiaru gwintowac to spusc olej i nie bedzie kapac.zastanow sie zanim zalozysz podobny temat
Są specjalne stopniowane krótkie gwintowniki do naprawy tych gwintów. Miska za 65zł to pewnie van Wezel, blaszana zamiast aluminiowej. Zdarzyło mi się wkleić korek na Poxipol - trzymał się jak powinien.
Naprawić gwint Bez odkręcenia korka, nie wiemy, czy trzeba naprawiać gwint? Kontrolnie "postraszyć" gwint, gwintownikiem jest wymagane! Podstawowe kryterium, to czy płaszczyzna styku podkładki, nie jest "poszarpana", po takich przebojach?
Niezgodziłbym się że spuszczanie oleju przez korek w misce to średniowiecze. Uważam odsysanie oleju za metodę szybko i byle jak. Można tak wymieniać w "warsztatach" bez windy czy kanału i właśnie nie zawsze cały olej udawało się odessać. Rozumiem że ten model ma taką "urodę" ale skoro przez korek spustowy nie ścieka 98% oleju to po co on w ogóle jest?...
https://merxu.com/pl/offer/din-913-iso-4... DIN 913 M10x1x8
W pompie PZ18AT oraz wszystkich pompach hydraulicznych jakie stosowano w traktorach C328 oraz c330 wymiar gwintu pompy hydraulicznej to M22x 1,5. Wiem bo mam 3 takie pompy hydrauliczne z czego jedna zamontowana w pojeździe własnej konstrukcji. OK dziękuje za informacje a co to tej podkładki w silniku 1hc102 (spust oleju) coś wiesz pisałem do andorii...
w Service manual od Quada wyczytałem ze korek trzeba dokręcić z siłą 20 Nm. Kupiłem klucz dynamometryczny ustawiłem 18Nm Odpuścił bym sobie takie dokręcanie uniwersalnym kluczem dynamometrycznym. Takie klucze mają duże przekłamania w górnym i dolnym zakresie (ustawiłeś 18Nm a mogło być na śrubie drugie tyle). Takie rzeczy najlepiej dokręcać zwykłym...
Jaki gwint ma korek spustowy oleju w tymże samochodzie? I jaka tam jest podkładka?
moim zdaniem zawsze należy spuszczać korkiem a wysysak używamy wtedy gdy mamy uszkodzony gwint na korku spustu pozdr
Witam serdecznie. Otóż posiadam skrzynię biegów od żuka w której do wymiany mam korki od spustu i napełniania oleju. Jako, że niedawno te korki wymieniałem z powodu obemknięcia się klucza chciałbym zastosować zwykłą śrubę z łbem sześciokątnym. Wie ktoś jaki jest skok gwintu i wymiar korka spustowego oraz korka do napełniania(tego z boku)? Czy skrzynia...
Dziś test sprężarki ikarusa z silnikiem 1.5kW 3F na jakieś 1200 obr, silnika 2.2 nigdzie nie mogę znaleźć za rozsądne pieniądze a 3kW których mam 3szt w domu są duże, poza tym kompresor do jakiegoś malowania czy pompowania więc 6 bar w zupełności wystarczy. Mam patent na chłodzenie, gwinty są 30x1.5, taki sam gwint ma korek spustu oleju od ciągnika,...
W katalogu nie ma błędu...jakiś amigo już tam wsadził łapki.Proponuje wymienić miskę...można rozwiercać,spawać,gwintować ale z doświadczenia wiem ze nie ma to większego sensu-będzie się pociło. KOREK SPUSTU OLEJU - N 90813202 Długość [mm]: 29,5 Gwint zewnętrzny [mm]: M 14 x 1,5 Rozmiar klucza: 19 Materiał: stal Powierzchnia: ocynkowany Długość [mm]:...
Ale rozbijając to jeszcze na Eletrodowo-geniuszowe cząsteczki, to tam nie ma żadnego otworu (w tej śrubie), tam jest gniazdo Czasami producenci stosują elementy, które wymagają końcówki spline z otworem - przykład poniżej (korek spustowy oleju skrzyni biegów Audi / VW z lat 90-tych) https://obrazki.elektroda.pl/8503942600_...
Witam, W moim skuterze był fabrycznie pęknięty odlew przy bocznym spuście oleju, po kilku wymianach i dokręcaniach korka spustu pęknięcie zaczęło się powiększać, pęknięcie się rozszczelniło i zaczął kapać ole. Chciałem zalutować, nic nie dało, pomyślałem ze nawinę pakuły i teflon na gwint korka spustu i po sprawie. Pęknięcie całkiem poszła,o i jest...
Jak go odkręcić żeby gwintu w misce olejowej nie urwać (klucz imbus 12mm)
Swoją drogą to nie wiem, na czym polega ten gwint helicoil, to jest jakaś partanina, czy tak się robi? Bo teraz nie wiem, czy dalej będzie można olej normalnie spuszczać, czy znowu jakieś cyrki? I tutaj masz w zupełności rację tak będzie i powinno jeszcze ci kapać za jakiś czas, to jest taki gwint wstawka ze sprężyny nie nadająca się do korków spustowych...
Pomyśl, słyszałeś kiedyś o tym, żeby przy wymianie oleju w silniku wkręcać korek spustowy (gwint walcowy) na pakuły? Ale akurat ten przykład to chyba niespecjalnie przystaje do opisanej sytuacji? Kleje do gwintów i kleje do rur plastikowych to także ich pomysły. Tak, środek opatentowany w USA, a wymyślił go niemieckojęzyczny (przynajmniej za młodu)...
Witam. Posiadam renault thalia 1.4 2004 r. Mam problem z odkręceniem śruby spustowej misy olejowej. Zauważyłem że jest tam potrzebny kwadrat 8x8 i użyłem klamki do okręcenia, po czym z klamki zrobiłem wiertło. Śruba nie ruszyła. Pobiłem młotkiem oraz popryskałem wd-40 i nic. Odkręcałem śrubę w stronę którą odkręca się korek butelki czyli przeciwnie...
Znalazłem wyciek. Okazało się że cieknie z korka spustu oleju. Teraz jak go uszczelnić, dać sylikon na gwint czy co? W malcu chyba tam nie było uszczelki?
Zwykła nasadka 36mm. Jak już tak się przygotowujesz to bierz też zestaw naprawczy do korka spustowego, bo po garażowych grzebalcach zawsze gwinty w misce rozwalone.
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
W karcie charakterystyki znalazłem, że gwinty ssania,tłoczenia i ten do spustu oleju na dole skrzyni to M22x1,5. A i jeszcze problemik ze smarowaniem ciśnieniowym. Czy olej zassany przez pompę z przyłącza C i wpompowany na panewkę zleci do dekielka i sam stamtąd przeleci otworami B do skrzyni korbowej, czy z tekielka trzeba go dodatkowo odprowadzać...
Więc to tylko woda na wylocie, wszystko jest w porządku tłuste lekko może być ale to bardzo lekka norma dopuszcza 5 czy 6 mg oleju w każdym m³. Ilość oleju w separatorze prawidłowa zresztą tam lepiej jak jest max lub nawet trochę ponad Max. Zresztą i tak nie wlejesz więcej niż dolna granica korka co odpowiada około pół litra powyżej maksa. A co do układu...
Kolego przemyski masz u mnie plusa rozśmieszyłeś mnie i przez kilka minut nie mogłem powstrzymać spazmów śmiechu. To wygląda jak jakaś maszyna parowa z początku ubiegłego wieku, dużo mosiądzu niespotykane połączenia rur gwintowane............. do gabloty i zamknąć na 7 spustów. Steam punk power. A teraz serio po pierwsze obroty muszą być nie mniejsze...
Witam serdecznie szanownych kolegów Posiadam traktorek Husqvarna TC 342 produkcja 2017 z dwucylindrowym silnikiem Briggs & Stratton. W ostatnim czasie pojawił się wyciek oleju w dość specyficznym miejscu. Wąska strużka oleju wycieka z małego otworu zlokalizowanego po prawej stronie , w okolicy rozrusznika i spustu oleju w dolnej części kadłuba. Otwór...
Więc sytuacja następująca: klientka przyjechała na wymianę oleju 10W40. Przy odkręcaniu korka spustowego w misie oderwał się przygrzany od wewnątrz gwint, więc misa w dół i do pospawania. Po tym zabiegu misa na silikon znów na górę, wymieniłem filtr na Boscha no i zalałem Valvoline 10W40. Na zimnym silniku nie ma żadnych problemów, kontrolka włącza...
http://obrazki.elektroda.pl/4168368600_1... Przedstawiam kolejny krok ku "cyfryzacji" mojego motocykla, a mianowicie 10-cio funkcyjny licznik-komputer pokładowy. Co do słówka "komputer" to może nieco na wyrost go użyłem, niemniej urządzenie oprócz mierzenia prędkości i przebytej drogi, pokazuje też jednak coś więcej - w sumie oblicza...
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Nieee kompresja jest po prostu dużo większa na tym cylindrze przez to ciężej wszystko chodzi. Wymieniłem gaźnik na nowy i filtr paliwa, koszt 57zł + 2.5zł Po wymianie skuter pali od kopa. Mam problem z zakupem nowego korka spustu oleju kupiłem na allegro już dwa i oba takie same. Mają za małe gwinty 29mmx10mm a mój ma jakieś 31mmx20mm Gdzie takie kupię...
Tak jak piszesz masz skrzynkę AG4 (01M). Musisz wyposażyć się w kuwetę do spuszczenia oleju, klucz imbus 5, klucz nasadowy (sztorcowy) 10, filtr oleju do ASB (po 1995r.), ewentualnie uszczelkę miski olejowej ASB, lejek z rurką o długości 35 cm.> oraz do 4L oleju ATF III. Podstaw kuwetę pod miskę olejową ASB i imbusem 5 odkręć śrubkę w misce olejowej...
Nie wiem dokładnie jak to działa, ale domyślam się, że ten wystający trzpień to jest chyba wyłącznik i jest chyba "na sprężynie" , zwierany lub rozwierany w odpowiedniej pozycji wałka tą krzywką. Nie mniej, taka budowa tego czujnika aż się prosi przeróbkę, tylko nie trzeba tego się bać. Przecież w razie nie powodzenia można tam wstawić drugi czujnik,...
Silnik na bazie cylindra i głowicy WSK . Karter z wałem pionowym i kołem magnesowym dużym , z wentylacją. Podobne koła montowane były w motopompie P-26. Trudny dostęp do uszczelniacza na wale od dołu, ale ewentualne wycieki widać by było na obudowie. W razie konieczności trzeba zdjąć koło magnesowe, żeby wymienić simering wału. Ewentualne nieszczelności...
Witaj. Kiedyś zakupiłem taki czujnik temperatury (M12x1.5) z nadzieją że wkręcę go zamiast korka spustu oleju w moim 139fmb i podłączę pod wskaźnik temperatury Auto Gauge INDIGLO Oil Temp. Czujnik dołączony do wskaźnika Auto Gauge ma gwint 1/8 NPT i w żaden sposób nie potrafie go przegwintować na M12. A czujnik KOSO podpięty pod ten wskaźnik kompletnie...
Koło dwumasowe wymieniasz jak zwykłe koło zamachowe z tym, że nie myj go z oleju konserwacyjnego w wannie :D przed montażem. Już po montażu, przetrzyj jakąś benz. ekstrakcyją przylgnię tarczy i zachowaj moment dokręcania śrub + klej do gwintów (powinny być nowe śruby w opakowaniu razem z kołem). Co do wymiany oleju, to też podobnie, jak w starych skrzyniach......
1.- T5 --->>"SPAPRANA ROBOTA" - Proszę nie wypowiadaj się w sprawach o których nie masz pojęcia, bo to świadczy tylko o twoim poziomie inteligencji ! 2.- ROX1 --->> "Prawdopodobnie za wysokie ciśnienie doładowania lub niedoładowanie ,czyli turbina do regulacji . pozdro rox1! " - Dzięki za odpowiedź. Też tak myślałem, ale wczoraj turbina stanęła, zatarła...
Masz wszystko co posiadam: Głowica: Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu (Wymienić śruby) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska (Wymienić śruby) Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 30 (Nm) Wtryskiwacz 20 (Nm) Świece żarowe 15 (Nm) Rozrusznik...
http://obrazki.elektroda.pl/4970552400_1... Przedstawiam wykonany przeze mnie kompresor warsztatowy. Sprężarka produkcji zssr o pojemności skokowej 154,7 cm3. Panewka korbowodowa smarowana ciśnieniowo, wał osadzony na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych rozbryzgowo. Powrót oleju do miski olejowej. Obroty sprężarki na wale ok. 1400/min....
Powód wycieku oleju jest jeden, otwór :D i praw fizyki nie zmienimy, a czemu jest otwór , stare i sparciałe uszczelnienia , żle dokręcony filtr oleju , uderzenie w miske olejową i naruszenie jej uszczelnienia, nadciśnienie w skrzyni korbowej silnika (zapchana odma) , nadmierny stan oleju, podkładka uszczelniajaca pod korkiem spustowym lub zerwany gwint...
Gdzie ta membrana pęka? Sprawdź czy nie jest to w miejscu tulejki zaworka do uzupełniania powietrza. Przy demontażu zaznacz jak była włożona membrana (markerem na kołnierzu zbiornika i na kołnierzy membrany przed jej wyjęciem). Ułóż membranę koło zbiornika, sprawdź gdzie jest dziurka. Jeśli otwór w kołnierzu zbiornika jest dość duży - to można wsunąć...
Miałem kiedyś bmw e36 323ti, jeździłem nią 6lat,auto bardzo solidne i odporne na używanie. Oto moje przygody z mechanikami, każdy fakt praktycznie w innym warsztacie uwaga: Podczas wymiany przednich amorów urwał śrubę mocowania dolnego(są dwie na szczęście) i tak pojechałem. Podczas wymiany oleju przekręcił gwint śruby spustowej. Podczas wymiany drążka...
https://obrazki.elektroda.pl/9318920700_... WSTĘP: Dziś dla odmiany prezentuje Wam opis mojej ostatniej konstrukcji - nie związanej ściśle z elektroniką, ale na pewno niejednemu elektronikowi takie urządzenie się przyda. Chodzi o kompresor zbudowany w oparciu o sprężarkę z lodówki. Wiele się naoglądałem takich konstrukcji aby w końcu...
Korek sie uszczelnia podkładka miedzianą a nie doktorkiem. Podkładka taka max 5zł. Olej smierdzi z kratek bo moze oblany silnik i pod wpływem dmuchawy wciaga opary oleju z silnika. Czy ubywa ci olej w silniku? Dodano po 2 jesli sączy z korka to nie oznacza ze miska do wymiany, chyba ze masz uwalony gwint w otworze spustowym
Witam, Mam do naprawy kosiarkę NAC S510 z silnikiem NACT475. Ogólny opis awarii to "silnik się skończył" - wycieki oleju, przy próbie uruchomienia tłucze w środku jak kruszarka do kamieni - zapadła decyzja właściciela (Teść) wymiana silnika na nowy. I tu moje pytanie: Czy wymieniać na taki sam silnik - dostępny z przesyłką za około 480 zł. Zalety, nic...
Pod spodem nie mam korka spustowego. Zrobiłem dodatkowe zdjęcia z korkami oleju. Jeden jest z bagnetem a drugi bez. Z jednej i drugiej strony jest czworokątna śruba (ma gwint na niebiesko). O te śruby ci chodziło? https://obrazki.elektroda.pl/6329625100_... https://obrazki.elektroda.pl/7216168200_... https://obrazki.elektroda.pl/6943645100_...
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
spust oleju korek spust oleju korek spust oleju skrzynia
instrukcja obsługi halogen robota kuchennego simson kabel stacyjka
najlepsze czaty delonghi caffe corso
Kod usterki 913639 nr 3 w Scania - grzałka PTC Inwerter EASUN Power 24V 4kW - błąd ŁL po 10 minutach