mogą też być ostre, nierówne krawędzie łopatek przez kontakt z drobinami zanieczyszczeń. Generalnie turbina nie powinna gwizdać ale naturalnie jej pracę zawsze słychać w jakimś stopniu. Ewentualny brak katalizatora powoduje że spaliny przemierzają wydech z ruchem turbulentnym i to też słychać dość mocno.
Witam mam problem z autem fiat freemont 2.0 jtd 170km 4x4 została wymieniona turbina ,turbo po regeneracji przed wymianą nie gwizdała a teraz po regeneracji zaczęła gwizdać i wyświetla się błąd podłączyłem komputer żeby sprawdzić jaki błąd pokazało Złącze czujnika ciśnienia oleju silnikowego Kod błędu to P0521-00
Czy ktoś miał problem z dziwnym dźwiękiem przypominającym gwizdanie z rury wydechowej w Fiacie Freemont? Może to być nieszczelność, problem z turbosprężarką lub zatkany katalizator.
Witam, Walczę z touranem PD, przyjechał z turbiną w częściach , nawet nie zapalał, bo zatkało dolot :) po wymianie turbo i paru dniach - wrócił , zaczęła gwizdać turbina. Turbo na gwarancji - naprawili. historia powtórzyła się 3x. Sprzedawca turiny zarzeka się, że turbinę wykańcza złe wyregulowanie (?) ale pomiary i parametry w normie, nie przeładowuje....
Mam problem z turbina która zaczęła gwizdać przy jeździe na każdym biegu.Turbina została wymieniona na nową z serwisu AUDI i tak samo gwiżdże.Układ dolotowy, przewody i chłodnica iterqulera są szczelne.Proszę o pomoc w tej sprawie.Z góry dziękuje za odpowiedz.
Witam. Tydzień temu czyściłem turbinę i po złożeniu zauważyłem że dźwigienka do której podłącza się cięgno z gruszką nie dochodzi do śrubki czyli do ogranicznika. Rozebrałem i złożyłem jeszcze raz ale wyszło tak samo, więc poskręcałem i włożyłem do samochodu. Po odpaleniu turbinę już słychać od wolnych obrotów czyli od 1000. Moje pytanie brzmi: Czy...
Ja mam 182 na liczniku. Na liczniku czyli przypadkowy ciąg cyfr. jak turbina jest uszkodzona to powinno pokazać błąd Jeśli jest prawidłowe ciśnienie doładowania to może sobie gwizdać do ......... śmierci a błędu żadnego nie pokaże.
Znakiem tego albo sterowanie turbo nie pracuje prawidłowo albo sam turbina powoli zaczyna się buntować.Powiedz mi na jakiej podstawie stwierdzili że turbo jest ok wizulnie(oględziny)czy może jakliś pomiar?Napisz mi jeszcze czy turbo już gwizda czy pracuje cicho?jezeli zaczyna gwizdać to pada.
podpięcie w ASO VW 110 zł turbina może gwizdać ale ciśnienie może gdzieś prze nieszczelność uciekać
Turbina nie jest wieczna a przy 250000 pewnie zaczyna już płakać a jeśli nie to za pół roku zacznie gwizdać :D Ja miałem tylko jeden wóz w którym Turbina przeżyła 300000 i był to BMW 525TDs (ale ten z lat 90tych jeszcze). Trzeba autko sprawdzić, może wyjdzie na to że było autem prywatnym i ktoś po prostu jeździł do pracy po 200km na dobę w dwie mańki....
Panowie napisze może tak jest dużo oleju w IC , ponadto w kazdym przewodzie-złączce plastikowym jest nagar świeżego oleju,wcześniej auto chodziło bez zarzutów i nagle bum'' dodam ze turbina wcześniej zaczeła gwizdać na biegu typu ''gwwwwwwwiiiiii'''sprawdziłem na turbo gwizd poprzeczny delllikatny olej pełny stan brak wycieków,brak oleju w zbiorniczku...
Witam Mam mały problem z turbiną w Passacie B6 1,9 TDI 105 KM. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu turbina zaczęła świstać, gwizdać (najbardziej w przedziale obrotów 1500-2000). Postanowiłem więc sprawdzić wszystkie połączenia węży z turbiną i okazało się, że wąż wychodzący z turbiny do intercooler-a jest trochę lużny (wyczuwalny luz wzdłużny)....
Czasem nie zakładaj stożka bo turbina beędzie gwizdać ale tak jak 70 letni dziadek pod monopolem , jak chcesz coś dłubnaąć to dedykowany układ przelotowy plus sportowa wkładka do filtra , sam mam 1.6 TD i jakbyś chciał coś działacć tzn większa dawka paliwa,ciśnienie itp to bez IC tak jak ci koledzy piszą niema nawet sensu sie bawić chyba ze masz SB...
Kiedy powinna mocno kopcić ?? czy przy drożnym czy niedrożnym kolektorze ssącym ?? Generalnie wogóle mi nie kopci nawet dymka nie puści !! aaa jeszcze jedno pytanko, mianowicie jak jest zimna odpala ładnie a jak się rozgrzeje trochę dłużej musi kręcić, czy jeśli rozrząd byłby źle to też by nie miała siły ?? Jak przy źle ustawionej pompie lub całym rozrządzie...
Hej, turbina po regeneracji, mocy przybyło, jednak przy przyspieszaniu od 1,7 tys. obrotów zaczyna gwizdać (wysokie dźwięki). Oddałem do mechanika aby ją poprawił - bezskutecznie. to frustrujące .... Pozdrawiam
witam. moja laguna to utrapienie dla portfela i zwykłych mechaników .gdy ja kupiłem chodziła w miarę dobrze ale momentami łapała zamułki okazało sie ze jest uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania którego do tej pory nie wymieniłem ponieważ diagnosta mi nawciskał że problemem może być kończąca sie turbina która po miesiącu od zakupu zaczęła dziwnie...
ahaaa, czyli odkręcić tą górną pokrywe i najpierw sprawdzić nr wtrysków, każdego z osobna tak? a potem pod vaga i nr sterownika silnika, jeśli inne mam wtryski to problem mozliwe że rozwiązany, a jesli wtryski bedą takie jak trzeba, to co wtedy? Dodano po 16 A może być przyczyną takie coś, ze one leją i zalewają? zamiast pryskać? i dlatego też takie...
Tutaj poczytaj enginedtc.com wybierz model
No downpipe może też dawać efekty
Turbo prosto z regeneracji, od profesjonalnej firmy. Nie raz takie turbiny profesionalnie zrobione były skopane. Na to bym się tak nie upierał.
Witam dwa tygodnie temu był wymieniany rozrząd Tydzień czasu było ok Po tygodniu przy jeździe słychać gwizd jak by turbina Gwizdała a turbiny nie ma w nim Na wolnych obrotach nie gwiżdże Co może się dziać z autem Pozdrawiam
Dziękuje za wszystkie porady,posprawdzałem tak jak sugerowaliście,ale to i tak nie pomogło,ponieważ jeśli turbina zaczyna gwizdać,i nic nie wskazuje że jest zepsuta,po własnych próbach sprawdzenia to trzeba ją,i tak zregenerować. W moim przypadku była wina turbiny,która miała luzy na łopatkach i obcierały o obudowę,zbyt długie jeżdżenie na gwiżdżącej...
Ten błąd w renault nie musi oznaczać tylko wtrysku paliwa. Ja miałem na warsztacie Vel satisa i był błąd "fault in fuel injection" po podłączeniu do komputera okazało się, że winny jest przepływomierz powietrza. Sprawdź dobrze przewody idące do IC od samej turbiny, a także połączenie turbiny z kolektorem, jak i samą turbinę, może jest źle skręcona.
Auto naprawione, gwizdanie ucichło. Okazało się że do wymiany jest też szpilka górna, podczas dokręcania się urwała. Obydwie szpilki trzymały się na skrawku metalu. Szpilki udało się rozwiercić i wykręcić dzięki dorobionemu przyrządowi do prowadzenia wierteł. Dodatkowo splanowałem kolektor.
Sprawdź rury od "interkulera" do turbiny, mogą być nieszczelne. Gwizdanie turbiny może też niepokoić. Sprawdź ewentualny luz wirnika (turbina do remontu, wymiany), bo może ocierać, co grozi uszkodzeniem łopatek, w konsekwencji uszkodzeniem silnika.
Dzień dobry samochód vw touran 1.9 tdi 2007. Samochód w trakcie jazdy traci moc ale jak się zgasi i zapali spowrotem to można normalnie pojeździć przez chwilę. Najgorsze jest to że nie pokazuje żadnych błędów. Samochód jest po wypadku (uderzeniu w sarne) więc może coś się tam poprzestawiało. W samochodzie również gwiżdże turbina ale wątpię aby to był...
Witam, posiadam Seata Cordobę 1.4 TDi 75KM 2006 r, po wymianie uszczelki pod głowicą i czyszczeniu silnika - gwiżdże turbina przy dodawaniu gazu coraz głośniej. Przed rozbiórką wszystko chodziło tak jak trzeba, teraz silnik chodzi trochę inaczej, odpala i jedzie jednak turbo zamiast dodawać przyspieszenia tylko gwiżdże coraz głośniej. Pytanie czy to...
miełem kilka sztuk mondeo co miało pęknięty węzyk który jest założony na metalową rurkę, między chłodnicą a silnikiem, na środku, od góry ok. 15-20cm, wynik był taki sam brak mocy mimo gwizdania turbiny
Czy ilości w minutę w próbkach dwóch pierwszych wtryskiwaczy takie jak : 25 ml 16 ml są w porządku? czy te wtryski też są potencjalnie do wymiany/regeneracji?
prawie na pewno będzie jakiś negatywny skutek wymiany samego korasu. gwizdanie etc.(wiem z doświadczenia) proponuje oddać to regeneracji, ja sam oddaje powiedzmy kilkanaście turbin rocznie i sporadycznie zdarzają się problemy a jeśli już to mam gwarancję i jakoś zawsze dochodzimy do konsensus.
Naprawa jest zależna od usterki, ale również od czasu poszukiwania jej. Jak za bardzo gwiżdże to zdejmij z niej przewód powietrza od filtra i zobacz czy łopatki turbiny są całe, czy czegoś czasem nie zmieliły.
Jak turbina gwiżdże na zimnym silniku to tak ma być. Ale jeżeli gwiżdże na silniku ciepłym to jest do rozebrania...
ale turbina aż gwiżdże wchodzi bez problemu na obrotu
Mam Podobny problem w Mondeo 1,8 TD z 1998 roku. Odpala bez problemów, spalanie w normie, nie szarpie ale nie ciągnie tak jakiedyś jest bardzo wołowaty. Auto ma przejechane 183 tyś. km. Nie słychać gwizdania turbiny, ale turbo ładuje bo jak zdjołem intercooler i dodałem gazu to dmucha. Wydaje mi się że mam zacięty korektor dawki turbo bo jak chciałem...
Witam, Na serwisie nic specjalnego nie znaleziono. Ciśnienie paliwa, pompowtryski i cisnienie ok. Zostały wyregulowane zawory i dawka napiecia na pompowtryski. Jedyny problem jaki wykryty to, że turbina zbyt późno się uruchamia (niestety serwis nie miał czujnika innego aby to sprawdzić na 100%). Ostatnio jadąc po trasie zdarzyło się, iż rura od intercollera...
Na tym filmie to ja nie słyszę gwizdania ,ale może jestem już trochę głuchawy.Jeśli chodzi o turbinę to jak łopatki jadą po obudowie to możesz słyszeć gwizdanie ,szum itp.
Witam , mam problem z audi a3 8p 1.9tdi bxe, turbina gwiżdże mocno i jakby słychać nawet przy 3000 tyś, obrotów szorowanie , v-max 160km/h, może ktoś zerknąć na moje logi?
Niestety niepokoi mnie jej gwizd który wcześniej nie występował. Bo jak kierownica była ustawiona na małą wydajność to i turbina nie kręciła się na postoju, a ty nie słyszałeś bo wyciołeś katalizator.
Świst jest przeważnie albo dziurawy dolot ,ale biorąc pod uwagę że turbo regenerowane (pewnie chiński środek i regeneracja za 600 -700pln) to raczej słaba jakość wykonywania wirników i luz miedzy wirnikiem a obudową. Jeszcze nie widziałem tanio zregenerowanej turbiny co by nie gwizdała.
k.zster -----Ingerowałeś w układ zwiększając przepływ wody w jednym z pomiarów a to dyskwalifikuje wyniki. ------ z kazdej dyskusji mozna wyciagnac wniski pozytywne mogłem oba pomiary porównawcze zrobic na biegu drugim pompy i nie było by tego problemu Oczywiscie że na nieprzerobionym ciepłomierzy tego typu nic nie będzie widac -chyba że setki kg opału...
Ja miałem podobne objawy w silniku 1,9 TDI (90KM) silnik 1Z, zaczął straszliwie słabnąć, w końcu zaczęła głośno pracować turbina- gwizdać przy większych obrotach, po obejrzeniu przez mechanika miała luzy- wymieniłem na regenerowaną w tej chwili przejechałem na niej 70000 km.
Mam audi a4 1.9 tdi 110KM. Objawy podobne do opisywanych. Po odpaleniu dodaję gazu i turbina przy ok.1800 ob/m zaczyna gwizdać.Jadąc do 120km/h jest ok.Powyżej 130km/h uczucie jak bym wjechał w kałużę.auto niema mocy. gaz na max i ledwo 120km/h.dopiero po kilku godzinach jak silnik ostygnie odpalam i jest ok. turbinę regenerowałem przejechałem 15000...
Jak jest geometria to ściągając wężyk puszcza sztangę i turbo przestaje gwizdać.Jak dolot szczelny to wyrwana lub zagięta jedna z łopatek wirnika.Tak to widze.
mam problem auto szarpie po 2 tys obrotów i w ogole nie ma mocy turbina gwiżdże poza tym nie dogrzewa się od początku jak go mam do 90stopni tylko jest przed kreska
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
U mnie było tak: zero błędów, turbina nie gwiżdże... Po sprawdzeniu n75 - niesprawny. Podmienilem ten n75 obok od zaślepionego zresztą egr i śmiga :) Ten niesprawny n75 wpialem we wtyczkę od egr żeby nie wywalał błędów.
No i rozwiazalem problem ze swoim passatem byl u dwuch elektrykow bo pierwszy powiedzial ze nie wie co jest i wzial tylko 40 zl za podlaczenie do komputera i skosowanie bledow ale fakt ze samochod stal u niego 3 dni. Drogi elektryk stwiedzial ze to DPF i usunal go za ta operacje zaplacilem 800zl no i teraz auto chodzi bardzo dobrze nie przerywa nie...
Taki świst jest charakterystyczny dla uszkodzonego wirnika. Jak oderwie się kawałek łopatki to potrafi nieźle gwizdać. Pomysł ze sprawdzeniem turbiny jest trafny, ale u dobrego i UCZCIWEGO mechanika. Jak gdzieś pojedziesz i powiesz , że coś ci świszczy to większość powie turbo do regeneracji albo wymiany.
Jak zaczęła gwizdać to możesz mieć zapieczone kierownice turbiny,trochę go dobrze przegoń i może przejdzie.
Turbinę sprawdziłbym na drugim miejscu . Pierwsze sprawdziłbym rozrząd. Mi to wygląda na przestawiony rozrząd ;) A uszkodzone łopatki turbiny dają znać po sobie dźwiękiem - turbina mocno gwiżdże .
Możesz wyciągnąć turbinę to niebędzie gwizdać:) Żartuje Myśle że wiesz jak słychać turbo??
turbina gwizdać silnik gwizdać gwizdać turbo
wymienić gniazdo zasilać wymiana resora dolnego przedwzmacniacz charczy
zegar przekaźnikiki zegar przekaźnikiki
Lokalizacja przekaźnika klimatyzacji w Citroen C4 1.6 HDi 2007 Klimatyzacja samochodowa vs zamrażarka – wycieki czynnika chłodniczego, R134a, R1234yf, R600a